ChristianMatch
 


Forum

plastische chirurgie .........kan dat ?
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 17:43
 
De titel is rhetorisch iig is het voor de voorstanders iets wat moet kunnen en voor de tegenstanders dus niet.

Maar wat is nu eigenlijk de reden om , aan een willekeurig deel van je lichaam , te laten snijden . zagen , oprekken of leegzuigen?

Is dat angst om er niet bij te horen , bij wie dan ook maar ?
Is het een innerlijke onvrede over een lichaamsdeel wat niet in het plaatje past ?
Of is het een teken van oppervlakkigheid ?

Veel mensen , in de meeste gevallen van het vrouwlijke geslacht , voelen zich geroepen om deze artsen te bezoeken.
En hebben , op het eerste gezicht geen hele rare afwijkende lichaamsdelen maar willen coute que coute dat er iets wordt gedaan aan:
de neus , de wallen onder de ogen , de rimpels , de borsten cq de omvang , de billen , buik en wat dies meer zij.

Waarom ?
Wat maakt een mens mooi ? Is dat het hebben van een strakke buik of Cupmaat D ?
Of het rimpelloos door het leven gaan ? Een griekse neus ?
Wie bepaalt wanneer het mooi is , af is ?

En waar stopt het ?
Een heel duidelijk voorbeeld van M.Jackson zaliger , die van een negroide uiterlijk waar niets fout aan is en was , naar een levend spook werd ongetoverd.

En helaas zijn die uitwassen niet zeldzaam.
veel mensen zijn zo , die laten van alles verbouwen en bijschaven.
en zoals het vaak gaat .................tieren de klinieken voor estethische chirurgie welig en rijden de artsen die daar werken in Porsches ipv een Golf.


Maar zolang de mens verder en verder van God verwijderd komt te staan , zal de mens meer en meer een manier willen zoeken om onsterfelijkheid te kunnen bereiken.
Een van die manieren is het conserveren van je lichaam.
Nu is het nog met allerlei kunstgrepen , maar het uiteindelijke doel is om onsterfelijkheid te vinden .........buiten God om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 20:53
 
Nou dan zou ik me meer zorgen maken om het klonen en 3D printen van menselijke 'onderdelen'.
In de toekomst kun je een versleten onderdeel vervangen door een verse kopie. En die toekomstis heel dicht bij. Plastische chirurgie is daar kinderspel bij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 20:32
 
Ik heb verschillende vriendinnen die het een en ander hebben laten doen! Nou en? Ze voelen zich er beter en lekkerder door! Waarom moet je je eigenlijk met alles afvragen of God het wel goed vind, en op welke manier Hij het dan wel of niet zou moeten goedvinden? De mogelijkheid om het te doen bestaat toch? En als je je er beter door voelt, waarom niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 20:38
 
Ps, en dit las ik over eeuwig leven:

http://www.scientias.nl/eeuwig-leven-dankzij-de-naakte-molrat/51802
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 06:54
 
LANFY127 schreef:
Ps, en dit las ik over eeuwig leven:

http://www.scientias.nl/eeuwig-leven-dankzij-de-naakte-molrat/51802

Over plastische chirurgie gesproken, oei wat is dat beestje lelijk. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 16:31
 
ja, het kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 17:08
 
Ik ben het er niet mee eens, met plastic chirurgie.

Ronduit belachelijk: o ff paar nieuwe borsten voor 30.000 euro......
Net zulke borsten die ik had toen ik 18 was.

Ik vind het alweer een teken dat ouder zijn niet kan en jong zijn verheerlijkt wordt, wat je in de media ook ziet, bah!

Grote leugen, want als je als je jong ben heel naïef alle vertrouwen op je jong zijn stelt, net als anderen op hun veel geld hebben, ja...
Waar is je zelfvertrouwen, waar is het respect voor je persoon?

Ja, ik zou zoiemand die dat doet, natuurlijk niet veroordelen. en ook niet zo ongezouten mijn mening zeggen.
Maar ja, als die gene ernaar Vraagt, ja, dan zou ik, wel heel voorzichtig, dat wel, mijn standpunt proberen uit te leggen.

En ja, woorden komen dan vanzelf, is mijn ervaring, dat heb ik ook als ik iemand dingen over het geloof vertel, als de gelegenheid zich toevallig voordoet; woorden komen dan vanzelf.

Ps: de vraag of God het goed vind, ja natuurlijk denk ik. Maar ja das een heel andere discussie, maar ja, ik denk van wel, dat staat er los van, God kijkt naar je hart, en niet of je je een paar nieuwe borsten aan hebt laten meten.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 mei 2013, 17:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 21:17
 
LANFY127 schreef:
Ik heb verschillende vriendinnen die het een en ander hebben laten doen! Nou en? Ze voelen zich er beter en lekkerder door! Waarom moet je je eigenlijk met alles afvragen of God het wel goed vind, en op welke manier Hij het dan wel of niet zou moeten goedvinden? De mogelijkheid om het te doen bestaat toch? En als je je er beter door voelt, waarom niet?

@ Shanita, je hebt duidelijk mijn bovenstaande bericht niet gelezen! Ik heb het totaal niet over een 30.000€ kostende operatie! Maar lees het nog eens!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 07:30
 
Met plastische chirurgie kan je meerdere kanten op.

Ja er zijn mensen die zich totaal laten verbouwen. Kijk bv naar Michael Jackson, maar ook vrouwen die hun borsten laten uitbouwen tot een giga formaat. Die mensen hebben over het algemeen een laag zelf beeld. Mag het wel of niet van God? Ik denk dat God juist verdrietig is dat deze mensen ongelukkig zijn.

