ChristianMatch
 


Forum

gehoorzaamheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:57
 
Bij het woord 'pollutie' dacht ik aan vervuiling, door het Engelse woord Pollution, wat ook vervuiling of vergif betekend....

En ik zou ook wel willen weten wat Herman daarmee bedoeld, in plaats van suggestieve insinuaties te doen.
Wat die ook met bijbelteksten doet.....zie

Quote:
HERMAN968 schreef:
En ik lees ook mooie getuigenissen van chistenen, het valt me op dat ze kwetsbaar durven zijn.
En Jo, je kunt ook dit opzoeken, mar dan in de Bijbel bij 2 Petrus 3: "Zij verlokken onstandvastige zielen, hun hart is volleerd in hebzucht; kinderen der vervloeking zijn zijn. Doordat zij de rechte weg verlaten hebben, zijn zij verdwaald en de weg opgegaan van Bileam, de zoon van Beor, die het loon der ongerechtigheid liefhad". Echt duidelijk die Bijbel, toch ! Engeltje smiley Maar nu ben ikzelf verleid om off topic te gaan, waarvoor mijn excuses aan de ontwerper van dit forum
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:15

Kijk, dit bedoel ik, heb 't ff vet gedrukt, slaat kant nog wal, heeft niets met een vorige posting die ervoor stond of met het topic te maken.
Gewoon suggestieve insinuaties....en dan vroom lijken doordat het wel een bijbeltekst is.
En elke keer dezelfde woorden: waterdragers, pollutie, goegemeente(wat dat ook moge zijn

Quote:
HERMAN968 schreef:
Beste Roelande.
Ben ook altijd voorzichtig met mensen die anderen willen besmetten én publiek. Iedereen maakt weleens foute, maar dit wil nog niets zeggen. Het is goedkoop om waterdrageer te zijn van de goegemeente. Het komt er mijns inziens op aan in liefde te vermanen én niet af te breken. Graag iemand aan het woord van deze gemeente zelf ! De pers is sensatie dat weet het kleinste kind Engeltje smiley
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:27
Hier insinueert hij dat mensen anderen willen besmetten...

Nou ja, ik negeer dit gewoon. Hij wil nu geen directe uitleg geven.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 21:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:01
 
SHANITA130 schreef:
Bij het woord 'pollutie' dacht ik aan vervuiling, door het Engelse woord Pollution, wat ook vervuiling of vergif betekend....

En ik zou ook wel willen weten wat Herman daarmee bedoeld, in plaats van suggestieve insinuaties te doen.
Wat die ook met bijbelteksten doet.....zie


[/b][/color]Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:15

Kijk, dit bedoel ik, heb 't ff vet gedrukt, slaat kant nog wal, heeft niets met een vorige posting die ervoor stond of met het topic te maken.
Gewoon suggestieve insinuaties....en dan vroom lijken doordat het wel een bijbeltekst is.
En elke keer dezelfde woorden: waterdragers, pollutie, goegemeente(wat dat ook moge zijn


[/color] Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:27
Hier insinueert hij dat mensen anderen willen besmetten...

Nou ja, ik negeer dit gewoon. Hij wil nu geen directe uitleg geven.

Wil je hier een reactie op?


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 22:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:07
 
HEIDE115 schreef:
Wil je hier een reactie op?

Ja, ik zou een duidelijke reactie met uitleg van Herman wel waarderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:12
 
SHANITA130 schreef:
Ja, ik zou een duidelijke reactie met uitleg van Herman wel waarderen.

we hebben zo allemaal onze eigen n aardigheden,
het is vaak zo..wanneer we in ons eigen verhaal
onze eigen paar woorden niet meer terug vinden(zien)
Dan ook meestal,ons zelf ook niet meer kunnen volgen.
Je zou bijna zeggen,het is iets menselijks;)?!..

Het ligt dus veel simpeler.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 23:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik begrijp niet wat je bedoelt en ik wil het ook niet geloof ik....
Als ik de term vervallen wereld al lees en wij volwassenen kunnen hun puurheid vervuilen.....en in zonde verwekt????? en daarom is een kind minder????
Zie je nog wel eens wat positiefs in de wereld en in de mensheid??????

Hai Willemijn, daarom is een kind juist zo kostbaar....dat lees ik erin :)

Quote:
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden

Kinderen leven in een andere wereld, ze kijken onbevangen naar dingen.

En volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen, kijk maar bijvoorbeeld naar de kindsoldaten. Of dichter bij huis, kinderen die worden mishandeld kunnen zich vreemd gaan gedragen. Zelfbeschadiging, kleine kinderen laten zich soms van grote hoogte naar beneden vallen(van een relatief hoog bed in een slaapcoupe van een trein), dat soort dingen. Ze kunnen al heel jong een minderwaardigheidscomplex hebben daardoor. etc.

Of sommigen moeders in supermarkt die om niets hun kind een hele harde klap geven, kind huilen, moeder juist schreeuwen ipv troosten, ja, dat kan ik soms niet aanzien dan zeg ik er ook iets van. Want de aanleiding is vaak dat het kind bijvoorbeeld alleen wijst naar de kaugom en de snoepjes die voor de kassa liggen. Of dat het kind verwonderd naar iets kijkt en eventjes stilstaat....Dan heb ik het nu over kleintjes van een jaar of 2 á 3.

Maar gelukkig zijn heel veel ouders júist goed voor hun kinderen Lachende smiley , ja, er zijn nog zoveel mooie dingen Lachende smiley in deze gebroken wereld door de zondeval.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 22:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 00:23
 
Nou herman we wachten op je. Wat bedoel je met pollutie?
Zou wel fijn zijn als je direkt bent en zegt wat je bedoelt, ipv verkapte beschuldigingen waar je bijbelteksten voor misbruikt, suggestiviteit en insinuaties.

En dit is al heel veel weken zo, dat je dit doet.

Dusz, wat bedoel je en wie, met eenvoudige waterdragers bijvoorbeeld?

En waarom steeds elke keer achter je beschuldigingen een 'engeltje smiley'.?

In Amsterdam noemen wij dat achterbaks, en zeggen wij iets in iemands gezicht, strijden met open vizier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 00:30
 
HEIDE115 schreef:
we hebben zo allemaal onze eigen n aardigheden,
het is vaak zo..wanneer we in ons eigen verhaal
onze eigen paar woorden niet meer terug vinden(zien)
Dan ook meestal,ons zelf ook niet meer kunnen volgen.
Je zou bijna zeggen,het is iets menselijks;)?!..

Het ligt dus veel simpeler.

Hoi Heide,

Ik heb geleerd om mijn eigen mening te hebben, en niet wat ik als kind heb geleerd, altijd maar zeggen wat ik dacht dat mensen willen horen en doen hoe ik dacht dat men wil dat ik mij gedraag.

Ik vind het wel eigenaardig, maar ook vals wat Herman doet.

Insinuaties, suggestiviteit en beschuldigingen dmv bijbelteksten die helemaal niet aan de orde zijn, off topic op dat moment.

Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 00:38
 
SHANITA130 schreef:
Hoi Heide,

Ik heb geleerd om mijn eigen mening te hebben, en niet wat ik als kind heb geleerd, altijd maar zeggen wat ik dacht dat mensen willen horen en doen hoe ik dacht dat men wil dat ik mij gedraag.

Ik vind het wel eigenaardig, maar ook vals wat Herman doet.

Insinuaties, suggestiviteit en beschuldigingen dmv bijbelteksten die helemaal niet aan de orde zijn, off topic op dat moment.

Zieke smiley

kijk uit als je hierover mijn mening vraagt ;))
Ik ben voor het eerst in mijn leven op een forum beland
en maak net als een ander,ook de onnodige dingen mee shann

afijn,je weet een beetje hoe ik er over denkt inmiddels.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 6 juli 2012, 00:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 06:14
 
De vraag die zich steeds stelt Chanita is : gehoorzaam ik mijn emotions en spui ik er maar wat op los op het forum (het liefst met veel knip en pakwerk zodat ik veel plaats inneem) zodat ik gezien wodt of volg ik mijn God. Wat wil God van me? Ben ik meer bezig met het medium Christian Match of ben ik in rustige relatie met Hem? Vandaar dat ik bid voor evenwicht voor ieder van ons

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 6 juli 2012, 06:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:03
 
HERMAN968 schreef:
De vraag die zich steeds stelt Chanita is : gehoorzaam ik mijn emotions en spui ik er maar wat op los op het forum (het liefst met veel knip en pakwerk zodat ik veel plaats inneem) zodat ik gezien wodt of volg ik mijn God. Wat wil God van me? Ben ik meer bezig met het medium Christian Match of ben ik in rustige relatie met Hem? Vandaar dat ik bid voor evenwicht voor ieder van ons


behoorlijk zwart wit gesteld.
- de één is alleen maar bezig vanuit emotie, in het wilde weg spuien Smiley die vol vragen zit om maar gehoord te worden (aandacht vragen)
- en de ander is goed bezig, met God en Zijn wil...
daartussen in zit niets?

