ChristianMatch
 


Forum

Weinig geld en toch reizen?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 14:47
 
In een eerdere bijdrage heb ik wel eens op de mogelijkheden bij NS gewezen. Omdat niet iedereen het weet en het wel eens een uitkomst zou kunnen zijn voor mensen die elkaar in het weekend bezoeken, dan wel voor alleenstaande ouders met kinderen tot twaalf jaar:

Voor 25 euro per maand reis je het hele weekend vanaf vrijdag 18.30 uur zonder verdere kosten, en kinderen tot 12 jaar kunnen gratis mee op de eigen ov-chipkaart. Het is een jaarcontract, dus je bent in een jaar 300 euro kwijt. 13 liter benzine per maand is even duur. Hoe ver kom je daar nog mee? De actie is tot 31 december. Het idee is even wennen maar het kan kan veel geld uitsparen. Je reist wel 52 weekenden voor weinig, ook handig voor uitstapjes of Pieterpadlopers! Let wel: je kunt desnoods de hele dag in de trein zitten en zo veel, ver en zo vaak reizen als je wilt. Door de week 40 procent korting buiten de spits.


Verdere informatie bij ns.nl

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 14 november 2012, 23:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 16:54
 
Hai,

Ik heb een kaart, 60 euro per jaar, ja, dan reis ik voor 40% korting, wat met lange stukken je al in 3 keer ofzoiets eruit hebt.

NS

En, voordeeluren abonnement

En wat lees ik ineens daar: Het Voordeelurenabonnement is niet meer verkrijgbaar. Bent u al in het bezit van een Voordeelurenabonnement dan kunt u deze nog wel blijven verlengen.

Dus dit geldt alleen als je er al een had Zieke smiley

Nou ja, was goed bedoeld.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 november 2012, 17:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 17:58
 
Ja en ze hebben nu een actie bij de ns 2 dagkaarten voor 25eu dus voor 12,50 per dag kun je het hele land door Tenminste als je een voordeel uren abbonnement hebt.Tja en hoever kom je daarmee met de auto 12,50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 18:34
 
ROELANDE345 schreef:
Ja en ze hebben nu een actie bij de ns 2 dagkaarten voor 25eu dus voor 12,50 per dag kun je het hele land door Tenminste als je een voordeel uren abbonnement hebt.Tja en hoever kom je daarmee met de auto 12,50

pakkumbeet 200 kilometer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 18:52
 
PIETER619 schreef:
pakkumbeet 200 kilometer

ja als je een zuinige auto hebt en dan alleen de brandstofkosten. Als je alles rekent is dit aanzienlijk meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 19:13
 
PIETER619 schreef:
pakkumbeet 200 kilometer

Ja. als je 1 op 20 rijdt ofzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 19:21
 
fietsen is natuurlijk altijd goedkoop Lachende smiley
Kost alleen wat extra boterhammen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 20:45
 
ROELANDE345 schreef:
Ja en ze hebben nu een actie bij de ns 2 dagkaarten voor 25eu dus voor 12,50 per dag kun je het hele land door Tenminste als je een voordeel uren abbonnement hebt.Tja en hoever kom je daarmee met de auto 12,50

Dat is alleen als je een voordeel abo hebt. Maar geregeld hebben winkelbedrijven zoals Kruitvat, Blokker e.d. ook een aanbieding. Maak daar zelf af en toe gebruik van. Ook voor m'n uitje naar Lunteren. Op dit moment heeft de Hema een dagkaart in de aanbieding voor 17,50 euro. Die is ook op werkdagen na 9 uur geldig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 20:53
 
SHANITA130 schreef:
Ja. als je 1 op 20 rijdt ofzo.

Ik rij 1 op 24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 21:14
 
Naaah, hoe kan dat dan?

Ik ree 1 op 10?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 21:15
 
SHANITA130 schreef:
Naaah, hoe kan dat dan?

