ChristianMatch
 


Forum

Redenen voor evangelische kerkverlating.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 09:11
 
Hai Petra,

Ja, over dat 'demonenen uitwerpen' ja, daar zít wel wat in.

Ik zag dat regelmatig hoorde er veel over, las er het eea over en ja, dat kan mi.

Ik heb het zelf gedaan....ja, reken maar als je teveel hebt gezien en meegemaakt, ja, dan kan je behoorlijk agressief worden, in sommige situaties. Zonder dat je(men) er controle over hoeft te hebben.
En dat geen controle hebben ja, dat maakt dat je er zo ontmoedigt van wordt; elke keer als ik in contact met me vader kwam, net was geweest, en hij ging weg, ja, dan had ik dat. Dan kreeg me allereerste ex, die ik nu niet meer zie, het te verduren, dan was ik woedend, gooide met dingen...verscheurde zelfs geld...
En later weer ik 'wakker', en ja, ik kon vergeving vragen etc, maar wist dat het weer zou gebeuren.


Dus met me vader alle contact verbreken ja, dat hielp wel zeker voor de helft en meer, en verder...

Ik heb me zó gered, elke keer als ik een stem hoorde een agressieve, dan zei ik zelf 'en ja nu opdonderen en wel meteen...
En dat hielp meteen. Ja, dat, die methoden had ik geleerd in lotgenoten groepen, gecombineerd met wat ik in evangelische kerken hoorde.

Nu is het helemaal weg.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 maart 2013, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 13:04
 
ROADY558 schreef:
Op zich heel positief....

Alles wat niet door God zelf is opgebouwd, valt vroeg of laat een keer omver... Ofwel, de leugens worden vanzelf een keer zichtbaar...

Doet me denken aan een prachtige uitspraak van David:
"Als de Heere het huis niet bouwt, tevergeefs zwoegen de lieden..."
(psalm 127:1)

Ja, maar niet als je je mond moet houden voor 'het getuigenis'.

Denken er nu echt mensen dat ik deze dingen zomaar vertel, ze zijn niet zo maar ja, ik verveel me ofzo?

En voor degene die zich afvragen waarom er geen topic(door mij?) wordt geopende met de goed dingen in de evangelische kerken, ja, die kan je zelf ook openen.
Misschien als ik me die ga herinneren en anderen ook, ja dat kan positief werken.
En nogmaals, ik bedoel niet alle evangelische gemeentes.

En ik hou niet me mond omdat het niet alle evangelische gemeentes betreft.
Als ik iemand iets zie stelen zeg ik dat ook tegen een winkelier.
Wat dan niet wil zeggen dat alle klanten stelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 13:22
 
SHANITA130 schreef:
Ja, maar niet als je je mond moet houden voor 'het getuigenis'.

Denken er nu echt mensen dat ik deze dingen zomaar vertel, ze zijn niet zo maar ja, ik verveel me ofzo?

En voor degene die zich afvragen waarom er geen topic(door mij?) wordt geopende met de goed dingen in de evangelische kerken, ja, die kan je zelf ook openen.
Misschien als ik me die ga herinneren en anderen ook, ja dat kan positief werken.
En nogmaals, ik bedoel niet alle evangelische gemeentes.

En ik hou niet me mond omdat het niet alle evangelische gemeentes betreft.
Als ik iemand iets zie stelen zeg ik dat ook tegen een winkelier.
Wat dan niet wil zeggen dat alle klanten stelen.

Ja oke, ik begin er wat van te begrijpen.
Ik denk dat je moet oppassen met alle evangelische gemeentes over een kam te scheren. Noem dan liever de naam van de gemeente waar jij slechte ervaringen mee hebt gehad. En noem erbij welke slechte ervaringen dat waren. Zomaar hier iets op het forum kwakken haalt volgens mij niet zoveel zinnigs uit. Ik kan er ook niet veel mee moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb gelukkig nooit "onwetend" in een kerk gezeten. Ik heb altijd zoiets van "zelf blijven denken en kiezen".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 13:29
 
Goed nieuws:
Meldpunt slachtoffers sekten

HOEVELAKEN - Sektesignaal is de naam van een nieuw meldpunt voor slachtoffers van sekten dat gisteren van start is gegaan.


