ChristianMatch
 


Forum

Goede Vrijdag
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 09:57
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat ik me nu afvraag bij deze 25 reacties over Goede Vrijdag is dat er volop gesproken wordt over de praktische zaken, behalve door Chatuliem......
Er zijn te veel kerkdiensten, de dienst begint te laat, de Hema gaat lossen enz enz.....
Maar praktisch niemand hoor je over de indringende boodschap van Goede Vrijdag, nl dat Jezus aan het kruis hing voor onze zonden en beschimpt en geslagen werd.......
En dan neuzelen wij over de kerkdiensten en de tijden? Niet in verhouding toch?
Ja Wmijn, een topic over een bijbels onderwerp als genade heeft slechts ëën reactie opgeleverd. Het begint wel ernstige vormen aan te nemen. Klaarblijkelijk vindt men het belangrijker om over onzin te praten en daarover ruzie te maken, dan over echte geestelijke zaken.

Ik zal mn vraag dan nog maar eens herhalen. NL is aan het ontkerstenen. Is dat de wil van God of de wil van de mens. Oftewel, roept God minder mensen en laat Hij de rest maar aan hun lot over???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Je zou eens moeten lezen wat ik schreef. Mijn vraag was: is ontkerstening van NL door God geleid of door de mens. Met andere woorden, is het de wil van God dat zo weinig mensen overblijven en heeft Hij gewoon minder mensen uitgekozen? Of is het gewoon de mens zelf die zn eigen gang wil gaan?
En jij Moet dan eens nadenken over wat ik schrijf want als je mn posting beter begrijpend zou lezen had je eigen posting er niet meer neer hoeven te zetten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:10
 
De kerkgang op goede vrijdag is helemaal de keus van de mensen zelf.
Ik weet de redenen niet waarom men die dag niet te kerke gaat.


En waarom is goede vrijdag een gewone werkdag voor velen?
Is het niet al eeuwen geleden bepaald dat er Christelijke feestdagen werden ingesteld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:18
 
DANIEL777 schreef:
hiermee is dus al bewezen dat de opmerking van iemand een paar jaar geleden ineen soortgelijke discussie dat we veel teveel de 24/7 mentaliteit van amerika overnemen.

een paar beroepen daar gelaten




Daar hoeft op zich toch niets mis mee te zijn? Amerika is een land met een hoog gehalte christenen dus dat kan heel goed samen gaan volgens mij....Het gaat erom hoe je er zelf als mens mee omgaat, niet of de winkels nu 24 uur open zijn......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:27
 
DANIEL777 schreef:
En jij Moet dan eens nadenken over wat ik schrijf want als je mn posting beter begrijpend zou lezen had je eigen posting er niet meer neer hoeven te zetten
Je wilde me wijzen op een bepaalde inconsistentie. En die is er niet. Ik ben nl helemaal niet ingegaan op het fenomeen 24/7. Ik stelde een andere vraag. Ik herhaal die maar eens weer: zou het Gods wil zijn dat steeds minder mensen naar Hem willen luisteren? Zou Hij minder mensen roepen? Zo ja, waarom laat Hij ons land in de steek?
Ik geloof hier niet zo in, maar als ik dit zou geloven, zou ik in een enorme geloofscrisis terecht komen, want dan is de conclusie heel ernstig: GOD LAAT ONS LAND IN DE STEEK!!!en dan zou ik als een Daniel of een Nehemia op mijn kniieën gaan om de Heer te smeken ons niet in de steek te laten. Dat zou mn grootste zorg zijn, niet dat de winkels open zijn.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 5 april 2012, 10:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:31
 
