ChristianMatch
 


Forum

Gebedsgenezing zin of onzin?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:12
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 15:08
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........
Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet.......
Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen.......
Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne.....

Deze reactie vind ik goed. en ik kan me ook erin vinden.



Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:24
 
THOMAS968 schreef:
Voor alle helderheid: het gaat niet over jou, zeker niet over Pieter of over wie dan ook. Ik doel op twee dingen: het met een groepje systematisch negatief reageren op Chatuliem. Dat verziekt de discussie. Dat Chatuliem soms zijn opvattingen wat tactischer kan brengen, weet ik ook wel en verder zijn we het regelmatig oneens. Probeer eens tussen de regels te lezen wat de man echt bedoelt.

Waar het me vooral om gaat is dat het algemene klimaat dusdanig is dat potentiële nieuwe schrijvers hierdoor afgeschrikt worden en niet over een situatie die met iets gevoeligs als gebedsgenezing is, durven komen. Dat vanwege de angst afgebrand te worden. Het heeft mijns inziens weinig zin om te schrijven dat dit onzin is, want men voelt dit kennelijk zo. Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedereen hier durft te schrijven wat hij vindt en kan zeggen waarom.

Overigens is het op CM nog wel eens erger geweest met als hoogtepunt iemand die belijdenis deed en dat niet durfde te vertellen vanwege de verwachte negatieve reacties. Als je de stap zet je volwassen te dopen of belijdenis te doen, zou dat hier vreugde moeten geven. Wie belijdenis doet en merkt dat een aantal mensen dusdanig over het Grote Gelijk meent te beschikken dat ze het recht denken te hebben de persoonlijke integriteit achter dat besluit in twijfel te trekken, dan zijn we op CM diep gezonken.

Accepteer gewoon dat we hier met diverse evangelische groepen en een breed scala aan protestanten zitten naast nog een enkele katholiek (gelukkig). Sommigen gaan na de bijeenkomst op zondagmorgen naar het voetbal kijken en anderen zitten de zondagrust zo radicaal mogelijk te houden. Ik doe geen van beide en dat kan ook. Dat is geen veroordeling, het is alleen mijn beleving niet om het op een van die twee manieren te doen.

Wat ik mij zorgen over maak is het klimaat waarin het gebeurt. En van verschuilen achter een derde is al helemaal geen sprake. Ik ben echt wel in staat datgene wat me bezighoudt naar voren te brengen. Maar wat eerlijke discussie waarbij mensen ook over wat gevoeliger liggende onderwerpen schrijven, kan geen kwaad. Dat bijt de lolonderwerpen, die van mij kunnen blijven, echt niet.

Thomas, als het om een persoon gaat, schrijf ik die persoonlijk een briefje.


Natuurlijk moet het zo zijn dat iedereen zijn mening op kan schrijven op dit forum....Maar het is hier net als in het echte leven: er zijn mensen die het woord voeren, er zijn mensen die er naar anderen toe over klagen en er zijn mensen die helemaal niets zeggen.....
Overal waar groepen mensen bijeen zijn zie je dit fenomeen.......Ik denk zelf dat CM niet anders is dan in andere activiteiten waar veel mensen van verschillende pluimage aanwezig zijn.
Het lastige hier is dat het allemaal elektronisch is en je mensen ook niet kent......
En als je het niet durft om wat op het forum te schrijven omdat je bang bent gekwetst te worden kan diegene zich afvragen of die dat ook zo doet in het echte leven......
In de discussies die hier gevoerd worden liggen de meningen dermate uiteen dat het bijna niet anders kan dat je wel eens een gekwetst gevoel hebt...ook ik heb dat weleens.....
Maar laten we ook eens kijken naar de goede discussies die hier gevoerd zijn,,,,,,het is toch ook niet allemaal kommer en kwel? Die indruk wekt het nu een beetje........laten we ook eens naar de positieve dingen hier kijken, waarom komen mensen steeds weer terug op CM????
En vind je iets van iemand noem dan man en paard, dat praat veel makkelijker of stuur diegene een mailtje.....

Willemijn, heerlijk weekend na een ontzettend drukke week.......... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 17:51
 
Quote:
MIEKE: Het gaat mij hier niet om het feit dat mensen een verschillende visie hebben - hoe kan dat anders zijn? - het gaat mij erom hoe hier wordt gereageerd op stellingen en meningen; je kunt van elkaar van mening en visie verschillen - evident - daarom kan je nog wel op elkaar reageren met respect in plaats van met schelden, onzorgvuldig invullen, er van alles bijhalen wat nergens op slaat, beschuldigingen, zwartmakerijen.

Er is in dit topic nergens gescholden, niemand is zwart gemaakt. Onzorgvuldig invullen is jou mening. Je quote er dan ook niet één voorbeeld bij.....Hoe kan iemand daar dan van leren? En beschuldigingen? Ook niet.

Dit ging gewoon over 'Gebedsgenezing zin of onzin?'.

Zou ik dan niet mogen zeggen waarom ik dat onzin vind?

En...deze aantijgingen zijn ook nog eens een keertje off-topic, niet alleen van jou, maar ook van een paar anderen, hiervoor in dit topic.

Daar had ik meteen, de eerste keer, wat van moeten zeggen, zo voelt dat nu.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 september 2011, 17:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 18:13
 
Quote:
CHATULIEM, woensdag 14 september 2011, 15:43: Je kunt op basis van deze voorbeelden concluderen dat God geneest en dat Hij mensen gebruikt om voor anderen te bidden voor genezing. Ik vind het dus zeer anti-bijbels en anti-christelijk om mensen in het verdachtenhokje te stoppen als ze geloven dat God nog steeds geneest.

Eerder denk ik dat de vraag gerechtvaardigd is, waarom mensen niet meer zo genezen als vroeger. Welke rol heeft de kerk hierin gespeeld en waarom? Gewoon een hele simpele vraag: word er nog gebeden voor zieken en worden ze nog wel gezalfd? Onze opdracht is niet mensen te genezen, maar voor mensen te bidden en ze te zalven....Leggen we onze zieken de handen op en bidden we voor genezing? Of hebben we dat maar weggestopt en het als onzin beschouwd?

