ChristianMatch
 


Forum

Genezings...diensten?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 17:20
 
Hallo.

Even wat aandacht voor de zogenaamde Genezingsdiensten.

Om het gesprek vast wat aan te zwengelen, hier een deel over ervaringen van iemand, eens goedgelovig, met Gebedsgenezer Jan Zijlstra, Soul Survivor, Jezus Is The Rock, Stichting Skepsis en meer.

Hopend op een vruchtbare discussie,

Shanita


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 juli 2012, 17:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 17:36
 
Ik zal maar vast even beginnen.

Waar heeft de bijbel het over 'Genezingsdiensten'?, is de vraag die mij oa bezighoudt?



Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 juli 2012, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 19:14
 
SHANITA130 schreef:
Ik zal maar vast even beginnen.

Waar heeft de bijbel het over 'Genezingsdiensten'?, is de vraag die mij oa bezighoudt?


Volgens mij Shanita zoek maar eens maar hebben niet zolang geleden hier een heel topic over gehad! Misschien in die dan verder gaan??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 19:54
 
ERIKA129 schreef:
Volgens mij Shanita zoek maar eens maar hebben niet zolang geleden hier een heel topic over gehad! Misschien in die dan verder gaan??


Verwijderd, had de hele boel verkeerd ingezien mijn excuses!!!!! Verlegen lachende smiley Geschokte, onthutste smiley

Je bedoelde het als hint.......weet ik voor de volgend keer, dank voor de duidelijkheid!!!!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 22 juli 2012, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN303





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 21:03
 
SHANITA130 schreef:
Hallo.

Even wat aandacht voor de zogenaamde Genezingsdiensten.

Om het gesprek vast wat aan te zwengelen, hier een deel over ervaringen van iemand, eens goedgelovig, met Gebedsgenezer Jan Zijlstra, Soul Survivor, Jezus Is The Rock, Stichting Skepsis en meer.

Hopend op een vruchtbare discussie,

Shanita

Jan Zijlstra wordt echt geloofwaardig als hij zichzelf weet te genezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:50
 
Goed Shanita. Je litanie is nog steeds niet afgelopen. Op je vraag of genezingsdiensten in de bijbel voorkomen, kun je niet zo gemakkelijk antwoord geven. Wat wel duidelijk is, is dat gebed voor zieken een centraal onderdeel vormde van de diensten in de eerste gemeentes.
(Net zo goed trouwens als in tongen zingen). Je zou eerder de vraag kunnen stellen waarom er zo weinig voor zieken gebeden wordt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN303





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:53
 
CHATULIEM619 schreef:
de vraag kunnen stellen waarom er zo weinig voor zieken gebeden wordt...

Waar is deze opmerking op gebaseerd? Volgens mij zijn zieken juist veel onderwerp van gebed. Vraag is daarbij wel in hoeverre de uitdrukkelijke wens van de bidder niet teveel centraal staat en bidden dus al snel kan verworden tot wensenlijst opnoemen in plaats van het ruimte geven aan God en Zijn werk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:55
 
CANADIAN303 schreef:
Waar is deze opmerking op gebaseerd? Volgens mij zijn zieken juist veel onderwerp van gebed. Vraag is daarbij wel in hoeverre de uitdrukkelijke wens van de bidder niet teveel centraal staat en bidden dus al snel kan verworden tot wensenlijst opnoemen in plaats van het ruimte geven aan God en Zijn werk.
Ik bedoel niet de voorbede, maar meer zoals ze het in het NT deden, met handoplegging en zalving...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN303





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:58
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik bedoel niet de voorbede, maar meer zoals ze het in het NT deden, met handoplegging en zalving...

Maar hoeveel handopleggingen gebeuren er wellicht niet gewoon in stilte zonder alle opsmuk? Iets met de binnenkamer en zo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:02
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed Shanita. Je litanie is nog steeds niet afgelopen. Op je vraag of genezingsdiensten in de bijbel voorkomen, kun je niet zo gemakkelijk antwoord geven. Wat wel duidelijk is, is dat gebed voor zieken een centraal onderdeel vormde van de diensten in de eerste gemeentes.
(Net zo goed trouwens als in tongen zingen). Je zou eerder de vraag kunnen stellen waarom er zo weinig voor zieken gebeden wordt...

Ik bid regelmatig voor Vrijgezel, zie topic gebed, en voor anderen.

