ChristianMatch
 


Forum

Pesten...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:04
 
Pesten, en niemand hoor je er nog over, heeft van de week weer een slachtoffer ge eist .
Hoewel de doodsoorzaak nog niet is vast gesteld, maar het pesten was wel een feit, en of hij nu vermoord is, of zelfmoord heeft gepleegd, hij wilde het wel.

Slachtofferhulp was de eerste die naar die school ging, waarom dan, het slachtoffer was toch al dood.
Het eerste wat bij mij op kwam, dit wilden zij toch?
Dit zijn toch niet de slachtoffers, maar de veroorzakers, kinderen die een ander kind zo ver kunnen drijven, dat ze al met de gedachten rondlopen.

Net als dat meisje een paar weken terug, ook op die school kwam slachtofferhulp.
Nog even en dan komt er ook een afdeling in gevangenissen, om moordenaars te begeleiden, in hun traumatische ervaringen.
Nog even en ze hebben op scholen, weer een nieuw idee, om een week vrij te krijgen.
Mede leerling pesten, tot de dood er op volgt..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:19
 
GERRIT084 schreef:
Pesten, en niemand hoor je er nog over, heeft van de week weer een slachtoffer ge eist .
Hoewel de doodsoorzaak nog niet is vast gesteld, maar het pesten was wel een feit, en of hij nu vermoord is, of zelfmoord heeft gepleegd, hij wilde het wel.

Slachtofferhulp was de eerste die naar die school ging, waarom dan, het slachtoffer was toch al dood.
Het eerste wat bij mij op kwam, dit wilden zij toch?
Dit zijn toch niet de slachtoffers, maar de veroorzakers, kinderen die een ander kind zo ver kunnen drijven, dat ze al met de gedachten rondlopen.

Net als dat meisje een paar weken terug, ook op die school kwam slachtofferhulp.
Nog even en dan komt er ook een afdeling in gevangenissen, om moordenaars te begeleiden, in hun traumatische ervaringen.
Nog even en ze hebben op scholen, weer een nieuw idee, om een week vrij te krijgen.
Mede leerling pesten, tot de dood er op volgt..........

Ik heb van de week het programma gekeken en bijdrage's gehoord en gezien van ouders en kinderen! Het is echt ontzettend heftig ik weet aan de lijve wat pesten met iemand kan doen vooral in de puber leeftiid!

Hoe iemand het verwerkt en ermee omgaat dat is een heel ander verhaal, ik ben mezelf gaan opsluiten en opkroppen en waarom werdt ik gepest alleen omdat ik dikker was dan de anderen.... jongeren zijn gemeen en hardleers, later hoor je dat ze als volwassenen zeggen was het zo erg wat ik deed dat besefte ik niet eens.. Dacht dat je jongeren van en jaar of 13 of ouder toch echt wel mag aanrekenen wat ze doen!! Maar als je dan ouders hoort zeggen dat doet mijn kind niet Gefrustreerde smiley tja wat dan?? Helaas is dat wel de bron waar alles begint thuis!! Als ouders het negeren er niks mee doen of het niet geloven gaat de jongere nog meer zijn/haar gang! Ik zeg niet dat alle ouders zo zijn absoluut niet ken er zat die er goed op letten wat hun kind doet maar helaas de realiteit is er wel!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 10:50
 
GERRIT084 schreef:
Pesten, en niemand hoor je er nog over, heeft van de week weer een slachtoffer ge eist .
Hoewel de doodsoorzaak nog niet is vast gesteld, maar het pesten was wel een feit, en of hij nu vermoord is, of zelfmoord heeft gepleegd, hij wilde het wel.

Slachtofferhulp was de eerste die naar die school ging, waarom dan, het slachtoffer was toch al dood.
Het eerste wat bij mij op kwam, dit wilden zij toch?
Dit zijn toch niet de slachtoffers, maar de veroorzakers, kinderen die een ander kind zo ver kunnen drijven, dat ze al met de gedachten rondlopen.

Net als dat meisje een paar weken terug, ook op die school kwam slachtofferhulp.
Nog even en dan komt er ook een afdeling in gevangenissen, om moordenaars te begeleiden, in hun traumatische ervaringen.
Nog even en ze hebben op scholen, weer een nieuw idee, om een week vrij te krijgen.
Mede leerling pesten, tot de dood er op volgt..........

Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.

Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.

Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 9 februari 2013, 10:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 11:12
 
JOL252 schreef:
Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.

Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.

Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn.

Gezien het feit dat hij niet meer als enig mag bestempeld worden, is helaas niet anders, en de jeugd van tegenwoordig, is ook niet meer onwetend te noemen.
Men weet donders goed waar men mee bezig is, juist in die leeftijdscategorie, er is al zat voor gewaarschuwd.

En vraag mij dan ook af, of de volwassenen nog weten, toen zij zelf jong waren, hoe het was.
Ik wel, ik weet nog donders goed hoe het was, en wist toen ook donders goed, wat goed en kwaad was.
Maar ik weet ook donders goed, dat de veroorzakers het allang weer vergeten zijn, en nu zeggen, ach kom nou zo erg was het toch niet?!

