ChristianMatch
 


Forum

Weinig geld en toch reizen?
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:48
 
SHANITA130 schreef:
Roelande:

LOL

Ja, en als je daaraan denkt, ja, dán hoeft het al niet meer.

Die auto moet, óf voor de deur, of niet.

Ach, jammer hoor, ik had een hoop meer vrijheid met die auto.
Aan de andere kant, zoveel hebben geen auto.
En ja, ik heb weer mazzel, dat alles hier te lopen is zelf sociale contacten, hier in dit dorpje Knipoog smiley

En ja, voor velen zijn de Greenwheels wel weer een uitkomst, omdat ze er toevallig vlakbij wonen bijvoorbeeld.

Nou ja, ik heb weer mzzl dat ik met de fiets in de trein kan Knipoog smiley

Ja, en een grote liefde zoeken die ook een nieuwe BMW voor me koopt, ja, dat is maar aan sommigen onder ons toebehouden dat geluk Knipoog smiley

Ik gebruik het niet maar op veel stations is er een zgn OV-fiets, dat is iets van 3,00 per dag. Dan heb je dat gesleep niet met de fiets in de trein. Ik hou daar niet zo van. Greenwheels vind ik op 10 minuten loopafstand en ik moet zeggen: eigenlijk blijkt dat ik de auto niet vaak echt nodig heb. In Maastricht stap ik uit de trein, ben na vier minuten bij de auto en een minuut later op weg naar Monschau of waar dan ook naar toe. Tegenwoordig heb je Internet in de meeste treinen dus ik kan onderweg nog op CM ook, lol. En inderdaad, wat zul je eens doen met die honderden euro's die je per maand bespaart, ook een leuk tijdverdrijf. Knipoog smiley

Thomas, alles heeft een prijs.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 1 december 2012, 09:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 12:34
 
THOMAS968 schreef:
Ik gebruik het niet maar op veel stations is er een zgn OV-fiets, dat is iets van 2,50 per dag. Dan heb je dat gesleep niet met de fiets in de trein. Ik hou daar niet zo van. Greenwheels vind ik op 10 minuten loopafstand en ik moet zeggen: eigenlijk blijkt dat ik de auto niet vaak echt nodig heb. In Maastricht stap ik uit de trein, ben na vier minuten bij de auto en een minuut later op weg naar Monschau of waar dan ook naar toe. Tegenwoordig heb je Internet in de meeste treinen dus ik kan onderweg nog op CM ook, lol. En inderdaad, wat zul je eens doen met die honderden euro's die je per maand bespaart, ook een leuk tijdverdrijf. Knipoog smiley

Thomas, alles heeft een prijs.

Ja die OV fiets is ontzettend handig. Probeer ze er alleen bij de ns ervan te overtuigen dat ik hem op het ene station op kan halen en op het andere inleveren. maar daar willen ze nog niet aan. En dat ze betere koffie moeten verkopen in de trein dan die oploszooi die ze nu hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 13:02
 
ROELANDE345 schreef:
Ja die OV fiets is ontzettend handig. Probeer ze er alleen bij de ns ervan te overtuigen dat ik hem op het ene station op kan halen en op het andere inleveren. maar daar willen ze nog niet aan. En dat ze betere koffie moeten verkopen in de trein dan die oploszooi die ze nu hebben.

De koffie in de trein is lauw, slecht en lang niet altijd verkrijgbaar. Men neme een aantal cupjes koffiemelk, wat zoetjes (of suiker) mee en je koopt bij Albert Heijn of zo Nescafé Café Mokka. Dit is een klein bruin doosje met 20 sachets, een sachet per kopje. Als ervaren wandelaar heb ik altijd kokend water mee in de thermosfles. (Kan ook voor cup a soup als je onder het wandelen behoefte hebt aan iets warms en zouts.) Ik heb nooit van Nescafé gehouden maar dit smaakt prima. Voor de mensen met een meer bittere smaak is er Espresso. Heet en gelukkig niet cafeinevrij. Ik vind het niet erg om 2 euro voor een kop goede koffie in de trein te betalen maar de bagger die ze nu schenken, zou ik niemand durven presenteren, zeker niet gezien de temperatuur die het heeft.
Mijn koffie (Mocca) rook zo lekker dat ik laatst met de conductrice koffie heb zitten drinken in de trein, lol. En de fiets, dat is niet anders. Je kunt nu wel een electrische halen, dat is wel mooi.


Thomas, beetje creatief denken he.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 17 november 2012, 13:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 16:39
 
Wat mij betreft maken ze de benzine vanaf morgen een tientje per liter.

