ChristianMatch
 


Forum

Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:15
 
MOMO697 schreef:
ooooooh ik dacht je met het één ook het ander bedoelde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tsssssss Momo,tis een Drent,die vallen toch altijd onder de noemer "grandioos,ongekend,niet te meten"?

jij mag niet reageren Frank Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 17:47
 
RIVIER124 schreef:
Ja het irriteert, dat mensen in de bijstand met kinderen van 18 jaar, het geen wat het kind verdient, word geminderd op de uitkering.
kleinvb, je hebt 50 per week omvan te eten, je kind verdient 800 euro, dus alles moet hetkind afstaan,want jewordgekort op je uitkering 800 euro, maar eerst kon jeje werkend kind haar eigen ziektekosten,zakgeld etc. laten betalen,numoetjij je kind watgeven,anders red je kind hetniet. wat blijft er nog over van die 200 per maand om te eten? dus beter gaat je kind op zichzelf,maar ruimte omdaarvoor te sparen voor je kind is erniet, dus dat word niet makkelijk.
allemaal om mensen aan het werk te krijgen, maarmen vergeet de groep die inde bijstand zit enniet kan werken, diegroep is er ook en zitin debijstand,niet ineenziektewet.Of de mensen die geen baan kunnen vinden.
dus kinderen gaan eerder uit huis bij sommigge, de overheid schiet daar financieel nietveelmee op, wel word het de bijstandsmensen effe nogmoeilijker gemaakt. enzo trappenwe sommigge gezinnen richting armoede heen.
en de meeste nederlanders levenvrolijkverder, niet zo bewust dat ze zelfook in zon positie kunnen komen.denken er geen armoe isinnederland, richting armoe komter meer,nu bijminderheden, nog effe een kridietcrisses en misschiendan bij de middenstander,misschiendatmensen dan meer nadenken,warop te stemmen.
het is nu een kleine groep die hiermee te maken krijgt, dus je zult die groep niet gauw horen, ze zallen het ookniet gauw durven, want vaaknog worden mensen in de bijstand gezien als profiteurs, misschien dat we af en toe verhalen lezen,van alleenstaande moeders diezichmoeten verantwoorden tegenover hun kinderen waromze die lekkere koek voor hun zelf hebben gekocht.
voor mezelf red ikmewelmet mekids, maar maakmezorgen om sommigge gezinnen.
gezinnen metmeoilijke pubers dienu hunouders moeten onderhoudentot ze op zich zelf kunnen.
en danlees ik hetnieuws,over een lamp die gevallen is indekamer..... en denk ik goh wat erg Knipoog smiley ikhoop dat dekamer ledener geentrauma aan hebben over gehouden. en mocht het toch, dan gaanzetoch nade ggzvoor begeleiding,hun kunnen120 eigen bijdrage permaand wel ophoesten, of mensen die inde bijstand dat wel allemaalkunnenis een ander verhaal. maakt deze overheid zich niet druk om, dan moetenze ook maar gaan werken.
zo dat lucht op om mijn mening in hetopenbaar neer te zetten. zijde vrouw die ooit bv in1 jaar 30.000 belasting betaalde en nu dooromstandigheden, wat belastingterug pakt omte overleven met nu nog 7 inwonende kids en binnen kortmaar 4. zoalsmeerder gezinnen inde bijstand uitelkaar verder gaan.
Sorry, maar ik vind deze regeling terecht. Als je drie kinderen hebt die naast jou een uitkering hebben, hebben jullie samen een modaal inkomen. Dat kan niet de bedoeling zijn van een uitkering, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIVIER124





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Sorry, maar ik vind deze regeling terecht. Als je drie kinderen hebt die naast jou een uitkering hebben, hebben jullie samen een modaal inkomen. Dat kan niet de bedoeling zijn van een uitkering, toch?