Quote:
Gewoon een hele simpele vraag: word er nog gebeden voor zieken en worden ze nog wel gezalfd? Onze opdracht is niet mensen te genezen, maar voor mensen te bidden en ze te zalven

Ja, dat herken ik wel. Ik ben in veel kerken een tijdje geweest. Eigenlijk, als iemand ziek is, dan komt er eigenlijk helemaal geen predikant, voorganger ofzo. Ja, ik kijk Het Kleine Huis op de prairie, en daar zie je dat wel.

Ik heb een stuk over zalven opgezocht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 19:01
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat herken ik wel. Ik ben in veel kerken een tijdje geweest. Eigenlijk, als iemand ziek is, dan komt er eigenlijk helemaal geen predikant, voorganger ofzo. Ja, ik kijk Het Kleine Huis op de prairie, en daar zie je dat wel.

Ik heb een stuk over zalven opgezocht.

Jammer dat je die ervaringen hebt, Shanita!

Wat dat betreft mag ik heel erg dankbaar zijn met de gemeente waar ik lid van ben. Onze dominee is al heel wat keertjes bij mij langs geweest, zowel in het ziekenhuis als thuis.

En ook ziekenzalving wordt gedaan bij mensen die terminaal ziek zijn en dat graag zouden willen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 19:08
 
SHANITA130 schreef:
Ja, dat herken ik wel. Ik ben in veel kerken een tijdje geweest. Eigenlijk, als iemand ziek is, dan komt er eigenlijk helemaal geen predikant, voorganger ofzo. Ja, ik kijk Het Kleine Huis op de prairie, en daar zie je dat wel.

Ik heb een stuk over zalven opgezocht.

Jammer Shanita dat je die ervaring hebt.
Hier komt mijn predikant met vaste regelmaat nu ik thuis zit en als er wat is kan ik hem altijd bellen.
Ook de wijkgemeente is zeer meelevend ik voel me rijk in deze gemeente Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 20:34
 
ERIKA129 schreef:
Jammer Shanita dat je die ervaring hebt.
Hier komt mijn predikant met vaste regelmaat nu ik thuis zit en als er wat is kan ik hem altijd bellen.
Ook de wijkgemeente is zeer meelevend ik voel me rijk in deze gemeente Lachende smiley


Ja, ik heb het eigenlijk over mezelf hoor, niet over anderen.

In het begin had ik veel contact hoor, met de prediker. Hij had zelfs tranen in zijn ogen als ik dingen vertelde.

Nou ja, omdat ik dissociatie heb, en ptst, kon ik niet solliciteren meer.
Ik kon mijn auto niet betalen. Is al een paar jaar terug hoor.
Maar ja, ik hád die auto zo nodig. Om drie keer in de week voor een gesprek van anderhalf uur in de buurt van Kijkduin te komen.
Met openbaar vervoer zou dat vier heen en vier uur terug uur kosten(trein, bussen overstappen, wachten en stuk lopen), met de auto drie kwartier.
Dat was toen, de énige kliniek in europa die deze stoornis, dissociate behandelde.

Dus ja, ik de diaconie gebeld. Nou ja, en die hadden zoiets, van die auto moet eerst weg. En ik moet werken zeiden, dan zou alles opgelost zijn.

Toen werkte ik net niet meer. Ik was uitzendkracht, en elke half jaar een dagje weg, en dan weer een half jaar. Part-time.
Maar dat bedrijf ging fuseren. dus personeel teveel, en dan gaan de uitzendkrachten het eerst.

Mensen in die kerk zeiden ook van dat ik die auto niet weg moet doen.
Want ik kon zo ook makkelijk langskomen, voor de deur instappen en voor de deur uitstappen.

Met de bus, of met de fiets durfde ik niet meer 's avonds, zelfs in de zomer durf ik dat na achten al niet.
Al het een en ander meegemaakt, dingen die je weleens in de krant lees, zeg maar, vandaar. Dáárvoor durfde ik alles hoor.

Nou ja, ik kwam wat jonger over als dat ik was. Stond ook in dossier van is jonger dan kalenderleeftijd. en ik ging met nog jongeren mensen om in de kerk. Nou is het zo, dat in die kerk, men al op erg jonge leeftijd trouwt.
Ik kreeg een vriend, hele lieve man, maar ja, die was 20 jaar ouder dan ik, en zág er ook nog eens ouder uit. Die man was eigenlijk ouder dan de ouders van de mensen waar ik mee om ging.
dus, ik mocht wel komen, maar ze wilden niet dat ik die oude man meenam.

Door deze dingen ben ik al een tijdje niet meer in de ger. vrij. geweest.
Ik wil wel, ben bang voor medelijdende blikken....zo voel ik dat.

Nou ben ik ook nog eens, door dingen die niet zolang geleden zijn gebeurd, overspannen en burn-out.

Dus, ik doe even niet naar buiten voor vrijwilligerswerk en hobby schilderen.
Dus ik zie eigenlijk heel weinig mensen, daar ik dus ook al geen contact heb met familie.
En ik voel mij nu niet in staat, om de paar mensen die ik ken, om daar nu contact mee te hebben. Omdat ik een burn-out heb, zo voelt het.

Nou gaat het steeds ietsje beter, en ik moet stapje voor stapje beter worden en dat kan wel een tijdje duren.

Nou dit is even de korte versie ;)

Ik voel me echt niet zielig. Ik kom hier wel weer uit, stapje voor stapje.
Het kan ook ineens heel snel gaan, heb al eerder met deze bijltjes gehakt.

En door het geloof, ja, ben ik nog steeds gelukkig elke dag. én ik ga beetje bij beetje vooruit.

Ik gebruik dit forum ook wel om nu en dan even wat kwijt te kunnen.

Dank voor jullie belangstelling.

En ik voel me niet zielig hoor. Ik heb zoveel: mijn eigen huis, en daar ben ik zo blij mee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 10:46
 
Hier een gebed om genezing:


Dagelijks gebed voor genezing

Hemelse Vader, ik dank U voor Uw Levend Woord. U hebt gezegd dat Uw Woord Leven is voor diegenen die het vinden en dat het medicijn is voor hun vlees. Vandaag pas ik, onder belijdenis van mijn geloof, Uw Woord toe op mijn lichaam door het uit te spreken.

U zei in Psalm 139:14 dat ik heel wonderbaar ben toebereid en dat Uw werken wonderbaarlijk zijn. Ik verklaar dat ik door U geschapen ben en dat ik een geweldige schepping ben. Ik spreek ziekte en aandoening vandaag aan en proclameer dat ze overeenkomstig Fil. 2:10 zich moeten buigen voor de machtige naam van de Heer Jezus Christus.

