ChristianMatch
 


Forum

christelijk ''daten''?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:32
 
PETRA944 schreef:
klopt en kinderen blijven je ergens altijd nodig hebben zeeland. 1 van mij woont in amsterdam, andere gaat daar studeren 1 tje in mijn woonplaats, andere verderop en probeeert een huis in mijn woonplaats te krijgen. want die mogen graag effe langs wippen, als je ver weg woont kom je zo officieel op bezoek, leef je anders met elkaar, dus die man met paard zal moeten blijven bij mij, maar dat is weer gemeen van mij want dan laat die man zijn kids achter en effe andere baan zoeken ha ha en zo zit ik hier nog wel voorlopig effe een paar jaar op cm. Knipoog smiley met beperkte aantal mannen in mijn omgeving... ha ha die bungelow, dat is toch allemaal bijzaak, materieele dingen, wat is de kern, de mensen van wie je houd toch, inclusief de kids. en je kan wel denken dat ze je niet nodig meer hebben totdat er iets gebeurt met ze en ze je wel nodig hebben.... ik zouz elf niet gelukkig kunnen zijn als ik van me kinderen zelf ver weg ging wonen, kiezen kids er zelf voor, is oke, maar als ik ervoor zou kiezen is het als of ik ze in de steek laat voor mijn gevoel.

En zo kan het dus ook andersom zijn: ik wil in de buurt van mijn ouders blijven wonen om voor hen te kunnen zorgen.

Helaas is het aanzienlijk meer geaccepteerd dat ouders in de buurt van hun kinderen willen blijven wonen, dan andersom!

Wanneer ik aangeef dat ik, vanwege de zorg, in de buurt van mijn ouders wil blijven, krijg ik al snel de reactie: "Je bent toch niet met je ouders getrouwd? Je hebt toch ook een eigen leven? Er is toch genoeg zorg voor handen door instanties, dat hoef jij toch niet te doen?"

Mijn ouders hebben jaren voor mij gezorgd, mag ik nu iets terugdoen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 11:40
 
Ik geef je juist helemaal gelijk...en het is een keuze van jouw!!!!
Mijn familie woont ook allemaal hier...
Of ik met mijn familie ben getrouwd??? Nee...
En toch wil ik graag ben hen in de buurt blijven...

Ik hoorde ook wel eens een woord gericht tegen mij....
""Ze zijn toch allemaal volwassen???""

Kan wezen....maar je kunt toch ondanks dat...nog steeds kinderen hebben met zorgen...
Niet dat ze direct met die zorgen bij jouw komen, maar dat je er toch voor hen wil zijn...en ja als ik dan ver weg woon....


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 1 augustus 2012, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 13:01
 
ZEELAND736 schreef:
Ik geef je juist helemaal gelijk...en het is een keuze van jouw!!!!
Mijn familie woont ook allemaal hier...
Of ik met mijn familie ben getrouwd??? Nee...
En toch wil ik graag ben hen in de buurt blijven...

Ik hoorde ook wel eens een woord gericht tegen mij....
""Ze zijn toch allemaal volwassen???""

Kan wezen....maar je kunt toch ondanks dat...nog steeds kinderen hebben met zorgen...
Niet dat ze direct met die zorgen bij jouw komen, maar dat je er toch voor hen wil zijn...en ja als ik dan ver weg woon....
Het gaat niet eens om het willen zorgen voor, het gaat erom dat je toch steeds betrokken blijft bij je kinderen


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 1 augustus 2012, 13:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 13:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat niet eens om het willen zorgen voor, het gaat erom dat je toch steeds betrokken blijft bij je kinderen


