ChristianMatch
 


Forum

Crisis in Nederland en in de wereld
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 12:02
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb niemand horen zeuren toen we elk jaar een loonsverhoging kregen,de huizenprijzen stegen,de leningen voor het oprapen lagen en daar gretig gebruik van gemaakt werd en we voor elke blaar een uitkering konden krijgen.......

Hadden jullie verwacht dat dat eeuwig door zou gaan???????

Haal je kop uit het zand,als we het samen opbrengen redden we het.........kun je ondertussen mooi sparen(een vergeten woord)voor die nieuwe i-pad of die loungeset ipv er weer een lening voor af te sluiten

Leanne,vind een boterham met hagelslag lekkerder dan sushi......



Er is natuurlijk ook een categorie die niet heeft geprofiteerd van de stijging van de huizenprijzen en die niet de mogelijkheden had een lening af te sluiten.......
En kunnen sparen? Volgens mij zijn er genoeg gezinnen die niet eens rond kunnen komen laat staan kunnen sparen.. Als ik lees hoe de toename van deelnemers aan de voedselbank is.......Ik las ook pas in de krant dat er ook grote armoede bestaat bij werkende mensen die gewoon niet meer rond kunnen komen en niet alleen door die te dure lening maar gewoon omdat alles zo duur geworden is.......En ik verbaas me er eerlijk gezegd ook wel eens over......

Willemijn, vind een boterham met hagelslag heerlijk alhoewel sushi ook niet te versmaden is en daar ook van geniet...maar die zich ook realiseert dat dat voor velen niet weggelegd is......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 18 mei 2012, 12:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 13:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er is natuurlijk ook een categorie die niet heeft geprofiteerd van de stijging van de huizenprijzen en die niet de mogelijkheden had een lening af te sluiten.......
En kunnen sparen? Volgens mij zijn er genoeg gezinnen die niet eens rond kunnen komen laat staan kunnen sparen.. Als ik lees hoe de toename van deelnemers aan de voedselbank is.......Ik las ook pas in de krant dat er ook grote armoede bestaat bij werkende mensen die gewoon niet meer rond kunnen komen en niet alleen door die te dure lening maar gewoon omdat alles zo duur geworden is.......En ik verbaas me er eerlijk gezegd ook wel eens over......

Willemijn, vind een boterham met hagelslag heerlijk alhoewel sushi ook niet te versmaden is en daar ook van geniet...maar die zich ook realiseert dat dat voor velen niet weggelegd is......

Weet ik,daarom zeg ik ook dat we het samen moeten doen,juist voor die mensen en ook voor onze kinderen want die kijken tegen een sombere toekomst aan......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 13:24
 
Ik hoorde vanmorgen van een vrouw, rond 70 jaar, dat haar huurhuis (haar 1e woning!) wordt gesloopt en ze krijgt nu tijdelijk woning ergens in dorp totdat de nieuwe woning opgeleverd wordt om terug te keren naar haar plek.
Ze betaalde nu voor haar oude huurhuis € 320 per maand en na de oplevering vraagt de woonstichting voor €670.
Die vrouw vond de huur veel te hoog en ze zeide ook tegen hem: moet ik straks boterhammetje eten zonder pinderkaas?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 13:37
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb niemand horen zeuren toen we elk jaar een loonsverhoging kregen,de huizenprijzen stegen,de leningen voor het oprapen lagen en daar gretig gebruik van gemaakt werd en we voor elke blaar een uitkering konden krijgen.......

Hadden jullie verwacht dat dat eeuwig door zou gaan???????

Haal je kop uit het zand,als we het samen opbrengen redden we het.........kun je ondertussen mooi sparen(een vergeten woord)voor die nieuwe i-pad of die loungeset ipv er weer een lening voor af te sluiten

Leanne,vind een boterham met hagelslag lekkerder dan sushi......


