ChristianMatch
 


Forum

Doodstraf .......wat is erop tegen ?
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 18:40
 
Doodstraf ........wat is er op tegen?

In de laatste jaren is er een verregaande verruwing in de maatschappij merkbaar, die ook in een scherpe stijging van het aantal ernstige, dikwijls dodelijke, misdrijven is terug te zien.
Niet alleen is het aantal misdrijven exponentieel gestegen, maar ook de meedogenloosheid is toegenomen.
Het is amper te bevatten, dat er mensen zij, die dergelijke vergrijpen begaan en gestraft worden met, in de ogen van de zgn. leken c.q. niet juristen, belachelijk lage straffen.
Een mensenleven nemen tijdens een roof of overval levert je op zijn hoogst 8 -10 jaar gevangenisstraf op, waarbij eenderde deel van de straf meestal niet wordt uitgezeten.
De mensen die een geliefde verliezen krijgen wel levenslang.

De facto: een moord plegen is 6 jaar zitten.
Met goed gedrag en spijtbetuigingen weliswaar.
Dus mijn vraag:
Wat te doen tegen die totale rücksichtslos heid, die om zich heen grijpt.
De Bijbel spreekt over de overheid ook als hoeder van het recht, en mag ook het zwaard ter hand nemen.
In de Volksrepubliek China is het absoluut geen optie om de doodstraf af te schaffen.
Het volk is ervan overtuigd, dat het de enige juiste oplossing is.
In de VS is de doodstraf in bepaalde staten nog steeds van kracht.
In Japan worden ook nog steeds mensen ter dood veroordeeld.

In Brazilië, is mede door het drugsverkeer, roofmoord aan de orde van de dag en wordt de roep om de doodstraf door velen geuit.
Hoe zou dat in Nederland gaan?
Het land waar de dader doorgaans op meer aandacht en begrip mag rekenen dan het slachtoffer.
Discussie punt:
Als de doodstraf wordt ingevoerd , zou dat dan een voorval zoals zich dat ooit eens voordeed in ons land , waarbij mensen hoorbaar werden vermoord en de politie niet durfde in te grijpen , kunnen voorkomen ?
Discussie punt : waarom worden volkenmoordenaars voor een tribunaal geleid terwijl hun schuld vast staat ?
Discussiepunt : hoe kan voorkomen worden dat iemand onterecht ter dood wordt veroordeeld ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 18:48
 
Nou pfff het staat je vrij zo'n topic te starten maar waarom zo tussen de gezellige in? Is beetje kouwe douche. Doe dan maar onder christelijk leven please... daar staan meer hot topics om zo'n soort gezellige discussie in op te starten.

(lees gezellig tussen aanhalingstekens)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 18:56
 
JOL252 schreef:
Nou pfff het staat je vrij zo'n topic te starten maar waarom zo tussen de gezellige in? Is beetje kouwe douche. Doe dan maar onder christelijk leven please... daar staan meer hot topics om zo'n soort gezellige discussie in op te starten.

(lees gezellig tussen aanhalingstekens)

Nou, eerlijk gezegd ben ik erg blij met een serieus onderwerp, het 'gezellige' )opppervlakkige) begon me een beetje te benauwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 18:59
 
HERMA135 schreef:
Nou, eerlijk gezegd ben ik erg blij met een serieus onderwerp, het 'gezellige' )opppervlakkige) begon me een beetje te benauwen.


Ik zeg ook niet dat ie het niet moet doen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 19:31
 
CORTAZAR588 schreef:
Doodstraf ........wat is er op tegen?

In de laatste jaren is er een verregaande verruwing in de maatschappij merkbaar, die ook in een scherpe stijging van het aantal ernstige, dikwijls dodelijke, misdrijven is terug te zien.
Niet alleen is het aantal misdrijven exponentieel gestegen, maar ook de meedogenloosheid is toegenomen.
Het is amper te bevatten, dat er mensen zij, die dergelijke vergrijpen begaan en gestraft worden met, in de ogen van de zgn. leken c.q. niet juristen, belachelijk lage straffen.
Een mensenleven nemen tijdens een roof of overval levert je op zijn hoogst 8 -10 jaar gevangenisstraf op, waarbij eenderde deel van de straf meestal niet wordt uitgezeten.
De mensen die een geliefde verliezen krijgen wel levenslang.

