ChristianMatch
 


Forum

Hoe moet het forum worden gebruikt?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:20
 
MARISKA601 schreef:
Omdat er veel gezeur is omtrent de manier van discussieren, de sfeer,
de manier waarop personen benaderd worden.

leden die al ca 3 jaar op het forum zitten, vinden zo langzamerhand
dat vele onderwerpen al zo uitgekauwd zijn.
Die zijn er ook. Maar de meest gehoorde klacht is, dat het niveau van het forum zo allerbelabberdst is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:23
 
ANNETTE050 schreef:
Chat spreekt iemand op een openbaar forum met naam en toenaam publiekelijk aan en suggereert!!!!! dat haar bijdrages mensen zouden kunnen irriteren.....Dat wordt gesuggereerd, want ik heb nog geen andere bijdrage gevonden die met deze, op een persoon gerichte uithaal instemmen, voordat jij je bijdrage hier postte.....en dan is de bijdrage van Chat suggestief!
Ik vind dat zoiets via de mail geuit kan worden. Een kwestie van fatsoen.
Anderen spreekt hij er niet met naam en toenaam op aan en dát stoort mij en ik mag dat aangeven. Het gaat er hier niet om of ziekteprocessen worden verwoord, het gaat hier erom dat er verwijten worden gemaakt over het niveau van iemands bijdrage.....

Ik ben het met de kern van de discussie eens, maar ook die discussie moet fatsoenlijk gevoerd worden....en niet over de rug van met naam en toenaam genoemde personen.
Josina trekt het naar zichzelf als persoon toe. En dan krijgt ze ook een persoonlijk antwoord. Bovendien beledig ik niemand, ik vraag alleen begrip voor het feit, dat dat andere mensen kan irriteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:24
 
ANNETTE050 schreef:
Chat spreekt iemand op een openbaar forum met naam en toenaam publiekelijk aan en suggereert!!!!! dat haar bijdrages mensen zouden kunnen irriteren.....Dat wordt gesuggereerd, want ik heb nog geen andere bijdrage gevonden die met deze, op een persoon gerichte uithaal instemmen, voordat jij je bijdrage hier postte.....en dan is de bijdrage van Chat suggestief!
Ik vind dat zoiets via de mail geuit kan worden. Een kwestie van fatsoen.
Anderen spreekt hij er niet met naam en toenaam op aan en dát stoort mij en ik mag dat aangeven. Het gaat er hier niet om of ziekteprocessen worden verwoord, het gaat hier erom dat er verwijten worden gemaakt over het niveau van iemands bijdrage.....

Ik ben het met de kern van de discussie eens, maar ook die discussie moet fatsoenlijk gevoerd worden....en niet over de rug van met naam en toenaam genoemde personen.


Maar dan moet je zelf ook de grootmoedigheid hebben omdat ook niet te doen Annette en Chatuliem persoonlijk mailen......
En mensen voelen zich hier nog al gauw persoonlijk aangevallen. Het gaat om een inhoudelijke discussie en daar komen voorbeelden naar voren om iets aan te geven en van elkaar te leren......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 25 augustus 2011, 12:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Die zijn er ook. Maar de meest gehoorde klacht is, dat het niveau van het forum zo allerbelabberdst is.



Ik zelf heb al aangegeven dat ik niet de gave bezit om op universitair nivo te discussieren.

Er zullen velen met mij zijn.

Als men op universitair nivo wil discussieren ga je naar sites voor hoger opgeleiden.

Hier zitten velen met een vmbo opleiding.
Hun woordenschat is niet zo hoog als die van een hogeropgeleide.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:27
 
MARISKA601 schreef:
Ik zelf heb al aangegeven dat ik niet de gave bezit om op universitair nivo te discussieren.

Er zullen velen met mij zijn.

Als men op universitair nivo wil discussieren ga je naar sites voor hoger opgeleiden.

