ChristianMatch
 


Forum

Geloofsgroei
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 12:47
 
Kan je geloof groeien? Zo ja hoe? Ervaar je dat je in de loop van je leven groeit in het kennen van God en misschien in het herkennen van Zijn hand op jouw leven? Welke bijzondere dingen heb je geleerd en wil je met ons delen? Kijk je wel eens terug op je leven en heb je dan het gevoel dat je vooruit gaat? Ben je naar iets onderweg of niet?

Ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.

Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht, dat steeds helderder straalt tot de volle dag. (Spreuken 4:18)


Laatst aangepast door
CARMEN073
op zondag 5 augustus 2012, 12:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 12:59
 
Kan een kind groeien?
Gelukkig wel! Door de juiste voeding, door te ontdekken, door mensen om hem/haar heen.
Ik merk dat ik door de jaren heen steeds meer God heb leren kennen, door zijn Woord, door de uitleg ervan, maar ook persoonlijker door gebeurtenissen, door Hem dichtbij me te weten, vooral ook wanneer Hij me door diepe dalen liet gaan. Soms zie je Hem op het moment zelf niet zo dichtbij, maar wanneer je dan achterom kijkt, ontdek je Hem wel.
(dat gedicht van de voetstappen in het zand klopt dan ook echt)

Maar niet alleen in diepe dalen, maar in het leven van alle dag, op hoogtepunten merk ik Hem eveneens. Niet fysiek/tastbaar. Maar zijn aanwezigheid, zijn Geest absoluut. Af en toe Zijn Aanwezigheid te mogen merken bouwt mijn geloof ook absoluut verder op.

Waar je ook bent, Hij is erbij. En daardoor kun je idd bergen verzetten. Als kind zijn dat nog zandhoopjes, maar ouder wordend kun je met Hem ook steeds grotere bergen aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:09
 
HIJ moet wassen,en ik moet minder worden.

Dit is het werk van ZIJN geschonken GEEST in het hart.
Geloof's groei is er dus zeker..
Maar deze groei kent tijden van God nabij te voelen,en tijden van;
Waar is God op wie je bouwt en waar jij/u geheel u zaak aan toe vertrouwd?..aanvechtingen dus.
De geloof's groei is wanneer we niet alleen maar horizontaal kijken,
maar verticaal leren kijken en verwachten,op de hulp die vroeg of laat komen zal.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 5 augustus 2012, 13:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:36
 
CARMEN073 schreef:
Kan je geloof groeien? Zo ja hoe? Ervaar je dat je in de loop van je leven groeit in het kennen van God en misschien in het herkennen van Zijn hand op jouw leven? Welke bijzondere dingen heb je geleerd en wil je met ons delen? Kijk je wel eens terug op je leven en heb je dan het gevoel dat je vooruit gaat? Ben je naar iets onderweg of niet?

Ben benieuwd naar jullie gedachten hierover.

Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht, dat steeds helderder straalt tot de volle dag. (Spreuken 4:18)

mooi onderwerp als ik er aan toe kom ga ik vanavond lange lap tekst daarover schrijven, ha ha zat toevallig aan het zelfde te denken, alle dingen die god voor me heeft gedaan, me geloofsgroei. is eigenlijk 1 lange getuigenis van gods genade, liefde en wonderbaarlijke dingen. en steeds meer god leren kennen.
toevallig werd ik vanochtend wakker en keek terug en ja ben onderweg na iets, sterk worden in geloof zodat ik andere kan helpen die in een diepe put zitten als ik ooit zat. denk ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:31
 
HEIDE115 schreef:
HIJ moet wassen,en ik moet minder worden.

Dit is het werk van ZIJN geschonken GEEST in het hart.
Geloof's groei is er dus zeker..
Maar deze groei kent tijden van God nabij te voelen,en tijden van;
Waar is God op wie je bouwt en waar jij/u geheel u zaak aan toe vertrouwd?..aanvechtingen dus.
De geloof's groei is wanneer we niet alleen maar horizontaal kijken,
maar verticaal leren kijken en verwachten,op de hulp die vroeg of laat komen zal.

Quote:
HIJ moet wassen,en ik moet minder worden.

Da's raar, ik weet niet waar deze tekst staat, heb 'm enkele jaren terug weleens gehoord bij zo'n preek bij een huwelijksinzegening.

Maar dan van Zij(de schoondochter) moet wassen(groeien), en zij(schoonmoeder) moet minder worden. In die contekst.

Zou die tekst zo ff opzoeken.

Onee, het was geen preek bij een hwelijksinzegening, foutje.

Het was een gewone preek, en daar werd een vergelijking gemaakt, en die tekst werd voor die vergelijking gebruikt, zoals als mensen trouwen de dochter moet wassen en de schoonmoeder steeds minder moet worden.