De facto: een moord plegen is 6 jaar zitten.
Met goed gedrag en spijtbetuigingen weliswaar.
Dus mijn vraag:
Wat te doen tegen die totale rücksichtslos heid, die om zich heen grijpt.
De Bijbel spreekt over de overheid ook als hoeder van het recht, en mag ook het zwaard ter hand nemen.
In de Volksrepubliek China is het absoluut geen optie om de doodstraf af te schaffen.
Het volk is ervan overtuigd, dat het de enige juiste oplossing is.
In de VS is de doodstraf in bepaalde staten nog steeds van kracht.
In Japan worden ook nog steeds mensen ter dood veroordeeld.

In Brazilië, is mede door het drugsverkeer, roofmoord aan de orde van de dag en wordt de roep om de doodstraf door velen geuit.
Hoe zou dat in Nederland gaan?
Het land waar de dader doorgaans op meer aandacht en begrip mag rekenen dan het slachtoffer.
Discussie punt:
Als de doodstraf wordt ingevoerd , zou dat dan een voorval zoals zich dat ooit eens voordeed in ons land , waarbij mensen hoorbaar werden vermoord en de politie niet durfde in te grijpen , kunnen voorkomen ?
Discussie punt : waarom worden volkenmoordenaars voor een tribunaal geleid terwijl hun schuld vast staat ?
Discussiepunt : hoe kan voorkomen worden dat iemand onterecht ter dood wordt veroordeeld ?

voor bepaalde zaken ben ik echt voor de doodstraf. mits wel op een menswaardigge en eerlijke wijze berecht en toegepast.
dat volkerenmoordenaars voor een tribunaal worden berecht is denk ik goed voor slachtoffers en voor de rest van de wereld van kijk het word niet geaccepteerd, als je zo met je medemens omgaat heeft dat consequenties. mensen schreeuwen om gerechtigheid , dus het is goed als mensen na zoiets zien dat er gerechtigheid gebeurt.
eh iemand onterecht ter dood veroordeelt, alleen met genoeg voldoende bewijs he iemand veroordelen. in een eerlijk proces.
das mijn mening op de rest van de discussie punten ga ik niet in. met de nadruk, alleen bij bepaalde gevallen, moeilijk om dat goed in wetten alleen vast te leggen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 19:57
 
PETRA944 schreef:
voor bepaalde zaken ben ik echt voor de doodstraf. mits wel op een menswaardigge en eerlijke wijze berecht en toegepast.
dat volkerenmoordenaars voor een tribunaal worden berecht is denk ik goed voor slachtoffers en voor de rest van de wereld van kijk het word niet geaccepteerd, als je zo met je medemens omgaat heeft dat consequenties. mensen schreeuwen om gerechtigheid , dus het is goed als mensen na zoiets zien dat er gerechtigheid gebeurt.
eh iemand onterecht ter dood veroordeelt, alleen met genoeg voldoende bewijs he iemand veroordelen. in een eerlijk proces.
das mijn mening op de rest van de discussie punten ga ik niet in. met de nadruk, alleen bij bepaalde gevallen, moeilijk om dat goed in wetten alleen vast te leggen....

De laatste tijd kijk ik niet eens meer naar de tribunalene.
De beklaagde erkend de rechtbank niet en zo wordt het hele recht belachelijk gemaakt door een mensenmoordenaar......het doet mij geen goed daarna te kijken.
Gruwelijk lijkt het me voor de verkrachte vrouwen, die hun man voor hun ogen hebben zien neerschieten.
Doodstraf is dan in mijn optiek veel beter. dan kunnen de slachtoffers dat gedeelte tenminste afsluiten en wordt de wond niet steeds weer opengerukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 19:59
 
Vanavond komt op Ned. 3 Collegetour, daar wordt de Hakkelaar geïntervieuwd door studenten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:54
 
WAT GIJ NIETWILT DAT U GESCHIED, DOE DAT ZO OOK EEN ANDER NIET

Natuurlijk zal iemand die geen christen is gemakkelijk in staat zijn om iemands leven te beëindigen.

