ChristianMatch
 


Forum

Gods wil.
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 13:44
 
1 timoteus2vers3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.

Ik geloof uit de tekst te halen dat het Gods wil is om mensen te redden door zijn zoon Jezus en dat dit hij dit voor alle mensen wil. Wat niet automatisch betekend dat alle mensen gered worden, omdat ik geloof dat veel mensen het offer van Jezus niet willen en zich niet willen bekeren.


Laatst aangepast door
MAT170
op woensdag 27 maart 2013, 13:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 14:22
 
MAT170 schreef:
1 timoteus2vers3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.

Ik geloof uit de tekst te halen dat het Gods wil is om mensen te redden door zijn zoon Jezus en dat dit hij dit voor alle mensen wil. Wat niet automatisch betekend dat alle mensen gered worden, omdat ik geloof dat veel mensen het offer van Jezus niet willen en zich niet willen bekeren.

Ja jongen, je hebt gelijk, maar ik denk ook wel dat iedereen op cm zich daar wel van bewust is, en er staat veel meer in de Bijbel.
Ook bv, Zijn naam niet te gebruiken, om zelf ergens je voordeel uit te halen.
Te pas en onpas, woorden en voorbeelden aan te grijpen met Zijn naam of uit Zijn naam om een discussie te bewerkstelligen, die vaak uitmond op cm in ruzie.
Dat valt ook onder ijdel gebruik, en vaak eindigt het dan in, paarlen, voor de zwijnen, ben bang dat Hij dat ook niet goed vindt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 27 maart 2013, 20:21
 
MAT170 schreef:
1 timoteus2vers3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.

Ik geloof uit de tekst te halen dat het Gods wil is om mensen te redden door zijn zoon Jezus en dat dit hij dit voor alle mensen wil. Wat niet automatisch betekend dat alle mensen gered worden, omdat ik geloof dat veel mensen het offer van Jezus niet willen en zich niet willen bekeren.

Hai Lachende smiley

God's wil geschiede...

Het evangelie ofwel het christelijk geloof is de Blijde Boodschap.

Misschien gaat uiteindelijk wel iedereen naar de Hemel...

Misschien ook even goed om de tekst, die vóór de tekst die jij plakte staat, tevens het begin van het hoofdstuk er even in te zetten, namelijk:

1 Timoteüs 2



Voorschriften
2
1 Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, 2 voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1