Scheelt een hoop bejaard of anderszins onrendabel volk op de weg en dus fileprobleem in 1x opgelost. Lachende smiley

Door extra accijnzen kan Griekenland nog jaaaaaaren vooruit en ik bereken de prijsverhoging wel door... Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 23:28
 
PIETER649 schreef:
Wat mij betreft maken ze de benzine vanaf morgen een tientje per liter.

Scheelt een hoop bejaard of anderszins onrendabel volk op de weg en dus fileprobleem in 1x opgelost. Lachende smiley

Door extra accijnzen kan Griekenland nog jaaaaaaren vooruit en ik bereken de prijsverhoging wel door... Coole smiley met zonnebril

Tsja..... maar wanneer de brandstofprijzen stijgen, stijgen alle kosten mee.....
Hm, veel strengere criteria of mensen wel/niet een rijbewijs mogen hebben lijkt me eigenlijk wel wat. Scheelt ook een hoop "grijs" op de weg. Als die nu met z'n allen in Benidorm gaan zitten........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 09:24
 
STEENTJE178 schreef:
Tsja..... maar wanneer de brandstofprijzen stijgen, stijgen alle kosten mee.....
Hm, veel strengere criteria of mensen wel/niet een rijbewijs mogen hebben lijkt me eigenlijk wel wat. Scheelt ook een hoop "grijs" op de weg. Als die nu met z'n allen in Benidorm gaan zitten........ Knipoog smiley


en toen logde Annette per ongeluk onder de verkeerde naam in.......


Laatst aangepast door
PIETER649
op zondag 18 november 2012, 09:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 09:26
 
STEENTJE178 schreef:
Tsja..... maar wanneer de brandstofprijzen stijgen, stijgen alle kosten mee.....
Hm, veel strengere criteria of mensen wel/niet een rijbewijs mogen hebben lijkt me eigenlijk wel wat. Scheelt ook een hoop "grijs" op de weg. Als die nu met z'n allen in Benidorm gaan zitten........ Knipoog smiley


Kijk dat noem ik nou een vriendelijke manier van iets aan de vergrijzing doen, we sturen ze naar Benidorm. Werkeloosheid in Spanje is dramatisch hoog, die kunnen zich mooi omscholen tot bejaardenverzorgers en aktiviteitenbegeleiders, 2 problemen in 1x aangepakt, je bent geweldig Steentje! Als jij aan de volgende verkiezingen meedoet stem ik op je!

Die maximumleeftijd voor autorijden vind ik overigens wel een goed idee, zeker als je van de week dit bericht weer in de kant leest:

Een 100-jarige Duitse automobilist heeft in Wetzlar, in de deelstaat Hessen, een 88-jarige vrouw doodgereden. Het slachtoffer stapte uit de bus, wilde de straat oversteken en werd aangereden door een auto. De vrouw is na het ongeluk in het ziekenhuis overleden. De automobilist is voorlopig zijn rijbewijs kwijt. Volgens de politie gebruikt de man medicijnen. Er wordt onderzocht of hij daardoor een verminderde reactiesnelheid had. Een reconstructie moet duidelijk maken hoe het ongeluk kon gebeuren. De politie onderzoekt ook of de ouderdom van de betrokkenen een rol heeft gespeeld. ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 14:46
 
ANNETTE792 schreef:
Kijk dat noem ik nou een vriendelijke manier van iets aan de vergrijzing doen, we sturen ze naar Benidorm. Werkeloosheid in Spanje is dramatisch hoog, die kunnen zich mooi omscholen tot bejaardenverzorgers en aktiviteitenbegeleiders, 2 problemen in 1x aangepakt, je bent geweldig Steentje! Als jij aan de volgende verkiezingen meedoet stem ik op je!

Die maximumleeftijd voor autorijden vind ik overigens wel een goed idee, zeker als je van de week dit bericht weer in de kant leest:

Een 100-jarige Duitse automobilist heeft in Wetzlar, in de deelstaat Hessen, een 88-jarige vrouw doodgereden. Het slachtoffer stapte uit de bus, wilde de straat oversteken en werd aangereden door een auto. De vrouw is na het ongeluk in het ziekenhuis overleden. De automobilist is voorlopig zijn rijbewijs kwijt. Volgens de politie gebruikt de man medicijnen. Er wordt onderzocht of hij daardoor een verminderde reactiesnelheid had. Een reconstructie moet duidelijk maken hoe het ongeluk kon gebeuren. De politie onderzoekt ook of de ouderdom van de betrokkenen een rol heeft gespeeld. ...

Oei, dat voorbeeld maakt idd wel duidelijk hoe noodzakelijk is dat er kritisch gekeken moet worden naar het verlengen van rijbewijzen etc., ondanks dat ik die mensen natuurlijk wel hun bewegingsvrijheid gun.

