ChristianMatch
 


Forum

invloed van Westers denken op christenen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 08:48
 
PETER649: Wat een jalouzie is er toch in het land bah.

Helemaal hartgrondig mee eens!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 08:54
 
HANNAH810 schreef:
die mensen kun je echter alleen zien als je ogen hebt, leanne; en daar ontbreekt het misschien ook wel eens aan in onze maatschappij?

Ja, ik heb makkelijk lu...eh praten. Ik heb geen kinderen.

Inderdaad, als je in een minima zit met een paar kinderen, kan het echt wel lastig zijn Boze smiley Want kinderen willen ook dingen zelfde als vriendjes, en kinderen zijn hard hoor, als je kind niet heeft wat andere kinderen wel hebben, kan zo'n kind worden gepest. Hoe dat op reformatorische en gereformeerde scholen is weet ik niet, daar is het wellicht anders.

Of als je kind niet meekan, als enige, met schoolreisje, dat soort dingen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 09:14
 
SHANITA130 schreef:
Ja, ik heb makkelijk lu...eh praten. Ik heb geen kinderen.

Inderdaad, als je in een minima zit met een paar kinderen, kan het echt wel lastig zijn Boze smiley Want kinderen willen ook dingen zelfde als vriendjes, en kinderen zijn hard hoor, als je kind niet heeft wat andere kinderen wel hebben, kan zo'n kind worden gepest. Hoe dat op reformatorische en gereformeerde scholen is weet ik niet, daar is het wellicht anders.

Of als je kind niet meekan, als enige, met schoolreisje, dat soort dingen...

Uiteindelijk werpen zulke dingen op latere leeftijd zijn vruchten weer af, bij deze kinderen.
Zij hebben geleerd met weinig tevreden te zijn, en met zo min mogelijk veel voor elkaar te krijgen.
Als je alles op een presenteer blaadje krijgt, en op een gegeven moment een stapje terug moet doen zijn de rapen pas echt gaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 09:47
 
SHANITA130 schreef:
Kijk, ik heb ook een uitkering(minima). Maar ja, met een beetje slimheid, waar zijn de aanbiedingen(supermarkt), en gewoon verstandig doen, ja, hou je best wel wat over. en het mooiste is, je hoeft er niet voor te werken.

Dit laatste is een grapje.

Werken zit er helaas niet in, gelukkig wel leuk vrijwilligerswerk.

Trouwens, geluk en levensvreugde is niet afhankelijk van de hoeveelheid geld. Dat is gewoon blij zijn met wat je hebt, en niet constant af geven op mensen die meer hebben.

Ik ben blij met de voorzieningen in Nl.,heel blij! Ik ben alleen niet zo blij met de rotte appelsKnipoog smiley

Leanne,te vaak vern****,vernacheld en bedonderd.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 09:48
 
LENYH959 schreef:
Er is niks mis met hard werken,zo verdien je wat je hebt idd (of een beetje meer)Zelf werk ik vanuit de wajong als vrijwilliger veel.Zo help je gelijk ook weer een ander.En met luxe is ook niks mis.Ik denk gewoon dat de invloed van de westerse maatschappij meer hebzucht en idd minder gemeenschapszin met zich meebrengt. Mensen kijken bijna raar op als ik(25 jaar) binnen kom om de handen uit de mouwen te steken want het liever lui dan moe is schijnbaar bijna een norm geworden(met uitzondering natuurlijk).En nee ik denk niet dat we hier gestoord zijn of dat jij je moet schamen.Ik hoop alleen dat het dan niet ALLEEN MAAR om luxe draait maar dat men ook eens denkt aan de medemens.



Als het, zonder zelf in de problemen te komen, mogelijk is een paar biljetjes in een envelopje te stoppen voor een ander... is dat ook luxe Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LENYH959





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 10:12
 
SHANITA130 schreef:
Kijk, ik heb ook een uitkering(minima). Maar ja, met een beetje slimheid, waar zijn de aanbiedingen(supermarkt), en gewoon verstandig doen, ja, hou je best wel wat over. en het mooiste is, je hoeft er niet voor te werken.

Dit laatste is een grapje.

Werken zit er helaas niet in, gelukkig wel leuk vrijwilligerswerk.

Trouwens, geluk en levensvreugde is niet afhankelijk van de hoeveelheid geld. Dat is gewoon blij zijn met wat je hebt, en niet constant af geven op mensen die meer hebben.