nee ik heb geendrie kinderen die naastmij een uitkering hebben. 1tje wilteerst een halfjaarwerken,om wat te kunnen sparen omdoor te studeren op kamers, nog 1 tje zoiets en 1tje werkt fulltime,miniumloon.
laatkinderen dan een gedeelte meebetalen, niet hunheleloon,of geef ze de ruimte om effe te sparen om op zich zelf te kunnen wonen.
Blijkbaar begrijp je wel de bedoeling van een uitkering,maar niet hoe hetis omvandaag de dag van een uitkering te leven.
het beeld zoalshier eerder beschreven, denken demeeste mensen eerder aan, de ouder die zwart werkt en ineen vette autonaar sociale zaken rijd, zo isniet iedereen.
nog een vb,stelje hebt eenuitkering en een uitkering van 200 euro voor eengehandicapt kind. met denieuwe regel,valt deuitkering voor het gehandicapt kind weg. gevolg, de ouder kanniet meer bepaalde zorg geven die dat gehandicapte kind nodig heeft.
Envoormij met drie werkendekidskan ikdelen,maar de ouder die 1 werkendkid heeftenbv 800 euro permaand verdiend?
endit isnou netde reden warom ikdit ookschrijf, ommensen bewust te makendat het leven indebijstand niet zo is,zoals sommigge denkeneniedereen kan er ooit interecht komen ookjij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Sorry, maar ik vind deze regeling terecht. Als je drie kinderen hebt die naast jou een uitkering hebben, hebben jullie samen een modaal inkomen. Dat kan niet de bedoeling zijn van een uitkering, toch?

Precies, het is geen opgebouwd recht, het is bijstand, een soort hulp en aan hulp mag je niets afdwingen.
Daar mag je dankbaar voor zijn dat het er (nog) is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:05
 
RIVIER124 schreef:
nee ik heb geendrie kinderen die naastmij een uitkering hebben. 1tje wilteerst een halfjaarwerken,om wat te kunnen sparen omdoor te studeren op kamers, nog 1 tje zoiets en 1tje werkt fulltime,miniumloon.
laatkinderen dan een gedeelte meebetalen, niet hunheleloon,of geef ze de ruimte om effe te sparen om op zich zelf te kunnen wonen.
Blijkbaar begrijp je wel de bedoeling van een uitkering,maar niet hoe hetis omvandaag de dag van een uitkering te leven.
het beeld zoalshier eerder beschreven, denken demeeste mensen eerder aan, de ouder die zwart werkt en ineen vette autonaar sociale zaken rijd, zo isniet iedereen.
nog een vb,stelje hebt eenuitkering en een uitkering van 200 euro voor eengehandicapt kind. met denieuwe regel,valt deuitkering voor het gehandicapt kind weg. gevolg, de ouder kanniet meer bepaalde zorg geven die dat gehandicapte kind nodig heeft.
Envoormij met drie werkendekidskan ikdelen,maar de ouder die 1 werkendkid heeftenbv 800 euro permaand verdiend?
endit isnou netde reden warom ikdit ookschrijf, ommensen bewust te makendat het leven indebijstand niet zo is,zoals sommigge denkeneniedereen kan er ooit interecht komen ookjij.

Ik ben het met je eens dat het niet klopt dat de uitkering van een ouder omlaag gaat wanneer een kind een eigen inkomen heeft. Tenslotte heeft een kind ook dat geld zelf nodig voor een evt studie oid.

Niettemin vind ik wel dat een thuiswonend kind mét een eigen inkomen best wat bij kan dragen.
Vroeger (en in veel gezinnen nog steeds) is het de normaalste zaak van de wereld dat een kind kostgeld betaalt. Ook bij mij thuis was dat vroeger zo. Op het moment dat wij een eigen inkomen hadden moesten wij ook, naar ratio, het een en ander bijdragen.

Mijn ouders verdienden niet veel, maar genoeg en vonden het betalen van kostgeld ook een onderdeel van onze opvoeding.
Begrijpen dat het leven ook geld kost en hoe daar dan mee om te gaan.
Ik ben er iig niet slechter van geworden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:33
 
Wat mensen weleens vergeten is dat al dat geld ook ergens verdiend moet worden en dat dit in de huidige tijd niet altijd even makkelijk is.
Er staat bij geen enkele uitkeringsverstrekkende instelling een ezeltje die goud schijt als je aan zn staart trekt...

