ChristianMatch
 


Forum

Japan
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:07
 
Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan.
mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.

'Geschiedt er een ramp in de stad, zonder dat de Here die bewerkt?'

laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden.

luc 13:

En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.

*


Zondag 10
Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?

Antwoord:
De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.

1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.





Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?

Antwoord:
Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.

1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:48
 
DAVID923 schreef:
Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan.
mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.

'Geschiedt er een ramp in de stad, zonder dat de Here die bewerkt?'

laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden.

luc 13:
En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.

Zondag 10
Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?

Antwoord:
De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.

1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.

Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?

Antwoord:
Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.

1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.

David, het wordt me niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt zeggen. Ik snap wat je bedoeld met de voorzienigheid en ja ik realiseer me heel goed dat God bij machte was geweest om die ramp in Japan te voorkomen.... Wat me niet duidelijk wordt is in hoeverre jij van mening bent dat dit iets zegt over de mensen in Japan of de andere getroffen gebieden.. Ik denk niet dat het aan ons is om daar een uitspraak over te doen. Er zullen daar ook echt wel christenen gewoond hebben die omgekomen zijn.. wat maakt ons beter dan hen?

In mijn beleving is dit eerder weer één van de vele tekenen dat onze schepping in barensnood is (zoals onze voorganger het vanmorgen weer zo mooi zei), maar zegt dit niet iets over de mensen in de getroffen gebieden.. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij probeert te zeggen... Corrigeer me dan vooral of vul me aan Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:50
 
Niet vergeten broeder des Heeren,

Dat zijn de tekenen voor de wederkomst van de Heere Jezus Christus
Waakt en bidt opdat gij niet in de verzoeking komt
Jij moet ook bekeert worden
We zijn niet beter dan Japanners
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 16:51
 
HERMAN388 schreef:
Niet vergeten broeder des Heeren,

Dat zijn de tekenen voor de wederkomst van de Heere Jezus Christus
Waakt en bidt opdat gij niet in de verzoeking komt
Jij moet ook bekeert worden
We zijn niet beter dan Japanners

Idd Herman, ik denk dat ook dat het tekenen zijn van de eindtijd.. maar ben toch ook wel een beetje benieuwd naar de reactie van David.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:05
 
DAVID923 schreef:
Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan.
mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.

'Geschiedt er een ramp in de stad, zonder dat de Here die bewerkt?'

laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden.
.

David zoals je hier begint, heb ik de indruk dat jij echt met een God leeft waar we alleen maar bang moeten van zijn!
Ja God is de Almachtige, Hij verhindert of laat het toe, en Hij heeft Zijn wil en Zijn wegen waar wij soms niets van begrijpen.
Er zijn veel dingen van God die ik niet begrijp hoor, en God weet dit ook van mij.
Maar dat je de mensen aanmaant om te bidden om zich te bekeren?
Ja natuurlijk mag je God laten kennen aan iedereen, maar je uitdrukking is volgens mij hier enorm veroordelend!
Ik neem dus heel graag aan dat wij met een communicatieprobleem zitten, ik hoop het eigenlijk want ik zou het spijtig vinden als je denkt dat deze natuurramp alleen maar een straf is voor de mensen die God niet zouden kennen en aannemen!
Ik zie hier tekenen in van de komende apocalyps. Als je dat als mens meemaakt ervaar je echt wel het einde van de wereld! Ik hoop ook dat we dat niet moeten meemaken, maar als dat Gods wil zou zijn voor ons, zullen we het ook ondergaan, ook al zijn wij bekeerde christenen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:21
 
DAVID923 schreef:
Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan.
mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.

'Geschiedt er een ramp in de stad, zonder dat de Here die bewerkt?'

laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden.

luc 13:

En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.

*


Zondag 10
Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?

Antwoord:
De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.

1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.





Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?

Antwoord:
Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.