Ik ree 1 op 10?



ik rij 1 op een emmer vol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: woensdag 14 november 2012, 22:54
 
PIETER649 schreef:
ik rij 1 op een emmer vol

Ik rijd op mijn fiets! 1 op eh.....nul? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 15 november 2012, 18:54
 
Wat ik eigenlijk aan wil geven is dat bij veel mensen het autogebruik zoveel kost dat je je af moet vragen of dat met een relatief laag inkomen wel verantwoord is. Het idee dat een auto er bijhoort en voor de status noodzakelijk is, vertaalt zich al snel naar buiten toe van: ik kan er echt niet zonder of een auto is duur maar alleen voor anderen en niet voor mij. De werkelijkheid is dat de kosten eigenlijk te hoog zijn en de APK met angst en beven tegemoet wordt gezien. Een auto is zonder meer prettig, daar is geen discussie over maar de prijs is vaak te hoog en als mensen eerlijk zijn niet goed op te brengen. Zoals ik al eerder schreef, het mag verlies aan status en gemak zijn, het is een winst van vaak honderden euros per maand aan inkomen. De Nederlandse economie en ook het kabinetsbeleid geven op dit moment aan dat er wel eens (een flinke) teruggang in het inkomen zou kunnen zijn de komende tijd. Veel gezinnen, zeker eenoudergezinnen, zouden wel eens financieel vast kunnen lopen. Dan is het wel eens goed na te denken of de enorme kostenpost die de auto nu eenmaal is - en echt dat is ook zo in jouw geval - niet eens kritisch bekeken kan worden. De dure benzine is het echt het geld niet, geloof me maar, ook al heet ik Thomas.

Thomas, kan rekenen maar wil het ook.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 15 november 2012, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:07
 
THOMAS968 schreef:
Wat ik eigenlijk aan wil geven is dat bij veel mensen het autogebruik zoveel kost dat je je af moet vragen of dat met een relatief laag inkomen wel verantwoord is. Het idee dat een auto er bijhoort en voor de status noodzakelijk is, vertaalt zich al snel naar buiten toe van: ik kan er echt niet zonder of een auto is duur maar alleen voor anderen en niet voor mij. De werkelijkheid is dat de kosten eigenlijk te hoog zijn en de APK met angst en beven tegemoet wordt gezien. Een auto is zonder meer prettig, daar is geen discussie over maar de prijs is vaak te hoog en als mensen eerlijk zijn niet goed op te brengen. Zoals ik al eerder schreef, het mag verlies aan status en gemak zijn, het is een winst van vaak honderden euros per maand aan inkomen. De Nederlandse economie en ook het kabinetsbeleid geven op dit moment aan dat er wel eens (een flinke) teruggang in het inkomen zou kunnen zijn de komende tijd. Veel gezinnen, zeker eenoudergezinnen, zouden wel eens financieel vast kunnen lopen. Dan is het wel eens goed na te denken of de enorme kostenpost die de auto nu eenmaal is - en echt dat is ook zo in jouw geval - niet eens kritisch bekeken kan worden. De dure benzine is het echt het geld niet, geloof me maar, ook al heet ik Thomas.

Thomas, kan rekenen maar wil het ook.


Voor mij was dat de reden om na mijn scheiding geen auto meer te nemen.
Mijn kinderen hadden OV jaarkaart, ik een kortingskaart en de keuze was continu puzzelen om geld en de bibbers voor de APK die mij deden besluiten om mijn geld niet aan een auto te besteden.
Nu gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat ik 2 vriendinnen had waar ik de auto van kon lenen.
Maar het gemis van vrijheid die een auto voor de deur geeft is iets waar ik altijd heimwee naar gehouden heb.
Nu heb ik zeer regelmatig de auto van mijn lief ( en hij zorgt er meestal voor dat de tank vol is) maar ik ga nog steeds zelden naar het strand...
Het is ideaal als je een combi hebt van auto en trein.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 00:30
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn auto ook wel eens mis. Maar dat is heel soms als ik ergens heen moet waar je niet met het OV kan komen en als het te ver is voor de ov fiets of heel slecht weer. Maar anders vind ik het heerlijk met de trein en kies ik daar ook bewust voor zelfs als ik een auto kan lenen. Nergens lees ik zo heerlijk een boek als onderweg met het OV!
En verlies aan status?? Het is toch veel status verhogender om te kunnen zeggen; een auto? nee die heb ik bewust niet is slecht voor het milieu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 07:54
 
