ChristianMatch
 


Forum

de zegen van kritiek
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 16:15
 
Kritiek. een beladen woord.

waarom kritiek
wat doen we er mee
hoe reageren we er op.

God gebruikt vaak kritiek om ons te veranderen en te vormen naar hoe Hij ons ziet en ons bedoeld heeft.

In de christelijke kringen wordt het geven van kritiek vaak beperkt tot de christelijke normen als, niet liegen, niet stelen, eer je vader en je moeder, speel geen overspel.

is de vorm van het Bijbels krijgen van kritiek wel beperkt tot deze delen.

als we eerlijk zijn en onze maskers afzetten, komen we tot de ontdekking dat niemand van ons volmaakt is en dat we allemaal fouten maken.

de vraag is dus, durven we onze maskers af te zetten en te zijn wie we op het moment zijn.
durven we het aan om kritiek te krijgen en zo ja, hoe gaan we daar dan mee om.
Is kritiek krijgen erg?
en moeten we daar altijd wat mee doen?
Hoe kijk jij aan tegen het krijgen van kritiek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 18:48
 
Veel dingen kan ik goed,en misbruiken.
Uit kritiek kan ik leren,de vis op te eten..en de graat te laten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 19:35
 
HEIDE115 schreef:
Veel dingen kan ik goed,en misbruiken.
Uit kritiek kan ik leren,de vis op te eten..en de graat te laten.

je laatste gedachten kan ik volgen. je haalt het goede uit de kritiek en laat dat wat je niet kan gebruiken liggen.

maar wat bedoel je met misbruiken?


Laatst aangepast door
TINEKE986
op woensdag 9 mei 2012, 19:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 20:01
 
Ik zelf kan met verkeerde kritiek ingaan op een onderwerp,en daardoor ook de kans krijgt..of neemt.. misbruik te gaan maken..van mijn zogenaamde gemeende kritiek.
Dat je zo van het geplaatste onderwerp afwijkt..spreekt denk ik van zelf.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 9 mei 2012, 20:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 11:02
 
HEIDE115 schreef:
Ik zelf kan met verkeerde kritiek ingaan op een onderwerp,en daardoor ook de kans krijgt..of neemt.. misbruik te gaan maken..van mijn zogenaamde gemeende kritiek.
Dat je zo van het geplaatste onderwerp afwijkt..spreekt denk ik van zelf.

als afleidingsmanouvre of om de dingen naar je toe te trekken bijvoorbeeld?

wat mij eigenlijk meer bezig houd is of wij stil staan bij het waarom van het krijgen van kritiek en of wij daarin de Hand van God kunnen zien.

we verschuilen ons zo snel achter maskers. zo kan je bijvoorbeeld dingen zeggen om mensen van je af te houden. je kan je vast houden aan een bepaalde mening omdat je niet na wil denken over een alternatief omdat je eigen mening je houvast geeft of omdat je het zo geleerd hebt.

maar wat als God je van dat denkbeeld af wil halen of als Hij wil dat je een andere houding aan neemt. en daarvoor andere mensen gebruikt voor het geven van (positieve) kritiek?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 11:11
 
Zelf wil ik niet meer te breed erop in gaan.
Je onderwerp is duidelijk.
Wel vindt ik het goed van je deze dingen opgeschreven te hebben.
Goed genoeg denk ik ook om even mee te nemen in mijn gedachte's

En kom ik er misschien toch nog is op terug.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 10 mei 2012, 14:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 10 mei 2012, 13:50
 
HEIDE115 schreef:
Zelf wil ik niet meer te breed op in gaan.
Je onderwerp is duidelijk.
wel vindt ik het goed van je deze dingen opgeschreven te hebben.
Goed genoeg denk ik ook om even mee te nemen in mijn gedachte's

En kom ik er misschien toch nog is op terug.

is goed Heide.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op donderdag 10 mei 2012, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 07:02
 
TINEKE986 schreef:
Kritiek. een beladen woord.

waarom kritiek
wat doen we er mee
hoe reageren we er op.
als we eerlijk zijn en onze maskers afzetten, komen we tot de ontdekking dat niemand van ons volmaakt is en dat we allemaal fouten maken.

de vraag is dus, durven we onze maskers af te zetten en te zijn wie we op het moment zijn.
durven we het aan om kritiek te krijgen en zo ja, hoe gaan we daar dan mee om.
Is kritiek krijgen erg?
en moeten we daar altijd wat mee doen?
Hoe kijk jij aan tegen het krijgen van kritiek.

