ChristianMatch
 


Forum

Gebedsgenezing zin of onzin?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zegt nogal wat als je ons afschildert als een sekte. Het getuigt van grote minachting en verbittering...


Elders schilder jij de refo's af als een sekte..

Mag Shanita haar mening hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:21
 
MARISKA601 schreef:
Elders schilder jij de refo's af als een sekte..

Mag Shanita haar mening hebben?
Heb ik in de chatbox al antwoord op gegeven..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Heb ik in de chatbox al antwoord op gegeven..


Das leuk voor die anderhalve man en n paardekop die in de chatroom zitten en per ongeluk nog meelezen ook.
2300 lezers van het forum willen ook graag antwoord.

Hoewel het jammer is dat jullie deze discussie niet ff elders voeren, inmiddels is de hele discussie over gebedsgenezing weer zo offtopic als een pinguin in de sahara... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 21:36
 
Ik schrok een beetje van een mailtje dat ik kreeg met als inhoud: Ik zou wel iets over gebedsgenezing willen schrijven maar ik ben bang afgemaakt te worden.


Eigenlijk vind ik dat wel erg.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:00
 
THOMAS968 schreef:
Ik schrok een beetje van een mailtje dat ik kreeg met als inhoud: Ik zou wel iets over gebedsgenezing willen schrijven maar ik ben bang afgemaakt te worden.


Eigenlijk vind ik dat wel erg.

Thomas



ik vind dat ook erg, vreesde ze door jou afgemaakt te worden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:09
 
PIETER649 schreef:
Das leuk voor die anderhalve man en n paardekop die in de chatroom zitten en per ongeluk nog meelezen ook.
2300 lezers van het forum willen ook graag antwoord.

Hoewel het jammer is dat jullie deze discussie niet ff elders voeren, inmiddels is de hele discussie over gebedsgenezing weer zo offtopic als een pinguin in de sahara... Boze smiley
Goed dan trekken we het meteen even recht: is geloven in genezing gelijk aan sektarisch denken???of nog sterker is het exemplarisch voor sekten?


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 14 september 2011, 22:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:12
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed dan trekken we het meteen even recht: is geloven in genezing gelijk aan sektarisch denken???


nee, maar in sommige sek... euh groeperingen word het wel gepractiseerd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:33
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zegt nogal wat als je ons afschildert als een sekte. Het getuigt van grote minachting en verbittering...

Deed ik ook niet.

Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang.
Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.

Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen. angst dat men je afwijst als je een andere mening hebt. zeker als je pás gelovig bent, en je weet helemaal niets van de bijbel. Dan ga je meedoen, ook al voelen dingen hélemaal niet goed aan.

je leeft dan als het ware als een robot.

In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, niet boos mag zijn, hoe dan ook als opdracht. Ook al gaat dat hélemaal tegen je gevoel in. Ook áltijd vrolijk zijn.
Pas veel later leerde ik van een reformatorische psycholoog dat het wél oke is om es goed boos te worden op onrecht.
Dat je niét getrouwd hoeft te blijven als je huwelijk niet oke is.
Dat je wel veel verdriet kan hebben als je gelooft, en niet altijd blij...

En die reformatorische psycholoog heeft mij doorverwezen naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. Een traditionele kerk, waar ik al jaren zóveel negatieve dingen over had gehoord van de evangelische kerken waar ik eerst kwam.
Het geloof zou er dood zijn. De kinderdoop deugd niet. Er worden elke keer de 'tien geboden opgelezen', dus er werd er naar de wet geleefd, en niet naar de genade, enzovoort.
(hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.

Nou, de 1ste keer dat ik bij ger. vrij. kwam, werd ik overal bij betrokken.
Bijbelstudie, borrels, blijven eten. Preken steken erg goed in elkaar.
Belangrijk: mensen leven heel dicht met het geloof en God.
Ze zijn nuchter. Niet van de Here heeft mij dit en dat over je gezegd....
Niet zweverig. Het de hele dag alleen nog maar over het geloof hebben...
als je het de hele dag over één onderwerp hebt, dan verliest dat ook zijn kracht.. Het geloof hoort bij het leven, ze weten niet beter, ze zijn ermee opgegroeid. Ik ben een van de weinige buitenstaanders.

Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.