ROELANDE345 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn auto ook wel eens mis. Maar dat is heel soms als ik ergens heen moet waar je niet met het OV kan komen en als het te ver is voor de ov fiets of heel slecht weer. Maar anders vind ik het heerlijk met de trein en kies ik daar ook bewust voor zelfs als ik een auto kan lenen. Nergens lees ik zo heerlijk een boek als onderweg met het OV!
En verlies aan status?? Het is toch veel status verhogender om te kunnen zeggen; een auto? nee die heb ik bewust niet is slecht voor het milieu

Quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mn auto ook wel eens mis. Maar dat is heel soms als ik ergens heen moet waar je niet met het OV kan komen en als het te ver is voor de ov fiets of heel slecht weer.
Ja, idd. dan.. Knipoog smiley

Quote:
En verlies aan status??
Ja, én het statusverlies natuurlijk Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 08:51
 
Ik denk dat het enorm afhangt hoe goed het openbaar vervoer in je regio geregeld is of een auto voor de deur makkelijk of noodzakelijk is.

In nederland woonde ik in een dorp met slecht openbaar vervoer, eens per uur een bus en vervolgens had je ruim een uur nodig om bij de trein te kunnen komen. Dan lijkt je auto onmisbaar. Tot je hem echt niet meer kan betalen en wegdoet, dan blijkt het niet makkelijk te zijn, maar wel te doen.
Als je meer kopzorgen van je auto krijgt dan dat je er gemak van hebt is het meestal tijd om hem weg te doen.

Waar ik nu woon heeft bijna elk gezin 2 auto's, niet als luxe, maar gewoon noodzakelijk. een gehuchtje waar gewoon niet is, we zijn al blij dat er pas een winkeltje geopend is "vlakbij", nu hoeven we nog maar 4 km te rijden voor een brood of een vergeten boodschapje. Vanaf 3 jaar gaan kinderen hier naar school, vanaf 6 jaar gaan ze zelfstandig met de bus, maar tot die tijd moet je ze zelf brengen, daar rijden geen taxibusjes ofzo voor. Gelukkig het hebben van een auto en de aanschaf ervan een stuk goedkoper als in nederland anders hadden heel veel mensen een groot probleem hier.


Laatst aangepast door
ANNETTE792
op vrijdag 16 november 2012, 08:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 08:59
 
THOMAS968 schreef:
Wat ik eigenlijk aan wil geven is dat bij veel mensen het autogebruik zoveel kost dat je je af moet vragen of dat met een relatief laag inkomen wel verantwoord is. Het idee dat een auto er bijhoort en voor de status noodzakelijk is, vertaalt zich al snel naar buiten toe van: ik kan er echt niet zonder of een auto is duur maar alleen voor anderen en niet voor mij. De werkelijkheid is dat de kosten eigenlijk te hoog zijn en de APK met angst en beven tegemoet wordt gezien. Een auto is zonder meer prettig, daar is geen discussie over maar de prijs is vaak te hoog en als mensen eerlijk zijn niet goed op te brengen. Zoals ik al eerder schreef, het mag verlies aan status en gemak zijn, het is een winst van vaak honderden euros per maand aan inkomen. De Nederlandse economie en ook het kabinetsbeleid geven op dit moment aan dat er wel eens (een flinke) teruggang in het inkomen zou kunnen zijn de komende tijd. Veel gezinnen, zeker eenoudergezinnen, zouden wel eens financieel vast kunnen lopen. Dan is het wel eens goed na te denken of de enorme kostenpost die de auto nu eenmaal is - en echt dat is ook zo in jouw geval - niet eens kritisch bekeken kan worden. De dure benzine is het echt het geld niet, geloof me maar, ook al heet ik Thomas.