Juist, ieder zijn eigen ding.Ik voel me iedere maand gezegend met wat ik heb en dat ik dan zelfs wat over heb. Luxe in de bijstand dan is toch heerlijk. En ik heb wel kids waarvoor ik gedeeltelijk zorg draag. En die komen ook niks tekort dus wat wil een mens nog meer.Een gelukkig en vreugdevol leven en verstandig met je geld omgaan,ben het er helemaal mee eens.
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 10:50
 
PIETER649 schreef:
Als het, zonder zelf in de problemen te komen, mogelijk is een paar biljetjes in een envelopje te stoppen voor een ander... is dat ook luxe Knipoog smiley

Ik moet inene denken aan evangelist Benny Hinn, in een docu erover, zat een heel zaaltje vrijwilligers het collecte geld te tellen......(even ff topic, dat beeld kreeg ik inene voor me)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 14:27
 
SHANITA130 schreef:
Ik moet inene denken aan evangelist Benny Hinn, in een docu erover, zat een heel zaaltje vrijwilligers het collecte geld te tellen......(even ff topic, dat beeld kreeg ik inene voor me)


neem nou rustig van mij aan dat ik zelf beslis aan wie ik hulp geef, daar heb ik geen organisaties voor nodig met n dotje strijkstokken waar de helft aan blijft hangen!
mijn envelopjes komen ook niet in handen van types als Benny Hinn of Jan Zijlstra, dan gooi ik t liever zelf in de sloot, dan zie ik tenminste nog kringeltjes Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:14
 
MIEKE364 schreef:
De zegeningen van het westen zijn overvloedig. Niet iedereen kan een rem zetten op de hebzucht. De producenten dringen ons onze 'wensen' agressief op die we niet eens kunnen bedenken....Een eerlijke verdeling mislukt al een paar honderd jaar hoewel de kleine successen de burger moed geven.

Een evenwicht in voeding aan lichaam, geest en ziel is het mooiste maar heel moeilijk waar te maken zeker voor de generaties na de babyboomers die geen armoede hebben gekend en steeds meer willen.

steeds meer kinderen groeien op in armoede, voor westerse begrippen dan.
geen geld voor al die nwe dingesheidjes, geen geld voor bioscoop of verjaardagsfeestjes. een sociaal isolement is het gevolg.
en het verschil tussen arm en rijk in nederland gaat steeds groter worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 15:29
 
MOMO697 schreef:
steeds meer kinderen groeien op in armoede, voor westerse begrippen dan.
geen geld voor al die nwe dingesheidjes, geen geld voor bioscoop of verjaardagsfeestjes. een sociaal isolement is het gevolg.
en het verschil tussen arm en rijk in nederland gaat steeds groter worden.

hoewel ik het heel moeilijk vind om te zien hoe krap mensen soms zitten, denk ik dat het voor kinderen ook wel degelijk leerzaam kan zijn om met wat minder luxe groot te worden.
vanuit mijn eigen jeugd weet ik nog van een periode dat we de bonen (met haren Zieke smiley ) uit opa's moestuin drie maal in de week kregen voorgeschoteld, en de andere dagen de andijvie uit de aanbieding; geld voor een paar potloden was er gewoonweg even niet.
verre van leuk; maar het maakt je levenslang dankbaar en bewust van luxe, denk ik.

overigens is het mogelijk om op te groeien zonder bioscoop bezoek; een dvd lenen is geen schande, toch? en een verjaarsfeestje hoeft weinig te kosten; een beetje creatief en je hebt het geweldig gezellig met elkaar denk ik.
in het bos kun je ook erg leuke uitjes organiseren, en een dropping is op latere leeftijd heel interessant.
t kost wel wat meer moeite, maar vaak wordt het ook wel heel erg gewaardeerd!

neemt niet weg, dat armoede gewoonweg verre van leuk is!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 17:30
 
PIETER649 schreef:
neem nou rustig van mij aan dat ik zelf beslis aan wie ik hulp geef, daar heb ik geen organisaties voor nodig met n dotje strijkstokken waar de helft aan blijft hangen!
mijn envelopjes komen ook niet in handen van types als Benny Hinn of Jan Zijlstra, dan gooi ik t liever zelf in de sloot, dan zie ik tenminste nog kringeltjes Lachende smiley



Lachende smiley Mijnes ook niet, dan liever in de sloot....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 januari 2012, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:43
 
SHANITA130 schreef:
Lachende smiley Mijnes ook niet, dan liever in de sloot....