Nou, Leanne, als ik hier op het forum lees dat er mensen zijn die vinden dat als ze CM kunnen betalen, ze niet mogen mopperen, dan vind ik toch dat het tijd wordt tussen de regels door te lezen. De meeste maatregelen pakken erg slecht uit voor de mensen die volledig afhankelijk zijn van het werk dat ze verrichten. Het is heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk, nog aan een vaste baan te komen. En bij ontslag is de uitkering ook niet zo geweldig. Het klinkt voor velen vroom en christelijk in de oren om te vertellen dat ze het prima redden met een bijstandsuitkering, de werkelijkheid is een andere. Een ding staat vast: bij alle beleidsombuigingen sinds het kabinet Lubbers, hebben de hogere inkomens niet ingeleverd en is het sociale systeem sterk verslechterd. Dat is niet een economische noodzaak maar een politieke keuze. Dat het misbruik van voorzieningen er is, zeker in derde wereldkringen, heeft de solidariteit ondergraven. Toch moet het onbestaanbaar zijn in dit rijke land dat er mensen gebruik moeten maken van voedselbanken. Ook bij het Kunduz-akkoord vallen de klappen niet waat het geld zit maar het meest bij AOW-ers met een aanvullend pensioen. En velen van hen waren al veel eerder op dan met 66. Ik erger me ook aan de luie profiteurs maar enige nuancering is wel op zijn plaats. Steeds meer mensen kunnen domweg niet meer aan de eisen van onze samenleving voldoen.

Thomas, die erg blij is aan de goede kant te zitten.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 18 mei 2012, 15:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 14:29
 
LEANNE226 schreef:
Weet ik,daarom zeg ik ook dat we het samen moeten doen,juist voor die mensen en ook voor onze kinderen want die kijken tegen een sombere toekomst aan......


Juist met de jongeren heb ik het minst te doen. Zij zijn het zich bewust en kunnen binnen hun mogelijkheden zich er tegen wapenen...En ik vraag me in alle oprechtheid af of die wel zo somber naar de toekomst kijken.....
Juist anderen die al jaren aan de zelfkant leven die krijgen het nog zwaarder en dat is in en intriest......Mensen die het goed hebben blijven het wel goed hebben ook al mopperen ze....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOOST764





Berichten: 20

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 23:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Juist met de jongeren heb ik het minst te doen. Zij zijn het zich bewust en kunnen binnen hun mogelijkheden zich er tegen wapenen...En ik vraag me in alle oprechtheid af of die wel zo somber naar de toekomst kijken.....
Juist anderen die al jaren aan de zelfkant leven die krijgen het nog zwaarder en dat is in en intriest......Mensen die het goed hebben blijven het wel goed hebben ook al mopperen ze....

Met de jongeren moet je juist wel van doen hebben. Die kunnen namelijk gaan betalen voor de voorgaande generaties die zwaar de pot verteerd hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:23
 
THOMAS968 schreef:
Nou, Leanne, als ik hier op het forum lees dat er mensen zijn die vinden dat als ze CM kunnen betalen, ze niet mogen mopperen, dan vind ik toch dat het tijd wordt tussen de regels door te lezen. De meeste maatregelen pakken erg slecht uit voor de mensen die volledig afhankelijk zijn van het werk dat ze verrichten. Het is heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk, nog aan een vaste baan te komen. En bij ontslag is de uitkering ook niet zo geweldig. Het klinkt voor velen vroom en christelijk in de oren om te vertellen dat ze het prima redden met een bijstandsuitkering, de werkelijkheid is een andere. Een ding staat vast: bij alle beleidsombuigingen sinds het kabinet Lubbers, hebben de hogere inkomens niet ingeleverd en is het sociale systeem sterk verslechterd. Dat is niet een economische noodzaak maar een politieke keuze. Dat het misbruik van voorzieningen er is, zeker in derde wereldkringen, heeft de solidariteit ondergraven. Toch moet het onbestaanbaar zijn in dit rijke land dat er mensen gebruik moeten maken van voedselbanken. Ook bij het Kunduz-akkoord vallen de klappen niet waat het geld zit maar het meest bij AOW-ers met een aanvullend pensioen. En velen van hen waren al veel eerder op dan met 66. Ik erger me ook aan de luie profiteurs maar enige nuancering is wel op zijn plaats. Steeds meer mensen kunnen domweg niet meer aan de eisen van onze samenleving voldoen.