WILLEMIJN232 schreef:
Daar hoeft op zich toch niets mis mee te zijn? Amerika is een land met een hoog gehalte christenen dus dat kan heel goed samen gaan volgens mij....Het gaat erom hoe je er zelf als mens mee omgaat, niet of de winkels nu 24 uur open zijn......
Er zit maar een gedeelte waarheid in je ant woord.
Ik zou deze vraag dan nog hier op het forum
Wat doen WIJ als christenen dan met Gods gebod 6dagen zult gij arbeiden en de 7 de dag rusten.
Moeten wij daar dan niet eens aan gaan houden ipv van allemaal maar mee te willen gaan in de 24/7 mentaliteit.
En als daar ons aan zouden gaan houden hebben de niet christelijke werkgevers best wel oog voor je volgens mij om je op zulke dagen als Goede Vrijdag etc vrij te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:38
 
DANIEL777 schreef:
Er zit maar een gedeelte waarheid in je ant woord.
Ik zou deze vraag dan nog hier op het forum
Wat doen WIJ als christenen dan met Gods gebod 6dagen zult gij arbeiden en de 7 de dag rusten.
Moeten wij daar dan niet eens aan gaan houden ipv van allemaal maar mee te willen gaan in de 24/7 mentaliteit.
En als daar ons aan zouden gaan houden hebben de niet christelijke werkgevers best wel oog voor je volgens mij om je op zulke dagen als Goede Vrijdag etc vrij te geven.



Ik denk dat ze dat best wel hebben alleen moet je ze zelf wel aanvragen natuurlijk, en niet twee dagen van tevoren.....Moet je ook met alle andere christelijke feestdagen en moslims ook met het offerfeest edg....
je kan niet van roostermakers verwachten dat ze dat allemaal weten, enige zelf verantwoordelijkheid is ook een groot goed in deze.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Je wilde me wijzen op een bepaalde inconsistentie. En die is er niet. Ik ben nl helemaal niet ingegaan op het fenomeen 24/7. Ik stelde een andere vraag. Ik herhaal die maar eens weer: zou het Gods wil zijn dat steeds minder mensen naar Hem willen luisteren? Zou Hij minder mensen roepen? Zo ja, waarom laat Hij ons land in de steek?

God is toch dezelfde God....heden en gisteren dezelfde???
Wij zijn het hoor....
Hij roept nog steeds...maar vaak is het dat WIJ het niet willen horen...
Immers hoe druk hebben we het niet voor ons gevoel??? (Ja...ook ik)
Met eerbied uitgesproken....God is best...maar we houden Hem voor het lest!!! (zo hoorde ik inderdaad van de week iemand zeggen...o ja dan is het toch Goede Vrijdag he??)
Willen wij dat Hij Koning over ons is???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:41
 
CHATULIEM619 schreef:
Je wilde me wijzen op een bepaalde inconsistentie. En die is er niet. Ik ben nl helemaal niet ingegaan op het fenomeen 24/7. Ik stelde een andere vraag. Ik herhaal die maar eens weer: zou het Gods wil zijn dat steeds minder mensen naar Hem willen luisteren? Zou Hij minder mensen roepen? Zo ja, waarom laat Hij ons land in de steek?
Ik geloof hier niet zo in, maar als ik dit zou geloven, zou ik in een enorme geloofscrisis terecht komen, want dan is de conclusie heel ernstig: GOD LAAT ONS LAND IN DE STEEK!!!
Ben ik het niet met je eens chatuliem dat God ons in de steek laat
Het gaat erom dat wij God de rug toekeren omdat wij als christenen onze zonden niet meer belijden en dat is wel eventjes iets anders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:44
 
ZEELAND736 schreef:
God is toch dezelfde God....heden en gisteren dezelfde???
Wij zijn het hoor....
Hij roept nog steeds...maar vaak is het dat WIJ het niet willen horen...
Immers hoe druk hebben we het niet voor ons gevoel??? (Ja...ook ik)
Met eerbied uitgesproken....God is best...maar we houden Hem voor het lest!!! (zo hoorde ik inderdaad van de week iemand zeggen...o ja dan is het toch Goede Vrijdag he??)
Willen wij dat Hij Koning over ons is???
Dus volgens jou is de mens in staat om God de rug toe te keren. Volgens mij ook, maar ik denk dat dat niet door iedereen gedeeld wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus volgens jou is de mens in staat om God de rug toe te keren. Volgens mij ook, maar ik denk dat dat niet door iedereen gedeeld wordt.



