ChristianMatch
 


Forum

Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:44
 
sorry als ik niet duidenlijk was,

eren mag altijd!! is prima!

maar voor je wat vraagt aan onze vader , maar vergeving vragen aan onze god.

ook ik heb hier vroeger niet altijd aan gedacht.
Maar jij wel en dat is fijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 17:37
 
MAR608 schreef:
Das weer zo'n typische mannen-die-tekortkomen-reaktie...ik ga dr niet op in chat, je bent zielig
Kijk, jij stelt een idiote vraag, ik merk alleen op dat je op deze manier die vraag niet kunt stellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 19:03
 
HERMAN968 schreef:
Gods Geest doorbreekt mijn grenzen
en ik bid dat Hij mijn hart aanraakt, steeds opnieuw en opnieuw
dat Zijn liefde door mijn duisternis dringt
Want dit is mijn gebed, dat mijn integriteit
niet weg geroofd wordt door de boze in mijn geestelijke strijd.

De donderdagbidders ontmoeten elkaar weer op donderdag vanaf 20 u. Allen zijn welkom. We starten het gebedsuurtje met
het eren van onze God.
“Vader met geheven handen
breng ik U mijn dank en eer
‘t Is Uw Geest die mij doet zeggen
Jezus Christus die is Heer” (lied 167).

Dit neemt telkens zo’n half uurtje in beslag.
Daarna verzamelen we de gebedspunten (eventueel vooraf in het kort doormailen).

Elke donderdag ervaren we de zegen van de Heer. Amen. Niet het aantal van de bidders is zo van belang, wel het hart waarmee
we naar God uitreiken.

Verder gebedspunt:
- moeder van Robbedoes, die kanker heeft en waar het niet goed mee gaat (Koller);
- leiding om respectvol te communiceren en de tong te bedwingen
"Wie de tong bedwingt, bedwingt gans het lichaam": “Wie zijn mond en zijn tong bewaakt (in toom houdt), bewaart zich in zijn leven allerlei ellende” aldus Spreuken 21:23.
Het is zoals een vlam die een enorme brand kan veroorzaken. Mensen kunnen behoorlijk worden beschadigd door wat er over en tegen hen wordt gezegd. In de volksmond spreken we van dit “dodelijk” venijn?
Welkom

Herman en medebidders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 19:11
 
HERMAN968 schreef:
Gods Geest doorbreekt mijn grenzen
en ik bid dat Hij mijn hart aanraakt, steeds opnieuw en opnieuw
dat Zijn liefde door mijn duisternis dringt
Want dit is mijn gebed, dat mijn integriteit
niet weg geroofd wordt door de boze in mijn geestelijke strijd.

De donderdagbidders ontmoeten elkaar weer op donderdag vanaf 20 u. Allen zijn welkom. We starten het gebedsuurtje met
het eren van onze God.
“Vader met geheven handen
breng ik U mijn dank en eer
‘t Is Uw Geest die mij doet zeggen
Jezus Christus die is Heer” (lied 167).

Dit neemt telkens zo’n half uurtje in beslag.
Daarna verzamelen we de gebedspunten (eventueel vooraf in het kort doormailen).

Elke donderdag ervaren we de zegen van de Heer. Amen. Niet het aantal van de bidders is zo van belang, wel het hart waarmee
we naar God uitreiken.

Verder gebedspunt:
- moeder van Robbedoes, die kanker heeft en waar het niet goed mee gaat (Koller);
- leiding om respectvol te communiceren en de tong te bedwingen
"Wie de tong bedwingt, bedwingt gans het lichaam": “Wie zijn mond en zijn tong bewaakt (in toom houdt), bewaart zich in zijn leven allerlei ellende” aldus Spreuken 21:23.
Het is zoals een vlam die een enorme brand kan veroorzaken. Mensen kunnen behoorlijk worden beschadigd door wat er over en tegen hen wordt gezegd. In de volksmond spreken we van dit “dodelijk” venijn?
Welkom

