ChristianMatch
 


Forum

gehoorzaamheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:06
 
ZEELAND736 schreef:
Bedoel je mij Petra???
Nee toch???

Het was als bemoediging bedoeld voor Josina hoor...

nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi,
mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet.
maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft?
het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina

knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn Kotsende smiley
beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen,
want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel, Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:33
 
en dan denk ik weer aan het gebod, heb elkander lief,
hoe verschillend we ookzijn, toch elkander lief hebben,
flowerfull benook niet boos op jou, maar op de manier van geloven zoals je denkt en dat heb jij ook weer van iemand geleerd. en ja word er misselijk bijna van,mensen die zo denken, maar niet van de mensen zelf,het enge geloof,wat in mijn ogen dan eng is. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:38
 
en denkende aan liefde voor alle mensen, denk ik weer aan de woorden van martin luther king, we strijden niet tegen individuen, maar tegen systemen.
met die gedachte kunnen we makkelijker van iedereen houden denk ik.
en het belangrijkste gebod, elkaar liefhebben in praktijk brengen.

enfin wat gedachten van mij...diezichzelfweertegen komt in dit topic,door te flippen op iemands schrijven Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:50
 
Niet doen Petra...dan zegt een mens misschien weer dingen...waar hij of zij later spijt van heeft...
Zoek even iets anders...das misschien beter...

Is geen dwingend woord hoor maar een liefdevolle vermaning...
Soms zijn we hier gekluisterd aan een pc...aan een forum...aan Cm...
Niet altijd goed hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:59
 
Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:

"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc.
Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn.
Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"

Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 10:59
 
[quote=FLOWERFUL304]Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.

Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.

Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.

Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.

Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.[qoute=FLOWERFUL304]

Ergens begrijp ik wel waar je naar toe gaat met je uitleg, maar hoe je het weergeeft is nogal ongelukkig uitgedrukt naar mijn mening.
Ik denk dat we in de eerste plaats al een onderscheid moeten maken of iemand zijn hart aan de Heer heeft gegeven of niet. De tegenstander heeft bij ongelovigen een andere uitwerking dan bij Zijn kinderen. Je geeft weer dat er een hoop mis ging VOOR Jezus in jou leven kwam. En dat kan ik zelf ook alleen maar beamen. Mijn oude leven was ook één ramp, en de dingen die toen mis liepen waren vooral een gevolg van eigen verkeerde keuzes. En op dat moment zelfs goed bedoelde keuzes.
Ik denk maar aan ziek worden door jarenlang onder zware spanning te leven. (Kan je dit onder de noemer ongehoorzaamheid of vloek of zonde plaatsen?)
De enige goeie keuze die ik ooit maakte is Jezus volgen en dit heeft me rust gegeven. rust in mijn denken.
Door een oprechte keuze te maken voor Jezus verbreek je je banden met de tegenstander... oude vlees en nieuw herboren... geen kastijding, geen dwang, maar het ervaren van Zijn liefdevolle sturing.
We kunnen echter als christenen niet ontkennen dat de duivel rond gaat als een briesende leeuw, wil verslinden ... Bij bepaalde volkeren zijn het overbrengen van vloeken over mensen dagelijkse kost, en ook heb je hier ook duistere machten die mensen aan banden leggen, denk maar aan het santanisme. De tegenstander wil zoveel mogelijk mensen meenemen in zijn ondergang. Ongelovigen die de Here niet kennen.
Doch in de kracht en het verlossingswerk heeft de tegenstander geen vat meer op hen die Jezus hebben aangenomen. In Hem Zijn we overwinnaars.
Ergens staat in de bijbel dat dingen 3 generaties door gaan. maar weer, door het verlossingswerk van Jezus kan die schakel doorbroken worden.

Ik denk dat jou mening ergens voortkomt en van toepassing kan zijn als christenen in het verleden met heel occulte zaken zijn bezig geweest. Zoals oproepen van geesten, new age, drugs en andere. Deze banden kunnen ergens in de weg staan voor je taak in Zijn Koninkrijk, ook deze kunnen verbroken worden.

Ik geef hierbij mijn doopvers weer:
Rom 8: 38-39
Want ik ben er van overtuigd dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch krachten, noch tegenwoordige, noch toekomstige dingen, nog hoogte, noch diepte, noch enig anders schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde van God in Christus Jezus, onze Heere...