Thomas, kan rekenen maar wil het ook.


Het zou hier akelig moeilijk worden zonder auto.
Als je ziet wat er allemaal aan winkels verdwijnt in de kleinere dorpen zoals hier .... als je bijv . voor een kleinigheidje al bent aangewezen op de stad . Het ov. is zo belabberd geworden , ik zou haast niet weten hoe er te komen . Je bent dan toch afhankelijk weer van een ander . Nee , geen auto zou hier geen optie zijn . Wat te denken van werk? Eerst met de fiets naar het station , 's avonds als je terug komt op het station hópen dat je fiets er nog staat. Afijn , gelukkig niet mee te maken . Hou de fiets wel voor ontspanning.

Visser, die ook graag naar het strand toe gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:16
 
Hier net zo,waardeloze verbindingen.Als ik om 5 uur vrij ben dan ben ik om half 7 thuis,met de auto om kwart voor 6.........'s avonds kost die zelfde reis me 2,5 uur ,dan moet ik nl eerst met de trein van leeuwarden naar groningen,op de trein naar assen en dan met de bus naar huis......de rest van friesland ligt dan plat Gefrustreerde smiley En die 2,5 uur red ik alleen als de belbus op tijd is.......die moet je nl. 1,5 uur vantevoren reserveren en dat loopt niet altijd even soepel,dan loop ik het risico dat ik nog even 10 km moet lopen......

Boodschappen doen is geen probleem,die 4 km is best te fietsen.Die fiets gebruiken de kinderen hier ook voor school,enkele reis 10 en 28 km......worden ze hard van Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Leanne,gaat niet weer in een klein dorp wonen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:21
 
ANNETTE792 schreef:
Ik denk dat het enorm afhangt hoe goed het openbaar vervoer in je regio geregeld is of een auto voor de deur makkelijk of noodzakelijk is.

In nederland woonde ik in een dorp met slecht openbaar vervoer, eens per uur een bus en vervolgens had je ruim een uur nodig om bij de trein te kunnen komen. Dan lijkt je auto onmisbaar. Tot je hem echt niet meer kan betalen en wegdoet, dan blijkt het niet makkelijk te zijn, maar wel te doen.
Als je meer kopzorgen van je auto krijgt dan dat je er gemak van hebt is het meestal tijd om hem weg te doen.

Waar ik nu woon heeft bijna elk gezin 2 auto's, niet als luxe, maar gewoon noodzakelijk. een gehuchtje waar gewoon niet is, we zijn al blij dat er pas een winkeltje geopend is "vlakbij", nu hoeven we nog maar 4 km te rijden voor een brood of een vergeten boodschapje. Vanaf 3 jaar gaan kinderen hier naar school, vanaf 6 jaar gaan ze zelfstandig met de bus, maar tot die tijd moet je ze zelf brengen, daar rijden geen taxibusjes ofzo voor. Gelukkig het hebben van een auto en de aanschaf ervan een stuk goedkoper als in nederland anders hadden heel veel mensen een groot probleem hier.

Ja, da's hetzelfde met bergdorpjes in Italië en Zwitsterland.

Dan moét je, hoe dan ook, een auto hebben(ja, en dán lukt het mensen die weinig geld hebben wél want ja, tis een eerste levensbehoefte dan.
dus dan ga je krijgen van geen pc, tv, weinig luxe, maar ja wél die auto, ja, ze moeten wel...

Net als dorpjes in de US, ja, daar moet je echt een auto hebben.