Anyway, litanie is niet een echt positief woord zal het maandag even opzoeken, ga zo weg, ben pas maandag en anders dinsdag of woensdag terug. Het kan zelfs donderdag worden.... Dan ga ik op je post in! Ja, als ik kán reageren eerder...maar da's niet zeker...Iig donderdag....

Fijn Weekend! Lachende smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Kwijlende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Engeltje smiley Slapende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 juli 2012, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:14
 
CANADIAN303 schreef:
Maar hoeveel handopleggingen gebeuren er wellicht niet gewoon in stilte zonder alle opsmuk? Iets met de binnenkamer en zo...
In Jac staat het bij de opdracht van een oudste...handoplegging en zalving zou er gewoon bij moeten horen.
Het gaat immers om de vraag of genezingsdiensten iets is wat bijbels is. Mijn antwoord is ja, en mijn vraag is, waarom wordt dat niet meer zo gedaan in bepaalde kringen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN303





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:21
 
CHATULIEM619 schreef:
In Jac staat het bij de opdracht van een oudste...handoplegging en zalving zou er gewoon bij moeten horen.
Het gaat immers om de vraag of genezingsdiensten iets is wat bijbels is. Mijn antwoord is ja, en mijn vraag is, waarom wordt dat niet meer zo gedaan in bepaalde kringen?

Wellicht omdat een genezingsdienst teveel de nadruk op genezing legt en te weinig ruimte laat aan dragen van ziekte. Genezen wordt al snel een doel op zich en dat is levensgevaarlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:26
 
CANADIAN303 schreef:
Wellicht omdat een genezingsdienst teveel de nadruk op genezing legt en te weinig ruimte laat aan dragen van ziekte. Genezen wordt al snel een doel op zich en dat is levensgevaarlijk!
Je moet alles doseren toch? En zelf denk ik dat de diensten vaak hetzelfde zijn en een stukje variatie is nooit mis. Je kunt ook een zendingsdienst houden toch? Of een praise dienst? Ik geloof dat het best wel goed is, om een dienst te houden waarin je de zieken naar voren roept en voor ze bidt en ze zalft met olie....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Je moet alles doseren toch? En zelf denk ik dat de diensten vaak hetzelfde zijn en een stukje variatie is nooit mis. Je kunt ook een zendingsdienst houden toch? Of een praise dienst? Ik geloof dat het best wel goed is, om een dienst te houden waarin je de zieken naar voren roept en voor ze bidt en ze zalft met olie....

Wordt dat bij jullie ook gedaan Chat...of niet???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 23:51
 
ZEELAND736 schreef:
Wordt dat bij jullie ook gedaan Chat...of niet???
Ja hoor, eens in de zoveel tijd....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 03:43
 
SHANITA130 schreef:
Hallo.

Even wat aandacht voor de zogenaamde Genezingsdiensten.

Om het gesprek vast wat aan te zwengelen, hier een deel over ervaringen van iemand, eens goedgelovig, met Gebedsgenezer Jan Zijlstra, Soul Survivor, Jezus Is The Rock, Stichting Skepsis en meer.

Hopend op een vruchtbare discussie,

Shanita


wat me even niet duidelijk is Shanita,beweer jij dat bij de genezingsdiensten van Jan Zijlstra nooit mensen genezen worden, en dat het dus bijna allemaal tussen de oren zit?

dus dat Jan Zijlstra al 20 jaar iedereen oplicht?(vanaf 1992)
of worden er af en toe toch mensen genezen?
wel vreemd dan, dat hij in de 20 jaar dan nog niet door de mand gevallen is terwijl iedereen er met z'n neus bij staat?

Jan Zijlstra is ook regelmatig op Family7 te zien,en dan laten ze ook meestal ook een dienst zien waarin iemand is genezen.
als ik het goed begrijp wil jij dus beweren, dat mensen die getuigenissen geven in die diensten en ook regelmatig in de studio van Family7 aanwezig zijn, de zaak oplichten en dat ze ze maar wat zitten te acteren??

als dat echt zo is kunnen al die mensen meteen een vast contract krijgen als filmacteur of actrice,op het niveau en een salaris als van van Tom Cruise!

die mensen geven een heel duidelijk getuigenis,en dat is ook heel duidelijk te zien aan hun!
of wil jij soms beweren dat alle medewerkers van Family7 er met open ogen intrappen?

