ChristianMatch
 


Forum

Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:49
 
Ik hou er meer van om vanuit mijn persoonlijke wereld te kijken dan dat wat er om me heen gebeurd en ver van mij af staat.

Dus als ik dan opmerkingen lees over perversiteit en bij wie dat het meest voorkomt dan put ik liever uit mijn eigen ervaringen met homo's.

De personen met wie ik omga, zowel man als vrouw en die een homofiele geaardheid hebben, zijn keurige nette mensen. Die niet de parkeerplaatsen afstruinen of darkrooms bezoeken.
Misschien in hun jeugd jaren wel es wat gekkigheid uitgehaald maar ook daarin ben ik waarschijnlijk erger geweest dan hun.

Die nette mensen zie je niet op tv. Die gaan niet op een bootje door de grachten van amsterdam. Die hebben een keurig leven met een baan, zorg voor elkaar en eventuele gezin. Net zoals hetero's dat doen.

En net zoals niet elke hetero vrouw een hoer is
Niet elke hetero man een hoerenloper is
Is ook niet elke homo pervers

t Zijn namelijk gewone mensen net als jij en ik

Er word ze wel van alles toegegooid aan rotzooi door kerken
dankzij "de kerk" en de houding die sommige hebben ten aanzien van homofiele geaardheid, heb ik een aantal jaren geen contact gehad met mijn broer
hij als homo en ik als kerkganger stonden lijnrecht tegen over elkaar
ik denk niet zoals sommige kerken
maar ik stond er tegen wil en dank ik wel model voor
dat gebeurd er dus als je zo stellig bent in je negatieve oordeel over homo's en andere mensen
gelukkig hebben we elkaar weer gevonden en is het contact weer helemaal goed
maar dit is wel een situatie die we te danken hebben aan de bekrompenheid en vooroordelen van "de kerk"
en nee, niet alle kerken denken zo, dat weet ik ook wel, gelukkig niet
want dan kwam ik nooit weer in de kerk

k vind het lastig om goed te verwoorden wat ik denk en voel maar ik hoop dat het een beetje goed overkomt

Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand


Laatst aangepast door
MOMO697
op donderdag 19 januari 2012, 13:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:11
 
MOMO697 schreef:
Ik hou er meer van om vanuit mijn persoonlijke wereld te kijken dan dat wat er om me heen gebeurd en ver van mij af staat.

Dus als ik dan opmerkingen lees over perversiteit en bij wie dat het meest voorkomt dan put ik liever uit mijn eigen ervaringen met homo's.

De personen met wie ik omga, zowel man als vrouw en die een homofiele geaardheid hebben, zijn keurige nette mensen. Die niet de parkeerplaatsen afstruinen of darkrooms bezoeken.
Misschien in hun jeugd jaren wel es wat gekkigheid uitgehaald maar ook daarin ben ik waarschijnlijk erger geweest dan hun.

Die nette mensen zie je niet op tv. Die gaan niet op een bootje door de grachten van amsterdam. Die hebben een keurig leven met een baan, zorg voor elkaar en eventuele gezin. Net zoals hetero's dat doen.

En net zoals niet elke hetero vrouw een hoer is
Niet elke hetero man een hoerenloper is
Is ook niet elke homo pervers

t Zijn namelijk gewone mensen net als jij en ik

Er word ze wel van alles toegegooid aan rotzooi door kerken
dankzij "de kerk" en de houding die sommige hebben ten aanzien van homofiele geaardheid, heb ik een aantal jaren geen contact gehad met mijn broer
hij als homo en ik als kerkganger stonden lijnrecht tegen over elkaar
ik denk niet zoals sommige kerken
maar ik stond er tegen wil en dank ik wel model voor
dat gebeurd er dus als je zo stellig bent in je negatieve oordeel over homo's en andere mensen
gelukkig hebben we elkaar weer gevonden en is het contact weer helemaal goed
maar dit is wel een situatie die we te danken hebben aan de bekrompenheid en vooroordelen van "de kerk"
en nee, niet alle kerken denken zo, dat weet ik ook wel, gelukkig niet
want dan kwam ik nooit weer in de kerk

k vind het lastig om goed te verwoorden wat ik denk en voel maar ik hoop dat het een beetje goed overkomt

Je hebt het goed en eerlijk verwoord, Momo. Trouwens, halsstarige bevooroordeelde mensen kan je niet overtuigen van hun ongelijk. Hun motivatie voor het vooroordeel dat ze spuien raakt meestal kant noch wal. Eigenlijk is het verspilde energie als je steeds hun op nonsens gebaseerde argumenten wilt weerleggen met waarheidsgetrouwe ervaringen of stellingen.

Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:19
 
MOMO697 schreef:
Ik hou er meer van om vanuit mijn persoonlijke wereld te kijken dan dat wat er om me heen gebeurd en ver van mij af staat.

Dus als ik dan opmerkingen lees over perversiteit en bij wie dat het meest voorkomt dan put ik liever uit mijn eigen ervaringen met homo's.

De personen met wie ik omga, zowel man als vrouw en die een homofiele geaardheid hebben, zijn keurige nette mensen. Die niet de parkeerplaatsen afstruinen of darkrooms bezoeken.
Misschien in hun jeugd jaren wel es wat gekkigheid uitgehaald maar ook daarin ben ik waarschijnlijk erger geweest dan hun.

Die nette mensen zie je niet op tv. Die gaan niet op een bootje door de grachten van amsterdam. Die hebben een keurig leven met een baan, zorg voor elkaar en eventuele gezin. Net zoals hetero's dat doen.

En net zoals niet elke hetero vrouw een hoer is
Niet elke hetero man een hoerenloper is
Is ook niet elke homo pervers

t Zijn namelijk gewone mensen net als jij en ik

Er word ze wel van alles toegegooid aan rotzooi door kerken
dankzij "de kerk" en de houding die sommige hebben ten aanzien van homofiele geaardheid, heb ik een aantal jaren geen contact gehad met mijn broer
hij als homo en ik als kerkganger stonden lijnrecht tegen over elkaar
ik denk niet zoals sommige kerken
maar ik stond er tegen wil en dank ik wel model voor
dat gebeurd er dus als je zo stellig bent in je negatieve oordeel over homo's en andere mensen
gelukkig hebben we elkaar weer gevonden en is het contact weer helemaal goed
maar dit is wel een situatie die we te danken hebben aan de bekrompenheid en vooroordelen van "de kerk"
en nee, niet alle kerken denken zo, dat weet ik ook wel, gelukkig niet
want dan kwam ik nooit weer in de kerk

k vind het lastig om goed te verwoorden wat ik denk en voel maar ik hoop dat het een beetje goed overkomt

Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand
Waarheid, dat is een belangrijk punt. Wat heeft dat te betekenen in deze setting? Het grote bezwaar van de bijbel tegenover homoseksualiteit is haar promiscuïteit. En dat vormt naar mijn idee de basis hoe ik er naar kijk. Ik geloof best wel dat een aantal monogaam wil leven hoor, maar meestal volgt dat wel op een periode van promiscuïteit. En de onveiligheid die dit gedrag met zich meebrengt. Je kunt tegenwoordig haast niet meer je auto parkeren bij een tankstation, zonder dat je daarmee geconfronteerd wordt. Het beeld wat ontstaat bij relatieve buitenstaanders is, dat ze zich willen uitleven, helemaal overgeven aan hun instincten en begeertes. En vreemd genoeg zijn ze er ook trots op. Iemand die zelf homo was, zei dat hij zichzelf over moest geven aan iets wat sterker dan hem was. Als een hetero zo gebukt ging onder zijn begeertes, zouden we allemaal zeggen, dat hij het onder controle moest houden, of anders therapie zoeken. Maar omdat het een homo is, zeggen we: hij kan er niks aan doen, hij moet er maar mee leren leven.
Geaardheid, kan ik begrip voor hebben. De uiting van deze geaardheid niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:45
 
CHATULIEM619 schreef:
. Als een hetero zo gebukt ging onder zijn begeertes, zouden we allemaal zeggen, dat hij het onder controle moest houden, of anders therapie zoeken. Maar omdat het een homo is, zeggen we: hij kan er niks aan doen, hij moet er maar mee leren leven.