Daarbij is iedereen, ook de clienten van de soos, medeverantwoordelijk voor het gebrek aan banen etc.
IEDEREEN koopt liever chinese meuk dan degelijk europees materiaal vanwege de kosten.
Dat lijkt slim maar heeft veel, heel veel banen gekost....

en wie mag dat betalen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:50
 
PIETER649 schreef:
Wat mensen weleens vergeten is dat al dat geld ook ergens verdiend moet worden en dat dit in de huidige tijd niet altijd even makkelijk is.
Er staat bij geen enkele uitkeringsverstrekkende instelling een ezeltje die goud schijt als je aan zn staart trekt...

Daarbij is iedereen, ook de clienten van de soos, medeverantwoordelijk voor het gebrek aan banen etc.
IEDEREEN koopt liever chinese meuk dan degelijk europees materiaal vanwege de kosten.
Dat lijkt slim maar heeft veel, heel veel banen gekost....

en wie mag dat betalen?

zoete lieve gerretje Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:57
 
[quote=LOVEJEZUS310]Wat moet er van die jeugd terecht komen tegenwoordig





ik vind het taalgebruik waardeloos...
sorry hoor, maar dit hoort niet op cm thuis...


Laatst aangepast door
MARISKA601
op donderdag 22 december 2011, 20:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:11
 
Wat moet er van die jeugd terecht komen tegenwoordig

je hebt geen ervaring van de kinderen, dat hoeft je toch niet mee bemoeien, dat moeten de ouders zelf voor eigen kinderen doen.
Dat is hun verantwoordelijk.
Dat filmpje hoort hier niet thuis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:28
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Wat moet er van die jeugd terecht komen tegenwoordig

http://www.youtube.com/watch?v=ffam33fOeu4&feature=related



doe jij ook nog wat anders in je leven dan zweven en youtube filmpjes kijken? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:37
 
PIETER649 schreef:
doe jij ook nog wat anders in je leven dan zweven en youtube filmpjes kijken? Smiley die vol vragen zit

Soos-joloog denk ik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIVIER124





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:45
 
JOSINA022 schreef:
Ik ben het met je eens dat het niet klopt dat de uitkering van een ouder omlaag gaat wanneer een kind een eigen inkomen heeft. Tenslotte heeft een kind ook dat geld zelf nodig voor een evt studie oid.

Niettemin vind ik wel dat een thuiswonend kind mét een eigen inkomen best wat bij kan dragen.
Vroeger (en in veel gezinnen nog steeds) is het de normaalste zaak van de wereld dat een kind kostgeld betaalt. Ook bij mij thuis was dat vroeger zo. Op het moment dat wij een eigen inkomen hadden moesten wij ook, naar ratio, het een en ander bijdragen.

Mijn ouders verdienden niet veel, maar genoeg en vonden het betalen van kostgeld ook een onderdeel van onze opvoeding.
Begrijpen dat het leven ook geld kost en hoe daar dan mee om te gaan.
Ik ben er iig niet slechter van geworden Knipoog smiley

dat betalenkids met ouders inde bijstand ook,zo vervaltbv dehuurtoeslag omdat jekind daaraan moet meebetalen, maar het gaat niet omeen gedeelte meebetalen,maar voorsommigge 100procent
met verbazing lees ik sommigge reacties, blijkbaar word erniet goedbegrepen
dusnog een vb
alleenstaandemoeder met 1kind van18 die 800 euro verdiend
voorheen, over 2oo om van te eten, kind betaalde zelfdziektekosten,
met denieuwe regel, betaald kind 800 euro aan ma,ma krijgt 800minder van soos, enmoet kindzakgeld geven,ziektekostenbetalen stel dat alles100 euro kost permaand, dan is erover nog maar 100 euro per maand om te eten, dus we krijgen mensen die richtingarmoede gaan.
en wie mijn uitkering betaald,dieheb ik zelfbetaald aan belasting de afgelopen jaren en betalen mijn kinderenaan belasting
weer terug.
enfin ik ga hetnietmeer uitleggen ,ik hadiets meer begrip vancristenen verwacht vooreen regel die,nietmij,maar sommigge mensen innederland in moeilijkheden brengt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 22:04
 
rivier, ik denk dat de regelgeving en het aantal toeslagen en dergelijke zodanig ingewikkelde kost is, dat je pas weet waarover je het hebt, wanneer je er zelf in zit; en zelfs dan lijkt het nog een doolhof.

