ChristianMatch
 


Forum

Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 10:46
 
GERRIT084 schreef:
Kijk maar uit Frank, nog effe en ze gaan beweren dat Belgen het verzonnen hebben, daar komen ze toch ook vandaan Clown smiley
Als je k3 omdraait, zou het ook Amerikaans kunnen zijn, 3 k, of wel kluuk klans rest mij één vraag, Smiley die vol vragen zit waarom jullie er kabouter Plop van hebben gemaakt, en geen plup Boze smiley

kabouter ploperderplop klinkt leuker dan kabouter pluperdeplup, als je ploperderplop klinkt gezelliger dan pluperdeplup, dan is net of pluperderplup in een plub zit en ploperderplop kabouter plop zit op de top!
Nu dit heel snel zeggen zonder te stotteren Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 10:55
 
JOANNIE702 schreef:
Tjonge als ik dit allemaal leest dan kan je niks meer luisteren of het is al verkeerd!
Ook uitkijken wat je tikt, als je dat gaat omdraaien kan ook goed of slecht zijn!

Een mens zoekt altijd wel weer iets om een andere bang te maken!
Een vriendin van mij kijk ook altijd of het wel goed is en als je ziet hoe ze leeft, die leeft angstig!
Overal ziet ze bijna kwaad erin, ze is een angstig muisje geworden!

Angst is een slechte raadgever!

En ja er zijn muziek die bij mij ook niet in huis komen, die zijn echt slecht!
Net als wat er op tv. gewoon de knop omzetten!
Ik vindt muziek heerlijk dus ......knopje tikkeltje harder zetten.... Knipoog smiley


Ben het helemaal met je eens.
Paulus zegt: onderzoekt de dingen en behoud het goede.
Dat wil dus ook zeggen ga de boel verkennen en ondervindt.
Als je merkt dat K3 een slechte invloed op je kinderen heeft haal die muziek dan niet meer in huis.

Dat is onderzoeken en behoud het goede.

Ik ga vandaag op onderzoek uit of de hutspot die vandaag op het menu staat wel door een wedergeboren christen is geoogst, want dan is pas goed?;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:24
 
MARISKA601 schreef:
Ben het helemaal met je eens.
Paulus zegt: onderzoekt de dingen en behoud het goede.
Dat wil dus ook zeggen ga de boel verkennen en ondervindt.
Als je merkt dat K3 een slechte invloed op je kinderen heeft haal die muziek dan niet meer in huis.

Dat is onderzoeken en behoud het goede.

Ik ga vandaag op onderzoek uit of de hutspot die vandaag op het menu staat wel door een wedergeboren christen is geoogst, want dan is pas goed?;)

succes met het onderzoeken van de hutspot.....wel even doorgeven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:27
 
JOANNIE702 schreef:
kabouter ploperderplop klinkt leuker dan kabouter pluperdeplup, als je ploperderplop klinkt gezelliger dan pluperdeplup, dan is net of pluperderplup in een plub zit en ploperderplop kabouter plop zit op de top!
Nu dit heel snel zeggen zonder te stotteren Knipoog smiley Lachende smiley

Jjja maaaaarrrr als pluP omdraait Smiley die vol vragen zit zit het pas echt goei Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:30
 
GERRIT084 schreef:
Jjja maaaaarrrr als pluP omdraait Smiley die vol vragen zit zit het pas echt goei Gefrustreerde smiley


pulp bedoel je............hou je neus dan maar dicht, dat meurttt
dat gaven wij vroeger aan de koeien en varkens....en lekker dat ze vonden Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 11:36
 
Dat K3 satanische muziek maakt met verborgen boodschappen waarmee tere kinderzieltjes op duistere wijze worden beinvloed, dat zal niemand verbazen. Maar dat er nu ook al verdraaide boodschappen in Opwekkingsliederen voorkomen… dat is nieuws. Dat maakt opeens duidelijk waarom Joop het nummer 666 niet in de bundel wilde hebben, de antichrist komt namelijk al voor in alle andere nummers. Draai Opwekking 508 maar eens achterstevoren. Je weet niet wat je hoort!