In dit vers is voor mij alles gesproken, en sta ik in die belofte van de Heer.


Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 5 juli 2012, 11:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:02
 
JOSINA022 schreef:
Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:

"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc.
Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn.
Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"

Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is...

je was me al voor in een kortere en duidelijke uitspraak Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:05
 
XABIA794 schreef:
je was me al voor in een kortere en duidelijke uitspraak Knipoog smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:07
 
God verlaat niet ...wat Zijn Hand ....begon....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:16
 
ff een stukje uit een boek dat ik lees over discipelschap

Kijk eens naar je binnenkant:

koning Amasja; schone schijn
2 Kronieken 25:2
Hij deed wat recht is in de ogen van de Heer, maar niet met een volkomen toegewijd hart.

Je kunt een leven zonder zichtbare zonden leiden, terwijl je hart toch niet toegewijd is aan God

Koning Asa: niet perfect, wel oprecht
1 Koningen 15:9-24 is het verhaal van koning Asa.
vers 14 zegt
En al verdwenen de offerplaatsen dan niet, toch was Asa de Heer zijn leven lang met heel zijn hart toegedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:24
 
Xabia...ik geniet van je woorden....je bijdrages...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:42
 
JOSINA022 schreef:
Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:

"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc.
Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn.
Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"

Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is...



Je hoeft er ook niet in mee te gaan hoor. niets verplicht. maar, je gelooft niet in een vloek: dat is raar want God zelf verteld over vloeken. Hij laat ons weten dat er vloeken komen als we Hem ongehoorzaam zijn (let wel, hiermee zeg ik niet dat jij ongehoorzaam bent).

Geesten of de demonische wereld is/zijn verbonden aan uitgesproken vloeken. Zelfs vodoo, hekserij, santanisten etc weten heel goed hoe dat zit en uiten elke dag vloeken naar mensen, in principe sturen ze demonen op mensen af. En ze weten heel goed ermee te werken. Vooral satanisten uiten elke dag in de nachtelijke uren vooral, vloeken over christenen. Door het uitspreken van vloeken worden geesten uitgezonden om christenen te vernietigen. Ze kunnen mensen/christenen zodanig vervloeken dat die ziek worden en/of dood gaan.

Sorry maar in mijn cultuur en ook andere is het zo normaal hoe mensen met de geestelijke wereld spelen en hoe ze mensen zelfs de dood in vervloeken. Voor mn bekering heb ik dat zelfs met mn eigen ogen gezien hoe ze dat doen. vloeken, geesten of demonische wereld zijn realiteit of men dat wil geloven of niet.

Maar er staat dan ook geschreven een ongegronde vloek treft geen doel> spr26:2. Als we in gehoorzaamheid aan God leven, dicht bij Hem, dan treft het ons niet. Maar als er nog open deuren vanuit het verleden zijn en vanuit voorouders of vanuit ons levenstijl dat niet in lijn is met de bijbel, dan vindt zo,n geest wel ingang. Zelfs christenen kunnen soms nog in gebondenheid verkeren zonder dat ze het zelf weten. Maar ik denk dat ik het ms het een beetje ongelukkig uitleg, kan.

Maar goed, ieder voor zich.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 12:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:48
 
PETRA944 schreef:
en dan denk ik weer aan het gebod, heb elkander lief,
hoe verschillend we ookzijn, toch elkander lief hebben,
flowerfull benook niet boos op jou, maar op de manier van geloven zoals je denkt en dat heb jij ook weer van iemand geleerd. en ja word er misselijk bijna van,mensen die zo denken, maar niet van de mensen zelf,het enge geloof,wat in mijn ogen dan eng is. liefs



Nee die heb ik niet van iemand geleerd, wel van de HG.

Ik heb het geleerd vanuit mijn levenservaring en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld welke voor mn bekering begon en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld in mijn christen zijn en die ik nog steeds heb. Sorry, een beetje moeilijk uit te leggen.

Ik kan me voorstellen dat het eng overkomt voor jouw. Dat wat het in het begin ook voor mij en soms nog steeds. Ik wist niet wat het was totdat ik tot bekering kwam en dat heeft mij ertoe gedreven om me te gaan verdiepen in het geestelijke achter/van de bijbel.

