ChristianMatch
 


Forum

Incest
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:41
 
Ha Shanita, ook weer terug op CM? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 14:55
 
Ja Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:23
 
SHANITA130 schreef:
Ze vallen inderdaad terug in het oude gedrag, disrespectvol, gemeen, vals gedrag enzovoort....ouders/familie...en je zal hun kind maar wezen dan.



Vergeven hoeven we niet altijd na te streven. Als er geen berouw is zeker niet.
Er zijn ook mensen die geen last hebben van haat wrok ed. Die zijn gewoon onverschillig naar de daders.

Volgens mij moet je wel vergeven, maar nooit VERGETEN!!!

MIjn zonden wil ik ook graag vergeven, Maar vergeten worden ze vaak niet.

WEl zijn er hier mensen diie ze je liever inpeper, gooien zoveel mogelijk met moder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:23
 
[quote=NICKY298]Volgens mij moet je wel vergeven, maar nooit VERGETEN!!!

er moet niets... echt niet...
Vergeving is goddelijk en duur betaald en dus moet je daar niet "zomaar" mee strooien. En wát moet je vergeven? Hoeveel pijn doet het? Wat betekende het, wat is je verlies, wat heeft het voor gevolgen voor jou op allerlei gebied? Vergeven is: niet meer toerekenen. Voor je dat inderdaad doet moet je weten wát je niet meer toerekent. (Trouwens, eerst moet je leren toerekenen aan die ander, en jezelf leren vrijpleiten van wat jou is overkomen als kind.) Ik werk met overlevenden (dus ik gebruik niet de term slachtoffers maar overlevenden) van incest... misbruik/etc. en ik begin er zelf never over uit mezelf. Zelfs als iemand haar of zijn "christelijk wenselijke" opmerking ten beste geeft: "maar ik heb hem vergeven" ga ik peuteren. "O ja? wat heb je dan vergeven? Wees er niet te snel mee dit te zeggen en sla geen zaken over". Moeten vergeven... dan ligt de bal van verantwoordelijkheid dus bij de overlevende van misbruik en werkt dat weer in op het drama van ontkenning en schuldgevoel.
Als het zo ver is dat iemand wel wil vergeven en daar moeite mee heeft gebruik ik het voorbeeld van iets ver geven, overhandigen aan de ander, gaan loslaten... zodat de dader niet steeds overal als een schaduw met je meegaat. Dan mag je nog steeds tijd nemen voor alles wat daar nog uit voort vloeit aan emoties/herinneringen... en leren dat het leven aan jou is.

Herstel is mogelijk, ik zie het voor mijn ogen gebeuren. Ik heb een heilig geloof in de kracht van de overlevende (ja ja en natuurlijk ook in de kracht van God Engeltje smiley en werk daar vanuit. En zelfs geloof ik ook in herstel voor de dader die moet leren spijt te betuigen en verder de mogelijkheid dat hun slachtoffer vergeven kan los laat.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 4 mei 2012, 14:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:37
 
[quote=JOL252]

Prachtige uiteenzetting... Knipoog smiley
daar kan ik wat mee
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:44
 
[quote=JOL252]

Mooi verwoord!

Maar nog wel ff een paar vragen: wat wanneer de dader geen spijt betuigt en je het dus niet kunt overgeven aan de dader? Wat wanneer er geen contact meer is met de dader?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:54
 
[quote=JOSINA022]

Goede vraag!
Het goede nieuws is dat het leven van een overlevende/c.q. oorlogstroffee niet voor altijd onder de invloed hoeft te blijven van misbruik/de misbruiker.
We zijn van God en niet van de dader. Als dat de wens en het verlangen is en men is er aan toe is het mogelijk het te vér geven (aan God geven) en het leven verder op te bouwen met alle gezondheid/genieten wat er bij hoort, zoals onze Maker/Lover dat heeft bedoeld. (En mijn stille gedachte ernaast is: anders zou de dader nog gelijk krijgen ook.)
Dus én wanneer iemand niet zijn spijt toont én wanneer iemand niet meer aanwezig is of leeft (is allemaal 1 pot nat: niet tonen van spijt is ook er niet zijn voor de ander) is het mogelijk te herstellen naar de orde van Gods koninkrijk.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 4 mei 2012, 15:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 21:35
 
