ChristianMatch
 


Forum

mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 23:30
 
JOAN712 schreef:
Ik heb mijn bericht verwijderd om bepaalde redenen


Ik heb het gelezen, en ik vond het een heel goed bericht!
Duidelijk en met herkenning.
En ik heb weer wat erbij geleerd. Omdat die diagnose tegenwoordig vaak wordt gegeven, en ik ook wat mensen ken die het hebben.

En inderdaad, als je niet te close met ze bent, merk je er niets van.

In ieder geval toch bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOAN712





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: donderdag 22 september 2011, 23:49
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb het gelezen, en ik vond het een heel goed bericht!
Duidelijk en met herkenning.
En ik heb weer wat erbij geleerd. Omdat die diagnose tegenwoordig vaak wordt gegeven, en ik ook wat mensen ken die het hebben.

En inderdaad, als je niet te close met ze bent, merk je er niets van.

In ieder geval toch bedankt!

dank je Shanita, maar niet iedereen kan goed met deze informatie omgaan zo is gebleken, vandaar dat ik het bericht heb verwijderd.
Ik heb overigens ontzettend veel om de persoon in kwestie gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOOPGEK837





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 00:00
 
bekijk het positief je houdt van paarden! jeeee veel vrouwen houden van paarden dan heb je al een klik een hobby die je samen kan uitvoeren!

ik wil trouwens no een keer een trektocht maken op ijsland op natuurlijk ijslanders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 13:49
 
JOAN712 schreef:
dank je Shanita, maar niet iedereen kan goed met deze informatie omgaan zo is gebleken, vandaar dat ik het bericht heb verwijderd.
Ik heb overigens ontzettend veel om de persoon in kwestie gegeven.

Het blijft pijnlijk en vervelend (zacht uitgedrukt) als je met iemand moet breken waarvan je houdt..

Je zal wel moeten, ik ken dat. Bij mij was er spraken van iets anders dan autisme, maar ja, toch zie ik wel enkele raakvlakken.

Als je niet zou breken met zo iemand zou er je zelf psychisch aan onderdoor gaan.

Ik merk het aan mezelf, ik loop weer met een glimlach rond een groot deel van de dag. Mensen met grote karren laten me voorgaan in de supermarkt. Mensen op straat maken praatjes met me.
Mijn uitdrukking is weer zoals eerst.

:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 15:33
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik zou zeggen, "vergeef hem in Jezus naam" dan is de kans dat er een bittere wortel groeit in je hart een stuk minder ...

Want nu ben je alleen maar bezig met hoe "slecht" je ex-vriend wel niet was in jouw ogen ...

Heb even het een en ander gemist...i.v.m vakantie...maar deze opmerking( noem het raad) vind ik toch wel heel lief!!!!!!!!!!!!!!

Ach...mijn ex heeft ook een lichte vorm van autisme...en toch...
Ik heb veel meegemaakt, maar vaak denk ik nog aan hem...maar in de vorm van medelijden...De liefde voor een medemens is gebleven...en ook een ex...is een medemens!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 18:51
 
ZEELAND736 schreef:
Heb even het een en ander gemist...i.v.m vakantie...maar deze opmerking( noem het raad) vind ik toch wel heel lief!!!!!!!!!!!!!!

Ach...mijn ex heeft ook een lichte vorm van autisme...en toch...
Ik heb veel meegemaakt, maar vaak denk ik nog aan hem...maar in de vorm van medelijden...De liefde voor een medemens is gebleven...en ook een ex...is een medemens!!!!

Ja, je blijft toch ook van zo iemand houden, heb ik ook.

Ook al kan het niet meer, zeg maar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOAN712





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 september 2011, 19:12
 
SHANITA130 schreef:
Ja, je blijft toch ook van zo iemand houden, heb ik ook.

Ook al kan het niet meer, zeg maar.

Ik heb ook zeker geen wrok ofzo. Gelukkig niet.
Het heeft zijn tijd nodig, maar het gaat de goede kant op!! En er zijn ook mooie herinneringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 10:27
 
JOAN712 schreef:
Ik heb ook zeker geen wrok ofzo. Gelukkig niet.
Het heeft zijn tijd nodig, maar het gaat de goede kant op!! En er zijn ook mooie herinneringen.

Ik heb ook geen wrok meer.

Maar ja, het heeft wel één jaar en 3 maanden geduurd.

En ik heb het gevoel dat ik brokstukken bij elkaar moet zoeken.

Maar ook goede herinneringen.

Nou, nu kan ik doen, wat ik niet kon, met anderen omgaan.
En weer dagbestedingen oppakken. (WAO)

Ik zag niemand meer alleen hem....Met iedereen waar ik mee omging, commentaar, en redenen waarom ik met degene moest breken.