Nou daar had ik weining van gemerkt, bij mij 1ste huwelijk, ik heb die 'schoonmoedergrapjes' nooit begrepen, maar toen dus wel...wat een @#$% was dat...!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 5 augustus 2012, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 16:38
 
Het geloof is een geschenk van God.
Maar zelf hebben we, als we eenmaal in Christus zijn, wedergeboren zijn de verantwoording voor levensheiliging en om dicht bij hem te blijven.
Bijvoorbeeld door zonde af te leggen, Bijbel te lezen, gebed, en voeding van de locale kerk waar je lid bent.

Van melk tot vlees.

ef 4: 11 En hij is het die apostelen heeft aangesteld, en profeten, evangelieverkondigers, herders en leraren, 12 om de heiligen toe te rusten voor het werk in zijn dienst. Zo wordt het lichaam van Christus opgebouwd, 13 totdat wij allen samen door ons geloof en door onze kennis van de Zoon van God een eenheid vormen, de eenheid van de volmaakte mens, van de tot volle wasdom gekomen volheid van Christus. 14 Dan zijn we geen onmondige kinderen meer die stuurloos ronddobberen en met elke wind meewaaien, met wat er maar verkondigd wordt door mensen die tot alles in staat zijn wanneer ze anderen listig en doortrapt op een dwaalspoor willen brengen.

*



Dan is er ook de groei in de relatie tot God. persoonlijk.
Door hoe Hij er in je leven was en is.

dit vond ik trouwens ook een goede serie:


http://www.youtube.com/watch?v=ZMiRJXMy4jA&feature=relmfu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 18:16
 
ik zal er geen lap tekst van maken, alleen een klein stukje over geloofsgroei, jezus loopt met je mee, god wil een relatie met ons persoonlijk en als je hem een beetje gaat kennen en als ik me er open voor zet,Tijd maken voor hem om te luisteren,inplaats van met me eigen dingen bezig zijn... wauwwwwww
klein vbtje, na de kerk waar ik ga weet ik bijna altijd van te voren waar de preek ongeveer over gaat, want dat heeft god me die ochtend al duidelijk gemaakt via de bijbel en ja af en toe begin ik gods stem te verstaan, ben na tig avonden opwekking geweest, iedere avond wist ik waar het over ging en steeds beter luister en begrijp ik god, vandaag ging ik naar een preek, die echt voor 3 vierde deel de zelfde woorden had ik ontvangen(hun leggen het dan nog een keer uit) en zo legt god me dingen uit soms als ik in mijn geloofsgroei met vragen zit en groei ik verder, leer heftigge lessen in de praktijk
god onderwijst me via zijn woord, via mensen die soms op me weg komen, en soms kan ik het amper bevatten wat er soms gebeurt, wonderen die ik soms mee maak.
zo zat ik ooit in de tuin te bidden tot god, prachtig weer en ik zei god, hoe moet het nu verder in de toekomst, onderwijs me, leg me uit en echt er kwam een enorme windvlaag met geluid, me zoontje zat in de zandbak te spelen en ik kon hem amper pakken zo erg was de wind, die kwam van achter me tuin waaide door me huis en dingen vlogen door de lucht, heel maf, alleen in mijn tuin, bij de buren gebeurde er niks terwijl bij mij de stoelen door de lucht effe vlogen, ik ging met me zoontje binnen op de bank zitten en dacht help wat gebeurt er, de wind ging door het raam weg en toen de wind weg was waren er dingen omver gewaaid, maar op de kast lag me bijbel, ik maak altijd ezelsoren bij stukken waar ik mee bezig ben met lezen en er stonden een heleboel bladzijden overeind met ezelsoor, de bladzijden van me bijbel zijn zo dun, als je die overeind doet vallen ze naar beneden, maar ze stonden recht, dus ik dacht wat gebeurt er, een windvlaag? en dacht aan de windvlaag bij de apostelen van de heilige geest. ik keek naar de bladzijden, die begonnen met de tekst:timoteus 6 vers 19:zich een vaste grondslag voor de toekomst verzekeren om het ware leven te grijpen. en het ging door tot en met openbaringen 1. toen ik het las vond ik zoveel antwoord op vragen die ik destijds had.
en zo op allerlei manieren groeit me geloof, door profetieen die ik wel es krijg van mensen , vol verbazing, want hoe kunnen die mensen dat nu weten, soms droom ik, word ik wakker en begrijp. soms is het alsof god zegt kijk petra, en ik kijk en begrijp. en dan de praktijk ervaringen die je laten groeien in geloof,daar schrijf ik maar niet over dan word het een hele lap tekst.