1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.
Ten eerste vraag ik me af wat voor beeld je van God hebt. We hebben het er vaker over gehad in het verleden, ben trouwens blij dat je er weer bent. Waar leg je het accent op in je geloofsbeleving? Dat God een straffende God is of een liefdevolle God?
Ik weet niet of je tegen elke ramp kunt zeggen dat het een straf van God is. Wel kun je het zien als een teken van de eindtijd, maar goed, we leven al 2000 jaar in de eindtijd.
Zelf denk ik niet dat God even de bodem van de zee omgeschud heeft omdat Hij weer eens duizenden mensen wilde laten omkomen.
Verder klinkt het heel hard voor de mensen die er onder lijden. En ik geloof dat God juist van ons vraagt om ze in liefde op te vangen.

Tenslotte nog even dit. De gouden tijd voor de organisaties die belast zijn met hulpverlening biedt zich weer aan. Ben benieuwd hoe zij weer kunnen profiteren van onze goedgevendheid en hoeveel ze er al aan verdienen. Laatst was op het nieuws het verhaal dat ze zijn gaan beleggen, omdat ze niet weten wat ze met hun rijkdom moeten doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:03
 
[quote=CHATULIEM619]Ten eerste vraag ik me af wat voor beeld je van God hebt. We hebben het er vaker over gehad in het verleden, ben trouwens blij dat je er weer bent. Waar leg je het accent op in je geloofsbeleving? Dat God een straffende God is of een liefdevolle God?
Ik weet niet of je tegen elke ramp kunt zeggen dat het een straf van God is. Wel kun je het zien als een teken van de eindtijd, maar goed, we leven al 2000 jaar in de eindtijd.
Zelf denk ik niet dat God even de bodem van de zee omgeschud heeft omdat Hij weer eens duizenden mensen wilde laten omkomen.
Verder klinkt het heel hard voor de mensen die er onder lijden. En ik geloof dat God juist van ons vraagt om ze in liefde op te vangen.




Mooi gezegd Chat.. maar ik ben nog steeds benieuwd naar de reactie van onze theologie-student... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:40
 
wij moeten 2 dingen leren kennen

Christuskennis en zelfkennis

We moeten niet naar de mensen kijken om eigen schuld zeggen maar
wij zelf hebben de straf verdiend en legt onze zonde op de schouders van Christus dat Hij voor ons gestorven is en vrijgekocht door Zijn dierbaar bloed.
Dat wij niet waardig om Zijn kinderen genoemd te worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:41
 
LISA610 schreef:
David, het wordt me niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt zeggen. Ik snap wat je bedoeld met de voorzienigheid en ja ik realiseer me heel goed dat God bij machte was geweest om die ramp in Japan te voorkomen.... Wat me niet duidelijk wordt is in hoeverre jij van mening bent dat dit iets zegt over de mensen in Japan of de andere getroffen gebieden.. Ik denk niet dat het aan ons is om daar een uitspraak over te doen. Er zullen daar ook echt wel christenen gewoond hebben die omgekomen zijn.. wat maakt ons beter dan hen?

In mijn beleving is dit eerder weer één van de vele tekenen dat onze schepping in barensnood is (zoals onze voorganger het vanmorgen weer zo mooi zei), maar zegt dit niet iets over de mensen in de getroffen gebieden.. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij probeert te zeggen... Corrigeer me dan vooral of vul me aan Knipoog smiley

Sorry LIsa, ik begin te lezen en soms schrijf ik meteen een reactie,
zie pas achteraf dat je reeds gereageerd had,
ben het volledig met je eens, jij kan het beter verwoorden dan ik!
(en ik ben waarschijnlijk ook soms niet diplomatisch genoeg)
maar toch is mijn geschrevene ook hoe ik het zie hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:12
 
