ChristianMatch
 


Forum

de zegen van kritiek
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 23:55
 
TINEKE986 schreef:
Kritiek. een beladen woord.

waarom kritiek
wat doen we er mee
hoe reageren we er op.

God gebruikt vaak kritiek om ons te veranderen en te vormen naar hoe Hij ons ziet en ons bedoeld heeft.

In de christelijke kringen wordt het geven van kritiek vaak beperkt tot de christelijke normen als, niet liegen, niet stelen, eer je vader en je moeder, speel geen overspel.

is de vorm van het Bijbels krijgen van kritiek wel beperkt tot deze delen.

als we eerlijk zijn en onze maskers afzetten, komen we tot de ontdekking dat niemand van ons volmaakt is en dat we allemaal fouten maken.

de vraag is dus, durven we onze maskers af te zetten en te zijn wie we op het moment zijn.
durven we het aan om kritiek te krijgen en zo ja, hoe gaan we daar dan mee om.
Is kritiek krijgen erg?
en moeten we daar altijd wat mee doen?
Hoe kijk jij aan tegen het krijgen van kritiek.

Nou, ik dacht anders dat jij mijn kritiek in een 1:1-discussie min of meer toch als een vloek ervaarde... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 06:30
 
ANITA695 schreef:
Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren
Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader
IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde
zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER
En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming

Zomaar Anita

Mooi hoe je het hier verwoordt Anita Lachende smiley
Vooral het laatste stuk is krachtig:


We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV)
Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!

Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 19 mei 2012, 06:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 10:23
 
BEUN656 schreef:
Nou, ik dacht anders dat jij mijn kritiek in een 1:1-discussie min of meer toch als een vloek ervaarde... Knipoog smiley

een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.

en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:24
 
TINEKE986 schreef:
een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.

en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan.

Ok, wat jij wil...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 12:25
 
TINEKE986 schreef:
een discussie willen voeren,(met een vast gesteld standpunt) over iemands persoonlijkheid en/of gemeente puur om de gedachte die je daarbij hebt en zonder de persoon en/of gemeente te kennen, is geen zegen nog een vloek maar het willen uitlokken van een twistgesprek en uiterst zinloos.

en zinloze gesprekken dienen we uit de weg te gaan.

Mooie gereageerd Tineke, je bent een échte schat. Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 19 mei 2012, 12:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 mei 2012, 16:00
 
HERMAN968 schreef:
Mooie gereageerd Tineke, je bent een échte schat. Knipoog smiley Lachende smiley

dank je Herman. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2