Whow...ik ben een goeie snorkelaar....jammer dat het water zo koud is...brrrr Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:53
 
Ja, of in de gracht Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:16
 
HANNAH810 schreef:
hoewel ik het heel moeilijk vind om te zien hoe krap mensen soms zitten, denk ik dat het voor kinderen ook wel degelijk leerzaam kan zijn om met wat minder luxe groot te worden.
vanuit mijn eigen jeugd weet ik nog van een periode dat we de bonen (met haren Zieke smiley ) uit opa's moestuin drie maal in de week kregen voorgeschoteld, en de andere dagen de andijvie uit de aanbieding; geld voor een paar potloden was er gewoonweg even niet.
verre van leuk; maar het maakt je levenslang dankbaar en bewust van luxe, denk ik.

overigens is het mogelijk om op te groeien zonder bioscoop bezoek; een dvd lenen is geen schande, toch? en een verjaarsfeestje hoeft weinig te kosten; een beetje creatief en je hebt het geweldig gezellig met elkaar denk ik.
in het bos kun je ook erg leuke uitjes organiseren, en een dropping is op latere leeftijd heel interessant.
t kost wel wat meer moeite, maar vaak wordt het ook wel heel erg gewaardeerd!

neemt niet weg, dat armoede gewoonweg verre van leuk is!!

was niet om te klagen hoor
maar onderschat het sociaal isolement niet
als jouw klasgenootjes je vragen of je meegaat naar de bioscoop en ja kan niet omdat er geen geld is?
je word uitgenodigd voor een feestje maar je gaat niet omdat er geen geld is voor een kadootje om mee te nemen?
sociale armoede ontstaat als je niet mee kan doen met de rest omdat er geen geld is
of zelf als volwassene niet mee kunnen doen met een activiteit omdat je er domweg geen geld voor hebt
je weer met lege handen op een verjaardagsfeest aankomt
nee, de ander vind het niet erg maar jijzelf wel!!!

zo erg is het hier gelukkig niet maar je sociale leven krijgt een enorme dreun door in een moeilijke financiele situatie te zitten

vroeger was je geen uitzondering
in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer
maar in het heden wel

er zijn veel kinderen die zo moeten leven en dat heeft niks te maken met ouders die niet willen werken trouwens
ook al zullen die er ook wel zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:26
 
MOMO697 schreef:
was niet om te klagen hoor
maar onderschat het sociaal isolement niet
als jouw klasgenootjes je vragen of je meegaat naar de bioscoop en ja kan niet omdat er geen geld is?
je word uitgenodigd voor een feestje maar je gaat niet omdat er geen geld is voor een kadootje om mee te nemen?
sociale armoede ontstaat als je niet mee kan doen met de rest omdat er geen geld is
of zelf als volwassene niet mee kunnen doen met een activiteit omdat je er domweg geen geld voor hebt
je weer met lege handen op een verjaardagsfeest aankomt
nee, de ander vind het niet erg maar jijzelf wel!!!

zo erg is het hier gelukkig niet maar je sociale leven krijgt een enorme dreun door in een moeilijke financiele situatie te zitten

vroeger was je geen uitzondering
in de toekomst waarschijnlijk ook niet meer
maar in het heden wel

er zijn veel kinderen die zo moeten leven en dat heeft niks te maken met ouders die niet willen werken trouwens
ook al zullen die er ook wel zijn



Dan verkeren wij in de gelukkige omstandigheid, Momo, dat ik zelf een flatscreen tv kon kopen en dat jouw kinderen er ook 1 konden kopen Lachende smiley
zo zie je.. de soep word nergens zo heet gegeten alstie opgediend word.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 19:38
 
PIETER649 schreef:
Dan verkeren wij in de gelukkige omstandigheid, Momo, dat ik zelf een flatscreen tv kon kopen en dat jouw kinderen er ook 1 konden kopen Lachende smiley
zo zie je.. de soep word nergens zo heet gegeten alstie opgediend word.

hebben we met zn 3-en gedaan na er heel hard en in weer en wind voor gewerkt te hebben ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:01
 