Laten we maar zeggen ten voordele van de homoseksuelen: Gelukkig (?) zijn er vele hetero's die gebukt gaan onder die begeertes (zoals jij het zegt, Chat) en hun seksbelevingen kunnen botvieren in allerhande parenclubs, sm-clubs en wie weet wat nog allemaal meer. Ja, ook voor zulke mensen, heteroseksuelen, die zelf vinden dat ze het te bont maken, of die er door anderen op worden gewezen, bestaat een therapie. Ook Different of Tot heil des Volks biedt therapieën aan die een verslaving, ook een seksverslaving, kunnen onderdrukken. Er zijn vast een hoop hetero's die gebruik maakte van zo'n therapie. Die hetero's worden niet aangeleerd om hun geaardheid te onderdrukken maar wel om hun begeertes te doseren. Gelukkig moet een hetero niet leren zijn geaardheid te aanvaarden want dat is heel 'normaal'.

Wij wijken wel af van de bedoeling van deze topic maar het moest toch wel eens gezegd worden.


Geaardheid, kan ik begrip voor hebben. De uiting van deze geaardheid niet.
Wat natuurlijk telt voor elke seksuele geaardheid...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Waarheid, dat is een belangrijk punt. Wat heeft dat te betekenen in deze setting?
Antwoord: je hebt je waarheid gebaseerd op een bepaalde groep en kijkt niet naar het geheel.
Het grote bezwaar van de bijbel tegenover homoseksualiteit is haar promiscuïteit. En dat vormt naar mijn idee de basis hoe ik er naar kijk. Je bent altijd zo goed om de teksten van de bijbel in de tijd en het decor te plaatsen waarin het thuis hoort. In dit geval doe je dat niet. Dit was in de tijd dat men er maar op los n***te. Maakte niet uit met wie of wat.
Heeft helemaal niks met homoseksualiteit te maken. Een homo moet er niet aan denken om lichamelijk contact te hebben met een hetero van het andere geslacht.

Ik geloof best wel dat een aantal monogaam wil leven hoor, maar meestal volgt dat wel op een periode van promiscuïteit.
Dit is niet voorbehouden aan homo's. Meeste hetero's doen dit ook. Zijn dan alle hetero's pervers?
En de onveiligheid die dit gedrag met zich meebrengt. Je kunt tegenwoordig haast niet meer je auto parkeren bij een tankstation, zonder dat je daarmee geconfronteerd wordt.
En ook niet meer bij de ontmoetingspunten van hetero's die op zoek zijn naar het bevredigen van hun lusten.
Het beeld wat ontstaat bij relatieve buitenstaanders is, dat ze zich willen uitleven, helemaal overgeven aan hun instincten en begeertes.
Met begeertes is niks mis. Als ik een stuk taart begeer en ik neem het ipv een koekje dan mag dat best. Begeren doe je op velerlei manieren. Iemand die rookt begeert zn sigaret. Bovendien begeer ik om te zijn als Christus. Nog meer voorbeelden nodig? Oh ja, ik begeer regelmatig een glaasje wijn. Als begeerte niet meer onder controle is, heb je een probleem.
Bovendien vorm je zelf een bepaald beeld. Dat word je niet opgedrongen.

En vreemd genoeg zijn ze er ook trots op. Iemand die zelf homo was, zei dat hij zichzelf over moest geven aan iets wat sterker dan hem was. Als een hetero zo gebukt ging onder zijn begeertes, zouden we allemaal zeggen, dat hij het onder controle moest houden, of anders therapie zoeken. Maar omdat het een homo is, zeggen we: hij kan er niks aan doen, hij moet er maar mee leren leven.
Wat een vreemde conclusie. Homo zijn betekend gevoelens hebben voor hetzelfde geslacht. Dit uit zich in liefde, genegenheid en sexualiteit. Zelfde als bij hetero's. Hetero's begeren hun partner op een gezonde manier. Homo's begeren hun partner op een gezonde manier.
Wie niet meer op een gezonde manier met zn begeerte kan omgaan, zou ik adviseren om hulp te gaan zoeken
.
Geaardheid, kan ik begrip voor hebben. De uiting van deze geaardheid niet. Dan ook niet voor de hetero. Geen pervers gedrag bij beide groepen. Homo's zijn niet per definitie perverser dan hetero's. Ach en wat is eigenlijk pervers? Wat voor de 1 leuk is vind de ander maar niks. Zo heb ik een grote fantasie en vind daar niks pervers aan.

