ChristianMatch
 


Forum

relatieproblemen in nieuwe relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: donderdag 4 november 2010, 22:49
 
JOLAN931 schreef:
Das waar ja... de rekening volgt nog Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOES550





Berichten: 347

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 november 2010, 01:06
 
Clown smiley in ieder geval veel keuze in welke date je wilt.....

uuuh doet u mij maar een combi, is dat ook mogelijk?

stranddate-terrasjedate-fiets/wandeldate-restaurantdate-afsluitend met een romantischavondjedate..... Verlegen lachende smiley
http://www.youtube.com/watch?v=7z2vEwF0f2s&feature=related
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 00:34
 
JOLAN931 schreef:
Hallo allemaal.

Hebben jullie dat nu ook, van die grote en kleine problemen in je relatie?
Je hebt op CM een leuke vriend of vriendin ontmoet, Dan komt hij of zij een keer langs, en wat gebeurt?..... Ze gaan de hele avond op de bank liggen pitten. Slapende smiley

Tsja...dat overkomt mij dus Gefrustreerde smiley
Ik ervaar dat natuurlijk als een werkelijk probleem, Knipoog smiley en vraag me af of ik daarin de enige ben.

En jullie...een leuke cm partner opgeduikeld, of een date gehad...en dan, waar loop je tegenaan? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoi Jolan,

Even reageren. Ik heb de andere reakties nog niet gelezen.

Van die grote en kleine problemen in relatie?
Wat is die?

Anyway, iedereen heeft, denk ik, grote en kleine problemen(gehad) en dusz ook in relatie, wat voor relatie nou ook: vriendschap, kinder-ouder relatie etcetera.

Hoe ga je/iemand er mee om, da's de vraag en belangrijk denk ik.
Want probs blijf je houden, grote en kleine ook en zelfs als alleenstaande, denk ik.

Nou, de vraag van 'hoe ga je ermee om'?

Ik zelf denk dat het antwoord assertief zijn is.
Heb je bijvoorbeeld iemand die moeite heeft met rekening houden met grenzen, dan kan je twee fouten maken.
Fout één is dat je sub-assertief wordt en doet, dusz over je heen laat lopen, waar je uiteindelijk jezelf mee kan hebben. Omdat je dan geen rekening met jezelf houdt en dan zélf agressief kan worden op den duur. Tweede fout is dat iemand agressief wordt. Lijkt me ook duidelijk.
De juiste manier is assertief, assertief, da's je grenzen trekken op een vriendelijke doch duidelijke manier. Dat is niet alleen heel erg goed goed voor je partner/vriend/echtgenoot of hoejehetooknoemenwil, maar/en ook heel erg goed voor jezelf. Want je houdt dan rekening met jezelf zónder over grenzen te gaan door door je boosheid agressief te worden.

Want....Dan blijft 'het' rustig. En de een weet dan waar ie aan toe is, want je kan dingen duidelijk uitleggen, dus ook 'waarom'.

Dan denk ik altijd aan een 'spreuk' van "Loesje" die gaat zo: 'een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan'.

Duidelijk grenz(en) trekken. Van dít pik ik niet en uitleggen van waarom niet, op een rustige doch duidelijke manier.

Zo van, om even jou voorbeeld te nemen: 'wil je slapen de hele avond? Prima! Maar niét op mijn bank, dan ga je maar lekker naar je eigen bank toe, in je eigen huis.

Kijk, dan ben je duidelijk, en zónder ruzie. Ja, de partner/vriend/echtgenoot kan wel even mopperen, that's all.

Dusz...ik loop ook tegen dingen aan, natuurlijk, en ik wil even niet opnoemen waartegen, da's te privé vind ik.

Maar ja, ik heb hier dusz wel neergezet van hoé ik ermee omga. En mee om wil gaan, want ik ben aan het oefenen en leren, zeg maar.


Voor betekenissen van de drie woorden: sub-assertief, assertief en agressief verwijs ik nu even naar google, omdat het al laat is enzo.

Fijne week!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 7 november 2010, 01:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 00:46
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 7 november 2010, 04:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 00:58
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 01:12
 
foutje

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 7 november 2010, 04:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 12:32
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Jolan,

Even reageren. Ik heb de andere reakties nog niet gelezen.