ik denk dat dat de reden is, dat je de reacties als weinig steunend ervaart..... Knipoog smiley

ik heb respect voor je; een gezin met zeven kinderen!! zeven parels, zeven zegeningen om op te voeden tot evenwichtige volwassenen;
ga er maar even aan staan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 22:48
 
RIVIER124 schreef:
dat betalenkids met ouders inde bijstand ook,zo vervaltbv dehuurtoeslag omdat jekind daaraan moet meebetalen, maar het gaat niet omeen gedeelte meebetalen,maar voorsommigge 100procent
met verbazing lees ik sommigge reacties, blijkbaar word erniet goedbegrepen
dusnog een vb
alleenstaandemoeder met 1kind van18 die 800 euro verdiend
voorheen, over 2oo om van te eten, kind betaalde zelfdziektekosten,
met denieuwe regel, betaald kind 800 euro aan ma,ma krijgt 800minder van soos, enmoet kindzakgeld geven,ziektekostenbetalen stel dat alles100 euro kost permaand, dan is erover nog maar 100 euro per maand om te eten, dus we krijgen mensen die richtingarmoede gaan.
en wie mijn uitkering betaald,dieheb ik zelfbetaald aan belasting de afgelopen jaren en betalen mijn kinderenaan belasting
weer terug.
enfin ik ga hetnietmeer uitleggen ,ik hadiets meer begrip vancristenen verwacht vooreen regel die,nietmij,maar sommigge mensen innederland in moeilijkheden brengt.

Ik begrijp dat de nieuwe regels veel onrust veroorzaken en ik vind het een heel lastig probleem.......je wilt je kind de beste kansen geven maar aan de andere kant is de bijstand een tijdelijke noodmaatregel......
Het is iets minder zwart/wit dan jij het stelt,de uitkering gaat nl wel omhoog van 70% naar 100% van het minimumloon en ja de rest levert het kind dus in behalve als het studeert.
Wat de toeslagen betreft;je kind kan geen toeslagpartner zijn dus je toeslagen komen niet in gevaar,die worden gebaseerd op jouw inkomen(in dit geval dus op je gekorte bijstand)
Je kinderen kunnen zelf ook zorgtoeslag aanvragen,doe dat voor 1 april 2012 als je er recht op hebt in 2011 anders loop je het mis!(aanvragen doe je op toeslagen.nl,daar staan ook handige hulpjes op waarmee je kunt bepalen waar je recht op hebt)
Kijk ook even met een voorlopige aanslag(te downloaden op belastingdienst.nl) of je nog recht hebt op alleenstaande ouderkorting in 2011,in 2012 gaat de leeftijd waarop je er recht op hebt naar beneden van 27 naar 18 jaar.
Ik hoop dat je er uit kunt komen met je kinderen......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 22:53
 
HANNAH810 schreef:
rivier, ik denk dat de regelgeving en het aantal toeslagen en dergelijke zodanig ingewikkelde kost is, dat je pas weet waarover je het hebt, wanneer je er zelf in zit; en zelfs dan lijkt het nog een doolhof.

ik denk dat dat de reden is, dat je de reacties als weinig steunend ervaart..... Knipoog smiley

ik heb respect voor je; een gezin met zeven kinderen!! zeven parels, zeven zegeningen om op te voeden tot evenwichtige volwassenen;
ga er maar even aan staan!

