ChristianMatch
 


Forum

bedankt
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
HENK030





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: donderdag 17 december 2009, 20:54
 
Broeders en zusters bedankt voor alle moedige woorden dit geef mijn Steun en kracht, En ik wil dit zegen DAT er mensen bedenkingen hebben er oven is berijpelijk ben daar ook niet kwaad om. Ook Omdat daar totaal geen sprake is van misdrijf DAT neem van mijn aan . Meschien kun je ook voor mijn dochter Biden. Ze is als klein kind bij mijn gekomen en heb mijn Haar opgevoed als mijn dochter. En het voeld ook zo van binnen.Bid voor haar ik denk DAT ze niet weet wie ze is. Waar ze bij hoord .haar bio vader ken ze niet ze heeft hem voor het eerst gezien twee jaar geleden op zijn beravenis

Laatst aangepast door
HENK030
op vrijdag 18 december 2009, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 16:56
 
Ten eerste sterkte bij dit vervelende aspect van jouw dagelijkse leven.

Door de steeds vaker voorkomende samengestelde gezinnen, vallen steeds meer mensen buiten de boot.
Mannen die een periode een vrouw met kinderen in hun huis hebben en voor deze kinderen een vaderfiguur willen zijn, hebben na het eindigen van de relatie geen enkel recht op een omgangsregeling.
Zelf loop ik ook dit risico, als Annette bij mij weggaat, of de kinderen zouden na haar overlijden bij hun biologische vader gaan wonen, heb ik ook geen poot om op te staan en zal ik ze nooit meer zien. Wettelijk is hiervoor ook niets geregeld.

Het voorbeeld van grootouders die hun kleinkinderen moeten missen na een scheiding van hun kinderen, is algemeen bekend.
Hier hebben we het zelfs over bloedverwanten!!
Dat roept bij mij de vraag op hoe de single moeders op deze site daarmee omgaan:
Ongeacht het contact met hun vader, hou jij in de gaten dat opa & oma van de andere kant nog contact met hun kleinkinderen hebben?
Dit ook in het belang van de kinderen trouwens...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 19:31
 
PIETER649 schreef:
Ten eerste sterkte bij dit vervelende aspect van jouw dagelijkse leven.

Door de steeds vaker voorkomende samengestelde gezinnen, vallen steeds meer mensen buiten de boot.
Mannen die een periode een vrouw met kinderen in hun huis hebben en voor deze kinderen een vaderfiguur willen zijn, hebben na het eindigen van de relatie geen enkel recht op een omgangsregeling.
Zelf loop ik ook dit risico, als Annette bij mij weggaat, of de kinderen zouden na haar overlijden bij hun biologische vader gaan wonen, heb ik ook geen poot om op te staan en zal ik ze nooit meer zien. Wettelijk is hiervoor ook niets geregeld.

Het voorbeeld van grootouders die hun kleinkinderen moeten missen na een scheiding van hun kinderen, is algemeen bekend.
Hier hebben we het zelfs over bloedverwanten!!
Dat roept bij mij de vraag op hoe de single moeders op deze site daarmee omgaan:
Ongeacht het contact met hun vader, hou jij in de gaten dat opa & oma van de andere kant nog contact met hun kleinkinderen hebben?
Dit ook in het belang van de kinderen trouwens...

Ja Pieter dat is ook een hele moeilijke zaak die je aan snijd.
Heeft veel te maken met hoe gezinnen uit elkaar zijn gegaan. Is dat gepaard gegaan met veel ruzies of juist onderlinge overleg. Hoe is de man met deze situatie omgegaan naar de kinderen toe. Want ik denk als er contact is met de vader dat de kinderen vanzelf bij die opa en oma komen toch.
Maar als de vader niet de omgang met zijn kinderen heeft in dat geval is
de vader daar verantwoordelijk voor en niet de moeder.
In het geval dat je een nieuwe relatie aangaat met kinderen die er bij komen en het stop ja dan is dat erg verschrikkelijk want dan heb je geen rechten op deze kinderen. Ook niet ingeval van overlijden.
Nu dacht ik wel dat als de moeder het in haar testament heeft staan waar de kinderen heen gaan na haar overlijden dat dan zeker daan naar gekeken werd. Maar weet niet zeker of het dan ook gaat zoals het beschreven is in haar wil.
Misschien wil jij dat eens uitzoeken en bij een notaris je licht eens opsteken. Dan weet iedereen het hier op het forum. Want ik vind het wel een hele goede vraag.
Succes Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:19
 