Hier zitten velen met een vmbo opleiding.
Hun woordenschat is niet zo hoog als die van een hogeropgeleide.
En ik heb je al verschillende keren aangegeven, dat jij ondanks je lage opleiding, toch goede bijdragen kunt leveren aan het forum. Ik was blij met je positieve reactie op het topic Shoah.
Het heeft echt niks te maken met niveau, je onderschat jezelf. Je kunt heel zinvolle dingen opschrijven.
Ik ken iemand in mijn naaste omgeving, die hersenbeschadiging heeft. Hij kan niet goed praten, kan niet lezen en schrijven. Toch heeft hij mij vaak heel goede adviezen gegeven en ik heb veel aan zijn uitspraken.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 12:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:33
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 25 augustus 2011, 14:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar dan moet je zelf ook de grootmoedigheid hebben omdat ook niet te doen Annette en Chatuliem persoonlijk mailen......
En mensen voelen zich hier nog al gauw persoonlijk aangevallen. Het gaat om een inhoudelijke discussie en daar komen voorbeelden naar voren om iets aan te geven en van elkaar te leren......

Er zit toch echt verschil tussen aangevallen en aangesproken voelen.

Jij schrijft dat je niet alle ziekteperikelen hoeft te weten en ik ben er een van die regelmatig iets schrijft over mijn ziekteproces. Vind je het dan gek dat ik mij aangesproken voel?
Maar aangevallen voelen...absoluut niet!

En zoals ik al eerder schreef...je kunt mij mailen wanneer je je eraan stoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Josina trekt het naar zichzelf als persoon toe. En dan krijgt ze ook een persoonlijk antwoord. Bovendien beledig ik niemand, ik vraag alleen begrip voor het feit, dat dat andere mensen kan irriteren.

Ja, ik trek het naar mijzelf toe, omdat je ergens wel een punt hebt, dus ja, dan voel ik mij aangesproken.

Ik spreek graag namens mijzelf, kan dat niet voor anderen doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:38
 
JOSINA022 schreef:
Er zit toch echt verschil tussen aangevallen en aangesproken voelen.

Jij schrijft dat je niet alle ziekteperikelen hoeft te weten en ik ben er een van die regelmatig iets schrijft over mijn ziekteproces. Vind je het dan gek dat ik mij aangesproken voel?
Maar aangevallen voelen...absoluut niet!

En zoals ik al eerder schreef...je kunt mij mailen wanneer je je eraan stoort.


Het forum is voor iedereen Josina, als jij dat nodig vind doe je dat. Mijn voorstel was alleen dat niet onder ieder topic te doen maar centraal te houden zodat mensen die er geen behoefte aan hebben (om voor hun moverende redenen) dit niet hoeven te lezen....Zo komt iedereen aan bod toch? Lijkt mij een mooie oplossing....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het forum is voor iedereen Josina, als jij dat nodig vind doe je dat. Mijn voorstel was alleen dat niet onder ieder topic te doen maar centraal te houden zodat mensen die er geen behoefte aan hebben (om voor hun moverende redenen) dit niet hoeven te lezen....Zo komt iedereen aan bod toch? Lijkt mij een mooie oplossing....

Maar dat is nu het lastige. Ik ben begonnen met het vragen om gebed, maar vervolgens krijg ik een bericht omtrent mijn ziek-zijn waardoor ik een slechtste moment of beste moment van de dag heb.
Waar moet ik dat dan plaatsten?

Dat hoort dus dan in een ander topic thuis dan gebed en op die manier kan ik het dus niet voorkomen dat de perikelen rond mijn ziek-zijn ergens anders ook beland.

Hoe zou jij dat willen zien dan? Alles maar onder het topic gebed of moet ik dan een nieuw topic openen? Moet er misschien een speciaal ziekenhoekje komen voor dit soort berichten?

Zomaar een ff paar ideeën.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:47
 
CHATULIEM619 schreef:
En ik heb je al verschillende keren aangegeven, dat jij ondanks je lage opleiding, toch goede bijdragen kunt leveren aan het forum. Ik was blij met je positieve reactie op het topic Shoah.
Het heeft echt niks te maken met niveau, je onderschat jezelf. Je kunt heel zinvolle dingen opschrijven.


Ik ben soms in een bui dat ik mij een knijn voel, dus je zal dan knijnige opmerkingen zien.
Ik heb niet de behoefte om de gehele dag in een sombere serieuze stemming te zijn.
Dat maakt een mens depressief.