MOMO697 schreef:
hebben we met zn 3-en gedaan na er heel hard en in weer en wind voor gewerkt te hebben ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


maakt niet uit!! hij staat er en je hebt er lol van, toch? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:10
 
PIETER649 schreef:
maakt niet uit!! hij staat er en je hebt er lol van, toch? Knipoog smiley

zeker weten

maar het sociaal isolement is me helaas maar al te goed bekend

en nu gaan we weer heerlijk genieten van onze flatscreen tv Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:55
 
MOMO697 schreef:
zeker weten

maar het sociaal isolement is me helaas maar al te goed bekend

en nu gaan we weer heerlijk genieten van onze flatscreen tv Knipoog smiley


verwijderd.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 25 januari 2012, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:06
 
MOMO697 schreef:
zeker weten

maar het sociaal isolement is me helaas maar al te goed bekend

en nu gaan we weer heerlijk genieten van onze flatscreen tv Knipoog smiley

Kijk dat bedoel ik soms.
Ieder mens stelt prioriteiten in zijn uitgaven. Geld kun je maar 1 maal uitgeven. (ik wel tenminste) Boze smiley
Vanzelfsprekend kan armoede moeilijk zijn (zoals Momo zegt) maar soms ook goed zijn in de opvoeding (zoals Hannah zegt)
Ik weet van een steenrijke directeur, zijn zoon moest met een krantenwijk zijn eigen fiets verdienen. Helemaal niks mis mee lijkt me....

Cootje ziet ook regelmatig mensen onder de armoede grens leven. Helaas is daarbij vaak de combinatie met werkeloos, alcohol of drugsproblemen en grote schulden.
Vaak blijven kinderen als ze volwassen worden in hetzelfde spiraal.
Ze zijn niet gewend om 'verantwoord' met geld om te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:10
 
MOMO697 schreef:
onderschat het sociaal isolement niet
er zijn veel kinderen die zo moeten leven en dat heeft niks te maken met ouders die niet willen werken trouwens
ook al zullen die er ook wel zijn

zoals ik al aangaf; ik weet het uit ervaring, momo;
en ik kan je zeggen dat je elke vorm van luxe daarna dubbel op waarde kunt schatten; dat is dan het vóórdeel dat je kinderen er later wellicht van mogen hebben!!

misschien waarderen ze de tv wel extra nu ze weten dat geld niet aan komt waaien?

hannah........geen abo op tv, en oud barrel doet het goed genoeg als ie vrijwel nooit aanstaat... Engeltje smiley gelukkig staat ie achter twee prachtige deurtjes........ Lachende smiley met blinkend witte tanden


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 januari 2012, 21:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:35
 
MOMO697 schreef:
hebben we met zn 3-en gedaan na er heel hard en in weer en wind voor gewerkt te hebben ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Dat is dan toch een keuze die je maakt om het daaraan te besteden?
Niets mis mee maar dan blijven er inderdaad andere dingen liggen.......zo werkt dat bij iedereen toch?
Ik heb geen flatscreen en heb de behoefte ook niet om er één aan te schaffen......maar als dat nu een hartewens is? Prima toch?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 24 januari 2012, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:38
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat is dan toch een keuze die je maakt om het daaraan te besteden?
Niets mis mee maar dan blijven er inderdaad andere dingen liggen.......zo werkt dat bij iedereen toch?
Ik heb geen flatscreen en heb de behoefte ook niet om er één aan te schaffen......maar als dat nu een hartewens is? Prima toch?

Net weer een nieuwe winterjas gekocht voor 1/3 van de prijs voor volgend jaar winter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:53
 
HANNAH810 schreef:
en ik kan je zeggen dat je elke vorm van luxe daarna dubbel op waarde kunt schatten; dat is dan het vóórdeel dat je kinderen er later wellicht van mogen hebben!!

]

Ik heb er echter de ook angst er aan overgehouden dat mijn kinderen luxe maar normaal gaan vinden.
Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe iemand die altijd maar alles kreeg zichzelf en zn gezin in de armoede trekt.
Ik ben blij dat ik mn kinderen dingen kan geven die ik vroeger niet kon geven, maar ik wil dat ze er van bewust zijn dat niet altijd alles kan en dat geld niet zomaar aan komt waaien.