Ik lees hier veel over kinderen.
Dat men niet voor een relatie kiest óm de kinderen .
Kan ik me wat bij voorstellen.
Aan de andere kant zeg ik , als ik kijk naar mn eigen....... over 5 jaar zijn de kids het huis uit ( normaal gesproken) en dan zit je in je eentje. Goed , leuk dat ze in de buurt wonen maar denk je dat je ze dan iedere dag om je heen hebt? Nee , die bouwen ook hun eigen nestje , die hebben dan hun eigen verantwoordelijkheid , hun eigen gezinnetje, hun eigen zorgen , hun eigen plezier , hun eigen huisje . Die zitten heus niet iedere dag te wachten op pa . Die zien het ook veel liever dat pa gelukkig is in zíjn situatie . En pa zit ook heus niet te springen dat als ze eenmaal op dr eigen zitten , dat ze dan elke dag om hem heen zijn.
Mijn kids zijn nu 16 en 19 . De een doet dit , de ander is daar , en pa ? ..... die zit vaak genoeg alleen in zn uppie.
Oke , ze zullen je altijd wel eens nodig hebben maar om een relatie uit de weg te gaan speciaal voor de kids?.....
Ik geloof vast en zeker dat als de relatie tussen vader/ moeder en de kids nú goed is, vóór dat ze het huis uit zijn , dat dat dan heus niet zomaar verandert. Die blijven heus wel komen .
Uit je vertrouwde omgeving weg gaan om ergens anders gelukkig te worden met iemand , is dat je kinders in de steek laten? Nee , zo zie ik het niet. Moeilijk? Ja , dat misschien wel.


Visser , die gelooft dat ze ergens anders ook wel lekker brood bakken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Het gaat niet eens om het willen zorgen voor, het gaat erom dat je toch steeds betrokken blijft bij je kinderen

Het gaat hier ook over 2 verschillende woorden....ZORGEN...

Nee in feite zorg ik niet meer voor hen...(kleding ...voedsel)
Maar ik heb het dan nog meer over...zorgen die je kunt hebben over je kinderen...
Je kunt kinderen hebben met zorgen...problemen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:39
 
JOSINA022 schreef:
En zo kan het dus ook andersom zijn: ik wil in de buurt van mijn ouders blijven wonen om voor hen te kunnen zorgen.

Helaas is het aanzienlijk meer geaccepteerd dat ouders in de buurt van hun kinderen willen blijven wonen, dan andersom!

Wanneer ik aangeef dat ik, vanwege de zorg, in de buurt van mijn ouders wil blijven, krijg ik al snel de reactie: "Je bent toch niet met je ouders getrouwd? Je hebt toch ook een eigen leven? Er is toch genoeg zorg voor handen door instanties, dat hoef jij toch niet te doen?"

Mijn ouders hebben jaren voor mij gezorgd, mag ik nu iets terugdoen?

lief van je dat je graag bij je ouders wilt blijven voor als ze oud zijn en hulp nodig hebben, ze zijn gezegend met een dochter zoals jou
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 14:49
 
ZEELAND736 schreef:
Het gaat hier ook over 2 verschillende woorden....ZORGEN...

Nee in feite zorg ik niet meer voor hen...(kleding ...voedsel)
Maar ik heb het dan nog meer over...zorgen die je kunt hebben over je kinderen...
Je kunt kinderen hebben met zorgen...problemen...

toen mijn dochter haar kindje verloor, was ze hier iedere dag, even bij mama, en het is fijn voor ze dat als ze je effe nodig hebben dat je er bent, die uit huis zijn hebben een sleutel kunnen altijd na binnen ook in de nacht.
En dat is een kind zonder zorgen, problemen, en dan nog kan er wat in het leven gebeuren dat ze hun moeder voor bepaalde dingen effe nodig hebben.
dus begrijp wat je bedoelt kinderen met zorgen, die hebben je nodig. en fijn als je er voor ze bent, het is niet af als ze volwassen zijn en uit huis zijn.
ha ha en kom maar op met die kleinkindjes... leuk Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 15:47
 
