ChristianMatch
 


Forum

jammer
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 20:54
 
ANNETTE792 schreef:
Misschien is dat wel het grote gevaar van het 'zoeken' op een datingsite.
Het aanbod is zo groot, dat je wel moet gaan selecteren. Dus dan maar iemand in de buurt zoeken, of iemand in een bepaalde leeftijdscategorie of van de juiste kerk.


Ik was een jonge moeder met 2 hele jonge kindjes. Ik had mn handen vol aan mn eigen leventje en had op dat moment echt geen behoefte aan een relatie. En al helemaal niet met iemand die 13 jaar ouder was dan ik en in Duitsland woonde, 150 km bij me vandaan.met een heel ander leven dan ik had. En een kinderwens had ik ook absoluut niet meer.

Maar ik kwam hem tegen en ging van hem houden. En dan zijn als die dingen te overkomen. En kijk nu eens....
Ik ben met mn kinderen naar Duitsland geemigreerd, we hebben het hier allemaal enorm naar ons zin. Toen de liefde groeide kwam ook het verlangen naar een kindje.
En dat leeftijdsverschil levert hooguit af en toe wat grappige vergelijkingen op(toen hij zn rijbewijs haalde leerde ik net zonder zijwieltjes fietsen) en er is nog maar 1x gevraagt of dat ik met mn vader op vakantie was Clown smiley

Dus pas op met dat eisenpaket, voor je het weet loop je de liefde van je leven voorbij!


En nog een mooi voorbeeld over die afstand: pieters nicht leerde hier op cm een nederlandse boer die in Canada woonde kennen. Dan heb je het niet over 4 uur met de trein maar over 8 uur met het vliegtuig. Twee jaar geleden zijn ze getrouwd en is zij naar Canada verhuist en inmiddels loopt er een cm-peutertje rond op de boerderij.

Dit is nu wat ik bedoel! En wát een gave verhalen zijn dit. Nee, geen verhalen....dit is gewoon het échte leven. Mooi! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:07
 
MARIA576 schreef:
Dit is nu wat ik bedoel! En wát een gave verhalen zijn dit. Nee, geen verhalen....dit is gewoon het échte leven. Mooi! Lachende smiley
Ach MaEria, het is maar net alsof je daar je norm stelt. In de meeste gevallen lopen die relaties kapot omdat ze van tevoren hun verstand niet gebruikt hebben.
Wat mij irriteert, is dat men stelt, dat als je eenmaal overvallen wordt door liefde/verliefdheid, dat er dan weinig aan te doen is. De praktijk is anders, je kunt je verliefdheid ook sturen en negeren. En dat moet je soms als je verliefdheid niet wederkerig is. Ik geloof niet in dat overvallen worden door liefde, dat je er helemaal niks aan kunt doen. Een stapje verder is dan: ik kon mn begeerte ook niet weerstaan....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Ach MaEria, het is maar net alsof je daar je norm stelt. In de meeste gevallen lopen die relaties kapot omdat ze van tevoren hun verstand niet gebruikt hebben.
Wat mij irriteert, is dat men stelt, dat als je eenmaal overvallen wordt door liefde/verliefdheid, dat er dan weinig aan te doen is. De praktijk is anders, je kunt je verliefdheid ook sturen en negeren. En dat moet je soms als je verliefdheid niet wederkerig is. Ik geloof niet in dat overvallen worden door liefde, dat je er helemaal niks aan kunt doen. Een stapje verder is dan: ik kon mn begeerte ook niet weerstaan....

Natuurlijk kun je het negeren, maar waar is dat voor nodig als het wederzijds is?
Waarom moet je alles plannen voordat je verliefd wordt? Je weet pas of het lukt als je het geprobeert hebt.
Mensen die nooit falen, proberen ook niets!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Ach MaEria, het is maar net alsof je daar je norm stelt. In de meeste gevallen lopen die relaties kapot omdat ze van tevoren hun verstand niet gebruikt hebben.
Wat mij irriteert, is dat men stelt, dat als je eenmaal overvallen wordt door liefde/verliefdheid, dat er dan weinig aan te doen is. De praktijk is anders, je kunt je verliefdheid ook sturen en negeren. En dat moet je soms als je verliefdheid niet wederkerig is. Ik geloof niet in dat overvallen worden door liefde, dat je er helemaal niks aan kunt doen. Een stapje verder is dan: ik kon mn begeerte ook niet weerstaan....