Maar, ieder voor zich en hoe die voor geroepen is.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 11:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:02
 
er werd een keer een man bij Jezus gebracht, ik dacht dat hij blind was...kan ook verlamd zijn hoor, maakt niet veel uit....( zoek maar even op) de farizeen vroegen aan Jezus: wie heeft er gezondigd, de man of zijn ouders, of miss zijn familie, opa en oma's......want er moet een reden voor zijn dat deze man niet kan zien......wie is de schuldige?
Doch Jezus zei niks tegen de farizeen, keek de man vol MEDELIJDEN aan en zei, gaat heen, u kunt zien.......
Het gaat er niet om OF en Wie er gezondigd heeft.......
God schiep de mens en zag dat het goed was..... [quote=TINK100]


Ik snap niet waarom jullie zo focussen op dat ongehoorzame cq zondigen. ik heb vlgs mij wel meer geschreven dan alleen dat. Maar dat die man blind geboren is is wel te verklaren. maar ik zal jullie dat maar besparen want men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen gezien de reacties op wat ik schrijf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:08
 
PETRA944 schreef:
nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi,
mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet.
maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft?
het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina

knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn Kotsende smiley
beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen,
want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel, Kotsende smiley



wel petra, men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen zo ook jij als je het mij vraagt. Het is moeilijk uit te leggen en het kan zijn dat ik het misschien niet zo goed uit leg. Praten is beter dan schrijven.

En ik denk eerder dat jij hier in het forum op je plaatst bent en ik niet. Dus blijf maar gerust. Want ik begin in te zien dat het geen nut heeft dat ik bepaalde dingen hier opschrijf want men begrijpt het niet, gezien de reacties. Geeft niet. Knipoog smiley

baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.


En voor de duidelijkheid: dus wat jij daar zegt over babies,kinderen naar de hel, dat zijn jouw woorden, niet de mijne!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 12:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:24
 
ik geloof ook in de geestelijke wereld flowerfull en sommigge dingen die je schrijf zijn zeker waar,
inderdaad,je drukt je ongelukkig uit,in mijn ogen dan he
zoals ik het lees is het alsof je zegt, ben je ziek, ligt aan een vloek of een zonde zoals bitterheid etc.
en dat is het punt waar ik het moeilijk mee had, ik vind dat het veroordelend overkomt.en heftig voor mensen die ziek zijn en dan kunnen denken?
maar dit is mijn denken,mijn mening he,het komt op mij zo over,met de nadruk op mij.
en natuurlijk lees ikmetmijn bril,ik denk,daar heb je weer zo,n gelovige...
zo,n gelovige die in naamvan jezus zeggen tegen mensen met een ernstig ziek kind: het komt door zonde in je leven, hoeveel mensen zijn daar niet meegekwetst al met zulk soort gelovigen? afgekeerd van de kerk? dus als je over zulk soort dingen schrijft of praat, weeg je woorden goed af.
liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:28
 
FLOWERFUL304 schreef:
Nee die heb ik niet van iemand geleerd, wel van de HG.

Ik heb het geleerd vanuit mijn levenservaring en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld welke voor mn bekering begon en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld in mijn christen zijn en die ik nog steeds heb. Sorry, een beetje moeilijk uit te leggen.

Ik kan me voorstellen dat het eng overkomt voor jouw. Dat wat het in het begin ook voor mij en soms nog steeds. Ik wist niet wat het was totdat ik tot bekering kwam en dat heeft mij ertoe gedreven om me te gaan verdiepen in het geestelijke achter/van de bijbel.

Maar, ieder voor zich en hoe die voor geroepen is.

En toch vind ik het moeilijk om te lezen dat je het geleerd hebt van de HG.
Wie bekeerd is, is gekocht. En in principe kan die mens niet verloren gaan, wat je ook doet. Ik geloof er niet in, dat een mens dan niet meer zondigd, maar ook niet dat een mens zondenvrij is. Maar, die zonden zijn betaald.
Is dat dan een vrijbrief om maar raak te leven? Nee, maar wil je dan zo graag iets doen wat je Liefste pijn doet dan? Vanuit dat perspectief ga je de zonde haten, maar niet uit angst om je Liefste kwijt te raken, of om de zaligheid te verliezen. Wat Jezus gekregen heeft, van Zijn Eigen Vader, heeft Hij duur betaald met Zijn Eigen bloed. Dat raakt Hij dus ook niet meer kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:31
 
FLOWERFUL304 schreef:
wel petra, men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen zo ook jij als je het mij vraagt. Het is moeilijk uit te leggen en het kan zijn dat ik het misschien niet zo goed uit leg. Praten is beter dan schrijven.

