ChristianMatch
 


Forum

Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:31
 
ROELANDE345 schreef:
Ik bid zelf ook wel in tongen , maar ik heb daar ook op een moment me er heel bewust voor open moeten stellen aangezien ik altijd geleerd heb en zelf ook leerde dat het occult was
ik ga gewoon tot jezus van de week bidden als er geen kids om me heen zijn en gewoon doen. ha ha met dank aan edwin die me hetgeen schreef wat ik effe nodig had in me worsteling over tongen bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:32
 
PETRA944 schreef:
ik ga gewoon tot jezus van de week bidden als er geen kids om me heen zijn en gewoon doen. ha ha met dank aan edwin die me hetgeen schreef wat ik effe nodig had in me worsteling over tongen bidden.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:39
 
FILIA110 schreef:
Er staat in de bijbel: alles wat je niet in geloof kunt doen, is zonde. Dus als je daar geen geloof voor hebt en het dus niet in VOLLE OVERTUIGING KUNT DOEN om in tongen te bidden, kun je het misschien beter laten en daar eerst eens gedegen bijbelstudie over doen totdat je het in volle overtuiging kunt doen. DOE JEZELF GEEN GEWELD AAN. Dat is mijn devies. Knipoog smiley
ik geloof wel degelijk in tongen, maar of ik dat zelf ook kan? Dus er komt een gesprek met jezus hierover en ga gewoon me mond opendoen, ik zie wel wat er gebeurt. ooit vertelde een prediker ooit dat hij naar america ging, gods stem gehoorzamende, er was een vertaler was hem gezegd, dus hij ging van indonesiee, naar america, geen engels sprekend, alleen een paar woorden en wat bleek de vertaler was ziek, dus bad hij tot god en ging achter de preek stoel staan en zei god, help me, kunt u de woorden in me mond leggen, vervolgens kwamen de woorden in het engels een hele preek lang en de mensen zaten aandachtig te luisteren, hij zei toen dacht ik laat ik ook maar een beetje met me armen zwaaien, ha ha en iedereen regaeerde enthousiast. vervolgens zeiden mensen tegen hem dat het de geweldigste preek was die ze ooit gehoord hadden, dat geloofde hij wel, want het was de heilige geest die door hem heen praatte zei hij. inmiddels kan hij nu goed engels, was mel tari die dat predikte, mooie prediker Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 21:40
 
FILIA110 schreef:
Er staat in de bijbel: alles wat je niet in geloof kunt doen, is zonde. Dus als je daar geen geloof voor hebt en het dus niet in VOLLE OVERTUIGING KUNT DOEN om in tongen te bidden, kun je het misschien beter laten en daar eerst eens gedegen bijbelstudie over doen totdat je het in volle overtuiging kunt doen. DOE JEZELF GEEN GEWELD AAN. Dat is mijn devies. Knipoog smiley
Ik heb hier een schat aan bijbelstudies over dit onderwerp. Ik denk dat het geen kwaad kan je uit te strekken naar tongentaal. Wie er meer over wil weten raad ik aan me pv te mailen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EDWIN451





Berichten: 58

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:00
 
ROELANDE345 schreef:
Hoe kwam je ertoe om toch in tongen te gaan bidden. Waardoor ging je het proberen? Of ging het vanzelf?
Sorry voor de late reactie.

Ik werd gedoopt in de heilige geest en de pastor begon daarbij in tongen te bidden en ik had daar een heel vreemd gevoel bij en het was de bedoeling dat ik nu ook in tongen ging bidden. Nou, er kwam helemaal niks uit, maar ik was wel onder de indruk van zijn tongentaal en uiteindelijk schaterde ik het uit, zeggende: "Dit moet wel echt zijn, zoiets verzin je niet." Maar bij mij gebeurde er dus niks.

Maar ik denk dat je niet moet wachten totdat er 'iets' gebeurt. Zo dacht ik en ondanks mijn scepsis, zat ik op een gegeven moment op mijn bedrand en begon maar wat rare woorden/klanken te prevelen 'zoekend' naar de tongentaal.
Dus in dat stadium verzon ik gewoon zelf de 'woorden'. dat ging niet heel gemakkelijk, maar uiteindelijk kwamen er steeds gemakkelijker klankwoorden uit en toen was het er!

En zo werkte het dus bij mij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:05
 
EDWIN451 schreef:
Sorry voor de late reactie.

Ik werd gedoopt in de heilige geest en de pastor begon daarbij in tongen te bidden en ik had daar een heel vreemd gevoel bij en het was de bedoeling dat ik nu ook in tongen ging bidden. Nou, er kwam helemaal niks uit, maar ik was wel onder de indruk van zijn tongentaal en uiteindelijk schaterde ik het uit, zeggende: "Dit moet wel echt zijn, zoiets verzin je niet." Maar bij mij gebeurde er dus niks.

Maar ik denk dat je niet moet wachten totdat er 'iets' gebeurt. Zo dacht ik en ondanks mijn scepsis, zat ik op een gegeven moment op mijn bedrand en begon maar wat rare woorden/klanken te prevelen 'zoekend' naar de tongentaal.
Dus in dat stadium verzon ik gewoon zelf de 'woorden'. dat ging niet heel gemakkelijk, maar uiteindelijk kwamen er steeds gemakkelijker klankwoorden uit en toen was het er!

