ChristianMatch
 


Forum

Toekomst
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 00:29
 
http://www.youtube.com/watch?v=F4xlzIT9qbA&feature=related

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 01:14
 
ik weet niet wat je wilt zeggen met dit iets te gedramatiseerde filmpje???


we gaan toch niet weer de kant van TG op, waar niets gezegt wordt, maar alleen naar links wordt verwezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 08:06
 
ZWAAN995 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=F4xlzIT9qbA&feature=related

<><

Zwaan


Hai,

Deze film gaat er vanuit dat éérst de Grote Opname komt, en daarna de Grote Verdrukking.
Er zijn ook theorieën dat het andersom is, eerst de Grote Verdrukkig met het teken van het beest 666 op voorhoofd of rechterhand en de antichrist. Dán de opname.

Ik zelf denk dat het logisch is, éérst de Grote Verdrukking, eindtijd, dán de Opname. Omdat dat in Openbaringen staat.

Op 13
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:15
 
Ik vind dit filmpje erg negatief en dramatisch. Er wordt benadrukt dat er maar een paar geluk hebben. Het geeft mij haast een gevoel van dat je wel heel erg veel mazzel moet hebben, wil je uitverkoren zijn. Ik houd me maar vast aan Joh 14:
In het huis mijns Vaders zijn vele woningen – anders zou Ik het u gezegd hebben – want Ik ga heen om u plaats te bereiden;
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 13:22
 
Ik kan niets met dit filmpje. Misschien kun je me uitleggen wat ik ervan zou moeten opsteken? Ik heb toch mijn Bijbel en weet wat Jezus zei? En idd wat Bart zei je moet wel tekst en uitleg bij zoiets geven, want ik kan zelf ook wel 100 filmpjes plaatsen.
Verder geloof ik wel in de opname, en dat die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden. Ik ben bij ongeveer de 4e minuut van het filmpje gestopt met kijken omdat het weer de zoveelste persoon is die zegt:"je moet dit doen, je moet dat doen", terwijl Paulus zo duidelijk zei dat je de gelovigen uit de heidenen niets meer moet opleggen dan onthouden van hoererij, van bloed en nog iets ben het even kwijt. En mijn favoriete bijbeltekst kom hier ook naar boven, zie ook mijn profiel, nl. Gal.5.1 waar staat laat je geen slavenjuk meer opleggen nu je vrij bent in Christus. Wat een onzin dat je elke dag weer tot Hem moet komen om Hem alles voor te leggen in alle nederigheid. Dat is gewoon een kerkelijke dogmatische geloofsleer en in strijd met de vrijheid en de zelfstandigheid die je in Hem hebt gekregen. Natuurlijk is het verstandig met enige regelmaat naar Hem te gaan, maar als je eens een maand overslaat is dat echt geen reden voor Hem om je dan maar niet mee te laten gaan met de opname.


Laatst aangepast door
ROLF230
op vrijdag 10 augustus 2012, 13:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:36
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:51
 
ZWAAN995 schreef:

Ja en er zijn ook zat kerken die dit plaatje anders zouden schetsen. Aangezien Openbaring een visioen is en niet overal duidelijk van is hoe het geinterpreteerd moet worden.

Dus of de toekomst er volgens dit plaatje gaat uitzien, ik weet het niet.

Matteüs 24:36
Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 14:58
 
http://www.dekoningkomt.nl/tekenenvandeeindtijd.html

Allerlei artikelen over kan je in eigen tijd doornemen. Knipoog smiley

Verder weet ik wel in eigen woorden te zeggen.
Nu is er nog genade tijd maar nadat de Gemeente is weggehaald is de genade tijd weg wat een kil en dood bedoeling gaat worden.

Dat we als eerste Gemeente met opname mee gaan en de mensen die twijfelen in geloof of niet willen geloven die door de verdrukking heen gaan. Hun met de dood moeten bekopen om tot Jezus te komen.
Wat de Bijbel over spreekt in wat de toekomst nog komen gaat.

Op die manier mag elke evangelist daarvan getuigen
Waar het hart vol van is stroomt de mond van over
Lees je Bijbel en Bidt elke dag opdat je Groeien mag
Alle antwoorden staan geschreven in de Bijbel

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 18:09
 
hey zwaan,

deze tekening heb ik al een tijd lang naar gezocht,
de taal lijkt wel op zuid afrikaans ofzo?

kun je ook aan zo'n tekening komen in het nederlands misschien?

gr. Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:04
 
BART347 schreef:
ik weet niet wat je wilt zeggen met dit iets te gedramatiseerde filmpje???


we gaan toch niet weer de kant van TG op, waar niets gezegt wordt, maar alleen naar links wordt verwezen?

