ChristianMatch
 


Forum

Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 13:48
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat denk je te weten.......significant verschil........
En op vilein gedrag neem ik inderdaad niet de moeite om te reageren, daar heb je dan wel weer gelijk in......vooral als dat gedrag onder de zgn christelijke noemer valt........
Als je zo hoog van de toren blaast met allerlei klaagzangen en beschuldigingen, is het uiterst zwak om dat niet te willen verdedigen. Je zet je op die manier wel goed te kijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 13:59
 
ANNETTE792 schreef:
Iemand met een andere mening heeft niet per definitie te weinig kennis.

Zelfs als ben je het met elkaar eens over een punt, kan je dat op verschillende manier onder woorden brengen.
Met de olifant-in-de porseleinkast instelling bereik vaak het tegenovergestelde van wat je graag zou willen bereiken.
Je kan radicaal het evangelie willen brengen, maar ik geloof dat je daar meer mensen mee afstoot dan dat je ze de goede weg ophelpt.
En nee, dat is heel iets anders dan zonde goed gaan keuren, dat is het andere uiterste.

In schrijven ben ik radicaal dat geef ik toe dat het mensen weg jaagt je weet wel gelijk wat je aan ze hebt zonder te sudderen van water.
Zoals heet water in de pot verdwijnt de kikker gelijk
Als het water koud is in de pot en de kikker vind het lekker blijft het in de pot en gelijkertijd wennen ze aan de temperatuur voor men het weet is men dood want de temperatuur is te heet maar de lichaam is moe om te springen en ziet de gevaren niet meer.

Met welke vormen laat we als mensen ermee in is dat de wereld of is dat Christus?
Christus ziet het hart aan.

<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 14:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:19
 
ZWAAN995 schreef:
In schrijven ben ik radicaal dat geef ik toe dat het mensen weg jaagt je weet wel gelijk wat je aan ze hebt zonder te sudderen van water.
Zoals heet water in de pot verdwijnt de kikker gelijk
Als het water koud is in de pot en de kikker vind het lekker blijft het in de pot en gelijkertijd wennen ze aan de temperatuur voor men het weet is men dood want de temperatuur is te heet maar de lichaam is moe om te springen en ziet de gevaren niet meer.

Met welke vormen laat we als mensen ermee in is dat de wereld of is dat Christus?
Christus ziet het hart aan.

<><


Zwaan


En dan ga je er meteen weer vanuit dat de mens zijn zonde niet ziet.
Ik denk juist dat de mens zijn zonde wel ziet en een strijd heeft om daarmee om te gaan. En ook dat is bijbels, een mens kan niet zonder zonde zijn en de strijd hoort daarbij,de strijd geeft juist aan dan men zich bewust is van de zonde. We weten wat goed is en wat niet goed is, maar precies daaraan voldoen is voor niemand van ons mensen onmogelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:20
 
ZWAAN995 schreef:
In schrijven ben ik radicaal dat geef ik toe dat het mensen weg jaagt je weet wel gelijk wat je aan ze hebt zonder te sudderen van water.
Zoals heet water in de pot verdwijnt de kikker gelijk
Als het water koud is in de pot en de kikker vind het lekker blijft het in de pot en gelijkertijd wennen ze aan de temperatuur voor men het weet is men dood want de temperatuur is te heet maar de lichaam is moe om te springen en ziet de gevaren niet meer.

Met welke vormen laat we als mensen ermee in is dat de wereld of is dat Christus?
Christus ziet het hart aan.

<><

Zwaan

Ik kan mij anders niet herinneren gelezen te hebben dat Jezus in zijn tijd op aarde tegenover zondige mensen op een dergelijke manier radicaal ze aansprak....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:38
 
HARALD940 schreef:
Ik kan mij anders niet herinneren gelezen te hebben dat Jezus in zijn tijd op aarde tegenover zondige mensen op een dergelijke manier radicaal ze aansprak....

