ChristianMatch
 


Forum

Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 07:20
 
Eigenlijk naar aanleiding van de soms overdreven negativiteit die men kan tegenkomen over de overheid, deze 2 teksten. Er zijn er nog meer.

1 Timoteüs 2,1-6

Voorschriften
2
1 Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, 2 voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid. 3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.

Eert de overheid
Romeinen 13
1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen.

Dit zijn even 2 teksten over gehoorzamen aan overheden, koningen en hooggeplaatsten.
Hoe belangrijk het is te bidden voor hooggeplaatsten opdat we een rustig leven mogen leiden in alle Godsvrucht en waardigheid.
Omdat de overheden door God zijn ingesteld.

Ik vind zelf dat ik het goed heb hier in Nederland.
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 19:36
 
Klopt Shanita..en zeker waar.


Maar Daniel bad wel vanuit de leeuwenkuil voor de koning...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 14:03
 
Is en dictator die tegen God en Zijn gebod ingaat wel door God aangesteld, of heeft zo'n iemand zichzelf aangesteld.
Kim Jong-il, Noord-Vietnam
Hitler, Duitsland
Moammar al-Qadhafi, Libië
Isaias Afewerki, Eritrea
Omar al-Bashir, Sudan
Islam Karimov, Uzbekistan
Bashar al-Assad, Syria
U Thein Sein, Myanmar
G. Berdymukhammedov, Turkmenistan
Raul Castro, Cuba
Teodoro Obiang Nguema, Equatorial Guinea
Hugo Chavez, Venezuela
Robert Mugabe, Zimbabwe

Zo maar een paar namen die op antichristelijke wijze hun machtt hebben verkregen, sommigen zien hun naaste niet staan en als je bijvoorbeeld ziet hoe gehersenspoeld het Noord-Vietnamse volk hun leider vereerd, dan hoeft men zich beslist niet te houden aan die gehoorzaamheid.

Wat wel een heel grote indruk maakte was dat bij een "Nacht van gebed" bijeenkomst eeen paar jaar terug, Noordvietnamese christenen vroeg om gebed voor hun onderdrukkers.
Hun motto was bid vooral voor hen, wij zijn al gered.

Maar ook hier als men er wetten door wil drukken die tegen God en wat Hij wil ingaan, mag men daar niet aan gehoorzamen gelijk de babymoorden (in 2010 al zo'n 32000).


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 5 mei 2013, 00:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 14:17
 
Ja, maar nu noem je wel eventjes wat op.

Ja, naar dictators zoals Hitler hoef je natuurlijk, moet je zelfs niet naar luisteren.
Dan is burgerlijke ongehoorzaamheid wel op zijn plaats, zoals Joden in huis nemen, etc.

Maar ja, ik bedoel nu, als ik zo eens naar Willem Alexander, Maxima, Rutte kijk, ja, dan heb ik toch wel het gevoel dat ik hun sympathiek vind. en dat ze doen wat ik hun vermogen ligt, ja dat idee krijg ik.
(Nou volg ik nauwelijks politiek, heb er ook geen verstand van ook).
Maar ja, ik heb wel het idee, dat wij hier veilig en rustig leven.

Knipoog smiley

Fftjes, ik lees het nu pas....Babymoorden? Smiley die vol vragen zit
Jij doelt op abortus, ja, dat is toch wel zeker de beslissing van de moeder, en is hier helemaal niet verplicht, ik krijg zelfs de indruk dat de algemene opvattingen zijn dat men vindt dat je geen abortus moet doen..


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 mei 2013, 14:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 14:52
 
HEIDE936 schreef:
Klopt Shanita..en zeker waar.


Maar Daniel bad wel vanuit de leeuwenkuil voor de koning...

Even opgezocht:

Daniël in de leeuwenkuil

Koning Darius, de Meder, had zo'n groot rijk dat hij van oost naar west en van zuid naar noord honderdtwintig stadhouders nodig had om zijn zaken te regelen. Boven hen stelde hij drie rijksbestuurders aan. Een van hen was Daniël, een balling uit Judea, die zo schrander en rechtvaardig was dat Darius hem over het gehele koninkrijk wilde aanstellen. Dit nu zinde de andere rijksbestuurders en de stadhouders niet. Afgunst rees in hen op en zij spanden samen tegen Daniël. De mannen zochten naar een reden om hem aan te klagen maar zij vonden er geen, want Daniël was de koning trouw. Toen zeiden zij tegen elkaar: "Wij zullen tegen deze Daniël geen enkele grond voor een aanklacht vinden, tenzij wij iets tegen hem vinden in de dienst van zijn God."

En zij verzonnen een list, en zij zeiden tegen hun koning: "Alle rijksbestuurders van het koninkrijk, alle oversten, stadhouders, raadsheren en landvoogden hebben zich beraden en vinden dat er een koninklijk besluit moet worden uitgevaardigd en een verbod vastgesteld, dat ieder die binnen dertig dagen een verzoek richt tot enige God of enig mens behalve tot u, o koning, in de leeuwenkuil zal worden geworpen. Vaardig dan nu, o koning, dat verbod uit en schrijf een bevelschrift, dat onveranderlijk is naar de wet der Meden en Perzen, die niet kan worden herroepen." En koning Darius deed wat zij hem vroegen.

Daniël wist dat het bevelschrift geschreven was maar trok zich net als elke andere dag terug in zijn vertrekken en loofde zijn God. Daar vonden de rijksbestuurders en stadhouders hem. Zij sleurden hem naar koning Darius en zeiden: "Daniël, een van de ballingen uit Judea, heeft geen acht geslagen op u, o koning. Heeft gij niet een verbod uitgevaardigd dat ieder mens die binnen dertig dagen een verzoek richt tot enige God of enig mens behalve tot u, o koning, in de leeuwenkuil zal worden geworpen?" De koning, die zeer gesteld was op Daniël, zon op middelen om hem te bevrijden. Tot zonsondergang gaf hij zich de moeite hem te redden. Maar de mannen drongen bij Darius aan en zeiden: "Weet, o koning, dat het een wet van Meden en Perzen is, dat geen enkel verbod of besluit dat de koning heeft uitgevaardigd, veranderd kan worden."

Daarop sprak koning Darius tot Daniël: "Uw God, die gij zo volhardend dient, die bevrijde u!" Hij liet Daniël in de leeuwenkuil werpen en hij liet de leeuwenkuil afsluiten met een zware steen, en hij ging terug naar zijn paleis en vreesde het ergste. Maar toen de wilde dieren Daniël zagen, verwelkomden zij hem als honden die zich verheugen over de thuiskomst van hun baas, zij likten zijn handen en kwispelden met hun staart en hem werd geen haar gekrenkt. Terwijl dit gebeurde, verscheen in Judea een engel aan de profeet Habakkuk en zei: "Breng voedsel naar Daniël, die in de leeuwenkuil zit." En de engel greep Habakkuk bij diens haar en zette hem in de leeuwenkuil, waar hij en Daniël samen de avondmaaltijd genoten. Daarna bracht de engel Habakkuk terug naar Judea.