We hebben nog steeds geen antwoord op de vragen... maar dat geeft niet. We kunnen doorgaan met waar we waren gebleven...


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 6 juli 2012, 08:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:06
 
JOL252 schreef:
behoorlijk zwart wit gesteld.
- de één is alleen maar bezig vanuit emotie, in het wilde weg spuien Smiley die vol vragen zit om maar gehoord te worden (aandacht vragen)
- en de ander is goed bezig, met God en Zijn wil...
daartussen in zit niets?

We hebben wij nog steeds geen antwoord op de vragen... maar dat geeft niet. We kunnen doorgaan met waar we waren gebleven...

Klopt Jo, gehoorzaamheid aan God, toch !
Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:14
 
HERMAN968 schreef:
Klopt Jo, gehoorzaamheid aan God, toch ! Verlegen lachende smiley



Door dit tegenover elkaar te zetten met jouw interpretatie hoe anderen zich uiten op het forum? Verraste, verbaasde smiley Daar zeg je dan nogal wat over geloof en intenties van anderen die een serieuze uitwisseling van gedachten/geloof proberen op te zetten... beetje jammer...


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 6 juli 2012, 08:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:23
 
HERMAN968 schreef:
Klopt Jo, gehoorzaamheid aan God, toch ! Verlegen lachende smiley

Quote:
Jol: - de één is alleen maar bezig vanuit emotie, in het wilde weg spuien Smiley die vol vragen zit om maar gehoord te worden (aandacht vragen)

Met bovenstaande quote bedoeld Jol jou....Herman....(heb ik toch nog iets opgestoken op de kleuterschool)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 juli 2012, 08:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:31
 
Er staan in dit topic hele mooie en zeer waardevolle bijdragen, bijdragen waarin mensen zich open en kwetsbaar opgesteld hebben.
Jammer dat dit nu weer teniet gedaan wordt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:34
 
JOSINA022 schreef:
Er staan in dit topic hele mooie en zeer waardevolle bijdragen, bijdragen waarin mensen zich open en kwetsbaar opgesteld hebben.
Jammer dat dit nu weer teniet gedaan wordt...

Klopt Josina, ik was al even aan het speuren waar we ongeveer gebleven waren. Volgens mij was het dit:



Quote:
YES356 schreef:
Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :


“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”


Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!

Xabia schreef:
Mooi stuk Yes
heel herkenbaar
daarom ook dat het woord "gehoorzaamheid" me zo gaan spelen is.
Ik hoor het zo vaak dat het bijna een stopwoord geworden is, en vaak als men dan vraagt waaraan... dan krijg men er nog niet eens een degelijk antwoord op.
Wat me ooit het meest raakte net na mijn bekering is dat ik gelijk in taken werd geplaatst die niet eens in mijn gave of bediening lagen. gewoon door de gemeente praktisch gezien, een open vacature

Voorbeeld
hebben ze graag een extra juf in de zondagschool, terwijl ik helemaal geen gevoel met juf zijn had. <leg je uit dat die taak je niet ligt, dan moet je maar "de uitdaging van gehoorzaamheid" aan.

Voor mij was mijn bediening (als je't zo kan noemen) gelijk gericht op straatwerk, en ik zag gelijk dat God zelfs mijn oude gebrokenheid, nu omkeert tot zegen en licht voor een ander.
Dat ervaar ik als gehoorzaamheid, en het mooie is dat zo'n soort gehoorzaamheid je zelf opbouwt.

Het mooiste (voor mij althans) is iemand naar Jezus kunnen leiden, vanuit dezelfde hopeloze, uitzichtloze situatie waar je zelf uitkomt.
en de zegen die je daaruit ontvangt is dat je eigen verbittering en pijn van vroeger geneest, want het is dan ook uiteindelijk niet nutteloos geweest.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 6 juli 2012, 08:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 08:34
 
JOSINA022 schreef:
Er staan in dit topic hele mooie en zeer waardevolle bijdragen, bijdragen waarin mensen zich open en kwetsbaar opgesteld hebben.
Jammer dat dit nu weer teniet gedaan wordt...