[quote=JOL252]

Dank je wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 21:51
 
klopt helemaal, je heb tijd nodig om te vergeven.

maar zeker tijd nodig om te herstellen.
en ja alles heeft zijn tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 00:36
 
NICKY298 schreef:
klopt helemaal, je heb tijd nodig om te vergeven.

maar zeker tijd nodig om te herstellen.
en ja alles heeft zijn tijd.



Verzamel de stenen en gooi ze in de rivier
..nog even kringen in het water ..
om voor altijd op de bodem achter te laten
en vaar met je bootje over dezelfde rivier
richting open water...


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 5 mei 2012, 01:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 09:14
 
Als iemand(mv), mijn hele leven heeft verwoesd, opleiding niet af kunnen maken, ernstige psychische aandoeningen, zoals angst paniek, slikstoornis, etc. geen kinderen kunnen krijgen.

Dus nog mazzel, wao(niveautje bijstand dat wel, nav van part time werk, en scheiding waar ik geen alimentatie van wilde), geen bijstand, ja, dan moet ik helemaal niets vergeven als de dader(s) geen berouw tonen, sterker nog, ontkennen, bagateliseren op een hele erg manier.

Dan is contact helemaal verbreken de enige optie en was ik daar maar eerder achter gekomen.

Waar ik nog ff aan toe wil voegen dat verdriet en woede blijven, die kan je een plaats geven en als dat maar niet overheerst.

Want iemand die seksueel een kind misbruikt, zal ook op andere vlakken het slechtste voor hebben, behalve als hij d'r ook profijt van heeft. Maar dan is het dus eigenbelang, en dat is destructie van het kind, ofwel leedvermaak en andere negatieve zaken.

Hoe willen zij zich naar God toe verantwoorden?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 mei 2012, 09:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 09:25
 
JOL252: Goede vraag!
Het goede nieuws is dat het leven van een overlevende/c.q. oorlogstroffee niet voor altijd onder de invloed hoeft te blijven van misbruik/de misbruiker.
We zijn van God en niet van de dader. Als dat de wens en het verlangen is en men is er aan toe is het mogelijk het te vér geven (aan God geven) en het leven verder op te bouwen met alle gezondheid/genieten wat er bij hoort, zoals onze Maker/Lover dat heeft bedoeld. (En mijn stille gedachte ernaast is: anders zou de dader nog gelijk krijgen ook.)
Dus én wanneer iemand niet zijn spijt toont én wanneer iemand niet meer aanwezig is of leeft (is allemaal 1 pot nat: niet tonen van spijt is ook er niet zijn voor de ander) is het mogelijk te herstellen naar de orde van Gods koninkrijk.

Quote:
Dus én wanneer iemand niet zijn spijt toont én wanneer iemand niet meer aanwezig is, is het JUIST WEL mogelijk te herstellen naar de orde van Gods koninkrijk.

Ben 't er gewoon mee eens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 25 mei 2012, 09:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 10:07
 
[quote=JOL252]Mooi stuk Jol.