petra die vandaag ook weer een hoop duidelijkheid heeft gekregen op vragen aan god, en zich niet schaamt om te getuigen ook al zullen nu sommigge denken eh een windvlaag? petra is gek. eerlijkd acht ik zelf toen ook, wat gebeurt er, wat gek

en zo groeit me geloof door, loopt jezus met me mee in me leven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:36
 
PETRA944 schreef:
ik zal er geen lap tekst van maken, alleen een klein stukje over geloofsgroei, jezus loopt met je mee, god wil een relatie met ons persoonlijk en als je hem een beetje gaat kennen en als ik me er open voor zet,Tijd maken voor hem om te luisteren,inplaats van met me eigen dingen bezig zijn... wauwwwwww
klein vbtje, na de kerk waar ik ga weet ik bijna altijd van te voren waar de preek ongeveer over gaat, want dat heeft god me die ochtend al duidelijk gemaakt via de bijbel en ja af en toe begin ik gods stem te verstaan, ben na tig avonden opwekking geweest, iedere avond wist ik waar het over ging en steeds beter luister en begrijp ik god, vandaag ging ik naar een preek, die echt voor 3 vierde deel de zelfde woorden had ik ontvangen(hun leggen het dan nog een keer uit) en zo legt god me dingen uit soms als ik in mijn geloofsgroei met vragen zit en groei ik verder, leer heftigge lessen in de praktijk
god onderwijst me via zijn woord, via mensen die soms op me weg komen, en soms kan ik het amper bevatten wat er soms gebeurt, wonderen die ik soms mee maak.
zo zat ik ooit in de tuin te bidden tot god, prachtig weer en ik zei god, hoe moet het nu verder in de toekomst, onderwijs me, leg me uit en echt er kwam een enorme windvlaag met geluid, me zoontje zat in de zandbak te spelen en ik kon hem amper pakken zo erg was de wind, die kwam van achter me tuin waaide door me huis en dingen vlogen door de lucht, heel maf, alleen in mijn tuin, bij de buren gebeurde er niks terwijl bij mij de stoelen door de lucht effe vlogen, ik ging met me zoontje binnen op de bank zitten en dacht help wat gebeurt er, de wind ging door het raam weg en toen de wind weg was waren er dingen omver gewaaid, maar op de kast lag me bijbel, ik maak altijd ezelsoren bij stukken waar ik mee bezig ben met lezen en er stonden een heleboel bladzijden overeind met ezelsoor, de bladzijden van me bijbel zijn zo dun, als je die overeind doet vallen ze naar beneden, maar ze stonden recht, dus ik dacht wat gebeurt er, een windvlaag? en dacht aan de windvlaag bij de apostelen van de heilige geest. ik keek naar de bladzijden, die begonnen met de tekst:timoteus 6 vers 19:zich een vaste grondslag voor de toekomst verzekeren om het ware leven te grijpen. en het ging door tot en met openbaringen 1. toen ik het las vond ik zoveel antwoord op vragen die ik destijds had.
en zo op allerlei manieren groeit me geloof, door profetieen die ik wel es krijg van mensen , vol verbazing, want hoe kunnen die mensen dat nu weten, soms droom ik, word ik wakker en begrijp. soms is het alsof god zegt kijk petra, en ik kijk en begrijp. en dan de praktijk ervaringen die je laten groeien in geloof,daar schrijf ik maar niet over dan word het een hele lap tekst.

petra die vandaag ook weer een hoop duidelijkheid heeft gekregen op vragen aan god, en zich niet schaamt om te getuigen ook al zullen nu sommigge denken eh een windvlaag? petra is gek. eerlijkd acht ik zelf toen ook, wat gebeurt er, wat gek

en zo groeit me geloof door, loopt jezus met me mee in me leven

Mooi om te lezen Petra! Dank je wel voor je lapjuh tekst Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:50
 
HEIDE115 schreef:
HIJ moet wassen,en ik moet minder worden.

Dit is het werk van ZIJN geschonken GEEST in het hart.
Geloof's groei is er dus zeker..
Maar deze groei kent tijden van God nabij te voelen,en tijden van;
Waar is God op wie je bouwt en waar jij/u geheel u zaak aan toe vertrouwd?..
aanvechtingen dus.
De geloof's groei is wanneer we niet alleen maar horizontaal kijken,
maar verticaal leren kijken en verwachten,op de hulp die vroeg of laat komen zal.

Zo kreeg ik eens, na een heel moeilijk jaar, terwijl ik mij afvroeg waar God al die tijd was geweest, exact op de dag af de volgende tekst:

"... van de eerste dag af, dat gij uw hart erop gezet hadt om inzicht te verkrijgen en om u voor uw God te verootmoedigen, zijn uw woorden gehoord..." (Daniel 10:12)

Het werd mij toen duidelijk dat God er al die tijd bij was geweest hoewel ik dat toen niet ervoer. Een belangrijke les voor mij om te leren dat je niet op je gevoel af moet gaan.