De waardevolle bijdragen blijven.....het kan lijken als dat ze teniet worden gedaan door deze onzin.

Maar mensen lezen er overheen, gelukkig maar....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 09:09
 
YES356 schreef:Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :

“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

Ja, dat kan erin sluipen he, menselijke regels....of je laten afleiden door mensen kan ook, waardoor je niet meer met Gods wil bezig bent...

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”

Ja, mee eens, ik schreef onder andere ook min of meer deze dingen op bij die vraag..

alleen Leviticus, ja, dat kan natuurlijk niet altijd... dieren offeren bijvoorbeeld, of kledingstukken van meerdere soorten stoffen dragen...

Yes:Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Ja, goede vraag, waarom doe je die dingen? Het kan ook overeenkomen in die zin, dat je dingen doet die anderen niet willen, maar die gelijkertijd ook God's wil zijn, bijvoorbeeld stoppen met roken.
andere keren kunnen dingen die mensen niet willen dat je doet, gewoon wel voor hunzelf opgaan, maar niet voor iemand anders, omdat degene gewoon in een hele andere situatie zit.


Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Ja, daar onderscheid tussen maken is erg belangrijk, wat mensen willen van je en wat God wil...
Anders kan je idd in een stress komen...



Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

Ja, dat ken ik van eerst, toen ik het onderscheid begon te maken van wat wil God van mij, en wat denken mensen dat God van mij wil...

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Ja, kan me voorstellen dat je daar in vast liep....oh, mensen 'weten' vaak zo goed wat het is dat God wil dat jij doet, terwijl dat voor iedereen weer anders is...
En als je mensen daarin gaat gehoorzamen, ja, dan ben je jezelf niet meer..



Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ja, dat herken ik, dat voelt dan niet goed, daaruit kon ik al opmaken dat er iets niet klopt...onderscheid maken tussen wat mensen willen en wat God wil...en dan ook jezelf wapenen als je anders doet dan mensen denken dat God van je wil...

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Heel goed en mooi gezegd, vind ik!...

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Goed zo, ja God gaat zijn weg met jou, die mensen niet..

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

Ja, een mening áánhoren is iets anders....;)

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Ja, van het ene uiterste, naar mensen luisteren wat hun denken dat God met je wil, naar het andere uiterste, helemaal nergens naar luisteren ook niet naar God. Maar ik denk je gevoel is ook erg belangrijk, in samenwerking met verstand.

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader
Ja, gelukkig kunnen we steeds opnieuw beginnen zeg maar, maar ja, ik kijk zelf wel erg uit nu.

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

Ja, er is gelukkig vergeving

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!Amen!

Xabia schreef:Mooi stuk Yes
heel herkenbaar

Ja, ik herken 't ook...

daarom ook dat het woord "gehoorzaamheid" me zo gaan spelen is.
Ik hoor het zo vaak dat het bijna een stopwoord geworden is, en vaak als men dan vraagt waaraan... dan krijg men er nog niet eens een degelijk antwoord op.
Ja, men wil dat je gehoorzaam aan mensen bent..

Wat me ooit het meest raakte net na mijn bekering is dat ik gelijk in taken werd geplaatst die niet eens in mijn gave of bediening lagen. gewoon door de gemeente praktisch gezien, een open vacature

Kan je nagaan, ik herken dat laten ze je dingen doen, zgn God's wil, wat helemaal niet bij je past, waardoor je helemaal niet jezelf bent..herken dit.

Voorbeeld
hebben ze graag een extra juf in de zondagschool, terwijl ik helemaal geen gevoel met juf zijn had. <leg je uit dat die taak je niet ligt, dan moet je maar "de uitdaging van gehoorzaamheid" aan.

Dat is misbruik maken van het fenomeen gehoorzaamheid,
vind ik....


Voor mij was mijn bediening (als je't zo kan noemen) gelijk gericht op straatwerk, en ik zag gelijk dat God zelfs mijn oude gebrokenheid, nu omkeert tot zegen en licht voor een ander.
Dat ervaar ik als gehoorzaamheid, en het mooie is dat zo'n soort gehoorzaamheid je zelf opbouwt.