VISSER278 schreef:
Ik lees hier veel over kinderen.
Dat men niet voor een relatie kiest óm de kinderen .
Kan ik me wat bij voorstellen.
Aan de andere kant zeg ik , als ik kijk naar mn eigen....... over 5 jaar zijn de kids het huis uit ( normaal gesproken) en dan zit je in je eentje. Goed , leuk dat ze in de buurt wonen maar denk je dat je ze dan iedere dag om je heen hebt? Nee , die bouwen ook hun eigen nestje , die hebben dan hun eigen verantwoordelijkheid , hun eigen gezinnetje, hun eigen zorgen , hun eigen plezier , hun eigen huisje . Die zitten heus niet iedere dag te wachten op pa . Die zien het ook veel liever dat pa gelukkig is in zíjn situatie . En pa zit ook heus niet te springen dat als ze eenmaal op dr eigen zitten , dat ze dan elke dag om hem heen zijn.
Mijn kids zijn nu 16 en 19 . De een doet dit , de ander is daar , en pa ? ..... die zit vaak genoeg alleen in zn uppie.
Oke , ze zullen je altijd wel eens nodig hebben maar om een relatie uit de weg te gaan speciaal voor de kids?.....
Ik geloof vast en zeker dat als de relatie tussen vader/ moeder en de kids nú goed is, vóór dat ze het huis uit zijn , dat dat dan heus niet zomaar verandert. Die blijven heus wel komen .
Uit je vertrouwde omgeving weg gaan om ergens anders gelukkig te worden met iemand , is dat je kinders in de steek laten? Nee , zo zie ik het niet. Moeilijk? Ja , dat misschien wel.


Visser , die gelooft dat ze ergens anders ook wel lekker brood bakken.
Laat ik dan maar eens duidelijk maken, dat het bij mij dus niet alleen om de kids gaat, maar dat het een aspect is, waarom ik geen afstandsrelatie wil hebben. Omdat je eigenlijk niet kunt vragen van elkaar om de omgeving waarin men leeft en werkt voor de ander op te geven. Daarin spelen kids wel een rol, maar het is meer dan dat alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 1 augustus 2012, 21:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Laat ik dan maar eens duidelijk maken, dat het bij mij dus niet alleen om de kids gaat, maar dat het een aspect is, waarom ik geen afstandsrelatie wil hebben. Omdat je eigenlijk niet kunt vragen van elkaar om de omgeving waarin men leeft en werkt voor de ander op te geven. Daarin spelen kids wel een rol, maar het is meer dan dat alleen.

dat ligt eraan of die persoon dat wil, opnieuw ergens settelen, nieuwe baan zoeken, nieuwe vriendenkring, kan het me van jou wel voorstellen, verhuizen , opnieuw beginnen is ingrijpend,aan de andere kant is het ook een nieuwe uitdaging, en als je echt verliefd bent.....
bij mij is het enige me kids.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:37
 
PETRA944 schreef:
dat ligt eraan of die persoon dat wil, opnieuw ergens settelen, nieuwe baan zoeken, nieuwe vriendenkring, kan het me van jou wel voorstellen, verhuizen , opnieuw beginnen is ingrijpend,aan de andere kant is het ook een nieuwe uitdaging, en als je echt verliefd bent.....
bij mij is het enige me kids.