De volgende morgen, bij het krieken van de dag, ging de koning, die de nacht vastend had doorgebracht, naar de leeuwenkuil om te zien wat er van Daniël geworden was. Zijn vreugde was groot toen hij ongedeerd bleek te zijn. "Mijn God heeft zijn engel gezonden en de muilen der leeuwen gesloten," zei Daniël, "en zij hebben mij geen kwaad gedaan, omdat ik voor Hem onschuldig ben bevonden; maar ook tegen u, o koning, heb ik geen misdaad begaan."

Toen gaf koning Darius het bevel om de vijanden van Daniël te halen. Zij zeiden dat de leeuwen geen honger hadden gehad, en dat Daniël om die reden ongeschonden was. Daarop nam de koning de proef op de som. Hij liet alle honderdtweeëntwintig vijanden van Daniël in de leeuwenkuil werpen, samen met hun vrouwen en kinderen, tweehonderdvierenveertig in getal, en de leeuwen hadden honger: allen werden in stukken gescheurd. Zelfs hun beenderen werden vermorzeld. En Daniël stond hoog in aanzien onder het koningschap van Darius en onder het koningschap van Kores, de Pers.



* * * EINDE * * *


De volgende morgen, bij het krieken van de dag, ging de koning, die de nacht vastend had doorgebracht, naar de leeuwenkuil om te zien wat er van Daniël geworden was. Zijn vreugde was groot toen hij ongedeerd bleek te zijn.

Dusz...dat was dan niet een echte slechte koning, want anders was niet zijn vreugde groot....

Maar ja, hij werd beïnvloed door andere onder hem hooggeplaatsten om slechte dingen te doen..

Ja...Laten wij bidden dat dat zover nooit zal komen in Nederland!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 16:48
 
Je kunt natuurlijk de tekst lezen zo het er staat maar dan is het toch wel uitkijken hoor. Tijdens de Tweede Wereldoorlog worstelden nogal wat mensen met deze tekst. Was de Nazi-bezetting dan ook door God gegeven? Als je de tekst letterlijk neemt wel natuurlijk. Gelukkig maar dat velen dat niet deden en wel Joden in huis namen of zich anderszins verzetten. Ds. Kersten, een belangrijke voorman van de Gereformeerde gemeenten en kamerlid voor de SGP, stelde dat men de Duitsers als overheid moest erkennen op grond van deze tekst. Ik denk als hij zich anders had opgesteld dat er meer Joden en verzetsstrijders door zijn kring gered hadden kunnen worden. Gelukkig waren er ook leden van de Gergem die hem negeerden op dit punt en die hielpen de mensen die dat nodig hadden wel. De Gereformeerde Kerken die nu zijn opgegaan in de PKN konden door hun goede structuur en onderling vertrouwen tot een factor in het verzet uitgroeien.
Ds. Kersten mocht na de Tweede Wereldoorlog niet terugkomen als kamerlid vanwege zijn stellingname in de oorlog. Fascisme en Christendom zijn elkaars tegengestelden, dat had hij met zijn grote intelligentie moeten zien. Lafheid hoor je niet te verdedigen met bijbelteksten. Kijk dus een beetje uit met het letterlijk nemen van deze woorden. En de Nederlandse overheid bestaat bij de gratie van de burgers, en zo hoort dat ook in een democratie. Het is goed bij een discussie wel te kijken wat er in het verleden al eens over gezegd is, anders ben je gedoemd steeds dezelfde fouten te maken.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 5 mei 2013, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 18:33
 
THOMAS968 schreef:
Je kunt natuurlijk de tekst lezen zo het er staat maar dan is het toch wel uitkijken hoor. Tijdens de Tweede Wereldoorlog worstelden nogal wat mensen met deze tekst. Was de Nazi-bezetting dan ook door God gegeven? Als je de tekst letterlijk neemt wel natuurlijk. Gelukkig maar dat velen dat niet deden en wel Joden in huis namen of zich anderszins verzetten. Ds. Kersten, een belangrijke voorman van de Gereformeerde gemeenten en kamerlid voor de SGP, stelde dat men de Duitsers als overheid moest erkennen op grond van deze tekst. Ik denk als hij zich anders had opgesteld dat er meer Joden en verzetsstrijders binnen zijn kring gered hadden kunnen worden. Gelukkig waren er ook leden van de Gergem die hem negeerden op dit punt en die hielpen de mensen die dat nodig hadden wel. De Gereformeerde Kerken die nu zijn opgegaan in de PKN konden door hun goede structuur en onderling vertrouwen tot een factor in het verzet uitgroeien.
Ds. Kersten mocht na de Tweede Wereldoorlog niet terugkomen als kamerlid vanwege zijn stellingname in de oorlog. Fascisme en Christendom zijn elkaars tegengestelden, dat had hij met zijn grote intelligentie moeten zien. Lafheid hoor je niet te verdedigen met bijbelteksten. Kijk dus een beetje uit met het letterlijk nemen van deze woorden. En de Nederlandse overheid bestaat bij de gratie van de burgers, en zo hoort dat ook in een democratie. Het is goed bij een discussie wel te kijken wat er in het verleden al eens over gezegd is, anders ben je gedoemd steeds dezelfde fouten te maken.

Thomas.

Ja, ik ken niet zoveel geschiedenis, had er ook een hekel aan, net als aardrijkskunde. Wat maakte het mij nu uit wat er wás gebeurd, en waar iets ligt ofzo. Ik leerde voor de cijfers en vergat het meteen.

Ja, natuurlijk heb ik wel een algemene basiskennis. Ja, ik wist wel dat wij landverraders hadden, en dat die ook werden vervolgd.
Maar ik wist dus niet dat dat ook uit de SGP kwamen...
Ja, lafheid dan, want ja als de regering niet volgens Gods wil handelt liggen de zaken anders.

Later op verder(winkels sluiten zo ;), fijne avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 18:40
 
SHANITA130 schreef:
Even opgezocht:

Daniël in de leeuwenkuil

Koning Darius, de Meder, had zo'n groot rijk dat hij van oost naar west en van zuid naar noord honderdtwintig stadhouders nodig had om zijn zaken te regelen. Boven hen stelde hij drie rijksbestuurders aan. Een van hen was Daniël, een balling uit Judea, die zo schrander en rechtvaardig was dat Darius hem over het gehele koninkrijk wilde aanstellen. Dit nu zinde de andere rijksbestuurders en de stadhouders niet. Afgunst rees in hen op en zij spanden samen tegen Daniël. De mannen zochten naar een reden om hem aan te klagen maar zij vonden er geen, want Daniël was de koning trouw. Toen zeiden zij tegen elkaar: "Wij zullen tegen deze Daniël geen enkele grond voor een aanklacht vinden, tenzij wij iets tegen hem vinden in de dienst van zijn God."