bron: http://goedgelovig.wordpress.com/2007/04/26/verborgen-boodschappen-in-opwekkingsliederen/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:08
 
MARITIME853 schreef:
Dat K3 satanische muziek maakt met verborgen boodschappen waarmee tere kinderzieltjes op duistere wijze worden beinvloed, dat zal niemand verbazen. Maar dat er nu ook al verdraaide boodschappen in Opwekkingsliederen voorkomen… dat is nieuws. Dat maakt opeens duidelijk waarom Joop het nummer 666 niet in de bundel wilde hebben, de antichrist komt namelijk al voor in alle andere nummers. Draai Opwekking 508 maar eens achterstevoren. Je weet niet wat je hoort!

bron: http://goedgelovig.wordpress.com/2007/04/26/verborgen-boodschappen-in-opwekkingsliederen/

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hang jij een ander geloof aan, met een voor jou groot figuur Gefrustreerde smiley
Volgens jou is alles wat je andersom draait, de absolute waarheid.......
lijkt mij er op dat jij een eigen evangelie verkondigd ..................
Iedereen moet het weten, dat als je platen anders draait als hoe het moet ook een boodschap hebben.
Hou er toch mee op man, het is al zo oud, als er platen worden gedraaid het is het hem maar net, wat wil je horen. Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:31
 
MARITIME853 schreef:
Dat K3 satanische muziek maakt met verborgen boodschappen waarmee tere kinderzieltjes op duistere wijze worden beinvloed, dat zal niemand verbazen. Maar dat er nu ook al verdraaide boodschappen in Opwekkingsliederen voorkomen… dat is nieuws. Dat maakt opeens duidelijk waarom Joop het nummer 666 niet in de bundel wilde hebben, de antichrist komt namelijk al voor in alle andere nummers. Draai Opwekking 508 maar eens achterstevoren. Je weet niet wat je hoort!

bron: http://goedgelovig.wordpress.com/2007/04/26/verborgen-boodschappen-in-opwekkingsliederen/

Persoonlijk vind ik dit erg vergezocht.
Bovendien zit het hem niet in het Opwekkingslied, maar is er iemand mee aan het knutselen geweest die er graag iets spectaculairs van wil maken, met een tegengestelde boodschap. En het is op een krakkemikkige manier ook nog wat geworden. Als je wil slaan, vind je altijd wel iets om mee te slaan.
Larie, om zo Opwekking onderuit te willen halen.

En trouwens, het tegenovergestelde van Ja is Nee. Niet Aj, niet Een.
Dat achterstevoren gedoe vind ik dan ook erg dubieus. Laten we ons liever richten op Wat en Wie werkelijk belangrijk is in ons leven, en ons niet bang laten maken met allerlei pulp wat daar mogelijk vanaf leidt.
Het is het ook niet waard om groter gemaakt te worden als wat het werkelijk is.


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op maandag 7 januari 2013, 12:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 12:37
 
FRANKT627 schreef:
Ik begrijp echt niet waar jullie je zo druk over maken...een liedje moet toch niet achterstevoren gedraaid worden. Het is toch ook normaal indien je dat doet dat je rare klanken hoort. Als je dan met een angstgeloof bent opgegroeid ga je in de klanken satan 'horen'. Volgens mij is dat zoeken naar iets wat er niet is. Het lijkt wel een paranoide toestand. Als je mooi christelijk gedicht leest en je neemt dat op en je speelt het van achter naar voren af zal je ook rare klanken horen.

Je moet je eens terugtrekken in de volledige stilte. Geen radio, tv, internet, geen nabijheid van andere mensen, geen gsm...ik geloof dat je dan meer 'demonen' tegenkomt dan wanneer je naar een liedje van K3 of Plop luistert...

