ChristianMatch
 


Forum

brood en een steen
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 11:48
 
ik vind het soms een behoorlijk spanningsveld... je vraagt een brood en verwacht al een steen.
ik zal maar niet verlangen om naar het Zuiden te vertrekken, stel je voor dat God je naar Syberie stuurt Twijfelende smiley
Ik heb niet zozeer de houding om dingen voor mezelf aan God te vragen, des te meer het verlangen Hem in alles te vertrouwen wat Hij voor je in plan heeft.
Maar diep vanbinnen heb je ergens een tegengevoel van wat er zou kunnen komen, net dat wat je niet ziet zitten. word je daardoor net belemmert in je gebeden?
Strijd en tegenslag doet je geweldig groeien. Pas door strijd voel je hoe het is om gedragen te worden... een voorrecht zelfs, maar toch zou ik liever die steen niet als vooruitzicht willen zien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 20:05
 
misschien belemmert je eigen verwachting nog meer je handelen, je eigen inbreng in de situatie dus; dan je gebeden, xabia!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 31 januari 2011, 21:02
 
HANNAH810 schreef:
misschien belemmert je eigen verwachting nog meer je handelen, je eigen inbreng in de situatie dus; dan je gebeden, xabia!

je zegt nogal wat.....
Een "steen" (berg) kan terughoudend werken bij iemand.... Knipoog smiley

Gek, nu ik het terug lees ervaar ik een, déjà vu... Verraste, verbaasde smiley


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 31 januari 2011, 21:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS764





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 01:29
 
XABIA794 schreef:
..maar toch zou ik liever die steen niet als vooruitzicht willen zien...

Wat als die steen, een Rots, Petra zou zijn, Die niet wankelt?
Hij kent je verlangen, dus wees niet bezorgt, Hij brengt jou waar je wezen moet en veelal boven verwachting!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBECCA667





Berichten: 102

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 04:56
 
XABIA794 schreef:
ik vind het soms een behoorlijk spanningsveld... je vraagt een brood en verwacht al een steen.
ik zal maar niet verlangen om naar het Zuiden te vertrekken, stel je voor dat God je naar Syberie stuurt Twijfelende smiley
Ik heb niet zozeer de houding om dingen voor mezelf aan God te vragen, des te meer het verlangen Hem in alles te vertrouwen wat Hij voor je in plan heeft.
Maar diep vanbinnen heb je ergens een tegengevoel van wat er zou kunnen komen, net dat wat je niet ziet zitten. word je daardoor net belemmert in je gebeden?
Strijd en tegenslag doet je geweldig groeien. Pas door strijd voel je hoe het is om gedragen te worden... een voorrecht zelfs, maar toch zou ik liever die steen niet als vooruitzicht willen zien...

een mens lijd het meest door het lijden dat hij vreest.

een steen is niet altijd slecht. een diamant of robijn is ook een steen. maar wel mooie, toch?
God zal je nooit iets vragen wat boven je macht zal zijn. Hij weet als geen ander wat je wel en niet aan zou kunnen. bovendien is Hij het licht op je pad.
Heb vertrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 februari 2011, 13:37
 
REBECCA667 schreef:
een mens lijd het meest door het lijden dat hij vreest.

een steen is niet altijd slecht. een diamant of robijn is ook een steen. maar wel mooie, toch?
God zal je nooit iets vragen wat boven je macht zal zijn. Hij weet als geen ander wat je wel en niet aan zou kunnen. bovendien is Hij het licht op je pad.
Heb vertrouwen.

Heel mooi gezegd Rebecca!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADELIEF469





Berichten: 86

BerichtGeplaatst: woensdag 16 februari 2011, 09:06
 
up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: woensdag 23 februari 2011, 19:26
 
REBECCA667 schreef:
een mens lijd het meest door het lijden dat hij vreest.

een steen is niet altijd slecht. een diamant of robijn is ook een steen. maar wel mooie, toch?
God zal je nooit iets vragen wat boven je macht zal zijn. Hij weet als geen ander wat je wel en niet aan zou kunnen. bovendien is Hij het licht op je pad.
Heb vertrouwen.

thnks, daar kan ik wat mee Knipoog smiley
kreeg inderdaad veel over "vertrouwen"... vaak zien we alleen op onze eigen stenen. Het voorrecht is om te beleven dat we in die moeilijke periode Zijn aanwezigheid juist zo intens mogen ervaren.
Vaak denken we aan ons aardse bestaan in termen hoe anderen het als "gezegend" invullen, terwijl de zegen juist bestaat uit Zijn aanwezigheid, Zijn genade en leiding...
Jes 50: 10-11 was een mooie opsteker
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1