Het enige wat ik graag zou toevoegen is, dat er veel gekeken word achteraf. Oordelen zijn makkelijk te maken. Maar achteraf is spijt mogelijk, is vergeving mogelijk, maar vooraf gaan er dingen zo verkeerd, dat het gevolgen heeft. Het waardevol met de mensen omgaan, begint bij ons zelf. Een onderdeel wat ik erg veel mis in onze samenleving, en dan is er weinig verschil tussen christelijk denken en niet christelijk denken, is het waardevol omgaan met het leven. God lief te hebben met al onze kracht, en onze naaste als ons zelf, is de wet die we zouden moeten naleven. Maar echt van jezelf houden betekend al waardevol naar het leven van jezelf kijken. En vanzelf wordt dan ook het leven van de naaste waardevol. Ik ben er van overtuigd, dat als je dat doet, er veel gevallen niet plaatsvinden, en mocht het plaatsvinden, dat er dan ook een besef is van wat er is gebeurd, en wat je de naaste hebt aangedaan. Vandaaruit is er ook plaats voor oprecht spijt, berouw, maar ook van vergeving. En dit geldt denk ik voor alle dingen van het leven. Heel veel kleine dingen bij elkaar opgeteld vormen ook soms diepe sporen in een leven, die uiteindelijk vergelijkbaar zijn met beschadigingen van ernstige bedrijven. Een kind wat nooit gezien is, heeft ook sporen voor het leven.

Als we hier meer oog voor krijgen, krijgt veel een andere lading. Dat maakt het leven in het algemeen duurzaam en waardevol, maar ook het leven met God. Dan zie je pas goed, hoe mooi een mens geschapen is, en hoe waardevol we hier mee om mogen gaan. En dan is elk mens van waarde, en heeft God in elk mens kwaliteiten gegeven die hem maken die hij/zij is. En zelfs, al is men in zonden gevallen, dan is er altijd een weg terug. Bij God vandaan, maar ook naar mensen onderling


Laatst aangepast door
WILLEM618
op vrijdag 25 mei 2012, 10:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 18:11
 
[quote=WILLEM618]Het is een prachtig stuk en zo zou het moeten zijn....Maar als je bij de Kinderbescherming en Jeugdzorg kijkt zie je ook dat incestslachtoffers later ook vaak dader worden.......en dat blijft een trieste constatering.....
Ik zeg niet dat het voor iedereen geldt maar de gegevens liggen er wel.....
En als je weet dat één op de tien kinderen misbruikt wordt is er in jouw omgeving en die van mij altijd wel iemand die misbruikt is/wordt......
En ik ben er van overtuigd dat de meeste incestklachtoffers er altijd een gevoelig litteken aan over houden en dat is toch niet raar? Je kan het bij God neerleggen en het een plekje geven maar het is wel iets wat bij de rest van je leven hoort ook al heeft de ander berouw en spijt betuigt...net als alle vervelende en mooie dingen die je overkomen.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 25 mei 2012, 18:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:49
 
SHANITA130 schreef:
JOL252: Goede vraag!
Quote:
Dus én wanneer iemand niet zijn spijt toont én wanneer iemand niet meer aanwezig is, is het JUIST WEL mogelijk te herstellen naar de orde van Gods koninkrijk.

Ben 't er gewoon mee eens!

Thanks voor je aanvulling JUIST WEL! inderdaad...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 19:53
 
SHANITA130 schreef:
Als iemand(mv), mijn hele leven heeft verwoesd, opleiding niet af kunnen maken, ernstige psychische aandoeningen, zoals angst paniek, slikstoornis, etc. geen kinderen kunnen krijgen.

Dus nog mazzel, wao(niveautje bijstand dat wel, nav van part time werk, en scheiding waar ik geen alimentatie van wilde), geen bijstand, ja, dan moet ik helemaal niets vergeven als de dader(s) geen berouw tonen, sterker nog, ontkennen, bagateliseren op een hele erg manier.

Dan is contact helemaal verbreken de enige optie en was ik daar maar eerder achter gekomen.

Waar ik nog ff aan toe wil voegen dat verdriet en woede blijven, die kan je een plaats geven en als dat maar niet overheerst.

Want iemand die seksueel een kind misbruikt, zal ook op andere vlakken het slechtste voor hebben, behalve als hij d'r ook profijt van heeft. Maar dan is het dus eigenbelang, en dat is destructie van het kind, ofwel leedvermaak en andere negatieve zaken.