Iedere naam op hemel, op aarde en onder de aarde, buigt zijn knie voor Jezus naam.

Ik spreek mijn lichaam vandaag aan en verklaar dat ik er autoriteit over heb. Ik beveel het om het Woord van God te ontvangen. In Matth.8:17 staat dat Jezus mijn ziekte gedragen heeft, en mijn zwakheden op Zich heeft genomen.Hemelse Vader, ik dank U dat de zelfde Geest die Jezus uit de dood deed opstaan, in mij woont en mijn sterfelijk lichaam levend maakt.

Ik spreek mijn immuun systeem aan en beveel het in overeenstemming te komen met het Woord van God. Mijn immuun systeem zal ziekte en aandoening in mijn lichaam vernietigen en zijn werk goed doen, want daartoe heeft God het geschapen.

Ik dank U, Vader, dat iedere cel in mijn lichaam reageert op Uw Woord. Uw Woord doortrekt mijn lichaam van top tot teen. Ik belijd dat het Woord van God vlees geworden is in mij.

In Psalm 103:3 staat dat U, Vader, al mijn ongerechtigheden vergeeft en al mijn ziektes geneest. Vader, dat heeft U gezegd en ik maak die woorden ook tot mijn belijdenis. Ik oordeel niet naar wat voor ogen is, ik oordeel naar Uw Levende Woord. Het is Uw Woord dat in mij leeft en gezondheid en genezing brengt in ieder deel van mijn lichaam.

Hemelse Vader, Ik verheug me in Uw belofte van goddelijke gezondheid. U hebt het gezegd en ik geloof het! Vandaag verklaar ik, dat ik Uw belofte van genezing zal zien manifesteren in mijn lichaam.

Genezing is er voor mij, omdat Jezus de prijs + 2000 jaar geleden betaald heeft. God hield zo veel van mij dat Hij Zijn Zoon gezonden heeft om te sterven aan het kruis, zodat ik leven kon ervaren naar Gods bedoeling. Zijn overvloedig leven manifesteert zich in mij, maakt mij heel, naar lichaam, ziel en geest.



Ik zet er express geen amen achter , want ik sta hier niet achter.
Het komt bij moj over God afdwingen om te genezen.
Ik vind dat je God niet kan dwingen om genezing.
Je kan het gewoon vragen.



Bron: http://www.healingrooms-amsterdam.nl/website/page.php?8


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 17 september 2011, 10:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:10
 
het lijkt een proclamatie;
voor mij klinkt het als een commando, dat God de "bidder" NU dient te genezen.

waar vind je een dergelijk "gebed" in de bijbel terug, vraag ik me af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:14
 
HANNAH810 schreef:
het lijkt een proclamatie;
voor mij klinkt het als een commando, dat God de "bidder" NU dient te genezen.

waar vind je een dergelijk "gebed" in de bijbel terug, vraag ik me af?



Nergens tot zo ver ik het weet.
Of ik lees de bijbel verkeerd, of ik heb de verkeerde bijbel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHAN209





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:26
 
ik las er even gouw door heen

ik zelf vind wat er ook gebuurd in je leven waar je ook bend
blijf je troost en liefde bij GOD vinden,amen

In het diepst van de nacht
Roep ik naar U: 'Waar bent U, God?'
In het diepst van mijn pijn,
Als alles zwart lijkt, roep ik het uit:
'U bent mijn enige houvast,
mijn enige zekerheid.
O, trek mij op uit de put,
Houd mij vast, houd mij vast.'

U bent groter dan mijn vragen,
Want soms doet het leven zeer.
Al wat ik niet zelf kan dragen
Leg ik aan Uw voeten neer.
U bent groter dan mijn zonden
En omarmt mij in mijn pijn.
U gaat dieper dan mijn wonden,
Daarom wil ik bij U zijn.

O God, omarm mij,
Ik kom heel dicht bij U.
O God, genees mij,
Houd mij heel dicht bij U.

In mijn diepste verdriet
Roep ik naar U: 'Waarom, O God?'
Aan het eind van mijn kracht,
Moe van het strijden, roep ik het uit:
'U bent mijn enige houvast,
Mijn enige zekerheid.
O, trek mij op uit de put,
Houd mij vast, houd mij vast.'

U bent sterker dan mijn angsten
En een schuilplaats in de nood.
U bent bij mij als ik bang ben,
Houdt mij vast tot in de dood.
Steeds weer hoort U naar mijn klagen,
Telkens raakt U liefde mij.
Niemand die mij zo kan dragen,
Daarom wil ik bij U zijn.

O God, omarm mij,
Ik kom heel dicht bij U.
O God, genees mij,
Houd mij heel dicht bij U.
Niets kan mij scheiden van Uw liefde,
Niemand mij roven uit Uw hand.
Ik vind vervulling in Uw liefde,
Heel dicht bij U.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 11:39
 
HANNAH810 schreef:
het lijkt een proclamatie;
voor mij klinkt het als een commando, dat God de "bidder" NU dient te genezen.