Vandaar dat ik even off-topic ben, om het uit te leggen dat dat mijn intentie niet is, om iemand af te schilderen als zijnde dat die in een sekte zit....En al zou dat wel zo zijn.....Wie ben ik om daar wat van te zeggen...Dat zou erg genoeg zijn op zich....

Ik geef mijn mening in dit discussie forum.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 september 2011, 23:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:57
 
GOD is groot want ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden door de longkanker die ik had en er is heel veel voor mij gebeden door mijn gemeente en familie en andere waar ik het niet van weet en dit is 3 jaar geleden tot uiting gekomen en ben wel geopereert en nog steeds geen kanker in mn lijf dus gebed werkt ook in deze tijd en niet alleen vroeger.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 22:58
 
SHANITA130 schreef:
Deed ik ook niet.

Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang.
Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.

Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen.

je leeft dan als het ware als een robot daardoor.

In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, hoe dan ook. Opdracht.(hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.
Ik zit al jaren in de evangelische wereld, en ik ken de verhalen en ik ken de gevaren. Maar gelukkig zijn er voldoende gemeentes in NL die goed bezig zijn zonder manipulatie..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:09
 
MARTIN695 schreef:
GOD is groot want ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden door de longkanker die ik had en er is heel veel voor mij gebeden door mijn gemeente en familie en andere waar ik het niet van weet en dit is 3 jaar geleden tot uiting gekomen en ben wel geopereert en nog steeds geen kanker in mn lijf dus gebed werkt ook in deze tijd en niet alleen vroeger.
Sjalom.
Martin

Nou, dat vind ik écht heel erg tof voor jou!!!!!!!



Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 september 2011, 23:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zit al jaren in de evangelische wereld, en ik ken de verhalen en ik ken de gevaren. Maar gelukkig zijn er voldoende gemeentes in NL die goed bezig zijn zonder manipulatie..


Dat geloof ik best hoor!

Gelukkig Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 01:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Mijn stelling is, dat mensen wat betreft genezing geestelijk blind zijn. Door hun eigen verbittering zien ze niet wat God gedaan heeft en nog steeds kan doen. Ik wil niet zeggen, dat Hij altijd geneest, maar hoe jullie die genezing afwijzen, is in mijn ogen ook niet goed.....


Je gebruikt regelmatig het woord 'verbittering' en 'bitterheid'.

Ook in topic over slapeloosheid.

Valt mij op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 02:01
 
Quote:
Vind het best om om genezing te bidden. En anders dat je/iemand kracht krijgt om de ziekte te dragen. Of ermee om te gaan.

Dit hierboven schreef ik woensdag 14 september 2011, 19:00.

Ik wijs geen genezing af (zucht......) en ik ben niet verbitterd.....

Ik heb voornamelijk hier een mening over gebedsgenezing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 07:52
 
THOMAS968 schreef:
Ik schrok een beetje van een mailtje dat ik kreeg met als inhoud: Ik zou wel iets over gebedsgenezing willen schrijven maar ik ben bang afgemaakt te worden.


Eigenlijk vind ik dat wel erg.

Thomas

Daar schieten we dus niets mee op. Is die persoon voor tegen de gebedsgenezing? Heeft die persoon er positieve of negatieve ervaringen?
Spreekt die persoon vanuit een medisch standpunt? Kortom, we schieten er dus niets mee op tenzij die persoon het verhaal hier post.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 07:53
 
SHANITA130 schreef:
Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.


goed om te horen, shanita!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 07:57
 
MARTIN695 schreef:
GOD is groot want ik heb dat zelf aan de lijve ondervonden door de longkanker die ik had en er is heel veel voor mij gebeden door mijn gemeente en familie en andere waar ik het niet van weet en dit is 3 jaar geleden tot uiting gekomen en ben wel geopereert en nog steeds geen kanker in mn lijf dus gebed werkt ook in deze tijd en niet alleen vroeger.
Sjalom.
Martin

Dit is natuurlijk goed nieuws Martin. Bidden kan nooit kwaad en is ook wel heel noodzakelijk. De kracht van het gebed is een vaststaand feit. In sommige gevallen dan toch. Ook de medische wereld is erg geevolueerd. Je hebt die operatie gehad en daar horen nadien ook medicijnen bij. Misschien neem je die nu nog wel. Hoe heb kan je dan het onderscheid wie wat gedaan heeft. Heeft het gebed genezing gebracht? Of waren het de dokters en de farmaceutisch wereld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 10:34
 
SHANITA130 schreef:
Deed ik ook niet.

Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang.
Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.

Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen. angst dat men je afwijst als je een andere mening hebt. zeker als je pás gelovig bent, en je weet helemaal niets van de bijbel. Dan ga je meedoen, ook al voelen dingen hélemaal niet goed aan.

je leeft dan als het ware als een robot.

In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, niet boos mag zijn, hoe dan ook als opdracht. Ook al gaat dat hélemaal tegen je gevoel in. Ook áltijd vrolijk zijn.
Pas veel later leerde ik van een reformatorische psycholoog dat het wél oke is om es goed boos te worden op onrecht.
Dat je niét getrouwd hoeft te blijven als je huwelijk niet oke is.
Dat je wel veel verdriet kan hebben als je gelooft, en niet altijd blij...

En die reformatorische psycholoog heeft mij doorverwezen naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. Een traditionele kerk, waar ik al jaren zóveel negatieve dingen over had gehoord van de evangelische kerken waar ik eerst kwam.
Het geloof zou er dood zijn. De kinderdoop deugd niet. Er worden elke keer de 'tien geboden opgelezen', dus er werd er naar de wet geleefd, en niet naar de genade, enzovoort.
(hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.

Nou, de 1ste keer dat ik bij ger. vrij. kwam, werd ik overal bij betrokken.
Bijbelstudie, borrels, blijven eten. Preken steken erg goed in elkaar.
Belangrijk: mensen leven heel dicht met het geloof en God.
Ze zijn nuchter. Niet van de Here heeft mij dit en dat over je gezegd....
Niet zweverig. Het de hele dag alleen nog maar over het geloof hebben...
als je het de hele dag over één onderwerp hebt, dan verliest dat ook zijn kracht.. Het geloof hoort bij het leven, ze weten niet beter, ze zijn ermee opgegroeid. Ik ben een van de weinige buitenstaanders.

Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.

Vandaar dat ik even off-topic ben, om het uit te leggen dat dat mijn intentie niet is, om iemand af te schilderen als zijnde dat die in een sekte zit....En al zou dat wel zo zijn.....Wie ben ik om daar wat van te zeggen...Dat zou erg genoeg zijn op zich....

Ik geef mijn mening in dit discussie forum.

Shanita wat bijzonder om dit te mogen horen!
Ook ik viel over jou woorden sekte heen maar begrijp nu wat je bedoeld.
Wat mooi dat je weg hebt kunnen komen uit die sekte al zal het een zware en moeilijke weg zijn geweest, en wat mooi dat je zo goed in de gereformeerde kerk werdt opgenomen als gemeente lid.
Dat je hierin even off-topic gaat kan ik me voorstellen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 11:58
 
Bedankt :) !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:09
 
SHANITA130 schreef:
Deed ik ook niet.

Ik zei dat ik zélf in een sekte ben geweest jarenlang.
Dan wordt er voor je gedacht, en je praat mensen na, neemt meningen en gedachtegoed over, zonder dat je het jezelf eerst heb eigengemaakt.

Introjectie. en vals schuldgevoel. en erbij willen horen. angst dat men je afwijst als je een andere mening hebt. zeker als je pás gelovig bent, en je weet helemaal niets van de bijbel. Dan ga je meedoen, ook al voelen dingen hélemaal niet goed aan.

je leeft dan als het ware als een robot.

In die sekt(s) werd mij verteld dat als je niet geneest, dat er dan zonde in je leven is, en je geloof niet groot genoeg is, Evenals dat je meteen móet vergeven, niet boos mag zijn, hoe dan ook als opdracht. Ook al gaat dat hélemaal tegen je gevoel in. Ook áltijd vrolijk zijn.
Pas veel later leerde ik van een reformatorische psycholoog dat het wél oke is om es goed boos te worden op onrecht.
Dat je niét getrouwd hoeft te blijven als je huwelijk niet oke is.
Dat je wel veel verdriet kan hebben als je gelooft, en niet altijd blij...