Ja, doet me denken aan zo'n kerk uit Amerika in Amsterdam, daar zijn er best wel veel van, dan komen ze met zo'n dramtisch, angstig makende preek, en daarna drie kwartier lullen over hoeveel geld ze nodig hebben vor de collecte, omdat nog niet iedereen is bereikt. En anders gaan er zielen onnodig verloren!!!!en die laatste zinnen ook heel dramatisch.... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:05
 
ROLF230 schreef:
Ik kan niets met dit filmpje. Misschien kun je me uitleggen wat ik ervan zou moeten opsteken? Ik heb toch mijn Bijbel en weet wat Jezus zei? En idd wat Bart zei je moet wel tekst en uitleg bij zoiets geven, want ik kan zelf ook wel 100 filmpjes plaatsen.
Verder geloof ik wel in de opname, en dat die voor de grote verdrukking zal plaatsvinden. Ik ben bij ongeveer de 4e minuut van het filmpje gestopt met kijken omdat het weer de zoveelste persoon is die zegt:"je moet dit doen, je moet dat doen", terwijl Paulus zo duidelijk zei dat je de gelovigen uit de heidenen niets meer moet opleggen dan onthouden van hoererij, van bloed en nog iets ben het even kwijt. En mijn favoriete bijbeltekst kom hier ook naar boven, zie ook mijn profiel, nl. Gal.5.1 waar staat laat je geen slavenjuk meer opleggen nu je vrij bent in Christus. Wat een onzin dat je elke dag weer tot Hem moet komen om Hem alles voor te leggen in alle nederigheid. Dat is gewoon een kerkelijke dogmatische geloofsleer en in strijd met de vrijheid en de zelfstandigheid die je in Hem hebt gekregen. Natuurlijk is het verstandig met enige regelmaat naar Hem te gaan, maar als je eens een maand overslaat is dat echt geen reden voor Hem om je dan maar niet mee te laten gaan met de opname.

Mee eens!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 augustus 2012, 19:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:12
 
Zwaan
je had gelijk ......parels voor de zwijnen gooien.
te veel zelfingenomenheid en te veel gevoelstheologie.

verspilde moeite om deze mensen iets voor te houden.

de standaard opmerkingen en tegel wijsheden zijn de enige non inhoudelijke verweren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:30
 
CORTAZAR588 schreef:
Zwaan
je had gelijk ......parels voor de zwijnen gooien.
te veel zelfingenomenheid en te veel gevoelstheologie.


verspilde moeite om deze mensen iets voor te houden.

de standaard opmerkingen en tegel wijsheden zijn de enige non inhoudelijke verweren.

Respectloos!! Jij oordeelt niet zeg je in je hottopic? Je oordeelt wel degelijk! Zie vetgedrukte tekst. En dat terwijl je niets weet, ook al denk je dat, over degenen waarover jij oordeelt, hoe ze leven en handelen en wandelen.


Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 10 augustus 2012, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:32
 
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:07

nog maals.........ik oordeel over niemand.
waarom wordt het allemaal zo persoonlijk opgevat?
ik noem geen enkele naam.

doe wat je wilt......

het is mij om het even wat er we of niet goed voelt of wel of niet past in een visie.

wat is alleen onder de aandacht wou brengen is dat er misschien een andere reaiteit is dan wij in Nederland beseffen.

Dat het niet geloofd wordt is mij onder hand duidelijk.
En daar is het voor mij af.

Hasta la vista

cortazar, je schrijft net in ander topic je over niemand oordeelt, je geplaatste stuk van net hier in dit topic, getuigd van wat anders.

ik ben seriues op je topic ingegaan,en meerderen, omdat sommiggen niet hetzelfde
geloven als jou. gooi je nog geen parels voor de zwijnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:53
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:58
 
ZWAAN995 schreef:
Kun je die afbeelding kleiner maken. Bovendien ken ik geen Zuid Afrikaans...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:00
 
"Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".

HORATIUS BONAR (1808-1889)


http://verhoevenmarc.be/oordelen2.htm

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Kun je die afbeelding kleiner maken. Bovendien ken ik geen Zuid Afrikaans...

Zo hou ik van groot is veel duidelijker namelijk. Knipoog smiley

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:04
 
CORTAZAR588 schreef:
Zwaan
je had gelijk ......parels voor de zwijnen gooien.
te veel zelfingenomenheid en te veel gevoelstheologie.

verspilde moeite om deze mensen iets voor te houden.

de standaard opmerkingen en tegel wijsheden zijn de enige non inhoudelijke verweren.
Zeg Corta, ken je eigenlijk de mensen hier wel? Of heb je voor het gemak maar iedereen veroordeeld zonder dat je iets van ze weet.
Ik kan ook heel goed met termen smijten, beschuldigingen uiten anderen verketteren...maar is dat de juiste manier?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:15
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:07
 