Thomas, die erg blij is aan de goede kant te zitten.

Nuancering is erg moeilijk over te brengen op een forum,ik ben het met je eens maar vergeet de alleenstaande ouders niet,die kunnen niet meer werken dan ze al doen en die hebben de afgelopen jaren erg veel ingeleverd.Bijvoorbeeld de alleenstaande ouderkorting,voorheen liep die tot kinderen 18 waren,nu tot hun 12de,scheelt bijna 1000 euro op een jaar........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 18:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Juist met de jongeren heb ik het minst te doen. Zij zijn het zich bewust en kunnen binnen hun mogelijkheden zich er tegen wapenen...En ik vraag me in alle oprechtheid af of die wel zo somber naar de toekomst kijken.....
Juist anderen die al jaren aan de zelfkant leven die krijgen het nog zwaarder en dat is in en intriest......Mensen die het goed hebben blijven het wel goed hebben ook al mopperen ze....

Waarom? Er zijn ook jongeren die geen carriére hebben hebben kunnen maken en nu ook de dupe zijn.

Mario, zou ook weleens weer opslag willen hebben. 10 jaar geen opslag gehaf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:00
 
MARIO216 schreef:
Waarom? Er zijn ook jongeren die geen carriére hebben hebben kunnen maken en nu ook de dupe zijn.

Mario, zou ook weleens weer opslag willen hebben. 10 jaar geen opslag gehaf


ik heb het niet over carrière maken..jongeren zijn natuurlijk meer in staat om werk te vinden dan ouderen.....
Zij verhuizen makkelijker naar een plek waar nog werk te vinden is en willen nog van alles aan pakken.....zijn wat flexibeler....en het zou ook niet goed zijn als je jong bent en je zit al op de bank....
En sommige banen betalen nu eenmaal beter dan de andere, dat is een feit maar dat is geen nieuw verhaal.....
En opslag? Wat was dat ook alweer? je mag blij zijn dat je werk hebt, zo kan je het ook bekijken......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:02
 
LEANNE226 schreef:
Nuancering is erg moeilijk over te brengen op een forum,ik ben het met je eens maar vergeet de alleenstaande ouders niet,die kunnen niet meer werken dan ze al doen en die hebben de afgelopen jaren erg veel ingeleverd.Bijvoorbeeld de alleenstaande ouderkorting,voorheen liep die tot kinderen 18 waren,nu tot hun 12de,scheelt bijna 1000 euro op een jaar........

Nou dan maken we ons gelukkig druk om hetzelfde. Onder het mom van fraudebestrijden bij sociale uitkeringen is alles verslechterd en voor alle groepen, behalve de hogere inkomens, die er in verhouding en ook absoluut op voortuigingen. Toen Wouter Bos aan Balkenende vroeg tijdens een verkiezingsdebat om drie maatregelen te noemen waarbij de hogere inkomsten een offer hadden gebracht kon Balkenende er zelfs niet een noemen. De sneer van Bos in de taalvorm van een Bijbels verhaal (Als er een rechtvaardige is, zal ik de stad sparen) was voor de bijbels opgevoede Balkenende maar al te duidelijk. De neo-liberale maatschappij iwaarbij werknemers vaak alleen nog jaarcontracten krijgen, de zorg voor bejaarden op basis van beschikbaar geld in plaats van op de nodige zorg voor deze kwetsbare mensen is geregeld en kinderen van minder vermogende ouders die een universitaire studie alleen met veel schuld kunnen afronden: het heeft alleen maar gunstig gewerkt voor mensen met veel geld die nergens inleverden en hun villasubsidie (hypotheekrenteaftrek) is uiteraard heilig. Het is een bewuste keuze waarbij het CDA inmiddels niet meer is dan de aanhangwagen van de liberalen. Nationaal belang? Goede zorg voor zieken en hulpbehoevenden, rechtszekerheid voor werknemers en een eerlijke verdeling van de lasten is pas een nationaal belang voor de meeste Nederlanders.