wat dacht je van de genezing van Janneke Vlot uit Bleskensgraaf die 18 jaar in een rolstoel zat?
Na het gebed van Jan Zijlstra waren alle ziekte verschijnselen verdwenen.
Haar huisarts die haar ziekteverschijnselen van nabij had meegemaakt, verklaarde dat zij inderdaad na haar bezoek aan Jan Zijlstra gelijk en helemaal was genezen.
(die bron hiervan vind je op wikipedia, en anders mailen we desnoods even naar EO)

of wil je nu beweren dat dat die vrouw maar wat toneel heeft spelen,en zich 18 jaar lang heeft aangesteld?
2 maanden geleden was ze nog op Family 7 te zien,en heeft ze haar getuigenis nog geven, en ze is nog steeds net zo gezond als toen ze tot de rolstoel uitkwam.
of heeft ze volgens jou misschien een paar 1000 euro van Jan Zijlstra gekregen om een mooi verhaal op te hangen?
ze is nog op Hart van Nederland geweest destijds.

oh ja ,en dit is geen uitzondering ,er worden veel vaker mensen bij Jan Zijlstra genezen.in mijn kennissen kring ken ik iemand die genezen is,en dat is niet iemand die de boel zit te flessen,ik ken haar persoonlijk.
uiteraard wordt niet iedereen genezen in zo'n dienst,dat is nogal logisch,dan zou dat DE oplossing zijn voor alle zieken toch?

ik denk dat als je persoonlijk met die mensen uit Family7 in gesprek zou kunnen komen,dat je ze nog niet zou geloven,ik heb de indruk dat jij het gewoon niet WILT geloven en dan is een discussie bij voorbaat al zinloos.

God geneest nog steeds mensen,maar niet iedereen wordt genezen.
en Jan Zijlstra geneest geen mensen zoals jij ergens zegt,maar alleen God kan dat doen.


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 22 juli 2012, 04:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 05:54
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed Shanita. Je litanie is nog steeds niet afgelopen. Op je vraag of genezingsdiensten in de bijbel voorkomen, kun je niet zo gemakkelijk antwoord geven. Wat wel duidelijk is, is dat gebed voor zieken een centraal onderdeel vormde van de diensten in de eerste gemeentes.
(Net zo goed trouwens als in tongen zingen). Je zou eerder de vraag kunnen stellen waarom er zo weinig voor zieken gebeden wordt...

Hai Chatuliem, nou tis niet zo bedoeld als litanie.
Meer zo van een gevoel van er klopt iets niet.

Ik kom er al jaren niet, omdat ik heb ondevonden de schade, bidden, bidden en bidden en niet genezen, en de beschuldiging dat me geloof niet groot genoeg was. en er zonde in me leven was anders zou ik wel genezen zijn....

Ik weet wel, in PKN kerken, doet men dat voor zieken bidden, dan komen ze bij iemand thuis. Daar is sprake van bidden dat de zieke de ziekte kan dragen en voor Gods vrede.

Wikipedia: Mei 2007 verklaarde Frank Huygen, hoofd van het Pijnbehandelcentrum Erasmus Medisch Centrum en behandelend geneesheer van Janneke Vlot, in de Volkskrant dat bij deze specifieke ziekte spontane genezingen regelmatig voorkomen.

Dus zelfs deze ene 'genezing' die opgetekend staat had ook spontaan uitzichzelf kunnen genezen. En dat is ook gebeurd, en daar mag God de eer voor krijgen, dat krijgt Hij ook als er in mijn leven iets goed gaat...

In 2010 liet de huisarts Dick Kruijthoff in dagblad Trouw optekenen dat hij, na een oproep daartoe, ervaringsverhalen toegezonden had gekregen en dat uit een aantal ervan bleek dat gebedsgenezer Jan Zijlstra verwachtingen wekt die niet uitkomen, wat volgens hem ertoe kan leiden dat mensen beschadigd raken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 22 juli 2012, 07:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 06:34
 
[quote=BERT168]wat me even niet duidelijk is Shanita,beweer jij dat bij de genezingsdiensten van Jan Zijlstra nooit mensen genezen worden, en dat het dus bijna allemaal tussen de oren zit?

Ja.


dus dat Jan Zijlstra al 20 jaar iedereen oplicht?(vanaf 1992)
of worden er af en toe toch mensen genezen?
wel vreemd dan, dat hij in de 20 jaar dan nog niet door de mand gevallen is terwijl iedereen er met z'n neus bij staat?

Tik maar effe kritiek Jan zijlstra in, in google...

