ChristianMatch
 


Forum

invloed van Westers denken op christenen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 22:25
 
MARISKA601 schreef:
Je had het geld beter kunnen besteden aan voedsel ipv bij de voedselbank te halen.


het zou zomaar kunnen dat ze dat ding al had voordat ze in haar huidige situatie kwam Mariska, niet te snel oordelen dus.

daarbij hoorde ik vorige week in de chatroom dat haar zoons dat ding bij elkaar gespaard hebben door ervoor te werken.
feitelijk istie dus geeneens van momo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 22:27
 
Bij deze ...


Sorry momo, ik had begrepen dat je hem pas geleden had aangeschaft.
Bij deze neem ik mijn woorden terug.

Mariska.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 22:33
 
MARISKA601 schreef:
Bij deze ...


Sorry momo, ik had begrepen dat je hem pas geleden had aangeschaft.
Bij deze neem ik mijn woorden terug.

Mariska.

t staat er anders nog steeds ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 23:15
 
http://www.nu.nl/buitenland/2723936/orthodoxe-joden-bekogelen-vrouw-met-stenen.html

Wat vinden die joden ervan? pfffffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 01:14
 
MOMO697 schreef:
vooroordelen te over Kotsende smiley

Nee beste momo, ik schreef dat niet omdat ik jòu bedoelde ofzo.
Ik ken je situatie helemaal niet.
Het was meer een algemene opmerking
Ik werk in het ziekenhuis en helaas worden zeer regelmatig patiënten opgenomen die wèl in zo'n situatie verkeren.
Dan bedoel ik het ook niet als verwijt maar wèl de trieste werkelijkheid...
Dus....voel je niet aangevallen.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 01:58
 
COOTJE711 schreef:
Nee beste momo, ik schreef dat niet omdat ik jòu bedoelde ofzo.
Ik ken je situatie helemaal niet.
Het was meer een algemene opmerking
Ik werk in het ziekenhuis en helaas worden zeer regelmatig patiënten opgenomen die wèl in zo'n situatie verkeren.
Dan bedoel ik het ook niet als verwijt maar wèl de trieste werkelijkheid...
Dus....voel je niet aangevallen.... Knipoog smiley

ok thanks
ken de trieste werkelijkheid ook
het voorbeeld dat doet volgen
in het goeie
en in het slechte
opa dat kleinzoon van twee op schoot heeft, en em de suiker onderuit het borrelglaasje voert, vol met alcohol, en pa en ma mogen er niks van zeggen want kleinzoon is naar opa vernoemt
een nwe generatie alcoholverslaving is geboren ...

hier zijn we knokkers
en dat voorbeeld doet ook volgen
gelukkig ten goede
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:34
 
Mariska,

Ja, ik wou dr ook iets van zeggen.

Alsnog.

Maar ja, ik zei net daarvoor tegen Pieter649 van negeren.

Maar toch even: Mariska, het kan echt niet zo zijn, dat als iemand een tv, of wat dan ook krijgt,(of haar kinderen ervoor werken) dat ie dan bijvoorbeeld de tv zou moeten inruilen als ie de bon nog heeft, en dan de voedselbank zou moeten bellen en zeggen van dat ie nu voorlopig ff zelf boodschappen kan doen.


Kijk, iemand is ingeschreven bij zo'n voedselbank, dus elke week staan er sowieso een of 2 bas-tassen met dingen klaar, of je die nu wel of niet ophaalt. En anders worden ze weg gepleurd. Want die vrijwilligers wachten tot het laatste moment en ietsje langer op je. en dan is er ook niemand meer om het alsnog wel aan mee te geven.
Dat is wat ik ervan weet, van mijn vrijwilligerswerk: voor anderen naar de voedselbank die het moeilijk hadden, etc. Was trouwens in een dorpje. En dan met de fiets, aan het stuur, aan elke kant een bas tas, dus vaak terug lopen..

Dus je kan je niet elke keer even in en dan weer even uit laten schrijven als je bijvoorbeeld 100 euro van je moeder hebt gehad voor je verjaardag, of iets dergelijks. Die zijn dan gewoon lekker voor jezelf.

