ChristianMatch
 


Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:48
 
TINK100 schreef:
zoals ik al eerder aangaf, als een homo of lesbienne dan maar hard genoeg bidt en nog harder gelooft, gaat dat over??? dacht het niet!!!! je maakt de persoon in kwestie het alleen maar moeilijker...wat nou naast hem/ haar staan?!!! welke vruchten draag jij???


Worden we weer persoonlijk tink??? het gaat hier niet over wat voor vruchten ik draag maar idg geen homo vruchten!

Maar om te veranderen als homo of lesbienne is niet door onze eigen werken, maar door een overgegeven leven aan God en door werking van de Geest Gods. Als iemand stopt met zn homo praktijken is het een begin naar verandering.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:56
 
FLOWERFUL304 schreef:
Worden we weer persoonlijk tink??? het gaat hier niet over wat voor vruchten ik draag maar idg geen homo vruchten!

Maar om te veranderen als homo of lesbienne is niet door onze eigen werken, maar door een overgegeven leven aan God en door werking van de Geest Gods. Als iemand stopt met zn homo praktijken is het een begin naar verandering.

En wordt die homo door die verandering dan een hetero???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 18:59
 
XABIA794 schreef:
Toch even aanhalen dat dit een proces is van jaaaaren... en ALLEEN God kan die verandering brengen. op één klap? Nee!!! zo werkt God niet persé. Bij de ene wel en bij de andere niet. En in al die jaren van herstel, is er nog vaak terugval. en het gebeurt zelfs dat het niet verandert.
Om te stellen dat hij geen kind van de Here is.
Inderdaad overtuigd de Geest van zonde. maar uit eigen kracht zal dat niet lukken.
God gaat met ieder een eigen weg, dat is nu net die unieke identiteit die je in Hem hebt. Daarom dat alles in Zijn hand is, en een ander in Zijn plaats dit niet kan bepalen;

het kan een proces van jaren zijn maar God kan dat ook wel in 1 klap doen. Het is net hoe God dat wilt doen en wat de persoon nodig heeft of aan kan. God is soverein maar houdt wel rekening met wat wij aankunnen. Terugval kan maar hoeft niet.

En als dat niet verandert (in zijn homo praktijken?) dan is dat toch ook wel duidelijk als je het mij vraagt. Maar iemand die wedergeboren is kan nooit meer hetzelfde blijven. Maar God weet precies wie Hem zullen gehoorzamen en wie niet. Daarom geeft hij ook zijn Geest alleen aan hen die Hem zullen gehoorzamen, staat geschreven.

En voor de rest gaat God idd met ieder zn weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:03
 
FRANKT627 schreef:
En wordt die homo door die verandering dan een hetero???

niet onmogelijk, daar zijn genoeg getuigenissen over in de christelijke wereld. Maar soms kiezen ze er ook voor om alleen te blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:05
 
FLOWERFUL304 schreef:
het kan een proces van jaren zijn maar God kan dat ook wel in 1 klap doen. Het is net hoe God dat wilt doen en wat de persoon nodig heeft of aan kan. God is soverein maar houdt wel rekening met wat wij aankunnen. Terugval kan maar hoeft niet.

En als dat niet verandert (in zijn homo praktijken?) dan is dat toch ook wel duidelijk als je het mij vraagt. Maar iemand die wedergeboren is kan nooit meer hetzelfde blijven. Maar God weet precies wie Hem zullen gehoorzamen en wie niet. Daarom geeft hij ook zijn Geest alleen aan hen die Hem zullen gehoorzamen, staat geschreven.

En voor de rest gaat God idd met ieder zn weg.

god geeft de geest alleen aan hen die hem zullen gehoorzamen? Waar staat dat flowerful?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:08
 
JOSINA022 schreef:
Ff een vraagje, Thomas: iemand die hetero is en nooit een partner heeft gehad, wordt ook een seksueel leven ontzegd toch? En ook zij kiezen er niet bewust voor, ook zj hebben dat kruis te dragen, toch?
Waarom wordt dat wel als normaal gezien?
Is het voor deze mensen geen onmogelijke eis dan?
Hoe moeten zij daar mee omgaan dan?

Zomaar ff een paar vragen en, ja, vragen die bij mij leven.

