ChristianMatch
 


Forum

Gebedsroom 22 dec - Gebed als overgave
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:54
 
Van bidden moet je werk maken !
"Gebed is overgave"las ik in het prachtig boekje van Gordon MacDonald met als titel : "Breng orde in uw leven", een Gideonuitgave.

En graag nodigen wij ook jou hiervoor uit. Elke donderdag vinden de
ce-emmers elkaar in de gebedschatroom van 20 tot 21 u.


"Gebed is zelfovergave" en hierin kunnen we onze ongezonde mentale en emotionele en morele en geestelijke houding in gebed overgeven aan Jezus Christus als zij zich voordoen". We noemen dit ook belijdenis.

"Ook doen we voorbede voor onze dierbaren. En verwijden deze cirkel zodat ook goede vrienden, mensen voor wie God ons verantwoordelijkheid heeft gegeven, de mannen en vrouwen met wie wij werken, en de mensen in onze gemeente en omgeving van wiens persoonlijke noden wij op de hoogte zijn, erin worden opgenomen. Ook christelijke leiders en organisaties en wereldevangelisatie".

Welkom,

Herman, Bettie , Martha, Vandam
Het gebedsteam


Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 10 januari 2012, 22:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zondag 18 december 2011, 12:12
 
HERMAN968 schreef:
Van bidden moet je werk maken !
"Gebed is overgave"las ik in het prachtig boekje van Gordon MacDonald met als titel : "Breng orde in uw leven", een Gideonuitgave.

En graag nodigen wij ook jou hiervoor uit. Elke donderdag vinden de
ce-emmers elkaar in de gebedschatroom van 20 tot 21 u.


"Gebed is zelfovergave" en hierin kunnen we onze ongezonde mentale en emotionele en morele en geestelijke houding in gebed overgeven aan Jezus Christus als zij zich voordoen". We noemen dit ook belijdenis.

"Ook doen we voorbede voor onze dierbaren. En verwijden deze cirkel zodat ook goede vrienden, mensen voor wie God ons verantwoordelijkheid heeft gegeven, de mannen en vrouwen met wie wij werken, en de mensen in onze gemeente en omgeving van wiens persoonlijke noden wij op de hoogte zijn, erin worden opgenomen. Ook christelijke leiders en organisaties en wereldevangelisatie".

Welkom,

Herman, Bettie , Martha, Vandam
Het gebedsteam


Lieve biddende en lovende mensen, ik kan er helaas aanstaande donderdag niet bij zijn. Mijn broer zingt op een gemengd koor en die donderdag is de kerstzangdienst, in Oudewater. Herman mag ik jou voor die tijd wat gebedspunten doormailen? Of liever naar iemand anders van het team?
Ik hoor het wel, fijne zondag allemaal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 18:38
 
Hoi Marry!

Ik denk dat veel mensen gebed nodig hebben in deze dagen. voor sommigen mensen zijn die feestdagen heel erg moeilijk......kan ik me zo voorstellen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:14
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Marry!

Ik denk dat veel mensen gebed nodig hebben in deze dagen. voor sommigen mensen zijn die feestdagen heel erg moeilijk......kan ik me zo voorstellen!

ik denk die maak je zo moeilijk of makkelijk als je zelf denkt in veel gevallen maar met de feestdagen legt men overaal zo'n overdreven nadruk op .de mensen die het echt moeilijk hebben hebben dat voor en na die tijd ook wel,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 19:29
 
Helemaal mee eens Grace, januari is een eenzamere maand dan Kerst...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: maandag 19 december 2011, 21:09
 
Het gebed van een rechtvaardige vermag veel omdat er kracht aan verleend wordt - Jak 5:16b

Zoals steeds kan iedereen gebedspunten posten om voor te bidden. De verwachting is dan wel dat het een hartspunt is van diegenen die om dit gebed vraagt. Een goed gebedspunt wordt dan kort, duidelijk en concreet geformuleerd waarbij we onze gedachten op God richten. Punt is ook dat we zorgvuldig zijn met vertrouwelijke informatie.

Als je je punt niet op het forum wilt zetten, zou je misschien zelf aan kunnen sluiten bij de gebedsroom op de donderdag.