JILL658 schreef:
Ja Pieter dat is ook een hele moeilijke zaak die je aan snijd.
Heeft veel te maken met hoe gezinnen uit elkaar zijn gegaan. Is dat gepaard gegaan met veel ruzies of juist onderlinge overleg. Hoe is de man met deze situatie omgegaan naar de kinderen toe. Want ik denk als er contact is met de vader dat de kinderen vanzelf bij die opa en oma komen toch.
Maar als de vader niet de omgang met zijn kinderen heeft in dat geval is
de vader daar verantwoordelijk voor en niet de moeder.
In het geval dat je een nieuwe relatie aangaat met kinderen die er bij komen en het stop ja dan is dat erg verschrikkelijk want dan heb je geen rechten op deze kinderen. Ook niet ingeval van overlijden.
Nu dacht ik wel dat als de moeder het in haar testament heeft staan waar de kinderen heen gaan na haar overlijden dat dan zeker daan naar gekeken werd. Maar weet niet zeker of het dan ook gaat zoals het beschreven is in haar wil.
Misschien wil jij dat eens uitzoeken en bij een notaris je licht eens opsteken. Dan weet iedereen het hier op het forum. Want ik vind het wel een hele goede vraag.
Succes Jill

Ik ben even zo brutaal geweest om er een apart topic over aan te maken bij vriendschap en relatie.... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:22
 
JILL658 schreef:
Nu dacht ik wel dat als de moeder het in haar testament heeft staan waar de kinderen heen gaan na haar overlijden dat dan zeker daan naar gekeken werd. Maar weet niet zeker of het dan ook gaat zoals het beschreven is in haar wil.

Het testament dient volgens mij in principe gevolgd te worden, maar als er juridische gronden zijn voor andere gegadigden, dan is het nog allerminst zeker of het testament wordt uitgevoerd, al zal het antwoord pas na een formele rechtsgang tot stand komen. En ja, in zo'n rechtsgang is een mens toch afhankelijk van de gedrevenheid en argumenten van een advocaat/officier...

Aangezien het hier inderdaad (dank Doeshi) van het eigenlijke onderwerp afdwaalt is het goed om verder te reageren bij Hoe gaan single moeders van deze site om met ...


Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 18 december 2009, 23:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 december 2009, 23:42
 
HENK710 schreef:
Het testament dient volgens mij in principe gevolgd te worden, maar als er juridische gronden zijn voor andere gegadigden, dan is het nog allerminst zeker of het testament wordt uitgevoerd, al zal het antwoord pas na een formele rechtsgang tot stand komen. En ja, in zo'n rechtsgang is een mens toch afhankelijk van de gedrevenheid en argumenten van een advocaat/officier...


als de biologische ouder er niets over in het testament zet, gaan de kinderen in 98% vd gevallen naar de andere ouder.
mocht de biologische ouder testamentieel haar nieuwe partner als voogd aanwijzen, is dit juridisch niet bindend.
de kersverse weduwnaar zal in een rechtszaak de verzorging moeten vorderen, in het geval er sprake is van een jarenlange verzorgende functie tov die kinderen, zal de rechter meestal deze vordering toewijzen.
als er tussendoor nieuwe kinderen bijgekomen zijn, zal de rechter de broer-zus relatie ook laten meewegen omdat het gezin anders heel erg uiteengereten word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1