Verder vind ik je verhaal helder en duidelijk!

goeie vragen Josina.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:14
 
PETRA411 schreef:
god geeft de geest alleen aan hen die hem zullen gehoorzamen? Waar staat dat flowerful?

Even voor je opgezocht.

hand 5:30-32> 30 De God van onze voorouders heeft Jezus weer tot leven gewekt, nadat u hem had vermoord door hem aan een kruishout te hangen. 31 God heeft hem een plaats gegeven aan zijn rechterhand, hem tot leidsman en redder verheven om de Israëlieten tot inkeer te brengen en hun zonden te vergeven. 32 Daarvan getuigen wij, en daarvan getuigt ook de heilige Geest, die God geschonken heeft aan wie hem gehoorzamen.’

uit deze pasage concludeer ik dan dat alleen zij die God gehoorzaam zullen zijn ontvangen de HG. En Hij weet dat al van tevoren. ps139:16>uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden,
toen nog geen daarvan bestond.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 19:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:20
 
FLOWERFUL304 schreef:
niet onmogelijk, daar zijn genoeg getuigenissen over in de christelijke wereld. Maar soms kiezen ze er ook voor om alleen te blijven.

Dat ze kiezen om alleen te blijven, al dan niet door de domme vooroordelen, kan ik nog begrijpen. Maar een homo, een rechtgeaarde homo, wordt geen hetero hoor. Zo'n 100 jaar geleden dachten ze ook dat goede therapieên iemand van zijn of haar 'verkeerde' geaardheid kon verhelpen. Ik vind het gek dat sommigen in deze moderne tijd nog steeds van die kromme gedachten hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:23
 
FLOWERFUL304 schreef:
Wel, als jij dat zegt. Ik heb het idg niet over onze gebreken. Dat is een discussie apart als je het mij vraagt.

discussie apart?
Het gaat hier alleen maar over gebreken van wel willen,niet willen
het hoort wel,het hoort niet..ik denk van wel,ik denk van niet.

wat versta jij onder gebreken?

In jou stukje waarop ik antwoordt gaf.
Schrijf je dingen,die in het leven van een christen tot uiting mogen en komen.
dat is nog steeds iets persoonlijks tegen over God zelf!
Waar niemand over te oordelen heeft.

Hier zijn mensen die bepaalde dingen niet willen als christen
maar spreek niet zo jij doet over hun.
het is laag,wanneer je daar Herman voor nodigt hebt
Om je dan hierbij goed te voelen


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 19:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:23
 
FLOWERFUL304 schreef:
Even voor je opgezocht.

hand 5:30-32> 30 De God van onze voorouders heeft Jezus weer tot leven gewekt, nadat u hem had vermoord door hem aan een kruishout te hangen. 31 God heeft hem een plaats gegeven aan zijn rechterhand, hem tot leidsman en redder verheven om de Israëlieten tot inkeer te brengen en hun zonden te vergeven. 32 Daarvan getuigen wij, en daarvan getuigt ook de heilige Geest, die God geschonken heeft aan wie hem gehoorzamen.’

Dankje, vraag me af hoe moet je het begrijpen,aan wie hem gehoorzamen,
geneen cristen is volmaakt,zonder zonde. moeilijke tekst....zet me tot denken.
wat bedoelt god precies met wie hem gehoorzamen? want ik zelf denk dat god niet verwacht dat we zonder zonde zullen zijn op deze aarde , bedoelt god wie hem gehoorzamen,omkijken naar medemensen in nood etc. of wie zonder zonde is?
ik zelf denk eigenlijk het eerste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:25
 
stel je bent cristen, je groeit in geloof, doet werken die god graag wil we doen, maar zoals velen mensen heb je zo je dingen, je strijd en soms je fouten, en dan trekt gods geest zich terug?
lijktmij van niet, wie blijft er dan nog over omgodsgeest te ontvangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:31
 
Als we nou es eraf halen dat mensen "persoonlijk" reageren.. en niet steeds in de aanval of de verdediging... hoe open zou een gesprek dan worden?