Thomas, die het overigens wel goed heeft.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 19 mei 2012, 19:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:16
 
Hoe was het ook al weer Knipoog smiley :

http://www.youtube.com/watch?v=PF9aJYSTTno

Mario, gelukkig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 19:23
 
MARIO216 schreef:
Hoe was het ook al weer Knipoog smiley :

http://www.youtube.com/watch?v=PF9aJYSTTno

Mario, gelukkig



Moet je nu net een nummer van een topper hier neerzetten? Verraste, verbaasde smiley Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:10
 
THOMAS968 schreef:
Nou dan maken we ons gelukkig druk om hetzelfde. Onder het mom van fraudebestrijden bij sociale uitkeringen is alles verslechterd en voor alle groepen, behalve de hogere inkomens, die er in verhouding en ook absoluut op voortuigingen. Toen Wouter Bos aan Balkenende vroeg tijdens een verkiezingsdebat om drie maatregelen te noemen waarbij de hogere inkomsten een offer hadden gebracht kon Balkenende er zelfs niet een noemen. De sneer van Bos in de taalvorm van een Bijbels verhaal (Als er een rechtvaardige is, zal ik de stad sparen) was voor de bijbels opgevoede Balkenende maar al te duidelijk. De neo-liberale maatschappij iwaarbij werknemers vaak alleen nog jaarcontracten krijgen, de zorg voor bejaarden op basis van beschikbaar geld in plaats van op de nodige zorg voor deze kwetsbare mensen is geregeld en kinderen van minder vermogende ouders die een universitaire studie alleen met veel schuld kunnen afronden: het heeft alleen maar gunstig gewerkt voor mensen met veel geld die nergens inleverden en hun villasubsidie (hypotheekrenteaftrek) is uiteraard heilig. Het is een bewuste keuze waarbij het CDA inmiddels niet meer is dan de aanhangwagen van de liberalen. Nationaal belang? Goede zorg voor zieken en hulpbehoevenden, rechtszekerheid voor werknemers en een eerlijke verdeling van de lasten is pas een nationaal belang voor de meeste Nederlanders.


Thomas, die het overigens wel goed heeft.



Ik ben benieuwd hoe de burgers gaan reageren op het lente-akkoord, dat eigenlijk opnieuw de rijken uit de wind houdt en de armsten laat inleveren. De middenmoot, die het hardst moet werken voor vele malen minder dan de rijken moet flink inleveren.
Het is toch eigenlijk van de gekke dat we het gewoon maar nemen en rustig doorgaan met het incasseren van bergen onrecht.
De macht van het geld is blijkbaar niet te breken.
Verontrustend en zorgwekkend in een samenleving waarin iedereen zo langzamerhand weet hoe scheef de verhoudingen liggen tussen rijk en arm en niemand, niemand doet er wat aan.
Wat is dat toch?


Laatst aangepast door
MIEKE364
op zaterdag 19 mei 2012, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:24
 
MIEKE364 schreef:
Ik ben benieuwd hoe de burgers gaan reageren op het lente-akkoord, dat eigenlijk opnieuw de rijken uit de wind houdt en de armsten laat inleveren. De middenmoot, die het hardst moeten werken voor vele malen minder dan de rijken moeten flink inleveren.
Het is toch eigenlijk van de gekke dat we het gewoon maar nemen en rustig doorgaan met het incasseren van bergen onrecht.
De macht van het geld is blijkbaar niet te breken.
Verontrustend en zorgwekkend in een samenleving waarin iedereen zo langzamerhand weet hoe scheef de verhoudingen liggen tussen rijk en arm en niemand, niemand doet er wat aan.
Wat is dat toch?