Momo, die blij is met haar gevoelens van begeerte en instinct.


Laatst aangepast door
MOMO697
op donderdag 19 januari 2012, 17:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:03
 
Eigenlijk is het verspilde energie als je steeds hun op nonsens gebaseerde argumenten wilt weerleggen met waarheidsgetrouwe ervaringen of stellingen.

Heb het toch weer geprobeerd Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:10
 
MOMO697 schreef:
Momo, die blij is met haar gevoelens van begeerte en instinct.
Goed je wilde een aantal bijbelteksten. Ik heb ze niet genoemd omdat ze in het verleden diverse keren zijn aangehaald:
Rom1:24 schreef:
Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.

en hoe ging het in Sodom en Gomorra:
Gen19 schreef:
Maar nog voordat Lot en zijn gasten konden gaan slapen, liepen alle mannen van Sodom bij Lots huis te hoop, jong en oud, niemand uitgezonderd. 5 ‘Waar zijn die mannen die bij je overnachten?’ riepen ze Lot toe. ‘Breng ze naar buiten, we willen ze nemen!’ 6 Lot ging naar buiten en deed de deur achter zich dicht. 7 ‘Maar vrienden, zoiets kunnen jullie toch niet doen!’ zei hij. 8 ‘Luister, ik heb twee dochters die nog nooit met een man geslapen hebben. Die zal ik bij jullie brengen, doe met hen wat jullie willen. Maar laat die mannen met rust, ik heb hun niet voor niets een veilig onderkomen geboden.’ 9 Maar ze schreeuwden: ‘Uit de weg!’ Ook riepen ze: ‘Dat woont hier als vreemdeling en moet ons zo nodig de wet voorschrijven. Wacht maar, jij zult er ook van lusten, en nog meer dan zij!’ En ze drongen Lot ruw opzij en wilden de deur openbreken. 10 Maar de twee mannen trokken Lot het huis in en deden de deur weer dicht, 11 en ze sloegen alle mannen die bij de ingang van het huis waren, jong en oud, met blindheid, zodat ze tevergeefs probeerden de ingang te vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed je wilde een aantal bijbelteksten.


Waar zeg ik dat?

Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed je wilde een aantal bijbelteksten. Ik heb ze niet genoemd omdat ze in het verleden diverse keren zijn aangehaald:


Maar ik wil er best even op reageren hoor.
Dit gaat volgens jou dus over elke homo?
Staat Lot dan model voor elke hetero? Hij biedt wel zn dochters aan ...

Dit staat voor mij gelijk aan lezen naar de letter en niet naar het hart.


Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:06
 
MOMO697 schreef:
Maar ik wil er best even op reageren hoor.
Dit gaat volgens jou dus over elke homo?
Staat Lot dan model voor elke hetero? Hij biedt wel zn dochters aan ...

Dit staat voor mij gelijk aan lezen naar de letter en niet naar het hart.


Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand.
In dit geval gaat het om de promiscuïteit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:09
 
CHATULIEM619 schreef:
In dit geval gaat het om de promiscuïteit...

juist

en dat komt voor bij zowel hetero's als homo's

een homo is niet per definitie promis nog wat
en een hetero ook niet

dus geaardheid heeft niets maar dan ook niets met promis nog wat te maken

ja ik ken de betekenis maar is een rotwoord om te typen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:12
 
MOMO697 schreef:
Waar zeg ik dat?

Geschokte, onthutste smiley
Quote:
Je bent altijd zo goed om de teksten van de bijbel in de tijd en het decor te plaatsen waarin het thuis hoort. In dit geval doe je dat niet. Dit was in de tijd dat men er maar op los n***te. Maakte niet uit met wie of wat.
Heeft helemaal niks met homoseksualiteit te maken. Een homo moet er niet aan denken om lichamelijk contact te hebben met een hetero van het andere geslacht.
Hier vroeg je het dus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Hier vroeg je het dus...