Heb je mij dat horen zeggen Chat? Dat als je 'overvallen wordt door verliefdheid/liefde, dat er dan weinig aan te doen is?' Nee. Jij trekt het weer in het andere uiterste en dat irriteert mij nu weer. Ja, je bent er zélf bij en ieder maakt zijn/haar keuzes. Het is mijn keuze NIET om álles in mijn leven, de Liefde incluis, te rationaliseren, te beredeneren of te kanaliseren. Maar dat wil niet zeggen dat ik me maar laat meevoeren door alles of iedereen. Ik loop alleen niet met een (ellenlang) wensenlijstje t.a.v een partner op zak...that's all.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:31
 
MARIA576 schreef:
Heb je mij dat horen zeggen Chat? Dat als je 'overvallen wordt door verliefdheid/liefde, dat er dan weinig aan te doen is?' Nee. Jij trekt het weer in het andere uiterste en dat irriteert mij nu weer. Ja, je bent er zélf bij en ieder maakt zijn/haar keuzes. Het is mijn keuze NIET om álles in mijn leven, de Liefde incluis, te rationaliseren, te beredeneren of te kanaliseren. Maar dat wil niet zeggen dat ik me maar laat meevoeren door alles of iedereen. Ik loop alleen niet met een (ellenlang) wensenlijstje t.a.v een partner op zak...that's all.
Kijk de meeste mensen hebben een slecht huwelijk achter de rug. Moeten ze dan ook maar keuzes maken die bij voorbaat kansloos zijn om stand te kunnen houden= Selectie vooraf houdt gewoon in, dat je voorzichtiger bent geworden. Je houding doet me denken aan het liedje ± Al You Need is Love....en dat vind ik gevaarlijk naief...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:39
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk de meeste mensen hebben een slecht huwelijk achter de rug. Moeten ze dan ook maar keuzes maken die bij voorbaat kansloos zijn om stand te kunnen houden= Selectie vooraf houdt gewoon in, dat je voorzichtiger bent geworden. Je houding doet me denken aan het liedje ± Al You Need is Love....en dat vind ik gevaarlijk naief...

Met jouw houding is dat inderdaad kansloos, omdat je bij voorbaat overtuigd bent dat het niet kan, Maar waar baseer je dat op?
Dat het een ander wel of niet lukt zegt totaal niets over over mijn eigen slagingskansen.

Ik heb een heel slecht huwelijk gehad, ik heb ook echt wel een periode het vertrouwen in alle mannen verloren. Maar de enige kans om daar vanaf te komen is iemand de kans geven het tegendeel te bewijzen.
En dat heeft tijd nodig en is best eng, want je loopt de kans weer gekwetst te worden.
Maar door altijd maar op safe te spelen wordt je echt geen gelukkiger mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: zondag 26 juni 2011, 22:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk de meeste mensen hebben een slecht huwelijk achter de rug. Moeten ze dan ook maar keuzes maken die bij voorbaat kansloos zijn om stand te kunnen houden= Selectie vooraf houdt gewoon in, dat je voorzichtiger bent geworden. Je houding doet me denken aan het liedje ± Al You Need is Love....en dat vind ik gevaarlijk naief...

Je leest niet goed Chat. Ik heb in het vorige stukje al gezegd dat ik me niet mee laat voeren door alles en iedereen. Dat moet genoeg zeggen denk ik. Ik ben absoluut niet (meer) naief, integendeel, want ook ik heb mijn portie narigheid wel gehad. Maar ik sta wel ópen voor mensen. Noem jij het maar naief...ik noem het 'leven'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 15:46
 
MARIA576 schreef:
Je leest niet goed Chat. Ik heb in het vorige stukje al gezegd dat ik me niet mee laat voeren door alles en iedereen. Dat moet genoeg zeggen denk ik. Ik ben absoluut niet (meer) naief, integendeel, want ook ik heb mijn portie narigheid wel gehad. Maar ik sta wel ópen voor mensen. Noem jij het maar naief...ik noem het 'leven'.

Naief ...niet goed kunnen lezen en/of begrijpen, wat is het toch dat mannen en vrouwen elkaar zo slecht begrijpen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 16:21
 
LEONARD480 schreef:
Naief ...niet goed kunnen lezen en/of begrijpen, wat is het toch dat mannen en vrouwen elkaar zo slecht begrijpen Smiley die vol vragen zit

Volgens mij gaat het om LUISTEREN NAAR ELKAAR...maar dan ook écht.
Max Lucado omschreef het als volgt: 'wanneer je naar iemand luistert, doe het dan zo, dat je zijn/haar pijn zélf ervaart'. (vrij vertaald) Nu lijkt deze tekst wat ver te gaan bij een onderwerp als dit. Maar als ik in het algemeen jouw vraag, Leonard, beantwoordt, dan kom ik dus hier op. Maar goed...ik ga erg offtopic!