Hij had bijvoorbeeld een tekst uitgeknipt, uit een of ander tijdschrift, ging zo: "ik heb alles opgegeven waar ik van hield, zodat ik misschien jou liefde zou winnen", zoiets. en dat was dan op mij van toepassing.

Ben zo gemanipuleerd, heb mezelf laten manipuleren. Gewoon blind.

De (zo je wil 'mijn') waarheid. Ja, die moet ik inzien.

Heeft niets te maken met 'slechte' dingen over hem opnoemen. dit even voor de zekerheid. Niet naar jou toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOAN712





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 25 september 2011, 23:25
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb ook geen wrok meer.

Maar ja, het heeft wel één jaar en 3 maanden geduurd.

En ik heb het gevoel dat ik brokstukken bij elkaar moet zoeken.

Maar ook goede herinneringen.

Nou, nu kan ik doen, wat ik niet kon, met anderen omgaan.
En weer dagbestedingen oppakken. (WAO)

Ik zag niemand meer alleen hem....Met iedereen waar ik mee omging, commentaar, en redenen waarom ik met degene moest breken.

Hij had bijvoorbeeld een tekst uitgeknipt, uit een of ander tijdschrift, ging zo: "ik heb alles opgegeven waar ik van hield, zodat ik misschien jou liefde zou winnen", zoiets. en dat was dan op mij van toepassing.

Ben zo gemanipuleerd, heb mezelf laten manipuleren. Gewoon blind.

De (zo je wil 'mijn') waarheid. Ja, die moet ik inzien.

Heeft niets te maken met 'slechte' dingen over hem opnoemen. dit even voor de zekerheid. Niet naar jou toe.


Sterkte meid!!!


Laatst aangepast door
JOAN712
op zondag 25 september 2011, 23:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 26 september 2011, 13:35
 
JOAN712 schreef:
Sterkte meid!!!

Dank je!!!

Ja, als ik me goed voel zoals nu dan kan ik best veel goede dingen opnoemen. Dan voel ik me zelfs ook gelukkig als ik aan de goede tijden denk.
Dan heb ik ook nog zoiets van dat het ook wel aan mij heeft gelegen.

Belangrijk is, dan worden het mooie herinneringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 21:52
 
ik haal even dit topic omhoog voor iemand.....

zijn er soms mensen die met iemand met een ASS syndroom een relatie gehad hebben en deze ervaringen kunnen en willen delen met iemand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 22:01
 
HANNAH810 schreef:
ik haal even dit topic omhoog voor iemand.....

zijn er soms mensen die met iemand met een ASS syndroom een relatie gehad hebben en deze ervaringen kunnen en willen delen met iemand?

Ik denk dat deze vraag te breed is. Dan zou het gaan over het hele patroon van autisme. Klassiek autisme of het syndroom van Asperger bjvoorbeeld, dat maakt nogal uit. De ervaringen delen heeft vooral zin als het om ongeveer dezelfde stoornis gaat. Verder is een relatie met iemand die een vorm van autisme heeft per definitie moeilijk, domweg omdat deze stoornis zich in de relaties en sociale omgang manifesteert.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 19 augustus 2012, 11:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 27 november 2011, 23:19
 
ik haalde dit topic voor iemand naar boven die een relatie heeft gehad met iemand met pdd, naar het lijkt.
wellicht zijn er mensen die ook ervaringen willen en durven delen over deze vorm van autistme?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 06:35
 
Weet je wat mij nou opvalt?
Nou, dat die diagnoses van de psychiatrie zó ontzettend op elkaar lijken.
Bij elke aandoening, als je dan over een andere aandoening leest, kom je weer best veel dingen tegen die je herkent bij die andere aandoening.

Ja, oke, alleen schizofrenie met zijn psychoses, en depressie, ja dat zie je wel duidelijk, maar ja, die zijn ook als enigen duidelijk te onderscheiden een psychose en een depressie. en daar zijn God zij dank medicijnen voor. alleen de medicijnen tegen schizofrenie met psychoses helpen wel altijd, en de medicijnen tegen depressie niet.

Dat aandoeningen zoveel op elkaar lijken is ook het kernprobleem van de psychatrie

Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 28 november 2011, 06:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 28 november 2011, 12:57
 
SHANITA130 schreef:
Weet je wat mij nou opvalt?
Nou, dat die diagnoses van de psychiatrie zó ontzettend op elkaar lijken.
Bij elke aandoening, als je dan over een andere aandoening leest, kom je weer best veel dingen tegen die je herkent bij die andere aandoening.