Toch juist in de stilte...hoor je vaak Gods stem???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 13:02
 
GERRIT084 schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hang jij een ander geloof aan, met een voor jou groot figuur Gefrustreerde smiley
Volgens jou is alles wat je andersom draait, de absolute waarheid.......
lijkt mij er op dat jij een eigen evangelie verkondigd ..................
Iedereen moet het weten, dat als je platen anders draait als hoe het moet ook een boodschap hebben.
Hou er toch mee op man, het is al zo oud, als er platen worden gedraaid het is het hem maar net, wat wil je horen. Gefrustreerde smiley

Weet ik niet Gerrit dat zijn jou woorden.
Het is net hoe ver wil men gaan wat deze topic betreft.
Er zijn tal van video's, preken, lezingen enz te vinden hierover.
Vandaar dat ik er een schep boven op de pulp gegooid heb.

Er is een gezegde dat zegt; wat niet weet wat niet deert.

Dat is met muziek ook zo. Hoe gaat men daarmee om.
Idd is het al zo oud... Het is ook niet voor iedereen weggelegd om dit soort dingen te weten of te horen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 15:31
 
GERRIT084 schreef:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hang jij een ander geloof aan, met een voor jou groot figuur Gefrustreerde smiley
Volgens jou is alles wat je andersom draait, de absolute waarheid.......
lijkt mij er op dat jij een eigen evangelie verkondigd ..................
Iedereen moet het weten, dat als je platen anders draait als hoe het moet ook een boodschap hebben.
Hou er toch mee op man, het is al zo oud, als er platen worden gedraaid het is het hem maar net, wat wil je horen. Gefrustreerde smiley

Tevens Gerrit ben ik zelf musicaal aangelegd. Weet hoe makkelijk het is om binnen een minuut mensen in trance te zetten.
De link van Laverde gaat inhoudelijk niet over omkeer muziek, wel over wat de invloed is van Rock ritme's.
Hierdoor zie ik aan de hand van de reactie's op deze forum dat er niet eerlijk en oprecht gereageerd wordt omdat blijkbaar niemand deze link heeft bekeken.
Bottenbley in deze link zegt hetgeen waar het om gaat.

Ook in de christelijke wereld is diezelfde invloeden aanwezig. Precies zoals de "rock artiest" zegt we pakken jullie kinderen.
Weet je wel wie dat zei? Dat was toen wij nog in onze luiers liepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 16:12
 
Er zullen altijd wel mensen zijn die dingen af willen kraken waar een onschuldig mens niks geen kwaads in ziet.

Ik hou daar zo niet van dat men mij effe gaat vertellen dat K3 fout en occult is.
Ik hou er ten eerste niet van.

Als iedereen nou voor zichzelf bepaald wat kan en niet kan zijn we al een heel eind.

Als we bij alle soorten popmuziek de teksten eens weg laten,
dan hou je alleen nog de klanken over.
Zelfs met die klanken kan men in een bepaalde sfeer komen.

Dat heb je niet alleen met psychedelische rockmuziek maar ook met klassieke muziek.
En allerlei andere genres...

En liedjes over sprookjes moeten we ook maar niet zingen...
En al helemaal niet aan onze kinderen vertellen...
Vooral Hans en Grietje met de heks... dat is wel heel occult.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:08
 
MARISKA601 schreef:
Er zullen altijd wel mensen zijn die dingen af willen kraken waar een onschuldig mens niks geen kwaads in ziet.

Ik hou daar zo niet van dat men mij effe gaat vertellen dat K3 fout en occult is.
Ik hou er ten eerste niet van.

Als iedereen nou voor zichzelf bepaald wat kan en niet kan zijn we al een heel eind.

Als we bij alle soorten popmuziek de teksten eens weg laten,
dan hou je alleen nog de klanken over.
Zelfs met die klanken kan men in een bepaalde sfeer komen.

Dat heb je niet alleen met psychedelische rockmuziek maar ook met klassieke muziek.
En allerlei andere genres...

En liedjes over sprookjes moeten we ook maar niet zingen...
En al helemaal niet aan onze kinderen vertellen...
Vooral Hans en Grietje met de heks... dat is wel heel occult.

Het gaat niet om afkraken, wel hoe ga ik er zelf persoonlijk mee om. Ondanks de kennis erin....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:11
 
MARITIME853 schreef:
Tevens Gerrit ben ik zelf musicaal aangelegd. Weet hoe makkelijk het is om binnen een minuut mensen in trance te zetten.
De link van Laverde gaat inhoudelijk niet over omkeer muziek, wel over wat de invloed is van Rock ritme's.
Hierdoor zie ik aan de hand van de reactie's op deze forum dat er niet eerlijk en oprecht gereageerd wordt omdat blijkbaar niemand deze link heeft bekeken.
Bottenbley in deze link zegt hetgeen waar het om gaat.