SHANITA130 schreef:
Ja, doet me denken aan zo'n kerk uit Amerika in Amsterdam, daar zijn er best wel veel van, dan komen ze met zo'n dramtisch, angstig makende preek, en daarna drie kwartier lullen over hoeveel geld ze nodig hebben vor de collecte, omdat nog niet iedereen is bereikt. En anders gaan er zielen onnodig verloren!!!!en die laatste zinnen ook heel dramatisch.... Zieke smiley

Toevoeging: en na een tijdje ging de pastor ervandoor naar mexico met 300.000 euro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:10
 
toch maar weer even een paar dingen recht zetten.
ik oordeel niet over wat jullie geloven.
ik vind / denk dat er nu parels voor de zwijnenworden geworpen.

de manier waarop iets wordt gerageerd , wat jullie niet bevalt , want dat is ook wel duidelijk nu, is eveneens diep respectloos.

wat ik al zei .......de boodschapper verketteren is heel menselijk maar is niet wat hier nodig was.
afgezien van allerlei spugen van oordelen is er niet een normale reactie gekomen.
geen inhoudelijke discussie ........

en je zegt tegen mij dat ik respectloos ben?
dat ik fel ben?

wat respectloos is , is het al dan niet uitgesproken oordeel over deze mensen , die meer voor Jezus over hebben dan jullie allemaal bij elkaar.

Oordelen over mannen en vrouwen Gods is heel gevaarlijk.
En domme grappen maken over een man als Paul Washer getuigt vsn een infantiliteit waar 6 jarigen jaloers opzijn.

Borrelpraat en psychologisch gezwets verder komen de geachte recensenten niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:10
 
ZWAAN995 schreef:
"Er bestaat een gevaar om te vervallen in een zacht en verwijfd christendom, onder het mom van een verheven en etherische theologie. Het christendom werd geboren voor lijdzaamheid; niet een exotische maar een geharde plant, diep verankerd door de felle wind; niet slap, noch kinderachtig, noch laf. Het gaat met sterke schreden en opgericht gestel; het is vriendelijk, maar vastberaden; het is zacht, maar eerlijk; het is kalm, maar niet meegaand; gedienstig, maar niet imbeciel; beslist, maar niet lomp. Het is niet bang het harde woord te spreken van de veroordeling tegen dwaling, noch zijn stem te verheffen tegen het omgevende kwaad onder het voorwendsel dat dit toch maar van de wereld is; het deinst niet terug voor het geven van een eerlijke berisping en vreest daarbij niet de beschuldiging van onchristelijk te handelen. Het noemt zonde zonde, bij wie die ook mocht gevonden worden, en riskeert liever de beschuldiging van gedreven te zijn door een slechte geest dan zijn plicht niet te doen. Laten we strenge woorden niet fout beoordelen in een eerlijk dispuut. Vanuit de hitte kan een adder komen, maar we schudden hem af en voelen geen letsel. De godsdienst van het Oude en het Nieuwe Testament is gekenmerkt door fervente, uitgesproken verklaringen tegen het kwade. Het spreken van zachte dingen in zulk geval kan sentimentaliteit genoemd worden, maar het is geen christendom. Het is een verraad van de zaak van de waarheid en de rechtschapenheid. Iemand die beslist, mannelijk, eerlijk en opgewekt is (niet bot of ruw, want een christen moet hoffelijk zijn en beleefd), die is het die heeft geproefd dat de Heer goedgunstig is, en hij verlangt een verhaasting van de komst van Gods dag. Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".

HORATIUS BONAR (1808-1889)


http://verhoevenmarc.be/oordelen2.htm

<><

Zwaan


Quote:
Ik besef dat liefde een menigte van zonden bedekt, maar het noemt niet het kwade goed, louter omdat een respectabel mens dat kwade heeft begaan; het verontschuldigt geen tegenstrijdigheden, louter omdat de tegenstrijdige broeder een belangrijke naam heeft en een vurige geest; oneerlijkheid en wereldsgezindheid blijven oneerlijkheid een wereldsgezindheid, ook al wordt die gezien in iemand die blijk geeft over geen algemene ontwikkeling te beschikken".


Dit doet me denken aan iemand die eindtijdstudies verzint...eeeeh ff denken, als ik erop kom zeg ik ut wel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 03:14
 
ZWAAN995 schreef:
Zo hou ik van groot is veel duidelijker namelijk. Knipoog smiley

<><

Zwaan

Zo...jij houdt van Groot..... Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 05:51
 
SHANITA130 schreef:
Zo...jij houdt van Groot..... Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Lachende smiley

Ja



Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zaterdag 11 augustus 2012, 05:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 05:55
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 05:56
 


http://israelbericht.nl/EIND_TIJD.html


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zaterdag 11 augustus 2012, 05:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:02
 
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:05
 


http://www.uitzichtboeken.nl/zoeklichtuitgaven/geestelijke+verleiding+in+de+eindtijd_929
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 06:22
 



http://www.rejoicenow.nl/page/-leven-in-de-eindtijd-de-grote-afval


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op zaterdag 11 augustus 2012, 06:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2