Het mooiste (voor mij althans) is iemand naar Jezus kunnen leiden, vanuit dezelfde hopeloze, uitzichtloze situatie waar je zelf uitkomt.
en de zegen die je daaruit ontvangt is dat je eigen verbittering en pijn van vroeger geneest, want het is dan ook uiteindelijk niet nutteloos geweest.

Ja, als je anderen helpt, geneest als het ware je egen pijn, ik herken dat..

Ja, dát past dan bij jou....is met reïntergratiecursussen ook zo, dan gaan ze uitvinden dmv vragen waar je goed in bent en wat derhalve bij je past..

Nb: de schuine tekst is van mij.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 6 juli 2012, 09:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:09
 
.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 8 juli 2012, 04:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:15
 
Ervaring in gehoorzaamheid, komt ook het woord "afhankelijk" steeds in terug.

Gelukkig wie nederig van hart zijn, want voor hen is het koninkrijk van de hemel (Matt 5:3)

Jezus was zonder zonde op aarde (totale gehoorzaamheid dus)
En toch staat er dat Hij niets uit zichzelf deed. Hij kon alles vanuit Zijn Vader.
Afhankelijkheid is een groeiproces. Want wij allen willen het toch liefst allemaal zelf doen Twijfelende smiley we weten het altijd wel beter. We zijn allen ergens arglistig.
God gebruikt onze "levenslessen" om ons te laten ontdekken dat we het uiteindelijk niet zelf kunnen redden.
Hierin vind ik voor mezelf terug dat we een God van genade hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:30
 
SHANITA130 schreef:
YES356 schreef:Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :

“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

Ja, dat kan erin sluipen he, menselijke regels....of je laten afleiden door mensen kan ook, waardoor je niet meer met Gods wil bezig bent...

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”

Ja, mee eens, ik schreef onder andere ook min of meer deze dingen op bij die vraag..

alleen Leviticus, ja, dat kan natuurlijk niet altijd... dieren offeren bijvoorbeeld, of kledingstukken van meerdere soorten stoffen dragen...

Yes:Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Ja, goede vraag, waarom doe je die dingen? Het kan ook overeenkomen in die zin, dat je dingen doet die anderen niet willen, maar die gelijkertijd ook God's wil zijn, bijvoorbeeld stoppen met roken.
andere keren kunnen dingen die mensen niet willen dat je doet, gewoon wel voor hunzelf opgaan, maar niet voor iemand anders, omdat degene gewoon in een hele andere situatie zit.


Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Ja, daar onderscheid tussen maken is erg belangrijk, wat mensen willen van je en wat God wil...
Anders kan je idd in een stress komen...



Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

Ja, dat ken ik van eerst, toen ik het onderscheid begon te maken van wat wil God van mij, en wat denken mensen dat God van mij wil...

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Ja, kan me voorstellen dat je daar in vast liep....oh, mensen 'weten' vaak zo goed wat het is dat God wil dat jij doet, terwijl dat voor iedereen weer anders is...
En als je mensen daarin gaat gehoorzamen, ja, dan ben je jezelf niet meer..



Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ja, dat herken ik, dat voelt dan niet goed, daaruit kon ik al opmaken dat er iets niet klopt...onderscheid maken tussen wat mensen willen en wat God wil...en dan ook jezelf wapenen als je anders doet dan mensen denken dat God van je wil...

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Heel goed en mooi gezegd, vind ik!...

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Goed zo, ja God gaat zijn weg met jou, die mensen niet..

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

Ja, een mening áánhoren is iets anders....;)

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Ja, van het ene uiterste, naar mensen luisteren wat hun denken dat God met je wil, naar het andere uiterste, helemaal nergens naar luisteren ook niet naar God. Maar ik denk je gevoel is ook erg belangrijk, in samenwerking met verstand.

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader
Ja, gelukkig kunnen we steeds opnieuw beginnen zeg maar, maar ja, ik kijk zelf wel erg uit nu.

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

Ja, er is gelukkig vergeving

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!Amen!

Xabia schreef:Mooi stuk Yes
heel herkenbaar

Ja, ik herken 't ook...

daarom ook dat het woord "gehoorzaamheid" me zo gaan spelen is.
Ik hoor het zo vaak dat het bijna een stopwoord geworden is, en vaak als men dan vraagt waaraan... dan krijg men er nog niet eens een degelijk antwoord op.
Ja, men wil dat je gehoorzaam aan mensen bent..