Herman en medebidders

Lieve, lieve mensen,

Wat word ik verdrietig van deze conversatie.... Geschokte, onthutste smiley

Vergeving vragen is niet meer en niet minder dan je afhankelijk opstellen t.o.v. God. Er is niets schijnheiligs aan.. alleen nederigheid t.o.v. de Heer zelf. Daarnaast ruimt het barriëres tussen jezelf en God op.. Lachende smiley

Voorbede doet dat ook. God is blij met een verslagen en vermorzeld hart dat tot Hem komt en zijn kleinheid durft te erkennen. Alleen Hij is groot, en Hij heeft een hekel aan trotsen van hart.. die slaat Hij uiteen...
Verraste, verbaasde smiley
Alleen Hij en jij weten hoe je hart er van binnen uit ziet, maar ja: telkens blijf je aan de vruchten de boom herkennen. Lachende smiley met blinkend witte tanden Laten het goede vruchten zijn, in de Naam van Jezus..

Liefs en God bless,
Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 22:09
 
ROOS423 schreef:
Lieve, lieve mensen,

Wat word ik verdrietig van deze conversatie.... Geschokte, onthutste smiley

Vergeving vragen is niet meer en niet minder dan je afhankelijk opstellen t.o.v. God. Er is niets schijnheiligs aan.. alleen nederigheid t.o.v. de Heer zelf. Daarnaast ruimt het barriëres tussen jezelf en God op.. Lachende smiley

Voorbede doet dat ook. God is blij met een verslagen en vermorzeld hart dat tot Hem komt en zijn kleinheid durft te erkennen. Alleen Hij is groot, en Hij heeft een hekel aan trotsen van hart.. die slaat Hij uiteen...
Verraste, verbaasde smiley
Alleen Hij en jij weten hoe je hart er van binnen uit ziet, maar ja: telkens blijf je aan de vruchten de boom herkennen. Lachende smiley met blinkend witte tanden Laten het goede vruchten zijn, in de Naam van Jezus..

Liefs en God bless,
Roos

ha roos;
ik denk dat het leerzaam kan zijn van elkaar te leren hoe je "vruchtbaar" kunt bidden. Zelf wordt ik er niet verdrietig van, maar vind ik het boeiend om te zien hoe verschillend we tot dezelfde God naderen.

Ik ben het met nicky eens, dat de zonden/fouten die je doet/maakt, een scheiding maken tussen God en ons hart, maar ik denk dat wanneer je eenmaal de Heere Jezus hebt leren kennen en Zijn liefde en vergeving, het niet noodzakelijk is aan het begin van je gebed eerst opnieuw vergeving te vragen, omdat God ons zelfs wil aanhoren en verhoren, wanneer wij als zondige mensen ons vertrouwen willen stellen op de almachtige God.
Dit neemt uiteraard niet weg, dat het steeds opnieuw belijden van onze zonden goed is, begrijp me goed. Ik denk namelijk dat een spontaan en oprecht gebed voor God vele malen belangrijker is; recht uit je hart,
en hoe de volgorde dan is en of je alle punten van "een schema" aangehouden hebt is dan denk ik van minder belang.

het is mij wel gebeurd dat ik al mijn ellende met een opstandig hart God toegeschreeuwd heb; en ik geloof dat zelfs dát mag!
Hij zegt; doe me uw stem horen; want uw stem is me lieflijk; zelfs als we "krassen als de raven".
Ik denk dat hij ons liever opstandig tot Hem ziet naderen, dan in het geheel niet.

ook zie ik verschil tussen afhankelijkheid/nederigheid, en het vragen van vergeving.
vergeving vragen doe je na het maken van fouten/doen van zonden.
afhankelijkheid en nederigheid zijn een basis-houding richting God, begrijp je wat ik bedoel?

daarnaast heb je het over een vermorzeld hart, en ook daar heb ik een andere visie op;
ik denk niet dat God ons hart vermorzeld, maar wel zodanig verbreekt dat je de behoefte ervaart om tot hem te komen om heling en genezing.
als je voelt genezing nodig te hebben, vraag je namelijk om "de balsum van Gilead", om maar met bijbelse termen te spreken.
oftewel;
wanneer je voelt dat je vergeving nodig hebt, ga je tot het bloed van de Heere Jezus.