Kritiek krijgen is niet altijd leuk ! Maar het moedigt me altijd uit om te proeven waar de waarheid van de criticus is. Ik neem niet zomaar klakkeloos over, bid dat ik mag zien, hoe de opmerking of terechtwijzing, me ruimte geeft om verder te gaan. De toon waarop het gezegd wordt, is voor mij niet onbelangrijk: indien kritiek gegeven wordt vanuit de bekommernis, in zachtmoedigheid, voor mijzelf, verheugd ik me steeds én ben dankbaar. Want mensen zeggen soms zomaar iets zonder te beseffen wat, niet om op te bouwen! en die wil ik mijden want dat doet pijn. Nu moet ik wel zegge Inneke dat kritiek leren ontvangen en hoe ermee omgaan ook voor mij een leerproces is In mijn oude leven had ik er enorm moeilijk mee. Glorie aan mijn God die mij hierin ook leidt.


Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 12 mei 2012, 08:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 14:30
 
kritiek leuk zeg iets om over na te denken ,
Ik zag nooit dat kritiek mijn leven kon veranderen zag het altijd als afwijzing kreeg schuldgevoelens en negatieve gedachten
Nu kan ik dankzij de HEER HIJ heeft omdat ik me steeds meer overgeef mijn maskers afgehaald nu zit er nog een dun laagje smink maar ook die gaat eraf HIJ is bezig mij te vormen een mooi mens van me te maken en dat te zijn zoals hij mij bedoelt heeft doet t pijn ja maar om wille van Hem wil ik lijden het is zelfs fijn te weten dat HIJ een plan met me heeft dat veel mooier is dan ik kan bedenken .
En ja nu heb ik wat gesprekken te gaan met veel kritiek altijd weer maar er staat ergens geschreven Dat God er bij zal zijn ik me van te voren niet druk hoef te maken als ik moet mag spreken en steeds beter lukken de gesprekken kom ik in de rust met en door HEM die mij kracht geeft dingen te dragen en mijn leven te leven .
Maar Hij gaat mee ook God geeft wel eens kritiek denk ik
zZegt vaak in mijn gedachten woorden uit de bijbel als ik iets niet moet doen maar t zijn de oren die het doen hoe komt het binnen wat kan ik er mee luister ik wel of doe ik wat ik wil als je dan kritiek krijgt dan kan je ook proberen eens te luisteren te bidden te overdenken soms hebben mensen ook gelijk maar kunnen je niet anders benaderen dan door kritiek das net als een kind eigenwijs waar je als moeder soms mee moet mopperen om voor elkaar te krijgen wat je wil toch omdat dat een mening is en je zegt wat je denkt maar niet altijd beseft wat je er mee aan kunt richten aan een ander
bedenk van te voren bid wat je zult zeggen en ga in goed overleg praten voor je kritiek gaat geven dat scheelt een hele boel gezeur in dit leven ruzies kan je er door voorkomen maar ja niet allemaal zijn we zonder deze dingen ook ik flap er wel eens uit waarvan ik denk is dit een geschenk uit de Hemel of van mij dan bid ik vraag ik Heer wat wilt U dat ik doen zal naar hem of haar toe en HIJ geeft vrede
och ja weer een a viertje van mij zo ben ik dan weer .
Sommige kritiek geven is leer voor de volgende keer .

groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 19:46
 
Onze dienst ging ook over kritiek

Ik heb net gehoort dat je eerst de goede dingen moet zeggen over de persoon.