Een vriend van mij is er geweest: schaamtevolle vertoning. Als je binnenkomt liggen de machtigingskaarten al klaar. Je kan ook op de foto, voor genezing, bij binnenkomst, waar je dan, uiteraart, ook voor moet betalen.
Mensen moeten wel eerst tot bekering komen, anders kan je niet genezen, zo wordt daar verteld. als je dus tot bekering komt, moet je wel de drie-delige serie boeken van Jan Zijlstra voor beginnende christen kopen, en die boeken zijn best duur. heb je dus geen geld genoeg, uitkeringstrekker of minimum slalaris sta je dus gewoon voor lul.
Tijdens de dienst gaan er emmers door de zaal waar je ook je geld in kwijt kan.


Jan Zijlstra is ook regelmatig op Family7 Nou als ik ergens nooit naar kijk is het wel dat soort zenders...anderen ooit goedgelovigen en ooit evangelischen kunnen die uitzendingen ook niet meer verdragen.
te zien,en dan laten ze ook meestal ook een dienst zien waarin iemand is genezen.
als ik het goed begrijp wil jij dus beweren, dat mensen die getuigenissen geven in die diensten en ook regelmatig in de studio van Family7 aanwezig zijn, de zaak oplichten en dat ze ze maar wat zitten te acteren??

Ach acteren wil ik niet zeggen, voor mij was gebeden voor migraine, en dan zei ik maar dat het weg was, voordat ze weer met zijn allen hun handen op mijn lichaam legden en weer ellenlange gebeden inclusief demonen uitdrijvingen begonnen te doen..waardoor het alleen maar erger werd, en ik zei heel beslist dat ik genezen was, want ik wou daar heel snel weg...

als dat echt zo is kunnen al die mensen meteen een vast contract krijgen als filmacteur of actrice,op het niveau en een salaris als van van Tom Cruise!

Natuurlijk...die krijgen meteen een vast contract....de filmindustrie is daar aanwezig..... Gefrustreerde smiley Ik mag het misschien niet zeggen maar ik snap nu wel waarom jij die dingen gelooft..

die mensen geven een heel duidelijk getuigenis,en dat is ook heel duidelijk te zien aan hun!

Ja, die getuigens wordt wel uit je getrokken door priemende dringende en opgedrongen vragen, waarmee ja alleen beamend kan antwoorden, wil je iets anders zeggen, praten ze daardoorheen met hun mic. of wil jij soms beweren dat alle medewerkers van Family7 er met open ogen intrappen?
Ja.


wat dacht je van de genezing van Janneke Vlot uit Bleskensgraaf die 18 jaar in een rolstoel zat?
Na het gebed van Jan Zijlstra waren alle ziekte verschijnselen verdwenen.
Haar huisarts die haar ziekteverschijnselen van nabij had meegemaakt, verklaarde dat zij inderdaad na haar bezoek aan Jan Zijlstra gelijk en helemaal was genezen.
(die bron hiervan vind je op wikipedia, en anders mailen we desnoods even naar EO)

of wil je nu beweren dat dat die vrouw maar wat toneel heeft spelen,en zich 18 jaar lang heeft aangesteld?
2 maanden geleden was ze nog op Family 7 te zien,en heeft ze haar getuigenis nog geven, en ze is nog steeds net zo gezond als toen ze tot de rolstoel uitkwam.
of heeft ze volgens jou misschien een paar 1000 euro van Jan Zijlstra gekregen om een mooi verhaal op te hangen?
ze is nog op Hart van Nederland geweest destijds.

Zo zo, Hart van Nederland, dáár noem je wat...Dat is de prive maar dan op tv, sbs 6...

De ziekte van Janneke had ook spontaan kunnen genezen, zie reaktie ergens hierboven op Chatuliem...

oh ja ,en dit is geen uitzondering ,er worden veel vaker mensen bij Jan Zijlstra genezen.in mijn kennissen kring ken ik iemand die genezen is,en dat is niet iemand die de boel zit te flessen,ik ken haar persoonlijk.
uiteraard wordt niet iedereen genezen in zo'n dienst,dat is nogal logisch,dan zou dat DE oplossing zijn voor alle zieken toch?

Tuurlijk...

ik denk dat als je persoonlijk met die mensen uit Family7 in gesprek zou kunnen komen,dat je ze nog niet zou geloven,ik heb de indruk dat jij het gewoon niet WILT geloven en dan is een discussie bij voorbaat al zinloos.