Wb gehoorzaamheid: gehoor geven aan het grootste wat ons is gegeven: verzoening en heling van de kloof tussen God en mens. 100 procent genade is wat Jezus voor ons heeft volbracht. Daar mag niemand iets van roven of afdoen. 100 procent is 100 procent. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen terug schrikken van heel wat uitspraken hier en onzeker worden over hun relatie met God die ons zoveel autonomie heeft gegeven en de mogelijkheid om in vrijheid en onbevangen vertrouwen te wandelen en te leven. Niet als argument om dan ook maar een losbandig leven te leiden. Maar in vertrouwen leven met Hem die jouw leven zeker weten leidt en Gods genoeg is om je in liefde, en niet in aanklacht en verwijt, bij te sturen en te schaven... Zijn stem is liefdevol, Zijn klank uitnodigend en vrij van manipulatie en dwang. Als Hij binnenkomt zegt Hij allereerst: vrede zij jou.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:37
 
Ik heb een homo vriend! en ik mag hem heel graag en hij mij!

Maar ik wil het over een andere boeg gooien!


ooit heb ik ook een boekje , christelijk boekje gelezen over homo s.

dat dit iets te maken heeft met hun jeugd wat hun een fijn gevoel gaf en dat ze daar in zijn gegroeid.
wat vertrouwd is he , dat is veilig.
een andere gedachte is geen prettig gevoel.

Ik ga kijken of ik de naam van dat boekje te paken kan krijgen.


Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 24 juni 2012, 20:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:39
 
FLOWERFUL304 schreef:
staat in:
1 kor 13: 5-6-> 5 zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet,
(is niet egoïstisch)
zij wordt niet verbitterd (in het boek, een oudere vertaling staat nooit beledigd, helaas kan ik je niet zeggen welk jaartal want mn kaft is weg. het is idg een oudere vertaling van het boek van +15jr).

zij rekent het kwade niet toe(zij neemt niemand iets kwalijk). 6 Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid.

Oordelen:oordelen:
En dan moet ik denken aan de zaak waarin paulus oordeelt velt over de man die met zn stiefmoeder leeft in 1kor5. Zo ik uit de bijbel kan opmaken zijn de dingen die dit leven aangaan, dat we die wel mogen oordelen met de bijbel als maatstaf en als je het zelf niet doet. Oordelen heeft de bijbel al gedaan, ik hoef het alleen maar te citeren, samen te vatten of de conclusie eruit te halen.

Zegt paulus niet in:

1kor6: 3+5->Weet gij niet, dat wij de engelen oordelen zullen? Hoeveel te meer de zaken, die dit leven aangaan?
5 Ik zeg u dit tot schaamte. Is er dan alzo onder u geen, die wijs is, ook niet één, die zou kunnen oordelen tussen zijn broeders?

Dus velt hij ook zn oordeel in:
1kor 6 :9> 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven (m.a.w komen niet in de hemel).

En wie komen in de hemel? joh 3:5>
Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

1kor5:11->GNB 5 Nee, ik bedoelde dat u niet moest omgaan met iemand die zich een christen noemt en toch onzedelijk leeft of een geldschraper is, een afgodendienaar, een kwaadspreker, een dronkaard, of een uitbuiter. Met zo iemand moet u ook niet samen eten. 12 Is het soms mijn taak te oordelen over buitenstaanders? U oordeelt toch ook alleen over hen die tot uw gemeente behoren!

oordeel in efe2:1-3>Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –,

m.a.w. een homo die zegt gelovig te zijn maar nog in zn oude levenstijl door gaat is niet wedergeboren. Hij leeft vanuit zn vlees en vlees is geen geest. Dat staat niet als zodanig zo in de bijbel maar 1+1=2! gezien 1 kor 6:9, 1 kor5:11 en efe 2:1-3 en ergens anders in de bijbel staan nog meer vergelijkbare versen.

Maaaarrrr Roelande, als jij wilt geloven dat een praktiserende homo wel wedergeboren is dan moet je dat zeker geloven maar ik geloof dat niet.
Ieder moet zn eigen overtuigen volgen zoals paulus in rom 14 zegt.

rom 14:22> Behoud intussen je eigen overtuiging, ten overstaan van God. Gelukkig is hij die zich bij zijn beslissing niets heeft te verwijten.

rom14:5>De een maakt onderscheid tussen de dagen, voor de ander zijn ze alle gelijk. Gun ieder zijn eigen overtuiging.