Wat Chatuliem schrijft, snijdt toch wel hout al zal het per persoon niet hetzelfde zijn. Wat Petra aankaart wordt denk ik veel te vaak onder het tafelkleed geschoven. Jij en je kinderen - dat is nu eenmaal één pakket. En je kunt van allerlei soorten verhalen houden maar de praktijk is toch vaak niet zo eenvoudig. Als je van de vrouw houdt maar diep in je hart niet meer aan kinderen wilt beginnen, zal het nooit werken. Chat houdt een nuchter, niet zweverig en praktisch verhaal. Dat kan je aanstaan of niet, het geeft maar al te vaak de realiteit aan. Gescheiden vrouwen met thuiswonende kinderen hebben daardoor vaak minder kansen, al spreekt niet iedereen dat uit. Het vervelende is dat je als man ook wel eens met onoprechtheid wordt geconfronteerd. Een man in huis is ook wel eens een bron van inkomsten die mogelijk wat meer gezag over de kinderen heeft. Ik heb het ook meegemaakt dat een potentiele partner vond dat ik met mijn inkomen haar schulden mooi kon aflossen en met een zeker pedagogisch inzicht haar moeilijke (lees: strontverwende) kind beter kon opvoeden. Ook op CM? Wel degelijk. Wantrouwend zijn hoeft niet maar je moet wel de verborgen doelstellingen, als die er zijn, proberen boven water te halen. Ook bij jezelf trouwens.
Afstand is altijd lastig. Verder zijn hier wel stellen ontstaan die samen zeven kinderen in een nieuw gezin bijeenbrachten en dat ging prima. Uiteindelijk bepaalt de liefde of het werkt en dat is maar goed ook.

Thomas, enige Friese nuchterheid kan verder geen kwaad.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 16:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 12:42
 
THOMAS968 schreef:
Wat Chatuliem schrijft, snijdt toch wel hout al zal het per persoon niet hetzelfde zijn. Wat Petra aankaart wordt denk ik veel te vaak onder het tafelkleed geschoven. Jij en je kinderen - dat is nu eenmaal één pakket. En je kunt van allerlei verhalen houden maar de praktijk is toch vaak niet zo eenvoudig. Als je van de vrouw houdt maar diep in je hart niet meer aan kinderen wilt beginnen, zal het nooit werken. Chat houdt een nuchter, niet zweverig en praktisch verhaal. Dat kan je aanstaan of niet, het geeft maar al te vaak de realiteit aan. Gescheiden vrouwen met thuiswonende kinderen hebben daardoor vaak minder kansen, al spreekt niet iedereen dat uit. Het vervelende is dat je als man ook wel eens met onoprechtheid wordt geconfronteerd. Een man in huis is ook wel eens een bron van inkomsten die mogelijk wat meer gezag over de kinderen heeft. Ik heb het ook meegemaakt dat een potentiele partner vond dat ik met mijn inkomen haar schulden mooi kon aflossen en met een zeker pedagogisch inzicht haar moeilijke (lees: strontverwende) kind mooi kon opvoeden. Ook op CM? Wel degelijk. Wantrouwend zijn hoeft niet maar je moet wel de verborgen doelstellingen, als die er zijn, proberen boven water te halen. Ook bij jezelf trouwens.
Afstand is altijd lastig. Verder zijn hier wel stellen ontstaan die samen zeven kinderen in een nieuw gezin bijeenbrachten en dat ging goed. Uiteindelijk bepaalt de liefde of het werkt en dat is maar goed ook.

Thomas, enige Friese nuchterheid kan verder geen kwaad.

mooi gezegd jij en je kinderen zijn 1 pakket. zo is het. dat kun je niet onder het tafelkleed schuiven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:04
 
Eerlijk gezegd heb ik zo ook mijn ``selectiecriteria``. En daar valt ook de afstand onder. (en mannen met sokken in sandalen)

En dan niet eens in de eerste plaats omdat ik dan (als ik zou besluiten te verhuizen) te ver van de kids zou wonen, maar meer omdat het mij erg moeilijk lijkt om een relatie op te bouwen met iemand die zover weg woont.
(dus helaas mannen uit Groningen/Friesland/Drenthe).

Maar als je nog kinderen hebt die thuis wonen, lijkt het me inderdaad nog moeilijker om een lange-afstands-relatie te hebben.