Gewoon vertrouwen in wat God in zijn woord zegt ondanks al je tegenstrijdige gevoelens of mogelijke rationele bezwaren en bedenkingen. Geloof staat op de 1e plaats.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KROX372





Berichten: 38

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:35
 
Ik had een groot geloof, maar omdat ik iets deed wat God kwaad maakte, is mijn relatie met God geblokkeerd als een rood stoplicht in de grond. Daar ga ik maar eens met een dominee over praten. Lijkt me wel zo wijs, maar dan nog weet ik niet of de oplossing komt, want die ds. is ook maar een man. Maar vroeger groeide mijn geloof doordat God een weg met mij ging, dat ik zelf de bijbel ging lezen, zonder enige invloed van een mens. Toen kwam ik tot berouw en dat resulteerde tot een wedergeboorte en in meer bijbellezen, en een verlangen om te getuigen van Jezus.

Laatst aangepast door
KROX372
op zondag 5 augustus 2012, 21:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:49
 
KROX372 schreef:
Ik had een groot geloof, maar omdat ik iets deed wat God kwaad maakte, is mijn relatie met God geblokkeerd als een rood stoplicht in de grond. Daar ga ik maar eens met een dominee over praten. Lijkt me wel zo wijs, maar dan nog weet ik niet of de oplossing komt, want die ds. is ook maar een man. Maar vroeger groeide mijn geloof doordat God een weg met mij ging, dat ik zelf de bijbel ging lezen, zonder enige invloed van een mens. Toen kwam ik tot berouw en dat resulteerde tot een wedergeboorte en in meer bijbellezen, en een verlangen om te getuigen van Jezus.

je wil mijn zonden niet weten die ik allemaal heb gehad,ik heb ze aan jezus gegeven en terwijl ik me best doe om een goede cristen te zijn zondig ik nog heel vaak en ja het verwijdert me van god en dan ga ik na god en vraag om vergeving en ben ik weer dichter bij god. staat mijn zonde niet meer als een muur tussen god en mij.
jezus is gekomen voor zondaren, en god weet hoe wij mensjes zijn, ook als cristen zondiggen we nog wel es, en we mogen keer op keer onze zonden weer aan jezus geven, die heeft voor ons onze zonden gedragen en daardoor zijn we weer vrij om een relatie met god aan te gaan.
Als ik jouw was ging ik terug naar het moment dat het stoplicht op rood ging en ging ermee na god, vertel hem alles, vraag om vergeving van je zonden. god is een genadig god en houd van je met een onvoorwaardelijke liefde. laat je niet aanklagen door de tegenstander, het is een leugen dat we een zonde doen en daardoor geen toegang meer hebben tot god. we mogen onze zonden aan jezus geven en dan zijn we weer vrij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 21:49
 
KROX372 schreef:
Ik had een groot geloof, maar omdat ik iets deed wat God kwaad maakte, is mijn relatie met God geblokkeerd als een rood stoplicht in de grond. Daar ga ik maar eens met een dominee over praten. Lijkt me wel zo wijs, maar dan nog weet ik niet of de oplossing komt, want die ds. is ook maar een man. Maar vroeger groeide mijn geloof doordat God een weg met mij ging, dat ik zelf de bijbel ging lezen, zonder enige invloed van een mens. Toen kwam ik tot berouw en dat resulteerde tot een wedergeboorte en in meer bijbellezen, en een verlangen om te getuigen van Jezus.

Hai Krox,

Nou, ik denk zelf dat als je denkt dat je iets deed waarvan je denkt dat dat je relatie tot God heeft geblokkeerd, dat je dan wel een geweten hebt, en als God ziet dat je zo denkt, het voor Hem al goed is.
Want, je béseft...

Groetjes!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 5 augustus 2012, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:20
 
CARMEN073 schreef:
Zo kreeg ik eens, na een heel moeilijk jaar, terwijl ik mij afvroeg waar God al die tijd was geweest, exact op de dag af de volgende tekst:

"... van de eerste dag af, dat gij uw hart erop gezet hadt om inzicht te verkrijgen en om u voor uw God te verootmoedigen, zijn uw woorden gehoord..." (Daniel 10:12)

Het werd mij toen duidelijk dat God er al die tijd bij was geweest hoewel ik dat toen niet ervoer. Een belangrijke les voor mij om te leren dat je niet op je gevoel af moet gaan.

Gewoon vertrouwen in wat God in zijn woord zegt ondanks al je tegenstrijdige gevoelens of mogelijke rationele bezwaren en bedenkingen. Geloof staat op de 1e plaats.

mooi gezegd carmen, daar ben ik mee aan het knokken, vertrouwen op het woord ondanks je gevoel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1