O ja, als ik het er niet mee eens ben is de discussie zinloos....

Iedereen zou zoiets wel willen geloven....

God geneest nog steeds mensen,maar niet iedereen wordt genezen.

Tuurlijk, God geneest steeds meer mensen, maar niet iedereen wordt genezen...als dan toch niet iedereen of iedereen niet wordt genezen, en het is God die geneest waarom dan naar die aanfluitende bijeenkomsten gaan?
Oh ja, het geld komen brengen....


en Jan Zijlstra geneest geen mensen zoals jij ergens zegt,maar alleen God kan dat doen.
Waarom moeten we dan bakken geld komen brengen bij Zijlstra, en nog erger, die preken aanhoren...

Nou, ik heb anders gehoord, God geneest allen bij een groot geloof en bij mensen die geen zonde in hun leven hebben....

Ik liep al die diensten seminars en al wat meer af toen ik pas gelovig was en de jaren erna...Totdat God mij in zijn goedheid openbaarde en ik de onzin ervan zag.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 22 juli 2012, 06:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 06:49
 
CANADIAN303 schreef:
Wellicht omdat een genezingsdienst teveel de nadruk op genezing legt en te weinig ruimte laat aan dragen van ziekte. Genezen wordt al snel een doel op zich en dat is levensgevaarlijk!

Idd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 08:31
 
laatste keer ik ziek was had ik bacteriele infectie in me hoofd, maakte me flink ziek, heel me hoofd zat vol slijm van verkoudheid en klopte en hoge koorts. had een antibiotica gekregen van de dokter, na de behandeling kreeg ik weer koorts, nog pijn,kreeg nu eengoede neusspray en als de koorts te hoog werd terug na de dokter.die neussppray mag je niet te veel gebruiken, eh nog een antibiotiac kuur, liever niet, dus ging na de kerk met inmiddels weer hoge koorts,en bad tot god, god als u wil, genees me, terwijl ik daar zat knapte ik op, geen koorts meer gehad.
dus ja jezus geneest nog steeds vandaag de dag,
en ja er worden fouten gemaakt in de leer,niet iedereen geneest, heeft niks met zonde te maken of je gebed ofzo soms,
het warom weten we niet, wel kunnen we op god vertrouwen dat god voor ons zorgt. met de wetenschap dat we niet zoals god zijn, we niet alle informatie,kennis aan kunnen die god heeft.
corrie ten boom bad ooit voor een man met een kwaadaardig tumor in zijn hoofd, hij genas, zelf heeft ze jaren op een ziekte bed doorgebracht haar laatste jaren? warom? niet door haar eigen gedrag, want ben er van overtuigd dat ze dicht bij god leefde.
warom werd ik tijdje terug genezen en me dochter nu niet? Ik heb het antwoord niet, maar zal altijd blijven bidden voor een zieke.Ben ik daardoor teleurgesteld in god, of mensen van de kerk? nee hoor,ken god inmiddels een beetje.

wat betreft al je linken, daar weet je inmiddels mijn mening wel over.
cristenen die in hun bediening staan,als er ergens een fout word gemaakt springen andere cristenen er meteen boven op, zelf zitten ze aan de zij lijn te kijken met kritische geest. vergroten hun fouten, slaan de goede werken over. beter corrigeren ze ze als mede cristen vind ik. en eh ufo,s in india met trip trin,nooit van gehoord bij trin, enigste wat ik tegenkom is bijbels onderwijs, lieve cristenen met werken, waarvan ik tot nu toe alleen goede vruchten zie. Wel ben ik alleugens tegengekomen over trin bij goed gelovig, het onderwijs zou niet bijbels zijn, eh harstikke bijbels, en alles in jezus naam.
enfin voorloig me laatste bijdrage, erg opbouwend vind ik het forum niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 09:32
 