ook ben ik niet met je eens dat God een hekel heeft aan trotse menesn; wel aan die instelling; niet aan de méns die trots is.
God heeft de mens lief; de houding van het hart van die mens dus niet.
maar gelukkig wil Hij daar ook zelf de nodige verandering in brengen.

weet je; ik vind het nu net zo heerlijk, dat wanneer wij mensen trots zijn (of opstandig, verdrietig, kleingelovig en vul verder maar in) god ons nu net NIET wegslaat, maar ons in ontferming wil vormen zo hij ons hebben wil. DAT is nu net genade; dat is liefde; dat is GOD.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 22:16
 
god is, als een vader voor zijn kind.

zo als wij doen met onze kinderen.

wij negeren een stout kind , of geven straf.
als ons kind spijt heeft van zijn daden , luisteren wij weer naar het kind
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 22:21
 
HANNAH810 schreef:
ha roos;
ik denk dat het leerzaam kan zijn van elkaar te leren hoe je "vruchtbaar" kunt bidden. Zelf wordt ik er niet verdrietig van, maar vind ik het boeiend om te zien hoe verschillend we tot dezelfde God naderen.

Ik ben het met nicky eens, dat de zonden/fouten die je doet/maakt, een scheiding maken tussen God en ons hart, maar ik denk dat wanneer je eenmaal de Heere Jezus hebt leren kennen en Zijn liefde en vergeving, het niet noodzakelijk is aan het begin van je gebed eerst opnieuw vergeving te vragen, omdat God ons zelfs wil aanhoren en verhoren, wanneer wij als zondige mensen ons vertrouwen willen stellen op de almachtige God.
Dit neemt uiteraard niet weg, dat het steeds opnieuw belijden van onze zonden goed is, begrijp me goed. Ik denk namelijk dat een spontaan en oprecht gebed voor God vele malen belangrijker is; recht uit je hart,
en hoe de volgorde dan is en of je alle punten van "een schema" aangehouden hebt is dan denk ik van minder belang.

het is mij wel gebeurd dat ik al mijn ellende met een opstandig hart God toegeschreeuwd heb; en ik geloof dat zelfs dát mag!
Hij zegt; doe me uw stem horen; want uw stem is me lieflijk; zelfs als we "krassen als de raven".
Ik denk dat hij ons liever opstandig tot Hem ziet naderen, dan in het geheel niet.

ook zie ik verschil tussen afhankelijkheid/nederigheid, en het vragen van vergeving.
vergeving vragen doe je na het maken van fouten/doen van zonden.
afhankelijkheid en nederigheid zijn een basis-houding richting God, begrijp je wat ik bedoel?

daarnaast heb je het over een vermorzeld hart, en ook daar heb ik een andere visie op;
ik denk niet dat God ons hart vermorzeld, maar wel zodanig verbreekt dat je de behoefte ervaart om tot hem te komen om heling en genezing.
als je voelt genezing nodig te hebben, vraag je namelijk om "de balsum van Gilead", om maar met bijbelse termen te spreken.
oftewel;
wanneer je voelt dat je vergeving nodig hebt, ga je tot het bloed van de Heere Jezus.

ook ben ik niet met je eens dat God een hekel heeft aan trotse menesn; wel aan die instelling; niet aan de méns die trots is.
God heeft de mens lief; de houding van het hart van die mens dus niet.
maar gelukkig wil Hij daar ook zelf de nodige verandering in brengen.

weet je; ik vind het nu net zo heerlijk, dat wanneer wij mensen trots zijn (of opstandig, verdrietig, kleingelovig en vul verder maar in) god ons nu net NIET wegslaat, maar ons in ontferming wil vormen zo hij ons hebben wil. DAT is nu net genade; dat is liefde; dat is GOD.