Nuchterheid kan geen kwaad, maar....het hart heeft zijn redenen, die het verstand niet kent. (Pascal). (of misschien niet wil kennen) M.a.w. selectiecriteria kan je altijd nog wijzigen. Je zou maar iemand tegenkomen die heeeeeel ver weg woont.....pppffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:20
 
Eerlijk gezegd durf ik ook nog wel een stap verder te gaan. Want waar krijg je sowieso mee te maken als je een relatie krijgt? Je moet weer helemaal opnieuw met een ander een bestaan opbouwen. Dat is hier voor de meeste mensen al te veel gevraagd. En je kunt je ook afvragen of het haalbaar is. Vaak vereist dat al heel veel moeite om dat voor elkaar te krijgen.
Dan heb je nog kwesties als werk wonen en kids. (in mijn ogen de juiste volgorde). Waar men zich op verkijkt is, dat het heel best zou kunnen, dat de kids een minder groot probleem is, dan de afstand. Kids kunnen zich aanpassen, afstanden niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:27
 
en zo zitten sommigge nog hier met elkaar nog jaren opgescheept Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:48
 
JANS221 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik zo ook mijn ``selectiecriteria``. En daar valt ook de afstand onder. (en mannen met sokken in sandalen)

En dan niet eens in de eerste plaats omdat ik dan (als ik zou besluiten te verhuizen) te ver van de kids zou wonen, maar meer omdat het mij erg moeilijk lijkt om een relatie op te bouwen met iemand die zover weg woont.
(dus helaas mannen uit Groningen/Friesland/Drenthe).

Maar als je nog kinderen hebt die thuis wonen, lijkt het me inderdaad nog moeilijker om een lange-afstands-relatie te hebben.

Nuchterheid kan geen kwaad, maar....het hart heeft zijn redenen, die het verstand niet kent. (Pascal). (of misschien niet wil kennen) M.a.w. selectiecriteria kan je altijd nog wijzigen. Je zou maar iemand tegenkomen die heeeeeel ver weg woont.....pppffff


Ach Jans, we hebben allerlei criteria maar de ware is niet degene die er aan voldoet maar voor wie je ze opgeeft.

Het is niet juist om te denken dat liefde ontstaat uit lange kameraadschap en aanhoudende hofmakerij. Liefde is het resultaat van spirituele affiniteit en deze affiniteit kan alleen in een oogwenk ontstaan, ze zal anders in geen jaren of zelfs generaties voorkomen.'

Kahlil Gibran


Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 19:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:56
 
THOMAS968 schreef:
Ach Jans, we hebben allerlei criteria maar voor de goede geven we die waarschijnlijk op. Misschien werkt het dus wel andersom.

Het is niet juist om te denken dat liefde ontstaat uit lange kameraadschap en aanhoudende hofmakerij. Liefde is het resultaat van spirituele affiniteit en deze affiniteit kan alleen in een oogwenk ontstaan, ze zal anders in geen jaren of zelfs generaties voorkomen.'

Kahlil Gibran


Thomas.

Mag ik bij dat woord ``alleen`` in het citaat mijn twijfels hebben? Ik hou graag alle mogelijkheden open.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:17
 
THOMAS968 schreef:
Ach Jans, we hebben allerlei criteria maar de ware is niet degene die er aan voldoet maar voor wie je ze opgeeft.

Het is niet juist om te denken dat liefde ontstaat uit lange kameraadschap en aanhoudende hofmakerij. Liefde is het resultaat van spirituele affiniteit en deze affiniteit kan alleen in een oogwenk ontstaan, ze zal anders in geen jaren of zelfs generaties voorkomen.'

Kahlil Gibran


Thomas.

echte liefde kom je ook weinig tegen.
soms denk ik dat veel mensen maar met een tweede keuze verdergaan omdat ze niet alleen kunnen zijn. en die kinderen nemen ze er dan ook maar bij, klik of niet een klik met de kinderen,
dan blijf ik liever alleen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd durf ik ook nog wel een stap verder te gaan. Want waar krijg je sowieso mee te maken als je een relatie krijgt? Je moet weer helemaal opnieuw met een ander een bestaan opbouwen. Dat is hier voor de meeste mensen al te veel gevraagd. En je kunt je ook afvragen of het haalbaar is. Vaak vereist dat al heel veel moeite om dat voor elkaar te krijgen.
Dan heb je nog kwesties als werk wonen en kids. (in mijn ogen de juiste volgorde). Waar men zich op verkijkt is, dat het heel best zou kunnen, dat de kids een minder groot probleem is, dan de afstand. Kids kunnen zich aanpassen, afstanden niet.