Je kent vast de gedeelte van Tim. onderwijs van vermanen en tuchtigen wat toen was en nu nog gebeurd in bepaalde plaatsen alleen wil men dat dan ook of laat men liever alleen met de liefde alles bedekken en de zonden niet noemen want de mens is bang dat men niet aan Jezus geeft want de mens heeft de wereld meer lief dan Jezus. De keus die de mens maakt je probeert in liefde alles erop te wijzen maar wil men dat niet dan houd het op. In praktijk ben ik liefdevol maar ook rechtvaardig.

Als iemand uit je snoeppot een snoepje pikt dan straf je diegene en niet dat we iemand een oogje dicht knijpen want dan pikt diegene het vervolgens weer op die manier word diegene gauw een dief, ... enz.

Onderwijs is belangrijk in verschillende vormen en manieren
Wil de mens leren van onderwijs dan komt men ver als we willen leren
Spijbelen we alleen en doen waar we zin hebben is dat leeg bestaan
Op die manier ontvang je ook géén diploma om aan het werk te kunnen

Wie niet werkt zal niet eten.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:39
 
ZWAAN995 schreef:
Het word hier op het forum niet geaccepteerd mensen willen mensen meningen horen van ervaringen laat staan de Bijbel openen. Bepaalde Bijbelstudie`s die hier worden geplaatst is om mensen te waarschuwen alleen de mens wil niet gewaarschuwd worden dan ben ik makkelijk en wil ik mij niet om gaan ergeren en schud daarom het stof van mijn voeten.

<><

Zwaan

misschien lees ik wel meer de bijbel als jij, dat weet je niet, en meerderen met mij.bijbelstudies kennen de meesten mensen al, je zit hier op een cristelijke site he. Zolang jij gewoon het evangelie verkondigt heb ik er geen problemen mee, maar jij verkondigt dingen die niet kloppen met godswoord, vervolgens loop je iedereen hier op zonde te wijzen, maar zie je je eigen zonde niet.Als iemand een discussie begint over jouw meningen en je bent het er niet mee eens, ga je er niet op in, ook ik vind homosexuele handelingen een zonde, maar zal nooit zo veroordelend negatief over homo,s schrijven als jou en het nog ge neens niet in me hoofd te halen om uitspraken te doen dat god van hun vind dat ze de hoogstverachtelijke zonde hebben, dat is niet het evangelie verkondigen, dat is niet 100procent de waarheid verkondiggen, terwijl je doet alsof dat gods waarheid is, als jij een echte disipel van god wil zijn, moet je nog veel leren en ervaringen ook opdoen, zoals bv als iemand een zonde heeft, gewoon met die persoon omgaan en niet laten vallen, omdat je walgt van haar zonde, komt over als of je ook van haar walgt dat je haar niet meer wou helpen met je vrijwilligers werk, mooi vrijwilligers werk, mensen die zwak zijn, veroordelen, ineens links laten liggen als ze niet meteen het evangelie willen aan nemen en zonde hebben in hun leven. dat was vast de bedoeling van jezus...., en topics over een vrouw die een veulen baart in de kerk .... sorry hoor, en omdat wij jouw woorden niet aannemen denk je je zelf te kunnen vergelijken met een disipel uit de bijbel?? Jij bent echt het type cristen die no way me kinderen mogen leren over gods koninkrijk, denk dat je meer kapot bij ze maakt dan een goed vb te zijn als cristen, maar gelukkig kan je ook niet zo goed met kinderen overweg, zoals je zelf ooit schreef. dus daar hoef ik niet bang voor te zijn dat je kinderen een verkeerd vb zal geven als cristen. dat is ook vreemd ergens, wist je dat kinderen heel hoog geacht worden in het koninkrijk van god? ik zou zeggen schud het stof maar van je voeten en blijf lekker in je veilige kleine wereld van cristelijke vrienden, ver weg van homo,s en andere zondaren en kinderen achter internet je verdiepend in de zonden van mensen en de werken van de duivel, beter sla je echt een andere weg in en verdiep je je eens wat minder in zonden , hel en duivel, maa rricht je je op jezus en zijn onvoorwaardelijke liefde. petra die zich zeer stoort aan cristenen die zogenaamd helemaal heilig zijn, de waarheid denken te hebben, anderen steeds op zonden moeten wijzen, maar zelf een balk in hun ogen hebben. geef mij maar eerlijke oprechte cristen ,waar je ook een gewoon eerlijk gesprek mee kan voeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:40
 
HARALD940 schreef:
Ik kan mij anders niet herinneren gelezen te hebben dat Jezus in zijn tijd op aarde tegenover zondige mensen op een dergelijke manier radicaal ze aansprak....