En zij verzonnen een list, en zij zeiden tegen hun koning: "Alle rijksbestuurders van het koninkrijk, alle oversten, stadhouders, raadsheren en landvoogden hebben zich beraden en vinden dat er een koninklijk besluit moet worden uitgevaardigd en een verbod vastgesteld, dat ieder die binnen dertig dagen een verzoek richt tot enige God of enig mens behalve tot u, o koning, in de leeuwenkuil zal worden geworpen. Vaardig dan nu, o koning, dat verbod uit en schrijf een bevelschrift, dat onveranderlijk is naar de wet der Meden en Perzen, die niet kan worden herroepen." En koning Darius deed wat zij hem vroegen.

Daniël wist dat het bevelschrift geschreven was maar trok zich net als elke andere dag terug in zijn vertrekken en loofde zijn God. Daar vonden de rijksbestuurders en stadhouders hem. Zij sleurden hem naar koning Darius en zeiden: "Daniël, een van de ballingen uit Judea, heeft geen acht geslagen op u, o koning. Heeft gij niet een verbod uitgevaardigd dat ieder mens die binnen dertig dagen een verzoek richt tot enige God of enig mens behalve tot u, o koning, in de leeuwenkuil zal worden geworpen?" De koning, die zeer gesteld was op Daniël, zon op middelen om hem te bevrijden. Tot zonsondergang gaf hij zich de moeite hem te redden. Maar de mannen drongen bij Darius aan en zeiden: "Weet, o koning, dat het een wet van Meden en Perzen is, dat geen enkel verbod of besluit dat de koning heeft uitgevaardigd, veranderd kan worden."

Daarop sprak koning Darius tot Daniël: "Uw God, die gij zo volhardend dient, die bevrijde u!" Hij liet Daniël in de leeuwenkuil werpen en hij liet de leeuwenkuil afsluiten met een zware steen, en hij ging terug naar zijn paleis en vreesde het ergste. Maar toen de wilde dieren Daniël zagen, verwelkomden zij hem als honden die zich verheugen over de thuiskomst van hun baas, zij likten zijn handen en kwispelden met hun staart en hem werd geen haar gekrenkt. Terwijl dit gebeurde, verscheen in Judea een engel aan de profeet Habakkuk en zei: "Breng voedsel naar Daniël, die in de leeuwenkuil zit." En de engel greep Habakkuk bij diens haar en zette hem in de leeuwenkuil, waar hij en Daniël samen de avondmaaltijd genoten. Daarna bracht de engel Habakkuk terug naar Judea.

De volgende morgen, bij het krieken van de dag, ging de koning, die de nacht vastend had doorgebracht, naar de leeuwenkuil om te zien wat er van Daniël geworden was. Zijn vreugde was groot toen hij ongedeerd bleek te zijn. "Mijn God heeft zijn engel gezonden en de muilen der leeuwen gesloten," zei Daniël, "en zij hebben mij geen kwaad gedaan, omdat ik voor Hem onschuldig ben bevonden; maar ook tegen u, o koning, heb ik geen misdaad begaan."

Toen gaf koning Darius het bevel om de vijanden van Daniël te halen. Zij zeiden dat de leeuwen geen honger hadden gehad, en dat Daniël om die reden ongeschonden was. Daarop nam de koning de proef op de som. Hij liet alle honderdtweeëntwintig vijanden van Daniël in de leeuwenkuil werpen, samen met hun vrouwen en kinderen, tweehonderdvierenveertig in getal, en de leeuwen hadden honger: allen werden in stukken gescheurd. Zelfs hun beenderen werden vermorzeld. En Daniël stond hoog in aanzien onder het koningschap van Darius en onder het koningschap van Kores, de Pers.



* * * EINDE * * *


De volgende morgen, bij het krieken van de dag, ging de koning, die de nacht vastend had doorgebracht, naar de leeuwenkuil om te zien wat er van Daniël geworden was. Zijn vreugde was groot toen hij ongedeerd bleek te zijn.

Dusz...dat was dan niet een echte slechte koning, want anders was niet zijn vreugde groot....

Maar ja, hij werd beïnvloed door andere onder hem hooggeplaatsten om slechte dingen te doen..

Ja...Laten wij bidden dat dat zover nooit zal komen in Nederland!


Dank Shanita..


Laatst aangepast door
HEIDE936
op zaterdag 4 mei 2013, 22:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 21:23
 
[quote=SHANITA130]Ja, ik ken niet zoveel geschiedenis, had er ook een hekel aan, net als aardrijkskunde. Wat maakte het mij nu uit wat er wás gebeurd, en waar iets ligt ofzo. Ik leerde voor de cijfers en vergat het meteen.

Ja, natuurlijk heb ik wel een algemene basiskennis. Ja, ik wist wel dat wij landverraders hadden, en dat die ook werden vervolgd.
Maar ik wist dus niet dat dat ook uit de SGP kwamen...



Nou die lafaards zaten in alle partijen hoor, echt niet alleen in de SGP, maar ik vind het heel naar dat men zoiets beweert op basis van de Bijbel. Vergeet niet dat in die tijd de voorlieden van de partijen heel veel gezag hadden. Hun standpunt telde zwaar en beinvloedde het gedrag van de volgelingen.

Er is overigens een kerkelijk protest geweest van alle kerken en hij tekende ook. Verder hebben heel veel mensen uit de SGP zich ondanks zijn uitspraken heel goed gehouden. Het verzet was groot bij de communisten en zeker ook bij een aantal kerken, vooral die kerken die maatschappelijk betrokken waren. Beide groepen waren heel verschillend maar hadden beide een duidelijke ideologie en een organisatie waarbij men elkaar kon vertrouwen. Dat was in de toenmalige wereld vol verraad ook hard nodig. De Rooms-Katholieke kardinaal de Jong was overigens ook onverzettelijk en moet met groot respect worden herdacht.

Thomas, houdt juist erg van geschiedenis, mogelijk voorkomt het fouten uit het verleden.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 4 mei 2013, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 22:45
 
Ja, nu pas redelijk recent ben ik idd geschiedenis met hele andere ogen gaan bekijken, ook wb oude films, hoe ze toen leefden, of films waarin gespeeld is dat het rond het jaar 1890 was.
:)
Vroeger als kind op de middelbare school, ja toen zag ik het nut niet; het was toch al gebeurd ;)

Ja, natuurlijk zaten die lafaards in alle partijen, ik schreef ook SGP...
Juist omdat de christelijk zijn, schokt me dat ff.
Ja, en juist de meest wrede kunnen het meest laf zijn.

Ja, nu vind ik geschiedenis ook erg belangrijk en het interesseert me nu weer wel, als er een programma, of een documentaire oid over is, of een oude klassieke film....Maar ja, echt veel kennis heb ik, ondanks hoge cijfers vroeger niet ;)

Ja, natuurlijk, dat is ook zo, er kan geleerd worden van geschiedenis, ja daarom ook het gezegde; 'de geschiedenis herhaald zich...'.