En mag ik mezelf soms onderschatten?
Ik heb een hekel aan hoogmoedigheid..
naast mijn schoenen te gaan lopen.. o, o wat ben ik goed ...

Wat leert de bijbel ons over hoogmoedigheid?
Wat leert de bijbel ons over nederigheid?

velen eersten zullen de laasten zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 12:51
 
MARISKA601 schreef:
Ik ben soms in een bui dat ik mij een knijn voel, dus je zal dan knijnige opmerkingen zien.
Ik heb niet de behoefte om de gehele dag in een sombere serieuze stemming te zijn.
Dat maakt een mens depressief.

En mag ik mezelf soms onderschatten?
Ik heb een hekel aan hoogmoedigheid..
naast mijn schoenen te gaan lopen.. o, o wat ben ik goed ...

Wat leert de bijbel ons over hoogmoedigheid?
Wat leert de bijbel ons over nederigheid?

velen eersten zullen de laasten zijn...
Voor mijn part mag je zijn wie je bent. Zolang je maar niet denkt, dat mensen met een VMBO niks zinnigs kunnen zeggen en alleen maar oppervlakkig zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 13:08
 
Chatuliem, zou je misschien kunnen onderbouwen, waarom het forum aangepast moet worden aan jouw ideaalbeeld?
Jij kunt toch ook zoveel serieuze topics openen als je maar wilt? Jij bent iemand die dat durft....dan kun je toch gelijk daarheen surfen.
Er zijn intellectuelen én er zijn gevoelsmensen, én er zijn mensen zonder humor én er zijn mensen mét humor.
Waarom moeten anderen zich aanpassen aan jouw wensen? Waarom lees je dan topics die je irriteren....kun je dat dan ook aangeven?
Zou het misschien kunnen zijn dat door jou dingen naar jezelf toegetrokken worden en je jezelf een taak toedient om dit forum te herorganiseren, zodat jíj je niet irriteert?
Ik kan anders niet goed plaatsen, waarom je deze discussie in het openbaar voert zonder dat er een indruk gewekt wordt dat personen via de mail er door jou op aangesproken zijn.
Met de basisdiscussie ben ik het wel eens, maar deze kan ook inhoudelijk gevoerd worden en niet op de persoon. Enige zelfreflectie lijkt me hier wel zinvol..


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 25 augustus 2011, 20:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 13:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Voor mijn part mag je zijn wie je bent. Zolang je maar niet denkt, dat mensen met een VMBO niks zinnigs kunnen zeggen en alleen maar oppervlakkig zijn.


Jij klaagt over oppervlakkig zijn.
Ik zeg alleen dat mensen met een lage opleiding vaak niet in staat zijn
om diepgaande gesprekken aan te gaan.
En vooral niet als men op een hoog nivo gaat zitten
Dan zie je ze niet.

En als ze een topic openen of reactie plaatsen wat van een laag nivo is, wat zou dat dan.
Laat die mensen oppervlakkig zijn.

Je kan en mag van iemand die dyslectisch is niet verwachten dat hij/zij perfect nederlands schrijft.



Men kan en mag niet van een ander verlangen dat iets
dat wat hij/zij niet kan toch uit te voeren.

Een blinde geef je geen geen auto.
Een kind van 6 jaar leer je niet binair rekenen.

Zo kan je iemand die niet geleerd heeft hoe te discussieren,vertellen
wat ie wel en niet kan schrijven.

Niet iedereen is even sterk in het onderbouwen van zijn/haar mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 13:32
 
ANNETTE050 schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Haar naam wordt genoemd....zij ís die persoon en zal dus lezen wat er tegen haar wordt gezegd.

Dit was de reactie waar je over viel:

JOSINA022 schreef:
Ik wil ook ff reageren op die zin, aangezien ik degene ben die dat geschreven heeft...

Misschien, Chatuliem, dat je je eens kunt verdiepen in het hoe en waarom ik dat geschreven heb? Zodat je weet waar het vandaan komt?
Ik lees hier dus een persoonlijke vraag in van Josina. Ik geef op een normale manier antwoord op haar vraag.
Quote:
Josina, natuurlijk lees ik ook over jouw gezondheidsproblemen. Maar heb jij wel door dat het mensen ook kan gaan irriteren als je voortdurend flauwe opmerkingen maakt?