Volgens mij met zachtmoedigheid en begrip en vergevingsgezindheid en met heel veel liefde voor ze. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:44
 
ZWAAN995 schreef:



Schud mij stof van mijn voeten en ga een andere weg inslaan..

<><

Zwaan

Zit je daarom naast een slootje?

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:45
 
ANNETTE792 schreef:
En dan ga je er meteen weer vanuit dat de mens zijn zonde niet ziet.
Ik denk juist dat de mens zijn zonde wel ziet en een strijd heeft om daarmee om te gaan. En ook dat is bijbels, een mens kan niet zonder zonde zijn en de strijd hoort daarbij,de strijd geeft juist aan dan men zich bewust is van de zonde. We weten wat goed is en wat niet goed is, maar precies daaraan voldoen is voor niemand van ons mensen onmogelijk.

Leerschool voor elke mens ik snap je wel hoor.
Elk mens heeft hem of haar strijd.

Leren ervaren en erkennen waar de strijd is en daarmee breken
Of laten we het gewoon zoals het is en beginnen er niet aan

Strijden voor je eigen strijd van zonden en bidden na Christus toe
Dat Hij je wil helpen en met Hem gaat strijden tegen de goede strijd
Ga je met Hem over muren heen en als het moet dwars door muren heen

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:52
 
PETRA944 schreef:
misschien lees ik wel meer de bijbel als jij, dat weet je niet, en meerderen met mij.bijbelstudies kennen de meesten mensen al, je zit hier op een cristelijke site he. Zolang jij gewoon het evangelie verkondigt heb ik er geen problemen mee, maar jij verkondigt dingen die niet kloppen met godswoord, vervolgens loop je iedereen hier op zonde te wijzen, maar zie je je eigen zonde niet.Als iemand een discussie begint over jouw meningen en je bent het er niet mee eens, ga je er niet op in, ook ik vind homosexuele handelingen een zonde, maar zal nooit zo veroordelend negatief over homo,s schrijven als jou en het nog ge neens niet in me hoofd te halen om uitspraken te doen dat god van hun vind dat ze de hoogstverachtelijke zonde hebben, dat is niet het evangelie verkondigen, dat is niet 100procent de waarheid verkondiggen, terwijl je doet alsof dat gods waarheid is, als jij een echte disipel van god wil zijn, moet je nog veel leren en ervaringen ook opdoen, zoals bv als iemand een zonde heeft, gewoon met die persoon omgaan en niet laten vallen, omdat je walgt van haar zonde, komt over als of je ook van haar walgt dat je haar niet meer wou helpen met je vrijwilligers werk, mooi vrijwilligers werk, mensen die zwak zijn, veroordelen, ineens links laten liggen als ze niet meteen het evangelie willen aan nemen en zonde hebben in hun leven. dat was vast de bedoeling van jezus...., en topics over een vrouw die een veulen baart in de kerk .... sorry hoor, en omdat wij jouw woorden niet aannemen denk je je zelf te kunnen vergelijken met een disipel uit de bijbel?? Jij bent echt het type cristen die no way me kinderen mogen leren over gods koninkrijk, denk dat je meer kapot bij ze maakt dan een goed vb te zijn als cristen, maar gelukkig kan je ook niet zo goed met kinderen overweg, zoals je zelf ooit schreef. dus daar hoef ik niet bang voor te zijn dat je kinderen een verkeerd vb zal geven als cristen. dat is ook vreemd ergens, wist je dat kinderen heel hoog geacht worden in het koninkrijk van god? ik zou zeggen schud het stof maar van je voeten en blijf lekker in je veilige kleine wereld van cristelijke vrienden, ver weg van homo,s en andere zondaren en kinderen achter internet je verdiepend in de zonden van mensen en de werken van de duivel, beter sla je echt een andere weg in en verdiep je je eens wat minder in zonden , hel en duivel, maa rricht je je op jezus en zijn onvoorwaardelijke liefde. petra die zich zeer stoort aan cristenen die zogenaamd helemaal heilig zijn, de waarheid denken te hebben, anderen steeds op zonden moeten wijzen, maar zelf een balk in hun ogen hebben. geef mij maar eerlijke oprechte cristen ,waar je ook een gewoon eerlijk gesprek mee kan voeren

