ChristianMatch
 


Forum

gebed voor CMster
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 18:27
 
Beste allemaal,

Ik zag dat iemand die soms te heftig commentaar gaf, nu op grijs is gezet. Er kunnen daar 2 redenen voor zijn, of zij heeft een time-out genomen of een ban gekregen.

Zij heeft in een bepaalde topic neergezet wat haar de komende tijd te wachten staat en dat is een ieder niet te wensen. Als ik zo haar reacties lees heeft zij ons gebed heel erg nodig. We hebben een machtig God , die wil helpen, ook al is men de weg een beetje kwijt. Hopelijk weet men voor wie ik gebed vraag, stuur anders maar en mail.

Mijn gebed is dat God haar wil dragen en genezen in deze moeilijke tijd.
Dat zij toch ook een mooie kerst tegemoet mag gaan, hen het feest van het "Licht der wereld" ook het als altijd schijnend Licht mag gaan zien.


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 17 december 2012, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:09
 
Er is absoluut geen sprake van een ban. Ze kon de opmerkingen even niet aan en acccepteerde de prijs van minder blijken van medeleven van de kant van CM. Verder: gebed heb je zeker nodig bij deze ziekte. Een beetje begrip ook: het doet een flinke aanslag op een mens en als iemand dan wat fel reageert op overigens niet al te invoelende opmerkingen, dan mogen en moeten we dat maar vergeven. Ik weet niet zo zeker of ik wel altijd evenwichtig en rationeel zou handelen in haar omstandigheden.

Thomas, die denkt te weten dat bidden voor Willemijn hard nodig is.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 december 2012, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:40
 
THOMAS968 schreef:
Er is absoluut geen sprake van een ban. Ze kon de opmerkingen even niet aan en acccepteerde de prijs van minder blijken van medeleven van de kant van CM. Verder: gebed heb je zeker nodig bij deze ziekte. Een beetje begrip ook: het doet een flinke aanslag op een mens en als iemand dan wat fel reageert op overigens niet al te invoelende opmerkingen, dat mogen en moeten we dan maar vergeven. Ik weet niet zo zeker of ik wel altijd evenwichtig en rationeel zou handelen in die omstandigheden.

Thomas, die denkt te weten dat bidden voor Willemijn hard nodig is.

Dat wou ik net zeggen; 'zeker geen ban'...

En zeker gebed elke dag...Ja, ik word wel verdrietig hoor als ik iemand zo lang meemaak op een forum, en er gaat iets niet goed zeg maar...

En zeker, idd niet al te invoelende opmerkingen..

Sterkte en beterschap Willemijn, ik bid elke dag voor je!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 19:49
 
Ja Pieter bedankt voor je oproep, het liep allemaal erg vervelend gister Gebed voor haar is zeker nodig ik bid mee

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zondag 16 december 2012, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:41
 
PIETER619 schreef:
Beste allemaal,

Ik zag dat iemand die soms te heftig commentaar gaf, nu op grijs is gezet. Er kunnen daar 2 redenen voor zijn, of zij heeft een time-out of is in de ban gezet.

Zij heeft in een bepaalde topic neergezet wat haar de komende tijd te wachten staat en dat is een ieder niet te wensen. Als ik zo haar reacties lees heeft zij ons gebed heel erg nodig. We hebben een machtig God , die wil helpen, ook al is men de weg een beetje kwijt. Hopelijk weet men voor wie ik gebed vraag, stuur anders maar en mail.

Mijn gebed is dat God haar wil dragen en genezen in deze moeilijke tijd.
Dat zij toch ook een mooie kerst tegemoet mag gaan, hen het feest van het "Licht der wereld" ook het als altijd schijnend Licht mag gaan zien.

Ik kan je met zekerheid zeggen dat ze geen ban heeft maar haar abonnement even heeft laten verlopen...
Zoals Thomas al aanhaald heeft ze het erg moeilijk wat zeer zeker te begrijpen is! En ja ze heeft het hier de laatste maanden ook zeer zeker niet makkelijk gehad...

Sluit me bij Thomas aan...Denk aan haar in Gebed want ze gaat nog een zware tijd tegemoet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:50
 
THOMAS968 schreef:
Er is absoluut geen sprake van een ban. Ze kon de opmerkingen even niet aan en acccepteerde de prijs van minder blijken van medeleven van de kant van CM. Verder: gebed heb je zeker nodig bij deze ziekte. Een beetje begrip ook: het doet een flinke aanslag op een mens en als iemand dan wat fel reageert op overigens niet al te invoelende opmerkingen, dat mogen en moeten we dan maar vergeven. Ik weet niet zo zeker of ik wel altijd evenwichtig en rationeel zou handelen in haar omstandigheden.

Thomas, die denkt te weten dat bidden voor Willemijn hard nodig is.



Willemijn had het al aangekondigd dat ze haar abonnement niet zou verlengen. Ik sluit me bij Thomas aan.
Een beetje ziende blik zou de onmacht en pijn herkennen.

Ik brand nog maar een kaarsje extra.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 21:57
 
JOL252 schreef:
Willemijn had het al aangekondigd dat ze haar abonnement niet zou verlengen. Ik sluit me bij Thomas aan.
Een beetje ziende blik zou de onmacht en pijn herkennen.

Ik brand nog maar een kaarsje extra.



In mijn omgeving ken ik een aantal mensen die dezelfde gang hebben moeten maken als Willemijn nu tegemoet gaat en ze is niet te benijden. Ik meen te weten dat ze een warme achterban heeft en daar haar steun zeker van zal krijgen. Dat ook onze gebeden haar weg mogen verlichten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zondag 16 december 2012, 23:26
 
PIETER619 schreef:
Beste allemaal,

Ik zag dat iemand die soms te heftig commentaar gaf, nu op grijs is gezet. Er kunnen daar 2 redenen voor zijn, of zij heeft een time-out of iets anders (hopelijk beter zo).