ANNETTE050 schreef:
Zou je misschien kunnen onderbouwen, waarom het forum aangepast moet worden aan jouw ideaalbeeld?
Jij kunt toch ook zoveel serieuze topics openen als je maar wilt? Jij bent iemand die dat durft....dan kun je toch gelijk daarheen surfen.
Er zijn intellectuelen én er zijn gevoelsmensen, én er zijn mensen zonder humor én er zijn mensen mét humor.
Waarom moeten anderen zich aanpassen aan jouw wensen? Waarom lees je dan topics die je irriteren....kun je dat dan ook aangeven?
Zou het misschien kunnen zijn dat door jou dingen naar jezelf toegetrokken worden en je jezelf een taak toedient om dit forum te herorganiseren, zodat jíj je niet irriteert?
Ik kan anders niet goed plaatsen, waarom je deze discussie in het openbaar voert zonder dat er een indruk gewekt wordt dat personen via de mail er door jou op aangesproken zijn.
Met de basisdiscussie ben ik het wel eens, maar deze kan ook in houdelijk gevoerd worden en niet op de persoon. Enige zelfreflectie lijkt me hier wel zinvol.
Ten eerste het zijn niet alleen maar mijn eigen persoonlijke wensen. Voldoende mensen hebben aangegeven, dat ze dezelfde problemen ermee hebben. En genoeg mensen zijn daarom maar van de site af gegaan. En wat moet je dan zeggen als ze je persoonlijk benaderen met de opmerking: het forum is zo saai geworden, er staat niets interessants meer in, alleen maar flauwekul. Die reacties probeer hier ik te verwoorden, omdat het me te vaak gezegd is de laatste tijd.
Hoe zie ik mn eigen rol hierin? Ik heb daar eerlijk gezegd niet zo over nagedacht, ik heb alleen mijn onvrede hierover geuit. Ik hoop dat mensen er wat aan hebben. In elk geval is er nu wel weer eens een goede discussie gekomen.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 13:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 13:43
 
Ik heb vriendelijk verzocht om van dit topic geen uitgebreid discussietopic te maken, want na 25 pagina's zien we door de bomen het bos niet meer.

Chatuliem/Mariska: Je stelling over het feit dat opleidingsniveau niet uitmaakt is duidelijk! (ook voor mariska denk ik, en anders kunnen jullie daar vast wel samen over mailen Knipoog smiley )


Josina: Iedereen (denk ik) heeft met jou te doen aangezien het lichamelijk niet lekker gaat. Ik denk dat het duidelijk is dat je als voorbeeld wordt gebruikt en dat het niet persoonlijk is bedoeld als men aangeeft niet ieder topic daarover te willen lezen.

Annette: Er is een discussie gaande tussen Chatuliem en Josina. Ik heb verzocht er geen discussietopic van te maken en ik verzoek je om: of je zelf er niet mee te bemoeien, aangezien het je niet aangaat, of...Om het per mail duielijk te maken als je je er liever wel mee bemoeid

Imke: Dit topic is niet bedoeld om iemand aan te spreken op zijn/haar manier van formuleren van hun zinnen, doe dat liever persoonlijk.

alle anderen, en ook bovenstaanden voor zover ze INHOUDELIJK hebben gereageerd: bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIA576





Berichten: 341

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 13:57
 
JOLAN931 schreef:
Ik heb vriendelijk verzocht om van dit topic geen uitgebreid discussietopic te maken, want na 25 pagina's zien we door de bomen het bos niet meer.

Chatuliem/Mariska: Je stelling over het feit dat opleidingsniveau niet uitmaakt is duidelijk! (ook voor mariska denk ik, en anders kunnen jullie daar vast wel samen over mailen Knipoog smiley )


Josina: Iedereen (denk ik) heeft met jou te doen aangezien het lichamelijk niet lekker gaat. Ik denk dat het duidelijk is dat je als voorbeeld wordt gebruikt en dat het niet persoonlijk is bedoeld als men aangeeft niet ieder topic daarover te willen lezen.