Hoe willen zij zich naar God toe verantwoorden?


Ik lees een dappere strijdster hier op het forum.

een lieve groet,

Jo'


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 25 mei 2012, 20:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 20:58
 
[quote=WILLEMIJN232]

Ben het met je eens Willemijn, geloof ook niet dat ik gering denk over de gevolgen die het heeft, en welke sporen het trekt bij de slachtoffers
Daarom juist het belang van het onderstrepen van waardevol met het leven van jezelf en de ander omgaan.
En hoe begrijpelijk en intriest het ook is, veel slachtoffers zien vaak zelf ook de waarde van het leven niet, en ook de sporen die het trekt blijven altijd.
Maar zelfs de overheid gaat mee in het wegnemen van de waarde van het leven, en probeerd dat nog te verdedigen ook. En de waarde daarvan te zien voor je eigen leven, maakt ook dat je het ziet voor het leven van de ander.
En in dat opzicht ben ik er van overtuigt, dat als hier meer oog voor was, er veel minder leed zou zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:19
 
WILLEM618 schreef:
En hoe begrijpelijk en intriest het ook is, veel slachtoffers zien vaak zelf ook de waarde van het leven niet, en ook de sporen die het trekt blijven altijd.

ik denk zelf dat een misbruikt kind andere normaal-waarden meekrijgt dan wenselijk, en dat dat misschien mede een oorzaak kan zijn dat een slachtoffer dader kan worden.

immers; lichaamsgrenzen worden geschonden en de persoonlijkheid en behoeften van het kind worden op die manier ondergeschikt gemaakt aan die van de (zieke) volwassene.
het kind leert dus eigen behoeften te ontkennen, niet op eigen gevoel af te gaan, wordt overdonderd door ervaringen waar het bij lange na nog niet aan toe is en krijgt een verkeerd beeld mee van intermenselijke gedragspatronen.

het heeft gewoon een heel groot effect op de eigenwaarde van een kind, de vaardigheid grenzen aan te geven, en een gezonde basis op te bouwen qua identiteit.
ik heb voor een misbruikt pleegkindje van twee jaar gezorgt, maar het is vreselijk om aan te zien wat de gevolgen zijn!!


de herbelevingen die het kind had waren afschuwelijk, en dat is dan alleen nog maar wat je ziet op de korte termijn.......... Zieke smiley





.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 25 mei 2012, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:36
 
HANNAH810 schreef:
ik denk zelf dat een misbruikt kind andere normaal-waarden meekrijgt dan wenselijk, en dat dat misschien mede een oorzaak kan zijn dat een slachtoffer dader kan worden.

immers; lichaamsgrenzen worden geschonden en de persoonlijkheid en behoeften van het kind worden op die manier ondergeschikt gemaakt aan die van de (zieke) volwassene.
het kind leert dus eigen behoeften te ontkennen, niet op eigen gevoel af te gaan, wordt overdonderd door ervaringen waar het bij lange na nog niet aan toe is en krijgt een verkeerd beeld mee van intermenselijke gedragspatronen.

het heeft gewoon een heel groot effect op de eigenwaarde van een kind, de vaardigheid grenzen aan te geven, en een gezonde basis op te bouwen qua identiteit.
ik heb voor een misbruikt pleegkindje van twee jaar gezorgt, maar het is vreselijk om aan te zien wat de gevolgen zijn!!


de herbelevingen die het kind had waren afschuwelijk, en dat is dan alleen nog maar wat je ziet op de korte termijn.......... Zieke smiley





.


