ChristianMatch
 


Forum

voorwaarden
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 18:35
 
Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen Lachende smiley

Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen.
Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.

En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch?
Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? Geschokte, onthutste smiley

Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:25
 
PIETER649 schreef:
Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen Lachende smiley

Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen.
Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.

En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch?
Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? Geschokte, onthutste smiley

Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! )


Mooi Pietje, bedankt voor de waarschuwing! Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:02
 
Er is veel informatie te vinden op de site ouder alleen

Veel tips, ervaringen en advies

Daarnaast is het een leuke club mensen

Geen idee of ik het wel mag noemen maar dat merk ik dan vanzelf wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:09
 
PIETER649 schreef:
Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe
Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! )

Hallo Pieter
Je moet ook de inflatie niet vergeten,

Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:27
 
PIETER649 schreef:
Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen Lachende smiley

Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen.
Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.

En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch?
Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? Geschokte, onthutste smiley

Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! )

Dank je Pieter!
Ik vraag me alleen af(na overleg met advocaat) of een testament niet voldoende/afdoende is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:49
 
JOLAN931 schreef:
Dank je Pieter!
Ik vraag me alleen af(na overleg met advocaat) of een testament niet voldoende/afdoende is.


je kunt nooit alles afzekeren en ieders situatie is weer anders.
wel weet ik dat in mijn, of beter gezegd, ons, geval beide noodzakelijk waren. zowel huw.voorwaarden als testamenten.

er word vaak gezegd over huw.voorwaarden dat het een gebrek aan vertrouwen is, maar na overlijden heb je wel te maken met de nabestaanden van je partner.
daarnaast zijn er meerdere wetten waarin dingen geregeld worden.

je zult je partner niet tekort willen doen, maar je kinderen ook niet....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:50
 
Pieter heeft wel een punt. Een huwelijk is een bevestiging van een liefdesrelatie maar ook een maatschappelijk contract. Als je trouwt in gemeenschap van goederen, trouw je ook in gemeenschap van schulden. De partner met schulden is met een huwelijk echt de helft van de schuld kwijt. Dat kan zich bij een volgende scheiding wel eens heel erg wreken. Je kunt ook van elkaar houden en de zakelijke kant goed regelen. Van de mensen die eerder gescheiden zijn, scheidt een aanzienlijk deel weer. Een roze bril mag - maar je verstand gebruiken ook. De financiele gevolgen van een scheiding kunnen aanzienlijk blijken. Geld maakt niet gelukkig maar geldzorgen ook niet en ik heb het laatste van die twee liever niet.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 15 januari 2012, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 23:02
 
JOLAN931 schreef:
Dank je Pieter!
Ik vraag me alleen af(na overleg met advocaat) of een testament niet voldoende/afdoende is.

Alles heeft zijn beperkingen, Jolan. Weet je dat je zelfs maar schenkingen mag doen tot een bepaald bedrag zodat je je eigen kroost niet zou benadelen? Hoe hard je ook gewerkt hebt voor je geld, of laten werken hebt voor je geld en bezittingen, je bent nooit ten volle baas van je bezittingen.

Je echt goed laten informeren of wat kan of niet kan is echt geen slechte zaak. Je moet ook trachten het verschil te zien tussen vruchtgebruik en dergelijke dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:42
 
PIETER649 schreef:
Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen Lachende smiley

Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen.
Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.

En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch?
Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? Geschokte, onthutste smiley

Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! )


Helemaal mee eens.

Wij hebben alles vastgelegd bij de notaris in huwelijkse voorwaarden en in onze testamenten.
Let er wel op dat je de huwelijkse voorwaarden vóór je trouwdatum geregeld moet hebben. Het testament kan ook na de huwlijksvoltrekking worden beschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HAAS141





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 19:32
 
ik zie huwelijkse voorwaarde meer als bescherming van en naar elkaar.
wij zijn ook op huwelijkse voorwaarden getrouwd.
daar was een goede reden voor ... een beetje te prive om het zo op het forum te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1