Doe jij er zelf wel wat aan? Het is zo makkelijk te zeggen dat niemand wat doet maar wat doe je zelf ermee?
We zijn blij dat we werk hebben denk ik en accepteren het omdat het niet anders is......een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen en omzien naar je naaste die het minder dan jezelf heeft is het minste wat je kan doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Doe jij er zelf wel wat aan? Het is zo makkelijk te zeggen dat niemand wat doet maar wat doe je zelf ermee?
We zijn blij dat we werk hebben denk ik en accepteren het omdat het niet anders is......een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen en omzien naar je naaste die het minder dan jezelf heeft is het minste wat je kan doen


Over makkelijk gesproken, Willemijn, wat een inkoppertje en meteen aanvallen maar weer. Een beetje genuanceerder mag van mij wel.

Het is nogal makkelijk gezegd: een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen, wat bedoel je daarmee?
Omzien naar je naaste is gemakkelijk gezegd en nogal populistisch, wat betekent dat volgens jou? Hoe zie jij om naar je naaste?
Hoe vul jij zelf met opgeheven vingertje en die bedillerige toon in wat je een ander sympathiek oplegt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:37
 
MIEKE364 schreef:
Over makkelijk gesproken, Willemijn, wat een inkoppertje en meteen aanvallen maar weer. Een beetje genuanceerder mag van mij wel.

Het is nogal makkelijk gezegd: een goede stem uitbrengen bij de verkiezingen, wat bedoel je daarmee?
Omzien naar je naaste is gemakkelijk gezegd en nogal populistisch, wat betekent dat volgens jou? Hoe zie jij om naar je naaste?
Hoe vul jij zelf met opgeheven vingertje en die bedillerige toon in wat je een ander sympathiek oplegt?


Nou zeg.....ik bedoelde het helemaal niet zoals jij het leest........
bedillerig, opgeheven vingertje???? nou nou, ik vroeg het me gewoon af ook voor mezelf.....Niet genuanceerd?????
Nou ja, de toon is weer gezet......ik zal me niets meer afvragen op het forum.....kan blijkbaar niet zonder dat men zich persoonlijk weer aangesproken voelt.......terwijl het gewoon een gedachte was en geen verwijt......pffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 21:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou zeg.....ik bedoelde het helemaal niet zoals jij het leest........
bedillerig, opgeheven vingertje???? nou nou, ik vroeg het me gewoon af ook voor mezelf.....Niet genuanceerd?????
Nou ja, de toon is weer gezet......ik zal me niets meer afvragen op het forum.....kan blijkbaar niet zonder dat men zich persoonlijk weer aangesproken voelt.......terwijl het gewoon een gedachte was en geen verwijt......pffff


lees je je bijdragen zelf nog wel over, Willemijn, voordat je het verstuurt?
Het was van mij iets wat ik me afvroeg, een verschijnsel waarover ik me verbaas en jij knalt er meteen weer bovenop....wat is dat toch van jou?
Dat vraag ik me dan wel af....
Achteraf zeggen dat je iets niet bedoelt terwijl je bijdrage toch van het ene verwijt in het andere vervalt is niet echt prettig als reactie te krijgen op een bijdrage. Een forum hoeft geen woordgevechten te bevatten. Ik zou er voor zijn om te proberen de discussies te voeren zoals je dat zou doen als je met de mensen om tafel zit. Ik vind het normaal dat je dan netjes met elkaar omgaat en rekening houdt met de inhoud en de vorm van datgene wat je zegt, in dit geval schrijft. Het nalezen voordat je de ok-knop indrukt en je voorstellen hoe je het zou vinden als je jouw bericht zelf zou ontvangen kan al helpen. En dit bedoel ik zeer in het algemeen op dit forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:01
 