HERMAN388 schreef:
wij moeten 2 dingen leren kennen

Christuskennis en zelfkennis

We moeten niet naar de mensen kijken om eigen schuld zeggen maar
wij zelf hebben de straf verdiend en legt onze zonde op de schouders van Christus dat Hij voor ons gestorven is en vrijgekocht door Zijn dierbaar bloed.
Dat wij niet waardig om Zijn kinderen genoemd te worden.
Wat je hier schrijft, ben ik het pertinent mee oneens. Onze straf is door Christus gedragen, dus waarom zou God ons dan nog eens willen straffen. Met deze overtuiging laat je weinig over van de verlossing van Christus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 19:39
 
ik denk dat alles is gezegd is in mijn begin topic.
nogmaals wil ik God niet neerzetten als een strenge rechter alleen, maar beetje Bijbelse balans en tegengewicht geven voor die andere kant, en de valse leer/gedachte dat God er hulpeloos bijstond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:05
 
CHATULIEM619 schreef:
Wat je hier schrijft, ben ik het pertinent mee oneens. Onze straf is door Christus gedragen, dus waarom zou God ons dan nog eens willen straffen. Met deze overtuiging laat je weinig over van de verlossing van Christus.

Waarom gaan we sterven? Dat is de bezoldiging van de zonde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:21
 
DAVID923 schreef:
ik denk dat alles is gezegd is in mijn begin topic.
nogmaals wil ik God niet neerzetten als een strenge rechter alleen, maar beetje Bijbelse balans en tegengewicht geven voor die andere kant, en de valse leer/gedachte dat God er hulpeloos bijstond.

Hoe erg het ook is, ik geloof niet dat God er hulpeloos bijstond!
Je weet niet op welke manier hij de slachtoffers op dat moment bijstond of gedragen heeft!
Ik blijf geloven hoe erg het ook is wat er gebeurt, dat God ons ook dan en daar nabij is.
Je kent het verhaal met de voetstappen in het zand? Ik mocht reeds meer dan één keer beseffen dat God mij op een bepaald moment gedragen heeft,
dat ik het zonder Hem niet zou gekunnen hebben,
denk je dan niet dat God ook mensen die in zo'n ramp zitten niet zou dragen?

Voor mij is hier geen valse leer of gedachte David.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:43
 
DAVID923 schreef:
ik denk dat alles is gezegd is in mijn begin topic.
nogmaals wil ik God niet neerzetten als een strenge rechter alleen, maar beetje Bijbelse balans en tegengewicht geven voor die andere kant, en de valse leer/gedachte dat God er hulpeloos bijstond.
Idd, God is niet hulpeloos...maar je loopt het gevaar dat je elke ramp op die manier rechtstreeks aan God toeschuift, en dat gaat me te ver. Niet elke ramp is in mijn ogen bedoeld als straf van God.

De watersnoodramp van 1953 is juist gebeurd in die gebieden waar ze God heel serieus namen. En toch hebben velen dit als straf van God ervaren. Daardoor is het beeld van een straffende God alleen maar versterkt. En angst voor God zorgt ervoor dat mensen niet meer naar Hem toe durven met hun problemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 20:50
 
David,

Je komt bij mij over als iemand die vind dat het terecht is dat Japan getroffen werd door een aardbeving en een tsunami.

Alsof alle Japanners ongelovig zijn.

De ramp in zeeland 1953, was zeker ook het oordeel van God
omdat ze daar ongelovig waren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:01
 
HERMAN388 schreef:
Waarom gaan we sterven? Dat is de bezoldiging van de zonde
Dus in jouw ogen geldt het kruis van Christus niet meer? Als je in vergeving leeft, straft God je toch niet meer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 21:42
 
Laten we wel wezen, het ziet er niet rooskleurig uit voor de japanners, maar waarom zó een topic!
God staat helemaal klaar voor Zijn kinderen in Japan en degenen die misschien op het laatste moment hun hart willen open zetten voor Hem.
Alleen...Hij wacht op ons gebed. God heeft het zo verkozen, dat Hij door ons gebed wil en zal en kan handelen.
Laten we deze discussie omzetten en gebedspunten verzamelen waarvoor we kunnen bidden.
Die arme mensen daar, die moeders met kinderen....en dan de dreiging van een kernexplosie....laten we één zijn in het bidden voor hen, i.p.v. de discussie die nu gaande is.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 13 maart 2011, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:09
 