Jezus is hier gekomen om het Leven te geven, met welk recht zouden wij het iemand mogen afnemen?

God mag straffen en deed dat ook in het oude testament bijv. alle eerstgeborenen in Egypte, maar wij hebben dat recht niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 20:58
 
PIETER619 schreef:
WAT GIJ NIETWILT DAT U GESCHIED, DOE DAT ZO OOK EEN ANDER NIET

Natuurlijk zal iemand die geen christen is gemakkelijk in staat zijn om iemands leven te beëindigen.
Jezus is hier gekomen om het Leven te geven, met welk recht zouden wij het iemand mogen afnemen?

God mag straffen en deed dat ook in het oude testament bijv. alle eerstgeborenen in Egypte, maar wij hebben dat recht niet.

Is iemand die geen christen is gemakkelijk in staat om iemands leven te beeindigen? En dat is ook nog natuurlijk?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:27
 
PIETER619 schreef:
WAT GIJ NIETWILT DAT U GESCHIED, DOE DAT ZO OOK EEN ANDER NIET

Natuurlijk zal iemand die geen christen is gemakkelijk in staat zijn om iemands leven te beëindigen.

Jezus is hier gekomen om het Leven te geven, met welk recht zouden wij het iemand mogen afnemen?

God mag straffen en deed dat ook in het oude testament bijv. alle eerstgeborenen in Egypte, maar wij hebben dat recht niet.

Vind het een moeilijk iets, in bepaalde gevallen pieter.Diep in me hart ben ik dus in bepaalde gevallen voor, gelukkig ben ik geen rechter, hoef ik die keuze over anderen mensen niet te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:33
 
JANS221 schreef:
Is iemand die geen christen is gemakkelijk in staat om iemands leven te beeindigen? En dat is ook nog natuurlijk?

ja om je zelf of je kinderen te verdediggen wel,
heb zelf ooit met een mes tegenover iemand gestaan, was of hij ging weg of mezelf en me kinderen verdedigen. ik weet van mezelf dat ik had aangevallen als hij toen niet was weggevlucht, ook nooit veroordeling om gehad, politie zei, was zelfverdediging, is oké. En ik weet van mezelf als ik in dezelfde positie zou komen , ook al ben ik cristelijk, ik me kinderen zou verdedigen. Of het juist is, ???? maar een mens kan doden in bepaalde omstandigheden. Wat zou jij doen als iemand je echt aanvalt? verdedig je niet? keer je de andere wang toe? en wat zou je doen als het ook een gevaar voor je kinderen is???? Misschien schrik je dan van jezelf, waar toe je dan in staat bent, met de hoop dat je nooit niet voor zo,n keuze komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:39
 
Om even weer om topic te komen, hoe begrijpelijk het is als je jzelf wilt verdedigen, de stelling is of het goed zo zijn om in extreme gevallen weer de doodstraf in te voeren.
De politie heeft vrijwel geen gezag meer.
Zou de doodstraf een middel kunnen zijn om Nederland weer veiliger te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:40
 
MARIO216 schreef:
Vanavond komt op Ned. 3 Collegetour, daar wordt de Hakkelaar geïntervieuwd door studenten.

eh alleen al de naam hakkelaar, wil noggeneens niet weten wat hij gedaan heeft en wat zijn redenen zijn en hoe zon man denkt. liever houd ik me met het licht bezig Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:40
 