Kussende smiley hugs!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 23:01
 
HANNAH810 schreef:
ha roos;
ik denk dat het leerzaam kan zijn van elkaar te leren hoe je "vruchtbaar" kunt bidden. Zelf wordt ik er niet verdrietig van, maar vind ik het boeiend om te zien hoe verschillend we tot dezelfde God naderen.

Ik ben het met nicky eens, dat de zonden/fouten die je doet/maakt, een scheiding maken tussen God en ons hart, maar ik denk dat wanneer je eenmaal de Heere Jezus hebt leren kennen en Zijn liefde en vergeving, het niet noodzakelijk is aan het begin van je gebed eerst opnieuw vergeving te vragen, omdat God ons zelfs wil aanhoren en verhoren, wanneer wij als zondige mensen ons vertrouwen willen stellen op de almachtige God.
Dit neemt uiteraard niet weg, dat het steeds opnieuw belijden van onze zonden goed is, begrijp me goed. Ik denk namelijk dat een spontaan en oprecht gebed voor God vele malen belangrijker is; recht uit je hart,
en hoe de volgorde dan is en of je alle punten van "een schema" aangehouden hebt is dan denk ik van minder belang.

het is mij wel gebeurd dat ik al mijn ellende met een opstandig hart God toegeschreeuwd heb; en ik geloof dat zelfs dát mag!
Hij zegt; doe me uw stem horen; want uw stem is me lieflijk; zelfs als we "krassen als de raven".
Ik denk dat hij ons liever opstandig tot Hem ziet naderen, dan in het geheel niet.

ook zie ik verschil tussen afhankelijkheid/nederigheid, en het vragen van vergeving.
vergeving vragen doe je na het maken van fouten/doen van zonden.
afhankelijkheid en nederigheid zijn een basis-houding richting God, begrijp je wat ik bedoel?

daarnaast heb je het over een vermorzeld hart, en ook daar heb ik een andere visie op;
ik denk niet dat God ons hart vermorzeld, maar wel zodanig verbreekt dat je de behoefte ervaart om tot hem te komen om heling en genezing.
als je voelt genezing nodig te hebben, vraag je namelijk om "de balsum van Gilead", om maar met bijbelse termen te spreken.
oftewel;
wanneer je voelt dat je vergeving nodig hebt, ga je tot het bloed van de Heere Jezus.

ook ben ik niet met je eens dat God een hekel heeft aan trotse menesn; wel aan die instelling; niet aan de méns die trots is.
God heeft de mens lief; de houding van het hart van die mens dus niet.
maar gelukkig wil Hij daar ook zelf de nodige verandering in brengen.

weet je; ik vind het nu net zo heerlijk, dat wanneer wij mensen trots zijn (of opstandig, verdrietig, kleingelovig en vul verder maar in) god ons nu net NIET wegslaat, maar ons in ontferming wil vormen zo hij ons hebben wil. DAT is nu net genade; dat is liefde; dat is GOD.

Beste Hannah,

Misschien heb je me niet goed begrepen:
Ik heb het hier niet over de mens, maar wat die mens doet..
God heeft de zondaar lief en zal nooit het geknakte riet breken, dus ook een mens met een vermorzeld hart niet.
trotsen van hart echter slaat Hij uiteen, Hij breekt niet de mens, maar zijn trotse en hoogmoedige hart die zelf wel uitmaakt wat goed is en wat geen kwaad kan. En...zodra dát hart weet dat hij het niet meer op eigen kracht kan = vermorzeld is, komt God als Vader en vriend en bouwt Hij die mens weer op die nederig genoeg is weer bij Hem te komen, en alles van Hem verwacht..
Want Hij is een goede en ook leive God voor Wie niets onmogelijk is, als je het maar van Hem verwacht..

Waar ik verdrietig van werd, was de conversatie zelf...ER werd gesproken over schijnheiligheid... terwijl het hier gaat over een gebedsroom..
Dát was mijn insteek.