Annette: Er is een discussie gaande tussen Chatuliem en Josina. Ik heb verzocht er geen discussietopic van te maken en ik verzoek je om: of je zelf er niet mee te bemoeien, aangezien het je niet aangaat, of...Om het per mail duielijk te maken als je je er liever wel mee bemoeid

Imke: Dit topic is niet bedoeld om iemand aan te spreken op zijn/haar manier van formuleren van hun zinnen, doe dat liever persoonlijk.

alle anderen, en ook bovenstaanden voor zover ze INHOUDELIJK hebben gereageerd: bedankt!

@Jolan: Respect! Grote klasse, zoals je dit aanpakt! Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 14:02
 
.Wat bedoel je nu. Dat ik niet het recht heb om mijn menig te uiten? Er is hier een basisdiscussie gaande en ik mag daar mijn mening toch over geven?
Jij geeft toch ook een mening over een discussie tussen personen....pardon?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 25 augustus 2011, 19:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 14:07
 
ANNETTE050 schreef:
Wat bedoel je nu. Dat ik niet het recht heb om mijn menig te uiten? Er is hier een basisdiscussie gaande en ik mag daar mijn mening toch over geven?
Jij geeft toch ook een mening over een discussie tussen personen....pardon?

Zoals je hebt kunnen lezen!!! heb ik dit topic geopend met een bepaald doel. Daarbij heb ik aangegeven GEEN discussies te willen over andere onderwerpen, dus ook geen bemoeizucht of gehakketak tussen leden onderling. Er is hier ook helemaal geen basisdiscussie gaande, dat heb je verkeerd begrepen denk ik.
Ik heb gevraagd om inhoudelijke reacties zodat we met zn allen nog eens terug kunnen zien wat een ieders insteek van het forum is.

Ik geef dus geen mening over jullie discussie/ kritiek op een ander, ik vraag je alleen vriendelijk maar dringend om dit elders op het forum of prive te gaan doen


Laatst aangepast door
JOLAN931
op donderdag 25 augustus 2011, 14:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 14:14
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op donderdag 25 augustus 2011, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 15:13
 
MARISKA601 schreef:
Ik zelf heb al aangegeven dat ik niet de gave bezit om op universitair nivo te discussieren.

Er zullen velen met mij zijn.

Als men op universitair nivo wil discussieren ga je naar sites voor hoger opgeleiden.

Hier zitten velen met een vmbo opleiding.
Hun woordenschat is niet zo hoog als die van een hogeropgeleide.

Jawel...hier is een mens(je) die er wat moeite mee heeft...
Ik lees echter wel alles...maar reageren kan en wil ik niet altijd...
Komkommers...lampen...enz....laat ik dan aan me voorbijgaan alhoewel ik dan wel af en toe een glimlach kan toveren, maar zeker niet altijd reageer omdat het inderdaad wat lauw of flauw is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 15:20
 
JOLAN931 schreef:
Ik heb vriendelijk verzocht om van dit topic geen uitgebreid discussietopic te maken, want na 25 pagina's zien we door de bomen het bos niet meer.

Chatuliem/Mariska: Je stelling over het feit dat opleidingsniveau niet uitmaakt is duidelijk! (ook voor mariska denk ik, en anders kunnen jullie daar vast wel samen over mailen Knipoog smiley )


Josina: Iedereen (denk ik) heeft met jou te doen aangezien het lichamelijk niet lekker gaat. Ik denk dat het duidelijk is dat je als voorbeeld wordt gebruikt en dat het niet persoonlijk is bedoeld als men aangeeft niet ieder topic daarover te willen lezen.

Annette: Er is een discussie gaande tussen Chatuliem en Josina. Ik heb verzocht er geen discussietopic van te maken en ik verzoek je om: of je zelf er niet mee te bemoeien, aangezien het je niet aangaat, of...Om het per mail duielijk te maken als je je er liever wel mee bemoeid

Imke: Dit topic is niet bedoeld om iemand aan te spreken op zijn/haar manier van formuleren van hun zinnen, doe dat liever persoonlijk.alle anderen, en ook bovenstaanden voor zover ze INHOUDELIJK hebben gereageerd: bedankt!

