ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PATRIES300
ChristianMatch forum index » Berichten van PATRIES300
Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 21:15
BerichtOnderwerp: Boos op God
 
En vergeven lukt je ook niet vanuit eigen kracht. Mijn ervaring is dat je God daar echt bij nodig hebt. Samen met Hem is alles mogelijk! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 13:00
BerichtOnderwerp: Boos op God
 
Snap je standpunt Roady, en toch heb ik zo mijn twijfels.....
Juist mbt tot Job.
Job was een speelbal, een weddenschap tussen God en de duivel....
Ik vind het heel knap als God je alles afneemt, om dan toch op Hem te blijven vertrouwen.

Ik weet ook best dat mijn boosheid niet aan God te verwijten is.
Het zijn mijn verkeerde keuzes geweest, mijn plannen waar ik God te weinig bij betrokken heb, en verkeerd in heb verstaan....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:53
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
Dat is waar...
Zelf getrouwd geweest met een man die absoluut niet gelooft.
Dan wordt het inderdaad ingewikkeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:50
BerichtOnderwerp: Boos op God
 
Shanita schreef:

Quote:
Maar boos op God?
God heeft dingen niet gewild, dat zijn mensen.

En als het geen mensen waren, bijvoorbeeld ziekte, ja, ik zou zelf zeggen: 'Geef me Rust en Vrede, ondanks de ziekte en, vertrouwen.

En dat vind ik dus een lastige...mijn beste vriend is op het moment alles in zijn leven kwijt geraakt. (gezondheid, werk, gezin)
Het enige wat hij vraagt aan God is vertrouwen, nabijheid, rust.
Maar ook die blijft uit.
Dan is het weleens heel erg moeilijk om te blijven vertrouwen, en niet boos te worden op God.

Denk ook niet dat God dat erg vindt, hij kent je hartsgesteldheid toch wel.
En tuurlijk vraag ik later om vergeving, en vraag ik of God me daarbij wilt helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:44
BerichtOnderwerp: Pesten...
 
Yep, weet er helaas alles van...
Mijn dochter wordt op school gepest, heeft nu een leraar die het totaal niet ziet en er niets mee doet...
School staat op moment onder toezicht van inspectie, en hoop dat er veel gaat veranderen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: maandag 11 maart 2013, 10:42
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
Is dat te simpel? Is een huwelijk simpel?
Denk dat dit van zowel man als vrouw een heleboel vraagt.
Wanneer een vrouw te dominant binnen het huwelijk is, leidt dit tot conflicten.
Dit staat niet voor niets in de bijbel?
Of moet je de bijbel maar met een korreltje zout nemen????

Ennuh....voor mij is het een richtlijn, iedereen moet verder lekker zelf weten wat ie er mee doet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:28
BerichtOnderwerp: Boos op God
 
Boos worden op God, mag dat?
Ben jij weleens boos op Hem, en mag je dat?
Zomaar eens nieuwsgierig naar.

Had laatst gesprek met mijn psycholoog, en vertelde hem dat ik met hoop boosheid kampte. En dat ik mijn woede richting God had ge uit.
Mijn psych vroeg mij dat: "Mag je boos worden op God?"

Ja, was mijn antwoord. Want God kent al mijn doen en laten.
En hoe schijnheilig is het dan om Hem te prijzen terwijl ik eigenlijk woest op Hem ben.

Het gebeurt me niet vaak, maar heb het naar Hem uitgeschreeuwd, dat ik het leven oneerlijk vind, dat ik Hem niet eerlijk vindt, ect....

Hoe sta jij daar in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:24
BerichtOnderwerp: Het Grote Stoppen met Roken Topic.
 
Yep, here we go againnnnn....

Afgelopen 2 jaar al meerdere keren gestopt, maar na een paar maanden grijp ik toch steeds terug naar sigaretten.

Deze week wederom een poging om te stoppen, want sinds december rook ik alweer stug.

Mijn roken begint steeds vanuit frustratie, boosheid en koppigheid, op momenten dat het in mijn leven even niet zo lekker loopt.

Deal met God gesloten, ik rook niet meer. En toch steeds weer begonnen, dus kom mijn afspraken met God ook niet na.