Nou, Gods zegen en wijsheid en Liefde toegewenst,
Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 05:13
 
NICKY298 schreef:
HET LIJKT MIJ HET BESTE DAT DE GEBEDSROOM BEGINT MET VRAGEN
VOOR VERGEVING VAN ONZE ZONDEN.


ANDERS HEEFT HET GEBED GEEN ENKELE WAARDE.

Ben even bepaald geworden door je woorden Nicky, samen met Ouweneel (boek dat ik nu lees, Bouwstenen voor geloof, blz 68). Mooi dat God werkt via mensen. Fijne dag wens ik je.

Here, ik vind het erg dat ik zondig, want ik weet dat ik U hiermee verdriet doe, dat ik U hiermee onteer. "Uit de diepte roep ik tot U (...) maar bij U is er vergeving" Ps 130:1,4
Voor sommigen is berouw nooit genoeg ! Maar U Vader is dat geheel anders. U die mijn hart door en door kent -beter dan mezelf-heeft er alles voor over gehad om mij met open armen te ontvangen. En soms Here ben ik strenger voor mezelf dan dat U bent voor mij. Help me Here zodat ik in Uw vrijheid kan staan.


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 5 mei 2012, 05:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 11:02
 
Fijn Herman dat je inziet dat je streng bent voor je zelf!
Dat geeft inzicht om wat minder streng te worden!

Je hebt nu 1 goed boek in handen Herman!

Mijn moeder heeft het altijd over ouweneel.
Zij luisterd naar zijn uitzendingen en verteld mij er af en toe over
wat ouweneel zegt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 12:41
 
Herman!! Goed boek heb je nu hé Knipoog smiley
was een goeie tip... cool dat je tips ter harte neemt.
Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 12:47
 
HERMAN968 schreef:
Ben even bepaald geworden door je woorden Nicky, samen met Ouweneel (boek dat ik nu lees, Bouwstenen voor geloof, blz 68). Mooi dat God werkt via mensen. Fijne dag wens ik je.

Here, ik vind het erg dat ik zondig, want ik weet dat ik U hiermee verdriet doe, dat ik U hiermee onteer. "Uit de diepte roep ik tot U (...) maar bij U is er vergeving" Ps 130:1,4
Voor sommigen is berouw nooit genoeg ! Maar U Vader is dat geheel anders. U die mijn hart door en door kent -beter dan mezelf-heeft er alles voor over gehad om mij met open armen te ontvangen. En soms Here ben ik strenger voor mezelf dan dat U bent voor mij. Help me Here zodat ik in Uw vrijheid kan staan.


Ik was donderdagavond even in de gebedsroom en ik vraag me serieus af of hij/zij nog wel bestaansrecht heeft....er waren maar twee mensen, Herman en Rodjer en Pieter en ik die even een kijkje kwamen nemen.....
Is die behoefte er dan wel op CM vraag ik me af?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 12:58
 
NICKY298 schreef:
Fijn Herman dat je inziet dat je streng bent voor je zelf!
Dat geeft inzicht om wat minder streng te worden!

Je hebt nu 1 goed boek in handen Herman!

Mijn moeder heeft het altijd over ouweneel.
Zij luisterd naar zijn uitzendingen en verteld mij er af en toe over
wat ouweneel zegt!

Mooi Nicky, dan kunne we eens een avondje "Ouwenelen". Lachende smiley
Dinsdag 1 mei sprak hij op de Bijbeldag in Antwerpen, zeer gewaardeerde bijbelstudie over de lauwheid van ons christenen. Ook zijn laatste boek moet echt de moeite zijn. Ik ben nog maar aan het eerste boek toe. Het smaakt lekker. Clown smiley
Groetjes,
Herman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 13:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik was donderdagavond even in de gebedsroom en ik vraag me serieus af of hij/zij nog wel bestaansrecht heeft....er waren maar twee mensen, Herman en Rodjer en Pieter en ik die even een kijkje kwamen nemen.....
Is die behoefte er dan wel op CM vraag ik me af?
ik denk dat die gebedsbehoefte er is maar door alles wat er de laatste tijd erom heen is gebeurt de das heeft omgedaan, omdat iedereen elkaar nu wantrouwt. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 13:12
 
wij moeten in de geest van de heer blijven , en het goede denken , het goede doen, en het goede zeggen!!!!