Het meldpunt, ondergebracht bij de stichting Meld Misdaad Anoniem - de 'kliklijn' - in Hoevelaken, is een initiatief van de minister van Veiligheid en Justitie. Op verzoek van de Tweede Kamer nam die vorig jaar het voortouw bij de aankondiging van een groot onderzoek naar sekten in Nederland waarvan de resultaten begin volgend jaar worden gepresenteerd. Het parlement wilde daar niet op wachten, om slachtoffers zo snel mogelijk een helpende hand te bieden. Aanleiding vormde een undercoverreportage over de praktijken van de spirituele sekte Miracle of Love die leden onder druk zet afstand te nemen van bezittingen.

onder dwang

Het meldpunt is er niet alleen voor religieuze, maar ook voor therapeutische en educatieve sekten, vertelt directeur Guus Wesselink van Meld Misdaad Anoniem. Daarbij denkt hij aan mensen die in een bepaalde therapie of coachingstraject onder dwang komen te staan.

Hoe veel sekten Nederland precies telt, is niet duidelijk. Daarover moet het onderzoek duidelijkheid geven. Is het niet vreemd dat er al een meldpunt is, terwijl er nog geen zicht is op de omvang van het probleem? 'Dat is merkwaardig en gebeurt niet vaak', geeft Wesselink toe. 'Het was een uitdrukkelijke wens van de Tweede Kamer', motiveert hij. 'En uit contacten met hulpverleners en collega's in België begrijpen wij dat er op het gebied van sekten het nodige speelt. Het is goed de ellende van slachtoffers te lenigen.'

Slachtoffers van sekten, maar ook familieleden of vrienden, kunnen per telefoon of via een website hulp vragen aan Sektesignaal. Zij krijgen dan een vertrouwelijk gesprek, 'een eerste stap om ervaringen met misstanden binnen sekten te delen'. Het meldpunt kan dan doorverwijzen naar hulpverleningsinstanties als Slachtofferhulp Nederland of de stichting Arq die hulp biedt bij psychotraumatische ervaringen.

geplaatst:
30-11-2012 - 16.13
laatst gewijzigd:
30-11-2012 - 16.32
auteur:
redactie kerk en religie

reactie:

Een ontwikkeling waar ik heel blij mee ben. Al jaren is hier behoefte aan. Zelf ben ik tien jaar uit een sekte en zou veel steun hebben gehad aan zo'n meldpunt. Sindsdien heb ik een opleiding gevolgd tot coach/counsellor om mensen uit deze dwingende groepsculturen te helpen om, na hun vrijwillige of gedwongen vertrek, hun eigen identiteit (terug) te vinden. Dit meldpunt is een goede stap in de richting van erkenning voor de problematiek en meer begrip vanuit de samenleving. Een uitgelezen kans om te laten zien wat christelijke liefde werkelijk inhoudt, in contrast met de starre houding van sekteleiders en hun leden.
--


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 maart 2013, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 15:27
 
Misschien nog een weetje, deze vereniging is een aantal jaren terug in het leven geroepen door Ria La Riviera vanwege de alarmsignalen en ook haar eigen ervaringen binnen manipulatieve (sektarische) gemeenten:

http://www.vtmcg.nl/


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 maart 2013, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 15:29
 
ROADY558 schreef:
Ja oke, ik begin er wat van te begrijpen.
Ik denk dat je moet oppassen met alle evangelische gemeentes over een kam te scheren. Noem dan liever de naam van de gemeente waar jij slechte ervaringen mee hebt gehad. En noem erbij welke slechte ervaringen dat waren. Zomaar hier iets op het forum kwakken haalt volgens mij niet zoveel zinnigs uit. Ik kan er ook niet veel mee moet ik eerlijk zeggen, maar ik heb gelukkig nooit "onwetend" in een kerk gezeten. Ik heb altijd zoiets van "zelf blijven denken en kiezen".

Quote:
Ik heb altijd zoiets van "zelf blijven denken en kiezen".

Verwijderd ivm in herhalingen vallen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 maart 2013, 16:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 maart 2013, 21:16
 
Verwijderd, door het vallen in herhalingen.

Sorry Petra, ja tis terug te lezen, en ja ik wil niet in herhalingen vallen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 maart 2013, 16:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:43
 
Een hele nare ervaring Shanita, triest dat je dat moest ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:44
 
Hier heb ik echt geen woorden voor Shanita.
Het is gewoon verschrikkelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:56
 
Ik heb wel een viturele knuffel voor Shanita. KNUFFEL Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 08:57
 
Ik zal bidden voor Shanita of God haar elke dag mag vullen met Zijn liefde en knuffels...

Dat gebed kun je ook zelf dagelijks bidden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 14:22
 
Ha, Bedankt Petra en Roady!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 maart 2013, 16:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6
Pagina 6 van 6