Dus als jullie vinden dat mijn overtuigen die niet in jullie straatje past, bepaalde mensen oordeelt, tja jammer dan. Ook ik heb recht om mn eigen overtuiging te hebben en te volgen! Wie zijn jullie dan om mij te komen zeggen dat ik aan het oordelen ben. Doordat jullie zeggen dat ik aan het oordelen ben zijn jullie zelf ook bezig met oordelen nl jullie oordelen en veroordelen mij en mijn soort!

He Flowerful beetje laat maar nog bedankt voor je antwoord. En je geeft het nu zelf al aan het is jouw overtuiging en niet alleen maar teksten uit de Bijbel maar jouw uitleg daaraan. En ik ben het voor een groot deel met je eens. Maar niet als je zegt die of die is geen wedergeboren christen, dan kan ik het niet met je eens zijn. De Heer kent die de zijnen zijn staat in 2 Tim 2 ;19 en ieder die de naam van Christus noemt sta af van ongerechtigheid. dat is volgens mij persoonlijk bedoelt. We moeten het aan Hem overlaten om hier over te oordelen tenminste dat vind ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:40
 
JOSINA022 schreef:
Ff een vraagje, Thomas: iemand die hetero is en nooit een partner heeft gehad, wordt ook een seksueel leven ontzegd toch? En ook zij kiezen er niet bewust voor, ook zj hebben dat kruis te dragen, toch?
Waarom wordt dat wel als normaal gezien?


Iedereen verlangt naar een liefdesleven met een daaraan gekoppelde goede seksuele omgang. Verreweg de meeste leden op CM streven dat na, mogelijk met uitzonderingen bij mensen op hoge leeftijd. Het is wel onderzocht en monder dan 2 procent kiest er bewust voor dat niet te doen. Omdat nagenoeg niemand kiest voor langdurig alleen zijn, kunnen we allemaal wel aanvoelen dat dit een zwaar kruis is om te dragen. In de relaties waar ik hierboven over sprak is die mogelijkheid er kennelijk wel. Dat kun je in mijn opvatting een mens niet ontzeggen. Verder is er denk ik geen verschil tussen een homoseksuele man of vrouw in vergelijking met een hetero man of vrouw: ze dragen hetzelfde lot. Zoals een heterostel dan wel een homostel dat geluk wel kennen. Ik denk dat het in prinicpe niet uitmaakt wat de gerichtheid is. Ik zie zowel gelukkige homostellen als heterostellen om me heen, evenals ongelukkige, dat is ook waar.

Cruciaal in je vraag is natuurlijk dat het alleen zijn bij heteroseksuelen net zo klemmend is als dat bij andersgeaarden. Wat alleen niet kan is de redenering van er zijn veel heteromensen alleen dus als homofiel moet je dat alleen zijn om die reden maar accepteren. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Is het voor deze mensen geen onmogelijke eis dan?
Hoe moeten zij daar mee omgaan dan?

De meeste mensen zoeken een weg maar het verlangen naar een relatie zoals hierboven beschreven is toch wat mensen meestal willen. Voor een aantal zal het niet zijn weggelegd en dat is helaas ook zo. Langs de normale weg of mogelijk langs CM breng je er mogelijk verandering in. Maar het kan ook zo zijn dat dat niet gebeurt.Dat is dan een fact of life. Eigenlijk wel een onderwerp voor een nieuw topic over het noodgedwongen alleen zijn. Het bewust alleen blijven, bijvoorbeeld na een mislukte relatie kan natuurlijk ook. Ik zit nog wat te navelstaren over je twee laatste vragen. Meestal schrijf ik vrij beschouwend maar jouw vragen raken mezelf ook.

Zomaar ff een paar vragen en, ja, vragen die bij mij leven.

Verder vind ik je verhaal helder en duidelijk!


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 24 juni 2012, 20:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
QSJE546





Berichten: 117

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:41
 
Heel mooi gezegd Jo!
Als ik een heel akelig gevoel krijg van veroordelende gedachten of "stemmen" bedenk ik ook dat God niet op zo'n manier tegen mij praat.
De Satan klaagt aan en God wijst je op je zonden op n rustige manier denk ik.
Niet dat dit nou echt wat met dit topic te maken heeft maar wilde toch even reageren Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
QSJE546





Berichten: 117

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:42
 
Sorry,zette het onder verkeerde stukje Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:43
 
FLOWERFUL304 schreef:
Worden we weer persoonlijk tink??? het gaat hier niet over wat voor vruchten ik draag maar idg geen homo vruchten!