Ja, ik schrok ook van je post, maar je hebt 'm weggehaald en het goedgemaakt, bedankt!

Nog ff iets: bij ons kom je in aanmerking voor de voedselbank, als je minder dan 40 euro per week hebt om boodschappen van te doen .....dan pas kan je een formulier, met bewijsstukken inleveren...en kom je in aanmerking.....Net zolang totdat je inkomen zodanig hoger wordt, door wat voor reden dan ook, dat je erboven zit...Maar dus niet door eenmalig iets voor je verjaardag oid....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 26 januari 2012, 16:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:14
 
MOMO697 schreef:
ok thanks
ken de trieste werkelijkheid ook
het voorbeeld dat doet volgen
in het goeie
en in het slechte
opa dat kleinzoon van twee op schoot heeft, en em de suiker onderuit het borrelglaasje voert, vol met alcohol, en pa en ma mogen er niks van zeggen want kleinzoon is naar opa vernoemt
een nwe generatie alcoholverslaving is geboren ...

hier zijn we knokkers
en dat voorbeeld doet ook volgen
gelukkig ten goede

Fijn, zet em op! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 20:46
 
THOMAS968 schreef:
De kerk biedt wel tegenwicht. Maar in hoeverre zoeken mensen in Drachten de eigen beleving? Het is wel zo dat het indruk maakt dat je er met zoveel mensen zit die doorgaans ook enthousiasme uitstralen. Het helpt echt daar moet je eerlijk in zijn. Maar is dat gemeenschapszin of het gevoel met velen te zijn? Ik zit zelf in een vergrijzende en teruglopende kerk en dat geeft toch geen goed gevoel. Toch is er wel een gemeenschapsgevoel omdat ik veel mensen vanouds ken. Aan de andere kant weet ik dat heel veel mensen zich in de kerken ook wel alleen voelen en de gemeenschap niet zo sterk ervaren. Ik moet wat dat betreft de baptisten nageven dat ze wel goed aan de sociale kant denken en elkaar ook buiten de kerk ontmoeten. De kerk is in die zin wel beinvloed door de moderne tijd maar nog steeds een ontmoetingsplaats.

Verder Willemijn: de meeste kerken en gemeentes lopen heel sterk terug.

Thomas


Er lopen bepaalde kerken terug, de meer traditionele kerken zeker...Hoewel die refodromes staan er ook niet voor niets.Maar wat je in tegenstelling tot vroeger ziet is dat er een grote evangelie golf is gekomen en er gewoon een ontzettende groei is van het aantal gemeentes en van diverse soorten......Dus praat je dan over een leegloop? Nee, er is meer verspreiding......mensen hebben veel meer keus...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er lopen bepaalde kerken terug, de meer traditionele kerken zeker...Hoewel die refodromes staan er ook niet voor niets.Maar wat je in tegenstelling tot vroeger ziet is dat er een grote evangelie golf is gekomen en er gewoon een ontzettende groei is van het aantal gemeentes en van diverse soorten......Dus praat je dan over een leegloop? Nee, er is meer verspreiding......mensen hebben veel meer keus...

Het is net de markt, waar mag je het meeste, voor het zelfde, maar of dat conform het woord is?!
In sommige belevingen is het maar mooi afgestemd, in de tijd die wij nu ervaren, of waar we nu in leven.
Dat is mooi meegenomen het zelfde geloven, met veel meer mogelijkheden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:31
 
GERRIT084 schreef:
Het is net de markt, waar mag je het meeste, voor het zelfde, maar of dat conform het woord is?!
In sommige belevingen is het maar mooi afgestemd, in de tijd die wij nu ervaren, of waar we nu in leven.
Dat is mooi meegenomen het zelfde geloven, met veel meer mogelijkheden.



Jij loopt dan nu ook nog in je berenvel rond en woont in een grot?????
Niet blijven hangen in het oude maar meegaan met het nieuwe......doe je zelf toch ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij loopt dan nu ook nog in je berenvel rond en woont in een grot?????
Niet blijven hangen in het oude maar meegaan met het nieuwe......doe je zelf toch ook?