En die reformatorische psycholoog heeft mij doorverwezen naar de gereformeerd vrijgemaakte kerk. Een traditionele kerk, waar ik al jaren zóveel negatieve dingen over had gehoord van de evangelische kerken waar ik eerst kwam.
Het geloof zou er dood zijn. De kinderdoop deugd niet. Er worden elke keer de 'tien geboden opgelezen', dus er werd er naar de wet geleefd, en niet naar de genade, enzovoort.
(hier had ik het eerder in ander topic over)Dat bedoel ik met dat het schadelijk was voor mij. En anderen die ik ken.

Nou, de 1ste keer dat ik bij ger. vrij. kwam, werd ik overal bij betrokken.
Bijbelstudie, borrels, blijven eten. Preken steken erg goed in elkaar.
Belangrijk: mensen leven heel dicht met het geloof en God.
Ze zijn nuchter. Niet van de Here heeft mij dit en dat over je gezegd....
Niet zweverig. Het de hele dag alleen nog maar over het geloof hebben...
als je het de hele dag over één onderwerp hebt, dan verliest dat ook zijn kracht.. Het geloof hoort bij het leven, ze weten niet beter, ze zijn ermee opgegroeid. Ik ben een van de weinige buitenstaanders.

Ik had geen enkele intentie om wie dan ook hier af te schilderen als sekte.

Vandaar dat ik even off-topic ben, om het uit te leggen dat dat mijn intentie niet is, om iemand af te schilderen als zijnde dat die in een sekte zit....En al zou dat wel zo zijn.....Wie ben ik om daar wat van te zeggen...Dat zou erg genoeg zijn op zich....

Ik geef mijn mening in dit discussie forum.
Ik kan helaas geen mail sturen, maar zou je mij in pv mail wat meer info kunnen geven over deze gemeente/sekte? Deze week heb ik ook weer wat anders gehoord...ik vind het belangrijk te weten wat de zwakke kanten zijn en geloof me, dat heeft iedere kerkelijke stroming.
Zelfs over de eerste gemeente in de Bijbel zie je dat alles nog niet volmaakt was. En ik heb ook totaal niet de behoefte hetzelfde te zijn als die gemeente. Maar goed, dat is een zijspoor.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 15 september 2011, 13:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 13:21
 
Dan iets anders ...

In een ander topic werd geschreven dat God tegen iemand zegt, heel persoonlijk "Vertrouw je op Mij of vertrouw je op de medicatie".

Wat als deze persoon geen gehoor had gegeven aan het Woord van God, en was begonnen met de medicatie, dus voorbij was gegaan aan de persoonlijke boodschap van God gericht aan hem?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 14:06
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik kan helaas geen mail sturen, maar zou je mij in pv mail wat meer info kunnen geven over deze gemeente/sekte? Deze week heb ik ook weer wat anders gehoord...ik vind het belangrijk te weten wat de zwakke kanten zijn en geloof me, dat heeft iedere kerkelijke stroming.
Zelfs over de eerste gemeente in de Bijbel zie je dat alles nog niet volmaakt was. En ik heb ook totaal niet de behoefte hetzelfde te zijn als die gemeente. Maar goed, dat is een zijspoor.

Ik noem geen namen op het forum, ik zal je een pv mail sturen.

Er is wel een sekte die ik gewoon hier op het forum zet en dat is revival fellowship. Want die slaan alles : 'als je niet in tongen spreekt, kom je niet in de Hemel'.

Als je met je man/vriend binnenkomt, en ze merken dat je man/vriend ontvankelijker is dan jij, halen ze je direct uit elkaar. Na de 'dienst'.

Een groepje ging met mij praten een ander groepje met mijn man/vriend.

De preek bestond uit wat losse onsamenhangende bijbelteksten. De prediker kwam over als een politicus waarvan duidelijk is dat die niet te vertrouwen is, maar niet iedereen die dat ziet.

Daarna heel lang 'in tongen' spreken door bijna iedereen.

Wat getuigenissen,van mensen die problemen hadden en nu niet meer.

Weer heel lang in 'tongen'.

Nou, het gebruikelijke reklamepraatje van drie kwartier, van hoe belangrijk het is om veel te geven voor de collecte.