Maar om te veranderen als homo of lesbienne is niet door onze eigen werken, maar door een overgegeven leven aan God en door werking van de Geest Gods. Als iemand stopt met zn homo praktijken is het een begin naar verandering.

ik ga helemaal niet persoonlijk worden maar de manier waarop je schrijft en redeneert is wel erg kortzichtig...alsof het een ziekte zou zijn waarvan je "verlost"kan worden.......de persoon in kwestie heeft w.s. al zijn/ haar hele leen er tegen gevochten of wat dan ook en dan word er zo op gereageerd????!!!!! in dit geval zal deze instelling hen alleen maar van de regen in de drup doen belanden....... en dan denk ik....even heel persoonlijk hoor...... als je niet weet waar je over praat zeg er dan nix over!!!


Laatst aangepast door
TINK100
op zondag 24 juni 2012, 19:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:47
 
zelf ben ik ook totaal niet voor al het oordelen
anders was mijn eerste reactie hier ook niet..voorzichtig!
Maar het is niet zo. dat dat betekend dat iedereen maar
een antwoordtje mag verzinnen..niet gebaseerd op Gods woord.

God is geen lieveheersbeesje..
die altijd alleen maar zachtjes zegt..niet doen hoor?
ja..de weg is nauw ik weet het,maar neem het niet zo nauw!

en anders had paulus rustig op zijn paardje verder gereden

En wanneer we Jezus zien..hij joeg de kooplieden eve de kerk uit
en daar gingen al die vredes duiven..fladder de fladder..


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:49
 
FLOWERFUL304 schreef:
Sorry harald, het is mij duidelijk dat jij mij totaal niet begrijpt wat ik bedoel of probeer te vertellen. Maakt niet uit. Aan de vruchten van de boom kan men zien met wat voor boom met te maken heeft.

En ik denk dat jij beter je suggesties over mijn muren opzetten en open meningen etc maar beter voor je zelf kunt houden over wat ik denk of doe of zeg of luister. Wat jij niet allemaal suggereert wat ik wel of niet doe of zeg of luister,gaat mij wat te ver! En gezien jij mij ook helemaal niet kent ben jij zeer zeker niet in staat om dat te beoordelen of te suggereren! Dus wordt niet persoonlijk !

En zoals ik al zei: Roelande mag en heeft zijn eigen overtuigen te volgen . En dat ik dat niet geloof is mijn recht toe . En idd ook ik en ieder ander mag zn eigen mening hebben dus houdt het op een informatie uitwisselen over het onderwerp, niet om de ander te zeggen wat die wel of niet moet doen of moet zeggen of denken of luitster of muren , whatever! Ik ben niet op dit forum om mensen te overtuigen. M.a.w. wordt aub niet persoonlijk!

Maar gezien je persoonlijk uitingen naar mijn adres wil ik daar dan ook even op reageren: "iemand die zulke uitingen naar mijn adres uit, getuigd van hoogmoed en van zo iemand kan ik zeer zeker niets van leren!". En zal ik even nog persoonlijker worden, van jouw kan ik zeer zeker niets leren!!

zucht wat een agressie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:58
 
TINK100 schreef:
ik ga helemaal niet persoonlijk worden maar de manier waarop je schrijft en redeneert is wel erg kortzichtig...alsof het een ziekte zou zijn waarvan je "verlost"kan worden.......de persoon in kwestie heeft w.s. al zijn/ haar hele leen er tegen gevochten of wat dan ook en dan word er zo op gereageerd????!!!!! in dit geval zal deze instelling hen alleen maar van de regen in de drup doen belanden....... en dan denk ik....even heel persoonlijk hoor...... als je niet weet waar je over praat zeg er dan nix over!!!



Ik denk dat jij mij niet zo goed begrijpt, tink. Maar ms zitten we langs elkaar heen te praten, kan natuurlijk ook.

Maar dan weer dat over hoe ik redeneer en schrijf is kortzichting, is persoonlijk naar mijn adres.

Als jij het niet eens bent met iets kan je daar jouw mening over pennen zonder dat persoonlijk gedoe. Ik geef jouw toch ook niet allerij soorten benamingen van je geloof dat ... of je redenatie zo.... etc dat is allemaal persoonlijke adressering. En dan als je niet weet waar je over praat is ook zo persoonlijk.

