Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:00
|
|
|
Hier kan je quote's zetten. Grappige dingen die iemand schrijft. En grappige(onbedoelde?) woordspelingen. Een zin, die er grappig naar voren komt. Of een klein stukje. En dan erbij wie het schreef en waar. Ja, ik dacht hier al eerder aan, ik heb hier echt grappige zinnen en stukjes gezien, maar ja, om die te achterhalen, ja, dat is te lang geleden, maar ja, wel jammer. en dan ook erbij, wanneer, wie en welk forum natuurlijk 
Ik begin:
Ik mis de kwalitatief hoogstaande discussie...zaterdag 3 november 2012, 09:39 van Thomas968 op 'Kreet van de Week'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 november 2012, 23:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:24
|
|
|
Nee...daar doe ik maar niet aan mee Shanita....
Er wordt al vlug gezegd dat je dan iemand niet serieus neemt...of de draak met iemand steekt...
En een letter op de verkeerde plaats neerzetten...mag ook niet... Daar knappen sommige mensen op af...!!!
Maar...wie weet...komt er toch een reactie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 20:33
|
|
|
Wat een leuk idee Shanita.. Quotes zijn er te over... en volgens mij bedoel je dus zowel van the world wide web als van het forum.. wanneer er een grappige opmerking gemaakt wordt of als je geraakt wordt door wat iemand opmerkte...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 9 november 2012, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 22:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hier kan je quote's zetten. Grappige dingen die iemand schrijft. En grappige(onbedoelde?) woordspelingen. Een zin, die er grappig naar voren komt. Of een klein stukje. En dan erbij wie het schreef en waar. Ja, ik dacht hier al eerder aan, ik heb hier echt grappige zinnen en stukjes gezien, maar ja, om die te achterhalen, ja, dat is te lang geleden, maar ja, wel jammer. en dan ook erbij, wanneer, wie en welk forum natuurlijk 
Ik begin:
Ik mis de kwalititief hoogstaande discussie...zaterdag 3 november 2012, 09:39 van Thomas968 op 'Kreet van de Week'. |
Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van.....
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op vrijdag 9 november 2012, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:26
|
|
|
Leuk idee Shanita, ben benieuwd of er hoogstaande discussies uit voortvloeien!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:28
|
|
|
JOL252 schreef: | Wat een leuk idee Shanita.. Quotes zijn er te over... en volgens mij bedoel je dus zowel van the world wide web als van het forum.. wanneer er een grappige opmerking gemaakt wordt of als je geraakt wordt door wat iemand opmerkte... |
Hai Jol: Nou, toen dit hier eerst OneWay heette en een 'gewoon' forum was in de zin niet specifiek om te daten. maar ja, er werden natuurlijk gewoon afspraken gemaakt. want ja, dan zit je er onbevangener op en ga je niet dingen zeggen, van hoe zou dit of dat overkomen bij een toekomstige partner.
Daar had iemand ook een quote topic geopend, ik vond dat eerst niks, in de zin dat ik het niet helemaal begreep. maar dat werd echt wel geinig hoor.
Ja, ik weet enkele maanden terug had ik echt een tijdje dat er zulke grappige dingen weren gezegd, o, ja, die tijd met Heide en Yes, weet je nog wel. met Floweful, ja toen dacht ik er al aan, had ik toen al moeten doen, want werden echt grappige dingen gezegd.
Dus eigenlijk bedoelde ik dit forum, maar ja en WWW kan ook.
Ach, tis goed bedoeld, en verder....
En even voor de 2 anderen die ertegen zijn: dát er niet gekwetst wordt is voor mij evident.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 november 2012, 23:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Leuk idee Shanita, ben benieuwd of er hoogstaande discussies uit voortvloeien! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...daar doe ik maar niet aan mee Shanita....
Er wordt al vlug gezegd dat je dan iemand niet serieus neemt...of de draak met iemand steekt...
En een letter op de verkeerde plaats neerzetten...mag ook niet... Daar knappen sommige mensen op af...!!!
Maar...wie weet...komt er toch een reactie...  |
wie weet , ik heb het idee van iemand anders....toen werd het wel leuk.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 november 2012, 23:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 23:41
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van..... |
Waarom is dat 'hier' niet mogelijk?
We zitten hier op een christelijk forum hoor.
als er echt iemand vervelend gaat doen wordt ie wel verwijderd(ban) hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:36
|
|
|
Prach tidee, en ik denk dat een ieder zelf wel weet wat wel of niet door de beugel kan. Gewoon gezellig lachen om leuke dingen die niet ten "koste" gaan van iemand.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 10 november 2012, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:52
|
|
|
PIETER619 schreef: | Prach tidee, en ik denk dat een ieder zelf wel weet wat wel of niet door de beugel kan. Gewoon gezellig lachen om leuek dingen die niet ten "koste" gaan van iemand. |
Ja, dát voel je toch aan.
Je gaat toch niet iets quoten om te zieken, maar juist omdat iets zo grappig klinkt of overkomt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 02:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, dát voel je toch aan.
Je gaat toch niet iets quoten om te zieken, maar juist omdat iets zo grappig klinkt of overkomt.
| .
Precies!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:48
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...daar doe ik maar niet aan mee Shanita....
Maar...wie weet...komt er toch een reactie...  |
Ik vroeg ook niet wie eraan mee doet.
Het is ook geen zoeken naar teksten, gewoon als je toevallig een leuke, grappige uitspraak tegenkomt. En dat kan weken niet zo zijn en dan ineens elke dag enkelen. Dat weet je niet van te voren.
De zegswijze de draak steken vindt zijn oorsprong in de legende van Sint-Joris. Het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale (2006) schrijft hierover: "Deze uitdrukking houdt verband met de 11e-eeuwse legende van Sint-Joris. Deze man was een christelijk officier, die in de 3e eeuw in Cappadocië (in het huidige Turkije) een draak gedood zou hebben. Later speelde men dit gevecht in processies na, maar dat gebeurde na verloop van tijd steeds meer op een grappige, potsierlijke manier, als komische act. De 'nieuwe' Joris stak zijn wapen in een met stro opgevuld 'monster'. En zo kreeg de uitdrukking zijn 'spottende'(tussen aanhalingstekens) betekenis."
Dus: de draak steken kan ook komisch en/of grappig zijn.
En, je kan niet weten wat 'er' gezegd wordt.
Een letter op de verkeerde plaats zetten? mag niet? Nou overdrijf je wel hoor...daar knappen mensen op af?
Wie weet, iig niet van jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 06:51
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Is hier niet mogelijk dan is iemand "slachtoffer" van..... |
O ja, is dat 'hier' niet mogelijk?
En waarom dan wel niet?
Ben benieuwd.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 21:11
|
|
|
SHANITA130 schreef: | O ja, is dat 'hier' niet mogelijk?
En waarom dan wel niet?
Ben benieuwd..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|