Zelfs al woon je in hetzelfde dorp, 1 zal zijn of haar "nestje"op moeten geven als je wilt trouwen.....
Liefde is een vreemd iets.
Mijn lief en ik "latten"( de afstand is 50km) en mijn kinderen zijn geweldig blij voor mij en hem.
En ja, ze hebben nog een sleutel, en ja, de vriezer is soms leeg, en ja, het is moeilijk om compromissen te sluiten na ruim 12 jaar alleen zijn.
En nee, het is geen droomprins maar wel een nuchtere, betrouwbare, eerlijke vent.
En Petra, reken er maar op dat je weer tot in je kleine teen verliefd kan zijn
Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:38
 
INGE721 schreef:
Zelfs al woon je in hetzelfde dorp, 1 zal zijn of haar "nestje"op moeten geven als je wilt trouwen.....
Liefde is een vreemd iets.
Mijn lief en ik "latten"( de afstand is 50km) en mijn kinderen zijn geweldig blij voor mij en hem.
En ja, ze hebben nog een sleutel, en ja, de vriezer is soms leeg, en ja, het is moeilijk om compromissen te sluiten na ruim 12 jaar alleen zijn.
En nee, het is geen droomprins maar wel een nuchtere, betrouwbare, eerlijke vent.
En Petra, reken er maar op dat je weer tot in je kleine teen verliefd kan zijn
Verlegen lachende smiley

ha ha leuk zoals je schrijft mijn lief. klinkt erg verliefd.
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:42
 
PETRA944 schreef:
echte liefde kom je ook weinig tegen.
soms denk ik dat veel mensen maar met een tweede keuze verdergaan omdat ze niet alleen kunnen zijn. en die kinderen nemen ze er dan ook maar bij, klik of niet een klik met de kinderen,
dan blijf ik liever alleen.

Wijs. Je kunt beter alleen zijn dan met zijn tweeen alleen.

Thomas, natuurlijk is er echte liefde.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 21:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 21:45
 
THOMAS968 schreef:
Wijs. Je kunt beter alleen zijn dan met zijn tweeen alleen.

Thomas, natuurlijk is er echte liefde.

Daar ben ik het helemaal mee eens,

Inge, proeft de liefde weer Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 22:06
 
PETRA944 schreef:
echte liefde kom je ook weinig tegen.
soms denk ik dat veel mensen maar met een tweede keuze verdergaan omdat ze niet alleen kunnen zijn. en die kinderen nemen ze er dan ook maar bij, klik of niet een klik met de kinderen,
dan blijf ik liever alleen.


Ik blijf liever alleen dan dat ik met een tweede keus verder zou gaan!

Jans, gaat alleen voor goud!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 22:18
 
THOMAS968 schreef:
Ach Jans, we hebben allerlei criteria maar de ware is niet degene die er aan voldoet maar voor wie je ze opgeeft.

Het is niet juist om te denken dat liefde ontstaat uit lange kameraadschap en aanhoudende hofmakerij. Liefde is het resultaat van spirituele affiniteit en deze affiniteit kan alleen in een oogwenk ontstaan, ze zal anders in geen jaren of zelfs generaties voorkomen.'

Kahlil Gibran


Thomas.