Ik weet heel goed waar ik over praat voor de duidelijkheid anders zou ik niet in dit forum zitten! En ook nog voor de duidelijkheid ik laat ook sommige dingen buiten beschouwing omdat dat dan weer een andere discussie op zich is.

En wordt ik dan even persoonlijk: ik vind het niet volwassen en sportief om iemand te zeggen "als je niet weet waar je over praat zeg er dan nix over".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:06
 
ROELANDE345 schreef:
zucht wat een agressie

is niet gek, hé., ik raak wat geiriteerd door al dat persoonlijk gedoe van mensen. Men moet op een volwassen manier en met respect voor elkaars meningen met elkaar kunnen discussieren zonder persoonlijk te worden naar iemand. Zonder dingen in te vullen voor die persoon van jouw mening is .... of jouw geloof is.... of als je niet weet waar je over praat..... etc etc. phfff. Maar blijkbaar is dat hier niet mogelijk.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 20:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:07
 
JOL252 schreef:
Als we nou es eraf halen dat mensen "persoonlijk" reageren.. en niet steeds in de aanval of de verdediging... hoe open zou een gesprek dan worden?

Wb gehoorzaamheid: gehoor geven aan het grootste wat ons is gegeven: verzoening en heling van de kloof tussen God en mens. 100 procent genade is wat Jezus voor ons heeft volbracht. Daar mag niemand iets van roven of afdoen. 100 procent is 100 procent. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen terug schrikken van heel wat uitspraken hier en onzeker worden over hun relatie met God die ons zoveel autonomie heeft gegeven en de mogelijkheid om in vrijheid en onbevangen vertrouwen te wandelen en te leven. Niet als argument om dan ook maar een losbandig leven te leiden. Maar in vertrouwen leven met Hem die jouw leven zeker weten leidt en Gods genoeg is om je in liefde, en niet in aanklacht en verwijt, bij te sturen en te schaven... Zijn stem is liefdevol, Zijn klank uitnodigend en vrij van manipulatie en dwang. Als Hij binnenkomt zegt Hij allereerst: vrede zij jou.

Dankje Jol,mooi geschreven,
en sorry het is offtopic en bedoel mijn vraag niet als aanval flowerful hoor,
maar het zette me tot denken,gods geest alleen voor mensen die hem gehoorzamen?
ik doe me best , maar zonder zonde ben ik niet,toch merk ik dat god met me mee gaat, me niet los laat.en dan lees ik die zin uit de bijbel en dacht ik??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:08
 
FLOWERFUL304 schreef:
is niet gek, hé., ik raak wat geiriteerd door al dat persoonlijk gedoe van mensen. Men moet op een volwassen manier en met respect voor elkaars meningen met elkaar kunnen discussieren zonder persoonlijk te worden naar iemand. Zonder dingen in te vullen voor die persoon van jouw mening is .... of jouw geloof is.... of als je niet weet waar je over praat..... etc etc. phfff. Maar blijkbaar is dat niet mogelijk hier.

Is waar Flowerfull.

Maarre goed voorbeeld doet goed volgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:10
 
steed komt de tekst , heb elkander lief zoals je je zelf lief heb.

dit gebod is voor elkander, voor mensen die mens zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:11
 
PETRA411 schreef:
Dankje Jol,mooi geschreven,
en sorry het is offtopic en bedoel mijn vraag niet als aanval flowerful hoor,
maar het zette me tot denken,gods geest alleen voor mensen die hem gehoorzamen?
ik doe me best , maar zonder zonde ben ik niet,toch merk ik dat god met me mee gaat, me niet los laat.en dan lees ik die zin uit de bijbel en dacht ik??



We hoeven niet te twijfelen aan dit:
Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is en Hij zal Zijn werk ook in ons af maken..


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:13
 
JOL252 schreef:
We hoeven niet te twijfelen aan dit:
Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is en Hij zal Zijn werk ook in ons af maken..

Mooi Jol!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:14
 
JOL252 schreef:
We hoeven niet te twijfelen aan dit:
Hij laat niet los wat Zijn hand begonnen is en Hij zal Zijn werk ook in ons af maken..