Goed, ik probeer het weer. Met God. En probeer mijn focus niet op het roken te leggen, maar probeer me te richten op de Heer.

Hopelijk dit keer voor goed. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 23:16
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
Quote:
22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.


Dat is wat de bijbel er van zegt, en voor mij de basis van het huwelijk.
Als man en vrouw zich daar aan houden is het volgens mij heel simpel en duidelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:05
BerichtOnderwerp: (wederzijdse) afhankelijkheid
 
Yep, het zelluf doen schiet vaak door, mijn inziens.
Vrouwen die zich binnen hun huwelijk niet afhankelijk willen opstellen van hun man, hun eigen lijnen trekken in plaats van de man als hoofd van het gezin te beschouwen.

Ben daar wel erg van de bijbelse principes in....

Afhankelijk van een ander zijn lijkt mij echter ook niet gezond.
Maar geheel onafhankelijk, en op jezelf gericht zijn ook niet, lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:02
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Hey Gerken,

Fijn om te lezen dat mijn tekst je heeft bemoedigd. Hopelijk ga jij hier ook een weg in vinden. Weet dat je gesteund wordt door God!

En Margriet,

Je hebt helemaal gelijk hoor, en klopt wat je schrijft.
Ben overigens niet wanhopig op zoek, en heb het geduld echt wel.
Het komt allemaal wel op God`s tijd. Laat het allemaal aan hem over!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:13
BerichtOnderwerp: Flavor Festival
 
Nu X-noizz/Flevo festival definitief stopt, het initiatief van Donkey Dollars niet is gelukt, heeft een groep oud Flevo-vrijwilligers de handen in elkaar geslagen.

Het resultaat is Flavor Festival in Liempden. 15 maart volgt een persbericht, maar het festival gaat hoe dan ook door.

Benieuwd of er hier mensen zijn die heen gaan.
Zat vorig jaar als vrijwilliger in gespreksteam en hoop ook dit jaar weer aan de slag te kunnen in gespreks of gebedsteam!

http://www.flavorfestival.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:08
BerichtOnderwerp: Het grootste gevaar.
 
Dat denk ik dus ook Jol. En soms spreekt Jezus ook door niet gelovigen heen, zonder dat zij dat beseffen.

Snap je standpunt wel hoor Roady, en zit ook zeker wat in.

Gelukkig is Jezus oneindig veel sterker, en ben ik er heilig van overtuigd, dat wie verleidt wordt Zijn naam voor verkeerde doeleinden gebruikt te worden, ook door Jezus zal worden aangeraakt. Ik geloof dat Hij zich dan in Zijn glorie zal tonen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:03
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
 
Quote:
Ik zag vergeving als weer van harte met iemand omgaan, ja, als dat niet in het pakket hoeft te zitten, ja, dan is het, voor mij althans ook niet zo moeilijk.
Net Wat Jol een keer zei, dat je zo iemand die je hebt vergeven dan niet meer hoeft te zien want die kan in patronen zitten die dan schadelijk zijn, zoiets, het kwam er wel op neer.

Dat heet verzoening, en kan volgen op vergeving. Maar dat hoeft niet altijd. Knipoog smiley Heel mooi als ook dat lukt, maar daar is soms gewoon teveel voor gebeurd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 16:04
BerichtOnderwerp: Het grootste gevaar.
 
Yep, en blijf toetsen. Spreekt iemand uit liefde? En breng zaken voor jezelf in gebed wanneer je twijfelt. God zal het je vast duidelijk maken.

Mooie om over na te denken:
Als een niet-gelovige woorden uitspreekt in de naam van Jezus. Hoe verkeert is dat dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 15:59
BerichtOnderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
 
Je moet een stuk tekst ook echt in zijn gehele context lezen. Aan wie waren die woorden gericht? Analyseer het verhaal voor je conclusies trekt.