doen wij dat niet dan zijn we met het verkeerde bezig!!!!


voor iedereen is dat soms moelijk! maar als je in de heer wil zijn en blijven , is dat toch de weg! die de heer je wijst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 15:07
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik was donderdagavond even in de gebedsroom en ik vraag me serieus af of hij/zij nog wel bestaansrecht heeft....er waren maar twee mensen, Herman en Rodjer en Pieter en ik die even een kijkje kwamen nemen.....
Is die behoefte er dan wel op CM vraag ik me af?
Ik vraag me sowieso af of er nog überhaupt behoefte is om geestelijk bezig te zijn hier. De topics over de bijbel of prediking worden eigenlijk helemaal niet beantwoord. Voor mij een reden om verder te kijken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 15:38
 
HERMAN968 schreef:
Mooi Nicky, dan kunne we eens een avondje "Ouwenelen". Lachende smiley
Dinsdag 1 mei sprak hij op de Bijbeldag in Antwerpen, zeer gewaardeerde bijbelstudie over de lauwheid van ons christenen. Ook zijn laatste boek moet echt de moeite zijn. Ik ben nog maar aan het eerste boek toe. Het smaakt lekker. Clown smiley
Groetjes,
Herman


Ook zal Ouweneel van de partij zijn op de pinkstertent in de Hoge Rielen
op zaterdag 17e mei.

Lachende smiley Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 5 mei 2012, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 18:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vraag me sowieso af of er nog überhaupt behoefte is om geestelijk bezig te zijn hier. De topics over de bijbel of prediking worden eigenlijk helemaal niet beantwoord. Voor mij een reden om verder te kijken..



jammer dat er tot nu toe geen reactie komt van degene die zich bezig houden met de gebedsroom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 18:37
 
MARISKA601 schreef:
jammer dat er tot nu toe geen reactie komt van degene die zich bezig houden met de gebedsroom.


Dat dacht ik net ook Mariska.....men vaart zijn eigen koers blijkbaar zonder inmenging van buitenaf....dat wordt genegeerd.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 18:39
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat dacht ik net ook Mariska.....men vaart zijn eigen koers blijkbaar zonder inmenging van buitenaf....dat wordt genegeerd.....


men vind het denk ik niet nodig om hier in discussie te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 19:56
 
HERMAN968 schreef:
Ook zal Ouweneel van de partij zijn op de pinkstertent in de Hoge Rielen
op zaterdag 17e mei.

Lachende smiley Engeltje smiley


nou ik ga het mijn ma vertellen.
en zijn we er ook als zij dat wil Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 06:51
 
HANNAH810 schreef:
ha roos;
ik denk dat het leerzaam kan zijn van elkaar te leren hoe je "vruchtbaar" kunt bidden. Zelf wordt ik er niet verdrietig van, maar vind ik het boeiend om te zien hoe verschillend we tot dezelfde God naderen.

Ik ben het met nicky eens, dat de zonden/fouten die je doet/maakt, een scheiding maken tussen God en ons hart, maar ik denk dat wanneer je eenmaal de Heere Jezus hebt leren kennen en Zijn liefde en vergeving, het niet noodzakelijk is aan het begin van je gebed eerst opnieuw vergeving te vragen, omdat God ons zelfs wil aanhoren en verhoren, wanneer wij als zondige mensen ons vertrouwen willen stellen op de almachtige God.
Dit neemt uiteraard niet weg, dat het steeds opnieuw belijden van onze zonden goed is, begrijp me goed. Ik denk namelijk dat een spontaan en oprecht gebed voor God vele malen belangrijker is; recht uit je hart,
en hoe de volgorde dan is en of je alle punten van "een schema" aangehouden hebt is dan denk ik van minder belang.