Toch maar eens een politieke carrière overwegen Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 15:02
 
THOMAS968 schreef:
De koffie in de trein is lauw, slecht en lang niet altijd verkrijgbaar. Men neme een aantal cupjes koffiemelk, wat zoetjes (of suiker) mee en je koopt bij Albert Heijn of zo Nescafé Café Mokka. Dit is een klein bruin doosje met 20 sachets, een sachet per kopje. Als ervaren wandelaar heb ik altijd kokend water mee in de thermosfles. (Kan ook voor cup a soup als je onder het wandelen behoefte hebt aan iets warms en zouts.) Ik heb nooit van Nescafé gehouden maar dit smaakt prima. Voor de mensen met een meer bittere smaak is er Espresso. Heet en gelukkig niet cafeinevrij. Ik vind het niet erg om 2 euro voor een kop goede koffie in de trein te betalen maar de bagger die ze nu schenken, zou ik niemand durven presenteren, zeker niet gezien de temperatuur die het heeft. Mijn koffie (Mocca) rook zo lekker dat ik laatst met de conductrice koffie heb zitten drinken in de trein, lol. En de fiets, dat is niet anders. Je kunt nu wel een electrische halen, dat is wel mooi. Thomas, beetje creatief denken he.
Is goeie tip Thoma zal het eens proberen die oploskofie mocca


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 18 november 2012, 15:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 15:10
 
STEENTJE178 schreef:
Tsja..... maar wanneer de brandstofprijzen stijgen, stijgen alle kosten mee.....
Hm, veel strengere criteria of mensen wel/niet een rijbewijs mogen hebben lijkt me eigenlijk wel wat. Scheelt ook een hoop "grijs" op de weg. Als die nu met z'n allen in Benidorm gaan zitten........ Knipoog smiley

Ja, wacht maar totdat jij straks zelf 'grijs' bent hoe blij je bent dat je nog kan rijden. Maar...ik weet wat er wordt bedoeld, diegene, die zoolangzaamrijden...en niet ff vlot mee met het verkeer.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 november 2012, 15:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 15:14
 
[quote=STEENTJE178]Oei, dat voorbeeld maakt idd wel duidelijk hoe noodzakelijk is dat er kritisch gekeken moet worden naar het verlengen van rijbewijzen etc., ondanks dat ik die mensen natuurlijk wel hun bewegingsvrijheid gun.

Dan moet je kijken naar al die mensen die destijds op Aruba hun rijbewijs hadden gehaald, rondje het eiland over, klaar. En dan meteen ff vakantie.

Toch maar eens een politieke carrière overwegen Clown smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 november 2012, 15:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 15:24
 
Wat wel heel erg leuk is, de verkeersborden en tekens zijn overal hetzelfde, over de hele wereld, en de regels ook.

Knipoog smiley

Maar ja, als je met een rondje eiland, waar bijna geen verkeer rijdt, je rijbewijs haalt en je gaat dan in een stad rijden, ja, dan krijg je linke situaties die je niet heb kunnen oefenen, met een instructeur ernaast.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 november 2012, 15:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 15:44
 
Quote:
en toen logde Annette per ongeluk onder de verkeerde naam in.......

Heb je ook z'n wachtwoord, LOL!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 15:55
 
SHANITA130 schreef:
Heb je ook z'n wachtwoord, LOL!!!

Z'N???? Verraste, verbaasde smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 16:06
 
SHANITA130 schreef:
Ja, wacht maar totdat jij straks zelf 'grijs' bent hoe blij je bent dat je nog kan rijden. Maar...ik weet wat er wordt bedoeld, diegene, die zoolangzaamrijden...en niet ff vlot mee met het verkeer.

Daarom schreef ik ook dat ik het iedereen gun om zich zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen rijden. Alleen kom ik nu ook oude(re) mensen tegen in het verkeer waarvan ik vermoed/weet dat het voor hun eigen veiligheid en dat van hun omgeving gewoonweg beter/gezonder/veiliger is als ze hun roze pasje toch maar op gingen geven. Hopelijk komt er dan gewoon een taxipas ofzo voor in de plek Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 16:36
 
STEENTJE178 schreef:
Daarom schreef ik ook dat ik het iedereen gun om zich zo lang mogelijk zelfstandig te kunnen rijden. Alleen kom ik nu ook oude(re) mensen tegen in het verkeer waarvan ik vermoed/weet dat het voor hun eigen veiligheid en dat van hun omgeving gewoonweg beter/gezonder/veiliger is als ze hun roze pasje toch maar op gingen geven. Hopelijk komt er dan gewoon een taxipas ofzo voor in de plek Lachende smiley

I See Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 16:37
 
SHANITA130 schreef:
Heb je ook z'n wachtwoord, LOL!!!