Jezus sprak in het stukje over breken met familie tegen zijn dicipelen.
De vraag is dus of je die tekst voor jezelf zo letterlijk moet nemen.
Schaar je jezelf als een dicipel van Jezus? Dan mag je je aangesproken voelen.
Maar denk dat het voor een ieder van ons knap lastig wordt om als een echte dicipel van Jezus te leven, want dan wordt er wel meer dan alleen maar dat stukje van je gevraagd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 23:38
BerichtOnderwerp: EERLIJK ZIJN, te gek voor woorden
 
Eerlijkheid duurt het langst.
Absoluut mee eens. Probeer over alles eerlijk te zijn en ben een mens zonder geheimen.
Merk zo vaak dat open en eerlijk zijn zoveel barierres weg neemt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:53
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Maar een rugzak hebben we denk ik allemaal, en dat is niet erg. Dat heeft gemaakt tot wie je nu bent.
Het gaat er meer om, dat je niet de rommel mee neemt die je belemmerd, of, zoals onze voorganger altijd zo mooi zegt, er voor zorgt dat je niet relatie-bestendig bent.

For example, na mijn scheiding zat ik met een hoop onverwerkt verdriet.
De relatie die ik daarna kreeg zorgde dat ik op een rose wolk zat.
Maar mijn onzekerheden waren er nog. Sterker nog, de onzekerheden vanuit mijn huwelijk nam ik mee, en projecteerde ik op mijn nieuwe liefde.

Die relatie heeft nooit een kans van slagen gehad daardoor.
En dat vind ik nog steeds heel, heel erg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 22:09
BerichtOnderwerp: Angst om lief te hebben
 
Denk wel dat het goed is eerst rommel op te ruimen voor je je in een nieuwe relatie stort.
Kreeg na mijn scheiding relatie met een goede vriend. Te snel, waardoor relatie stuk liep.
Nu spijt, was verliefd en kon niet wachten.
Maar niet de tijd genomen mijn scheiding eerst eens goed te verwerken.
Ben er nog steeds kapot van, en ergens de hoop dat God ons weer bij elkaar brengt.
Maar ik weet nu wel heel goed wat het betekent om eerst te dealen met obstakels voor je een nieuwe relatie aan gaat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 18:33
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
Thanks Willemijn! Ben nu eenmaal heel open en inderdaad, zou mooi zijn als het tot bemoediging voor anderen werkt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:47
BerichtOnderwerp: Lid worden van datingsites: geen vertrouwen hebben op God?
 
Yep, daar worstel ik ook mee. Sterker nog, ik geloof soms ook niet dat ik hier de partner ga tegen komen die God voor mij heeft bedacht.
Dat vind ik lastig, want ik sta hier wel ingeschreven. Maar is dat alleen omdat ik op zoek ben naar een relatie, of ook gewoon om vriendschappen op te bouwen?
Ik vind het een lastige.
Ga ik inderdaad niet voor God spelen op het moment dat ik met mensen ga mailen, en daaruit ga kiezen wie er het meest met mij matcht?
Ik weet alleen wel dat op moment dat jij "de ware" tegen komt, God je dit ook duidelijk zal maken. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PATRIES300 (48)





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:43
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
Ik ben ook gescheiden, afgelopen zomer. Na een huwelijk met een hoop problemen, er niet voor elkaar zijn.
Mijn ex heeft de beslissing genomen om bij mij weg te gaan, heeft mijn bekering en de kerk de schuld gegeven van onze scheiding.

Ik heb heel erg geworsteld met mijn stuk hoe God hier tegen aan zou kijken.
Later besefte ik, dat het God was die een einde aan dit huwelijk heeft gemaakt.
God heeft een huwelijk bedoelt waarin liefde en trouw overheerst.
In mijn huwelijk was sprake van afwijzing en lagen machtsverhoudingen compleet scheeft.
God heeft niet gewild dat ik daarin vast zou blijven zitten.

Hoe meer ik ging bidden, en hoe meer mensen er voor mij gingen bidden, hoe slechter het tussen mij en mijn ex ging.
(Mijn ex was overigens niet gelovig, en anti-religie)

Ik heb mij, net na mijn scheiding ontzettend schuldig gevoeld, omdat ik ergens ook blij was dat mijn ex er een punt achter heeft gezet.
Het gevoel gehad dat ik die stap niet heb hoeven nemen, en me dus niet richting God hoefde te verwantwoorden.
Die schuldgevoelens heb ik los gelaten en bij God gebracht. Want mijn scheiding voelde aan als een bevrijding.
En ik geloof dat God daar in heeft meegewerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PATRIES300
Pagina 1 van 1