In dat geval, bedankt voor je bijdrage

Wel verzanden we nu weer in detail ipv te kijken naar het geheel

en zijn we geheel offtopic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:27
 
MOMO697 schreef:
In dat geval, bedankt voor je bijdrage

Wel verzanden we nu weer in detail ipv te kijken naar het geheel

en zijn we geheel offtopic

Helemaal mee eens, en moet er een landelijk onderzoek komen, ik vindt van niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:38
 
GERRIT084 schreef:
Helemaal mee eens, en moet er een landelijk onderzoek komen, ik vindt van niet.

Maar mogen we dan alles toestaan?
En waar ligt de grens?
Waar stellen we de norm?
Zijn onze normen nog wel gebaseerd op christelijke waarden?
En wie bepaald dan die waarden?

In een democratie bepaald iedereen een beetje mee Toch?
Willen we toch rekening houden met iedereen?
Of worden we radicaal en extreem en is alleen "onze" visie doorslaggevend.
En kunnen we het binnen onze visie het wel eens worden met elkaar?

oftewel

Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 21:55
 
[quote=MOMO697


Dan ook niet voor de hetero. Geen pervers gedrag bij beide groepen. Homo's zijn niet per definitie perverser dan hetero's. Ach en wat is eigenlijk pervers? Wat voor de 1 leuk is vind de ander maar niks. Zo heb ik een grote fantasie en vind daar niks pervers aan.


Momo, die blij is met haar gevoelens van begeerte en instinct.




Je mag van mij net zoveel en pervers fantaseren als je wilt Momo... zolang ik er maar niet in voorkom! Verraste, verbaasde smiley


Pieter, gaat toch dat zorropakje nog es passen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 09:25
 
Je mag van mij net zoveel en pervers fantaseren als je wilt Momo... zolang ik er maar niet in voorkom!

Je weet niet wat je mist Lachende smiley

Pieter, gaat toch dat zorropakje nog es passen

Gelukkig zijn er ook nog mannen met fantasie.

En zo wens ik iedereen een heel fantasievol weekend toe.
Gaat mij wel lukken Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 12:21
 
MOMO697 schreef:
Maar mogen we dan alles toestaan?
En waar ligt de grens?
Waar stellen we de norm?
Zijn onze normen nog wel gebaseerd op christelijke waarden?
En wie bepaald dan die waarden?

In een democratie bepaald iedereen een beetje mee Toch?
Willen we toch rekening houden met iedereen?
Of worden we radicaal en extreem en is alleen "onze" visie doorslaggevend.
En kunnen we het binnen onze visie het wel eens worden met elkaar?

oftewel

Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand

Of we alles mogen toestaan?
Het is maar net waar je prioriteiten liggen, en in hoeverre je betrokken bent speelt ook een rol.
Bij ons in de familie, is er pas na 10 jaar wat begrip in de situatie, 1 neef homo, na bekendmaking van het feit 10 jaar terug.
Het gezin (moeder overleden) lag na het bekend worden uit elkaar, nu sinds een jaar komen ze weer bij elkaar over de vloer.
Hersteld hervormd gezin, een hoop taboe dus dat in eenne over de vloer kwam.
Het had wel fijn geweest als tante het had meegemaakt, zij misten dus een stukje begeleiding in dezen.
Bijbelse normen en waarden, die blijven het zelfde, daar kan en mag zelfs een democratie niet aan tornen. (vind ik)
En dan nog, het bericht kwam uit de pers.
Een stukje van tv, en de krant van wakker Nederland, en in ene is de kogel weer door de kerk.
Want dan komen ze aan ons tweede, en voor sommige belangrijkere geloof, de centjes.
Tja dan geld de wereld weer he, en toen moest er in ene weer een onderzoek ingesteld worden.
En dat terwijl er uit de hoek der homoseksuelen ook mensen waren die er baat bij gehad hadden.
En dat terwijl er ook een hopen mensen op cm zitten die geloven in spontane gebed genezingen .
Hoe is het dan nu, nu even niet?
Heel simpel, dominee of portomonee voorganger of handlanger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 12:40
 
Ik neem in elk geval het grootste gros van wat in de media komt met een enorme korrel zout.

De programma's moeten nou eenmaal gevuld worden. De krant ook.
En hoe objectief is de media?