Nou ja, als ik geen auto kan kopen, ach, dan is daar een bedoeling mee misschien.

En voor degene met een mooi auto ben ik blij Lachende smiley

Zometeen een stukje met de trein, met de fiets, ja, zo kan het ook Lachende smiley
En dan nog een stukje fietsen

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:24
 
Leanne:
Quote:
de rest van friesland ligt dan plat Gefrustreerde smiley

Hoe bedoel je dat. 'ligt plat' Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 november 2012, 09:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:35
 
Ik ben weleens in Heerenveen geweest, zo drie en een half uur openbaar vervoer, ja en met de auto een uur en drie kwartier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 09:37
 
Fijne Dag!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 10:15
 
LEANNE226 schreef:
Hier net zo,waardeloze verbindingen.Als ik om 5 uur vrij ben dan ben ik om half 7 thuis,met de auto om kwart voor 6.........'s avonds kost die zelfde reis me 2,5 uur ,dan moet ik nl eerst met de trein van leeuwarden naar groningen,op de trein naar assen en dan met de bus naar huis......de rest van friesland ligt dan plat Gefrustreerde smiley En die 2,5 uur red ik alleen als de belbus op tijd is.......die moet je nl. 1,5 uur vantevoren reserveren en dat loopt niet altijd even soepel,dan loop ik het risico dat ik nog even 10 km moet lopen......

Boodschappen doen is geen probleem,die 4 km is best te fietsen.Die fiets gebruiken de kinderen hier ook voor school,enkele reis 10 en 28 km......worden ze hard van Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Leanne,gaat niet weer in een klein dorp wonen Knipoog smiley


Ik woon weliswaar niet in een dorp maar helaas tussen Schiphol en Leiden in.....je wilt niet weten hoe vaak er storing is op dat stukje

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Maar toch had het wel wat om in de weekenden fietstaxi te zijn als mijn zonen zich kwamen laven aan mijn moederlijke zorgen (zoals lekker eten en de was doen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Het is 20 minuten lopen en je kon zo even heerlijk even bijpraten voor ze ondergedompeld werden in de weekenddrukte.
En ja, als de trein op tijd is is het een perfect vervoersmiddel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 10:38
 
LEANNE226 schreef:
Hier net zo,waardeloze verbindingen.Als ik om 5 uur vrij ben dan ben ik om half 7 thuis,met de auto om kwart voor 6.........'s avonds kost die zelfde reis me 2,5 uur ,dan moet ik nl eerst met de trein van leeuwarden naar groningen,op de trein naar assen en dan met de bus naar huis......de rest van friesland ligt dan plat Gefrustreerde smiley En die 2,5 uur red ik alleen als de belbus op tijd is.......die moet je nl. 1,5 uur vantevoren reserveren en dat loopt niet altijd even soepel,dan loop ik het risico dat ik nog even 10 km moet lopen......

Boodschappen doen is geen probleem,die 4 km is best te fietsen.Die fiets gebruiken de kinderen hier ook voor school,enkele reis 10 en 28 km......worden ze hard van Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Leanne,gaat niet weer in een klein dorp wonen Knipoog smiley

Joh...... ineens ben ik blij dat we in deze regio vooralsnog geen trein hebben.

Steen-die-constateert-dat-we-in-deze-regio-zelden-"plat"-liggen, behalve 's nachts op bed enzo*Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 11:45
 
Ja julie hebben naturlijk gelijk. Was er ergeten bij te vermelden dat ik op 5 min fietsen afstand van mn werk woon. En ook op 5 min afstand van de trein waar ik dus alleen in hoef voor uitjes en familie bezoek enzo. Die trein gaat 4 keer per uur. Dus is goed te doen. En als er storing is lees ik gewoon nog een boek uit onderweg Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 november 2012, 12:55
 