Nou, na de dienst. Ik moest in tongen spreken, want..'als je niet in tongen spreekt, kom je niet in de hemel.' letterlijk zeiden ze dat...Want, zo zeiden ze, 'spreken in tongen' dat is de taal van God. Ze wilden ook dat je je liet dopen, er stond al een klein zwembadje klaar daarvoor. En er werden ook een paar mensen gedoopt. Maar helemaal niets in de naam Van Jezus. Ik heb de naam ´Jezus´ geen enkele keer gehoord daar...


Er waren cursussen voor, voor het leren spreken in ´tongen, die je meteen na de dienst kon doen. (als het aan hun lag..) Dan moest je klanken uitstootten in een ruimte ernaast, met hun erbij, en dan houden ze je ondertussen vast en bidden voor je...!!!!! ook in 'tongen'. En als je dan maar lang genoeg zou doorgaan met het uitstoten van klanken die 'de geest' je ingaf, zou je vanzelf in tongen gaan spreken. Die ruimte ernaast daar zat glas tussen of was open, dus ik zag dat gebeuren met anderen.

In deze 'gemeente'ben ik slechts één keer geweest. zo overduidelijk, dat ik dat hier ook op het forum zet.

Ander groepen, dat kan gevoelig liggen, daar was ik ook langer. jaren zelfs. dus daar wil ik je wel prive een mail over sturen.

Ik kom ze nog regelmatig tegen op straat met foldertjes. Dan zeg ik vriendelijk van dat ik al gelovig ben en christelijk.
Dan zeggen ze van, ja, dat dacht ik eerst ook, maar dat was niet zo', en ze willen dan beginnen over hun groepering.

Ik blijf altijd vriendelijk, want zij zijn slachtoffers.

nb: Mijn man/vriend had gehoord van een vriend van zijn zoon, gewoon een intellligent iemand die goed in het leven staat, dat die gemeente zo tof was. Dusz wij gingen daar heen met hoge verwachtingen....Dan is het extra naar.

---

Over andere groepen mail ik je wel, ter Zijner tijd.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 14:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 14:15
 
FRANKT627 schreef:
Daar schieten we dus niets mee op. Is die persoon voor tegen de gebedsgenezing? Heeft die persoon er positieve of negatieve ervaringen?
Spreekt die persoon vanuit een medisch standpunt? Kortom, we schieten er dus niets mee op tenzij die persoon het verhaal hier post.


Welnee, Frank. Persoon in kwestie vindt dat de sfeer onderling op het forum dusdanig slecht en veroordelend is dat hij/zij dan maar geen standpunt naar buiten brengt. We schieten er bepaald wel wat mee op als we beseffen dat anderen, die mogelijk een waardevolle inbreng hebben, afknappen op de sfeer onderling en dus geen goed klimaat aantreffen voor een goede discussie. En een inbreng hebben die mogelijk wel over iets gaat. De inhoud van zijn of haar reactie staat daar volledig los van en die vragen zijn voor deze reserve bij het plaatsen ervan niet zo relevant.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 15 september 2011, 15:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 14:53
 
CROSSROAD317 schreef:
Dan iets anders ...

In een ander topic werd geschreven dat God tegen iemand zegt, heel persoonlijk "Vertrouw je op Mij of vertrouw je op de medicatie".

Wat als deze persoon geen gehoor had gegeven aan het Woord van God, en was begonnen met de medicatie, dus voorbij was gegaan aan de persoonlijke boodschap van God gericht aan hem?

wellicht had de medicatie dan verlichting gebracht?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 14:57
 
THOMAS968 schreef:
Welnee, Frank. Persoon in kwestie vindt dat de sfeer onderling op het forum dusdanig slecht en veroordelend is dat hij/zij dan maar geen standpunt naar buiten brengt. We schieten er bepaald wel wat mee op als we beseffen dat anderen, die mogelijk een waardevolle inbreng hebben, afknappen op de sfeer onderlin en dus geen goed klimaat aantreffen voor een goede discussie. En een inbreng hebben die mogelijk wel over iets gaat. De inhoud van zijn of haar reactie staat daar volledig los van en die vragen zijn voor deze reserve bij het plaatsen ervan niet zo relevant.

Thomas

Ik zou niet durven zeggen dat de sfeer veroordelend is maar wel dat er meningen zijn. Je hebt mensen die er in geloven en je hebt mensen die het bedrog vinden. Dat is nu eenmaal zo. Dat is met veel zo.