Ik vond trouwens de herdenking van de oorlogslachtoffers op de Dam erg mooi :)

Ja, ik heb gewoon een goed gevoel bij Maxima, Willen Alexander en Rutte :)

Vandaar.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 4 mei 2013, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 23:21
 
HEIDE936 schreef:
Dank Shanita..

Nou ja, als mijn post voor eentje van Thomas werd aangezien, ja, dan stijg ik weer een paar punten ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 01:05
 
SHANITA130 schreef:
Ja, maar nu noem je wel eventjes wat op.

Ja, naar dictators zoals Hitler hoef je natuurlijk, moet je zelfs niet naar luisteren.
Dan is burgerlijke ongehoorzaamheid wel op zijn plaats, zoals Joden in huis nemen, etc.

Maar ja, ik bedoel nu, als ik zo eens naar Willem Alexander, Maxima, Rutte kijk, ja, dan heb ik toch wel het gevoel dat ik hun sympathiek vind. en dat ze doen wat ik hun vermogen ligt, ja dat idee krijg ik.
(Nou volg ik nauwelijks politiek, heb er ook geen verstand van ook).
Maar ja, ik heb wel het idee, dat wij hier veilig en rustig leven.

Knipoog smiley

Fftjes, ik lees het nu pas....Babymoorden? Smiley die vol vragen zit
Jij doelt op abortus, ja, dat is toch wel zeker de beslissing van de moeder, en is hier helemaal niet verplicht, ik krijg zelfs de indruk dat de algemene opvattingen zijn dat men vindt dat je geen abortus moet doen..

Wij hebben een fantastisch koningshuis en ik zie in Willem en Maxima waardige opvolgers van Beatrix. Wat Rutte en ook Samson betreft, die hebben niet veel op met christelijke maaatstaven en zullen dan ook meer toestaan dan God wil gelijk abortus ja. Natuurlijk is het wel moeders keuze omdat te doen, maar mogen wij het leven dat God geeft zelf ten einde brengen dmv abortus, het is de staat die het geleagiseerd en wettig gemaakt heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 14:23
 
PIETER619 schreef:
Wij hebben een fantastisch koningshuis en ik zie in Willem en Maxima waardige opvolgers van Beatrix. Wat Rutte en ook Samson betreft, die hebben niet veel op met christelijke maaatstaven en zullen dan ook meer toestaan dan God wil gelijk abortus ja. Natuurlijk is het wel moeders keuze omdat te doen, maar mogen wij het leven dat God geeft zelf ten einde brengen dmv abortus, het is de staat die het geleagiseerd en wettig gemaakt heeft.

Ik weet nog van 25 jaar geleden dat abortus al kon...toen werd het als volgt gebracht: de embryo is een klompje cellen....nog helemaal geen mens.

Ja nu weet ik beter, bij natuurkunde lokaal stond een potje met een embryo van drie weken dacht ik, heel klein, maar je zag al alles, handjes, voetjes, gezichtje, geslacht, was een jongetje, ja ik keek daar vaak gefascineerd naar, van hoe oud zou die nu zijn als die door kon leven etc.

Ja verschrikkelijk, maar ja er zijn gelukkig ook veel organisaties hier die die meisjes en vrouwen bijpraten zeg maar om het niet te doen, en hun ook helpen. VBOK bijvoorbeeld.


Ja en Rutte, ja hoe weet je nu of hij christelijk is, ja Samson ken ik al helemaal niet, maar ja lijkt me wel een christelijke naam....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 13:02
 
PIETER619 schreef:
Wij hebben een fantastisch koningshuis en ik zie in Willem en Maxima waardige opvolgers van Beatrix. Wat Rutte en ook Samson betreft, die hebben niet veel op met christelijke maaatstaven en zullen dan ook meer toestaan dan God wil gelijk abortus ja. Natuurlijk is het wel moeders keuze omdat te doen, maar mogen wij het leven dat God geeft zelf ten einde brengen dmv abortus, het is de staat die het geleagiseerd en wettig gemaakt heeft.


Hoe ik over het kreuningshuis denk, is ondertussen wel bekend, denk ik.
Een illegaal zooitje ongeregeld dat parasiteert op de nederlandse samenleving.
Een jochie dat toevallig als eerste uit het geboortekanaal van zn ma gekropen is, dat is zijn enige kwalificatie, op intelligentie had hij het nooit gered. Het trouwen met een geblondeerde argentijnse dochter van een medeplichtige aan massamoord en daarmee een paar vertederende dochtertjes krijgen, is ook geen kwalificatie, dacht ik?

Maar goed... even over dhr. Rutte en dhr. Samsom....
Leg mij nu eens uit waarom ik respect zou moeten hebben voor mensen die Nederland al schaterlachend verkwanselen, failliet laten gaan en leegroven ten behoeve van een dictatoriaal bewind in Brussel.
Voor miljarden staat de overheid garant voor zuidelijke landen... een gigantische gok met ONS PENSIOENPOTJE voor ONZE oude dag!!
Ze gooien alles wat in Nederland is opgebouwd op de roulettetafel!!
Hebben ze u daar toestemming voor gevraagd?
Hebben ze sowieso weleens uw mening gevraagd over hun overdracht van souvereiniteit en vermogen naar "europa"?
Ja ooit 1 keer in 2005 .... de uitslag daarvan is gebruikt als popla wc-papier! koning, minister, staten generaal, schijt aan de bevolking hebben ze allemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 14:26
 
PIETER649 schreef:
Hoe ik over het kreuningshuis denk, is ondertussen wel bekend, denk ik.
Een illegaal zooitje ongeregeld dat parasiteert op de nederlandse samenleving.
Een jochie dat toevallig als eerste uit het geboortekanaal van zn ma gekropen is, dat is zijn enige kwalificatie, op intelligentie had hij het nooit gered. Het trouwen met een geblondeerde argentijnse dochter van een medeplichtige aan massamoord en daarmee een paar vertederende dochtertjes krijgen, is ook geen kwalificatie, dacht ik?

Maar goed... even over dhr. Rutte en dhr. Samsom....
Leg mij nu eens uit waarom ik respect zou moeten hebben voor mensen die Nederland al schaterlachend verkwanselen, failliet laten gaan en leegroven ten behoeve van een dictatoriaal bewind in Brussel.
Voor miljarden staat de overheid garant voor zuidelijke landen... een gigantische gok met ONS PENSIOENPOTJE voor ONZE oude dag!!
Ze gooien alles wat in Nederland is opgebouwd op de roulettetafel!!
Hebben ze u daar toestemming voor gevraagd?
Hebben ze sowieso weleens uw mening gevraagd over hun overdracht van souvereiniteit en vermogen naar "europa"?
Ja ooit 1 keer in 2005 .... de uitslag daarvan is gebruikt als popla wc-papier! koning, minister, staten generaal, schijt aan de bevolking hebben ze allemaal.


Ja, daar heb je gelijk in, dat is een anti-kwalificatie als je het goed bekijkt.

Ik weet nog, in een documentaire werd eens uitgelegd door prinses Margriet dat ze met Pieter van Vollenhoven trouwde omdat hij wél lid is van een vooraanstaand patriciërsgeslacht van het Koninkrijk der Nederlanden.