Het is natuurlijk prachtig als het programma dat je maakt een hype wordt in nederland en daarbuiten.
Kan je dat objectief noemen? Denk het niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 12:52
 
En dat terwijl er ook een hopen mensen op cm zitten die geloven in spontane gebed genezingen .
Hoe is het dan nu, nu even niet?


ik ben 1 van die mensen en ik geloof er altijd in
wil overigens niet zeggen dat het dan ook altijd gebeurd he

maar voor genezing is ziekte nodig
en ik zie homofiele geaardheid en homosexualiteit niet als ziekte

bovendien gebeurd genezing niet altijd spontaan, kan ook een heel proces zijn waarin geloof voor genezing ontwikkeld word
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:18
 
MOMO697 schreef:
En dat terwijl er ook een hopen mensen op cm zitten die geloven in spontane gebed genezingen .
Hoe is het dan nu, nu even niet?


ik ben 1 van die mensen en ik geloof er altijd in
wil overigens niet zeggen dat het dan ook altijd gebeurd he

maar voor genezing is ziekte nodig
en ik zie homofiele geaardheid en homosexualiteit niet als ziekte

bovendien gebeurd genezing niet altijd spontaan, kan ook een heel proces zijn waarin geloof voor genezing ontwikkeld word

Het is ook geen ziekte, als het een ziekte was geweest, waren er wel medicijnen voor geweest.
Het is een aangeboren afwijking, en een hopen mensen hebben een afwijking, ik ook, en ook ik moest er mee leren omgaan.
Dus eigenlijk hebben een hele boel mensen een afwijking, alleen geven sommige er aan toe, en sommige niet.
Wanneer is iets, of kan iets een afwijking zijn, als anderen er last van hebben.
En in veel gevallen, is er mee leren omgaan een optie, zo heeft iedereen zijn eigen kruis te dragen.
En net als de wereld rond is, heb je nu eenmaal klagers en dragers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:43
 
GERRIT084 schreef:
Het is ook geen ziekte, als het een ziekte was geweest, waren er wel medicijnen voor geweest.
Het is een aangeboren afwijking, en een hopen mensen hebben een afwijking, ik ook, en ook ik moest er mee leren omgaan.
Dus eigenlijk hebben een hele boel mensen een afwijking, alleen geven sommige er aan toe, en sommige niet.
Wanneer is iets, of kan iets een afwijking zijn, als anderen er last van hebben.
En in veel gevallen, is er mee leren omgaan een optie, zo heeft iedereen zijn eigen kruis te dragen.
En net als de wereld rond is, heb je nu eenmaal klagers en dragers.

aangeboren? ja
afwijking? nee
tenzij je bedoeld een afwijking van het oorspronkelijke perfecte plaatje dat God voor ogen had.

het enige kruis dat ik wens te dragen zijn de gevolgen die mijn geloof in Jezus Christus heeft / hebben.
Mijn omstandigheden zullen nooit een kruis zijn dat ik te dragen heb.
Eerder een uitdaging en een berg die door geloof moet wijken.

Ik voeg mij niet onder de dragers, ook niet onder de klagers, wel onder de genieters.

En dat ik grenzen heb en daarmee moet leren omgaan, ok. Maar dat is geen kruis. Dat is respect hebben voor wie je bent, en niet de norm hanteren die de maatschappij voorschrijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 19:57
 
MOMO697 schreef:
aangeboren? ja
afwijking? nee
tenzij je bedoeld een afwijking van het oorspronkelijke perfecte plaatje dat God voor ogen had.

het enige kruis dat ik wens te dragen zijn de gevolgen die mijn geloof in Jezus Christus heeft / hebben.
Mijn omstandigheden zullen nooit een kruis zijn dat ik te dragen heb.
Eerder een uitdaging en een berg die door geloof moet wijken.

Ik voeg mij niet onder de dragers, ook niet onder de klagers, wel onder de genieters.

En dat ik grenzen heb en daarmee moet leren omgaan, ok. Maar dat is geen kruis. Dat is respect hebben voor wie je bent, en niet de norm hanteren die de maatschappij voorschrijft.

