ChristianMatch
 


Forum

Eindtijd-bijbelstudie Frank Ouweneel
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 14:50
 
Wat is er aan de hand in Israel, de Arabische landen, in Europa? Frank Ouweneel zit middenin zijn serie Eindtijd-bijbelstudies. In het hele land verspreidt hij bijbels licht over de ontwikkelingen in de wereld (editie 2011).

http://www.vergadering.nu/kalender1.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BRIGIT826





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 16:35
 
MOMO697 schreef:
Wat is er aan de hand in Israel, de Arabische landen, in Europa? Frank Ouweneel zit middenin zijn serie Eindtijd-bijbelstudies. In het hele land verspreidt hij bijbels licht over de ontwikkelingen in de wereld (editie 2011).


[url]http://www.vergadering.nu/kalender1.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANOUSKA714





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 11:24
 
Ben ik geweest, heel indrukwekkend!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 12:03
 
Ik snap dit allemaal niet zo, pas hadden we hier ook al een topic over.
Als we de bijbel kennen, en ik weet dat er velen hier goede bijbelkennis hebben!
Dan weten we toch dat Hij pas terug komt als over de gehele wereld in elk land in elke taal Zijn woord verkondigd moet worden en er mensen tot geloof komen!

En helaas is het tegendeel waar men stoot het geloof steeds meer af en christenen worden vervolgd!
Dus waarom steeds weer discussies en samenkomsten erover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:49
 
ERIKA129 schreef:
Ik snap dit allemaal niet zo, pas hadden we hier ook al een topic over.
Als we de bijbel kennen, en ik weet dat er velen hier goede bijbelkennis hebben!
Dan weten we toch dat Hij pas terug komt als over de gehele wereld in elk land in elke taal Zijn woord verkondigd moet worden en er mensen tot geloof komen!

En helaas is het tegendeel waar men stoot het geloof steeds meer af en christenen worden vervolgd!
Dus waarom steeds weer discussies en samenkomsten erover?

In sommige delen van de wereld groeit de christelijke kerk juist enorm.
Als je naar deze lezing was geweest dan had je dat geweten Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:22
 
MOMO697 schreef:
In sommige delen van de wereld groeit de christelijke kerk juist enorm.
Als je naar deze lezing was geweest dan had je dat geweten Knipoog smiley

Je zegt het goed "christelijke kerk".
Maar wat zegt "kerk van God" in de bijbel ????

Ik hoor liever hetgeen dat de Here Jezus zegt over diegenen welke geheiligd zijn door Hem in deze tijd.........
Het eeuwig leven hebben ze al, waar maakt de "christelijke kerk" zich nu dan druk om????


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 26 januari 2012, 20:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 21:06
 
MAR907 schreef:
Je zegt het goed "christelijke kerk".
Maar wat zegt "kerk van God" in de bijbel ????

Ik hoor liever hetgeen dat de Here Jezus zegt over diegenen welke geheiligd zijn door Hem in deze tijd.........
Het eeuwig leven hebben ze al, waar maakt de "christelijke kerk" zich nu dan druk om????

het was natuurlijk te verwachten dat dit een discussie op gang zou brengen maar ,daar is niet in 1 zin een antwoord op te geven mar.
wat wel belangrijk is, is dat voor een ieder geldt dat hij zeker weet dat hij een keuze heeft gemaakt voor Jezus,en als dat zo is, dan is de wat de bijbel zegt over de eindtijd een extraatje die een christen niet persé hoeft te weten om behouden te worden.
wel is het natuurlijk heel mooi dat God ons in de toekomst laat kijken wat er staat te gebeuren,maar daar is iedereen vrij in om dat te geloven of niet,of om het aan te nemen of niet, wat de bijbel over de eindtijd zegt.

daar kan je een lange maar ook een korte discussie over houden.
om behouden te worden is het niet relevant om te weten,maar wel enorm interessant.

dus voor de geïnteresseerden onder ons,is het zeker een aanrader om er eens naar toe te gaan of om het te onderzoeken.


Laatst aangepast door
BERT168
op vrijdag 27 januari 2012, 00:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 21:35
 
BERT168 schreef:
het was natuurlijk te verwachten dat dit een discussie op gang zou brengen maar ,daar is niet in 1 zin een antwoord op te geven mar.
wat wel belangrijk is, is dat voor een ieder geldt dat hij zeker weet dat hij een keuze heeft gemaakt voor Jezus,en als dat zo is, dan is het een extra informatie die een christen niet persé hoeft te weten om behouden te worden.
wel is het natuurlijk heel mooi dat God ons in de toekomst laat kijken wat er staat te gebeuren,maar daar is iedereen vrij in om dat te geloven of niet,of om het aan te nemen of niet, wat de bijbel over de eindtijd zegt.

daar kan je een lange maar ook een korte discussie over houden.
om behouden te worden is het niet relevant om te weten,maar wel enorm interessant.

dus voor de geïnteresseerden onder ons,is het zeker een aanrader om er eens naar toe te gaan of om het te onderzoeken.

Dus wanneer iemand kiest voor de Heer, blijft het onzeker dat deze behouden en het eeuwig leven heeft.?????

Typisch een "believe" en niet "het geloof (faith)".....
Het geloof betekend zekerheid, welke de Here Jezus bracht, zekerheid en niet een hoop op....
De kerk brengt niet meer dan hoop, zelf voorgangers zeggen ik hoop dat of ik denk dat het.....
Wat zegt de bijbel??? Waar zijn de antwoorden te vinden???


Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 26 januari 2012, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 12:05
 
Ik was onlangs naar een lezing van hem geweest in Eindhoven.
Ik vind ze toch best goed en ik heb er veel aan gehad. Het valt me dan ook wel op dat je een hoop mensen zowel tegen als voor hebt. Zal ook wel weer met de beleving te maken hebben.
In ieder geval ben ik het met een hoop van zijn uitleg best eens, zeker als je je focust op het brede beeld van Gods plan.
Natuurlijk zoals alles, is het goed om alles eens te toetsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 13:50
 
XABIA794 schreef:
Ik was onlangs naar een lezing van hem geweest in Eindhoven.
Ik vind ze toch best goed en ik heb er veel aan gehad. Het valt me dan ook wel op dat je een hoop mensen zowel tegen als voor hebt. Zal ook wel weer met de beleving te maken hebben.
In ieder geval ben ik het met een hoop van zijn uitleg best eens, zeker als je je focust op het brede beeld van Gods plan.
Natuurlijk zoals alles, is het goed om alles eens te toetsen.

Hier ben ik met je eens.

Frank Ouwenheel ken ik ook. Diverse opnames van zijn cd's zijn opgenomen in de gemeente waar wij naar toe gingen.
Hij is iemand welke vanuit de oude testament de mensen leert hoe God is voor Zijn Volk.
Alleen wat de toekomst betreft (NT), gaat hij van de Darby leer uit...
Daar kan ik persoonlijk niet met hem op een lijn zijn....

Vergadering komt voort uit de broederschap welke zijn ontstaan heeft, uit bisschop Darby. Deze persoon was ook RKK...
De evangelische kerken/gemeente basseren de eindtijd op de leer van Darby inplaats van wat werkelijk in de NB beshreven staat.
Openbaringen is een apparte boek welke de hele bijbelse geschiedenis en toekomst beschrijf in symbolen.

Hetgeen dat de mens verloren heeft in de Paradijs en door de Heer weer hersteld wordt, wordt beschreven in de Openbaringen van de Here Jezus.
Aan de ene kant beschrijft Openbaringen hetgeen dat gebeurd met de Vrouw van de Here Jezus, aan de andere kant wat er gebeurd met de vrouw van het beest.

Eigenlijks is Openbaringen het symbolische uitleg van de hele mensheid en de bijbel.
Hetgeen dat interresant is: waar staan we nu in deze tijd. Wat zegt de Heer en God tegen ons.....


Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 28 januari 2012, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 14:17
 
MAR907 schreef:
Dus wanneer iemand kiest voor de Heer, blijft het onzeker dat deze behouden en het eeuwig leven heeft.?????

Typisch een "believe" en niet "het geloof (faith)".....
Het geloof betekend zekerheid, welke de Here Jezus bracht, zekerheid en niet een hoop op....
De kerk brengt niet meer dan hoop, zelf voorgangers zeggen ik hoop dat of ik denk dat het.....
Wat zegt de bijbel??? Waar zijn de antwoorden te vinden???

Jammer genoeg interpreteer je hetgeen Bert hier schrijft verkeerd.
Wat hij zegt is dat je geloof in Jezus en Zijn opstandig de verzekering van de behoudenis is.
Daarnaast is er veel informatie in de bijbel te vinden. Dat los staat van je behoudenis.
Hoop dat ik het goed verwoord heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:25
 
MAR907 schreef:
Hier ben ik met je eens.

Frank Ouwenheel ken ik ook. Diverse opnames van zijn cd's zijn opgenomen in de gemeente waar wij naar toe gingen.
Hij is iemand welke vanuit de oude testament de mensen leert hoe God is voor Zijn Volk.
Alleen wat de toekomst betreft (NT), gaat hij van de Darby leer uit...
Daar kan ik persoonlijk niet met hem op een lijn zijn....

Vergadering komt voort uit de broederschap welke zijn ontstaan heeft, uit bisschop Darby. Deze persoon was ook RKK...
De evangelische kerken/gemeente basseren de eindtijd op de leer van Darby inplaats van wat werkelijk in de NB beshreven staat.
Openbaringen is een apparte boek welke de hele bijbelse geschiedenis en toekomst beschrijf in symbolen.

Hetgeen dat de mens verloren heeft in de Paradijs en door de Heer weer hersteld wordt, wordt beschreven in de Openbaringen van de Here Jezus.
Aan de ene kant beschrijft Openbaringen hetgeen dat gebeurd met de Vrouw van de Here Jezus, aan de andere kant wat er gebeurd met de vrouw van het beest.

Eigenlijks is Openbaringen het symbolische uitleg van de hele mensheid en de bijbel.
Hetgeen dat interresant is: waar staan we nu in deze tijd. Wat zegt de Heer en God tegen ons.....

Kan me als evangelische (kerkganger) niet echt thuisvinden in het darby denken.
Het boek openbaring is voor mij een boek waar men nog veel in kan ontdekken. je kan elk jaar commentaren op loslaten om tot inzicht te komen wat de uitleg zou kunnen zijn. Maar uiteindelijk zie je pas als zaken geopenbaard worden in deze tijd, dat je ze kan herkennen vanuit het grote beeld van Gods Woord... de gehele bijbel.
ik had niet de indruk dat Ouweneel zijn lezing gericht was vanuit een individueel boek, maar juist gezien werd vanuit het hele Woord.
Zo kan je het boek openbaring bijvoorbeeld nooit zonder Daniel lezen. Ik kan zo ook het NT nooit los zien van het OT.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Agenda
Pagina 1 van 1