En dat ze nooit, ook al zou ze van zo iemand houden, met een gewone burger zou trouwen. Smiley die vol vragen zit

Ja, ik ben dat nooit vergeten...

Maar ja, trouwen met bijvoorbeeld een loodgieter oid, ja dat kan niet als je prinses bent, ja of je verliest titels enzo., maar trouwen met de dochter waarvan de vader medeplichtig is aan massamoord kan weer wel Smiley die vol vragen zit

Nou kan Máxima daar natuurlijk niets aan doen, en ik had begrepen dat haar vader werd gedwongen, net als in de 2de wereld oorlog ook Duitsers werden gedwongen tot dingen.

Maar ja, tis wel heel dubbel...

En over je 2de stuk, ja ik lees weleens dingen...Ja, moeilijk hoor.

Aan de ene kant gelijk, aan de ander kant, ja, omdat ik ziek ben, en ja dat is dus wel echt zo, 80-100% afgekeurd, krijg ik dus en hulp en een inkomen van de staat....

S. Dubbel gevoel... Smiley die vol vragen zit

Ik hoop zo dat het allemaal goed komt met Europa, en dat we weer uit de crises komen, ja, dat zou heerlijk zijn...

Ja, in 1930, zeker in Amerika was er ook zo een crises als nu, ja wel erg hoor als je je dat beseft...

ps: Ik wou vanmiddag ff een link zetten van klokkenluideronline.is, over Rutte, maar ja, die site is sinds gisteren offline..... Smiley die vol vragen zit

http://www.waarinholland.nl/2013/06/klokkenluideronline-door-mysterieuze-storing-offline/#sthash.0yA8OeSi.dpufhttp://www.waarinholland.nl/2013/06/klokkenluideronline-door-mysterieuze-storing-offline/

Hier in deze link hierboven is er iets over te lezen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 15 juni 2013, 17:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 21:13
 
SHANITA130 schreef:


En over je 2de stuk, ja ik lees weleens dingen...Ja, moeilijk hoor.

Aan de ene kant gelijk, aan de ander kant, ja, omdat ik ziek ben, en ja dat is dus wel echt zo, 80-100% afgekeurd, krijg ik dus en hulp en een inkomen van de staat....

S. Dubbel gevoel... Smiley die vol vragen zit

Ik hoop zo dat het allemaal goed komt met Europa, en dat we weer uit de crises komen, ja, dat zou heerlijk zijn...

Ja, in 1930, zeker in Amerika was er ook zo een crises als nu, ja wel erg hoor als je je dat beseft...

.



Dat jij een inkomen van de staat krijgt en hierdoor een zelfstandig bestaan kunt leiden, dat is niet zo zeer de staat die daar voor zorgt, daar zorgen de belastingbetalers voor.
Die belastingbetalers krijgen het zelf steeds krapper en gaan dus ook minder belasting betalen.
Van datgene dat de staat binnenkrijgt, moeten steeds meer monden gevoed worden, het aantal werklozen stijgt met de dag!!
De zuidelijke landen blijven een gigantisch risico, ministers De Jager, Rutte en Dijsselbloem hebben zich voor tientallen miljarden garant gesteld....

Er komt een moment dat de pot leeg is....
Dat moment duurt niet meer zo lang
En ja.... dan krijg jij opeens ook veel minder en is het nog maar de vraag of jij zelfstandig kunt blijven wonen.
Het zal wel beginnen met gaarkeukens waar je je prakkie op kan komen halen.

Maar Willem de Overbodige en zn vrouwtje met schattige kindjes zullen daar geen last van hebben hoor, vreest niet Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 11:48
 
[quote=PIETER649]Dat jij een inkomen van de staat krijgt en hierdoor een zelfstandig bestaan kunt leiden, dat is niet zo zeer de staat die daar voor zorgt, daar zorgen de belastingbetalers voor.
Ja, en de belastingbetalers betalen weer aan de staat. Dat geld is van de staat. Dus deze vlieger gaat helemaal niet op Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Die belastingbetalers krijgen het zelf steeds krapper en gaan dus ook minder belasting betalen.
Nee, juist meer. Het is niet zo, ik heb het krapper dus ik ga maar eens wat minder belasting betalen, jij zou wel moeten. en dat wordt steeds meer, wat jij gaat betalen.Van datgene dat de staat binnenkrijgt, moeten steeds meer monden gevoed worden, het aantal werklozen stijgt met de dag!!Dat bedoel ik dus.
De zuidelijke landen blijven een gigantisch risico, ministers De Jager, Rutte en Dijsselbloem hebben zich voor tientallen miljarden garant gesteld....

Ja, dan moet je daar zijn, en bij de giganten bonussen en fraude bedrijfsleven, maar niet, van 'wij als belastingbetaler betalen jou inkomen', want dat is dus niet zo', die belasting gaat naar de staat, die belasting ís van de staat, niet van jou, iig niet meer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en die doet ermee wat zij wil, en dat is onder andere mijn inkomen waar ík recht op heb, betalen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Er komt een moment dat de pot leeg is....
Dat moment duurt niet meer zo lang
En ja.... dan krijg jij opeens ook veel minder en is het nog maar de vraag of jij zelfstandig kunt blijven wonen.eindtijddoemdenkers

Ja, en dan kan jij ineens niet meer bij je bankrekening, zoals nu in sommige delen van de wereld al het geval is omdat banken het geld niet hebben, en dan kan jij je huis verkopen. Etc.

Ja, ik hou niet van dat doemdenken, dat kan wel zo zijn, ja, en dan, dan ga ik naar gaarkeukens, ja? En dan?


Het zal wel beginnen met gaarkeukens waar je je prakkie op kan komen halen.
En het zal ook beginnen dat jij je mooie huisje mag gaan verkopen.

Ik leef nu.

Maar Willem de Overbodige en zn vrouwtje met schattige kindjes zullen daar geen last van hebben hoor, vreest niet Kotsende smiley

Ik vrees niet, ik denk weleens, de mensen met tonnen op de bank die kunnen vrezen, en niet dat ik dat leuk vind, maar ik heb niet zoveel te verliezen, maar als iemand zijn hele leven heeft gespaard en dan niet meer bij zijn eigen geld kan, deze scenario's zijn er ook. Of bedrijven die failliet gaan...Dat zie je nu ook al.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 16 juni 2013, 12:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 13:02
 
PIETER649 schreef:
Hoe ik over het kreuningshuis denk, is ondertussen wel bekend, denk ik.
Een illegaal zooitje ongeregeld dat parasiteert op de nederlandse samenleving.
Een jochie dat toevallig als eerste uit het geboortekanaal van zn ma gekropen is, dat is zijn enige kwalificatie, op intelligentie had hij het nooit gered. Het trouwen met een geblondeerde argentijnse dochter van een medeplichtige aan massamoord en daarmee een paar vertederende dochtertjes krijgen, is ook geen kwalificatie, dacht ik?