waar vind je een dergelijk "gebed" in de bijbel terug, vraag ik me af?
Hand.4 schreef:
Toen de leerlingen dat hoorden, riepen ze God eensgezind aan met de woorden: ‘Heer, u hebt de hemel en de aarde en de zee geschapen en alles wat daar leeft, 25 u hebt door de heilige Geest, bij monde van onze voorvader David, uw dienaar, gezegd:
“Waarom snoeven de volken
en beramen de volksstammen zinloze plannen?
26 De koningen van de aarde zijn aangetreden
en de heersers spannen samen
tegen de Heer en zijn gezalfde.”
27 Want inderdaad, in deze stad hebben allen samengespannen tegen Jezus, uw heilige dienaar, die door u is gezalfd: Herodes, Pontius Pilatus, alle volken en ook de stammen van Israël, 28 om datgene te doen waarvan u had bepaald en voorbestemd dat het moest gebeuren. 29 Welnu, Heer, sla ook nu acht op hun dreigementen en stel ons, uw dienaren, in staat om vrijmoedig over uw boodschap te spreken 30 door ons bij te staan, zodat zieken genezing vinden en er tekenen en wonderen gebeuren in de naam van Jezus, uw heilige dienaar
Dit vind ik al aardig in de buurt komen, nietwaar? Er zijn meerdere teksten te vinden waarin men duidelljk het geloof in God en genezing proclameert.
Joh 11 schreef:
Zodra Maria op de plek kwam waar Jezus was en hem zag, viel ze aan zijn voeten neer. Ze zei: ‘Als u hier was geweest, Heer, zou mijn broer niet gestorven zijn!’ 33 Jezus zag hoe zij en de Joden die bij haar waren weeklaagden, en dat ergerde hem. Diep bewogen 34 vroeg hij: ‘Waar hebben jullie hem neergelegd?’ Ze zeiden: ‘Kom maar kijken, Heer.’ 35 Jezus begon ook te huilen, 36 en de Joden zeiden: ‘Wat heeft hij veel van hem gehouden!’ 37 Maar er werd ook gezegd: ‘Hij heeft de ogen van een blinde geopend, hij had nu toch ook de dood van Lazarus kunnen voorkomen?’ 38 Ook dit ergerde Jezus. Hij liep naar het graf, een spelonk met een steen voor de opening. 39 Hij zei: ‘Haal de steen weg.’ Marta, de zuster van de dode, zei: ‘Maar Heer, de stank! Hij ligt er al vier dagen!’ 40 Jezus zei tegen haar: ‘Ik heb je toch gezegd dat je Gods grootheid zult zien als je gelooft?’ 41 Toen haalden ze de steen weg. Daarop keek hij omhoog en zei: ‘Vader, ik dank u dat u mij hebt verhoord. 42 U verhoort mij altijd, dat weet ik, maar ik zeg dit ter wille van al die mensen hier, opdat ze zullen geloven dat u mij gezonden hebt.’ 43 Daarna riep hij: ‘Lazarus, kom naar buiten!’ 44 De dode kwam tevoorschijn, zijn handen en voeten in linnen gewikkeld, en zijn gezicht bedekt door een doek. Jezus zei tegen de omstanders: ‘Maak de doeken los, en laat hem gaan.’
Hier een voorbeeld hoe Jezus handelde...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 17 september 2011, 11:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:07
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit vind ik al aardig in de buurt komen, nietwaar? Er zijn meerdere teksten te vinden waarin men duidelljk het geloof in God en genezing proclameert.

Hier een voorbeeld hoe Jezus handelde...



Dus wij moeten ook maar op een gebiedende wijs bidden/handelen?

Ik neem even het Onze Vader voor ogen...
Daar staat van hoe wij moeten/kunnen bidden.
En ik zie er geen gebiedende wijs in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:20
 
Bron: “Geneest de zieken”

Deel 1 van 3 Prof. Dr. W.J. Ouweneel


Dit zegt ouweneel over genezing van de zieken.

Het gevaar van eenzijdigheid

Enkele voorbeelden van onjuiste c.q. ongenuanceerde uitspraken:



1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn

Antw. In haar absolutisme is deze stelling onjuist. Er zijn een aantal Bijbelse voorbeelden van gelovigen die en ziekte hadden, zonder dat bij hen expliciet sprake was van een zondige oorzaak. Zonde speelt wel vaker een rol dan veel christenen lijken te beseffen.



2. Als een zieke niet geneest, is dat altijd een kwestie van ongeloof

Antw. Nee, sommige personen in de Bijbel hadden nauwelijks of geen geloof toen zij genezen werden. Het uitblijven van de genezing kan ook gebrek aan geloof zijn bij de genezingsbedienaar of bij de omgeving van de zieke. Geloof speelt wel een veel grotere rol dan we soms lijken te beseffen.



3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek

Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.

4. De Here Jezus is niet alleen voor je zonden, maar ook voor ziekten gestorven; daarom kun je van je ziekten net zo zeker bevrijd worden als van je zonden

Antw. Deze uitspraak vindt zijn basis in Jesaja 53 en het citaat daarvan in Mattheüs 8 vers 17. Je kunt met een gerust hart elk mensen vergeving van zonden in het vooruitzicht stellen op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus, maar je kunt niet met dezelfde stelligheid beweren dat iedere gelovige altijd volledige genezing zal ondervinden in geval van ziekte. Wél is het zo dat, als er genezing plaatsvindt, dit altijd gebaseerd is op het kruis van Christus.



5. Omdat God elke zieke kan genezen, zijn dokters overbodig

Antw. Het is duidelijk dat er niet altijd genezing plaatsvindt op gebed. Bovendien geneest God ook door geneesmiddelen. God heeft niet voor niets allerlei medische voorzieningen in zijn wet opgenomen. Daarnaast zegt Jezus expliciet dat zieke mensen een dokter nodig hebben. Paulus noemt Lukas de ‘geliefde arts’. Daarentegen is het wel waar dat, toen Paulus en Lukas gevangen zaten op Malta, de zieken niet naar Lukas kwamen, maar naar de apostel. Deze twee zaken, genezing op gebed en genezing door middel van doktoren, zijn beiden door God gegeven en behoren naast elkaar op te gaan.

6. Als God mij wil genezen, kan Hij dat doen wanneer Hij dat maar wil, ook zonder gebed of genezingsbediening

Antw. In zichzelf is dit natuurlijk waar. De vraag die je dan wel moet stellen is: ‘Heeft God u inderdaad genezing gegeven? En zo nee, hoe vaak hebt u Hem er dan om gebeden?’

We vinden het vaak minder ‘eng’ om naar een dokter te gaan zonder te bidden (‘God kan ook via de dokter genezen’), dan om te bidden of God ons geneest, eventueel zelfs zonder dokter.

God kan inderdaad genezen op onmiddellijke wijze, maar zijn gebruikelijke manier is om het te doen door middel van gebed van bijvoorbeeld oudsten, gelovigen met een speciale gave van genezing, of andere gelovigen (zie Markus 16 vers 17-18)



7. Je moet altijd bidden: “genees mij/hem/haar als het naar uw wil is

Antw. Dit klinkt heel bijbels omdat Jezus zelf ook deze woorden gebruikte. Maar: we moeten ze wél in de context lezen. Jezus gebruikte deze woorden in een totaal andere situatie en bovendien wist Hij wat de wil van God was en bracht die ten uitvoer!