Natuurlijk, is het geen afwijking, het is een aangeboren perfecte staat, waar niemand geen problemen mee heeft.
En de Bijbel, ach het zal allemaal wel zet en vertalingsfouten zijn geweest.
En wat de natuur zelf bepaald, dat bij dieren in het wild, waar het ook wel eens voorkomt, ach die maken elkaar dan gewoon af.
Maar wat zou dat, dat zijn dan ook beesten, maar wat zou het, het moest een naam hebben.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 20 januari 2012, 22:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 09:42
 
HANNAH810 schreef:
FEITELIJK wel!!

hannah.........heeft een peutertje uit "een netwerk" verzorgd..... Zieke smiley

En Shanita is zo'n peutertje geweest....

En even een blijde opmerking erachteraan: Door mijn intelligentie heb ik dit kunnen overleven Coole smiley met zonnebril en nog steeds Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 januari 2012, 09:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 09:47
 
En om weer on-topic te gaan deze post:

ANNETTE792 schreef:
Maar geloof jij dat als ze inderdaad therapie aanbieden om het te onderdrukken, ze dat ook netjes op hun website zouden zetten?

FRANK:Op hun website zie ik dat ze gesprekken, therapie, aanbieden aan mensen met een homoseksuele geaardheid. Ook de partners en familieleden kunnen gebruik maken van deze therapie. Dat lees ik dus, dat kan iedereen lezen. We kunnen ons dus baseren op die informatie.

Indien ze toch proberen om homoseksuelen te genezen van hun geaardheid dan staat dit haaks op het aanbod dat ze vermelden. Dan spreken we eigenlijk van bedrog. Toch is dit slechts een veronderstelling én waarom zouden we die veronderstelling maken? Eigenlijk zouden we dan alles wat we lezen in twijfel moeten trekken.

Zou het niet kunnen zijn dat het gerucht in het leven is geroepen omwille van een besparingstactiek? We weten allemaal dat er in de zorgsector enorme besparingen worden doorgevoerd. Toevallig biedt een christelijke organisatie een zorgpakket aan en dat kan natuurlijk tot verkeerde interpretaties leiden. Want christenen, en dan meer bepaald min of meer extreme christenen, hebben immers een hekel aan praktiserende homo's. De geruchtenmakers mikken dan op datgene wat op de Bijbel staat over homoseksualiteit en hopen dan zo een opstand te ontketenen tegen het zorgpakket dat Different aanbiedt. Eigenlijk misbruiken ze op deze manier alweer eens het christelijk geloof.

ANNETTE: Ook het gevoel onderdrukken is een vorm van omgaan met gevoelens, enkel een verkeerde vorm.
En daarmee wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze inderdaad fout bezig zijn want dat kan ik niet beoordelen, wel vind ik het goed dat er als er zulke geluiden voorbij komen er onderzoek naar gedaan word.


Ik als amsterdammer ken die organisatie redelijk goed.
Heb getuigenissen gehoord en gelezen in boekjes van hun.
Kon 'gevallen' die genezen zijn.

Inderdaad huisvaders die zijn getrouwd, kinderen, voorheen homo.
Ook trieste gevallen en verhalen van getrouwde mannen die regelmatig 'terugvielen'.

Nou kan het wel zo zijn, dat ze je ook helpen als je gewoon homo wilt blijven, dat weet ik niet.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 januari 2012, 09:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 14:47
 
Heb dus echt getuigenissen gezien, in kerken etc. van mensen die waren genezen van allerlei dingen. Ziekte's, homofielie.

En een indrukwekkende getuigenissen.

Alleen die ziektes, ja, daar kwam ik achter dat dat een dubieuze bedoening was...
Ook bij de ex-homo's, ze vielen terug....ja, daar denk ik nu pas aan....

Zo'n ex homo, met zijn vrouwtje ernaast, ja, ik was toen ook erg jong, getuigen dat God hem had vrijgemaakt van de geest van homofielie etc.
En dan opzij, heel trots naar dat vrouwtje kijkende en zeggen van dat hij nu haar heeft...