En de dingen die je niet pretig vindt zeggen , maar dit en dit vind ik niet prettig.
zo voorkom je een hoop ellende.

Lachende smiley


Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 13 mei 2012, 19:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: maandag 14 mei 2012, 11:39
 
NICKY298 schreef:
Onze dienst ging ook over kritiek

Ik heb net gehoort dat je eerst de goede dingen moet zeggen over de persoon.

En de dingen die je niet pretig vindt zeggen , maar dit en dit vind ik niet prettig.
zo voorkom je een hoop ellende.

Lachende smiley

Dit noemt men "feed back geven", is altijd opbouwend. Nicky, bedankt voor je bijdrage !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: maandag 14 mei 2012, 17:39
 
Klopt Herman. maar eenvoud
is voor iedereen makelijk te lezen.

Bij veel kritiek denk ik , is dit ook zo?
Oke daar ga ik wat aan doen!

Maar kritiek geven over wat iemand mooi vind , ja
daar zit ik niet op te wachten!


Laatst aangepast door
NICKY298
op zaterdag 19 mei 2012, 04:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: maandag 14 mei 2012, 21:49
 
Las ergens een stukje van een predikant:

De moker van tegenslag.
Word je wel eens wakker met een katergevoel? Niet omdat je te veel gedronken hebt, maar omdat de moker van tegenslag langs is geweest?! Tegenslagen laten ons nooit achter zoals we waren. We worden er beter van of bitter, zoeter of zuurder, zachter of harder.
Je kunt in een geestelijke droogte terecht komen. Het lijkt of God er niet is, niet spreekt, niet leeft. Alles en iedereen heeft je in de steek gelaten. Wat je opwond, raakt je niet meer. Je wordt al moe van de gedachte: ik moet bidden, bijbel lezen, naar de kerk gaan, dienstbaar zijn…
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik als predikant weleens gillend weg wilde rennen van alles en iedereen. Maar dat kun je natuurlijk niet zeggen. Dat kun je niet maken, want dan ben je geen voorbeeld meer en niet geestelijk genoeg. Dan kijken mensen niet meer tegen je op, want zeker van jou mag toch wel verwacht worden dat je op elk moment, in elke situatie, je geestelijke spierballen laat zien!
Zestien maanden lang voelde David zich van God afgesloten. Hij had ongekend succes gehad, maar ook ongekende tegenslagen. David komt in een situatie terecht waarin hij geen familie meer heeft om thuis te komen, afgewezen is door een koning, beroofd door de vijand en geen land heeft om voor te strijden. Kan het erger? Ja, zijn eigen mannen staan op het punt om hem te stenigen. Hoe ging David hier mee om?
Hoe ga jij daar mee om? Als je hoop met de laatste trein is vertrokken en je vreugde de grond is in geboord. Als je eigen broers en zussen in de kerk of mensen op je werk, je willen stenigen met afwijzing en kritiek. Als je schoon genoeg hebt van proberen, van vergeven, van hard werken en hardvochtige mensen… Hoe ga je met je donkere dagen om? David kreeg het zwaar te verduren, want zijn mannen waren zo verbitterd over het verlies van hun kinderen dat ze hem dreigden te stenigen. (1 Sam. 30:6) NBV
Na zestien maanden in Gat, na de afwijzing door de Filistijnen, de muiterij van zijn mannen en de ontvoering van alle vrouwen en kinderen, wist hij weer wat hem te doen stond. Hij vermande zichzelf en sterkte zich in zijn God. Ondertussen is de vraag die hier voor mij nu uitspringt deze: Waar was God gebleven, anderhalf jaar lang? Waarom liet God David, Zijn geliefde, zo aanmodderen? Waar was die hulp van God, waar David zo mooi over kon zingen en schrijven? Weet u dat in deze zestien maanden David geen enkel lied schreef, zelfs amper bad? Geen inspiratie, geen motivatie, geen passie.
Ik geloof dat God ondertussen bezig was met karakter ontwikkeling. Geestelijke spierballen ontwikkel je niet vanzelf. Karakter wordt gevormd door beproeving. Karakter wordt gedefinieerd als: nobele inborst, pregnante sterke zedelijke persoonlijkheid. Een man of vrouw van karakter is iemand waar je op kunt bouwen, een rechtschapen persoon. Iemand waar je op aan kunt als er strijd is of als je in een crisis belandt. Zonder karakter kun je geen gemeenschap opbouwen.
Karakter is de ruggengraat van elke kerk, organisatie of onderneming. Karakter laat zien dat je eerlijk, trouw en betrouwbaar bent. Zonder mensen met karakter bouw je moeilijk iets op. Karakter ontwikkelt zich vaak in tegenstand, in weerstand, in beproevingen. Op momenten dat we uitgedaagd worden, dat er meer wordt gevraagd dan het gewone. Dat we die tweede mijl gaan, dat extra offer brengen, uit onze comfort zone durven te stappen in gehoorzaamheid aan God en zijn woord.