In de praktijk worden de woorden “als het naar uw wil is” maar al te vaak gebruikt om (onbijbels) te berusten in een bepaalde situatie. We weten dat niet alle gelovigen op gebed genezen. Maar in zijn algemeenheid kunnen we gerust stellen dat Jezus wel “wil” genezen. Nergens in de Bijbel vinden we een voorbeeld dat iemand die om genezing bad, het antwoord van de Heer kreeg: “Nee, Ik wil niet”.

Bidden “als het uw wil is” kan maar al te gemakkelijk vrijblijvend en goedkoop zijn.

Wie bidt “naar Zijn wil” heeft eerst Gods wil gezocht (‘Heer maak me uw wil bekend’) en bidt vervolgens vanuit die kennis van Zijn wil.

8. De gaven van genezing zijn na de apostolische tijd opgehouden

Antw. Hoe weet men dat zo zeker? Nergens in het Nieuwe Testament vinden we aanwijzingen dat de wondergaven er slechts voor een korte tijd zouden zijn. Ook in de vroege kerk, lang ná de apostolische tijd, kwamen er nog genezings- en bevrijdingswonderen voor. Dat deze wonderen in later tijden veel minder voorkwamen (of voorkomen) is niet omdat deze gaven alleen voor de begintijd van het christendom bestemd waren, maar door de ontrouw (en ongeloof?!) van christenen.



9. In de tegenwoordige genezingsbediening wordt schade toegebracht aan gelovigen die door de bediening toch niet genezen

Antw. Dat hangt er van af welk onderwijs je hebt gegeven. Als je mensen wijsmaakt dat als ze genoeg geloof hebben, ze gegarandeerd zullen genezen, en het lukt ondanks echt geloof toch niet, dan heb je inderdaad geestelijke schade toegebracht. Omgekeerd breng je mensen ook schade toe als je ze wijsmaakt dat het “Gods wil” is dat iemand ziek is (hoe weet je dat?!), of dat ze maar moeten berusten in hun ziekten.



10. Veel ‘wilde tonelen’ in de genezings- en bevrijdingsbediening kunnen niet uit God zijn, want God is een God van orde.

Antw. De Bijbel zegt dit nergens! Het is een onjuiste aanhaling van 1 Kortinthe 14 vers 33 waar staat dat God niet een God is van verwarring maar van vrede. Bovendien: ons idee van ‘orde’ hoeft niet perse Gods idee van ‘orde’ te zijn. In de bevrijdings- en genezings-bediening van Jezus zien we regelmatig ‘onordelijke’ demonische manifestaties, zoals stuiptrekken, kronkelen, schreeuwen en schuimen.


Hier kan ik Amen op zeggen.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 17 september 2011, 12:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:31
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:32
 
MARISKA601 schreef:
Dus wij moeten ook maar op een gebiedende wijs bidden/handelen?

Ik neem even het Onze Vader voor ogen...
Daar staat van hoe wij moeten/kunnen bidden.
En ik zie er geen gebiedende wijs in.
En het einde van het Onze Vader is een proclamatie: "Want van U is het koninkrijk, de kracht en de heerlijkheid, tot in eeuwigheid."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:34
 
MARISKA601 schreef:
Bron: “Geneest de zieken”

Deel 1 van 3 Prof. Dr. W.J. Ouweneel


Dit zegt ouweneel over genezing van de zieken.

Het gevaar van eenzijdigheid

Enkele voorbeelden van onjuiste c.q. ongenuanceerde uitspraken:



1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn

** Knip **
(scheelt weer ruimte...)


En zo kun je uitentreure elke goede, bijbels onderbouwde stelling onderuit halen....

Waarom lees ik zovaak de woorden van Jezus die gebiedend zijn?
Hijzelf leert ons te spreken tegen die berg:

“Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: Verplaats je van hier naar daar! en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn” (Mat. 17:20)

Ik zie nergens dat Jezus zegt dat wij de Vader erom moeten vragen.
Hij gebiedt ons te gebieden...

Hij leert ons in Zijn autoriteit te staan en te handelen. In waarachtig geloof...


Laatst aangepast door
ROADY641
op zaterdag 17 september 2011, 12:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:40
 
Annet en Chatuliem,

Die beiden zinnen zit geen gebiedende wijs in.
Met die zinnen gebied je God niet.
Je bevestigd er alleen Zijn hoedanigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:43
 
MARISKA601 schreef:
Bron: “Geneest de zieken”

Deel 1 van 3 Prof. Dr. W.J. Ouweneel


Dit zegt ouweneel over genezing van de zieken.

Het gevaar van eenzijdigheid

Enkele voorbeelden van onjuiste c.q. ongenuanceerde uitspraken:



1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn

Antw. In haar absolutisme is deze stelling onjuist. Er zijn een aantal Bijbelse voorbeelden van gelovigen die en ziekte hadden, zonder dat bij hen expliciet sprake was van een zondige oorzaak. Zonde speelt wel vaker een rol dan veel christenen lijken te beseffen.



2. Als een zieke niet geneest, is dat altijd een kwestie van ongeloof

Antw. Nee, sommige personen in de Bijbel hadden nauwelijks of geen geloof toen zij genezen werden. Het uitblijven van de genezing kan ook gebrek aan geloof zijn bij de genezingsbedienaar of bij de omgeving van de zieke. Geloof speelt wel een veel grotere rol dan we soms lijken te beseffen.



3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek

Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.

4. De Here Jezus is niet alleen voor je zonden, maar ook voor ziekten gestorven; daarom kun je van je ziekten net zo zeker bevrijd worden als van je zonden

Antw. Deze uitspraak vindt zijn basis in Jesaja 53 en het citaat daarvan in Mattheüs 8 vers 17. Je kunt met een gerust hart elk mensen vergeving van zonden in het vooruitzicht stellen op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus, maar je kunt niet met dezelfde stelligheid beweren dat iedere gelovige altijd volledige genezing zal ondervinden in geval van ziekte. Wél is het zo dat, als er genezing plaatsvindt, dit altijd gebaseerd is op het kruis van Christus.



5. Omdat God elke zieke kan genezen, zijn dokters overbodig

Antw. Het is duidelijk dat er niet altijd genezing plaatsvindt op gebed. Bovendien geneest God ook door geneesmiddelen. God heeft niet voor niets allerlei medische voorzieningen in zijn wet opgenomen. Daarnaast zegt Jezus expliciet dat zieke mensen een dokter nodig hebben. Paulus noemt Lukas de ‘geliefde arts’. Daarentegen is het wel waar dat, toen Paulus en Lukas gevangen zaten op Malta, de zieken niet naar Lukas kwamen, maar naar de apostel. Deze twee zaken, genezing op gebed en genezing door middel van doktoren, zijn beiden door God gegeven en behoren naast elkaar op te gaan.