Maar goed... even over dhr. Rutte en dhr. Samsom....
Leg mij nu eens uit waarom ik respect zou moeten hebben voor mensen die Nederland al schaterlachend verkwanselen, failliet laten gaan en leegroven ten behoeve van een dictatoriaal bewind in Brussel.
Voor miljarden staat de overheid garant voor zuidelijke landen... een gigantische gok met ONS PENSIOENPOTJE voor ONZE oude dag!!
Ze gooien alles wat in Nederland is opgebouwd op de roulettetafel!!
Hebben ze u daar toestemming voor gevraagd?
Hebben ze sowieso weleens uw mening gevraagd over hun overdracht van souvereiniteit en vermogen naar "europa"?
Ja ooit 1 keer in 2005 .... de uitslag daarvan is gebruikt als popla wc-papier! koning, minister, staten generaal, schijt aan de bevolking hebben ze allemaal.

Ik ben het volledig met je eens dat er maar ÉÉN grote Koning behoort te zijn, en het gaat ook gebeuren, wat een geluk dat dan geen mens persoon meer baas zal zijn maar Iemand die werkelijk het goede met ons voor heeft gaat regeren.

Leve onze zekerheden , moeten we eigenlijk Lukas 12 de versen 22 t/m 34 maar uit de Bijbel halen, en hen die het moeilijk hebben en ver onder armoede grens leven, bijv hen uit Moldavië maar leren dat ze "christelijk" moeten worden? Ik denk dat de tekst "Wat u hun hebt gedaan, heeft u aan Mij gedaan, dan wel ter sprake kan komen, of niet dan?


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 juni 2013, 17:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:23
 
Shanita, ik heb bewondering voor jouw redenatie Clown smiley

fantastisch, echt waar!!!

ik geniet zoooo van jouw uitspraken dat ik eigenlijk niets tegenin WIL brengen, dat iemand zo een mooie kijk op de wereld en de financiele structuur kan hebben Verliefde smiley

Toch even 1 klein dingetje:

Als een ondernemer nu 100.000 euro verdiend, betaald hij daarvan ongeveer de helft aan belastingen.
Met die 50.000 euro betaald de staat haar dingen, zoals haar ambtenaren, jouw salaris en de kosten van europa.

Maar oops... door de crisis en lastenverzwaring, verdiend die ondernemer nog maar 70.000 en betaald nog maar 35.000 aan de staat (belastingen)
Wat nu?
De overheid krijgt minder binnen maar moet nog steeds alles betalen, de ambtenaren, europa en jouw inkomen.....

Helaas zijn er heel veel mensen die nu minder inkomen hebben en dus minder aan de staat betalen.

De staat is eigenlijk gewoon een Shanita in het groot.
Als de portemonnee leeg is, istie leeg.
Dus als er minder binnenkomt, kan er ook minder uit.

En zo simpel ligt het, maar of jij het snapt... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:56
 
PIETER649 schreef:
Shanita, ik heb bewondering voor jouw redenatie Clown smiley

fantastisch, echt waar!!!

ik geniet zoooo van jouw uitspraken dat ik eigenlijk niets tegenin WIL brengen, dat iemand zo een mooie kijk op de wereld en de financiele structuur kan hebben Verliefde smiley

Toch even 1 klein dingetje:

Als een ondernemer nu 100.000 euro verdiend, betaald hij daarvan ongeveer de helft aan belastingen.
Met die 50.000 euro betaald de staat haar dingen, zoals haar ambtenaren, jouw salaris en de kosten van europa.

Maar oops... door de crisis en lastenverzwaring, verdiend die ondernemer nog maar 70.000 en betaald nog maar 35.000 aan de staat (belastingen)
Wat nu?
De overheid krijgt minder binnen maar moet nog steeds alles betalen, de ambtenaren, europa en jouw inkomen.....

Helaas zijn er heel veel mensen die nu minder inkomen hebben en dus minder aan de staat betalen.

De staat is eigenlijk gewoon een Shanita in het groot.
Als de portemonnee leeg is, istie leeg.
Dus als er minder binnenkomt, kan er ook minder uit.

En zo simpel ligt het, maar of jij het snapt... Smiley die vol vragen zit

We hebben gelukkig een Hemelse Vader die voor ons zorgt. Ik vraag me ook wel eens af hoe het allemaal verder zal gaan in deze crisis. Maar God zegt: wees in geen ding bezorgd Knipoog smiley
We mogen ons vertrouwen op de Here stellen en dat doe ik dan ook maar Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 18:58
 
JANE410 schreef:
We hebben gelukkig een Hemelse Vader die voor ons zorgt. Ik vraag me ook wel eens af hoe het allemaal verder zal gaan in deze crisis. Maar God zegt: wees in geen ding bezorgd Knipoog smiley
We mogen ons vertrouwen op de Here stellen en dat doe ik dan ook maar Knipoog smiley


gelijk heb je!!!
duidelijk is wel dat je het van "de boven ons gestelden" NIET hoeft te verwachten.... integendeel zelfs....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 19:07
 
[quote=PIETER649]Shanita, ik heb bewondering voor jouw redenatie Clown smiley

fantastisch, echt waar!!!

Wat heerlijk Clown smiley

ik geniet zoooo van jouw uitspraken dat ik eigenlijk niets tegenin WIL brengen, dat iemand zo een mooie kijk op de wereld en de financiele structuur kan hebben Verliefde smiley

Daar heb ik helemaal geen kijk op: ben alleen even klaar met mensen die míj beschuldigen dat zíj míjn inkomen betalen, en dat wordt dan vaak zo gezegd, op zo'n manier, dat ik mij daarvoor ook nog eens heel schuldig behoor te voelen.

Die betaald de staat. Knipoog smiley
En waarvan? Van de kas. Ja, dat jou belasting daar ook misschien toevallig bij ligt, is niet mijn probleem, snap je?

En zelfs al wordt er gefraudeerd met uitkeringen wat ik natuurlijk niet goedkeur, dan is de kostenpost van fraude in het bedrijfsleven nog een paar duizenden keren zo hoog.

Maar ja, het is veel makkelijker je gal te spuien over de crises, naar wat bijstandsmoeders, of ernstig zieken met een uitkering, en die als dé zondebok zien, dan te kijken hoe het nu echt komt.

Want de verhoudingen zijn zoek, als iemand met drie Mercedesen, twee huizen, mij even gaat beschuldigen dat ik van Zíjn geld leef, terwijl ik nét 900 euro krijg per maand, dan zijn de verhoudingen zoek.

Ik zal nooit een auto kunnen kopen zelfs niet de allergoedkoopste voor 7000 euro. Ik zal nooit op vakantie kunnen. Heb het bij tijden erg zwaar omdat ik ziek ben en dat is geen klagen dat is mededelen.

En als het dan een tijdje wel goed gaat, zoals de laatste tijd steeds vaker het geval is en ik ben gelukkig en erg dankbaar dat ik een inkomen krijg, dan zal ik mij eventjes schuldig moeten voelen?
Echt niet.
Ik ben wel dankbaar voor mijn uitkering.