MIEKE364 schreef:
lees je je bijdragen zelf nog wel over, Willemijn, voordat je het verstuurt?
Het was van mij iets wat ik me afvroeg, een verschijnsel waarover ik me verbaas en jij knalt er meteen weer bovenop....wat is dat toch van jou?
Dat vraag ik me dan wel af....
Achteraf zeggen dat je iets niet bedoelt terwijl je bijdrage toch van het ene verwijt in het andere vervalt is niet echt prettig als reactie te krijgen op een bijdrage. Een forum hoeft geen woordgevechten te bevatten. Ik zou er voor zijn om te proberen de discussies te voeren zoals je dat zou doen als je met de mensen om tafel zit. Ik vind het normaal dat je dan netjes met elkaar omgaat en rekening houdt met de inhoud en de vorm van datgene wat je zegt, in dit geval schrijft. Het nalezen voordat je de ok-knop indrukt en je voorstellen hoe je het zou vinden als je jouw bericht zelf zou ontvangen kan al helpen. En dit bedoel ik zeer in het algemeen op dit forum.



Netjes met elkaar omgaan? Lees je eigen antwoord dan even zou ik zo zeggen en dan weer eens antwoord geven ....De pot verwijt de ketel geloof ik.....
Maar je vindt en je zegt maar, ik weet hoe ik het bedoelde en ik heb je antwoord daarop gelezen...Bedillerig, dominant en wat al niet meer....
Nee, dat zijn positieve antwoorden.....en dan hou je ook rekening met wat je tegen iemand zegt.......jaja
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:18
 
Quote:
........wat een inkoppertje en meteen aanvallen maar weer. Een beetje genuanceerder mag van mij wel.......

Achteraf zeggen dat je iets niet bedoelt terwijl je bijdrage toch van het ene verwijt in het andere vervalt is niet echt prettig

Ach... tis maar hoe je bijdrages leest natuurlijk; met wèlke bril èn welke pruik... elke dag kan dat weer een andere zijn...Knipoog smiley
(niet persoonlijk naar iemand bedoeld)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:22
 
COOTJE711 schreef:
Ach... tis maar hoe je bijdrages leest natuurlijk; met wèlke bril èn welke pruik... elke dag kan dat weer een andere zijn...Knipoog smiley
(niet persoonlijk naar iemand bedoeld)

Joh ..meid je weet niet half met welke pruik ik morgen weer opsta.. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:23
 
LEONARD480 schreef:
Joh ..meid je weet niet half met welke pruik ik morgen weer opsta.. Verraste, verbaasde smiley


Als het maar niet de bokkenpruik is..... Knipoog smiley Log dan maar niet in....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als het maar niet de bokkenpruik is..... Knipoog smiley Log dan maar niet in....

haha... dat wilde ik nèt zeggen... Lachende smiley
Maar helaas... het gras is weer gemaaid voor m'n voeten... Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:31
 
COOTJE711 schreef:
haha... dat wilde ik nèt zeggen... Lachende smiley
Maar helaas... het gras is weer gemaaid voor m'n voeten... Woedende smiley

Ja jij kan het weten als de buurvrouw...haha Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 22:32
 
COOTJE711 schreef:
haha... dat wilde ik nèt zeggen... Lachende smiley
Maar helaas... het gras is weer gemaaid voor m'n voeten... Woedende smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:04
 
Gaat helemaal niet meer over de crisis....
Eerder is het een bijdrage voor....(hoe heette dat nou ook alweer??)
Senioren....50+.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 00:05
 
ZEELAND736 schreef:
Gaat helemaal niet meer over de crisis....
Eerder is het een bijdrage voor....(hoe heette dat nou ook alweer??)
Senioren....50+.... Lachende smiley


Nee joh , dat heet ...... ze zijn uit het dal gekropen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:59
 
VISSER278 schreef:
Nee joh , dat heet ...... ze zijn uit het dal gekropen. Lachende smiley


Uit het dal kruipen, zal heel moeilijk gaan ...van de week nog gelezen, om de economie weer te laten groeien er een derde wereldoorlog voor nodig is....