MARYLIEN613 schreef:
Sorry LIsa, ik begin te lezen en soms schrijf ik meteen een reactie,
zie pas achteraf dat je reeds gereageerd had,
ben het volledig met je eens, jij kan het beter verwoorden dan ik!
(en ik ben waarschijnlijk ook soms niet diplomatisch genoeg)
maar toch is mijn geschrevene ook hoe ik het zie hoor Knipoog smiley


Hé Marylien.. wat is er mis met wat jij geschreven hebt.. ben het ook volledig met jou eens en vind dat je het prima hebt verwoord Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:13
 
ANNETTE050 schreef:
Laten we wel wezen, het ziet er niet rooskleurig uit voor de japanners, maar waarom zó een topic!
God staat helemaal klaar voor Zijn kinderen in Japan en degenen die misschien op het laatste moment hun hart willen open zetten voor Hem.
Alleen...Hij wacht op ons gebed. God heeft het zo verkozen, dat Hij door ons gebed wil en zal en kan handelen.
Laten we deze discussie omzetten en gebedspunten verzamelen waarvoor we kunnen bidden.
Die arme mensen daar, die christelijke moeders met kids....en dan de dreiging van een kernexplosie....laten we één zijn in het bidden voor hen, i.p.v. de discussie die nu gaande is.


Mooi gezegd Annette, hoewel ik op zich geen problemen heb met het voeren van deze discussie. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:17
 
ANNETTE050 schreef:
Laten we wel wezen, het ziet er niet rooskleurig uit voor de japanners, maar waarom zó een topic!
God staat helemaal klaar voor Zijn kinderen in Japan en degenen die misschien op het laatste moment hun hart willen open zetten voor Hem.
Alleen...Hij wacht op ons gebed. God heeft het zo verkozen, dat Hij door ons gebed wil en zal en kan handelen.
Laten we deze discussie omzetten en gebedspunten verzamelen waarvoor we kunnen bidden.
Die arme mensen daar, die moeders met kids....en dan de dreiging van een kernexplosie....laten we één zijn in het bidden voor hen, i.p.v. de discussie die nu gaande is.


Helemaal mee eens Annette ..laten we in gebed gaan ..dan hier een discussie te voeren, die in mijn ogen niet aan ons is om te oordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus in jouw ogen geldt het kruis van Christus niet meer? Als je in vergeving leeft, straft God je toch niet meer?

hebr 12

4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, 5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt:
Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering,
en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,
6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt.
7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen. 9 Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op; zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven? 10 Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid. 11 Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen, doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht, die bestaat in gerechtigheid.
12 Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, 13 en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:29
 
anette en mariska:

Tuurlijk is het vreslijk, en moeten we bidden, daar ging ik al van uit...bidden dat God Bij onze broeders en zusters is en bijstaat.
en dat de niet gelovigen zich mogen bekeren voor het te laat is, en hier een stukje toorn en Heiligheid van God in zien.
Over de wedergeboren christenen mak ik me geen zorgen die gaan naar de hemel, net als die levend verbrand werden in rome in de bijbelse tijd, en de opendoors christenen die omkomen.

en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:34
 
We kunnen beter bidden voor IEDEREEN in Japan.
De reddingswerkers, en allerlei andere hulpverleners.

En stop ajb met het veroordelen van de Japanners.
Ook die mensen zijn onze naaste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 14:47
 
DAVID923 schreef:
anette en mariska:

Tuurlijk is het vreslijk, en moeten we bidden, daar ging ik al van uit...bidden dat God Bij onze broeders en zusters is en bijstaat.
en dat de niet gelovigen zich mogen bekeren voor het te laat is, en hier een stukje toorn en Heiligheid van God in zien.
Over de wedergeboren christenen mak ik me geen zorgen die gaan naar de hemel, net als die levend verbrand werden in rome in de bijbelse tijd, en de opendoors christenen die omkomen.

en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn.