Bettie, Herman, Martha, vandam


Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 19 december 2011, 21:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 17:59
 
HERMAN968 schreef:
Het gebed van een rechtvaardige vermag veel omdat er kracht aan verleend wordt - Jak 5:16b

Zoals steeds kan iedereen gebedspunten posten om voor te bidden. De verwachting is dan wel dat het een hartspunt is van diegenen die om dit gebed vraagt. Een goed gebedspunt wordt dan kort, duidelijk en concreet geformuleerd waarbij we onze gedachten op God richten. Punt is ook dat we zorgvuldig zijn met vertrouwelijke informatie.

Als je je punt niet op het forum wilt zetten, zou je misschien zelf aan kunnen sluiten bij de gebedsroom op de donderdag.

Bettie, Herman, Martha, vandam

Herman, ik kan helaas donderdagavond niet aanwezig zijn...willen jullie bidden voor de zus van Jacob? Ze heeft het erg moeilijk, ze kon opeens niet meer lopen, en vanwege rheuma is waarschijnlijk een operatie niet mogelijk....
En ook voor Visje: ze had bestraling en krijgt over een maand de uitslag (schrijf ik dit goed VIsje?) Ook hier dreigt misschien een operatie...
Vraag maar om heel veel sterkte.....dat hebben beiden nodig!
(en laten we de eenzamen met kerst niet vergeten he...want ook temidden van een giga kerstdienst.....kun je je super eenzaam voelen hoor!
Dit was het wat mij betreft Herman. Ik wens jullie een gezegende avond


Laatst aangepast door
MARRY942
op woensdag 21 december 2011, 18:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 19:25
 
MARRY942 schreef:
Herman, ik kan helaas donderdagavond niet aanwezig zijn...willen jullie bidden voor de zus van Jacob? Ze heeft het erg moeilijk, ze kon opeens niet meer lopen, en vanwege rheuma is waarschijnlijk een operatie niet mogelijk....
En ook voor Visje: ze had bestraling en krijgt over een maand de uitslag (schrijf ik dit goed VIsje?) Ook hier dreigt misschien een operatie...
Vraag maar om heel veel sterkte.....dat hebben beiden nodig!
(en laten we de eenzamen met kerst niet vergeten he...want ook temidden van een giga kerstdienst.....kun je je super eenzaam voelen hoor!
Dit was het wat mij betreft Herman. Ik wens jullie een gezegende avond



Volgens een eerder bericht van je, zou je je gebedspunten doorMAILEN... nou ga je ze toch hier op forum zetten Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 20:23
 
PIETER649 schreef:
Volgens een eerder bericht van je, zou je je gebedspunten doorMAILEN... nou ga je ze toch hier op forum zetten Smiley die vol vragen zit

Klopt pietje....zo was mijn bedoeling...maar er werd niet op gereageerd dus probeer ik het maar zo he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 20:27
 
MARRY942 schreef:
Klopt pietje....zo was mijn bedoeling...maar er werd niet op gereageerd dus probeer ik het maar zo he? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


heeft Herman jou geblokkeerd?????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 20:29
 
PIETER649 schreef:
heeft Herman jou geblokkeerd?????


Niet dat ik weet Pietje...maar ik heb vriendelijk op het forum gevraagd aan wie ik mijn gebedspunten door moest geven omdat ik morgenavond zelf verhinderd ben ( bij leven en welzijn, dat staat nu op wankele schroeven)
De tijd zal het leren.... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: woensdag 21 december 2011, 22:47
 
"Gebed is overgave"
Waaw, een krachtig getuigenis van een levend biddend geloof.

Met dank aan MAR907
http://www.youtube.com/user/Yeshalem777#p/f/1/JCt_yJEkNb0

Hartelijk,
herman Lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 22 december 2011, 07:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 22 december 2011, 22:24
 
Ik vind hem heel mooi.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 december 2011, 17:43
 
"Gebed voor eenheid" was het thema dat gisteren op de voorgrond trad.
Eenheid tussen de cm-ers in communicatie en kijken met de neuzen naar dezelfde richting.

"Heer help ons hierbij"

Aan iedereen een hartelijk en gezegend kerstfeest toegewenst.

Herman, Bettie, Martha en Vandamme
Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Kussende smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 23 december 2011, 17:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1