Wat me ooit het meest raakte net na mijn bekering is dat ik gelijk in taken werd geplaatst die niet eens in mijn gave of bediening lagen. gewoon door de gemeente praktisch gezien, een open vacature

Kan je nagaan, ik herken dat laten ze je dingen doen, zgn God's wil, wat helemaal niet bij je past, waardoor je helemaal niet jezelf bent..herken dit.

Voorbeeld
hebben ze graag een extra juf in de zondagschool, terwijl ik helemaal geen gevoel met juf zijn had. <leg je uit dat die taak je niet ligt, dan moet je maar "de uitdaging van gehoorzaamheid" aan.

Dat is misbruik maken van het fenomeen gehoorzaamheid,
vind ik....


Voor mij was mijn bediening (als je't zo kan noemen) gelijk gericht op straatwerk, en ik zag gelijk dat God zelfs mijn oude gebrokenheid, nu omkeert tot zegen en licht voor een ander.
Dat ervaar ik als gehoorzaamheid, en het mooie is dat zo'n soort gehoorzaamheid je zelf opbouwt.

Het mooiste (voor mij althans) is iemand naar Jezus kunnen leiden, vanuit dezelfde hopeloze, uitzichtloze situatie waar je zelf uitkomt.
en de zegen die je daaruit ontvangt is dat je eigen verbittering en pijn van vroeger geneest, want het is dan ook uiteindelijk niet nutteloos geweest.

Ja, als je anderen helpt, geneest als het ware je egen pijn, ik herken dat..

Ja, dát past dan bij jou....is met reïntergratiecursussen ook zo, dan gaan ze uitvinden dmv vragen waar je goed in bent en wat derhalve bij je past..

Nb: de schuine tekst is van mij.


mooi ! en knap dat je het zo op een rijtje zet. En je eigen menig en ervaringen er tussen schrijft.!! waardevol om te lezen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:35
 
[quote=XABIA794]Ervaring in gehoorzaamheid, komt ook het woord "afhankelijk" steeds in terug.

Gelukkig wie nederig van hart zijn, want voor hen is het koninkrijk van de hemel (Matt 5:3)

Jezus was zonder zonde op aarde (totale gehoorzaamheid dus)
En toch staat er dat Hij niets uit zichzelf deed. Hij kon alles vanuit Zijn Vader.
Afhankelijkheid is een groeiproces. Want wij allen willen het toch liefst allemaal zelf doen Twijfelende smiley we weten het altijd wel beter. We zijn allen ergens arglistig.
God gebruikt onze "levenslessen" om ons te laten ontdekken dat we het uiteindelijk niet zelf kunnen redden.
Hierin vind ik voor mezelf terug dat we een God van genade hebben.[/quote]




Amen!!

zo herkenbaar !!!!


Ik ben (wel eens) jaloers op je hoe mooi en goed je het verwoord allemaal!!


Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 6 juli 2012, 10:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:43
 
Herkennen jullie een "woestijntijd" ???
Na een periode pogingen te ondernemen om gehoorzaam te zijn, kwam ik in een fase van rebeleren. (was ik voor mijn bekering heel goed in Knipoog smiley
Ik dacht dat gehoorzamen vooral betekende dat ik niet meer moest rebeleren en eens mooi in het rijtje lopen zoals "iedereen" dat netjes deed.
Maar ergens zit dat "rebel zijn" in mijn karakter. Ik wil niet zomaar meepraten met de hoop, en niet zomaar dingen doen omdat een ander die doet.
Ik oefende vooral in "goed doen" MAAR Hoe meer ik mijn best deed, hoe meer er fout liep.
Wie kent het, als je je huis niet bouwt op de Here...
Ik heb enkele jaren een woestijntijd gekregen. Ja, gekregen van de Here, niet als straf, alleen toen leek alles verkeerd en mis, ik kon nooit iets goed doen. In die periode werd ik letterlijk stil gezet. Alles waar ik aan meewerkte werd weggenomen en veranderingen "moesten" gebeuren.
Nu je op die tijd terug kijkt, zie je hoe God ALLES gebruikt op je te vormen naar ZIJN WIL
Deuren gaan dan open en je mag heerlijk aan Zijn hand wandelen.
Door Hem, met Hem voor Hem


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 6 juli 2012, 10:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:50
 
Maar Xabia.....je zegt ""gekregen""...
Dat begrijp ik....maar op dat moment...als je woestijntijd BELEEFD...zie je dat dan ook als KRIJGEN????