De ware is niet degene die voldoet aan al je criteria, maar voor wie je ze opgeeft. (Thomas).
Als je hem zelf bedacht hebt, zullen we voortaan je naam er bij zetten, als we hem gebruiken!
(of moeten we dan eerst toestemming van je hebben?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 22:43
 
INGE721 schreef:
Zelfs al woon je in hetzelfde dorp, 1 zal zijn of haar "nestje"op moeten geven als je wilt trouwen.....
Liefde is een vreemd iets.
Mijn lief en ik "latten"( de afstand is 50km) en mijn kinderen zijn geweldig blij voor mij en hem.
En ja, ze hebben nog een sleutel, en ja, de vriezer is soms leeg, en ja, het is moeilijk om compromissen te sluiten na ruim 12 jaar alleen zijn.
En nee, het is geen droomprins maar wel een nuchtere, betrouwbare, eerlijke vent.
En Petra, reken er maar op dat je weer tot in je kleine teen verliefd kan zijn
Verlegen lachende smiley
Van die afstand raak ik echt niet onder de indruk, het bevestigt meer mijn stelling, dat het veel houdbaarder is, dan een relatie op grotere afstand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 22:56
 
JANS221 schreef:
De ware is niet degene die voldoet aan al je criteria, maar voor wie je ze opgeeft. (Thomas).Als je hem zelf bedacht hebt, zullen we voortaan je naam er bij zetten, als we hem gebruiken!
(of moeten we dan eerst toestemming van je hebben?)

Nee, ik heb hem volgens mij ook in een een of andere variant gelezen. Ik bedenk wel eens wat zelf maar deze niet geloof ik.

Thomas, die wel vindt dat het zo is.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 augustus 2012, 23:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BIANCABB146





Berichten: 18

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 23:14
 
Ik lees momenteel een boek over " de ware" en over daten in/binnen de kerk.
Het heet" single in de kerk"
Goed boek.
Vandaag las ik over dat de ware niet bestaat.
Want als die bestaat kan je geen relatie opbouwen.
De ware is perfect, maar is er maar 1 man die je kan begrijpen en je onvoorwaardelijk lief kan hebben en lief heeft en dat is Jezus.
Niemand anders kan dat.
Dus als je de ware zou vinden, zou alles perfect zijn, maar dan heb je niets om op te bouwen.
Het woord ware is gecreerd door de maatschappij. De meeste mensen boven de 25/30+ zoeken na een aantal jaren alleen, of een aantal relaties nu toch echt diegene waarmee ze hun verdere leven willen delen.
Maar de ware is een beeld van de perfecte partner, maar voordat je relatie perfect is zul je toch echt moeten erkennen dat er maar 1 ware is, en dat is Jezus, Hij is de basis van de relatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 23:29
 
Volgens mij gaat dit topic over "christelijk daten". In de bijbel staat dat een man zijn vader en moeder zal verlaten en zijn vrouw zal aanhangen.

Dus hoe christelijk is het dan om vast te roesten in je omgeving / familie en die niet te willen verlaten vanwege je vrouw?

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 23:31
 
CARMEN073 schreef:
Volgens mij gaat dit topic over "christelijk daten". In de bijbel staat dat een man zijn vader en moeder zal verlaten en zijn vrouw zal aanhangen.

Dus hoe christelijk is het dan om vast te roesten in je omgeving / familie en die niet te willen verlaten vanwege je vrouw?

Lachende smiley

dat gaat over een kind die opgroeit bij zijn ,haar ouders, niet over iemand die al een huwelijk heeft gehad,en kinderen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 23:43
 
CARMEN073 schreef:
Volgens mij gaat dit topic over "christelijk daten". In de bijbel staat dat een man zijn vader en moeder zal verlaten en zijn vrouw zal aanhangen.

Dus hoe christelijk is het dan om vast te roesten in je omgeving / familie en die niet te willen verlaten vanwege je vrouw?

Lachende smiley
Kijk, om al die toestanden te voorkomen, kies ik dus voor iemand in mijn regio....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 08:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk, om al die toestanden te voorkomen, kies ik dus voor iemand in mijn regio....

Zeg je daarmee dat je eigen 'dingetjes' (familie, hobby, huis enz) belangrijker zijn dan je aanstaande?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5