Van die grote en kleine problemen in relatie?
Wat is die?

Anyway, iedereen heeft, denk ik, grote en kleine problemen(gehad) en dusz ook in relatie, wat voor relatie nou ook: vriendschap, kinder-ouder relatie etcetera.

Hoe ga je/iemand er mee om, da's de vraag en belangrijk denk ik.
Want probs blijf je houden, grote en kleine ook en zelfs als alleenstaande, denk ik.

Nou, de vraag van 'hoe ga je ermee om'?

Ik zelf denk dat het antwoord assertief zijn is.
Heb je bijvoorbeeld iemand die moeite heeft met rekening houden met grenzen, dan kan je twee fouten maken.
Fout één is dat je sub-assertief wordt en doet, dusz over je heen laat lopen, waar je uiteindelijk jezelf mee kan hebben. Omdat je dan geen rekening met jezelf houdt en dan zélf agressief kan worden op den duur. Tweede fout is dat iemand agressief wordt. Lijkt me ook duidelijk.
De juiste manier is assertief, assertief, da's je grenzen trekken op een vriendelijke doch duidelijke manier. Dat is niet alleen heel erg goed goed voor je partner/vriend/echtgenoot of hoejehetooknoemenwil, maar/en ook heel erg goed voor jezelf. Want je houdt dan rekening met jezelf zónder over grenzen te gaan door door je boosheid agressief te worden.

Want....Dan blijft 'het' rustig. En de een weet dan waar ie aan toe is, want je kan dingen duidelijk uitleggen, dus ook 'waarom'.

Dan denk ik altijd aan een 'spreuk' van "Loesje" die gaat zo: 'een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan'.

Duidelijk grenz(en) trekken. Van dít pik ik niet en uitleggen van waarom niet, op een rustige doch duidelijke manier.

Zo van, om even jou voorbeeld te nemen: 'wil je slapen de hele avond? Prima! Maar niét op mijn bank, dan ga je maar lekker naar je eigen bank toe, in je eigen huis.

Kijk, dan ben je duidelijk, en zónder ruzie. Ja, de partner/vriend/echtgenoot kan wel even mopperen, that's all.

Dusz...ik loop ook tegen dingen aan, natuurlijk, en ik wil even niet opnoemen waartegen, da's te privé vind ik.

Maar ja, ik heb hier dusz wel neergezet van hoé ik ermee omga. En mee om wil gaan, want ik ben aan het oefenen en leren, zeg maar.


Voor betekenissen van de drie woorden: sub-assertief, assertief en agressief verwijs ik nu even naar google, omdat het al laat is enzo.

Fijne week!



Hoi Shanita,

Het gebeurt nogal eens dat je reageerd zonder het voorgaande gelezen te hebben, om vervolgens weer je excuses aan te bieden ondat je niet weet waar het over gaat.

Als je dit topic wel ghelezen had, had je waarschijnlijk gemerkt dat het een klaagzang met een zeer grote knipoog was.

Desondanks toch bedankt voor je advies al heb ik besloten om hem maart lekker te laten slapen op mijn bank.(dan istie er tenminste en kan ik doen en laten wat ik wil Knipoog smiley )

Groetjes Jolan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:11
 
JOLAN931 schreef:
Hoi Shanita,

Het gebeurt nogal eens dat je reageerd zonder het voorgaande gelezen te hebben, om vervolgens weer je excuses aan te bieden ondat je niet weet waar het over gaat.

Als je dit topic wel ghelezen had, had je waarschijnlijk gemerkt dat het een klaagzang met een zeer grote knipoog was.

Desondanks toch bedankt voor je advies al heb ik besloten om hem maart lekker te laten slapen op mijn bank.(dan istie er tenminste en kan ik doen en laten wat ik wil Knipoog smiley )

Groetjes Jolan


'k zou lekker gaan stofzuigen als ik jou was. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:13
 
VISSER278 schreef:
'k zou lekker gaan stofzuigen als ik jou was. Knipoog smiley

pfffffft, kan jij het niet ff komen doen..dan zet ik hier nog ff een paar reacties neer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:15
 
JOLAN931 schreef:
pfffffft, kan jij het niet ff komen doen..dan zet ik hier nog ff een paar reacties neer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