Immers...een woestijntijd voel je dan vaak op dat moment...als DROOG...DOR...en je zoekt naar WATER....

Begrijp je wat ik bedoel????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 10:51
 
[quote=YES356]

merciekes Yes Verlegen lachende smiley
Dat komt alleen doordat velen van jullie ook vanuit jullie innerlijke durven neerschrijven.
en dan krijg je mooie conversaties Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:01
 
ZEELAND736 schreef:
Maar Xabia.....je zegt ""gekregen""...
Dat begrijp ik....maar op dat moment...als je woestijntijd BELEEFD...zie je dat dan ook als KRIJGEN????

Immers...een woestijntijd voel je dan vaak op dat moment...als DROOG...DOR...en je zoekt naar WATER....

Begrijp je wat ik bedoel????

Ja, is heel herkenbaar.
Ja en nee (of je't beleefd als krijgen)
Ik was toen vooral teleurgesteld in mensen. In Christenen, omdat ik "dacht" dat christenen het allemaal wel moesten weten en kennen.
had toen vooral ook te maken met mijn zelfbeeld dat ik toen had afgesteld op anderen. Ik zocht net als voor mijn bekering bevestiging bij mensen. Vertrouwen op nul, verbitterd en verwachtingen die niet werden ingelost.

het krijgen op dat moment was dat ik mocht ervaren dat God me letterlijk Zelf ging dragen. Inderdaad, als je zelf op nul staat, kan ke veel meer ontvangen.
Dor Droog en heel de wereld voelt als tegen je... Dan word je zo intens afhankelijk van God zelf.
Hij geeft rust, Hij geeft liefde en kracht en draagt je.
Alleen al als je diep mag beseffen dat je een kind van God (de Allerhoogste) mag genoemd worden. WOW..
Ik had toen vaak de gedachte
Door het Duister kan je intens het licht ervaren.
Als het half schemert, en je steekt dan een kaars aan, dan is het effect niet zo bijzonder.
Door de diepte van het dal, zie je vooral hoe hoog de top is
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:31
 
XABIA794 schreef:
Ja, is heel herkenbaar.
Ja en nee (of je't beleefd als krijgen)
Ik was toen vooral teleurgesteld in mensen. In Christenen, omdat ik "dacht" dat christenen het allemaal wel moesten weten en kennen.
had toen vooral ook te maken met mijn zelfbeeld dat ik toen had afgesteld op anderen. Ik zocht net als voor mijn bekering bevestiging bij mensen. Vertrouwen op nul, verbitterd en verwachtingen die niet werden ingelost.

het krijgen op dat moment was dat ik mocht ervaren dat God me letterlijk Zelf ging dragen. Inderdaad, als je zelf op nul staat, kan ke veel meer ontvangen.
Dor Droog en heel de wereld voelt als tegen je... Dan word je zo intens afhankelijk van God zelf.
Hij geeft rust, Hij geeft liefde en kracht en draagt je.
Alleen al als je diep mag beseffen dat je een kind van God (de Allerhoogste) mag genoemd worden. WOW..
Ik had toen vaak de gedachte
Door het Duister kan je intens het licht ervaren.
Als het half schemert, en je steekt dan een kaars aan, dan is het effect niet zo bijzonder.
Door de diepte van het dal, zie je vooral hoe hoog de top is

Kan helaas niet zeggen dat het voelt als krijgen. Soms nergens geen uitweg meer te vinden, lege handen, geen uitzicht op verandering. Elke ingeroepen hulpt word afgeslagen, wat ik ook voor betreffende persoon heb betekend in het verleden. Stond altijd voor iedereen klaar, zelfs ten koste van mezelf, maar had zelf hulp nodig, en werd afgewezen. Bidden leek geen zin te hebben, God leek stil, niets te zien, elke hoop op hulp door mensen van me afgepakt zo voelde het.
En voelt dat als kind van God te zijn? voelt dat of ik gezien word?
Nee, voelde zo, dat het alleen maar enger en enger werd. Het enige wat ik moet zeggen hierin, dat er altijd, hoe vreemd het ook klinkt, echt altijd, een hoop aanwezig was, hoe klein ook, dat God ZOU helpen. En dat het niet eindeloos zou duren, zonder dat ik daar ook maar de minste verklaring voor had.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:37
 