Ik kan er dan ook heerlijk van genieten als mn dochter blij in de kamer staat te springen als ze een vuilniszak vol te kleine kleding van het buurmeisje krijgt en er vervolgens een modeshow volgt, zeker als ik dan een neefje zie dat kleding van een bepaald merk 'eist'.
Mijn dochter wil volgend jaar weer een week op kamp, kan ik prima betalen, maar ik vind het een uitstekende manier om te leren dat je voor geld zal moeten werken. En ze hoeft echt niet als een Assepoestertje het huis te soppen, maar je eigen bed opschudden en je kamer opruimen moet kunnen als je 8 bent.
Elke week kleuren we een paar vakjes in de Ameland-geldmeter die we samen geknutseld heb. En ze vindt het nog leuk ook, ze komt zelfs wel eens om extra klusjes vragen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:53
 
Een winterjas kun je het beste in de uitverkoop halen voor de volgende winter als je naar de prijs kijkt. Volgende week mogelijk flink kouder dus wie weet heb je hem nog nodig, Mario.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het niet met je eens...Juist in de kerk merk je dat mensen gemeenschapszin zoeken...Waarom zijn er van die grote refodromes en stroomt Drachten op zondagochtend vol......
De maatschappij is verindividualiseerd maar de kerk? Juist niet zou ik zeggen.....


De kerk biedt wel tegenwicht. Maar in hoeverre zoeken mensen in Drachten de eigen beleving? Het is wel zo dat het indruk maakt dat je er met zoveel mensen zit die doorgaans ook enthousiasme uitstralen. Het helpt echt daar moet je eerlijk in zijn. Maar is dat gemeenschapszin of het gevoel met velen te zijn? Ik zit zelf in een vergrijzende en teruglopende kerk en dat geeft toch geen goed gevoel. Toch is er wel een gemeenschapsgevoel omdat ik veel mensen vanouds ken. Aan de andere kant weet ik dat heel veel mensen zich in de kerken ook wel alleen voelen en de gemeenschap niet zo sterk ervaren. Ik moet wat dat betreft de baptisten nageven dat ze wel goed aan de sociale kant denken en elkaar ook buiten de kerk ontmoeten. De kerk is in die zin wel beinvloed door de moderne tijd maar nog steeds een ontmoetingsplaats.

Verder Willemijn: de meeste kerken en gemeentes lopen heel sterk terug.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 24 januari 2012, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:28
 
Hai Thomas,

Volgens mij zijn het "Vrije" Baptisten daar in Drachten. Je hebt ook "Baptisten", en daar zit wel verschil tussen heb ik gehoord.

Eventjes voor de zekerheid.

Ben het wel met je eens. Ze denken aan de sociale kant, en ontmoeten elkaar ook buiten de kerk.

Er zit ook een filiaal in Heerenveen.

Ik ken daar iemand, vandaar.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 januari 2012, 22:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 20:02
 
MARISKA601 schreef:
Je had het geld beter kunnen besteden aan voedsel ipv bij de voedselbank te halen.

Pardon ???


momo vraagt zich af waar sommige mensen het g*** lef vandaan halen

Kotsende smiley


Laatst aangepast door
MOMO697
op woensdag 25 januari 2012, 20:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 20:03
 
COOTJE711 schreef:
Kijk dat bedoel ik soms.
Ieder mens stelt prioriteiten in zijn uitgaven. Geld kun je maar 1 maal uitgeven. (ik wel tenminste) Boze smiley
Vanzelfsprekend kan armoede moeilijk zijn (zoals Momo zegt) maar soms ook goed zijn in de opvoeding (zoals Hannah zegt)
Ik weet van een steenrijke directeur, zijn zoon moest met een krantenwijk zijn eigen fiets verdienen. Helemaal niks mis mee lijkt me....

Cootje ziet ook regelmatig mensen onder de armoede grens leven. Helaas is daarbij vaak de combinatie met werkeloos, alcohol of drugsproblemen en grote schulden.
Vaak blijven kinderen als ze volwassen worden in hetzelfde spiraal.
Ze zijn niet gewend om 'verantwoord' met geld om te gaan.

vooroordelen te over Kotsende smiley


Laatst aangepast door
MOMO697
op woensdag 25 januari 2012, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 20:06
 
MOMO697 schreef:
hebben we met zn 3-en gedaan na er heel hard en in weer en wind voor gewerkt te hebben ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


3 jaar geleden ... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4