Vrouwelijke theologie, ach dat neem ik u niet kwalijk hoor, simpel voorbeeld voor u, toen was stelen niet goed, nu wel dan?
En ik zeg niet dat vernieuwingen niet goed zijn, in tegendeel zelfs, u zegt dat ik in een berenvel rond zou lopen.
Integendeel ik ben best modern wat dat aangaat, een schapenvel, die kan je dankzij de multi culti cultuur van tegenwoordig op elke hoek van de straat kopen.
Dus gewoon wat vroeger niet kon, kan dat tegenwoordig wel dan?
Het is maar net, waar je in gelooft, en in wie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:49
 
GERRIT084 schreef:
Vrouwelijke theologie, ach dat neem ik u niet kwalijk hoor, simpel voorbeeld voor u, toen was stelen niet goed, nu wel dan?
En ik zeg niet dat vernieuwingen niet goed zijn, in tegendeel zelfs, u zegt dat ik in een berenvel rond zou lopen.
Integendeel ik ben best modern wat dat aangaat, een schapenvel, die kan je dankzij de multi culti cultuur van tegenwoordig op elke hoek van de straat kopen.
Dus gewoon wat vroeger niet kon, kan dat tegenwoordig wel dan?
Het is maar net, waar je in gelooft, en in wie.



Ik denk dat jij absoluut niet begrijpt wat vrouwelijke theologie inhoudt..... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 13:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat jij absoluut niet begrijpt wat vrouwelijke theologie inhoudt..... Engeltje smiley

Natuurlijk wel, die kreeg ik al heel jong, in groep 1, een heel aardige oude mevrouw, en heel wijs zeker voor vrouwen uit deze tijd.
De overeenkomst met nu is, zij woonde samen met een andere vrouw, en dat vonden wij toen maar raar.
En het wezenlijke overeenkomst met toen en nu, dat vinden wij nog steeds zo.
Dus niks niet iets van deze tijd, het is altijd zo geweest, al meer dan 20 eeuwen.
En nu, ach deze eeuw zal wel ook een naam gaan krijgen, de ontkennings eeuw of zoiets.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 14:03
 
GERRIT084 schreef:
Natuurlijk wel, die kreeg ik al heel jong, in groep 1, een heel aardige oude mevrouw, en heel wijs zeker voor vrouwen uit deze tijd.
De overeenkomst met nu is, zij woonde samen met een andere vrouw, en dat vonden wij toen maar raar.
En het wezenlijke overeenkomst met toen en nu, dat vinden wij nog steeds zo.
Dus niks niet iets van deze tijd, het is altijd zo geweest, al meer dan 20 eeuwen.
En nu, ach deze eeuw zal wel ook een naam gaan krijgen, de ontkennings eeuw of zoiets.


In die tijd waren het huisgenoten Gerrit.....Toen kwam het gewoon veel vaker voor dat twee vrouwen gewoon samenwoonden......en anderen speculeerden of ze nu wat hadden of niet.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 14:42
 
WILLEMIJN232 schreef:
In die tijd waren het huisgenoten Gerrit.....Toen kwam het gewoon veel vaker voor dat twee vrouwen gewoon samenwoonden......en anderen speculeerden of ze nu wat hadden of niet.......