Wil niemand de angst voorspiegelen, maar neem nu alleen een mogelijke nieuwe kernramp in Japan, die een kwestie van tijd lijkt te zijn.....de gevolgen zullen catastrofaal zijn voor de totale wereldbevolking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 18:20
 
Omdat er vijftien jaar na de Tweede Wereldoorlog veel welvaart ontstond, denken veel mensen dat de economie na een grote oorlog wel weer zal opleven. Per saldo leveren de meeste oorlogen alleen maar vernietiging en verlies op en als je naar WO2 kijkt, is dat ook zo. Grote delen van de wereld, waaronder Nederland , leven in een ongekende welvaart en wel na 67 jaar vrede.
Duitsland lag in puin en moest vernieuwen wat kon dankzij de Amerikaanse steun. Dat is wel een voordeel geweest van de oorlog. Maar de vernieuwingen kunnen ook zonder vernietiging plaatsvinden, kijk maar naar de informatiesamenleving.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 mei 2012, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:03
 
THOMAS968 schreef:
Omdat er vijftien jaar na de Tweede Wereldoorlog veel welvaart ontstond, denken veel mensen dat de economie na een grote oorlog wel weer zal opleven. Per saldo leveren de meeste oorlogen alleen maar vernietiging en verlies op en als je naar WO2 kijkt, is dat ook zo. Grote delen van de wereld, waaronder Nederland , leven in een ongekende welvaart en wel na 67 jaar vrede.
Duitsland lag in puin en moest vernieuwen wat kon dankzij de Amerikaanse steun. Dat is wel een voordeel geweest van de oorlog. Maar de vernieuwingen kunnen ook zonder vernietiging plaatsvinden, kijk maar naar de informatiesamenleving.

Thomas


Is dat nu net niet het probleem? Wij zijn opgegroeid met welvaart en veel veranderingen ten goed, kijk alleen maar eens naar de informatievoorziening maar ook naar uitkeringen, verzekeringen enz...
Eigenlijk zijn en waren we een beetje verwend en nu dat minder gaat worden weten we niet meer hoe daar mee om te gaan...Ziektekosten werden bij ons vergoed, kijk maar eens naar andere landen daar kan men een groot deel zelf betalen of anders krijg je gewoon geen zorg..Wij krijgen het al benauwd van onze eigen bijdrage.......
Vernieuwingen kunnen wel zonder oorlog ingevoerd worden maar de opbouw van veel landen en daarmee ook de 'welvaart'komt vaak na een oorlog......
Toch blijf ik het triest vinden dat mensen die het in onze samenleving het al minder hadden het nu nog moeilijker krijgen.......
Het gaat er nu niet om of je een keertje minder op vakantie kan maar of je gewoon nog wel rond kunt komen of dat je tot je 67ste jaar moet werken ......(moet er niet aan denken.....)


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 mei 2012, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:06
 
THOMAS968 schreef:
Omdat er vijftien jaar na de Tweede Wereldoorlog veel welvaart ontstond, denken veel mensen dat de economie na een grote oorlog wel weer zal opleven. Per saldo leveren de meeste oorlogen alleen maar vernietiging en verlies op en als je naar WO2 kijkt, is dat ook zo. Grote delen van de wereld, waaronder Nederland , leven in een ongekende welvaart en wel na 67 jaar vrede.
Duitsland lag in puin en moest vernieuwen wat kon dankzij de Amerikaanse steun. Dat is wel een voordeel geweest van de oorlog. Maar de vernieuwingen kunnen ook zonder vernietiging plaatsvinden, kijk maar naar de informatiesamenleving.

Thomas

Het tegendeel is ook nooit bewezen Thomas, De crisis voor de WOII was zo groot en daarbij een zeer verdeeld Europa.
Duitsland was mede door de WOI al zo beschadigd, dat alle elementen aanwezig waren tot het uitbreken van de WOII
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4