Wat wij verdienen is niet te bevatten, zeker in deze lijdenstijd mag je weten dat wat wij verdienen al eeuwen geleden als zwaarste last/straf gedragen is door onze Heere Jezus.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 15:55
 
DAVID923 schreef:
anette en mariska:

Tuurlijk is het vreslijk, en moeten we bidden, daar ging ik al van uit...bidden dat God Bij onze broeders en zusters is en bijstaat.
en dat de niet gelovigen zich mogen bekeren voor het te laat is, en hier een stukje toorn en Heiligheid van God in zien.
Over de wedergeboren christenen mak ik me geen zorgen die gaan naar de hemel, net als die levend verbrand werden in rome in de bijbelse tijd, en de opendoors christenen die omkomen.

en ja ze verdienen het wel die niet gelovige jappaners, net als ik en jij het verdienen! denk dat de Schrift er duidelijk in is en dat de teksten in het mijn stukje bovenaan erg duidelijk zijn.


De Heere Jezus veroordeelde maar één groep, die Hij adderengebroed noemde.
Ik word misselijk als ik er bij stilsta wat een beproeving onze broeders en zusters daar te wachten staat.
Net was er een vader op t.v. die zijn tranen verbeet, en k moest denken aan de tekst "Alzo lief heeft God de wereld gehad...."
Wij mogen compassie tonen, gebaseerd op 1 Cor. 13 en de Agapeliefde, vrijgezet door Jezus' offer...
Ik hoop dat ik genoeg tijd vrijzet om voor hen te bidden, David, dan blijft er niet eens tijd meer over om na te denken of ze dit mogelijk zelf verdiend hebben......
Het lijkt erg bijbels wat je zegt, David, maar klinkt zo liefdeloos...
Kunnen zij er wat aan doen dat ze geen voorbeeld van een liefdevolle, wedergeboren christen in hun omgeving hadden?
Misschien nauwelijks de naam van Jezus gehoord hebben?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 14 maart 2011, 16:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:08
 
DAVID923 schreef:
hebr 12

4 Gij hebt nog niet ten bloede toe weerstand geboden in uw worsteling tegen de zonde, 5 en gij hebt de vermaning vergeten, die tot u als tot zonen spreekt:
Mijn zoon, acht de tuchtiging des Heren niet gering,
en verslap niet, als gij door Hem bestraft wordt,
6 want wie Hij liefheeft, tuchtigt de Here, en Hij kastijdt iedere zoon, die Hij aanneemt.
7 Als tuchtiging hebt gij dit te dragen: God behandelt u als zonen. Want is er wel een zoon, die door zijn vader niet getuchtigd wordt? 8 Blijft gij echter vrij van de tuchtiging, welke allen ondergaan hebben, dan zijt gij bastaards, en geen zonen. 9 Voorts, de tuchtiging van onze vaders naar het vlees hebben wij ondergaan en wij zagen tegen hen op; zullen wij ons dan niet nog veel meer onderwerpen aan de Vader der geesten, en leven? 10 Want zíj hebben ons voor luttele dagen naar hun beste weten getuchtigd, maar Híj doet het tot ons nut, opdat wij deel verkrijgen aan zijn heiligheid. 11 Want alle tucht schijnt op het ogenblik zelf geen vreugde, maar smart te brengen, doch later brengt zij hun, die erdoor geoefend zijn, een vreedzame vrucht, die bestaat in gerechtigheid.
12 Heft dan de slappe handen op en strekt de knikkende knieën, 13 en maakt een recht spoor met uw voeten, opdat hetgeen kreupel is niet uit het lid gerake, doch veeleer geneze.
Er zit een groot verschil tussen tuchtiging en onder het Oordeel vallen. Tuchtiging is een leerproces, waarbij God je helpt om bepaalde zondes te overwinnen. Maar in dat proces ervaar je juist veel meer Gods liefde, dan daarbuiten. God geeft ons de mogelijkheid om in onze moeilijkheden naar Hem te kijken. Tuchtiging is geen straf, God straft ons niet omdat we zo slecht zijn, maar Hij helpt ons de moeilijkheden te doorstaan.
Kijk, toen mijn dochter overleed, wie zijn schuld was dat? Had zij gezondigd, had ik gezondigd, had de vrachtwagenchauffeur gezondigd?? Als God dit toegelaten had, omdat Hij ons wilde straffen, dan werden we ahw dubbel gepakt. Ten eerste ons kind kwijt, ten tweede ook nog een wrede God, die dit zo gewild had.
Maar in dit grote strijd heb ik juist God ervaren als iemand die troost, waar je naar toe kan om je verdriet te uiten. Dit was geen straf van God. Hij liet het echter toe, en gaf ons de kracht en de zegen dit te verwerken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:16
 