het is mij wel gebeurd dat ik al mijn ellende met een opstandig hart God toegeschreeuwd heb; en ik geloof dat zelfs dát mag!
Hij zegt; doe me uw stem horen; want uw stem is me lieflijk; zelfs als we "krassen als de raven".
Ik denk dat hij ons liever opstandig tot Hem ziet naderen, dan in het geheel niet.

ook zie ik verschil tussen afhankelijkheid/nederigheid, en het vragen van vergeving.
vergeving vragen doe je na het maken van fouten/doen van zonden.
afhankelijkheid en nederigheid zijn een basis-houding richting God, begrijp je wat ik bedoel?

daarnaast heb je het over een vermorzeld hart, en ook daar heb ik een andere visie op;
ik denk niet dat God ons hart vermorzeld, maar wel zodanig verbreekt dat je de behoefte ervaart om tot hem te komen om heling en genezing.
als je voelt genezing nodig te hebben, vraag je namelijk om "de balsum van Gilead", om maar met bijbelse termen te spreken.
oftewel;
wanneer je voelt dat je vergeving nodig hebt, ga je tot het bloed van de Heere Jezus.

ook ben ik niet met je eens dat God een hekel heeft aan trotse menesn; wel aan die instelling; niet aan de méns die trots is.
God heeft de mens lief; de houding van het hart van die mens dus niet.
maar gelu
ouweneel komt ook spreken op de pinkstertent in de hoge rielen


weet je; ik vind het nu net zo heerlijk, dat wanneer wij mensen trots zijn (of opstandig, verdrietig, kleingelovig en vul verder maar in) god ons nu net NIET wegslaat, maar ons in ontferming wil vormen zo hij ons hebben wil. DAT is nu net genade; dat is liefde; dat is GOD.


Onze God is zo oneindig goed en Zijn liefde zo groot -niet te vatten- dat Hij Zijn Zoon zond om ons vrij te maken van zonden (ook gebondenheden, banden, geestelijke kettingen, ...) zodat we een nieuw leven kunnen beginnen. Laat bidden voor inzicht en licht in deze duistere dingen. Telkens weer een nieuwe dag en groeien in Zijn kracht: "Ga en zondig niet meer ! Ik ben de waarheid, het licht en het leven".
Gelukkig mag ik deze God van vergevingsgezindheid kennen en is het bijzonder om Zijn genade te mogen ervaren in mijn gebrokenheid.
http://youtu.be/FTLGBfv4xaM
[url]

Gods zegen,
Herman


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 6 mei 2012, 07:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 11:23
 
HERMAN968 schreef:
Onze God is zo oneindig goed en Zijn liefde zo groot -niet te vatten- dat Hij Zijn Zoon zond om ons vrij te maken van zonden (ook gebondenheden, banden, geestelijke kettingen, ...) zodat we een nieuw leven kunnen beginnen. Laat bidden voor inzicht en licht in deze duistere dingen. Telkens weer een nieuwe dag en groeien in Zijn kracht: "Ga en zondig niet meer ! Ik ben de waarheid, het licht en het leven".
Gelukkig mag ik deze God van vergevingsgezindheid kennen en is het bijzonder om Zijn genade te mogen ervaren in mijn gebrokenheid.
http://youtu.be/FTLGBfv4xaM
[url]

Gods zegen,
Herman




We weten allemaal wel hoe het hoort en moet Herman en kunnen het prachtig opschrijven....Wat veel belangrijker is en ook nog veel moeilijker is de dagelijkse praktijk van omgaan met elkaar....en dan blijkt dat woorden als vergeven en elkaar lief hebben een stuk moeilijker is dan het op te schrijven......en integriteit? ik las hier de afgelopen tijd veel stukjes op dit topic waar integriteit nu niet het eerste was wat bij mij boven kwam........


