ChristianMatch
 


Forum

Hemel op aarde???
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:21
 
De laatste tijd valt me op dat zoveel mensen klagen over de site. En ik vraag me af hoe dat komt. Heel vaak gebeurt dit doordat men verwacht dat deze site bestaat uit heiligen. En men verwacht vaak dat christenen zich anders gedragen dan anderen. Maar CM is niet de hemel, waar we met zn allen volmaakt zijn, nee we zijn met christenen op een site. Met onze fouten, problemen, achtergronden en ideƫen. En daar is eigenlijk niet zoveel mis mee. Het gaat er m.i. om hoe je met de ander omgaat. Wat verwacht je, en is die verwachting eigenlijk terecht. Is het niet zo, dat zoveel christenen teleurgesteld zijn, omdat ze verwachten dat ze onder christenen zijn? Dat ze zelfs van kerk naar kerk zwerven omdat ze er niet tegen kunnen dat christenen gewone mensen zijn?
Pas in de hemel zullen we elkaar volmaakt liefhebben, kunnen we nu niet proberern elkaar te accepteren en te vergeven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:37
 
Toch kan het niet verkeerd zijn te proberen in gedrag, in reageren, in de omgang met elkaar, een stukje hemel op aarde te laten doorschemeren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:42
 
MIEK114 schreef:
Toch kan het niet verkeerd zijn te proberen in gedrag, in reageren, in de omgang met elkaar, een stukje hemel op aarde te laten doorschemeren.
Natuurlijk proberen we dat Miek. Maar vaak komen de teleurstellingen omdat we te veel van de ander verwachten. En die teleurstellingen leiden vaak tot bitterheid en zelfs tot verbittering tegenover iedereen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:44
 
Jazeker we blijven mensen he?
en dan draait het ook echt om de laatste regel van jou betoog, elkaar accepteren en kunnen vergeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 18:50
 
MIEK114 schreef:
Jazeker we blijven mensen he?
en dan draait het ook echt om de laatste regel van jou betoog, elkaar accepteren en kunnen vergeven.

Klinkt het niet een beetje makkelijk als ik lees 'je moet de ander maar vergeven'?
Soms lees ik hier dingen die zo kwetsend zijn voor de ander en dan denk ik......je komt er niet mee weg om alleen maar te zeggen vergeef me.....
Je mag ook wel weten wat de ander bezeerd heeft en daa rverantwoording voor dragen.......en -ook niet onbelangrijk- het inzien van hetgene je vergeeft......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEK114





Berichten: 89

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:50
 
ja die mensen zitten er ook tussen,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 19:56
 
MIEK114 schreef:
ja die mensen zitten er ook tussen,

Gelukkig wel.....zoals jij het zegt klinkt het wel allemaal erg simpel.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 november 2010, 20:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Klinkt het niet een beetje makkelijk als ik lees 'je moet de ander maar vergeven'?
Soms lees ik hier dingen die zo kwetsend zijn voor de ander en dan denk ik......je komt er niet mee weg om alleen maar te zeggen vergeef me.....
Je mag ook wel weten wat de ander bezeerd heeft en daa rverantwoording voor dragen.......en -ook niet onbelangrijk- het inzien van hetgene je vergeeft......
Gelukkig is die storm nu ff geluwd...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Pagina 1 van 1