Kijk dat bedoel ik dus, de ontkennings fase, wat jij zet, dat werd toen wel gezegd.
Maar later, velen jaren later kwam het aan het licht, toen waren zij allang naar de eeuwige jachtvelden.
Waarom het toen nog eens bevestigd moest worden, dat laat zich raden.
Het was toen eigenlijk best gewoon, er werd geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Tegenwoordig is het een hele hype geworden, iedereen moet uit de kast komen, en iedereen moet het weten.
Of je het nu wel of niet wil weten, daar aan hebben ze/we lak aan, alles voor iedereen mogelijk maken.
Dan ben ik misschien orthodoks, maar waarom mogen wij dan niet en moeten wel ons van onze mormen en waarden ontdoen.
En met de grote meute meedoen, of we willen of niet, het is tegenwoordig wel zo, en dat heb ik ooit aan de lijven ondervonden.
Dat je jezelf moet schamen als je gewoon vrijgezel bent, en wordt er vreemd opgekeken, als je het grote HET nog nooit gedaan hebt.
En als je het formulier invult, en je laat wat open, dan wordt er gezegd, u bent wat vergeten in te vullen.
En dan of toen werd de suggestie op geworpen, u mag het gewoon neer zetten hoor homoseksueel.
Dus dat is al jaren normaal, gewoon vrijgezel allang niet meer, je bentn wat of je mankeert wat.
Nou, geef mij het oude dan maar.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 10 februari 2012, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 15:24
 
GERRIT084 schreef:
...., gewoon vrijgezel allang niet meer, je bentn wat of je mankeert wat.
Nou, geef mij het oude dan maar.

Ik las op een andere site zelfs een verhaal, dat als je als vrijgezel een restaurant o.i.d. binnengaat en gaat zitten, dat je dan langer op de ober moet wachten. Want ze schijnen dan niet te begrijpen dat je niet zit te wachten op een ander, maar gewoon dat je alleen bent en zit te wachten op bediening. Of mensen kijken je raar aan, omdat je in je eentje koffie zit te drinken en een broodje zit te eten.


Laatst aangepast door
HENKWAL969
op vrijdag 10 februari 2012, 15:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 18:20
 
HENKWAL969 schreef:
Ik las op een andere site zelfs een verhaal, dat als je als vrijgezel een restaurant o.i.d. binnengaat en gaat zitten, dat je dan langer op de ober moet wachten. Want ze schijnen dan niet te begrijpen dat je niet zit te wachten op een ander, maar gewoon dat je alleen bent en zit te wachten op bediening. Of mensen kijken je raar aan, omdat je in je eentje koffie zit te drinken en een broodje zit te eten.

Als je in je eentje op een terras gaat koffiedrinken heb je snel aanspraak.......wel jammer dat je niet meteen kunt zien of ze vrijgezel zijn Engeltje smiley

Er is weinig veranderd,vroeger waren er net zoveel homofielen maar die bleven in een slecht huwelijk hangen of gingen als "vriendinnen" samenwonen.Na je huwelijk (of als pastoor)nam je een "huishoudster in huis die je "tante" noemde......het is alleen meer open geworden.
Vrijgezellen vond men vroeger ook al zielig maar dat was voor de grote "echtscheidingshausse" Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 18:43
 
LEANNE226 schreef:
Als je in je eentje op een terras gaat koffiedrinken heb je snel aanspraak.......wel jammer dat je niet meteen kunt zien of ze vrijgezel zijn Engeltje smiley

Er is weinig veranderd,vroeger waren er net zoveel homofielen maar die bleven in een slecht huwelijk hangen of gingen als "vriendinnen" samenwonen.Na je huwelijk (of als pastoor)nam je een "huishoudster in huis die je "tante" noemde......het is alleen meer open geworden.
Vrijgezellen vond men vroeger ook al zielig maar dat was voor de grote "echtscheidingshausse" Knipoog smiley

Ach geskeje mensen zijn dus niet echt vrijgezel he, die hebben nog te veel sores aan de broek hangen. Gefrustreerde smiley
De enige echte vrijgezel is nooit gebonden geweest, is alleen en beslist niet sielug.
Dat is wat die sjaloerse geskeje denken, nah dus eg nie Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 19:09
 
Vroeger hadden de vrijgezelle en de getrouwde man ook al medelijden met elkaar. Of het vroeger allemaal zoveel beter was, vraag ik me ook af. Er waren zeker minder echtscheidingen maar of de huwelijken toen beter waren geloof ik eigenlijk niet. In het begin van de jaren zestig vond 75 procent van de mensen een verstandshuwelijk aanvaardbaar, nu is dat minder dan tien en streeft nagenoeg iedereen naar een huwelijk uit liefde.

