ChristianMatch
 


Forum

Ken Hem in al uw wegen.
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 20:11
 
Een van de voordelen van winter is, dat je kunt schaatsen. En dat is iets wat ik nu eenmaal graag doe. Niet dat ik daar een ster in ben, maar op het ijs een beetje glijden in een straffe wind is iets waar ik enorm van opknap. Schaatsen is iets wat een beetje in onze familie zit. Toen we in Groningen kwamen wonen, gingen mijn kinderen niet alleen op zwemles, maar ook op schaatsles. Ze schaatsen me dus nu met alle gemak voorbij.

Gisteren was het eindelijk zover. Hoewel de ijsbaan al een week open was, kon ik niet eerder, omdat ik last had van een griepje. Samen met vrienden, wat een lol. Voor die tijd gingen we eten, en aan het begin van de maaltijd vroegen ze mij om te bidden. "Enne" zei mijn vriend, "bid vooral voor het schaatsen." Pff dacht ik bij mezelf. Je kunt ook overdrijven, moet ik nou nog bidden voor schaatsen? Ik was eigenwijs en deed het dus niet.

Op de ijsbaan gebeurde het dus. Omdat ik het op ijshockeyschaatsen geleerd heb, sta ik stevig op het ijs. Vallen gebeurt dus niet zo snel. Maar ik zag de scheur niet en voordat ik het wist, viel ik lelijk op mijn zij. Ach ja vallen hoort erbij.
Maar ja, toen ik thuis kwam begon mijn knie op te spelen. Toen ik naar bed wilde, kon ik mijn knie niet buigen of strekken zonder pijn. Vanmorgen dus maar naar de dokter: ziijn conclusie was dat de pees behoorlijk opgezet is, gekneusd, ik met verband om de knie zit met mijn been zoveel mogelijk in ruste.

Wat zou er nu gebeurd zijn als ik wel had gebeden voor het schaatsen. Natuurlijk is daar geen absoluut antwoord op te geven. Maar het heeft me wel aan het denken gezet. "Ken Hem in al uw wegen", staat er in de bijbel. Misschien zouden we dit best wel letterlijk kunnen nemen. Ik weet nog dat ik vroeger als ik met mijn gezin op stap ging, begon met gebed om bescherming. Het valt natuurlijk niet te bewijzen, maar ik geloof dat God vaker mijn gebeden verhoord heeft dan ik zelf doorgehad heb.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 12 januari 2010, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JILL658





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:42
 
p de ijsbaan gebeurde het dus. Omdat ik het op ijshockeyschaatsen geleerd heb, sta ik stevig op het ijs. Vallen gebeurt dus niet zo snel. Maar ik zag de scheur niet en voordat ik het wist, viel ik lelijk op mijn zij. Ach ja vallen hoort erbij.
Maar ja, toen ik thuis kwam begon mijn knie op te spelen. Toen ik naar bed wilde, kon ik mijn knie niet buigen of strekken zonder pijn. Vanmorgen dus maar naar de dokter: ziijn conclusie was dat de pees behoorlijk opgezet is, gekneusd, ik met verband om de knie zit met mijn been zoveel mogelijk in ruste.

Wat zou er nu gebeurd zijn als ik wel had gebeden voor het schaatsen. Natuurlijk is daar geen absoluut antwoord op te geven. Maar het heeft me wel aan het denken gezet. "Ken Hem in al uw wegen", staat er in de bijbel. Misschien zouden we dit best wel letterlijk kunnen nemen. Ik weet nog dat ik vroeger als ik met mijn gezin op stap ging, begon met gebed om bescherming. Het valt natuurlijk niet te bewijzen, maar ik geloof dat God vaker mijn gebeden verhoord heeft dan ik zelf doorgehad heb.

Laatst aangepast door CHATULIEM619

op dinsdag 12 januari 2010, 20:16

Sterkte en ik bid dat je gauw mag herstellen, Chat Knipoog smiley
Jill
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIESBETH326





Berichten: 456

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 22:49
 
Met vallen en opstaan leer je lopen, is het spreekwoord. Knipoog smiley Dat geldt niet minder ook voor onze geestelijke levensweg...

Ken Hem in al uw wegen... Misschien zouden we dit best wel letterlijk kunnen nemen, schrijf je Chat. Wat mij betreft mag je het 'misschien' wel weglaten. Juist ook in de kleine, concrete en onschuldig lijkende dingen wil God gekend worden! Er staat niet voor niets: ken Hem in al uw wegen, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1