Spreken is zilver zwijgen is goud

<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 14:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:53
 
PETRA944 schreef:
Volgens mij met zachtmoedigheid en begrip en vergevingsgezindheid en met heel veel liefde voor ze. Lachende smiley

Jezus wees mensen op beide manieren hoe fout ze waren. Zowel met zachtmoedigheid en geduld zoals bij Zacheus, alsook met woorden als "adderengebroed" bij de farizeeën.
Ook ging Jezus als een razende tekeer op het tempelplein toen daar dingen gebeurden die te erg waren voor woorden.

Maar er is een heel groot verschil...Jezus wist bij wie Hij wat moest doen om te laten zien wat niet goed was.

Wij weten dat niet (altijd) en wij moeten niet op Zijn stoel willen gaan zitten!

Dé opdracht is daarom ook: "heb je vijanden lief, bid voor hen, zegen hen"!
Behandel hen zoals jezelf ook graag behandeld wilt worden...met liefde, respect en geduld!

Dat wil niet zeggen dat je dus alles maar moet accepteren en goedkeuren. Je mag best aangeven dat je het met bepaalde dingen niet eens bent, dat jij denkt/gelooft dat God dat ook niet fijn vindt, maar alles staat en valt met de manier waarop je het brengt...met liefde, respect en geduld!

Mocht iemand dat dan toch niet ter harte nemen, probeer het dan los te laten en over te geven aan God, Hij weet wel raad hoe die mensen aan te pakken!
En ja, ook ik weet hoe moeilijk dat is...


Laatst aangepast door
JOSINA022
op woensdag 3 oktober 2012, 15:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 14:53
 
INGE721 schreef:
Zit je daarom naast een slootje?

Smiley die vol vragen zit

Welk slootje ik zie géén slootje?

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 15:18
 
ZWAAN995 schreef:
Je kent vast de gedeelte van Tim. onderwijs van vermanen en tuchtigen wat toen was en nu nog gebeurd in bepaalde plaatsen alleen wil men dat dan ook of laat men liever alleen met de liefde alles bedekken en de zonden niet noemen want de mens is bang dat men niet aan Jezus geeft want de mens heeft de wereld meer lief dan Jezus. De keus die de mens maakt je probeert in liefde alles erop te wijzen maar wil men dat niet dan houd het op. In praktijk ben ik liefdevol maar ook rechtvaardig.

Als iemand uit je snoeppot een snoepje pikt dan straf je diegene en niet dat we iemand een oogje dicht knijpen want dan pikt diegene het vervolgens weer op die manier word diegene gauw een dief, ... enz.

Onderwijs is belangrijk in verschillende vormen en manieren
Wil de mens leren van onderwijs dan komt men ver als we willen leren
Spijbelen we alleen en doen waar we zin hebben is dat leeg bestaan
Op die manier ontvang je ook géén diploma om aan het werk te kunnen

Wie niet werkt zal niet eten.

<><

Zwaan

Je spreekt dan toch wel nogal een oordeel over gewone zondige mensen door ze gelijk te stellen met personen die willens en wetens gelovigen van God af willen trekken voor hun eigen gewin....

Ik ga dan liever voor een tekst van Jezus zelf; Markus 5:31-32
"Maar Jezus antwoordde: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar wie ziek is wel; Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar om zondaars aan te sporen een nieuw leven te beginnen.’"