Ook in de christelijke wereld is diezelfde invloeden aanwezig. Precies zoals de "rock artiest" zegt we pakken jullie kinderen.
Weet je wel wie dat zei? Dat was toen wij nog in onze luiers liepen.

Juist als je muzikaal ben, moet je weten dat, als je iets speelt, of bespeeld je in gedachten mee zingt.
Temeer de noten in de juiste volgorde te plaatsen, doe je dat niet, dan ga je, of vals of de fout in, om het even wat.
Maar dan zou je ook geen Sinter Klaas deuntjes meer kunnen spelen, want je weet al op de voorhand dat je kinderen gaat misleiden.
Ik weet van mijn jongste broertje, dat hij er nog al wat moeite mee had, en, zeker toen ze hem vertelde dat die vent niet bestond
Hij aan mijn ouders vroeg, en de Here Jezus zeker ook niet, het was net in die periode, dat hij op zondagschool zat,en ik vraag mij werkelijk nog wel eens af, of hij het nu wel bvegrepen heeft.
Mijn broertje (42) inmiddels en gelukkig getrouwd, heeft inmiddels zelf twee zonen van die strekking, die wel al psalmen en gezangen zingen.
Ik snap ook best wel dat er occulte dingen gebeuren, maar neem van mij maar aan dat, en Plop en K 3, gewone dingen zijn van alle dag.

Dat er zo nu en dan wat oude hitsige mannetjes een beetje van slag raken van deze dames, kan ook ik me wel voorstellen.
Maar het is nu één maal wel zo, dat daar door en K3 en hun muziek door anderen slecht worden gemaakt.
Het is maar net wie wat wil horen, en wie wat er van maakt, en voor kleine kinderen, is plop gewoon een kabouter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 17:19
 
GERRIT084 schreef:
Juist als je muzikaal ben, moet je weten dat, als je iets speelt, of bespeeld je in gedachten mee zingt.
Temeer de noten in de juiste volgorde te plaatsen, doe je dat niet, dan ga je, of vals of de fout in, om het even wat.
Maar dan zou je ook geen Sinter Klaas deuntjes meer kunnen spelen, want je weet al op de voorhand dat je kinderen gaat misleiden.
Ik weet van mijn jongste broertje, dat hij er nog al wat moeite mee had, en, zeker toen ze hem vertelde dat die vent niet bestond
Hij aan mijn ouders vroeg, en de Here Jezus zeker ook niet, het was net in die periode, dat hij op zondagschool zat,en ik vraag mij werkelijk nog wel eens af, of hij het nu wel bvegrepen heeft.
Mijn broertje (42) inmiddels en gelukkig getrouwd, heeft inmiddels zelf twee zonen van die strekking, die wel al psalmen en gezangen zingen.
Ik snap ook best wel dat er occulte dingen gebeuren, maar neem van mij maar aan dat, en Plop en K 3, gewone dingen zijn van alle dag.

Dat er zo nu en dan wat oude hitsige mannetjes een beetje van slag raken van deze dames, kan ook ik me wel voorstellen.
Maar het is nu één maal wel zo, dat daar door en K3 en hun muziek door anderen slecht worden gemaakt.
Het is maar net wie wat wil horen, en wie wat er van maakt, en voor kleine kinderen, is plop gewoon een kabouter.

idd. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:13
 
STEENTJE178 schreef:
Persoonlijk vind ik dit erg vergezocht.
Bovendien zit het hem niet in het Opwekkingslied, maar is er iemand mee aan het knutselen geweest die er graag iets spectaculairs van wil maken, met een tegengestelde boodschap. En het is op een krakkemikkige manier ook nog wat geworden. Als je wil slaan, vind je altijd wel iets om mee te slaan.
Larie, om zo Opwekking onderuit te willen halen.