Paulus omschrijft het proces van karaktervorming als volgt: Dankzij Jezus hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is… we prijzen ons zelfs gelukkig onder alle ellende, omdat we weten dat ellende tot volharding leidt, volharding tot betrouwbaarheid, en betrouwbaarheid tot hoop. Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is. (Rom. 5:1-5) NBV

We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV)
Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 01:04
 
Mooi stuk Mario!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 08:48
 
MARIO216 schreef:

thanks....


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 15 mei 2012, 08:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 16:47
 
Zo gigantisch herkenbaar wat die dominee beleeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:19
 
mooi Mario. en heel erg opbouwend. dank je wel. Lachende smiley

Laatst aangepast door
TINEKE986
op dinsdag 15 mei 2012, 19:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:27
 
Misschien kun je kritiek krijgen net zoiets als door een woestijn lopen zoals het volk van Israël deed en na afloop een goed eind er in zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 19:37
 
MARIO216 schreef:
Misschien kun je kritiek krijgen net zoiets als door een woestijn lopen zoals het volk van Israël deed en na afloop een goed eind er in zien.

zo zie ik dat ook eigenlijk. en omdat ik dat zo zie had ik het hier op cm gezet in de hoop dat anderen dat ook zo zagen of dat het anderen tot steun kon/mag zijn.

het heeft wel even geduurd voordat ik dat zo zag. ik vocht er als het ware steeds tegen en dat putte me niet alleen uit ik werd er ook steeds heel erg boos om, om al die kritiek.
nu ik weet dat God het kan gebruiken om je te vormen, te slijpen, kijk ik er heel anders tegen aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:22
 
MARIO216 schreef:
Las ergens een stukje van een predikant:

De moker van tegenslag.
Word je wel eens wakker met een katergevoel? Niet omdat je te veel gedronken hebt, maar omdat de moker van tegenslag langs is geweest?! Tegenslagen laten ons nooit achter zoals we waren. We worden er beter van of bitter, zoeter of zuurder, zachter of harder.
Je kunt in een geestelijke droogte terecht komen. Het lijkt of God er niet is, niet spreekt, niet leeft. Alles en iedereen heeft je in de steek gelaten. Wat je opwond, raakt je niet meer. Je wordt al moe van de gedachte: ik moet bidden, bijbel lezen, naar de kerk gaan, dienstbaar zijn…
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik als predikant weleens gillend weg wilde rennen van alles en iedereen. Maar dat kun je natuurlijk niet zeggen. Dat kun je niet maken, want dan ben je geen voorbeeld meer en niet geestelijk genoeg. Dan kijken mensen niet meer tegen je op, want zeker van jou mag toch wel verwacht worden dat je op elk moment, in elke situatie, je geestelijke spierballen laat zien!
Zestien maanden lang voelde David zich van God afgesloten. Hij had ongekend succes gehad, maar ook ongekende tegenslagen. David komt in een situatie terecht waarin hij geen familie meer heeft om thuis te komen, afgewezen is door een koning, beroofd door de vijand en geen land heeft om voor te strijden. Kan het erger? Ja, zijn eigen mannen staan op het punt om hem te stenigen. Hoe ging David hier mee om?
Hoe ga jij daar mee om? Als je hoop met de laatste trein is vertrokken en je vreugde de grond is in geboord. Als je eigen broers en zussen in de kerk of mensen op je werk, je willen stenigen met afwijzing en kritiek. Als je schoon genoeg hebt van proberen, van vergeven, van hard werken en hardvochtige mensen… Hoe ga je met je donkere dagen om? David kreeg het zwaar te verduren, want zijn mannen waren zo verbitterd over het verlies van hun kinderen dat ze hem dreigden te stenigen. (1 Sam. 30:6) NBV
Na zestien maanden in Gat, na de afwijzing door de Filistijnen, de muiterij van zijn mannen en de ontvoering van alle vrouwen en kinderen, wist hij weer wat hem te doen stond. Hij vermande zichzelf en sterkte zich in zijn God. Ondertussen is de vraag die hier voor mij nu uitspringt deze: Waar was God gebleven, anderhalf jaar lang? Waarom liet God David, Zijn geliefde, zo aanmodderen? Waar was die hulp van God, waar David zo mooi over kon zingen en schrijven? Weet u dat in deze zestien maanden David geen enkel lied schreef, zelfs amper bad? Geen inspiratie, geen motivatie, geen passie.
Ik geloof dat God ondertussen bezig was met karakter ontwikkeling. Geestelijke spierballen ontwikkel je niet vanzelf. Karakter wordt gevormd door beproeving. Karakter wordt gedefinieerd als: nobele inborst, pregnante sterke zedelijke persoonlijkheid. Een man of vrouw van karakter is iemand waar je op kunt bouwen, een rechtschapen persoon. Iemand waar je op aan kunt als er strijd is of als je in een crisis belandt. Zonder karakter kun je geen gemeenschap opbouwen.
Karakter is de ruggengraat van elke kerk, organisatie of onderneming. Karakter laat zien dat je eerlijk, trouw en betrouwbaar bent. Zonder mensen met karakter bouw je moeilijk iets op. Karakter ontwikkelt zich vaak in tegenstand, in weerstand, in beproevingen. Op momenten dat we uitgedaagd worden, dat er meer wordt gevraagd dan het gewone. Dat we die tweede mijl gaan, dat extra offer brengen, uit onze comfort zone durven te stappen in gehoorzaamheid aan God en zijn woord.

Paulus omschrijft het proces van karaktervorming als volgt: Dankzij Jezus hebben we door het geloof toegang gekregen tot Gods genade, die ons fundament is… we prijzen ons zelfs gelukkig onder alle ellende, omdat we weten dat ellende tot volharding leidt, volharding tot betrouwbaarheid, en betrouwbaarheid tot hoop. Deze hoop zal niet worden beschaamd, omdat Gods liefde in ons hart is uitgegoten door de heilige Geest, die ons gegeven is. (Rom. 5:1-5) NBV

We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV)
Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!



Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren
Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader
IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde
zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER
En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming

Zomaar Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:33
 
MARIO216 schreef:
Misschien kun je kritiek krijgen net zoiets als door een woestijn lopen zoals het volk van Israël deed en na afloop een goed eind er in zien.

ben ik het mee eens.

Terug roven wat van je gestolen is.

Gelukig zijn! En dat moeten wij zelf doen! God is met ons


Laatst aangepast door
NICKY298
op dinsdag 15 mei 2012, 20:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:38
 
ANITA695 schreef:
Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren
Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader
IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde
zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER
En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming

Zomaar Anita

Mooi, hoe je het allemaal verwoord Anita. Ga door met de Heer. En voornamelijk volgende boodschap van de predikant spreekt voor mij boekdelen.