Slaapt ie nog steeds op de bank? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:17
 
MARISKA601 schreef:
Slaapt ie nog steeds op de bank? Knipoog smiley

Naahhh... woensdag weer denk ik, bokkeavond=slaapavond
Ik heb ontdekt dattie sterk wisselende bank contacten heeft.
Nu pakt hij die weer van zichzelf Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
JOLAN931
op zondag 7 november 2010, 22:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:18
 
JOLAN931 schreef:
pfffffft, kan jij het niet ff komen doen..dan zet ik hier nog ff een paar reacties neer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja, 'k ben gek. Straks die slaapkop wakker en dan de poppen aan't dansen. 'k Kijk wel uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 7 november 2010, 22:23
 
JOLAN931 schreef:
Naahhh... woensdag weer denk ik, bokkeavond=slaapavond
Ik heb ontdekt dattie sterk wisselende bank contacten heeft.
Nu pakt hij die weer van zichzelf Gefrustreerde smiley


Sja, eigen schuld dan Jolan. Gun hem dan gewoon één bank. Knipoog smiley
Verandering van bank doet slapen toch? Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 16:15
 
VISSER278 schreef:
Sja, eigen schuld dan Jolan. Gun hem dan gewoon één bank. Knipoog smiley
Verandering van bank doet slapen toch? Slapende smiley

Ow werkt dat zo??? Gefrustreerde smiley

Geef me dan maar een cursusje met mannelijke wijsheden zodat ik er rekening mee kan houden, of me kan bedenken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 18:12
 
JOLAN931 schreef:
Ow werkt dat zo??? Gefrustreerde smiley

Geef me dan maar een cursusje met mannelijke wijsheden zodat ik er rekening mee kan houden, of me kan bedenken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zal er eerst eens over denken of ik al die geheimen ga prijsgeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 20:38
 
JOLAN931 schreef:
Naahhh... woensdag weer denk ik, bokkeavond=slaapavond
Ik heb ontdekt dattie sterk wisselende bank contacten heeft.
Nu pakt hij die weer van zichzelf Gefrustreerde smiley

Daar gaat zijn bankgeheim Clown smiley
CM is net de RIVD...niets is meer lang onbekend Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 15:43
 
JOLAN931 schreef:
Hoi Shanita,

Het gebeurt nogal eens dat je reageerd zonder het voorgaande gelezen te hebben, om vervolgens weer je excuses aan te bieden ondat je niet weet waar het over gaat.

Als je dit topic wel ghelezen had, had je waarschijnlijk gemerkt dat het een klaagzang met een zeer grote knipoog was.

Desondanks toch bedankt voor je advies al heb ik besloten om hem maart lekker te laten slapen op mijn bank.(dan istie er tenminste en kan ik doen en laten wat ik wil Knipoog smiley )

Groetjes Jolan

Hoi Jolan,

Dat ik regelmatig niet, ook regelmatig wel de voorafgaande reakties doorlees is vaak afhankelijk van de hoeveelheid tijd die ik heb.
En ook heb ik vaak dat ik het express niet doorlees, omdat ik onbevooroordeeld wil reageren.
Andere keren wil ik juist wel ff weten hoe een ander heeft gereageerd en lees ik een of meerdere of alle reakties door.

In dit geval wist ik wel waarover het ging, in die zin dat het niet echt serieus was, in die zin, dat ik kon merken aan de gevoelswaarde van wat je schreef, dat je niet écht boos was over dat slapen. Dat het meer een voorbeeld was.

Mijn 'serieuze' advies kwam derhalve ook doordat ik óok' zulke dingen aan de hand heb op dit moment.
Dingen waarvan ik denk en vind dat ik het er niet mee eens ben, dingen die ik helemaal niet leuk vind en ronduit vervelend vind.

Ja, en ik ben door mijn werk met cursussen 'sociale vaardigheden' in aanraking gekomen. En ik vond 'psychologie' altijd al interessant. Heb door omstandigheden de opleing niet afgemaakt.

Ik vind het mede interessant, omdat ik er wat aan heb. Door in problemen op de juiste en beste manier te reageren, op een manier die ook nog eens bijna altijd bijbels is, kan 'je' veel problemen oplossen en voorkomen.