Ik denk dat een hoop mensen het wel begrijpen, en het ook wel gunnen, maar er is in het verleden te veel misbruik van gemaakt.
En het is trouwens in de meeste uitkeringen zo, dat een inwonend kind die werkt, kostgeld moet gaan betalen.
Reken je dat niet wordt je wel aangeslagen, aan de andere kant is het wel zo eerlijk.
Dan zouden mensen zonder kinderen veel minder te verteren hebben, die krijgen n.m niets extra,s.
In mijn directe omgeving bv is een stel die nog 1 kind hebben die af en toe bij hen is, door omstandigheden uit huis geplaatst (gedeeltelijk)
Vier dagen in de week is hij thuis, hij werkt en geeft zijn ouders geld als hij thuis is. (deze door eigen schuld in de bijstand)
In dat zelfde kringetje is een man weduwnaar krijgt ook een uitkering, van de zelfde instantie, niet door eigen schuld, in de bijstand gekomen.
Die getrouwden krijgen alles van wasmachines tot tv van de soos (pgb)
hij zelfs een bromfiets.
Die alleenstaande niet, en moet toezien op de grootspraak van die ander schaamte is er niet, en die vind het wel goed met die nieuwe regeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIVIER124





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 23:22
 
LEANNE226 schreef:
Ik begrijp dat de nieuwe regels veel onrust veroorzaken en ik vind het een heel lastig probleem.......je wilt je kind de beste kansen geven maar aan de andere kant is de bijstand een tijdelijke noodmaatregel......
Het is iets minder zwart/wit dan jij het stelt,de uitkering gaat nl wel omhoog van 70% naar 100% van het minimumloon en ja de rest levert het kind dus in behalve als het studeert.
Wat de toeslagen betreft;je kind kan geen toeslagpartner zijn dus je toeslagen komen niet in gevaar,die worden gebaseerd op jouw inkomen(in dit geval dus op je gekorte bijstand)
Je kinderen kunnen zelf ook zorgtoeslag aanvragen,doe dat voor 1 april 2012 als je er recht op hebt in 2011 anders loop je het mis!(aanvragen doe je op toeslagen.nl,daar staan ook handige hulpjes op waarmee je kunt bepalen waar je recht op hebt)
Kijk ook even met een voorlopige aanslag(te downloaden op belastingdienst.nl) of je nog recht hebt op alleenstaande ouderkorting in 2011,in 2012 gaat de leeftijd waarop je er recht op hebt naar beneden van 27 naar 18 jaar.
Ik hoop dat je er uit kunt komen met je kinderen......

zosimpel is hetniet, zorgtoeslag krijg je,maar je hebt eigen bijdrage,etc, het is zoals degene voor jeschrijft,als je er zelfnietinzit, danbegrijp je hetniet.
Zoals ik de brief begrijp gaat er niks omhoog van de uitkering. Ik lees alleen over hetbijdrage van de kinderen, ze gaanuit van zon 1300 euro ongeveer als inkomen voor het huishouden,dat isdenk ik,deuitkering met de toeslagen die je erbij krijgt, of een uitkeringals je een partner hebt,dan krijg je ook meer.
Ikzelf red het wel met me kids, waar ikme zorgen over maak is dat sommigge mensen het moeilijker gaan redden en daar irriteer ikmeover.
Dat er effe eennieuwe regel komt die het voorsommigge mensen heelmoeilijk gaat maken,een tijdelijke noodmaatregel,waarinsommigge het niet echt goed redden. het staat allemaal leuk omschreven,maarin de praktijk word het nietzo leuk voor sommiggen denk ik.En het lijkt wel als ofniet veel mensen innederland zich daardruk ommaken. inclusief de overheid.
nu is hetnatuurlijk allemaal verschillend per gezin.
tenzij ik het verkeerd begrijp,als inderdaad de uitkering omhoog gaat word het eenander verhaal. dan is het wel te doen,alsje 300 euro meerkrijgt. maar wat bezuiniggenwe dan? allekids die allesmoeten inleveren gaanuit huis en we krijgen 300euro meer? Enfin word vervolgd injanuarie na gesprek ,met de sociale dienst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 23:25
 
RIVIER124 schreef:
tenzij ik het verkeerd begrijp,als inderdaad de uitkering omhoog gaat word het eenander verhaal. dan is het wel te doen,alsje 300 euro meerkrijgt. maar wat bezuiniggenwe dan? allekids die allesmoeten inleveren gaanuit huis en we krijgen 300euro meer? Enfin word vervolgd injanuarie na gesprek ,met de sociale dienst.

