ChristianMatch
 


Forum

Belangrijk.
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 07:39
 
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/478191-hulp-aan-illegalen-toch-strafbaar.html

Het gaat hierom dat mensen die hulp bieden aan illegalen strafbaar wordt gesteld. Bidden dat het wetsvoorstel niet wordt doorgevoerd. In de tweede wereldoorlog was het ook strafbaar als iemand Joden hielp.

Jacobus2vers14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Moest hieraan denken over het in de praktijk brengen van het geloof.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 26 februari 2013, 07:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:48
 
MAT170 schreef:
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/478191-hulp-aan-illegalen-toch-strafbaar.html
Het gaat hierom dat mensen die hulp bieden aan illegalen strafbaar wordt gesteld. Bidden dat het wetsvoorstel niet wordt doorgevoerd. In de tweede wereldoorlog was het ook strafbaar als iemand Joden hielp.

Jacobus2vers14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Moest hieraan denken over het in de praktijk brengen van het geloof.

Geheel mee eens, gebed is ons machtigste wapen


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 26 februari 2013, 12:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:20
 
PIETER619 schreef:
Geheel mee eens, gebed is ons machtigste wapen

Hoi Pieter Lachende smiley,

Juist!

Ik kreeg dit ook op mijn hart zeg maar, daarom vind ik de tekst die Mat erin heeft gezet ook heel goed en toepasselijk.

Deze tekst: Jacobus2 vers 14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Nou is het tegenwoordig zo, is ons land, dat er sociale voorzieningen zijn, en ook voedselbanken, dus ja, niemand zit idd zonder kleding, voedsel en onderdak.

En ja, de een verdient wat meer dan de ander. Maar ja, dat is geld. en als je voedsel, kleding en onderdak hebt, ben je mi rijk.
Zeker als je daarnaast het geloof hebt in God.

Maar nu komt me punt, en dat van vele anderen denk ik. Kijk, in het Bijbelgedeelte wat Mat citeert staat dus ook: 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.

Kijk, iedereen kan eten elke dag, zich kleden, en heeft onderdak.
(Ja, verslaafden aan hard drugs niet altijd, maar ja, dan kom je weer in een hele andere discussie, want ja, die maken direct steeds al hun geld op zeg maar.)
Dus, iedereen heeft in principe onderdak, voedsel en kleding.
Dus ja, daarmee hoeven we mekaar niet te helpen.
Wat bijvoorbeeld wel vroeger gebeurde.

Maar nu kom ik op me punt wat ook Pieter en Mat zeggen: Gebed is het machtigste wapen.
Dat staat op meerdere plekken in de bijbel.

Nou wou ik even Efeziërs 6 aanhalen.

De geestelijke wapenrusting

10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen.

Kijk, ik denk dat het gewoon van levensbelang is dat wij hier elke dag voor mekaar bidden. en ja, aanhoudend bidden kan niet als je werkt.
Maar ja, daarom staat er ook: 'God ziet het hart aan'.

Als ik bijvoorbeeld hier van tien mensen weet dat ze gebed kunnen gebruiken, dat ze het op de een of andere manier, of meerdere manieren het moeilijk hebben, dan zou één zin per dag per persoon al genoeg zijn, want God ziet het hart aan.

Het gaat namelijk niet om een veelheid aan woorden(waar staat dát ook alweer? ;) maar om de intensiteit waarmee die woorden worden uitgesproken, in gedachten dan wel hardop.

Ja, ik heb een lijst van mensen hier op dit forum in mijn hoofd en op papier, waar ik elke dag, of vaker, maar wel minimaal één keer per dag voor bid.

Mattheus 17 vers 21 Want voorwaar, Ik zeg u, indien gij een geloof hebt als een mosterdzaad, zult gij tot deze berg zeggen: Verplaats u van hier daarheen en hij zal zich verplaatsen en niets zal u onmogelijk zijn. 21 [Maar dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten.]

Ik wil zeggen, iemand met een uitkering hoeft het niet per se moeilijker te hebben dan iemand met een dikke baan, en iemand met een gelukkige relatie kan het zelfs ook moeilijker hebben dan iemand die alleenstaand is.

Er is bij God geen aanziens des personen ook. Efeziërs 6 9B: Gij weet immers, dat hun en uw Heer in de hemelen is, en bij Hem is geen aanzien des persoons.


Ja, dus ik wou zeggen van Laten we AUB voor mekaar bidden!!! Voor Vrede, Vreugde, Gelukkig gevoel, Rust etc.... en ik bedoel niet dat iemand niet es een keer boos mag worden ofzo, ik bedoel, vrede in je hart an sich! OA.

En ja, ik weet er zijn velen die dat al doen!!

Eigenlijk een oproep voor degene die het nog niet elke dag doen, want: Efeziërs 6 12 Want... wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.

Mzzl!

S.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 februari 2013, 18:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Pagina 1 van 1