Zoals ik al eerder aangaf, is het wel zo dat als je in een dorpje woont in Friesland of waar dan ook, een auto haast noodzakelijk is. Toch is de combinatie trein/greenwheelsauto op 90 stations mogelijk. Een greenwheelsauto reserveer je via je mobiel, internet of je belt op en na een minuut of drie rij je weg. Je opent de auto met je pasje en er staat er eentje op 90 stations en verder door steden verspreid. Of ze ook bij jou in de buurt staan kun je checken op greenwheels.nl Dan betaal je een huurprijs tussen de 2,50 en 4,00 per uur en 25 cent per km inclusief benzine. Je kunt ook midden in de nacht dus huren en elke greenwheelsauto daarvoor in Nederland gebruiken. Trein en auto zijn dus te combineren. Natuurlijk is dit geen oplossing als je ver van een station woont maar voor iedere stadsbewoner bruikbaar, al is greenwheels niet overal. In het westen is het net wel dichter maar het breidt zich steeds verder uit. Je merkt wel dat je een auto minder vaak nodig hebt dan je denkt.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 10:40
 
THOMAS968 schreef:
Zoals ik al eerder aangaf, is het wel zo dat als je in een dorpje woont in Friesland of waar dan ook, een auto haast noodzakelijk is. Toch is de combinatie trein/greenwheelsauto op 90 stations mogelijk. Een greenwheelsauto reserveer je via je mobiel, internet of je belt op en na een minuut of drie rij je weg. Je opent de auto met je pasje en er staat er eentje op 90 stations en verder door steden verspreid. Of ze ook bij jou in de buurt staan kun je checken op greenwheels.nl Dan betaal je een huurprijs tussen de 2,50 en 4,00 per uur en 25 cent per km inclusief benzine. Je kunt ook midden in de nacht dus huren en elke greenwheelsauto daarvoor in Nederland gebruiken. Trein en auto zijn dus te combineren. Natuurlijk is dit geen oplossing als je ver van een station woont maar voor iedere stadsbewoner bruikbaar, al is greenwheels niet overal. In het westen is het net wel dichter maar het breidt zich steeds verder uit. Je merkt wel dat je een auto minder vaak nodig hebt dan je denkt.

Thomas

ja erg handig die green wheels maar hier staan ze niet. Alleen in de dichtsbijzijnde stad. Dus dan moet je eerst daar heen met de trein dan auto ophalen terug naar huis om de rest van de familie op te halen en dan kan de reis pas echt beginnen. Meestal duurt het 1e traject een uur! dus das niet handig


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 17 november 2012, 10:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:13
 
Roelande:
Quote:
Alleen in de dichtsbijzijnde stad. Dus dan moet je eerst daar heen met de trein dan auto ophalen terug naar huis om de rest van de familie op te halen en dan kan de reis pas echt beginnen.

LOL

Ja, en als je daaraan denkt, ja, dán hoeft het al niet meer.

Die auto moet, óf voor de deur, of niet.

Ach, jammer hoor, ik had een hoop meer vrijheid met die auto.
Aan de andere kant, zoveel hebben geen auto.
En ja, ik heb weer mazzel, dat alles hier te lopen is zelf sociale contacten, hier in dit dorpje Knipoog smiley

En ja, voor velen zijn de Greenwheels wel weer een uitkomst, omdat ze er toevallig vlakbij wonen bijvoorbeeld.

Nou ja, ik heb weer mzzl dat ik met de fiets in de trein kan Knipoog smiley

Ja, en een grote liefde zoeken die ook een nieuwe BMW voor me koopt, ja, dat is maar aan sommigen onder ons toebehouden dat geluk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 november 2012, 11:26
 
Wat ik heel erg fijn vind zijn de P+R plekken.Bij Groningen bijv.,je kunt altijd je auto kwijt en kunt voor 5 euro met een auto vol mensen de stad in en wordt door de bus voor de winkels af gezet.Je hoeft dus niet met de auto de stad in,te zoeken naar een parkeerplek en bent geen bom geld kwijt aan parkeerkosten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2