PETRA944 schreef:
ja om je zelf of je kinderen te verdediggen wel,
heb zelf ooit met een mes tegenover iemand gestaan, was of hij ging weg of mezelf en me kinderen verdedigen. ik weet van mezelf dat ik had aangevallen als hij toen niet was weggevlucht, ook nooit veroordeling om gehad, politie zei, was zelfverdediging, is oké. En ik weet van mezelf als ik in dezelfde positie zou komen , ook al ben ik cristelijk, ik me kinderen zou verdedigen. Of het juist is, ???? maar een mens kan doden in bepaalde omstandigheden. Wat zou jij doen als iemand je echt aanvalt? verdedig je niet? keer je de andere wang toe? en wat zou je doen als het ook een gevaar voor je kinderen is???? Misschien schrik je dan van jezelf, waar toe je dan in staat bent, met de hoop dat je nooit niet voor zo,n keuze komt.

Het gaat mij erom dat hier de suggestie gewekt wordt, dat het voor iemand die geen christen is, het gemakkelijker is om iemands leven te beëindigen dan voor iemand die wel christen is. Ook mensen die geen christen zijn hebben normen en waarden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:43
 
HERMA135 schreef:
Om even weer om topic te komen, hoe begrijpelijk het is als je jzelf wilt verdedigen, de stelling is of het goed zo zijn om in extreme gevallen weer de doodstraf in te voeren.
De politie heeft vrijwel geen gezag meer.
Zou de doodstraf een middel kunnen zijn om Nederland weer veiliger te maken.

Nee, denk ik niet, tenzij je voor kleine misdaden iedereen de doodstraf wil geven, zwaardere straffen schrikt wel bepaalde criminelen af denk ik. Wij trekken bv pedofielen aan, omdat onze straffen stellen niet veel voor toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:46
 
JANS221 schreef:
Het gaat mij erom dat hier de suggestie gewekt wordt, dat het voor iemand die geen christen is, het gemakkelijker is om iemands leven te beëindigen dan voor iemand die wel christen is. Ook mensen die geen christen zijn hebben normen en waarden


Sorry dan lees je het verkeerd, of begrijp je me woorden verkeerd, cristelijk of niet, als het om zelf verdediging gaat , bij mij dan, verdedig ik , ook als de ander het dan misschien niet overleeft. Er staat wel in de bijbel, gij zult niet doden... moeilijk iets, waar ik me als cristen niet aan zou houden denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:50
 
PETRA944 schreef:
Sorry dan lees je het verkeerd, of begrijp je me woorden verkeerd, cristelijk of niet, als het om zelf verdediging gaat , bij mij dan, verdedig ik , ook als de ander het dan misschien niet overleeft. Er staat wel in de bijbel, gij zult niet doden... moeilijk iets, waar ik me als cristen niet aan zou houden denk ik.

ik bedoelde niet jouw woorden.............
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:52
 
Gij zult niet doden.


Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:57
 
JANS221 schreef:
ik bedoelde niet jouw woorden.............

sorry dacht het omdat je me quette, maar denk dat het voor iedereen heel moeilijk is, kijk maar na mannen uit het leger, cristelijk of niet, hoe de vijanden ook zijn, iemand doden is niet leuk. Ben alleen maar mensen tegen gekomen die het er moeilijk mee hadden. ook al was het in opdracht, met een doel vrede etc.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 21:58
 
THOMAS968 schreef:
Gij zult niet doden.


Thomas.

4 woorden, maar echt in de praktijk thomas zou jij je kids niet verdedigen? moeilijk hoor......, iets waar ik zelf natuurlijk ook wel es over nadenk die 4 woorden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:02
 
PETRA944 schreef:
sorry dacht het omdat je me quette, maar denk dat het voor iedereen heel moeilijk is, kijk maar na mannen uit het leger, cristelijk of niet, hoe de vijanden ook zijn, iemand doden is niet leuk. Ben alleen maar mensen tegen gekomen die het er moeilijk mee hadden. ook al was het in opdracht, met een doel vrede etc.....

Ik had wat duidelijker moeten zijn, Petra.

on-topic maar weer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:08
 
JANS221 schreef:
Ik had wat duidelijker moeten zijn, Petra.

on-topic maar weer!