Gelukkig maar he Jol
Hij blijft getrouw
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:24
 
HEIDE115 schreef:
zelf ben ik ook totaal niet voor al het oordelen
anders was mijn eerste reactie hier ook niet..voorzichtig!
Maar het is niet zo. dat dat betekend dat iedereen maar
een antwoordtje mag verzinnen..niet gebaseerd op Gods woord.

God is geen lieveheersbeesje..
die altijd alleen maar zachtjes zegt..niet doen hoor?
ja..de weg is nauw ik weet het,maar neem het niet zo nauw!

en anders had paulus rustig op zijn paardje verder gereden

En wanneer we Jezus zien..hij joeg de kooplieden eve de kerk uit
en daar gingen al die vredes duiven..fladder de fladder..

dankje ook mooi gezegd heide
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:48
 
PETRA411 schreef:
Dankje Jol,mooi geschreven,
en sorry het is offtopic en bedoel mijn vraag niet als aanval flowerful hoor,
maar het zette me tot denken,gods geest alleen voor mensen die hem gehoorzamen?
ik doe me best , maar zonder zonde ben ik niet,toch merk ik dat god met me mee gaat, me niet los laat.en dan lees ik die zin uit de bijbel en dacht ik??



ik ervaarde jouw vraag ook niet als een aanval, petra. Als ik het als een aanval had ervaren dan had je dat ook wel gemerkt. Je vraagt het en ik heb het voor je opgezocht. klaar toch.

Ik zeg altijd zolang er leven is is er hoop. God zal niet los laten zolang we hier op aarde zijn, maar wij zijn het die Hem loslaten. Als we de HG hebben ontvangen kunnen we hem ook wel verliezen (in extreem geval). Als Hij komt weet men dat, want het is een ervaring die iemands leven verandert. Maar als Hij zich terug trekt uit ons lichaam doet hij dat stilletjes en dan komen wij er pas achter in het leven hierna. Maar God blijft dan wel in ons omgeving, blijft aan ons trekken om weer tot Hem te komen.

Toen ik nog niet echt bekeerd was, was hij bij mij, in mn omgeving/ in de buurt. Toen ik mij bekeerde kwam die in mn lichaam wonen (wedergeboorte/doop in de HG), een ervaring die mn leven en persoon heeft veranderd. Als ik hem in mn binnenkamer zoek (stille tijd hou) of in de dienst ben komt hij ook nog op me, omgeeft hij mij wat ik kan ervaren. Sorry, ik kan het wat moeilijk uitleggen.

Maar, zo ik uit de bijbel kan halen is het wel de bedoeling om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Hij is ons als voorbeeld gegeven. Dus hoe meer men naar Jezus toe wordt gevormd door de HG en onze gewilligheid om te leven naar zijn wil in lijn met de bijbel, hoe minder men gaat zondigen. Want Jezus komt terug voor een bruid zonder vlek of rimpel. Het is een proces. Bij de één gaat het wat sneller en bij de andere kost het wat meer tijd afhankelijk hoe wij willen meewerken met God.

Het is ook belangrijk wat men onder zonde verstaat. Bijvoorbeeld: ik zie sex voor huwelijk of homofielie als zonde. Jij ziet sex voor het huwelijk niet als zonde. Hoe jij homo praktijken ziet, weet ik niet en ga ik ook niet voor je invullen. Het is om een voorbeeld te gegeven hoe men zonde zelf wil invullen. Maar wat zegt de bijbel daarover, dat is de vraag? God hoe kijkt u hier tegen aan? Gaan we dat onderzoeken? Willen we wel accepteren wat de bijbel als zonde bestempeld, is de vraag? Of houden we vast aan wat we willen dat zonde is? etc etc

Er staat ook geschreven weersta de duivel en hij zal van je vlieden. Net zo ook bij kain en abel. Kain hoefde abel niet te vermoorden als hij niet had toegegeven aan de drang om abel te vermoorden. God zei hem ook dat hij dat kon weerstaan als hij wilde. Dus zondigen is een keus die wij hebben te maken. We kunnen zondigen als we dat willen maar we kunnen het ook weerstaan als we niet willen zondigen. En als we het willen weerstaan dan komt de kracht Gods ons hierin te hulp. Het is vallen en opstaan totdat we dan uiteindelijk staan en de overwinning over de zonde of onze zwakheden behalen.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 20:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 26 Volgende
Pagina 6 van 26