WILLEM618 schreef:
Kan helaas niet zeggen dat het voelt als krijgen. Soms nergens geen uitweg meer te vinden, lege handen, geen uitzicht op verandering. Elke ingeroepen hulpt word afgeslagen, wat ik ook voor betreffende persoon heb betekend in het verleden. Stond altijd voor iedereen klaar, zelfs ten koste van mezelf, maar had zelf hulp nodig, en werd afgewezen. Bidden leek geen zin te hebben, God leek stil, niets te zien, elke hoop op hulp door mensen van me afgepakt zo voelde het.
En voelt dat als kind van God te zijn? voelt dat of ik gezien word?
Nee, voelde zo, dat het alleen maar enger en enger werd. Het enige wat ik moet zeggen hierin, dat er altijd, hoe vreemd het ook klinkt, echt altijd, een hoop aanwezig was, hoe klein ook, dat God ZOU helpen. En dat het niet eindeloos zou duren, zonder dat ik daar ook maar de minste verklaring voor had.

Dank Willem dit te willen delen..recht uit jou hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 11:38
 
YES356 schreef:
mooi ! en knap dat je het zo op een rijtje zet. En je eigen menig en ervaringen er tussen schrijft.!! waardevol om te lezen!

Dank je Yes Knipoog smiley !!

Ja, ik vind het ook erg leuk om op dingen van anderen te reageren, ook omdat ik zoveel herken Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:26
 
WILLEM618 schreef:
Kan helaas niet zeggen dat het voelt als krijgen. Soms nergens geen uitweg meer te vinden, lege handen, geen uitzicht op verandering. Elke ingeroepen hulpt word afgeslagen, wat ik ook voor betreffende persoon heb betekend in het verleden. Stond altijd voor iedereen klaar, zelfs ten koste van mezelf, maar had zelf hulp nodig, en werd afgewezen. Bidden leek geen zin te hebben, God leek stil, niets te zien, elke hoop op hulp door mensen van me afgepakt zo voelde het.
En voelt dat als kind van God te zijn? voelt dat of ik gezien word?
Nee, voelde zo, dat het alleen maar enger en enger werd. Het enige wat ik moet zeggen hierin, dat er altijd, hoe vreemd het ook klinkt, echt altijd, een hoop aanwezig was, hoe klein ook, dat God ZOU helpen. En dat het niet eindeloos zou duren, zonder dat ik daar ook maar de minste verklaring voor had.


Kijk...en dat bedoelde ik....
Soms is het best moeilijk als God zegt.....
NA DEZE...zul je het verstaan!!!!!

(Wij mensjes,,,WILLEN FF NU!!!!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 13:27
 
WILLEM618 schreef:
Kan helaas niet zeggen dat het voelt als krijgen. Soms nergens geen uitweg meer te vinden, lege handen, geen uitzicht op verandering. Elke ingeroepen hulpt word afgeslagen, wat ik ook voor betreffende persoon heb betekend in het verleden. Stond altijd voor iedereen klaar, zelfs ten koste van mezelf, maar had zelf hulp nodig, en werd afgewezen. Bidden leek geen zin te hebben, God leek stil, niets te zien, elke hoop op hulp door mensen van me afgepakt zo voelde het.
En voelt dat als kind van God te zijn? voelt dat of ik gezien word?
Nee, voelde zo, dat het alleen maar enger en enger werd. Het enige wat ik moet zeggen hierin, dat er altijd, hoe vreemd het ook klinkt, echt altijd, een hoop aanwezig was, hoe klein ook, dat God ZOU helpen. En dat het niet eindeloos zou duren, zonder dat ik daar ook maar de minste verklaring voor had.

Je hebt gelijk Willem, op zo'n moment voelt het net zoals je omschrijft...
Ik liep al voor met mijn uitleg, pas nadien zie je dat woestijntijd een periode is geweest die je "gedwongen" heeft tot veranderingen in je situaties.
Hoeft niet persé te zijn dat het voordien niet goed was, maar zo'n ervaring is soms noodzakelijk tot omkeer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 Volgende
Pagina 10 van 12