En trouwens, het tegenovergestelde van Ja is Nee. Niet Aj, niet Een.
Dat achterstevoren gedoe vind ik dan ook erg dubieus. Laten we ons liever richten op Wat en Wie werkelijk belangrijk is in ons leven, en ons niet bang laten maken met allerlei pulp wat daar mogelijk vanaf leidt.
Het is het ook niet waard om groter gemaakt te worden als wat het werkelijk is.

Het is ook vrgezocht. Bewust. Het is wel de site 'goedgelovig' Knipoog smiley
Dus dit is bewust zo in elkaar gezet. Clown smiley


Goedgelovig.nl is Neerlands eerste ‘gristelijk-satirische’ website, en tevens een persdienst voor ‘kerkelijk nieuws met een kwinkslag’.

Goedgelovig.nl is het initiatief van een groep bekende, minder bekende en anonieme columnisten van breed-kerkelijke huize die zich het Dwaze Zaken Collectief noemt, naar het bekende Amsterdamse kunst-eetcafé ‘Dwaze Zaken’, waar we bij tijd en wijle graag een schuimend biertje nuttigen, terwijl we het gristelijke wereldje satirisch beschouwen. Dat heeft er toe geleid dat we eind maart 2007, precies tussen de Boekenweek, die als thema ‘Lof der Zotheid: scherts, satire en ironie’ had meegekregen, en 1 april, van start zijn gegaan met deze website. Hiermee hopen we de nog vrijwel ontbrekende ’bediening van humor en zelfrelativering’ onder christenen (door ons uit relativering vaak gespeld als ‘gristenen’) wat leven in te blazen. Want zoals Antoine Bodar eens zei bij Knevel: “Er zijn meer heidenen met gevoel voor humor dan christenen.” Hoog tijd dus om daar iets aan te doen.

Onze missie is het leven van alle goedgelovigen in Nederland wonderbaar te transformeren.

Van grijze kerkmuizen, depressieve gerefovormden, charismatische zegenzoekers, collectetellende celkerkcipiers, devote pausmobielgroupies, heilige huisjes bouwers en hemel-of-hel denkers maken wij met krachtig medewerken van de Geest van Humor vrije gelovigen die kunnen lachen en relativeren – over kerkelijk poppentheater, softe subcultuurmaniertjes, gristelijke zeepbellen, kledingloze keizers en evangelische hypes. Amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:17
 
ANNA415 schreef:
Het is ook vrgezocht. Bewust. Het is wel de site 'goedgelovig' Knipoog smiley
Dus dit is bewust zo in elkaar gezet. Clown smiley


Goedgelovig.nl is Neerlands eerste ‘gristelijk-satirische’ website, en tevens een persdienst voor ‘kerkelijk nieuws met een kwinkslag’.

Goedgelovig.nl is het initiatief van een groep bekende, minder bekende en anonieme columnisten van breed-kerkelijke huize die zich het Dwaze Zaken Collectief noemt, naar het bekende Amsterdamse kunst-eetcafé ‘Dwaze Zaken’, waar we bij tijd en wijle graag een schuimend biertje nuttigen, terwijl we het gristelijke wereldje satirisch beschouwen. Dat heeft er toe geleid dat we eind maart 2007, precies tussen de Boekenweek, die als thema ‘Lof der Zotheid: scherts, satire en ironie’ had meegekregen, en 1 april, van start zijn gegaan met deze website. Hiermee hopen we de nog vrijwel ontbrekende ’bediening van humor en zelfrelativering’ onder christenen (door ons uit relativering vaak gespeld als ‘gristenen’) wat leven in te blazen. Want zoals Antoine Bodar eens zei bij Knevel: “Er zijn meer heidenen met gevoel voor humor dan christenen.” Hoog tijd dus om daar iets aan te doen.

Onze missie is het leven van alle goedgelovigen in Nederland wonderbaar te transformeren.

Van grijze kerkmuizen, depressieve gerefovormden, charismatische zegenzoekers, collectetellende celkerkcipiers, devote pausmobielgroupies, heilige huisjes bouwers en hemel-of-hel denkers maken wij met krachtig medewerken van de Geest van Humor vrije gelovigen die kunnen lachen en relativeren – over kerkelijk poppentheater, softe subcultuurmaniertjes, gristelijke zeepbellen, kledingloze keizers en evangelische hypes. Amen.

