ChristianMatch
 


Forum

Mooie uitspraken/teksten!
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 20:24
 
CROSSROAD317 schreef:
En dan ook nog als een "boerin" met kiespijn zeker .... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

zotte drent! en toch...erregens...heel diep...mag ik je.... Clown smiley (trek het je niet aan hoor....) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 januari 2011, 22:09
 
ANGELIQUE327 schreef:
zotte drent! en toch...erregens...heel diep...mag ik je.... Clown smiley (trek het je niet aan hoor....) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Iemand schreef hier een heel topic vol mee, maar ik weet het nu helemaal zeker IK BEN OK !!!! Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 09:05
 
CROSSROAD317 schreef:
Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Iemand schreef hier een heel topic vol mee, maar ik weet het nu helemaal zeker IK BEN OK !!!! Clown smiley

en, cross; is het een opluchting voor U??? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELIQUE327





Berichten: 705

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 09:56
 
HANNAH810 schreef:
en, cross; is het een opluchting voor U??? Clown smiley
Smiley met dichtgeplakte mond Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: woensdag 26 januari 2011, 10:23
 
CROSSROAD317 schreef:
Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Iemand schreef hier een heel topic vol mee, maar ik weet het nu helemaal zeker IK BEN OK !!!! Clown smiley

Als ik het goed lees, twijfelde je daar (stiekem) dus toch nog aan. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Dan moet dit een grote opluchting voor je zijn. Lachende smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 30 januari 2011, 19:39
 
deze vond ik nu eens leuk... zuid afrikaanse zegen


Geseënde week vir julle almal.


Ek het God gevra om my slegte gewoontes weg te neem.
God het gesê – Nee.
Dit is nie vir my om dit weg te neem nie, maar vir jou om dit prys te gee.

Ek het God gevra om my gestremde kind heel te maak.
God het gesê – Nee.
Sy gees is heel, sy liggaam is net tydelik.

Ek het God gevra om my geduld te skenk.
God het gesê – Nee.
Geduld is ‘n byproduk van verdrukking;
Dit word nie geskenk nie, maar aangeleer.

Ek het God gevra om my blydskap te gee.
God het gesê – Nee.
Ek gee jou seëninge; Blydskap berus by jou

Ek het God gevra om my pyn te spaar.
God het gesê – Nee.
Lyding neem jou weg van aardse sorge en bring jou nader aan My.

Ek het God gevra om my gees te laat groei.
God het gesê – Nee.
Jou moet by jouself groei!;
Maar Ek sal jou snoei om jou vrugtevol te maak.

Ek het God gevra om my alle dinge te gee sodat ek die lewe kan geniet.
God het gesê – Nee.
Ek sal jou lewe gee sodat jy al die dinge kan geniet.

Ek het God gevra om my te help om ander LIEF te hê soos Hy my lief het.
God het gesê – Ahhhh, uiteindelik begin jy te verstaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:33
 
Het is niet altijd wat het lijkt...............

Twee reizende engelen stopten om te overnachten in het huis van een rijke familie.

De familie was onbeleefd en weigerde de engelen te laten overnachten in het gastenverblijf van hun landhuis.
In plaats daarvan kregen de engelen een kleine ruimte in de koude kelder.

Toen ze hun bed opmaakten op de harde vloer, zag de oudere engel een gat in de muur en repareerde het.
Toen de jongere engel vroeg waarom hij dat deed, antwoordde de oudere engel:

“Het is niet altijd wat het lijkt”.

De volgende nacht wilden de engelen overnachten in een huis van een erg arme, maar erg gastvrije boer en zijn vrouw. Nadat ze het kleine beetje voedsel dat ze hadden met de engelen hadden gedeeld, liet het echtpaar de engelen in hun bed slapen, zodat ze een goede nachtrust hadden.

Toen de volgende morgen de zon op kwam troffen de engelen de boer en zijn vrouw in tranen aan.
De enige koe die het echtpaar had en haar melk was hun enige bron van inkomsten, lag dood in de wei.

De jongere engel was woedend en vroeg aan de oudere engel:
“Hoe kon je dit laten gebeuren? De eerste man had alles, toch hielp je hem”, beschuldigde ze de oudere engel.
“De tweede familie had weinig tot niets, maar was bereid alles te delen en toch laat je hun koe doodgaan.”

“Het is niet altijd wat het lijkt”, antwoordde de oudere engel.

“Toen we in de kelder van het landhuis waren, zag ik dat er goud zat verstopt in het gat in de muur. Omdat de eigenaar zo van hebzucht vervuld was en niets van zijn rijkdom wilde delen, heb ik het gat verzegeld zodat hij het niet zal vinden.