Kijk als zij een positieve ervaring daar mee heeft dan kan dat best gedeeld worden. Bijvoorbeeld wanneer die persoon echt een voorbeeld heeft waar alleen gebedsgenezing aan te pas kwam, dus zonder enige medische handelingen, dan kan dat best stof tot nadenken geven of kunnen bepaalde mensen hun mening herzien. Als er eerst werd gesleuteld met dokters en medicijnen en daarna nog eens gebedsgenezing werd gedaan hoe weten we dan welke methode heeft geholpen. Ik spreek nu echt over lichamelijke genezingen zoals kankers of gezwellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 15:26
 
THOMAS968 schreef:
Welnee, Frank. Persoon in kwestie vindt dat de sfeer onderling op het forum dusdanig slecht en veroordelend is dat hij/zij dan maar geen standpunt naar buiten brengt. We schieten er bepaald wel wat mee op als we beseffen dat anderen, die mogelijk een waardevolle inbreng hebben, afknappen op de sfeer onderlin en dus geen goed klimaat aantreffen voor een goede discussie. En een inbreng hebben die mogelijk wel over iets gaat. De inhoud van zijn of haar reactie staat daar volledig los van en die vragen zijn voor deze reserve bij het plaatsen ervan niet zo relevant.

Thomas

Wat jij hier zegt is veroordelend, namelijk:

Quote:
THOMAS: De sfeer is is dusdanig slecht en veroordelend.

En: We schieten er bepaald wel wat mee op als we beseffen dat anderen, die mogelijk een waardevolle inbreng hebben, afknappen op de sfeer onderlin en dus geen goed klimaat aantreffen voor een goede discussie.

En: En een inbreng hebben die mogelijk wel over iets gaat.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 15:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 15:32
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 15:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 15:42
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 15:51
 
SHANITA130 schreef:
Wat jij hier zegt is veroordelend:

De sfeer is is dusdanig slecht en veroordelend.

En: We schieten er bepaald wel wat mee op als we beseffen dat anderen, die mogelijk een waardevolle inbreng hebben, afknappen op de sfeer onderlin en dus geen goed klimaat aantreffen voor een goede discussie.

En: En een inbreng hebben die mogelijk wel over iets gaat.

Nee. Het is niet veroordelend. Als mensen niet durven te schrijven vanwege de angst afgemaakt te worden, stel ik een feit vast waarmee de oorzaak in de wijze van omgaan van een aantal mensen hier ligt. Ik vind dat niet goed, belemmerend voor de discussie en wijs er op. Ik leg de zorg neer over het feit dat mensen die mogelijk een goede bijdrage zouden kunnen leveren, dat nu niet doen en dat vind ik jammer en slecht. Je kunt de laatste zin ook anders lezen dan vanuit het idee dat ik het omgekeerde schrijf van wat ik bedoel. Als het mogelijk wel over iets gaat wil dat nog niet zeggen dat het verder nergens over gaat op het forum. Dat maak je er maar van. Daar zouden mijn eigen bijdragen dan trouwens ook onder vallen. Je mag het met de inhoud van mijn bijdragen oneens zijn, maar meestal zijn ze toch echt wel serieus. Dat ik soms heel nadrukkelijk afwijkende standpunten inneem en een andere kijk op veel zaken heb, is zo. Het is hier een discussieforum met verschillende opvattingen en daar moet je tegen kunnen. Maar ik bestrijd opvattingen en speel ook niet op de man, zeker niet in een groepje om één persoon onderuit te schoppen. Dat vond ik als kind al oneerlijk. Een forum mag best over flauwekul gaan en ik doe daar ook soms aan mee. Maar een zorg uitspreken over de omgang hier waardoor waardevolle en serieuze bijdragen gemist worden, mag ook. Een beetje beter lezen, zonder mensen in een kwaad daglicht te stellen, kan geen kwaad.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 15 september 2011, 16:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:02
 
Quote:
THOMAS: maar ik ben niet beledigend en speel ook niet op de man, zeker niet in een groepje om één persoon onderuit te schoppen. Dat vond ik als kind al oneerlijk.Een forum mag best over flauwekul gaan en ik doe daar ook soms aan mee. Maar een zorg uitspreken over de omgang hier waardoor waardevolle bijdragen gemist worden, mag ook.

Nu doe je het weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 13 Volgende
Pagina 2 van 13