Je hebt hem door. Komplot theorie.!!!

Transformatie???


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 7 januari 2013, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEFFREY984





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:33
 
Er zit idd een ondertoon aan seculiere muziek, soms ook in Christelijke muziek. Niemand gaat voor zijn lol plaatjes achteruitdraaien, echter de boodschap die je dan zou horen neemt je onderbewustzijn wel op. Bij het vooruit draaien uiteraard ook. Christelijke muziek heeft (soms) ook een ondertoon, dan wordt het gebruikt om een 'trancy' sfeer te creeren.

Laatst aangepast door
JEFFREY984
op maandag 7 januari 2013, 20:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VORDIS244





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:18
 
JANS221 schreef:
Weet je wat pas eng is.....nummers van K3 achteruitdraaien!!!!Brrrrr! Gefrustreerde smiley

Dan krijg je Drieka? Nou das pas eng!

Jammer dat mensen in een gift als muziek - ook popmuziek - occulte invloeden zien. Een songtekst kan soms zo mooi iets verwoorden dat het je diep raakt. Popmuziek gaat over leven en dood, al of niet herkenbaar. Je mag er van genieten, niets mis mee. Aan jou de keus, zoals met alles, gebaseerd op jouw geweten, gevoed door Bijbelse normen en waarden en persoonlijke smaak.
We kunnen leren van popmuziek, zie een stuk uit het artikel van Ds. Wim Janssen via Trouw.nl uit 1995

De kerk is juist vanuit haar eigen identiteit verplicht het levensgevoel en de religiositeit van de haar omringende wereld te onderzoeken, te duiden en serieus te nemen. Hoe kan ze anders de vertaalslag maken in de communicatie van haar eigen verhaal? Daarbij is het van belang dat we in dat gesprek de beide stemmen tot hun recht laten komen: zowel die van de popmuziek als die van de christelijke traditie..

Als we de stem van de popcultuur uit laten spreken zal blijken dat de popwereld een spiegel is, enerzijds van onze cultuur en het levensgevoel daarin, anderzijds van onze christelijke traditie. In house bijvoorbeeld horen we het eigentijdse verlangen naar hedonisme, naar roes, verdoving. Maar ook: naar mystiek. In het nummer 'Jesus he knows me' van Phil Collins zien we als in een spiegel de uitwassen van christelijke bekeringsdrang, zoals we die vinden bij de commerciële Amerikaanse tv-dominees..

De zelfkant van de samenleving, die we als nette kerk in onze diensten nauwelijks terugvinden, wordt ons voorgehouden in rauwe rap-teksten. De donkere kant van het leven, de taboes van dood en agressie, de duivel en het beest in de mens, waar we eigenlijk niet goed raad mee weten, wordt ons voorgehouden in de heavy metal. Terwijl de rasta-beweging met zijn 'Back-to-Africa-geloof' wellicht dieper weergeeft wat heimwee naar het beloofde land is dan wij als westerse christenen kunnen..

Ik bedoel maar: we kunnen veel leren van de popmuziek. Veel over de ons omringende wereld, maar ook veel elementen uit onze eigen christelijke traditie worden ons op een nieuwe manier voorgehouden. Daarom moeten we eerst de popmuziek uit laten spreken, ons erin verdiepen, het levensbeschouwelijk gehalte erin opsporen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIANA556





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:07
 
reactie verwijderd

Laatst aangepast door
DIANA556
op woensdag 9 januari 2013, 12:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 13:16
 
Wat het is met of zonder muziek, ik weet het niet..

Wat ik wel weet is dat de omkeermuziek van de Beatles vroeger al spraakvoer was.
Ik hou niet van de Beatles, ben ik nu gevrijwaard van hun 'occulte' eigenschap?

En wat ik nog meer weet?
Is dat ik altijd een radio 538 mens ben geweest, het 1e wat ik deed zodra mijn ogen het daglicht weer mochten aanschouwen, radio aan!