6. Als God mij wil genezen, kan Hij dat doen wanneer Hij dat maar wil, ook zonder gebed of genezingsbediening

Antw. In zichzelf is dit natuurlijk waar. De vraag die je dan wel moet stellen is: ‘Heeft God u inderdaad genezing gegeven? En zo nee, hoe vaak hebt u Hem er dan om gebeden?’

We vinden het vaak minder ‘eng’ om naar een dokter te gaan zonder te bidden (‘God kan ook via de dokter genezen’), dan om te bidden of God ons geneest, eventueel zelfs zonder dokter.

God kan inderdaad genezen op onmiddellijke wijze, maar zijn gebruikelijke manier is om het te doen door middel van gebed van bijvoorbeeld oudsten, gelovigen met een speciale gave van genezing, of andere gelovigen (zie Markus 16 vers 17-18)



7. Je moet altijd bidden: “genees mij/hem/haar als het naar uw wil is

Antw. Dit klinkt heel bijbels omdat Jezus zelf ook deze woorden gebruikte. Maar: we moeten ze wél in de context lezen. Jezus gebruikte deze woorden in een totaal andere situatie en bovendien wist Hij wat de wil van God was en bracht die ten uitvoer!

In de praktijk worden de woorden “als het naar uw wil is” maar al te vaak gebruikt om (onbijbels) te berusten in een bepaalde situatie. We weten dat niet alle gelovigen op gebed genezen. Maar in zijn algemeenheid kunnen we gerust stellen dat Jezus wel “wil” genezen. Nergens in de Bijbel vinden we een voorbeeld dat iemand die om genezing bad, het antwoord van de Heer kreeg: “Nee, Ik wil niet”.

Bidden “als het uw wil is” kan maar al te gemakkelijk vrijblijvend en goedkoop zijn.

Wie bidt “naar Zijn wil” heeft eerst Gods wil gezocht (‘Heer maak me uw wil bekend’) en bidt vervolgens vanuit die kennis van Zijn wil.

8. De gaven van genezing zijn na de apostolische tijd opgehouden

Antw. Hoe weet men dat zo zeker? Nergens in het Nieuwe Testament vinden we aanwijzingen dat de wondergaven er slechts voor een korte tijd zouden zijn. Ook in de vroege kerk, lang ná de apostolische tijd, kwamen er nog genezings- en bevrijdingswonderen voor. Dat deze wonderen in later tijden veel minder voorkwamen (of voorkomen) is niet omdat deze gaven alleen voor de begintijd van het christendom bestemd waren, maar door de ontrouw (en ongeloof?!) van christenen.



9. In de tegenwoordige genezingsbediening wordt schade toegebracht aan gelovigen die door de bediening toch niet genezen

Antw. Dat hangt er van af welk onderwijs je hebt gegeven. Als je mensen wijsmaakt dat als ze genoeg geloof hebben, ze gegarandeerd zullen genezen, en het lukt ondanks echt geloof toch niet, dan heb je inderdaad geestelijke schade toegebracht. Omgekeerd breng je mensen ook schade toe als je ze wijsmaakt dat het “Gods wil” is dat iemand ziek is (hoe weet je dat?!), of dat ze maar moeten berusten in hun ziekten.



10. Veel ‘wilde tonelen’ in de genezings- en bevrijdingsbediening kunnen niet uit God zijn, want God is een God van orde.

Antw. De Bijbel zegt dit nergens! Het is een onjuiste aanhaling van 1 Kortinthe 14 vers 33 waar staat dat God niet een God is van verwarring maar van vrede. Bovendien: ons idee van ‘orde’ hoeft niet perse Gods idee van ‘orde’ te zijn. In de bevrijdings- en genezings-bediening van Jezus zien we regelmatig ‘onordelijke’ demonische manifestaties, zoals stuiptrekken, kronkelen, schreeuwen en schuimen.


Hier kan ik Amen op zeggen.
Het is een heel positief verhaal over genezingen. Het legt uit dat het gepaard kan gaan met bepaalde manifestaties die voor een buitenstaander als onbegrepen en chaotisch gezien kan worden. Het weerlegt de gedachte dat genezingen niet van deze tijd zijn...
Geheel trouwens in de lijn van Ouweneel, die in zijn eerste tijd een fel tegenstander was van elke uiting van de Geest, en nu zelf tot de ontdekking gekomen is, dat de kracht van Gods Geest nog steeds werkt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:44
 
MARISKA601 schreef:
Annet en Chatuliem,

Die beiden zinnen zit geen gebiedende wijs in.
Met die zinnen gebied je God niet.
Je bevestigd er alleen Zijn hoedanigheid.
En wat denk je dan de mensen doen in hun gebed? Ze bevestigen Zijn almacht en kracht en trouw...dat is de kern van proclameren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 13:38
 
CHATULIEM619 schreef:
En wat denk je dan de mensen doen in hun gebed? Ze bevestigen Zijn almacht en kracht en trouw...dat is de kern van proclameren.

Het is niet God gebieden..het is vasthouden..pleiten op Zijn beloften...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 15:06
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 18:29
 
MARISKA601 schreef:
Dus wij moeten ook maar op een gebiedende wijs bidden/handelen?

Ik neem even het Onze Vader voor ogen...
Daar staat van hoe wij moeten/kunnen bidden.
En ik zie er geen gebiedende wijs in.

Je hebt gelijk..er staat Uw wil ge-schied-e....het is dan toekomende tijd..een soort van belofte...he tis iets wat sowieso gebeuren gaat.

en mijn antwoord aan Chat is voor jou bedoeld..ik haalde een verkeerde reactie aan..het is dan pleiten.op Gods beloften, Hem eraan houden..en zelf..vasthouden..en God ja...toch wel een beetje met de neus erop drukken..( eerbiedig gesproken.)
Het gebeurt in de Bijbel heel vaak.
Jakob worstelde zelfs met God..om Hem tot iets te dwingen..iets af te dwingen..
Ik geloof dat het kan én mag..


Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 17 september 2011, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:10
 
Ik vond nog een heldere uitleg van "Het onze Vader".

http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi38-1c.php
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 00:44
 
MARISKA601 schreef:
Bron: “Geneest de zieken”

Deel 1 van 3 Prof. Dr. W.J. Ouweneel


Dit zegt ouweneel over genezing van de zieken.

Het gevaar van eenzijdigheid

Enkele voorbeelden van onjuiste c.q. ongenuanceerde uitspraken:



1. Een christen hoeft nooit ziek te zijn, en als hij dat toch is moet er altijd zonde in het spel zijn

Antw. In haar absolutisme is deze stelling onjuist. Er zijn een aantal Bijbelse voorbeelden van gelovigen die en ziekte hadden, zonder dat bij hen expliciet sprake was van een zondige oorzaak. Zonde speelt wel vaker een rol dan veel christenen lijken te beseffen.



2. Als een zieke niet geneest, is dat altijd een kwestie van ongeloof

Antw. Nee, sommige personen in de Bijbel hadden nauwelijks of geen geloof toen zij genezen werden. Het uitblijven van de genezing kan ook gebrek aan geloof zijn bij de genezingsbedienaar of bij de omgeving van de zieke. Geloof speelt wel een veel grotere rol dan we soms lijken te beseffen.



3. Alle ziekte komt van de duivel; God de Vader maakt zijn kind nooit ziek

Antw. Er zijn veel Bijbelplaatsen te noemen waaruit blijkt dat God een mens ‘ziek’ maakt. God kan die ziekte toelaten als een aspect van Zijn wegen met de gelovige, bijvoorbeeld opvoeding door kastijding, (dus in geval van zonde), maar ook om heel andere redenen, die ons soms geheel onbekend zijn. Ziekte als zodanig kunnen we nooit een zegen van God noemen; maar God kan ziekte wel gebruiken om een bepaalde zegen te bewerkstelligen.

4. De Here Jezus is niet alleen voor je zonden, maar ook voor ziekten gestorven; daarom kun je van je ziekten net zo zeker bevrijd worden als van je zonden

Antw. Deze uitspraak vindt zijn basis in Jesaja 53 en het citaat daarvan in Mattheüs 8 vers 17. Je kunt met een gerust hart elk mensen vergeving van zonden in het vooruitzicht stellen op grond van zijn/haar geloof in Jezus Christus, maar je kunt niet met dezelfde stelligheid beweren dat iedere gelovige altijd volledige genezing zal ondervinden in geval van ziekte. Wél is het zo dat, als er genezing plaatsvindt, dit altijd gebaseerd is op het kruis van Christus.



5. Omdat God elke zieke kan genezen, zijn dokters overbodig

Antw. Het is duidelijk dat er niet altijd genezing plaatsvindt op gebed. Bovendien geneest God ook door geneesmiddelen. God heeft niet voor niets allerlei medische voorzieningen in zijn wet opgenomen. Daarnaast zegt Jezus expliciet dat zieke mensen een dokter nodig hebben. Paulus noemt Lukas de ‘geliefde arts’. Daarentegen is het wel waar dat, toen Paulus en Lukas gevangen zaten op Malta, de zieken niet naar Lukas kwamen, maar naar de apostel. Deze twee zaken, genezing op gebed en genezing door middel van doktoren, zijn beiden door God gegeven en behoren naast elkaar op te gaan.

6. Als God mij wil genezen, kan Hij dat doen wanneer Hij dat maar wil, ook zonder gebed of genezingsbediening

Antw. In zichzelf is dit natuurlijk waar. De vraag die je dan wel moet stellen is: ‘Heeft God u inderdaad genezing gegeven? En zo nee, hoe vaak hebt u Hem er dan om gebeden?’

We vinden het vaak minder ‘eng’ om naar een dokter te gaan zonder te bidden (‘God kan ook via de dokter genezen’), dan om te bidden of God ons geneest, eventueel zelfs zonder dokter.

God kan inderdaad genezen op onmiddellijke wijze, maar zijn gebruikelijke manier is om het te doen door middel van gebed van bijvoorbeeld oudsten, gelovigen met een speciale gave van genezing, of andere gelovigen (zie Markus 16 vers 17-18)



7. Je moet altijd bidden: “genees mij/hem/haar als het naar uw wil is

Antw. Dit klinkt heel bijbels omdat Jezus zelf ook deze woorden gebruikte. Maar: we moeten ze wél in de context lezen. Jezus gebruikte deze woorden in een totaal andere situatie en bovendien wist Hij wat de wil van God was en bracht die ten uitvoer!

In de praktijk worden de woorden “als het naar uw wil is” maar al te vaak gebruikt om (onbijbels) te berusten in een bepaalde situatie. We weten dat niet alle gelovigen op gebed genezen. Maar in zijn algemeenheid kunnen we gerust stellen dat Jezus wel “wil” genezen. Nergens in de Bijbel vinden we een voorbeeld dat iemand die om genezing bad, het antwoord van de Heer kreeg: “Nee, Ik wil niet”.

Bidden “als het uw wil is” kan maar al te gemakkelijk vrijblijvend en goedkoop zijn.

Wie bidt “naar Zijn wil” heeft eerst Gods wil gezocht (‘Heer maak me uw wil bekend’) en bidt vervolgens vanuit die kennis van Zijn wil.

8. De gaven van genezing zijn na de apostolische tijd opgehouden

Antw. Hoe weet men dat zo zeker? Nergens in het Nieuwe Testament vinden we aanwijzingen dat de wondergaven er slechts voor een korte tijd zouden zijn. Ook in de vroege kerk, lang ná de apostolische tijd, kwamen er nog genezings- en bevrijdingswonderen voor. Dat deze wonderen in later tijden veel minder voorkwamen (of voorkomen) is niet omdat deze gaven alleen voor de begintijd van het christendom bestemd waren, maar door de ontrouw (en ongeloof?!) van christenen.



9. In de tegenwoordige genezingsbediening wordt schade toegebracht aan gelovigen die door de bediening toch niet genezen

Antw. Dat hangt er van af welk onderwijs je hebt gegeven. Als je mensen wijsmaakt dat als ze genoeg geloof hebben, ze gegarandeerd zullen genezen, en het lukt ondanks echt geloof toch niet, dan heb je inderdaad geestelijke schade toegebracht. Omgekeerd breng je mensen ook schade toe als je ze wijsmaakt dat het “Gods wil” is dat iemand ziek is (hoe weet je dat?!), of dat ze maar moeten berusten in hun ziekten.