Het is de bedoeling dat wij ook met Jezus zondige mensen aansporen om een nieuw leven te beginnen, dat doe je niet door ze weg te jagen.
Dat betekent niet dat je alles maar "met de mantel der liefde" moet gaan bedekken. Dat deed Jezus ook niet, die sprak altijd zeer fel tegenover de leiders van Israël, en liet zondige mensen zien wat ze zouden moeten veranderen om hem te volgen (zie de rijke jongeling, gelijkenis verloren zoon, gelijkenis fundament).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 15:18
 
ZWAAN995 schreef:
Spreken is zilver zwijgen is goud

<><

Zwaan

zwijgen doe je zelf toch ook niet? las net je reactie op het homo topic, heb er op gereageerd, eindelijk een eerlijke reactie in mijn ogen van jou. Misschien heb je wat aan mijn reactie, ik zeg niet dat het zo is, maar zo kom je op mij over.Zo denk ik over al jouw bijdragen. maar zal je verder met rust laten. tenzij je er zelf over wil discisieeren
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 15:23
 
JOSINA022 schreef:
Jezus wees mensen op beide manieren hoe fout ze waren. Zowel met zachtmoedigheid en geduld zoals bij Zacheus, alsook met woorden als "adderengebroed" bij de farizeeën.
Ook ging Jezus als een razende tekeer op het tempelplein toen daar dingen gebeurden die te erg waren voor woorden.

Maar er is een heel groot verschil...Jezus wist bij wie Hij wat moest doen om te laten zien wat niet goed was.

Wij weten dat niet (altijd) en wij moeten niet op Zijn stoel willen gaan zitten!

Dé opdracht is daarom ook: "heb je vijanden lief, bid voor hen, zegen hen"!
Behandel hen zoals jezelf ook graag behandeld wilt worden...met liefde, respect en geduld!

Dat wil niet zeggen dat je dus alles maar moet accepteren en goedkeuren. Je mag best aangeven dat je het met bepaalde dingen niet eens bent, dat jij denkt/gelooft dat God dat ook niet fijn vindt, maar alles staat en valt met de manier waarop je het brengt...met liefde, respect en geduld!

Mocht iemand dat dan toch niet ter harte nemen, probeer het dan los te laten en over te geven aan God, Hij weet wel raad hoe die mensen aan te pakken!
En ja, ook ik weet hoe moeilijk dat is...

Volgens mij irriteerde jezus zich heel erg aan mensen die heilig zich voordeden maar het niet waren, en die gods tempel misbruikten. Een stuk wat me altijd goed doet, want ook ik irriteer me erg aan cristenen die in mijn ogen niet zo cristelijk in d erpaktijk zijn, maar het wel verkondigen. Hou dan je ebk dicht, geef eerst zelf het goede vb. of wees eerlijk en oprecht en zeg god zegt.... bla bla bla maar laat zelf ook zien dat je een mens bent met ook wel es fouten en neit alleen god zegt bla bla bla en veroordeel anderen. petra die zelf ook nog veel moet leren als cristen pffff
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 15:24
 
HARALD940 schreef:
Je spreekt dan toch wel nogal een oordeel over gewone zondige mensen door ze gelijk te stellen met personen die willens en wetens gelovigen van God af willen trekken voor hun eigen gewin....

Ik ga dan liever voor een tekst van Jezus zelf; Markus 5:31-32
"Maar Jezus antwoordde: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar wie ziek is wel; Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar om zondaars aan te sporen een nieuw leven te beginnen.’"

Het is de bedoeling dat wij ook met Jezus zondige mensen aansporen om een nieuw leven te beginnen, dat doe je niet door ze weg te jagen.
Dat betekent niet dat je alles maar "met de mantel der liefde" moet gaan bedekken. Dat deed Jezus ook niet, die sprak altijd zeer fel tegenover de leiders van Israël, en liet zondige mensen zien wat ze zouden moeten veranderen om hem te volgen (zie de rijke jongeling, gelijkenis verloren zoon, gelijkenis fundament).


31 En Zijn discipelen zeiden tot Hem: Gij ziet, dat de schare U verdringt, en zegt Gij: Wie heeft Mij aangeraakt?
32 En Hij zag rondom om haar te zien, die dat gedaan had. Marcus 5:31-32.

Snap jou bijbel gedeelte niet want zo staat niet in de Bijbel.

Verder snap ik je wel en ben ik ook wel mee eens.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3