En ik denk eerder dat jij hier in het forum op je plaatst bent en ik niet. Dus blijf maar gerust. Want ik begin in te zien dat het geen nut heeft dat ik bepaalde dingen hier opschrijf want men begrijpt het niet, gezien de reacties. Geeft niet. Knipoog smiley

baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.


En voor de duidelijkheid: dus wat jij daar zegt over babies,kinderen naar de hel, dat zijn jouw woorden, niet de mijne!

lees inmiddels jouw reactie,dit zijn abseluut niet mijn woorden. dit zijn woorden die ik wel es van sommigge gelovigen heb gehoord,die zo bezig zijn met zonde en tegen mensen zeggen je gaat naar de hel want....
en je moet me soms denken aan zulk soort gelovigen.
en we zijn beiden op onze plaats op dit forum,kunnen van elkaar leren, ik blijf ook hier maar ga minder op het forum lezen en schrijven,omdat ik het me teveel aantrek als iemand iets schrijft waarvan ik denk,ehhh nu worden er mensen gekwetst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:32
 
[quote=FLOWERFUL304]

Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.

Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.

Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.

Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.

Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.


Dit is een mooi en open getuigenis Flowerful, je mag gezien worden in Christus. Ook jij werd getrokken door de genadige God. Prijs de Heer !
Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:32
 
WILLEM618 schreef:
En toch vind ik het moeilijk om te lezen dat je het geleerd hebt van de HG.
Wie bekeerd is, is gekocht. En in principe kan die mens niet verloren gaan, wat je ook doet. Ik geloof er niet in, dat een mens dan niet meer zondigd, maar ook niet dat een mens zondenvrij is. Maar, die zonden zijn betaald.
Is dat dan een vrijbrief om maar raak te leven? Nee, maar wil je dan zo graag iets doen wat je Liefste pijn doet dan? Vanuit dat perspectief ga je de zonde haten, maar niet uit angst om je Liefste kwijt te raken, of om de zaligheid te verliezen. Wat Jezus gekregen heeft, van Zijn Eigen Vader, heeft Hij duur betaald met Zijn Eigen bloed. Dat raakt Hij dus ook niet meer kwijt.

mooi geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:38
 
PETRA944 schreef:
ik geloof ook in de geestelijke wereld flowerfull en sommigge dingen die je schrijf zijn zeker waar,
inderdaad,je drukt je ongelukkig uit,in mijn ogen dan he
zoals ik het lees is het alsof je zegt, ben je ziek, ligt aan een vloek of een zonde zoals bitterheid etc.
en dat is het punt waar ik het moeilijk mee had, ik vind dat het veroordelend overkomt.en heftig voor mensen die ziek zijn en dan kunnen denken?
maar dit is mijn denken,mijn mening he,het komt op mij zo over,met de nadruk op mij.
en natuurlijk lees ikmetmijn bril,ik denk,daar heb je weer zo,n gelovige...
zo,n gelovige die in naamvan jezus zeggen tegen mensen met een ernstig ziek kind: het komt door zonde in je leven, hoeveel mensen zijn daar niet meegekwetst al met zulk soort gelovigen? afgekeerd van de kerk? dus als je over zulk soort dingen schrijft of praat, weeg je woorden goed af.
liefs



eerlijkheid naar onszelf is soms moeilijk om te doen en te accepteren.

Ik overweeg zeker wel mn woorden maar soms kan ik de dingen niet anders schrijven dan ze zijn, helaas. En idd kan het soms mensen laten stijgeren en anderen ook weer niet, om het zo te zeggen. Het is net hoe die persoon in elkaar zit en ermee omgaat.