We kunnen ervoor kiezen om weg te blijven, weg te vluchten, weg te rennen van onze roeping, taak of verantwoordelijkheid. Maar we kunnen er ook voor kiezen om door de ellende heen, steun te zoeken bij de Heer en vanuit zijn genade de draad weer op pakken, de moed bij elkaar te rapen en de achtervolging in te zetten. En David raadpleegde de Heer: moet ik deze bende achtervolgen? Ja, antwoordde de Heer… je zult ze zeker inhalen en de gevangenen bevrijden. (1 Sam. 30: NBV)
Terug roven wat van je gestolen is. De buit die je toekomt heroveren. De overwinning die God heeft belooft opeisen, omdat je een zoon en dochter bent van bestemming, een kind van de Allerhoogste God!


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 18 mei 2012, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 mei 2012, 20:39
 
ANITA695 schreef:
Ik hoop dat ik morgen terug kan roven wat van me gestolen is in ieder geval een stukje zou al mooi zijn en dan alleen maar voorwaarts groeien en meer en meer land veroveren
Geweldig jouw schijven kon mijn woestijn zijn maar weet ook dat ik de overwinning heb gebaald door de kracht van mijn hemelse Vader
IK weet zeker dat ik morgen mensen versteld zal doen staan in wie ik ben ze een andere kijk op mij krijgen en ik zal luisteren naar de stem van de allerhoogste niet door kracht of geweld maar enkel door liefde
zal ik overwinnen met HEM door zijn genade en zo als staat geschreven in het woord dat ik niet bang hoef te zijn voor woorden als ik maar in het volste vertrouwen mag gaan met de HEER
En ik weet ik voel er gaat verandering komen een ommekeer in mijn leven nieuw leven weer een stap verder naar mijn hemelse bestemming

Zomaar Anita

Mooi Anita, ik bid om groot geloof !
Verlegen lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 16:47
 
Tinneke, ik las ook nog een goeie:

Het juiste woord op de juiste tijd
is als een gouden appel op een zilveren schaal.
Een wijze vermaning voor een luisterend oor
is als een gouden ring, een sieraad van het zuiverste goud

Kussende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 18 mei 2012, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:04
 
HERMAN968 schreef:
Mooi Anita, ik bid om groot geloof ! Verlegen lachende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Wat is nou beter

groot geloof of sterk geloof?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:14
 
HERMAN388 schreef:
Wat is nou beter

groot geloof of sterk geloof?

Dierbaar geloof Herman. "Hoe dierbaar is Uw geloof", that's the question voor een christenmens Verliefde smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 18 mei 2012, 17:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 17:17
 
HERMAN968 schreef:
Tinneke, ik las ook nog een goeie:

Het juiste woord op de juiste tijd
is als een gouden appel op een zilveren schaal.
Een wijze vermaning voor een luisterend oor
is als een gouden ring, een sieraad van het zuiverste goud

Kussende smiley

dat is idd mooi en waar ook.

een juist woord op de juiste tijd kan indalen. op zijn plaats vallen als een puzzelstukje.

dat is mij al een paar keer gebeurd Lachende smiley

een wijze vermaning voor een luisterend oor is als een gouden ring.

ook dat spreekt mij erg aan. ja. voor mij is dit waarheid. Gods liefde is zo oneindig groot.
Als dit soort dingen mij gebeuren voel ik Zijn liefde en leiding Lachende smiley

dank je voor deze toevoeging Herman.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 21:51
 
[quote=MARIO216]Las ergens een stukje van een predikant:


Dat is nog ns een bemoediging. Wat een moedige predikant om zich zo open te stellen en daarmee een zegen te zijn. Dit raakt je diep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 22:37
 
[quote=MIEKE364]

Ik lees het nu pas voor het eerst heel erg goed en verbaas me dat het zo leerzaam is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 mei 2012, 22:47
 
[quote=MARIO216]

dat is mooi! ik kan me voorstellen dat je het stuk meerdere malen op verschillende momenten in je leven kunt lezen en dat het alle keren iets met je doet op een andere manier....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2