Nee,klopt niet wat je zegt,ga inderdaad maar een gesprek aan bij de gemeente,die kunnen vast duidelijkheid geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RIVIER124





Berichten: 6

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 23:33
 
GERRIT084 schreef:
Ik denk dat een hoop mensen het wel begrijpen, en het ook wel gunnen, maar er is in het verleden te veel misbruik van gemaakt.
En het is trouwens in de meeste uitkeringen zo, dat een inwonend kind die werkt, kostgeld moet gaan betalen.
Reken je dat niet wordt je wel aangeslagen, aan de andere kant is het wel zo eerlijk.
Dan zouden mensen zonder kinderen veel minder te verteren hebben, die krijgen n.m niets extra,s.
In mijn directe omgeving bv is een stel die nog 1 kind hebben die af en toe bij hen is, door omstandigheden uit huis geplaatst (gedeeltelijk)
Vier dagen in de week is hij thuis, hij werkt en geeft zijn ouders geld als hij thuis is. (deze door eigen schuld in de bijstand)
In dat zelfde kringetje is een man weduwnaar krijgt ook een uitkering, van de zelfde instantie, niet door eigen schuld, in de bijstand gekomen.
Die getrouwden krijgen alles van wasmachines tot tv van de soos (pgb)
hij zelfs een bromfiets.
Die alleenstaande niet, en moet toezien op de grootspraak van die ander schaamte is er niet, en die vind het wel goed met die nieuwe regeling.

Dat is ookmaf, net zo als dingen per gemeente verschillen.in mijngemeente krijgt iedereen ongeveer 400 per jaar als je er lang inzit, maar dan delen ze geen wasmachines etc.uit. datmoet je daar van doen. Ikbegrijp de reactie van de weduwnaar wel.
best wel leerzaamzonforum,je leest anderenhun kijk overdingen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 00:14
 
[quote=LEANNE226]Tsssssss Momo,tis een Drent,die vallen toch altijd onder de noemer "grandioos,ongekend,niet te meten"?
quote]

Yep Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 00:29
 
Ik hou ook mn hart vast voor volgend jaar en wat er allemaal gaat veranderen.
Zoon van 14 verdient 28 euro per maand met het rondbrengen van regionaal krantje. Hij zit verder op school, VWO. Dit is zijn zakgeld.
Zoon van 17 brengt een ochtendkrant rond en werkt 4 uur per week bij de kruidvat. Hij studeert HBO chemie.
Ik werk 16 uur per week en krijg aanvulling van de soos.
Denk dat ik ook maar es een gesprek ga aanvragen. Nu maak ik me misschien onnodig zorgen.
Wat ik heb begrepen is dat de uitkering voor een alleenstaande ouder met kinderen gelijk getrokken word met uitkering voor een echtpaar. Maar dat elk inkomen mee gaat tellen, dus ook dat van de kinderen.
Resultaat zou kunnen zijn dat kinderen niet meer gestimuleerd worden om een baantje te zoeken en financiele zelfstandigheid ontwikkelen.
Ik denk dat we er op achteruit gaan maar we zullen zien.

En die bijzondere bijstand is dus blijkbaar ook alleen voor mensen die er handig gebruik van weten te maken. Niet voor mensen die eerlijk handelen. Zie mijn ervaring een paar topics hoger.

ps. Als mijn kind 800 euro per maand zou verdienen en ik een volledige uitkering zou genieten, zou ik dat ook heel erg scheef vinden, sorry als je het er niet mee eens bent. Een gedeelte van dat bedrag mag best gekort worden op de uitkering.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12
Pagina 12 van 12