[quote=PETRA944]laatste keer ik ziek was had ik bacteriele infectie in me hoofd, maakte me flink ziek, heel me hoofd zat vol slijm van verkoudheid en klopte en hoge koorts. had een antibiotica gekregen van de dokter, na de behandeling kreeg ik weer koorts, nog pijn,kreeg nu eengoede neusspray en als de koorts te hoog werd terug na de dokter.die neussppray mag je niet te veel gebruiken, eh nog een antibiotiac kuur, liever niet, dus ging na de kerk met inmiddels weer hoge koorts,en bad tot god, god als u wil, genees me, terwijl ik daar zat knapte ik op, geen koorts meer gehad.
Dat is fijn zo'n groot Godsvertrouwen, en al zou Hij je niet genezen, dan zou je de Kracht krijgen om het te dragen!!! Lachende smiley
dus ja jezus geneest nog steeds vandaag de dag,
en ja er worden fouten gemaakt in de leer,niet iedereen geneest, heeft niks met zonde te maken of je gebed ofzo soms,
het warom weten we niet, wel kunnen we op god vertrouwen dat god voor ons zorgt.
Dit vind ik heel mooi gezegd
met de wetenschap dat we niet zoals god zijn, we niet alle informatie,kennis aan kunnen die god heeft.
corrie ten boom bad ooit voor een man met een kwaadaardig tumor in zijn hoofd, hij genas, zelf heeft ze jaren op een ziekte bed doorgebracht haar laatste jaren? warom? niet door haar eigen gedrag, want ben er van overtuigd dat ze dicht bij god leefde.
Ja, en ze wist dat ze naar de Hemel zou gaan, en God gaf haar kracht en Vrede en Rust toen ze ziek was!
En dat, de Vrede en Rust van God deze dingen zijn het allerbelangrijkst, samen met de wetenschap dat je eeuwig leven hebt.
Want, wat heeft iemand eraan genezen te worden van iets en geen zekerheid heeft of hij/zij wel behouden is?


warom werd ik tijdje terug genezen en me dochter nu niet? Ik heb het antwoord niet, maar zal altijd blijven bidden voor een zieke.Ben ik daardoor teleurgesteld in god, of mensen van de kerk? nee hoor,ken god inmiddels een beetje. Dát geloof ik!

wat betreft al je linken, daar weet je inmiddels mijn mening wel over.
cristenen die in hun bediening staan,als er ergens een fout word gemaakt springen andere cristenen er meteen boven op, zelf zitten ze aan de zij lijn te kijken met kritische geest. vergroten hun fouten, slaan de goede werken over. beter corrigeren ze ze als mede cristen vind ik. en eh ufo,s in india met trip trin,nooit van gehoord bij trin Dat was juist een geintje van gg Lachende smiley Knipoog smiley(waar ik even in mee ging, het als het ware het spelletje meespeelde..ik dacht ook eerst dat het een serieus verhaal was Knipoog smiley, dat ufo verhaal, om het eea te laten zien...hoe absurd het is van Ouweneel om op zijn weblog te zetten dat 7 kindertjes zijn genezen, terwijl dat helemaal niet zo is...,
enigste wat ik tegenkom is bijbels onderwijs, lieve cristenen met werken, waarvan ik tot nu toe alleen goede vruchten zie.
Ja, dat klopt in zo'n grote organisatie als Trin is, ja daar zitten natuurlijk erg veel integere lieve christenen bij...gelukkig maar Lachende smiley
Wel ben ik alleugens tegengekomen over trin bij goed gelovig, het onderwijs zou niet bijbels zijn, eh harstikke bijbels, en alles in jezus naam.
enfin voorloig me laatste bijdrage, erg opbouwend vind ik het forum niet.

Ach, dat zijn meningen.....

Ik denk het belangrijkste is dat christenen hetzelfde geloven namelijk het evangelie: Chrisus voor ons gestorven, voor onze zonden opdat een ieder die dat gelooft eeuwig leven heeft.
Naar de Hemel, waar alleen goede dingen zijn en dat voor eeuwig!!!
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley


Het ging mij dus ook niet om de goede lieve christenen die Gode zij dank bij Trin werken als een zoutend zout!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 22 juli 2012, 09:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 10:39
 
Het was geen verwijt hoor!!! en zo lijk jij het op te pikken!! "Het was eerder een hint!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zondag 22 juli 2012, 17:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 13:42
 
[quote=SHANITA130]

eh nou schrijf je ach dat zijn meningen.... nou vind het nog al een mening hoor die goedgelovig schrijft over trin, die gewoon luegens zijn, ach zijn meningen, nee zijn leugens, waarmee je andere cristenen onderuit haalt.
je geloofde eerst het ufo verhaal....vraag me af wie het nog meer gelooft?
dat mag dus wel, leugens schrijven over iemand en over trin Smiley die vol vragen zit
als goed gelovig een verzinsel schrijft,mogen ze er wel effe eerlijk duidelijk bij zetten dat het allemaal bullshit is.
lijkt me duidelijk hoe oprecht goedgelovig tegenover god staat. zelf maken ze natuurlijk nooit fouten...
ze schrijven leugens met hun schrijven dat het onderwijs bij trin niet bijbels is.
Oh satans kerken bestaan niet volgens goedgelovig,leugen nr 3
ach heb nog geneens geen zin om effe daarte lezen,wat voor leugens iknog meer tegenkom, heb er al drie.
of waren dat drie grapjes?
en een grapje van goed gelovig,als reactie op het verhaal van de blinde kindertjes, eh nou leuk grapje waarmee je effe een heleboel oprechte cristenen belachelijk maakt die naar een ander land gaan om mensen te helpen.
echt sereiuze reporters daar hoor.