Zou het niet zo zijn jans dat mensen die anderen doden, of het is uit verdediging,soldaten uit verdediging ergens, of je hebt mensen die doden omdat ze heel diep in het duister leven toch? want als je zomaar dood , voor een tas van iemand te jatten, een portemonee, of omdat je zo ziek in je hoofd bent zoals sommmigge verkrachters, seriemoordenaars, of bepaalde mensen die oorlogsmisdaden op hun geweten hebt, dan ben je ergens er heel slecht toch aan toe, gevangen in diepe donkere duisterheid???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:12
 
PETRA944 schreef:
4 woorden, maar echt in de praktijk thomas zou jij je kids niet verdedigen? moeilijk hoor......, iets waar ik zelf natuurlijk ook wel es over nadenk die 4 woorden....

Christus leert ons anders. En gij geheel anders..... Dat het pijn kan doen, begrijp ik. En toch is liefde en vergeving de kern van ons geloof. Hoe moeilijk ook soms. God komt de wrake toe en ons niet. We hebben het recht niet om staatsmoord te plegen. In de huidige rechtspleging is al een verschuivng naar strengere straffen en dat vind ik wel een goede zaak, gezien de negatieve verschuivingen in het normbesef. Zeker bij mensen die afkomstig zijn uit derdewereldlanden, als Marokko en de Antillen, al is het daar niet alleen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 12 oktober 2012, 23:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:18
 
THOMAS968 schreef:
Christus leert ons anders. En gij geheel anders. . Dat het pijn kan doen, begrijp ik. En toch is liefde en vergeving de kern van ons geloof. Hoe moeilijk ook soms. God komt de wrake toen en ons niet. We hebben het recht niet om staatsmoord te plegen. In de huidige rechtspleging is al een verschuivng naar strengere straffen en dat vind ik wel een goede zaak, gezien de negatieve verschuivingen in het normbesef. Zeker bij mensen die afkomstig zijn uit derdewereldlanden, als Marokko en de Antillen, al is het daar niet alleen.

Thomas

Zou heel goed kunnen dat je met deze woorden helemaal gelijk hebt, alleen me hart schreeuwt om gerechtigheid, of is het wraak die in me hart overheerst? Als ik denk aan sommigge gruwelijke mensen wat die anderen aandeden....en ben er van overtuigd dat die mensen er heel erg aan toe zijn, misschien wel niet echt goed toerekeningsvatbaar. iets voor mij om mee na god te gaan thomas. met deze gevoelens van mij. Want ja het staat er, gij zult niet doden. maar wat zelfverdediging betreft zou ik denk ik toch me niet aan dat gebod houden. moeilijk onderwerp. ben benieuwd hoe anderen er over denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:19
 
THOMAS968 schreef:
Christus leert ons anders. En gij geheel anders. . Dat het pijn kan doen, begrijp ik. En toch is liefde en vergeving de kern van ons geloof. Hoe moeilijk ook soms. God komt de wrake toen en ons niet. We hebben het recht niet om staatsmoord te plegen. In de huidige rechtspleging is al een verschuivng naar strengere straffen en dat vind ik wel een goede zaak, gezien de negatieve verschuivingen in het normbesef. Zeker bij mensen die afkomstig zijn uit derdewereldlanden, als Marokko en de Antillen, al is het daar niet alleen.

Thomas

Ja, ik ben het helemaal met je eens, maar in de brief aan de Rmeinen staat toch ook dat alleeen de overheid het zwaard mag hanteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:21
 
ik denk als maar aan de woorden van god, mij komt de wraak toe, blijkbaar moeten we dat aan hem overlaten..........toch in de praktijk heeeel moeilijk.zak ik denk ik voor me examen cristen als er een examen zou zijn....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:26
 
PETRA944 schreef:
ik denk als maar aan de woorden van god, mij komt de wraak toe, blijkbaar moeten we dat aan hem overlaten..........toch in de praktijk heeeel moeilijk.zak ik denk ik voor me examen cristen als er een examen zou zijn....