Klopt Hanna, als mannen zouden zien wat het teweeg brengt bij een vrouw. Zelf heb ik -in een situatie geweest- om zo'n herbeleving mee te maken. Het is een onvoorstelbare weg die moet worden afgelegd. Ik schaam me dan echt als man wat de gevolgen zijn. En dan begrijp je ook van die molensteen .... Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 25 mei 2012, 21:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:50
 
HERMAN968 schreef:
Klopt Hannah; als mannen zouden zien wat het teweeg brengt bij een vrouw. Zelf heb ik -in een situatie geweest- om zo'n herbeleving mee te maken. Het is een onvoorstelbare weg die moet worden afgelegd. Ik schaam me dan echt als man wat de gevolgen zijn. En dan begrijp je ook van die molensteen .... Verlegen lachende smiley

het mooie van dat hoofdstuk (mattheus 18) waar je naar verwijst, is dat er staat,
- dat de kleintjes engelen hebben, die ALTIJD het aangezicht van de Vader in de hemelen zien.
- WANT het is niet Zijn bedoeling, dat er ook maar één van die kleinen verloren gaat!
- WANT de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken wat verloren was.
- alzo is het niet de wil des Vaders dat er ook maar één van die kleintjes verloren gaat!!

hannah.......blij om voor sommige "kleinen" te mogen zorgen, al is het soms tijdelijk............... Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 25 mei 2012, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:57
 
HANNAH810 schreef:
het mooie van dat hoofdstuk (mattheus 18) waar je naar verwijst, is dat er staat,
- dat de kleintjes engelen hebben, die ALTIJD het aangezicht van de Vader in de hemelen zien.
- WANT het is niet Zijn bedoeling, dat er ook maar één van die kleinen verloren gaat!
- WANT de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken wat verloren was.
- alzo is het niet de wil des Vaders dat er ook maar één van die kleintjes verloren gaat!!

hannah.......blij om voor sommige "kleinen" te mogen zorgen, al is het soms tijdelijk............... Verlegen lachende smiley

Mooi,
wat is het toch mooi om het woord te delen met elkaar, elkaar op te bouwen mét Het Woord én de kracht ervan te kunnen proeven en ervaren. Allelluja ! Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 21:58
 
HANNAH810 schreef:
ik denk zelf dat een misbruikt kind andere normaal-waarden meekrijgt dan wenselijk, en dat dat misschien mede een oorzaak kan zijn dat een slachtoffer dader kan worden.

immers; lichaamsgrenzen worden geschonden en de persoonlijkheid en behoeften van het kind worden op die manier ondergeschikt gemaakt aan die van de (zieke) volwassene.
het kind leert dus eigen behoeften te ontkennen, niet op eigen gevoel af te gaan, wordt overdonderd door ervaringen waar het bij lange na nog niet aan toe is en krijgt een verkeerd beeld mee van intermenselijke gedragspatronen.

het heeft gewoon een heel groot effect op de eigenwaarde van een kind, de vaardigheid grenzen aan te geven, en een gezonde basis op te bouwen qua identiteit.
ik heb voor een misbruikt pleegkindje van twee jaar gezorgt, maar het is vreselijk om aan te zien wat de gevolgen zijn!!


de herbelevingen die het kind had waren afschuwelijk, en dat is dan alleen nog maar wat je ziet op de korte termijn.......... Zieke smiley





.

Ik bedoel denk ik het zelfde, al heb ik niet de ervaringen met gevallen die slachtoffer zijn. Zijn ook geen dingen die te omschrijven zijn, en alleen het voorstellen ervan is al vreselijk genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:00
 
HERMAN968 schreef:
Klopt Hanna, als mannen zouden zien wat het teweeg brengt bij een vrouw. Zelf heb ik -in een situatie geweest- om zo'n herbeleving mee te maken. Het is een onvoorstelbare weg die moet worden afgelegd. Ik schaam me dan echt als man wat de gevolgen zijn. En dan begrijp je ook van die molensteen .... Verlegen lachende smiley

En het zijn niet alleen mannen die het doen, Herman, al is het dan misschien wel het meeste bekend..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:10
 
WILLEM618 schreef:
En het zijn niet alleen mannen die het doen, Herman, al is het dan misschien wel het meeste bekend..