dat je het ufo verhaal geloofde zegt ook wat over jou shanita, onderzoek het zelf en neem niet alles klakkeloos aan, wat je dus wel deed.
petra, die het zich aantrekt alle kritiek die word geloosd naar lieve cristenen, en die hier in dit forum ook word geloosd,
ben drie keer al de tekening van kuifje tegengekomen, door iemand die alles klakkeloos aanneemt, zelf de mensen bij trin niet persoonlijk kent. maar wel linken vol kritiek plaatst.
beter ga je er zelf esnatoe,meerdere keren,neemje bijbel mee en toets het allemaal eens aan gods woord en kom dan met een oordeel.

ik begrijp dat je het goed bedoeld shanita, dat je zelf teleurgesteld bent in sommigge cristenen. kijk naar jezus en vraag jezus om wijsheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 13:42
 
[quote=SHANITA130]

eh nou schrijf je ach dat zijn meningen.... nou vind het nog al een mening hoor die goedgelovig schrijft over trin, die gewoon luegens zijn, ach zijn meningen, nee zijn leugens, waarmee je andere cristenen onderuit haalt.
je geloofde eerst het ufo verhaal....vraag me af wie het nog meer gelooft?
dat mag dus wel, leugens schrijven over iemand en over trin Smiley die vol vragen zit
als goed gelovig een verzinsel schrijft,mogen ze er wel effe eerlijk duidelijk bij zetten dat het allemaal bullshit is.
lijkt me duidelijk hoe oprecht goedgelovig tegenover god staat. zelf maken ze natuurlijk nooit fouten...
ze schrijven leugens met hun schrijven dat het onderwijs bij trin niet bijbels is.
Oh satans kerken bestaan niet volgens goedgelovig,leugen nr 3
ach heb nog geneens geen zin om effe daarte lezen,wat voor leugens iknog meer tegenkom, heb er al drie.
of waren dat drie grapjes?
en een grapje van goed gelovig,als reactie op het verhaal van de blinde kindertjes, eh nou leuk grapje waarmee je effe een heleboel oprechte cristenen belachelijk maakt die naar een ander land gaan om mensen te helpen.
echt sereiuze reporters daar hoor.

dat je het ufo verhaal geloofde zegt ook wat over jou shanita, onderzoek het zelf en neem niet alles klakkeloos aan, wat je dus wel deed.
petra, die het zich aantrekt alle kritiek die word geloosd naar lieve cristenen, en die hier in dit forum ook word geloosd,
ben drie keer al de tekening van kuifje tegengekomen, door iemand die alles klakkeloos aanneemt, zelf de mensen bij trin niet persoonlijk kent. maar wel linken vol kritiek plaatst.
beter ga je er zelf esnatoe,meerdere keren,neemje bijbel mee en toets het allemaal eens aan gods woord en kom dan met een oordeel.

ik begrijp dat je het goed bedoeld shanita, dat je zelf teleurgesteld bent in sommigge cristenen. kijk naar jezus en vraag jezus om wijsheid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 13:44
 
sorry, prongelijk 2 keer geplaatst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 17:15
 
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 19:54

ERIKA129 schreef:
Volgens mij Shanita zoek maar eens maar hebben niet zolang geleden hier een heel topic over gehad! Misschien in die dan verder gaan??


Verwijderd, had de hele boel verkeerd ingezien mijn excuses!!!!! Verlegen lachende smiley Geschokte, onthutste smiley

Je bedoelde het als hint.......weet ik voor de volgend keer, dank voor de duidelijkheid!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 17:17
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 19:54

ERIKA129 schreef:
Volgens mij Shanita zoek maar eens maar hebben niet zolang geleden hier een heel topic over gehad! Misschien in die dan verder gaan??