Zij heeft in een bepaalde topic neergezet wat haar de komende tijd te wachten staat en dat is een ieder niet te wensen. Als ik zo haar reacties lees heeft zij ons gebed heel erg nodig. We hebben een machtig God , die wil helpen, ook al is men de weg een beetje kwijt. Hopelijk weet men voor wie ik gebed vraag, stuur anders maar en mail.

Mijn gebed is dat God haar wil dragen en genezen in deze moeilijke tijd.
Dat zij toch ook een mooie kerst tegemoet mag gaan, hen het feest van het "Licht der wereld" ook het als altijd schijnend Licht mag gaan zien.


Pieter, als je je tekst aanpast, snapt niemand de reacties meer die er volgen. Ik ben ingegaan op jouw vermeende ban, die je in je eerdere bijdrage voorafgaand aan deze veranderde tekst gaf. Overigens wordt een ban veelal gegeven voor de wijze van reageren en niet vanwege het standpunt dat je inneemt. Verder deel ik de opvatting in je beide slotalinea's.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARGREET739





Berichten: 52

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 00:28
 
Ook ik vind het erg voor Willemijn. Ik ken haar alleen van de forum-discussies. Een ernstige ziekte en de behandeling wens je niemand toe.

Desondanks is mijn mening toch, dat wat je ook mankeert, NIETS geeft je het recht om ongezouten kritiek te leveren op een anders mening en daar mensen mee te kwetsen.
Ik denk dat er veel meer mensen op cm zijn, die psychisch of lichamelijk iets hebben meegemaakt en een rugzak meetorsen.
Psalm 141:
Zet Heer'een wacht voor mijne lippen
Behoed de deuren van mijn mond,
Opdat ik mij tot gene stond
iets onbedachtzaams laat ontglippen.

IIg wens ik Willemijn Gods kracht en nabijheid toe in deze zware en moeilijke weg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 06:53
 
MARGREET739 schreef:
Ook ik vind het erg voor Willemijn. Ik ken haar alleen van de forum-discussies. Een ernstige ziekte en de behandeling wens je niemand toe.

Desondanks is mijn mening toch, dat wat je ook mankeert, NIETS geeft je het recht om ongezouten kritiek te leveren op een anders mening en daar mensen mee te kwetsen.
Ik denk dat er veel meer mensen op cm zijn, die psychisch of lichamelijk iets hebben meegemaakt en een rugzak meetorsen.
Psalm 141:
Zet Heer'een wacht voor mijne lippen
Behoed de deuren van mijn mond,
Opdat ik mij tot gene stond
iets onbedachtzaams laat ontglippen.

IIg wens ik Willemijn Gods kracht en nabijheid toe in deze zware en moeilijke weg.


Je hebt op zich en op de keeper beschouwd gelijk Margreet. Er is geen excuus voor kwetsen.

Toch is het ook zo dat er altijd in de interactie iets plaatsvindt. Het kan zelfs zo zijn dat iemand subtiel en verkapt net zo kwetsend is maar de sympathie van de meerderheid heeft/wint omdat hij/zij de duidelijke hoorbare kritiek over zich heen gestort krijgt.

Niet de actie maar de re-actie maakt veel uit. En dat geldt voor ons allemaal.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 17 december 2012, 07:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 08:23
 
JOL252 schreef:
Je hebt op zich en op de keeper beschouwd gelijk Margreet. Er is geen excuus voor kwetsen.

Toch is het ook zo dat er altijd in de interactie iets plaatsvindt. Het kan zelfs zo zijn dat iemand subtiel en verkapt net zo kwetsend is maar de sympathie van de meerderheid heeft/wint omdat hij/zij de duidelijke hoorbare kritiek over zich heen gestort krijgt.

Niet de actie maar de re-actie maakt veel uit. En dat geldt voor ons allemaal.

Ja, dat subtiel en verkappend is kwetsend.

Ik vind het zelf ook heel verdrietig, ja, ik ga Willemijn waarderen, altijd intelligente opbouwende stukken enzovoort.

Ja, dan schrik ik wel even heel erg hoor. En ben verdrietig heb vaak hier zitten huilen achter mijn toetsenbord de laatste tijd.

Ja, want dan is Willemijn voor mij een internet vriendin, die ik al ruim 2 jaar volg via haar postings hier.

Ja, dat hakt er wel even in hoor.

Zelfs een huilsmiley is niet passend....

Sterkte lieve Willemijn! Dat je ondanks dat je ziek bent toch nog regelmatig gelukkige momenten mag hebben!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 12:57
 
THOMAS968 schreef:
Pieter, als je je tekst aanpast, snapt niemand de reacties meer die er volgen. Ik ben ingegaan op jouw vermeende ban, die je in je eerdere bijdrage voorafgaand aan deze veranderde tekst gaf. Overigens wordt een ban veelal gegeven voor de wijze van reageren en niet vanwege het standpunt dat je inneemt. Verder deel ik de opvatting in je beide slotalinea's.

Thomas

Dan zet ik het weer terug, ik heb beslist niet willen suggereren dat ze in de ban was, maar gewoon dat er 2 mogelijkheden waren, het leek mij verstandig om het te veranderen, omdat "ban" negatief overkomt en men toch als eerste mijn oproep leest.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 13:34
 
Heel veel sterkte, moed en vertrouwen toegewenst, Willemijn.
Hopelijk mogen de behandelingen gezegend worden, en vind je rust en vertrouwen bij Hem om het allemaal vol te houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1