Thomas, er is geen goede oude tijd.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 10 februari 2012, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 19:11
 
GERRIT084 schreef:
Ach geskeje mensen zijn dus niet echt vrijgezel he, die hebben nog te veel sores aan de broek hangen. Gefrustreerde smiley
De enige echte vrijgezel is nooit gebonden geweest, is alleen en beslist niet sielug.
Dat is wat die sjaloerse geskeje denken, nah dus eg nie Slapende smiley

"Vrijgezel (verouderd vrijer) is de benaming voor iemand die niet gehuwd (vrij) is, geen relatie heeft, niet samenwoont, en geen weduwe of weduwnaar is. De term single is een meer algemenere term dan vrijgezel, namelijk iemand die geen relatie heeft"

Dus ik ben en was geen vrijgezel maar was in de juiste term "alleengaand" Gefrustreerde smiley
CM moet echt de opties uitbreiden.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 20:50
 
GERRIT084 schreef:
Kijk dat bedoel ik dus, de ontkennings fase, wat jij zet, dat werd toen wel gezegd.
Maar later, velen jaren later kwam het aan het licht, toen waren zij allang naar de eeuwige jachtvelden.
Waarom het toen nog eens bevestigd moest worden, dat laat zich raden.
Het was toen eigenlijk best gewoon, er werd geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Tegenwoordig is het een hele hype geworden, iedereen moet uit de kast komen, en iedereen moet het weten.
Of je het nu wel of niet wil weten, daar aan hebben ze/we lak aan, alles voor iedereen mogelijk maken.
Dan ben ik misschien orthodoks, maar waarom mogen wij dan niet en moeten wel ons van onze mormen en waarden ontdoen.
En met de grote meute meedoen, of we willen of niet, het is tegenwoordig wel zo, en dat heb ik ooit aan de lijven ondervonden.
Dat je jezelf moet schamen als je gewoon vrijgezel bent, en wordt er vreemd opgekeken, als je het grote HET nog nooit gedaan hebt.
En als je het formulier invult, en je laat wat open, dan wordt er gezegd, u bent wat vergeten in te vullen.
En dan of toen werd de suggestie op geworpen, u mag het gewoon neer zetten hoor homoseksueel.
Dus dat is al jaren normaal, gewoon vrijgezel allang niet meer, je bentn wat of je mankeert wat.
Nou, geef mij het oude dan maar.


Maar als jij naar de Bijbel leeft zoals je zegt: daar staat toch ook het is niet goed dat de mens alleen blijft?
Dus je hebt wel commentaar over anderen die niet naar de Bijbel leven volgens jou maar dat doe je zelf dan toch ook? Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar als jij naar de Bijbel leeft zoals je zegt: daar staat toch ook het is niet goed dat de mens alleen blijft?
Dus je hebt wel commentaar over anderen die niet naar de Bijbel leven volgens jou maar dat doe je zelf dan toch ook? Engeltje smiley

Dat was in het O.T zo gesteld, en onder mens werd alleen de man bedoeld.
En volgens Paulus is een alleenstaande rijker (ongehuwd) laat ik het daar nu roerig mee eens zijn.
En nu zal uw commentaar hierop als volgt zijn: wat zoek je hier dan?
Hulpe simpel toch.
Maar een goede is niet eens op 1 hand te tellen, laat staan twee..........dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:13
 
GERRIT084 schreef:
Dat was in het O.T zo gesteld, en onder mens werd alleen de man bedoeld.
En volgens Paulus is een alleenstaande rijker (ongehuwd) laat ik het daar nu roerig mee eens zijn.
En nu zal uw commentaar hierop als volgt zijn: wat zoek je hier dan?
Hulpe simpel toch.
Maar een goede is niet eens op 1 hand te tellen, laat staan twee..........dus.



Nee hoor, dat is mijn commentaar helemaal niet...dat is jouw commentaar...... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 februari 2012, 21:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nee hoor, dat is mijn commentaar helemaal niet...dat is jouw commentaar...... Knipoog smiley

Lachende smiley gelukkig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4