En zo werkte het dus bij mij!

bij mij was het vergelijkbaar alleen ik dacht steeds ik verzin dit zelf. Totdat ik de uitleg erbij kreeg en ik onze voorganger een paar minuten later precies hetzelfde hoorde bidden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:06
 
ROELANDE345 schreef:
Ik bid zelf ook wel in tongen , maar ik heb daar ook op een moment me er heel bewust voor open moeten stellen aangezien ik altijd geleerd heb en zelf ook leerde dat het occult was


Is dat dat niet het onbekende waarvan je denkt dat het occult is? Als je je er dan verder in verdiept blijkt het allemaal heel anders te zijn en zelfs heel waardevol....onbekend maakt onbemind zegt men toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:10
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dat dat niet het onbekende waarvan je denkt dat het occult is? Als je je er dan verder in verdiept blijkt het allemaal heel anders te zijn en zelfs heel waardevol....onbekend maakt onbemind zegt men toch?
Niet het bovennatuurlijke is af te raden, wel het occulte. Het ligt aan de bron waarvan je gebruik maakt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:13
 
CHATULIEM619 schreef:
Niet het bovennatuurlijke is af te raden, wel het occulte. Het ligt aan de bron waarvan je gebruik maakt....


Blijft nog staan dat onbekend onbemind maakt, je kan pas praten over dat iets occult is als je het meegemaakt hebt. Wat veel mensen doen is dat ze het van horen zeggen hebben en het dan ook maar zo invullen.....
Onderzoekt de hele Schrift en heb dan een oordeel...
En dan is het ook nog eens zo dat wat een ander als waardevol beschouwd dat voor jezelf niet hoeft te gelden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Blijft nog staan dat onbekend onbemind maakt, je kan pas praten over dat iets occult is als je het meegemaakt hebt. Wat veel mensen doen is dat ze het van horen zeggen hebben en het dan ook maar zo invullen.....
Onderzoekt de hele Schrift en heb dan een oordeel...
En dan is het ook nog eens zo dat wat een ander als waardevol beschouwd dat voor jezelf niet hoeft te gelden...
Spring jij ook onder een trein om te kijken of jij het overleeft. De bijbel geeft duidelijk aan dat het niet goed is, en waarom zou je je bewust op het terrein van de boze willen begeven? Er zijn voldoende gegevens te vinden dat het esoterisch is en niet uit God. En dat is voldoende...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:19
 
CHATULIEM619 schreef:
Spring jij ook onder een trein om te kijken of jij het overleeft. De bijbel geeft duidelijk aan dat het niet goed is, en waarom zou je je bewust op het terrein van de boze willen begeven? Er zijn voldoende gegevens te vinden dat het esoterisch is en niet uit God. En dat is voldoende...



Dan moet je toch maar eens beter de Bijbel lezen Chatuliem.........zoals ik vanochtend al schreef is er veel meer over te vinden en te herleiden dan jouw opmerkingen.......dus het terrein van de boze? Onzin......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:22
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan moet je toch maar eens beter de Bijbel lezen Chatuliem.........zoals ik vanochtend al schreef is er veel meer over te vinden en te herleiden dan jouw opmerkingen.......dus het terrein van de boze? Onzin......
De Bijbel is al heel duidelijk geweest op dit vlak. Je kunt elke tekst wel gaan verdraaien naar je eigen goeddunken, maar dat is niet de bedoeling. Ik heb je duidelijk gemaakt dat er zelfs een hele brief aan gewijd is. Het onderwerp is dus al zeer bekend. En ik denk dat het gewoon voldoende is zo. Eerlijk gezegd heb ik betere dingen te doen dan dit. Ik denk dat ik heel duidelijk geweest ben over tongentaal en yoga, ik laat het maar zo...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 26 augustus 2012, 22:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:22
 
CHATULIEM619 schreef:
Spring jij ook onder een trein om te kijken of jij het overleeft. De bijbel geeft duidelijk aan dat het niet goed is, en waarom zou je je bewust op het terrein van de boze willen begeven? Er zijn voldoende gegevens te vinden dat het esoterisch is en niet uit God. En dat is voldoende...



Ik ben blij dat de voorganger hier gewoon ABN het Woord verkondigt.
Anders had vissertje wel zn twijfels oftie de kerkmuren van binnen nog wel zou willen zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:24
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is dat dat niet het onbekende waarvan je denkt dat het occult is? Als je je er dan verder in verdiept blijkt het allemaal heel anders te zijn en zelfs heel waardevol....onbekend maakt onbemind zegt men toch?

nou het gaat niet zozeer om het onbekende maar meer over de uitleg die je aan de Bijbelgedeeltes hierover denkt te moeten geven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:47
 
ROELANDE345 schreef:
nou het gaat niet zozeer om het onbekende maar meer over de uitleg die je aan de Bijbelgedeeltes hierover denkt te moeten geven


Tja, dat blijft natuurlijk hoe dan ook een persoonlijke uitleg voor een ieder......maar een andere uitleg dan jezelf hebt hoeft niet per definitie verkeerd te zijn.....het is een andere mening maar verwerpelijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Tja, dat blijft natuurlijk hoe dan ook een persoonlijke uitleg voor een ieder......maar een andere uitleg dan jezelf hebt hoeft niet per definitie verkeerd te zijn.....het is een andere mening maar verwerpelijk?

nee dat zegt toch ook niemand dat een andere uitleg verwerpelijk is? Soms kom je door beter te lezen te onderzoeken naar het hoe en waarom tot beter inzichten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 22:50
 
ROELANDE345 schreef:
nee dat zegt toch ook niemand dat een andere uitleg verwerpelijk is? Soms kom je door beter te lezen te onderzoeken naar het hoe en waarom tot beter inzichten


Precies, en dat probeerde ik ook aan te geven......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 26 augustus 2012, 23:00
 
WILLEMIJN232 schreef:
Precies, en dat probeerde ik ook aan te geven......

lijkt mij vanzelfsprekend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Pagina 5 van 5