ChristianMatch
 


Forum

scheppingsdoel
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ARJAN007





Berichten: 368

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 13:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Dit is een klassiek voorbeeld van inlegkunde. Je probeert je stelling op de bijbel te leggen. Gruwelen hoeft niet...

Ik zie er eerlijk gezegd geen inlegkunde in. Als in Ezechiƫl 16 het niet-helpen van armen en behoeftigen (mede) als oorzaak van de verwoesting wordt gezien...... dan lijkt het me dat we dat in elk geval ook mee moeten nemen in onze beschouwingen.

We weten niet wat er zich precies in Sodom en Gomorra heeft afgespeeld. Ik heb zo'n idee dat er niet alleen een overmaat aan welvaart ten koste van armen en behoeftigen was maar dat er ook andere dingen structureel mis waren.

In Genesis 19 lezen we over machtsmisbruik door enige / een aantal inwoners van de stad.


Laatst aangepast door
ARJAN007
op dinsdag 13 april 2010, 13:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 15:07
 
Pfff...we schieten hier geloof ik aardig het scheppingsdoel voorbij Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 april 2010, 15:17
 
We gaan weer vrolijk door met elkaar virtueel de hersens inslaan. Is het dan onmogelijk voor christenen om op een volwassen manier van gedachten te wisselen? Ik kreeg de suggestie om het hele forum dicht te gooien, is dat wat jullie willen dan? Sola, vooral van jou verwacht ik toch niet dat je op de man speelt.

Slotje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 12 13 14 15
Pagina 15 van 15