Maar ja we zijn niet allemaal het zelfde,hé en ieder reageert anders op wat ik zeg. Het vraagt dus respect en verdraagzaamheid van elkaar, en niet gelijk zoals hier op het forum aan toe gaat elkaar te beledigenen en voor alles en nog wat uit te maken.! Dat is kinderlijk gedrag. Maar goed, ook dat went!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:38
 
Quote:
FLOWERFUL: Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:35



Hai Floweful,

Ontroerend, hoe je schrijft dat je tegenslag op tegenslag had, en dat je vechte om te overleven en lichamelijk en geestelijk uitgeput raakte.

En dat je het leven niet meer zag zitten maar Jezus kwam....

Ik herken dat wat je schrijft Knipoog smiley

Alleen bij mij was het een proces, dus niet van het ene moment op het andere al mijn probs weg. Een proces van jaren. Nu kan ik eindelijk zeggen dat ik normaal net als iedereen ben die redelijk gelukkig is.

God werkt bij iedereen anders, het kan ook ineens zo zijn, van de ene op de ander dag, dat alles goed gaat vanaf het moment dat je gelooft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:39
 
PETRA944 schreef:
nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi,
mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet.
maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft?
het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina

knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn Kotsende smiley
beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen,
want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel, Kotsende smiley

even me woorden queten voor mensen nu denken ik schrijf kinderen na de hel gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:42
 
PETRA944 schreef:
lees inmiddels jouw reactie,dit zijn abseluut niet mijn woorden. dit zijn woorden die ik wel es van sommigge gelovigen heb gehoord,die zo bezig zijn met zonde en tegen mensen zeggen je gaat naar de hel want....
en je moet me soms denken aan zulk soort gelovigen.
en we zijn beiden op onze plaats op dit forum,kunnen van elkaar leren, ik blijf ook hier maar ga minder op het forum lezen en schrijven,omdat ik het me teveel aantrek als iemand iets schrijft waarvan ik denk,ehhh nu worden er mensen gekwetst.

Petra, even een reactie op wat je schrijft. Ik weet hoe er gesproken kan worden over hel en over hemel.
Maar, ik kan hier niets mee, en is denk ik ook niet mijn verantwoording daar een oordeel in te nemen richting mijn naaste.
Wie in het minste een besef heeft wat de hel inhoud, die zwijgt. Eeuwig God te MOETEN missen, en niet te kunnen missen. En dan zonder zoethoudertjes die we op aarde wel kennen. (Een minste vorm van besef hiervan, geeft zo diep verdriet, zo diepe pijn. Kan je daar dan makkelijk over praten, en een ander naar toe verwijzen? zonder daar enig recht toe te hebben?) Die pijn te verdragen, en dat met de wetenschap dat de hel is overwonnen, maar niet te hebben gewild dat die Jezus Koning werd over je leven.
Als degene die een ander de hel in praat iets beseft van wat hij/zij zegt, die slaapt niet meer voordat die ander ook als Kind van God mag aangenomen zijn. Hier praat je echt niet goedkoop over, als je enig besef heb van wat je zegt.
Petra, ik zeg dit naar aanleiding van jou reactie, dus niet als commentaar op jou reactie, he Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEM618
op donderdag 5 juli 2012, 12:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:43
 
Het is niet gek om te denken dat de geesten wereld ''bestaat''
Ook in Nieuw-guinea is daar veel mee beleefd,
Vele voorwerpen werden gebruikt om de geesten te verdrijven.
Een varkensharen plukje was een van deze,en ook een gladde groene steensoort..gebruikten de tovenaren om in contact te komen met de zonnegod
Bladeren en kruiden ter genezing staat daar los van de geesten wereld..zo hier ook mensen soms meer baat hebben bij natuurlijke middelen..hoewel alle middelen zegen nodig hebben.
Ook daar werd veel verweten aan de voorvaderen..en nog hier en daar.
toen er zendingen heen gingen ,met HET WOORD,
Hebben veel papua's hun bijgeloof(vooral voorwerpen) verbrand..maar sommigen vielen terug op de touwtjes,stenen..en de afgesneden haar kapsels..wat gebruikt werd in de strijd tegen andere dorpen.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 13:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:49
 