Maar ja, er zitten mensen bij die bijvoorbeeld zeggen ik hoef gelukkig niet te werken, ja, ik zei dat weleens, maar ik bedoelde, van; 'ik zou dat nu niet eens kúnnen....Maar ja het kan ook op een andere manier gezegd worden idd. van ik kan lekker uitslapen.(en zo lekker is dat niet hoor....als je niet inventief bent en je zoekt geen contacten in buurthuizen, vrijwilligerwerk, inloophuizen, dan is je wereldje echt heel klein, zeker als je dan ook nog eens geen kinderen hebt, en nagenoeg geen contact familie.

En als je je daar dan bovenuitwerkt, door toch de deur uit te gaan, vrijwilligerswerk doen, naar inloophuizen waar je mee kan eten voor 6 euro, en toch wat contacten maakt, ja, dan krijg je gewoon te horen van sommigen van ja, jij profiteert van ónze centen...
Daarom denkt mijn omgeving dat ik werk....


Toch even 1 klein dingetje:

Als een ondernemer nu 100.000 euro verdiend, betaald hij daarvan ongeveer de helft aan belastingen.
Met die 50.000 euro betaald de staat haar dingen, zoals haar ambtenaren, jouw salaris en de kosten van europa. Nee, mijn inkomen.

Maar oops... door de crisis en lastenverzwaring, verdiend die ondernemer nog maar 70.000 en betaald nog maar 35.000 aan de staat (belastingen)
Wat nu?
De overheid krijgt minder binnen maar moet nog steeds alles betalen, de ambtenaren, europa en jouw inkomen.....

Helaas zijn er heel veel mensen die nu minder inkomen hebben en dus minder aan de staat betalen.

De staat is eigenlijk gewoon een Shanita in het groot.
Als de portemonnee leeg is, istie leeg.
Dus als er minder binnenkomt, kan er ook minder uit.

Mijn portomonee is niet leeg Knipoog smiley , ik ben zo slim om gewoon de allergoedkoopste dingen te kopen, en anders wachten tot iets is afgeprijst.
en ik krijg weleens iets wat iemand anders wegdoet, of ik kijk in de kringloopwinkel.

En ik ga niet, zoals je vaak hoort in het bedrijfsleven, grote gokken wagen met anderen hun geld, en mezelf grote bonussen geven van anderen hun geld.

En zo simpel ligt het, maar of jij het snapt... Smiley die vol vragen zit

Ik snap het, ik naar de gaarkeukens, en jij niet meer bij je geld kunnen(banken failliet).
En ja, ik blijf zelf hopen dat de crises zich hersteld.
Want ik wil dit ook niet.


Maar ik weiger mijzelf als onderdeel te zien van de zondebok, terwijl er een echte zondebok is, de fraude in het bedrijfsleven.
En zo simpel ligt het, maar of jij het snapt... Smiley die vol vragen zit


Verliefde smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 16 juni 2013, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 19:47
 
JANE410 schreef:
We hebben gelukkig een Hemelse Vader die voor ons zorgt. Ik vraag me ook wel eens af hoe het allemaal verder zal gaan in deze crisis. Maar God zegt: wees in geen ding bezorgd Knipoog smiley
We mogen ons vertrouwen op de Here stellen en dat doe ik dan ook maar Knipoog smiley

Ja, ik snáp ook wel dat mensen bezorgt zijn. Natuurlijk.

Als iemand zijn hele leven heeft lopen sparen om een huis te kopen en nu het risico loopt dat ie dat kwijtraakt, of zoals ik 20 jaar lang intensieve zware therapie, en nu bén ik dan beter en zou ik naar de gaarkeukens moeten.

Maar, de schuld afschuiven op uitkeringstrekkers, ja, vind ik niet kunnen als je kijkt wat er zich aan fraude in het bedrijfsleven afspeelt.
En dat hoor je vaak, me buren, iedereen in deze flat denkt dat ik gewoon werk...(waarom denk je dat ik dat zeg: zelfbescherming)
Als ik weleens hoor wat men allemaal durft te zeggen over uitkeringstrekkers. Egoïstische uitvreters, die lui zijn, bijvoorbeeld.

En alleen deze zin al: Wíj betalen jóu inkomen van óns belastinggeld(en dan heel beschuldigend uitgesproken, voor wie de gevoelswaarde van deze zinnen niet voelt). en dan de enorme haat die er vanuit gaat....

Ja, dan kan ik ook wel zeggen, ja die @#$%$# fraudeurs in het bedrijfsleven(wat dan ook nog duizendenkeren zo hoog is, die kostenpost), maar ja niet iedereen is zo, en vaak, lang niet iedereen.
Maar ja, dáár hoor ik nooit iets over...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 16 juni 2013, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 19:59
 
[ Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 19:07 quote=SHANITA130]

HEAR HEAR, gelijk de Engelsen zeggen als iemand een goed verhaal heeft. Fantatastisch dta de Heer je nabij is en blijft, dat het beter gaat momenteel. Ik hoop en bid dat je nog meer zegennigen mag ontvangen, dat ondanks de geboekte vooruitgang, het leven nog dragelijker mag worden voor jou.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 juni 2013, 20:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:04
 
PIETER619 schreef:
[ Geplaatst: zondag 16 juni 2013, 19:07 quote=SHANITA130]HEAR HEAR, gelijk de Engelsen zeggen als iemand een goed verhaal heeft. Fantatastisch dta de Heer je nabij is en blijft, dat het beter gaat momenteel. Ik hoop en bid dat je nog meer zegennigen mag ontvangen, dat ondanks de geboekte vooruitgang, het leven nog dragelijker mag worden voor jou.

Dank Pieter619!

Het gaat, eigenlijk eerlijk gezegd veel beter.
Dank je!!! Knipoog smiley Lachende smiley
Ik trek me weleens teveel aan, aan verdriet van anderen, die hun bedrijf zijn kwijtgeraakt, wat hun hele leven was. Want ja, met die mensen kom ik natuurlijk in aanraking...
Ja, dat blijft me toch echt ff bij, gaat me niet in de koude kleren zitten zeg maar.
Ik moet dan echt eigenlijk als het ware, het van me afschudden, anders zou het me zelfs nog kunnen beïnvloeden dat gevoel van totale verslagenheid wat je dan bij zo iemand ziet, en eigenlijk ook zelf voelt op dat moment dan. en ook later.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 16 juni 2013, 20:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:11
 
PIETER649 schreef:
Dat jij een inkomen van de staat krijgt en hierdoor een zelfstandig bestaan kunt leiden, dat is niet zo zeer de staat die daar voor zorgt, daar zorgen de belastingbetalers voor.
Die belastingbetalers krijgen het zelf steeds krapper en gaan dus ook minder belasting betalen.
Van datgene dat de staat binnenkrijgt, moeten steeds meer monden gevoed worden, het aantal werklozen stijgt met de dag!!
De zuidelijke landen blijven een gigantisch risico, ministers De Jager, Rutte en Dijsselbloem hebben zich voor tientallen miljarden garant gesteld....