Dat soort dingen. Tot Heil des Volks, mooi buurtje hoor, bij de Jordaan in de buurt. De naam al....:) Ik liep daar regelmatig langs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LENYH959





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 21:27
 
Ik ben hier nieuw en het enige wat ik denk als ik dit lees is dat Jezus voor niemand een uitzondering maakte in zijn genezingen.Zondaar of gelovige (homo of hetro) dus laat ieder zijn leven leiden hoe hij/zij het goed dunkt en dan aan God het oordelen over laten ;). En over het ziekenfondspakket: Dan kan alles wel geschrapt worden want uiteindelijk hebben we de meeste dingen aan ons zelf te danken.Levensstijl,eetpatroon,bewegingspatroon. Ik heb veel gezondheidsklachten doordat ik verwaarloosd ben op jonge leeftijd.Moet ik dan daarom maar niks vergoed krijgen? Ik vertrouw op God en Jezus dat ik gezond mag worden maar daar moet ik zelf ook iets voor doen.Dus mensen een goed begin begint bij jezelf. En als je het niet eens bent met het systeem wat let je dan om eruit te stappen.Dan neem je geen uitgebreide verzekering.Maar als mensen er wel wat aan hebben laat die keus dan aan hen en maak je druk over je eigen leven. En als er homo's zijn die erdoor geholpen worden wie zijn wij dan om hen dat te ontnemen ondanks dat ik zelf ook niet geloof dat het een ziekte is.Zoals Jezus zegt een van de belangrijkste geboden om u aan te houden is behandel anderen zoals je zelf behandelt wil worden.Nou mensen als ik ziek ben ga ik graag bidden en naar de dokter, en ik denk zo dat dat voor jullie ook geld. Nogmaals ik wil niemand beledigen of boos maken.Dit is gewoon mijn mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 22:22
 
[quote=LENYH959]Ik ben hier nieuw en het enige wat ik denk als ik dit lees is dat Jezus voor niemand een uitzondering maakte in zijn genezingen.Zondaar of gelovige (homo of hetro) dus laat ieder zijn leven leiden hoe hij/zij het goed dunkt en dan aan God het oordelen over laten ;). En over het ziekenfondspakket: Dan kan alles wel geschrapt worden want uiteindelijk hebben we de meeste dingen aan ons zelf te danken.Levensstijl,eetpatroon,bewegingspatroon.

Hallo Lenyh

Ik vind dat je nu een beetje kort door de bocht gaat want niet alle ziekten komen door dat je zelf verkeert geleeft hebt want daar kan ik wel over mee praten maar het klopt niet voor een meter dat er dingen die belangrijk zijn er uitgehaald worden.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LENYH959





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 20:44
 
[quote=MARTIN695] Hallo Martin, idd ik zie dat ik in mijn punt verkeerd gemaakt heb wat dat betreft.Het alles eruit halen was dan ook een reactie op wat eerder gezegd was,ik vind dat iedereen de zorg moet krijgen die hij/zij nodig heeftIk kom zelf namelijk uit een gezin waar mishandeling e.d veel voorkwam helaas.Daardoor zit ik nu momenteel thuis omdat er dus nu verschillende dingen mis zijn (geestelijk zowel als lichamelijk)dus wat dat betreft zijn we het idd niet altijd zelf schuld. Of erfelijkheid wat dat betreft. Ik bedoel ook meer te zeggen als je zoeken wil kun je iemand overal wel de schuld van geven. Maar wat ik dus wil zeggen is,goed gezien,mijn foutje.
Sjalom.
Leny


Laatst aangepast door
LENYH959
op vrijdag 27 januari 2012, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: zondag 29 januari 2012, 20:20
 
GERRIT084 schreef:
Natuurlijk, is het geen afwijking, het is een aangeboren perfecte staat, waar niemand geen problemen mee heeft.
En de Bijbel, ach het zal allemaal wel zet en vertalingsfouten zijn geweest.
En wat de natuur zelf bepaald, dat bij dieren in het wild, waar het ook wel eens voorkomt, ach die maken elkaar dan gewoon af.
Maar wat zou dat, dat zijn dan ook beesten, maar wat zou het, het moest een naam hebben.

Geschokte, onthutste smiley
wat een felle reactie
Geschokte, onthutste smiley
waar heb ik dat aan te danken?
Geschokte, onthutste smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4