WILLEM618 schreef:
En toch vind ik het moeilijk om te lezen dat je het geleerd hebt van de HG.
Wie bekeerd is, is gekocht. En in principe kan die mens niet verloren gaan, wat je ook doet. Ik geloof er niet in, dat een mens dan niet meer zondigd, maar ook niet dat een mens zondenvrij is. Maar, die zonden zijn betaald.
Is dat dan een vrijbrief om maar raak te leven? Nee, maar wil je dan zo graag iets doen wat je Liefste pijn doet dan? Vanuit dat perspectief ga je de zonde haten, maar niet uit angst om je Liefste kwijt te raken, of om de zaligheid te verliezen. Wat Jezus gekregen heeft, van Zijn Eigen Vader, heeft Hij duur betaald met Zijn Eigen bloed. Dat raakt Hij dus ook niet meer kwijt.

Je kan op de school zitten van de mensen of je kan op de school zitten van de HG. Een hemels breed verschil zit daarin. moeilijk uit te leggen.

Ook zij die zich christen noemen gaan verloren daar is de bijbel ook heel duidelijk over als je het mij vraagt en dan denk ik aan de 10 maagden, 5 wijs en 5 dwaas. De 5 dwaas gingen niet naar binnen.

Wij hebben zeker niet een brief om maar raak te leven. maar als wedergeboren christen wordt men steeds meer gevormd naar de image van christus totdat we zonder vlek of rimpel voor Hem komen te staan.
We gaan dus steeds minder en minder zondigen. Het is een proces.

Gezien 1john3:9. Ik geloof niet dat een wedergeboren christen maar kan blijven zondigen en zn geweten spreekt hem niet aan. Onmogelijke zaak als je het mij vraagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:50
 
[quote=JOSINA022]

Ik sluit me bij jou aan Josina ook in zie het niet als een vloek! Idd is Hij voor ons aan het kruis gestorven..

Maar als ik flowerfull zo lees zouden wij dus wel eens gestraft kunnen worden voor de zonden van onze voorouders??
Nee daar ga ik echt niet in mee.... stel dat mijn opa een moordenaar zou zijn of een dief ben ik dat dan ook?? of moet ik ziekte en narigheid ondergaan door wat mijn grootouders hebben gedaan???

Nou dan zou ik nu toch vrij gezond moeten zijn want de grootouders aan beide kanten zijn hardwerkende mensen geweest in hun leven met liefde voor hun naaste!

En helaas is het tegenovergestelde waar ook ik zit al 1.5 jaar in de ziektewet en gelukkig is het einde in zicht maar ik zie het niet als een straf..
Nee ik ben juist blij met wat mij het afgelopen 1.5 jaar allemaal is overkomen.... waarom?? het heeft mij zoveel sterker gemaakt en me zoveel dichter bij God gebracht!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:51
 
WILLEM618 schreef:
Petra, even een reactie op wat je schrijft. Ik weet hoe er gesproken kan worden over hel en over hemel.
Maar, ik kan hier niets mee, en is denk ik ook niet mijn verantwoording daar een oordeel in te nemen richting mijn naaste.
Wie in het minste een besef heeft wat de hel inhoud, die zwijgt. Eeuwig God te MOETEN missen, en niet te kunnen missen. En dan zonder zoethoudertjes die we op aarde wel kennen. (Een minste vorm van besef hiervan, geeft zo diep verdriet, zo diepe pijn. Kan je daar dan makkelijk over praten, en een ander naar toe verwijzen? zonder daar enig recht toe te hebben?) Die pijn te verdragen, en dat met de wetenschap dat de hel is overwonnen, maar niet te hebben gewild dat die Jezus Koning werd over je leven.
Als degene die een ander de hel in praat iets beseft van wat hij/zij zegt, die slaapt niet meer voordat die ander ook als Kind van God mag aangenomen zijn. Hier praat je echt niet goedkoop over, als je enig besef heb van wat je zegt.
Petra, ik zeg dit naar aanleiding van jou reactie, dus niet als commentaar op jou reactie, he Knipoog smiley