Dat je uitzichtloze situaties aan de Here kunt overgeven. Als je door je collega's kapot gepest wordt, dan staat daar geen doodstraf op, maar het kan je als mens helemaal ruiineren en dan komt de wrake zeker de Here toe.

Mijns inziens gaat het hier meer om mensen, die meerdere malen verkrachten en moorden.
Heftige vergrijpen, waar het westen vol van is. Iedereen kent de noodkreten uit wijken in Utrecht en uit de drie grote steden in het westen...gewoon voor de lool een kind in elkaar trappen, omdat hij iets zegt wat die groep niet zint.
Als zo een jongen overlijdt, dan denk ik wel eens......wat zou het effect zijn van een mogelijke doodstraf.

Het is toch van de zotte, dat mensen niet meer veilig wonene kunnen in die buurten?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:44
 
er is natuurlijk een gebod.
Gij zult niet doden.

maar ik ben blij dat in het Neurenberg proces de geallieerden wel de doodstraf oplegden.
En dat anderen ook de doodstraf krijgen.

Het is geen vergoeding voor het geroofde leven,maar er is wel opluchting als een kindermoordenaar opgehangen wordt.
of een vrouw die haar kinderen doodt.

Het is in China een gegeven dat als je iemand berooft en vermoord dat je geexecuteerd gaat worden.

In Rusland gebeurt het ook.
Wij in Nederland zijn mi te coulant.
Alhoewel Mussert ook geexecuteerd is na de 2e WO
dus toen was deze barriere nog niet zo groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:45
 
HERMA135 schreef:
Dat je uitzichtloze situaties aan de Here kunt overgeven. Als je door je collega's kapot gepest wordt, dan staat daar geen doodstraf op, maar het kan je als mens helemaal ruiineren en dan komt de wrake zeker de Here toe.

Mijns inziens gaat het hier meer om mensen, die meerdere malen verkrachten en moorden.
Heftige vergrijpen, waar het westen vol van is. Iedereen kent de noodkreten uit wijken in Utrecht en uit de drie grote steden in het westen...gewoon voor de lool een kind in elkaar trappen, omdat hij iets zegt wat die groep niet zint.
Als zo een jongen overlijdt, dan denk ik wel eens......wat zou het effect zijn van een mogelijke doodstraf.

Het is toch van de zotte, dat mensen niet meer veilig wonene kunnen in die buurten?

moeilijk herma, misschien kunnen we het beter inderdaad aan god overlaten zoals thomas zegt, want wat waren de motieven van de daders, de omstandigheden etc.... bv een verkrachter, neem bv een verkrachter die zelf als kind flink is misbruikt, zich helemaal maf ontwikkeld, is zo iemand echt schuldig, moet zo iemand meteen de doodstraf?? Ook al na meerdere keren, beter goede gevangenisstraf zodat hij niet meerdere keren kan verkrachten toch? en strengere straffen schrikt af. strengere straffen en voor de hele erge, wat zou erger zijn, levenslang opgesloten of de doodstraf???? als ik in een monster verander,die anderen ernstig kwaad zou doen, schiet ik mezelf neer of zo hoop ik. Maar stel dat hitler nog had geleefd zichzelf neit had omgebracht, hadden we die man jaren in een gevangenis moeten laten zitten of meteen doodstraf? voor me gevoel het laatste.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 22:50
 
JANS221 schreef:
Het gaat mij erom dat hier de suggestie gewekt wordt, dat het voor iemand die geen christen is, het gemakkelijker is om iemands leven te beëindigen dan voor iemand die wel christen is. Ook mensen die geen christen zijn hebben normen en waarden

Natuurlijk hebben ook niet christenen normen en waarden. bij sommige zouden wij misschien wel een voorbeeld aan kunnen nemen.

Waar het omgaat is, dat oog ooog en tand om tand, gemakkelijker gaat dan de ander wang toekeren, dat is het verschil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 6 Volgende
Pagina 1 van 6