Toen we afgelopen nacht op het bed van de boer sliepen, kwam de engel des doods om zijn vrouw op te halen. In plaats daarvan gaf ik hem de koe.

"Het is niet altijd wat het lijkt”. Soms is dat precies wat er gebeurt als dingen niet zo uitpakken als had gemoeten. Als je vertrouwen en geloof hebt, dan moet je er ook op vertrouwen dat alle uitkomsten van de dingen die gebeuren altijd in je voordeel zijn.

Het kan wel een tijdje duren voordat je dat weet...

Sommige mensen komen in ons leven en zijn snel weer weg …
Sommige mensen worden vrienden en blijven een tijd...en laten prachtige voetstappen achter op ons hart...
en daarna zijn we nooit meer dezelfde persoon omdat we een goede vriend hebben gevonden!!

Gisteren is verleden tijd.

Morgen is een mysterie.

Vandaag is een geschenk.

Daarom noemen we het THE PRESENT
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MADED321





Berichten: 39

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:12
 
Wat ben jij?
Een jonge vrouw ging naar haar moeder en vertelde haar over haar leven, en hoe moeilijk ze het had.
Ze was moe van het vechten en worstelen. Het leek wel dat wanneer het ene probleem was opgelost, dat het volgende probleem alweer ontstaan was.

Haar moeder nam haar me naar de keuken en ze vulde 3 pannen met water.
In de eerste deed ze wortelen, in de tweede deed ze eieren en in de derde deed ze koffiebonen. Ze zette de pannen op het vuur en liet ze koken zonder een woord te zeggen.

Na ongeveer 20 minuten deed ze het vuur uit. Ze viste de wortelen uit de pan en deed ze in een schaal.
Ze haalde de eieren uit de tweede pan en deed ze in een schaal. Daarna schepte ze de koffie uit de pan en deed het in een grote mok.

Ze keerde zich naar haar dochter en vroeg haar: “Vertel me wat je ziet?”.
“Wortelen,eieren en koffie” antwoordde ze.

Haar moeder bracht haar dochter dichterbij en vroeg haar aan de wortelen te voelen. Ze deed het en bemerkte dat de wortels zacht waren geworden. Toen vroeg de moeder haar dochter om een ei te nemen en open te breken. Na de schil eraf gepeld te hebben, zag ze het hardgekookte ei.
Tenslotte vroeg haar moeder haar om iets van de koffie te drinken. De dochter glimlachte toen ze de geur van verse koffie rook en het heerlijke aroma proefde.

Haar moeder legde haar uit dat elk van deze voorwerpen dezelfde moeite had doorstaan nl. kokend water, maar elk voorwerp reageerde anders. De wortel was sterk, stevig , hard en onaantastbaar toen hij de pan in ging. Echter door het kokende water, werd de wortel zacht en zwak.
Het ei was eerst kwetsbaar, zijn dunne breekbare buitenkant had de vloeibare binnenkant beschermd.
Maar door het kokende water werd zijn binnenste hard. De koffiebonen echter waren uniek, nadat ze in het kokende waterwaren geweest, hadden ze het water veranderd en het geur en smaak gegeven.

“Wat ben jij?”vroeg de moeder aan haar dochter. “Als er moeilijkheden op je weg komen, hoe reageer je dan? Ben jij een wortel, een ei of een koffieboon?”

Denk er eens over na: Wie ben ik? Ben ik de wortel die sterk lijkt maar verslapt bij pijn en tegenslag en word ik zwak en verlies mijn moed en kracht. Ben ik dat ei dat begint met een vloeibaar hart, maar door de hitte word veranderd? Had ik een vloeibaar, zacht hart, maar door moeite, financiële tegenspoed of beproeving heb ik een stugge geest en hard hart gekregen? Of ben ik als de koffieboon? De koffieboon veranderd in feite het water, juist de omstandigheid die de pijn brengt. Als het water heet word, geeft de koffieboon zijn geur en smaak af. Als jij bent als de koffieboon, dan is het zo dat wanneer de omstandigheden op zijn slechts zijn, Jij juist beter wordt en je de situatie om je heen verandert.

Als de tijden het donkerst zijn en de beproevingen het grootst, bereik je dan een ander niveau?
Hoe ga jij om met tegenslagen?

BEN JIJ EEN WORTEL, EEN EI OF EEN KOFFIEBOON

Vertel God niet alleen hoe groot jou storm is,
maar vertel vooral de storm hoe groot God is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 18:10
 
citaat van ds. van der Veer:

Als achterom kijken pijn doet
Als vooruit kijken onzeker maakt: Hoe nu verder?
Kijk dan naast je: Jezus zegt: Ik ben met je
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 mei 2011, 20:42
 
MADED321 schreef:
.


Mooi beeld, Maded.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2