Sorry Jolan dat ik door mijn posting me niet heb gehouden aan jou openingsvraag.
Maar ik plofte zowat toen ik de reactie, die ging over het nivo van forum schrijvers, las. Deze was zo vol oordeel (lees, veroordeling) over de andere forum schrijvers, dat ik mij werkelijk af vraag of dat maar zo mag blijven staan zonder censuur. Daar sprak ik iemand op aan die anderen telkens weer aanspreekt op manier van schijven en reageren op het forum.

En om op jou vraag in te gaan. Ik denk dat we iedereen in zijn of haar waarde moeten laten. Het is al vaker genoemt in dit rijtje. Ieder mens is anders en reageerd anders. De ene kan zich makkelijker uiten dan de ander. De ene kan beter schrijven dan de andere. De ene kan foutloos schrijven en de ander heeft wat meer moeite met taal.
De ene kan zich makkelijk verwoorden in een duscussie dan de ander.
Wanneer iemand zich dan toch eens mengt in een discussie en er komt kritiek op zijn of haar schrijf fouten of er volgens sommigen niet diep genoeg op in gegaan....dan is het gelijk een *** nivo. En dat vind ik heel erg storend.

en let a.u.b. niet op mijn taalfouten, want ik weet dat ik ze maak


Laatst aangepast door
IMKE917
op donderdag 25 augustus 2011, 15:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 15:46
 
CM is niet alleen voor Nederlanders hè
De wereld leest ook hier.
Verschillende talen, niveau's, volwassenen en jongeren maar ook voor kerkelijke en onkerkelijke mensen geven hier ook meningen.
Hier schrijven geen zuivere forums.

Ik heb weleens bij andere refowebsites gelezen en hoe schrijven ze en wat doet de redactie?
Veel te streng, grove en kwetsende woorden worden ze meteen verwijderd en onleesbaar gemaakt.
De namen van de schrijvers blijven anoniem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AANGENAAM334





Berichten: 142

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 16:08
 
Weer on topic; In ieder geval zoveel mogelijk on topic blijven. Niet overal...vooral serieuze topics..ondoordacht op reageren/spammen. Hoewel af en toe een geintje...een leuk zijpaadje bewandelen als uitzondering die de regel bevestigt... . moet m.i. kunnen. En als naar aanleiding van het topic er toch die behoefte is dan kan dit een aanleiding zijn om een nieuw topic te openen of elders die gedachte in een geschikter topic te droppen. Het lijkt me goed dat ik...dat degenen die daar toe in staat zijn...me aanpas aan de ander en me niet boven de ander stel. En als een ander in je ogen over de schreef gaat dan is een privémail mijns inziens een passend iets om hem of haar dat door te geven. Althans dat is mijn ervaring. Ik denk dat dit o.a. bijdraagt aan een aangenaam forumgebruik.

Laatst aangepast door
AANGENAAM334
op donderdag 25 augustus 2011, 17:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 17:40
 
IMKE917 schreef:
Sorry Jolan dat ik door mijn posting me niet heb gehouden aan jou openingsvraag.
Maar ik plofte zowat toen ik de reactie, die ging over het nivo van forum schrijvers, las. Deze was zo vol oordeel (lees, veroordeling) over de andere forum schrijvers, dat ik mij werkelijk af vraag of dat maar zo mag blijven staan zonder censuur. Daar sprak ik iemand op aan die anderen telkens weer aanspreekt op manier van schijven en reageren op het forum.

En om op jou vraag in te gaan. Ik denk dat we iedereen in zijn of haar waarde moeten laten. Het is al vaker genoemt in dit rijtje. Ieder mens is anders en reageerd anders. De ene kan zich makkelijker uiten dan de ander. De ene kan beter schrijven dan de andere. De ene kan foutloos schrijven en de ander heeft wat meer moeite met taal.
De ene kan zich makkelijk verwoorden in een duscussie dan de ander.
Wanneer iemand zich dan toch eens mengt in een discussie en er komt kritiek op zijn of haar schrijf fouten of er volgens sommigen niet diep genoeg op in gegaan....dan is het gelijk een *** nivo. En dat vind ik heel erg storend.