Een mens die dwaalt (en dan spreek ik op allerlei vlak), is tot veel boosheid in staat, de dood tegemoetgaande niet wetende wat de gevolgen zijn van daden. Dat ik gevrijwaard blijf (en bleef) is/was pure genade, want in de diepte zijn we allemaal potentëel dader. Zeg nooit nooit. Eer aan Hem die mij in vrijheid stelde en mij de wet in mijn hart heeft gelegd. Die mijn ogen opende en in Zijn genade om me geeft, Zich over mij ontfermt. Here zij dank ! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 22:38
 
Quote:
=HERMAN968][color=0000FF][i]Een mens die dwaalt (en dan spreek ik op allerlei vlak), is tot veel boosheid in staat, de dood tegemoetgaande niet wetende wat de gevolgen zijn van daden. Dat ik gevrijwaard blijf (en bleef) is/was pure genade, wantin de diepte zijn we allemaal potentëel dader. Zeg nooit nooit. Eer aan Hem die mij in vrijheid stelde en mij de wet in mijn hart heeft gelegd. Die mijn ogen opende en in Zijn genade om me geeft, Zich over mij ontfermt. Here zij dank !


eh wow hier reageer ik wel even op want dit vind ik een benauwend mensbeeld. Ik geloof dat persoonlijk niet. Er zijn zat mensen die hun vanzelfsprekende ethische code hebben en weten waar hun grens zit en die van de ander en een kind zien op een corrrecte, gezonde, liefdevolle en beschermende manier.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 25 mei 2012, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:06
 
JOL252 schreef:
eh wow hier reageer ik wel even op want dit vind ik een benauwend mensbeeld. Ik geloof dat persoonlijk niet. Er zijn zat mensen die hun vanzelfsprekende ethische code hebben en weten waar hun grens zit en die van de ander en een kind zien op een corrrecte, gezonde, liefdevolle en beschermende manier.

Ik begrijp je Jol, maar volg je niet. Prijs de Heer dat je niet erfelijk belast bent, in een familie bent opgegroeid waar je liefde en ethische code hebt meegekregen én dat je persoonlijkheid evenwichtig is. Da's pas compleet, en dan nog oppassen geblazen want sommige situaties dienen zich aan. Zo zien we bv. David die Batseba in zijn hart graag zag, en ... doodslag tot gevolg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:07
 
JOL252 schreef:
eh wow hier reageer ik wel even op want dit vind ik een benauwend mensbeeld. Ik geloof dat persoonlijk niet. Er zijn zat mensen die hun vanzelfsprekende ethische code hebben en weten waar hun grens zit en die van de ander en een kind zien op een corrrecte, gezonde, liefdevolle en beschermende manier.



Het gaat altijd om wat zich in de diepe krochten van de ziel van iemand zich afspeelt......kijk maar eens naar het misbruik van de katholieke kerk....
Het gaat dan om de gevoelens die je niet ziet en niet weet van iemand,als we dat wel zouden weten zouden we ons een hoedje schrikken.....ook bij mensen waarvan we denken dat die zo'n ethische code hebben......
Het is een mooie gedachte die je hebt maar de praktijk laat over het algemeen toch wat anders zien......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:09
 
nou ik moet zeggen;
ik zie mezelf nog niet direct op een kind vallen, hoor, willemijn! Zieke smiley Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:11
 
HANNAH810 schreef:
nou ik moet zeggen;
ik zie mezelf nog niet direct op een kind vallen, hoor, willemijn! Zieke smiley Zieke smiley


Zeggen er meer Hannah.....klopt, vertelden de priesters en paters van de katholieke kerk toch ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zeggen er meer Hannah.....klopt, vertelden de priesters en paters van de katholieke kerk toch ook?


en hoeveel priesters en paters hebben nooit de neiging gehad?
heeeeeeel veeeeel!!

hannah.........denkt niet in groepen.........niet in hokjes........maar in individuen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 4 van 7