Er komt een moment dat de pot leeg is....
Dat moment duurt niet meer zo lang
En ja.... dan krijg jij opeens ook veel minder en is het nog maar de vraag of jij zelfstandig kunt blijven wonen.
Het zal wel beginnen met gaarkeukens waar je je prakkie op kan komen halen.

Maar Willem de Overbodige en zn vrouwtje met schattige kindjes zullen daar geen last van hebben hoor, vreest niet Kotsende smiley

Vind het eigenlijk niet gepast dat jij Shanita hier beschuldigd dat zij ondanks wat haar is overkomen, haar d eschuld geeft dat jij (als belasting betaler) haar mede moet verzorgen en zo niet 3x maar sechts 2 x op vakantie kan in het jaar. Jamme rdat ook jou opgepotte centen daar deel van moeten uitm aken mv bepaalde belastingen uitmaken.

"Heb uw naaste lief" en gunnen we iedereen een goed leven, zonder extra's maar een goed leven dus, of is het toch ikke ike. Bedenk dta het een zegen is dat jij het zo goed hebt, maar het kan tot last zijn als je er verkeerd mee omgaat.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 juni 2013, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:32
 
PIETER619 schreef:
Vind het eigenlijk niet gepast dat jij Shanita hier beschuldigd dat zij ondanks wat haar is overkomen, haar d eschuld geeft dat jij (als belasting betaler) haar mede moet verzorgen en zo niet 3x maar sechts 2 x op vakantie kan in het jaar. Jamme rdat ook jou opgepotte centen daar deel van moeten uitm aken mv bepaalde belastingen uitmaken.

"Heb uw naaste lief" en gunnen we iedereen een goed leven, zonder extra's maar een goed leven dus, of is het toch ikke ike. Bedenk dta het een zegen is dat jij het zo goed hebt, maar het kan tot last zijn als je er verkeerd mee omgaat.



Weet je wat??

ik geef 100.000 euro aan jou als jij aan kunt tonen dat ik in mijn bijdragen op dit onderwerp Shanita beschuldig, oftewel verwijt, dat zij doordat ze een uitkering heeft, op mijn zak teert of schuldig zou zijn aan welke economische crisis dan ook!

In mijn betoog geef ik aan dat die wanbestuurders in de politiek er voor zorgen dat de gemiddelde inwoner van Nederland er financieel heel hard op achteruit zal gaan.

Daarbij vind ik 2x per jaar op vacantie al zat, want 3x bevalt me niet.
Ook al kan ik het inderdaad makkelijk betalen.
Tevens onderhoud ik niemand in Nederland want ik betaal belasting in Duitsland.
Enne Shanita.... ik heb helemaal geen 1 mercedes.
Mercedes is een woonwagenmerk waar oudijzerboeren enzo in rijden.
Er staan hier wel n paar BMW´s voor de deur, daar zal ik het mee moeten doen, tis nie anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:46
 
PIETER649 schreef:
Weet je wat??

ik geef 100.000 euro aan jou als jij aan kunt tonen dat ik in mijn bijdragen op dit onderwerp Shanita beschuldig, oftewel verwijt, dat zij doordat ze een uitkering heeft, op mijn zak teert of schuldig zou zijn aan welke economische crisis dan ook!

In mijn betoog geef ik aan dat die wanbestuurders in de politiek er voor zorgen dat de gemiddelde inwoner van Nederland er financieel heel hard op achteruit zal gaan.

Daarbij vind ik 2x per jaar op vacantie al zat, want 3x bevalt me niet.
Ook al kan ik het inderdaad makkelijk betalen.
Tevens onderhoud ik niemand in Nederland want ik betaal belasting in Duitsland.
Enne Shanita.... ik heb helemaal geen 1 mercedes.
Mercedes is een woonwagenmerk waar oudijzerboeren enzo in rijden.
Er staan hier wel n paar BMW´s voor de deur, daar zal ik het mee moeten doen, tis nie anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het was niet echt persoonlijk naar jou, vandaar dat ik ook mercedessen schreef, en andere dingen ook anders schreef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:50
 
JANE410 schreef:
We hebben gelukkig een Hemelse Vader die voor ons zorgt. Ik vraag me ook wel eens af hoe het allemaal verder zal gaan in deze crisis. Maar God zegt: wees in geen ding bezorgd Knipoog smiley
We mogen ons vertrouwen op de Here stellen en dat doe ik dan ook maar Knipoog smiley


Helemaal waar!
Vest op prinsen geen vertrouwen,
Waar men nimmer heil bij vind!

Gelukkig hebben we een Hemelse Vader bij wie we dagelijks mogen aankloppen, geef ons heden ons dagelijks brood........
Waarom staat er in het gebed niet Geef ons voor de komende 40 jaar ons dagelijks brood?
Omdat God wilt dat we Hem dagelijks nodig hebben en we dagelijks bij Hem aan mogen kloppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:51
 
SHANITA130 schreef:
Ja, ik snáp ook wel dat mensen bezorgt zijn. Natuurlijk.

Als iemand zijn hele leven heeft lopen sparen om een huis te kopen en nu het risico loopt dat ie dat kwijtraakt, of zoals ik 20 jaar lang intensieve zware therapie, en nu bén ik dan beter en zou ik naar de gaarkeukens moeten.

Maar, de schuld afschuiven op uitkeringstrekkers, ja, vind ik niet kunnen als je kijkt wat er zich aan fraude in het bedrijfsleven afspeelt.
En dat hoor je vaak, me buren, iedereen in deze flat denkt dat ik gewoon werk...(waarom denk je dat ik dat zeg: zelfbescherming)
Als ik weleens hoor wat men allemaal durft te zeggen over uitkeringstrekkers. Egoïstische uitvreters, die lui zijn, bijvoorbeeld.

En alleen deze zin al: Wíj betalen jóu inkomen van óns belastinggeld(en dan heel beschuldigend uitgesproken, voor wie de gevoelswaarde van deze zinnen niet voelt). en dan de enorme haat die er vanuit gaat....

Ja, dan kan ik ook wel zeggen, ja die @#$%$# fraudeurs in het bedrijfsleven(wat dan ook nog duizendenkeren zo hoog is, die kostenpost), maar ja niet iedereen is zo, en vaak, lang niet iedereen.
Maar ja, dáár hoor ik nooit iets over...


Voel je vooral niet schuldig Shanita, jou verleden gelezen te hebben hier, tijdje geleden, dan vind ik dat je erg je best doet om je leven op te pakken, er iets goeds van te maken door vrijwilligers werk te doen en onder de mensen te komen via inloophuizen.
Heel belangrijk anders kom je in een isolement. Je bent goed bezig en de maatschappij kan niet eens meer zonder ons vrijwilligers.
Ik vind het best hard wat Pieter schrijft, maar misschien heeft hij wel een goede jeugd gehad en het geluk om altijd een baan te hebben.
Dan ben je een gezegend mens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2