Verwijderd, had de hele boel verkeerd ingezien mijn excuses!!!!! Verlegen lachende smiley Geschokte, onthutste smiley

Je bedoelde het als hint.......weet ik voor de volgend keer, dank voor de duidelijkheid!!!!!!

T'is goed Shanita!! Misverstanden zijn er om opgelost en uitgeproken te worden!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 17:34
 
ERIKA129 schreef:
T'is goed Shanita!! Misverstanden zijn er om opgelost en uitgeproken te worden!!! Knipoog smiley

Dank je Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 19:58
 
SHANITA130 schreef:
Hai Chatuliem, nou tis niet zo bedoeld als litanie.
Meer zo van een gevoel van er klopt iets niet.

Ik kom er al jaren niet, omdat ik heb ondevonden de schade, bidden, bidden en bidden en niet genezen, en de beschuldiging dat me geloof niet groot genoeg was. en er zonde in me leven was anders zou ik wel genezen zijn....

Ik weet wel, in PKN kerken, doet men dat voor zieken bidden, dan komen ze bij iemand thuis. Daar is sprake van bidden dat de zieke de ziekte kan dragen en voor Gods vrede.

Wikipedia: Mei 2007 verklaarde Frank Huygen, hoofd van het Pijnbehandelcentrum Erasmus Medisch Centrum en behandelend geneesheer van Janneke Vlot, in de Volkskrant dat bij deze specifieke ziekte spontane genezingen regelmatig voorkomen.

Dus zelfs deze ene 'genezing' die opgetekend staat had ook spontaan uitzichzelf kunnen genezen. En dat is ook gebeurd, en daar mag God de eer voor krijgen, dat krijgt Hij ook als er in mijn leven iets goed gaat...

In 2010 liet de huisarts Dick Kruijthoff in dagblad Trouw optekenen dat hij, na een oproep daartoe, ervaringsverhalen toegezonden had gekregen en dat uit een aantal ervan bleek dat gebedsgenezer Jan Zijlstra verwachtingen wekt die niet uitkomen, wat volgens hem ertoe kan leiden dat mensen beschadigd raken.
Om met het laatste te beginnen: er worden nog steeds mensen genezen bij Jan Zijlstra, maar niet iedereen. Volgens mij pretendeert hij dat ook niet, maar daar kunnen we van mening in verschillen. In zijn predikingen wijst hij voortdurend naar Jezus en verkondigt hij gewoon het evangelie. Dat dat niet vlekkeloos gaat, wil niet meteen zeggen, dat hij geen kind van de Heer is en dat zijn bediening niet vanuit God is. Sinds ik zelf een gemeente begonnen ben, weet ik dat het heel gemakkelijk is, kritiek te leveren, maar dat het heel wat anders is om in de bediening te staan. En dat is ook mijn kritiek op sites zoals goedgelovig, ze uiten kritiek, niet vanuit een liefdevol karakter, maar vanuit een soort haat, die ik niet kan plaatsen. Objectief zijn ze in mijn ogen zeker niet, ze hebben van tevoren een houding aangenomen en van daaruit geven ze kritiek. En dat is heel gemakkelijk. Stel je bidt op een avond met 200 man. Hoe groot is de kans, dat er ook mensen zijn die daar negatief mee omgaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 20:10
 
CHATULIEM619 schreef:
Om met het laatste te beginnen: er worden nog steeds mensen genezen bij Jan Zijlstra, maar niet iedereen. Volgens mij pretendeert hij dat ook niet, maar daar kunnen we van mening in verschillen. In zijn predikingen wijst hij voortdurend naar Jezus en verkondigt hij gewoon het evangelie. Dat dat niet vlekkeloos gaat, wil niet meteen zeggen, dat hij geen kind van de Heer is en dat zijn bediening niet vanuit God is. Sinds ik zelf een gemeente begonnen ben, weet ik dat het heel gemakkelijk is, kritiek te leveren, maar dat het heel wat anders is om in de bediening te staan. En dat is ook mijn kritiek op sites zoals goedgelovig, ze uiten kritiek, niet vanuit een liefdevol karakter, maar vanuit een soort haat, die ik niet kan plaatsen. Objectief zijn ze in mijn ogen zeker niet, ze hebben van tevoren een houding aangenomen en van daaruit geven ze kritiek. En dat is heel gemakkelijk. Stel je bidt op een avond met 200 man. Hoe groot is de kans, dat er ook mensen zijn die daar negatief mee omgaan?

goed gezegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3