Ik heb echt alles, zn wachtwoord, zn auto...en niet te vergeten> zn pincodeDuiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 18 november 2012, 16:42
 
LOL

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 20:13
 
in het najaar heb ik met een oud-cmer een weekend doorgebracht
in parijs.

zelfs wezen uit eten.. 3 gangen diner...

gewoon low budget...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 november 2012, 09:14
 
MARISKA601 schreef:
in het najaar heb ik met een oud-cmer een weekend doorgebracht
in parijs.

zelfs wezen uit eten.. 3 gangen diner...

gewoon low budget...


ja dat kan daar makkelijk. Heb ik eens een midweek met een van mn dochters gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 november 2012, 19:15
 
STEENTJE178 schreef:
Oei, dat voorbeeld maakt idd wel duidelijk hoe noodzakelijk is dat er kritisch gekeken moet worden naar het verlengen van rijbewijzen etc., ondanks dat ik die mensen natuurlijk wel hun bewegingsvrijheid gun.

Ik groette ooit mijn oom die voorbijreed toen ik op de stoep liep........hij reageerde niet.........en zei later:tja,op die afstand zie ik echt niets meer hoor,laat staan dat ik iemand zou herkennen Geschokte, onthutste smiley

Toen mijn vader herkeurd moest worden zagen we de bui al hangen,hij zei nl. dat hij nog perfect reed maar aan de auto kon je zien dat hij zelden een rit zonder schade reed.......toen trok mijn zus het verkeerde lootje en mocht met een woeste pa naar huis.......de oogart trok na de test onmiddelijk zijn rijbewijs in........(en eerlijk gezegd was ik daar heel erg blij om Knipoog smiley )

Leanne,alleen schade van een steen in de berm toen ik moest uitwijken Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 08:57
 
Als je een relatie hebt op afstand en je wilt elkaar goedkoop in het weekend bezoeken dan kun je voor 25 euro per maand in het weekend van vrijdagavond half zeven tot maandagochtend vier uur in alle Nederlandse treinen, behalve Fyra en Thalys, onbeperkt tweede klas reizen gedurende een jaar. Kan best een goedkoop alternatief zijn als je een vriend of vriendin op afstand hebt. Onbeperkt treinreizen dus, ook bij Arriva, Veolia en dergelijke en daarmee kun je de hele dag heen en weer reizen tussen Vlissingen en Groningen desnoods.
Ook fraai voor recreatie, wandelen of wat dan ook. Drie kinderen tot twaalf jaar kunnen gratis mee als ze een ov-chipkaart hebben. Dat hoeven geen eigen kinderen te zijn. Wel voor of op 31 december reageren, want daarna ben je 42 euro per maand kwijt in plaats van 25. Het is in totaal 300 euro voor een jaar en je mag het betalen met 25 euro per maand. Voor zes euro in de week kun je je date overal in Nederland bezoeken, maar een dagje Amsterdam of een stuk Pieterpad wandelen mag natuurlijk ook. En zes euro per week, nog geen vier liter benzine, daar rij je echt geen auto voor. Als je echt veel of lang reist, kun je een eerste klas abonnement overwegen. De rest van de week reis je, als je deze kaart hebt, met 40 procent korting in de daluren,

http://www.ns.nl/reizigers/blind/abonnementen/weekend-vrij.html

Thomas, spoort wel en ziet veel mogelijkheden met deze kaart.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 29 december 2012, 20:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 20:40
 
Goeie tip Thomas is inderdaad niet duur>
Jammer dat ik geen lief heb anders kon er ik goedkoop heen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 20:41
 
ROELANDE345 schreef:
Goeie tip Thomas is inderdaad niet duur>
Jammer dat ik geen lief heb anders kon er ik goedkoop heen

zoek dan een lief...je staat toch op een datesite Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 20:57
 
FRANKT627 schreef:
zoek dan een lief...je staat toch op een datesite Boze smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 20:59
 
ROELANDE345 schreef:
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maarja, een lief zoeken en dan wispelturig zijn is ook maar zonde van dat treingeld... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 21:10
 
FRANKT627 schreef:
maarja, een lief zoeken en dan wispelturig zijn is ook maar zonde van dat treingeld... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat vinden ze bij de NS helemaal niet erg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 22:54
 
Als je nog een weekendvrijkaart wilt voor 25 euro, dan moet je wel voor het laatst voor 31 dec reageren, kan via het internet. Waarom? Zie mijn stukje hierboven van 29/12.

Thomas, voor degenen die er wat aan kunnen hebben.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 31 december 2012, 20:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2