Mooi!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:01
 
WILLEM618 schreef:
Petra, even een reactie op wat je schrijft. Ik weet hoe er gesproken kan worden over hel en over hemel.
Maar, ik kan hier niets mee, en is denk ik ook niet mijn verantwoording daar een oordeel in te nemen richting mijn naaste.
Wie in het minste een besef heeft wat de hel inhoud, die zwijgt. Eeuwig God te MOETEN missen, en niet te kunnen missen. En dan zonder zoethoudertjes die we op aarde wel kennen. (Een minste vorm van besef hiervan, geeft zo diep verdriet, zo diepe pijn. Kan je daar dan makkelijk over praten, en een ander naar toe verwijzen? zonder daar enig recht toe te hebben?) Die pijn te verdragen, en dat met de wetenschap dat de hel is overwonnen, maar niet te hebben gewild dat die Jezus Koning werd over je leven.
Als degene die een ander de hel in praat iets beseft van wat hij/zij zegt, die slaapt niet meer voordat die ander ook als Kind van God mag aangenomen zijn. Hier praat je echt niet goedkoop over, als je enig besef heb van wat je zegt.
Petra, ik zeg dit naar aanleiding van jou reactie, dus niet als commentaar op jou reactie, he Knipoog smiley

dankje willem,jij bent wijs.
een oordeel over nemen richting je naaste,
je hebt wel gelijk,maar ik verloor me kleindochtertje en weet hoe sommigge gelovigen goed bedoeld tegen ouders dingen kunnen zeggen, dat het moeilijk is om die mensen er niet op te veroordelen. en ik neem het die mensen niet kwalijk, hun geloof,in mijn ogen een verkeerde manier van gods woorden begrijpen.
en vind het niet kunnen wat sommigge cristenen dan goed bedoeld zeggen tegen andere mensen.
ikhoorde dat de man die de begravenis regelde een begravenis had meegemaakt in een kerk en die moeder moest haar kindje begraven met het geloof dat haar kindje naar de hel ging. mag je iemand die mensen zo iets leert niet veroordelen?
iemand die tegen zieken mensen zegt, jaa zonde in je leven....
enfin,het gaat hier onweren, het is zo benauwd dat ik de fut niet meer had om opteruimen, maar opruimen en nadenken..
sorry voor iedereen voor het offtopic gaan lees het vanavond wel bij,.misschien zegt iemand nog wat wijs, waar ik wat van kan leren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:24
 
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20
Quote:
FLOWERFUL:
Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven.De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??

Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.

maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.

Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.

Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.

Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.

En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.

mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

Hoi Flowerful,

Ik vind je tegenstrijdig, jou niet, maar wat je schrijft in deze post van jou.

Kijk, eerst schrijf je: " Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. ".

Daarna: "Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval.."

Als iemand pas tot bekering komt kan tie hierdoor in de war raken.

Eerst kom je met een wealth and health evangelie, daarna dat het ook kan zijn als je wel gehoorzaam bent dat je toch tegenslagen krijgt door de zondeval....

Ik zat in een groep die de wealth and health evangelie predikten.(ja, heb in meerder groepen gezeten..)

Nou, als je dan tegenslagen had, zeiden 'ze' dus dat je wel zonde in je leven zou hebben, je geloof niet groot genoeg was...erg schadelijk denk ik, zulke dingen.

Toen ik naar de traditionele
Gereformeerd Vrijgemaakt ging, leerde ik, dat ziekte, tegenslagen etc, nu eenmaal voorkomen in deze gebroken wereld, en dat het juist de kunst is om met God's hulp ermee om te gaan, het te kunnen dragen
Quote:
Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven.



Ja, deze hoorde ik zo vaak in de groepen. Nou, ik kan je een ding vertellen en da's natuurlijk weer mijn mening, dat narigheid ook kan komen door trauma's in de kindertijd en dus te verklaren is (psychologisch.)
Dan kunnen ze bidden en bidden en vloeken verbreken, maar dingen gaan dan niet weg. Dan raak je als christen alleen ontmoedigd, dan denk je wat is er mis, ze bidden steeds en ik blijf angst enzo houden.

Net zoals je je been verbrijzeld bij het skieen tegen een boom, dan kan je ook bidden, maar je hebt toch een stalen pin in je been nodig en je blijft een halfjaar in het ziekenhuis.

Dan kan je als je psychische problemen hebt ook naar een psycholoog in die gevallen.

Ja, ik ben zelf bang dat psychische problemen dat daar nogal eens de schuld wordt gegeven dat dat een vloek is....

En nu...ben ik werken Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 12 Volgende
Pagina 6 van 12