Ja, oke, alleen schizofrenie met zijn psychoses, en depressie, ja dat zie je wel duidelijk, maar ja, die zijn ook als enigen duidelijk te onderscheiden een psychose en een depressie. en daar zijn God zij dank medicijnen voor. alleen de medicijnen tegen schizofrenie met psychoses helpen wel altijd, en de medicijnen tegen depressie niet.

Dat aandoeningen zoveel op elkaar lijken is ook het kernprobleem van de psychatrie

Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd.


Ik denk dat daar het probleem ligt ... De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ...
Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat.
Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 november 2011, 23:33
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik denk dat daar het probleem ligt ... De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ...
Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat.
Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht".

mee eens cross!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SAVANTI576





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 10:50
 
aja geef gewoon iedreen een eerlijke kans op een relatie met of zonder psychische achtergrond .


nobody is perfect !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 13:22
 
SAVANTI576 schreef:
aja geef gewoon iedreen een eerlijke kans op een relatie met of zonder psychische achtergrond .


nobody is perfect !




ff voorstellen: my name is Nobody Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 13:34
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik denk dat daar het probleem ligt ... De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ...
Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat.
Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht".

Ik mag best wel zeggen wat me opvalt.

Knipoog smiley Lachende smiley Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 december 2011, 13:45
 
Raar hoor, Crossroad, die reactie van je.

Zal ik straks niets mogen zeggen over de bloemetjes in mijn tuin, omdat ik dat aan de tuinarchitecten over moet laten.

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 08:15
 
SHANITA130 schreef:
Dank je ;)

Je slaat precies de spijkers op de koppen als ik dit zo lees!


Quote Annette: Hoe moeilijk het misschien ook is, na zo'n relatie moet je alle banden verbreken, wil je ooit de grip op je eigen leven terugkrijgen.
Je kan ze nergens de kans geven om maar een heel klein beetje invloed op je uit te kunnen oefenen. Vriendschap is ook niet mogelijk met zo'n persoon.


Iemand waarschuwen helpt ook niet. Denk maar terug aan toen je zelf net onder de invloed van die persoon stond. Had jij het geloofd als er een ex op de stoep had gestaan die vertelde dat je een idioot aan de haak geslagen had? Ik niet, het had het tegenovergestelde effect gehad. Nee, dat had ik inderdaad niet geloofd ;)

Wens de narcist veel plezier in zn verdere leven, draai je om, en richt je op je eigen geluk. Dat is de enige manier om echt los te komen van de macht en manipulatie van een narcist. Al kan het de rest van je leven een gevecht zijn.

Ja, goed om hier nog even bij bepaald te zijn. ivm topic hoe verder na scheiding of be:indigign relatie.

Iedereen die ermee te maken heeft (gehad) sterkte.

en fijne zondag!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 11:34
 
[quote=CROSSROAD317]Ik denk dat daar het probleem ligt ...
Je hebt die hele link niet eens gelezen je zegt maar wat.....!
De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater.
Nou en, mag en kan ik dan geen link geven gewoon uit Wikipedia en mag mij dan niets opvallen?
Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ...
Als jij dat doet, misschien kan je dan ook voor jezelf praten in plaats van in de 'wij' vorm. Ik doe dat namelijk niet.
Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat.
Nee, ga weg...!
Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht".
Over welk bovenstaand 'geval' heb je het? Ik zie geen bovenstaand geval, en ik heb nergens een diagnose gesteld....?
Ik vind jou voornamelijk dom, en daar hoeven 'wij' geen psychiater voor te zijn.

Mij eventjes de les lezen hier, als C emmer.....?

Geplaatst: maandag 28 november 2011, 06:35
Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd.

O, jij doelt hierop, ik zei dat ik dat had gelezen, in verschillende dossiers.
En niet dat ík die diagnoses gaf. RandD....l


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 augustus 2012, 12:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 12:08
 
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:23
CROSSROAD317 schreef:
Helemaal met je eens.

Therapie heeft alleen nut als je zelf inziet dat er een "probleem" is waar je aan wilt werken, en niet omdat de ander dat zo ziet ...

Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ...
Dergelijke uitspraken zijn m.i. dan ook niets meer dan een "reden zoeken" om te kunnen scheiden ...
En dan ook nog denken dat dit "bijbels" is te onderbouwen ... Gefrustreerde smiley

Sommige mensen denken overigens dat therapie handvatten aanreikt om de partner, met autistische stoornis, te kunnen aansturen naar hun manier van denken. Dat ze de "leidinggevende" mogen zijn van die bewuste partner, om zodoende de touwtjes stevig in handen te kunnen houden ... Smiley die vol vragen zit

Quote:
Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ...