Laatst aangepast door
MARIA576
op maandag 27 juni 2011, 23:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:04
 
ANNETTE792 schreef:
Met jouw houding is dat inderdaad kansloos, omdat je bij voorbaat overtuigd bent dat het niet kan, Maar waar baseer je dat op?
Dat het een ander wel of niet lukt zegt totaal niets over over mijn eigen slagingskansen.

Ik heb een heel slecht huwelijk gehad, ik heb ook echt wel een periode het vertrouwen in alle mannen verloren. Maar de enige kans om daar vanaf te komen is iemand de kans geven het tegendeel te bewijzen.
En dat heeft tijd nodig en is best eng, want je loopt de kans weer gekwetst te worden.
Maar door altijd maar op safe te spelen wordt je echt geen gelukkiger mens.
Laten we eerst bij het begin beginnen. Het topic begon erover dat sommige mannen moeite hadden om een relatie te beginnen met een moeder van kinderen. De discussie werd verruimd door het feit dat iedereen wel bepaalde criteria stelt, de een wat meer dan de ander. Nu wordt bij de laatste bijdragen gesteld dat je de kans loopt wat te missen als je criteria stelt...Mijn stelling is dat criteria op zichzelf niet verkeerd zijn, ook vanwege de achtergrond van mensen.
Er is een verschil tussen stelling en houding...Je weet bv. niet echt wat mijn criteria zijn, en je kunt dan ook niet stellen dat ik een verkeerde houding heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:07
 
MARIA576 schreef:
Je leest niet goed Chat. Ik heb in het vorige stukje al gezegd dat ik me niet mee laat voeren door alles en iedereen. Dat moet genoeg zeggen denk ik. Ik ben absoluut niet (meer) naief, integendeel, want ook ik heb mijn portie narigheid wel gehad. Maar ik sta wel ópen voor mensen. Noem jij het maar naief...ik noem het 'leven'.
Wie zegt dat andere mensen dat niet zijn? Je stelt criteria gelijk met gesloten zijn voor. Ik stel dat het heel normaal en natuurlijk is een aantal criteria te hebben...maakt me dat gesloten voor wat anders? nee hoor, of zoals Lisa zou zeggen been there, done that!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:36
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we eerst bij het begin beginnen. Het topic begon erover dat sommige mannen moeite hadden om een relatie te beginnen met een moeder van kinderen. De discussie werd verruimd door het feit dat iedereen wel bepaalde criteria stelt, de een wat meer dan de ander. Nu wordt bij de laatste bijdragen gesteld dat je de kans loopt wat te missen als je criteria stelt...Mijn stelling is dat criteria op zichzelf niet verkeerd zijn, ook vanwege de achtergrond van mensen.
Er is een verschil tussen stelling en houding...Je weet bv. niet echt wat mijn criteria zijn, en je kunt dan ook niet stellen dat ik een verkeerde houding heb.

Deze reaktie plaatste ik na dit zinnetje van jou:
In de meeste gevallen lopen die relaties kapot omdat ze van tevoren hun verstand niet gebruikt hebben.


Als je er zo over denkt zal het zeker niet lukken. Maar dat wil niet zeggen dat het een ander ook niet lukt.
En ook al loopt een relatie op afstand mis, wil het ook nog niet zeggen dat het misliep op de afstand, sommige relaties slagen, andere niet, om tientalle verschillende redenen.
Ik vind niet dat je kan zeggen dat vrijwel elke lange afstandsrelatie fout af gaat lopen.

En om bij het begin te beginnen: ik kan me heel goed voorstellen dat iemand niet op een vrouw met kinderen zit te wachten, of dat iemand uit zn geloofsovertuiging geen partner wil die gescheiden is of samengewoond heeft, dat iemand graag iemand van de zelfde kerk wil.
En die keuzes hebben we gelukkig ook allemaal. En dat is geen discriminatie, maar heeft gewoon met voorkeur te maken. Je moet tenslotte zelf ook gelukkig zijn in die relatie en niet enkel de ander gelukkig willen maken.
En als je toch iemand ontmoet die totaal niet aan je criteria voldoet en je wordt er toch verliefd op, heb je gelukkig ook daarin de keuze om je criteria aan de kant te zetten of om er aan vast te houden en over je verliefdheid heen te stapen.
Zelf heb ik altijd geroepen dat ik nooit geen relatie meer wilde met iemand die niet werkte, wat voor werk maakte me niet uit, maar door mijn ervaring met iemand die ik 24/7 om me heen had zag ik dat absoluut niet zitten.