en let a.u.b. niet op mijn taalfouten, want ik weet dat ik ze maak
De reden van mijn felheid, is omdat niemand anders zich er iets van aantrekt. Dit proces speelt zich al meer dan een half jaar af en iedereen doet gewoon alsof zijn neus bloedt, terwijl we steeds vaker merken dat mensen maar van de site af gaan, omdat er toch niks gezegd wordt.
Maria heeft er een topic over geopend en daar werd ook maar slapjes op gereageerd. En iedere keer dezelfde smoes, we zijn niet zo slim, dus we hebben niks te zeggen. Ik ken echter voldoende mensen met een lage opleiding, die toch wel wat zinnigs weten te zeggen.
Maar als je door het geruzie heenkijkt, zie je dat we het eigenlijk met elkaar eens zijn. Hou de serieuze topics serieus, en de lollige lollig. Denk na voordat je iets opschrijft, en vraag je af of het idd zinvol is bepaalde dingen neer te zetten.
Hoe zie ik een ideaal forum voor me? Met het bovenstaande komen we al een heel eind..


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 17:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:30
 
Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...

Heb even gezocht in oude topics ...

Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15

Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.

Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.

Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.

Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?

Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.

Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.

Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27
Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.

Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428

Een topic-onderwerp later
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13

Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar

Ik sluit ook dit topic maar.

Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:39
 
CHATULIEM619 schreef:
De reden van mijn felheid, is omdat niemand anders zich er iets van aantrekt. Dit proces speelt zich al meer dan een half jaar af en iedereen doet gewoon alsof zijn neus bloedt, terwijl we steeds vaker merken dat mensen maar van de site af gaan, omdat er toch niks gezegd wordt.
Maria heeft er een topic over geopend en daar werd ook maar slapjes op gereageerd. En iedere keer dezelfde smoes, we zijn niet zo slim, dus we hebben niks te zeggen. Ik ken echter voldoende mensen met een lage opleiding, die toch wel wat zinnigs weten te zeggen.
Maar als je door het geruzie heenkijkt, zie je dat we het eigenlijk met elkaar eens zijn. Hou de serieuze topics serieus, en de lollige lollig. Denk na voordat je iets opschrijft, en vraag je af of het idd zinvol is bepaalde dingen neer te zetten.
Hoe zie ik een ideaal forum voor me? Met het bovenstaande komen we al een heel eind..

Ff je eerste regel......
De reden van mijn felheid, is omdat niemand anders zich er iets van aantrekt
Bij wie is er een probleem dan....????
Blijkbaar alleen bij jou....want niemand anders trekt zich er iets van aan.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 18:40
 
CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...

Heb even gezocht in oude topics ...

Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15

Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.

Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.

Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.

Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?

Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.

Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.

Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27
Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.

Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428

Een topic-onderwerp later
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13

Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar

Ik sluit ook dit topic maar.

Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet.
En wat wil je nu hiermee zeggen, het is mij niet helemaal duidelijk. Die citaten hebben ongetwijfeld te maken gehad met andere situaties, moeten we nu al die oude citaten bekijken in welke contekst ze geschreven zijn???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:26
 
CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...


CHATULIEM619 schreef:
En wat wil je nu hiermee zeggen, het is mij niet helemaal duidelijk. Die citaten hebben ongetwijfeld te maken gehad met andere situaties, moeten we nu al die oude citaten bekijken in welke contekst ze geschreven zijn???

Wat is je niet duidelijk ... Smiley die vol vragen zit

Ik schreef: "Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen" ...

Aan de hand van die zin heb ik dus het forum eens nagezocht op onderwerpen die daar over gaan. En de meest gehoorde klacht is dus .... zie mijn vorige posting ...
Mocht het je nog niet helemaal duidelijk zijn, schroom dan niet om dit aan te geven, ik wil het gerust nog een keer uitleggen. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:37
 
CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...




Wat is je niet duidelijk ... Smiley die vol vragen zit

Ik schreef: "Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen" ...

Aan de hand van die zin heb ik dus het forum eens nagezocht op onderwerpen die daar over gaan. En de meest gehoorde klacht is dus .... zie mijn vorige posting ...
Mocht het je nog niet helemaal duidelijk zijn, schroom dan niet om dit aan te geven, ik wil het gerust nog een keer uitleggen. Engeltje smiley

Is het niet handiger om het even te houden bij de problemen die er nu zijn? Vroeger of een aantal maanden geleden is nu niet ....dat is geweest.
En laten we positief naar oplossingen zoeken.....lijkt me een veel betere optie.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4