De mens misschien wel maar God laat ons nooit in de steek al lijkt dat soms wel zo......Het tegendeel is waar; God zorgt er altijd voor dat het goed komt maar wel op Zijn manier en wijze......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:48
 
DANIEL777 schreef:
Ben ik het niet met je eens chatuliem dat God ons in de steek laat
Het gaat erom dat wij God de rug toekeren omdat wij als christenen onze zonden niet meer belijden en dat is wel eventjes iets anders
Ik ben het er ook niet mee eens, dat geef ik aan, maar er zijn mensen die dat wel geloven. En die geef ik de kans erop in te gaan. Want als je gelooft in Gods uitverkiezing kun je zien dat ons land niet meer zo gewild is door God. Ik geloof niet in uitverkiezing...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus volgens jou is de mens in staat om God de rug toe te keren. Volgens mij ook, maar ik denk dat dat niet door iedereen gedeeld wordt.

Hadden wij geen eigen wil Chat???
En natuurlijk hoeft dat niet door iedereen gedeeld te worden....
Maar juist als jouw ogen op God geslagen zijn...dat je je hoop je vertrouwen en je verwachting van Hem hebt....zul je daar ook veel mee bezig zijn...
Dan doet het je verdriet als je een wereld af ziet glijden....(maar zeg dan ook maar dat je(ikzelf) geen haar beter ben)
Dat er geen geloof(of weinig) meer is....
Dan bid je daarvoor....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 10:57
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het er ook niet mee eens, dat geef ik aan, maar er zijn mensen die dat wel geloven. En die geef ik de kans erop in te gaan. Want als je gelooft in Gods uitverkiezing kun je zien dat ons land niet meer zo gewild is door God. Ik geloof niet in uitverkiezing...
God heeft het Joodse volk uitkozen als zijn volk maar dat wilt nog steeds nietzeggen dat je als Nederlander door God verstoten wordt als je oprecht christen bent en je zonden belijd.Want anders had God zijn disipelen wel thuis kunnen houden en niet de opdracht geven om het evangelie uit te dragen over de hele wereld
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 12:48
 
De boodschap van Goede vrijdag is prachtig maar de vraag ging om vrije dagen,hoe dat in de zorg zit weet ik niet,als het voor jou enorm belangrijk is bij die dienst te zijn dan moet je zorgen dat je vrij hebt....voor zover dat kan........ik ben vrij('s avonds dan)dus heb tijd zat.

Hier thuis hebben we de laatste dagen steeds hardere discussies over het geloof,de kinderen willen niet meer mee,vinden het te moeilijk en met alles wat ze zien en meemaken te ongeloofwaardig geworden Twijfelende smiley
Hoe meer ik praat hoe harder ze zich verzetten........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: donderdag 5 april 2012, 12:53
 
LEANNE226 schreef:
De boodschap van Goede vrijdag is prachtig maar de vraag ging om vrije dagen,hoe dat in de zorg zit weet ik niet,als het voor jou enorm belangrijk is bij die dienst te zijn dan moet je zorgen dat je vrij hebt....voor zover dat kan........ik ben vrij('s avonds dan)dus heb tijd zat.

Hier thuis hebben we de laatste dagen steeds hardere discussies over het geloof,de kinderen willen niet meer mee,vinden het te moeilijk en met alles wat ze zien en meemaken te ongeloofwaardig geworden Twijfelende smiley
Hoe meer ik praat hoe harder ze zich verzetten........

mag ik je tip geven leanne
als wij christenen hetgoede voorbeeld voorleven dan denk ik dat 1000 keer meer waarde heeft dan te praten.
want je geeft zelf al aan dat erover praten en werkelijk doen 2 aparte begrippen zijn.
Wens je veel sterkte en Wijsheid toe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2