Jij lijkt me iemand die voor zekerheid wil gaan,wat niet verkeerd is, dat deed ik vroeger ook.
Maar ik heb voor mezelf geleerd dat ik een stuk gelukkiger ben als ik geniet van het nu, en wat de toekomst brengt, dat zie ik in de toekomst wel weer. Problemen zijn er om opgelost te worden, niet om tegenaan te hikken als ze er helemaal nog niet zijn. En voor jou is mijn houding je verstand niet gebruiken, voor mij is het genieten van mn leven.
Mensen denken nu eenmaal verschillend, daarom kan een ander ook niet zeggen of jou criteria wel of niet kloppen, enkel jij kan bepalen of ze de juiste zijn voor jou. Ik vind enkel dat je voorzichtig moet zijn met je vastklampen aan die criteria. Het leven is niet voor 100% te plannen, dus ook een partner niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 27 juni 2011, 23:01
 
Hier ben ik het helemaal mee eens. Soms wordt je juist gelukkiger door je leven niet te plannen, of door je planning los te laten.

Dat iemand een criteria steld waaraan de ander moet voldoen, is volkomen normaal. Je zou met 2400 mannen/vrouwen moeten daten vooordat je wist of er een voor je tussen zat???
Dat lijkt me niet te doen.

Op kerkelijk gebied, of het hebben van kinderen etc, de voorkeur voor woonplaats etc kun je makkelijk selecteren omdat dit voor veel mensen belangrijke punten zijn.
Toch moet je jezelf er niet aan ophangen, aangezien je je lief weleens voorbij zou kunnen gaan zonder het te beseffen.

Zelf heb ik mijn vriend anderhalf jaar geleden van CM geplukt(of hij mij)
Binnen een week wisten we al dat het tussen ons niet zou worden, aangezien we totaal niet aan elkaars criteria voldeden.
Toch hielden we contact op de een of andere manier, en toen we elkaar na enkele maanden ontmoeten was het gelijk raak.
Ieder puzzelstukje viel op zijn plaats en ondanks dat hij nooit meer een vriendin met kinderen wilde, zijn mijn kinderen dol op hem, en hij op hen.

Je kunt dus nooit met zekerheid zeggen dat je geen vrouw met kinderen wilt, want als je van de vrouw gaat houden, en het klikt met de kinderen, gaat de rest vanzelf

Dit neemt niet weg dat kinderen je relatie kunnen maken en breken, en dat er geen ex als vader van de kinderen meespeelt, maar wat ik wil aangeven, is dat er wel degelijk iets moois kan komen uit een samengesteld gezin. En in mijn geval, mooier als het ooit is geweest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 13:06
 
JOLAN931 schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Soms wordt je juist gelukkiger door je leven niet te plannen, of door je planning los te laten.

Dat iemand een criteria steld waaraan de ander moet voldoen, is volkomen normaal. Je zou met 2400 mannen/vrouwen moeten daten vooordat je wist of er een voor je tussen zat???
Dat lijkt me niet te doen.

Op kerkelijk gebied, of het hebben van kinderen etc, de voorkeur voor woonplaats etc kun je makkelijk selecteren omdat dit voor veel mensen belangrijke punten zijn.
Toch moet je jezelf er niet aan ophangen, aangezien je je lief weleens voorbij zou kunnen gaan zonder het te beseffen.

Zelf heb ik mijn vriend anderhalf jaar geleden van CM geplukt(of hij mij)
Binnen een week wisten we al dat het tussen ons niet zou worden, aangezien we totaal niet aan elkaars criteria voldeden.
Toch hielden we contact op de een of andere manier, en toen we elkaar na enkele maanden ontmoeten was het gelijk raak.
Ieder puzzelstukje viel op zijn plaats en ondanks dat hij nooit meer een vriendin met kinderen wilde, zijn mijn kinderen dol op hem, en hij op hen.

Je kunt dus nooit met zekerheid zeggen dat je geen vrouw met kinderen wilt, want als je van de vrouw gaat houden, en het klikt met de kinderen, gaat de rest vanzelf

Dit neemt niet weg dat kinderen je relatie kunnen maken en breken, en dat er geen ex als vader van de kinderen meespeelt, maar wat ik wil aangeven, is dat er wel degelijk iets moois kan komen uit een samengesteld gezin. En in mijn geval, mooier als het ooit is geweest.





Mooi jolan dit te lezen ik hoop dat God de zegen geeft aan jullie en je kinderen

Lieve groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3