10. Veel ‘wilde tonelen’ in de genezings- en bevrijdingsbediening kunnen niet uit God zijn, want God is een God van orde.

Antw. De Bijbel zegt dit nergens! Het is een onjuiste aanhaling van 1 Kortinthe 14 vers 33 waar staat dat God niet een God is van verwarring maar van vrede. Bovendien: ons idee van ‘orde’ hoeft niet perse Gods idee van ‘orde’ te zijn. In de bevrijdings- en genezings-bediening van Jezus zien we regelmatig ‘onordelijke’ demonische manifestaties, zoals stuiptrekken, kronkelen, schreeuwen en schuimen.


Hier kan ik Amen op zeggen.

Hai Mariska, bedankt voor je mail!

Met: Hier kan ik Amen op zeggen. Bedoel je dat je het met dat stuk eens bent, waar je het onder zet, of juist niet?
Dat is voor mij, niet helemaal duidelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 01:03
 
Hij zegt namelijk stellingen, en geeft daaronder zijn mening.

Nou ben ik het met bijvoorbeeld de 1ste stelling niet eens.

Dan geeft hij een antwoord dat uit 2 delen bestaat daarop. Het 1ste deel klopt volgens mij, het 2de deel niet.

De 2de stelling klopt niet, en zijn 'antwoord daarop al helemaal niet'.

Nou sla ik een stukje over anders wordt het te lang.

De 10de stelling klopt, het antwoord van Ouweneel daarop niet.

Ik vind het een verwarrend verhaal met halve waarheden.

(Dit zijn mijn meningen)

Ik was eerst toen ik pas geloofde wel 'fan' van Dr. Ouweneel. zo ook van bijvoorbeeld Benny Hinn. Van hun kocht ik zelfs video's en boeken...
En ook Zijlstra geloofde ik eerst.

Van hun drie ben ik na een aantal jaar, helemaal op teruggekomen.
Maw, ben het niet helemaal niet meer eens met hun alle drie.

Het zijn vaak halve waarheden, vind ik, en daarom zo 'gevaarlijk'.
Ze zeggen dingen die waar zijn, én de grootst mogelijk onzin.
(Dit is mijn mening)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 september 2011, 01:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 01:06
 
Quote:
Johan: ik zelf vind wat er ook gebuurd in je leven waar je ook bend
blijf je troost en liefde bij GOD vinden,amen

Dat vind ik ook.

Bedankt voor het mooie gedicht, ik dacht eerst dat het een psalm was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 01:31
 
Josine en Erika,

Bedankt voor jullie aandacht.

Daarom schreef ik dat stukje ook daarna.

Op de een of andere manier, voelde ik mij vandaag al stukken beter, en besefte ik wát ik moest blijven doen. Ik had namelijk een beslissing genomen die goed voor mij is. En de ene keer hield ik mij aan die beslissing, en de andere keer deed ik het(iets) tóch weer.
(Ivm privacy kan ik niet zeggen over wat of wie het gaat. En waar het mee te maken heeft, waar het door komt.)

En zo zou het nog veel langer duren voordat ik uit de impasse zou komen, waar ik inzit. Of ik zou er helemaal niet meer uitkomen. Als ik ´iets´ zou blijven doen nu en dan. Terwijl ik wéét dat het niet goed is.
Maar-en ik voelde mij zó sterk vandaag.

En dát werd mij vandaag zó duidelijk. Niet elke keer iets doen, als ik wéét dat dat helemaal niet goed is voor mij. En ik voelde ook dat ik de kracht weer had, om ´er´ helemaal mee te stoppen. En daarom voelde ik mij al beter. En zag ik dingen ook duidelijker. En had ik alweer plannen om dingen op te pakken. Zoals vrijwilligerswerk en hobby.

En ook lichamelijk voelde ik mij beter. misschien dat het goed en heilzaam werkt als ik iets opschrijft en ik weet dat andere christenen dat lezen. Misschien is er voor mij gebeden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 18 september 2011, 10:56
 
SHANITA130 schreef:
Josine en Erika,

Bedankt voor jullie aandacht.

Daarom schreef ik dat stukje ook daarna.

Op de een of andere manier, voelde ik mij vandaag al stukken beter, en besefte ik wát ik moest blijven doen. Ik had namelijk een beslissing genomen die goed voor mij is. En de ene keer hield ik mij aan die beslissing, en de andere keer deed ik het(iets) tóch weer.
(Ivm privacy kan ik niet zeggen over wat of wie het gaat. En waar het mee te maken heeft, waar het door komt.)

En zo zou het nog veel langer duren voordat ik uit de impasse zou komen, waar ik inzit. Of ik zou er helemaal niet meer uitkomen. Als ik ´iets´ zou blijven doen nu en dan. Terwijl ik wéét dat het niet goed is.
Maar-en ik voelde mij zó sterk vandaag.

En dát werd mij vandaag zó duidelijk. Niet elke keer iets doen, als ik wéét dat dat helemaal niet goed is voor mij. En ik voelde ook dat ik de kracht weer had, om ´er´ helemaal mee te stoppen. En daarom voelde ik mij al beter. En zag ik dingen ook duidelijker. En had ik alweer plannen om dingen op te pakken. Zoals vrijwilligerswerk en hobby.

En ook lichamelijk voelde ik mij beter. misschien dat het goed en heilzaam werkt als ik iets opschrijft en ik weet dat andere christenen dat lezen. Misschien is er voor mij gebeden.

Shanita,

Zeker heb ik voor je gebeden vannacht voor het slapen gaan nog!
Ik neem mensen waarvan ik weet dat ze het moeilijk hebben altijd mee in mijn gebed en breng ze bij de Heere, ook draag ik de mensen op van wie ik nie weet dat ze het moeilijk hebben.
Zelf heb ik mogen ervaren en merk ik nog dat in een moeilijke periode waar je inzit en je deelt dit met anderen (niet het diepste) maar globaal dat het je helpt en dat de anderen aan je denken en voor je bidden dat dit je sterker maakt.Zelf schrijf ik ook veel in een schrift alles van me af dit helpt ook erg goed.

Erika.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 ... 13 Volgende
Pagina 4 van 13