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 6 mei 2012, 11:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:31
 
WILLEMIJN232 schreef:
We weten allemaal wel hoe het hoort en moet Herman en kunnen het prachtig opschrijven....Wat veel belangrijker is en ook nog veel moeilijker is de dagelijkse praktijk van omgaan met elkaar....en dan blijkt dat woorden als vergeven en elkaar lief hebben een stuk moeilijker is dan het op te schrijven......en integriteit? ik las hier de afgelopen tijd veel stukjes op dit topic waar integriteit nu niet het eerste was wat bij mij boven kwam........
Herman wil niet praten toch? Hij blokkeert iedereen die hem tegenstand biedt. Idd, Wmijn, de ongeloofwaardigheid druipt ervan af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Herman wil niet praten toch? Hij blokkeert iedereen die hem tegenstand biedt. Idd, Wmijn, de ongeloofwaardigheid druipt ervan af.


Een beetje tegenstand moet een mens toch kunnen verdragen?
Of moeten we allemaal gelijkdenkend en gelijkgestemd zijn?

Als de gebedsleider niet openstaat voor andersdenkenden, waar is die dan meebezig?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 13:45
 
NICKY298 schreef:
wij moeten in de geest van de heer blijven , en het goede denken , het goede doen, en het goede zeggen!!!!


doen wij dat niet dan zijn we met het verkeerde bezig!!!!


voor iedereen is dat soms moelijk! maar als je in de heer wil zijn en blijven , is dat toch de weg! die de heer je wijst.


Klopt ergens wat je zegt, maar we mogen anderen attenderen op hun gedrag als het strookt met wat de Bijbel ons verteld.


Vermaand elkander...

Anders blijven we zelf of een ander op het verkeerde pad.
We hoeven niet alles met de mantel der liefde te bedekken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:14
 
kan er hier op cm nu werkelijk alleen maar negatief gereageert worden op ieder wissewasje?

bah............ Zieke smiley





ps. vermanen zou kunnen als je je daartoe geroepen voelt, maar wel IN LIEFDE en ONDER VIER OGEN.........op een openbaar forum zijn wat meer ogen aanwezig.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 6 mei 2012, 14:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:22
 
HANNAH810 schreef:
kan er hier op cm nu werkelijk alleen maar negatief gereageert worden op ieder wissewasje?

bah............ Zieke smiley





ps. vermanen zou kunnen als je je daartoe geroepen voelt, maar wel IN LIEFDE en ONDER VIER OGEN.........op een openbaar forum zijn wat meer ogen aanwezig.




Nou, het is maar wat je een wissewasje noemt.... Verraste, verbaasde smiley Onverdraagzaamheid ten top, mensen die de gebedsroom moeten verlaten.....tja, een wissewasje juist op een topic gebedsroom en integriteit.......
Ik vind het een kwalijke zaak, jij een wissewasje.....? Verraste, verbaasde smiley
Er wordt hier veel te veel onder vier ogen gesproken volgens mij vandaar ook al die verhalen en incidenten.....en daar zie je ook weinig liefde in terug....... Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:29
 
Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 6 mei 2012, 14:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nou, het is maar wat je een wissewasje noemt.... Verraste, verbaasde smiley Onverdraagzaamheid ten top, mensen die de gebedsroom moeten verlaten.....tja, een wissewasje juist op een topic gebedsroom en integriteit.......
Ik vind het een kwalijke zaak, jij een wissewasje.....? Verraste, verbaasde smiley
Er wordt hier veel te veel onder vier ogen gesproken volgens mij vandaar ook al die verhalen en incidenten.....en daar zie je ook weinig liefde in terug....... Boze smiley

Hmm …weet eigenlijk in de verste verte niet wat er allemaal afspeelt, maar het klinkt verre van goed. Het neigt naar wereldgelijkvormigheid zonder de liefde van Christus. Het Gebed is een directe relatie met je schepper en we moeten ook vergevingsgezind zijn naar de ander toe. Misschien een idee om in bv de volgende ontmoeting (picknick )weer als broeders en zusters elkaar in de armen te sluiten.

Afsluitend met de volgende tekst vanuit de Bijbel. Johannes 13:35 Hierdoor zullen allen inzien dat u Mijn discipelen bent: als u liefde onder elkaar hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4