Daarnaast is plastische chirurgie een oplossing voor mensen die gepest worden met hun uiterlijk. Bv grote haakneus. Ik kan me goed voorstellen dat je dan wat laat doen. Mag het wel of niet van God? Ik denk dat God juist boos is op de pesters.

En wat dacht je van bv brandwonden. Denk aan Volendam. Dan kan je gezicht weer gereconstrueerd worden. Mag het wel of niet van God? Ik denk dat God juist blij is dat het kan.


Laatst aangepast door
ANNA415
op vrijdag 10 mei 2013, 08:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 mei 2013, 08:15
 
LANFY127 schreef:
Quote:
LanfyIk heb verschillende vriendinnen die het een en ander hebben laten doen! Nou en? Ze voelen zich er beter en lekkerder door! Waarom moet je je eigenlijk met alles afvragen of God het wel goed vind, en op welke manier Hij het dan wel of niet zou moeten goedvinden? De mogelijkheid om het te doen bestaat toch? En als je je er beter door voelt, waarom niet?

Quote:
@ Shanita, je hebt duidelijk mijn bovenstaande bericht niet gelezen! Ik heb het totaal niet over een 30.000€ kostende operatie! Maar lees het nog eens!

Oké, ja je kan ook je oogeleden op laten trekken, iets in laten spuiten wat je rimpels verminderd/weghaald....

Ja, je schreef 'het een en ander laten doen', ja, dus dan ga ik denken, wat laten mensen zoal doen? Borsten ja, dat hoor ik zelf het meest. Ja, en hoeveel dat kost, ja, ik maak een ruwe schatting wat ik denk...en weleens zag op Amerikaanse tv, ja, want ik ga niet vragen aan iemand die dat deed, van 'ja, wat koste dat nu eigenlijk..?';)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 mei 2013, 08:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 22:08
 
SHANITA130 schreef:
LANFY127 schreef:




Oké, ja je kan ook je oogeleden op laten trekken, iets in laten spuiten wat je rimpels verminderd/weghaald....

Ja, je schreef 'het een en ander laten doen', ja, dus dan ga ik denken, wat laten mensen zoal doen? Borsten ja, dat hoor ik zelf het meest. Ja, en hoeveel dat kost, ja, ik maak een ruwe schatting wat ik denk...en weleens zag op Amerikaanse tv, ja, want ik ga niet vragen aan iemand die dat deed, van 'ja, wat koste dat nu eigenlijk..?';)

Ja en je kunt ook voor weinig geld wat aan je uiterlijk laten doen! Maar hoezo denk je als ik dit schrijf aan wat je zelf denkt en wat je ooit misschien een keer zag op een Amerikaanse televisiezender? De mens is de meest beïnvloedbare diersoort ter wereld!
Ps, prijzen kun je dmv googelen gewoon op het net vinden hoor! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 22:09
 
ANNA415 schreef:
Met plastische chirurgie kan je meerdere kanten op.

Ja er zijn mensen die zich totaal laten verbouwen. Kijk bv naar Michael Jackson, maar ook vrouwen die hun borsten laten uitbouwen tot een giga formaat. Die mensen hebben over het algemeen een laag zelf beeld. Mag het wel of niet van God? Ik denk dat God juist verdrietig is dat deze mensen ongelukkig zijn.

Daarnaast is plastische chirurgie een oplossing voor mensen die gepest worden met hun uiterlijk. Bv grote haakneus. Ik kan me goed voorstellen dat je dan wat laat doen. Mag het wel of niet van God? Ik denk dat God juist boos is op de pesters.

En wat dacht je van bv brandwonden. Denk aan Volendam. Dan kan je gezicht weer gereconstrueerd worden. Mag het wel of niet van God? Ik denk dat God juist blij is dat het kan.

100% mee eens! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 22 mei 2013, 14:11
 
ergens gelezen:
Als je het vet van je billen in je gezicht laat spuiten is dat dan ook recyclen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 23 mei 2013, 21:53
 
ROELANDE345 schreef:
ergens gelezen:
Als je het vet van je billen in je gezicht laat spuiten is dat dan ook recyclen?

Ik denk eerder intern transport Knipoog smiley

Ik moet er toch echt niet aandenken dat je daar knapper/aantrekkelijker van wordt. Wat sommigen er wel niet voor over hebben om er eeuwig jong uit te zien Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
ANNA415
op donderdag 23 mei 2013, 21:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 19:15
 
ROELANDE345 schreef:
ergens gelezen:
Als je het vet van je billen in je gezicht laat spuiten is dat dan ook recyclen?

iewww heb ik weer tijdens het eten, schiet me weer eens iets te binnen.
Je zult zo iemand een kus op de wang geven Kotsende smiley Zieke smiley . Als je dat toch weet van iemand..... 'k moet er niet aan denken. Dat wordt een nieuwjaarswens met gestrekte arm. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 29 mei 2013, 23:03
 
ANNA415 schreef:
iewww heb ik weer tijdens het eten, schiet me weer eens iets te binnen.
Je zult zo iemand een kus op de wang geven Kotsende smiley Zieke smiley . Als je dat toch weet van iemand..... 'k moet er niet aan denken. Dat wordt een nieuwjaarswens met gestrekte arm. Engeltje smiley

Maar je kunt ook "open minded" zijn! Toch? Dit is niet hun probleem, maar het jouwe! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 12:22
 
Ik ken iemand die pastisch chirurgie moest laten uitvoeren om haar rug te ontlasten. Dus ja... Het kan en mag volgens mij...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 23:21
 
IFAN841 schreef:
Ik ken iemand die pastisch chirurgie moest laten uitvoeren om haar rug te ontlasten. Dus ja... Het kan en mag volgens mij...

Vind ik ook! Maar zelfs als iemand er daardoor leuker uit gaat zien, en zich daardoor zekerder voelt vind ik het ook prima!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1