vervelend om te horen van je dochter. sterkte!

maar ik had het over algemene principes.

nog 1:


:

1 Petrus 4,17
Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te aanvaarden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:23
 
DAVID923 schreef:

nog 1:
1 Petrus 4,17
Besef goed dat de tijd van het oordeel is aangebroken. Dat oordeel begint bij Gods eigen mensen. Als het bij ons begint, hoe zal het dan aflopen met hen die weigeren het evangelie van God te aanvaarden?



Nog één?... in ons eigen land is abortus en het homo/huwelijk legaal, is dat in Japan ook zo?
Oordeel is m.i. in de buitenste duisternis geworpen worden.....geestelijk lijden, niet het slachtoffer worden van en natuur ramp


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 14 maart 2011, 21:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923





Berichten: 641

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 16:28
 
annete ik denk dat er iets fout ging met je quote1 haha, lol, geeft niet, ik snap wat je bedoeld. en ja! je hebt gelijk, nederland is net zo zondig als het al niet het sodom en gomorra is vaneuropa, amsterdam zeker!

daarom ook:

luc 13:

2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’


*

en God kan zeker wel via natuurgeweld straffen, Bijbelse voorbeelden genoeg! en zie ook openbaringen.
of:

Am 3,6
Wordt de bazuin in een stad geblazen, zonder dat de inwoners opschrikken? Geschiedt er een ramp in een stad, zonder dat de HERE die bewerkt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Er zit een groot verschil tussen tuchtiging en onder het Oordeel vallen. Tuchtiging is een leerproces, waarbij God je helpt om bepaalde zondes te overwinnen. Maar in dat proces ervaar je juist veel meer Gods liefde, dan daarbuiten. God geeft ons de mogelijkheid om in onze moeilijkheden naar Hem te kijken. Tuchtiging is geen straf, God straft ons niet omdat we zo slecht zijn, maar Hij helpt ons de moeilijkheden te doorstaan.
Kijk, toen mijn dochter overleed, wie zijn schuld was dat? Had zij gezondigd, had ik gezondigd, had de vrachtwagenchauffeur gezondigd?? Als God dit toegelaten had, omdat Hij ons wilde straffen, dan werden we ahw dubbel gepakt. Ten eerste ons kind kwijt, ten tweede ook nog een wrede God, die dit zo gewild had.
Maar in dit grote strijd heb ik juist God ervaren als iemand die troost, waar je naar toe kan om je verdriet te uiten. Dit was geen straf van God. Hij liet het echter toe, en gaf ons de kracht en de zegen dit te verwerken.

Erg Chat dat je dit moest meemaken!
Ben dankbaar voor jou dat je hierbij de troost van God mocht ervaren, want ik denk een kind verliezen is wel iets van het zwaarste wat een mens te verduren krijgt (denk ik toch wel).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5