Nu, na mijn bekering, heeft er ook een grote smaakverandering op muziekgebied plaatsgevonden.
En weet je wat nog meer?

Ik kan genieten van de stílte!
Geen radio, geen muziek...alleen mijn eigen gedachtengang.
(dat is trouwens genoeg lawaai hahaha)

Muziek kan wel degelijk invloed hebben is mijn ervaring, ik kan mij door middel van muziek in heel andere sferen begeven.
Ook mijn gedachtengang kan er door beïnvloed raken.
Ik weet dus dat ik bepaalde muziekjes beter niet of 'biddend' kan luisteren.

Ja, muziek kán véél te weeg brengen...

Let wel, kán! Knipoog smiley

Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 13:23
 
En.... muziek maakt ook dat ik mij kan concentreren, en dat is wat ik nu ga doen, geconcentreerd aan het werk.. Verraste, verbaasde smiley Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 19:59
 
FRANKT627 schreef:
Ik begrijp echt niet waar jullie je zo druk over maken...een liedje moet toch niet achterstevoren gedraaid worden. Het is toch ook normaal indien je dat doet dat je rare klanken hoort. Als je dan met een angstgeloof bent opgegroeid ga je in de klanken satan 'horen'. Volgens mij is dat zoeken naar iets wat er niet is. Het lijkt wel een paranoide toestand. Als je mooi christelijk gedicht leest en je neemt dat op en je speelt het van achter naar voren af zal je ook rare klanken horen.

Je moet je eens terugtrekken in de volledige stilte. Geen radio, tv, internet, geen nabijheid van andere mensen, geen gsm...ik geloof dat je dan meer 'demonen' tegenkomt dan wanneer je naar een liedje van K3 of Plop luistert...

Ik werd ook gehersenspoeld in se%$#$, dat als je veel nummers achterstevoren draait je dan duivelse boodschappen hoort, die zich dan onbewust gaan nestelen in je geest.... Zieke smiley , als je de nummers gewoon vooruit speelt zoals het hoort.....heb daar een keer een bandje over gehoord, met van die achterstevoren gedraaide nummers, en wat je dan zogenaamd zou moeten horen, ja, met wat fantasie kan je er alles van maken, was iig helemaal niet duidelijk....maar ja brengt wel weer geld in het laatje...

Ja, wat een onzin ik me op de mouw heb laten spelden; ja, daar is dit er één van, van de vele onzinnige, krankzinnige, idiote dingen, zo zie je maar, labiel uit huis, ze kunnen je alles wijsmaken, maar ja ook 'gewone' mensen hoor, met huisje boompje beestje geloven deze onzin en nog veel meer. dingen...

En, not to mention hoeveel jaren ik daar verloren heb...door als een robot, zonder gevoel te leven...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 9 januari 2013, 20:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 20:00
 
ik luister nog maar weer eens even naar zo'n heerlijk seculier (en dus occult?) nummer van Alpine Vault: 'Under a dying Sky' en zal straks wellicht opgevolgd worden door iets van Evanescense.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 20:32
 
Knipoog smiley

'The house of the rising sun', zo'n mooi nummer, ja was ook occult....volgens die se#$# bende.... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 21:05
 
KABOUTER722 schreef:
ik luister nog maar weer eens even naar zo'n heerlijk seculier (en dus occult?) nummer van Alpine Vault: 'Under a dying Sky' en zal straks wellicht opgevolgd worden door iets van Evanescense.

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Wat is dat nou voor muziek...
Ik heb nooit van hun gehoord..

Ik zal es kijken of ik via freefox wat kan binnen halen;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 21:12
 
Ik voel me vrij normaal...en draai muziek zoals het volgens mij hoort...
VOORUIT!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 21:24
 
MARISKA601 schreef:
Wat is dat nou voor muziek...
Ik heb nooit van hun gehoord..

Ik zal es kijken of ik via freefox wat kan binnen halen;)


boefje! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 21:30
 
KABOUTER722 schreef:
boefje! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


altijd al geweest...
ik ga een beetje betalen voor occulte zaken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 9 januari 2013, 22:19
 
Gert en Hermien, Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt das pas occult Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3