Nou is er ook verschil in hoe iemand op een bank gaat liggen slapen.
Doet iemand dat met een onverschillige houding...Of is iemand echt moe(elke keer)..?
Met ander woorden, houdt iemand rekening met je, door de dag vóórdat hij bij je komt op tijd naar bed te gaan, óf is iemand totaal onverschillig en gaat ie de dag voordat ie bij joúw komt nog ff lekker de hele nacht lopen stappen?

Snappie?

En jij hebt het 'slaapvoorbeeld' genoemd.

Je kan natuurlijk nog eindeloos veel voorbeelden noemen.

En dan denk ik van dat het belangrijk is, ofdat iemand rekening met je houdt.

Dusz eigenlijk snapte ik je wel, snappie?

Groetjes!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 11 november 2010, 16:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 18:47
 
HENK710 schreef:
Daar gaat zijn bankgeheim Clown smiley
CM is net de RIVD...niets is meer lang onbekend Clown smiley

Hihi... volgens mij schat jij de RIVD iets te hoog in? Coole smiley met zonnebril


Oeps... als jullie nu 3 weken niets van mij horen.... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:37
 
ZINGA672 schreef:
Hihi... volgens mij schat jij de RIVD iets te hoog in? Coole smiley met zonnebril


Oeps... als jullie nu 3 weken niets van mij horen.... Smiley met dichtgeplakte mond

Da's toch enkel de tijd voor het voorarrest Smiley die vol vragen zit Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:39
 
HENK710 schreef:
Da's toch enkel de tijd voor het voorarrest Smiley die vol vragen zit Clown smiley

Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben? Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:45
 
ZINGA672 schreef:
Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben? Engeltje smiley Engeltje smiley

Ambtelijke molens, Zinga...en bevooroordeelde rechters/officieren... Knipoog smiley Lachende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 21:51
 
HENK710 schreef:
Ambtelijke molens, Zinga...en bevooroordeelde rechters/officieren... Knipoog smiley Lachende smiley Kussende smiley

Ai ai... Ik beken! Ik heb ut gedaan! Het was sterker dan ik.

Maar er waren verzachtende omstandigheden.

Ben blondt. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: donderdag 11 november 2010, 22:11
 
ZINGA672 schreef:
Ai ai... Ik beken! Ik heb ut gedaan! Het was sterker dan ik.

Maar er waren verzachtende omstandigheden.

Ben blondt. Lachende smiley

Zou dat de Wilderstruc zijn Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 00:45
 
ZINGA672 schreef:
Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben? Engeltje smiley Engeltje smiley


Anders loop je wel de foto tentoonstelling mis ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 19:28
 
ZINGA672 schreef:
Zouden ze in 3 weken tijd niet doorhebben hoen onschuldig bloedje ik ben? Engeltje smiley Engeltje smiley

Ik zal het tijdens het eten in Rotterdam extra opletten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 november 2010, 22:35
 
MARIO216 schreef:
Ik zal het tijdens het eten in Rotterdam extra opletten Knipoog smiley

Brother Mario's watching you....

Pas maar op dat ik jou niet in een kikker verander! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 10:02
 
ZINGA672 schreef:
Brother Mario's watching you....

Pas maar op dat ik jou niet in een kikker verander! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ehh...moet die dan ook weer mee naar huis Smiley die vol vragen zit Heb maar een klein tasje, weet je Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZINGA672





Berichten: 1193

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 10:11
 
TESSYBEAR731 schreef:
Ehh...moet die dan ook weer mee naar huis Smiley die vol vragen zit Heb maar een klein tasje, weet je Verraste, verbaasde smiley

Niet zo hebberig jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 11:22
 
ZINGA672 schreef:
Brother Mario's watching you....

Pas maar op dat ik jou niet in een kikker verander! Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt



oeps.... das hartstikke occult toch??? Geschokte, onthutste smiley
informeer je jouw dates wel vooraf dat je een occu....euh... aparte gave hebt?? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731





Berichten: 2338

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 november 2010, 14:38
 
ZINGA672 schreef:
Niet zo hebberig jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hebberig? Geschokte, onthutste smiley
Zeg juist dat mijn tas niet groot genoeg is! Maar ja..als jij kikkers blijft uitdelen...dacht geef je deze toch zeker wel aan een ander he?! Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3