En ook, of juist op scholen, is men meer bezig met praktijken en lesgeven in dingen die zij al lang weten.
Die allang door opvoeders of ouders is gegeven, en dat gaat zeker niet over pesten, plagen en rottigheid uithalen.
En men geeft ook graag lessen in gedrag, die voor, en zeker in mijn jeugd nog taboe waren, en voor mij nu nog steeds niet de orde van elke dag zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 13:59
 
JOL252 schreef:
Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.

Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.

Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn.

Een reactie op het bericht Nu Jij
Familie Anas schakelt advocaat in


a$$$$$$ zegt:
13 februari 2013 om 15:54

410
1 uur 37 minuten geleden door brahim-y
doofpotbeleid , ik was bij de uitvaart van anas en voordat het begon werd er een korte preek gehouden waarin verteld werd dat uit politie onderzoek is gebleken dat anas eerst is verkracht en daarna vermoord en dat de media expres hebben gezegd dat hij zelfmoord heeft gepleegd om grote demonstraties en escalaties te voorkomen van de marokkaanse gemeenschap omdat de koningin zich binnenkort gaat vestigen in wassenaar


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 11 maart 2013, 07:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 07:25
 
Anass

Zelfmoord...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:44
 
Yep, weet er helaas alles van...
Mijn dochter wordt op school gepest, heeft nu een leraar die het totaal niet ziet en er niets mee doet...
School staat op moment onder toezicht van inspectie, en hoop dat er veel gaat veranderen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 17:29
 
PATRIES300 schreef:
Yep, weet er helaas alles van...
Mijn dochter wordt op school gepest, heeft nu een leraar die het totaal niet ziet en er niets mee doet...
School staat op moment onder toezicht van inspectie, en hoop dat er veel gaat veranderen...


ooit was er n tijd dat ik ook het bokkie was en de pispaal der school.
reformatorische school overigens, dus allemaal nette kindertjes...

het duurde exact tot het moment dat er 2 van die irritantjes tegelijk naar de eerste hulp konden wegens een in mijn ogen terechte agressieve daad van mij.
1 ervan in het gips en beide een flinke hersenschudding zorgde voor rust in mn resterende tijd op die school (en wat extra vrije dagen voor mij...)

en dan zeggen ze nog dat geweld niets oplost! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 18 maart 2013, 00:03
 
PIETER649 schreef:
ooit was er n tijd dat ik ook het bokkie was en de pispaal der school.
reformatorische school overigens, dus allemaal nette kindertjes...

het duurde exact tot het moment dat er 2 van die irritantjes tegelijk naar de eerste hulp konden wegens een in mijn ogen terechte agressieve daad van mij.
1 ervan in het gips en beide een flinke hersenschudding zorgde voor rust in mn resterende tijd op die school (en wat extra vrije dagen voor mij...)

en dan zeggen ze nog dat geweld niets oplost! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nah, Pieter,

Je had ze van harte moeten vergeven....

Zo onbijbels dat voor jezelf opkomen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 juni 2013, 20:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 25 april 2013, 06:35
 
JOL252 schreef:
Ik denk niet dat pesters bewust bezig zijn iemand de dood in te jagen, getuige ook de reacties op de school van Annas Aouragh, pesters en niet-pesters kwamen deze week uit respect en nagedachtenis allemaal in een felgekleurde broek naar school, zijn kenmerk o.a. was het dragen van felle kleuren.

Maar pesten is hoe dan ook wel dodelijk, het sluit je af van de rest, je hoort er niet bij. Dat is eigenlijk al een vorm van "dood"verklaring.

Daarbij is slachtofferhulp best wijs om in te zetten juist ook voor de pesters, het moment dat het besef doordringt wat de gevolgen inhouden en dat men daar actief debet aan is ... kan heftig zijn.

update; Zelfmoord?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 20:48
 
http://www.waarinholland.nl/2013/06/zaak-anass-stinkt/

Een andere kijk op de zaak dan pesten door zelfmoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 23:47
 
pesters hebben het vaak zelf niet in de gaten de ze pesten. Ik kan er over mee praten (van beide kanten).

Vaak geeft de pester slechts 1 opmerking tegen het slachtoffer zonder te beseffen hoe het binnenkomt. Echter als 30 personen een negatieve opmerking maken, dan is het voor hun slechts 1 opmerking, maar voor de ontvanger zijn het 30.

Heb zelf aan beide kanten gestaan. Als jij het slachtoffer ben, dan merk je het. Echter als je een pester bent, dan moet iemand je ogen ontsluiten en je attenderen dat je al nummer 30 ben en dat de ontvanger het als pesten beschouwd.

Werkt heel confronterend als iemand dat zegt, terwijl je weet hoe het aan de andere kant is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8
Pagina 8 van 8