Hier doe je het gewoon zelf, waar je mij van beschuldigt...
Projectie: Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

Quote:
Dergelijke uitspraken zijn m.i. dan ook niets meer dan een "reden zoeken" om te kunnen scheiden ...
En dan ook nog denken dat dit "bijbels" is te onderbouwen ... Gefrustreerde smiley

Ja, als jij de echte reden niet accepteerd..... dan moet ze wel een reden verzinnen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 augustus 2012, 12:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 12:57
 
Hoe een narcist te werk gaat.

Voor belangstellenden.

Fijne Zondag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 13:12
 
shanita schreef:
Je hebt die hele link niet eens gelezen je zegt maar wat.....!

Nou en, mag en kan ik dan geen link geven gewoon uit Wikipedia en mag mij dan niets opvallen?

Als jij dat doet, misschien kan je dan ook voor jezelf praten in plaats van in de 'wij' vorm. Ik doe dat namelijk niet.

Nee, ga weg...!

Over welk bovenstaand 'geval' heb je het? Ik zie geen bovenstaand geval, en ik heb nergens een diagnose gesteld....?
Ik vind jou voornamelijk dom, en daar hoeven 'wij' geen psychiater voor te zijn.

Mij eventjes de les lezen hier, als C emmer.....?

Geplaatst: maandag 28 november 2011, 06:35
Ja, want hoe kan het dan, ik zal even een voorbeeld geven, dat ik iemand ken van jaren geleden(niet van hier hoor!), die als ik zo lees, én de borderline- én de narcistische stroornis heeft. Zelfs ook al als schizofreen is gediagnosteerd.
O, jij doelt hierop, ik zei dat ik dat had gelezen, in verschillende dossiers.
En niet dat ík die diagnoses gaf. RandD....l
Shanita ik vind dit een domme reactie. Niet dat ik zeg dat jij dom bent, dat bedoel ik niet. Cross geeft gewoon een goed advies: laat de diagnose aan een expert over, vul niet in voor een ander. En dat je zo loopt te katten, kan gewoon niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:50
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 08:15 Als reaktie op Annette.
Ja, goed om hier nog even bij bepaald te zijn. ivm topic hoe verder na scheiding of be:indigign relatie.

Iedereen die ermee te maken heeft (gehad) sterkte.

en fijne zondag!!!

Soms, kan een oorzaak waarom iemand het ´ overdreven veel´ over iets heeft, ook een andere reden hebben. In die zin, je kan het gewoon domweg ergens niet over hebben, prive. Maar dat is en nu was een dermate groot probleem in het heden. en omdat iemand het er niet over kon hebben, ja, dan kan het gebeuren dat die frustratie er via een ander onderwerp uitkomt, zonder dat je je dat zelf aanvakelijk bewust bent.
Daarom dit topic ook naar boven gehaald met reaktie van Annette.

En ik heb al mail gehad van iemand, en dat kunnen uitleggen.

Ik weet nog een jaar geleden dat ik het me echt wel aantrok van Crossroad, dat ie dat zei, van diagnoses beter overlaten aan deskundigen.
Terwijl ik niet eens iemand een diagnose gaf, ik verwonderde mij dat bij zoveel psychische aandoeningen dezelfde verschijnselen zijn.
Dan wist ik een stukje uit Wikipedia, waarin dat uitgelegd wordt.
Namelijk het kernprobleem van de psychiatrie

Vervolgens zegt Crossroad, Ik denk dat daar het probleem ligt, ´dus hij heeft dat stukje niet eens gelezen maar gebruikt wel de titel ervan in zijn post...´ De meeste mensen op CM zijn leken, geen psychiater. Wij lezen iets, herkennen iets en denken "hmm, hij of zij zou wel eens dat of dat kunnen hebben ...
Een psychiater is opgeleid om een diagnose te kunnen en te mogen stellen, zeker als het om psychische aandoeningen gaat.
Als mensen echt een psychische aandoening hebben, laat de diagnose dan over aan de psychiater ipv de huisarts of psycholoog of zoals in bovenstaand geval "door eigen inzicht".

Nou, dit trok ik me best aan was duidelijk naar mij gericht terwijl ik niet eens een diagnose gaf.

Terwijl ik dus helemaal niemand een diagnose gaf, hij het zelf wel deed.
Dat zag ik deze week pas, toen ik het topic naar boven haalde.
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:23 door Crossroad.
Ik wou wel in therapie maar mijn partner wou niet mee in therapie, en dat terwijl ik toch echt denk te weten dat ze een autist aanverwante (asperger) stoornis heeft ...


Enfin, zo weer werken...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 21 augustus 2012, 11:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5