ChristianMatch
 


Forum

Gezondheid!!!
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 07:41
 
Hier kan je weetjes kwijt over de algehele gezondheid.

En erover discussiëren.

Ik begin vast; ik heb iets belangrijks gevonden: De gevaren van ons drinkwater, fluoride en aspartaam.

Klik hier voor informatie!

Nou is er wel een tekst in het NT dat als we iets giftigs binnenkrijgen het ons niets zal doen. Wie weet waar die tekst staat? ik heb best lang lopen zoeken, ja het staat er weet alleen even niet waar, en ik heb al gekeken en gezocht, maar gestopt duurt te lang. Het schiet me wel te binnen.
Als die tekst me te binnenschiet zet ik hem erop.

Maar toch, ja, lichaam is van God gegeven, goed verzorgen, dus ja, opletten is wel ok denk ik.

Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 09:30
 
Ik moest even 3x niezen toen ik dit topic binnen kwam;)
Maar wel iets om over na te denken..

Om bij water te beginnen;Ik denk zelf dat het water hier wel goed is,
Het binnen krijgen van goede voedings stoffen..is hier in Nederland ook mogelijk..
Eten met mate ,en wat ik eet vindt ik belangrijk om mij gezond te voelen.

Dit wilde ik er voor nu even over kwijt..


Laatst aangepast door
HEIDE936
op woensdag 8 mei 2013, 09:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 12:17
 
En wat dachten jullie van deze:

http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk1.php
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 12:38
 
Dat artikel over drinkwater is wel heel erg achterhaald hoor. Er wordt in Nederland al heel lang geen fluoride meer aan ons drinkwater toegevoegd. Persoonlijk denk ik ook dat wij kwalitatief goed water hebben, geschikt om zo te drinken. Asparataam kan ik kort over zijn zou ik niet gebruiken is erg ongezond. Net zoals zoveel andere toegestane E nrs. Sinds ik ontdekt heb dat ik ziek wordt van E 621( Smaakversterker/vetsin) heb ik daar het e.e.a over gelezen. Ik gebruik het allemaal niet meer. Ook geen suiker. En ook geen melk trouwens, das voor het kalfje van de koe zeg ik altijd maar. Maar ja wel kaas en yoghurt dus dat klopt dan weer niet.
Volgens mij is de link tussen gezond eten en gezond zijn groter dan wij denken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:16
 
Dus water zuiveren door er kristallen en kwarts in te leggen en heel hard ZUIVER! te roepen is de oplossing? Dat wordt er tenminste in je link verteld,beetje vreemde site Knipoog smiley
Niet alle E-nummers zijn slecht en niet alle voeding maakt ziek,ik denk dat het gebruik van gezond verstand de beste methode is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:22
 
LANFY127 schreef:
En wat dachten jullie van deze:

http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk1.php

Deze site is van een orthomoleculiar genezer en het is wetenschappelijk bewezen dat die lariekoek verkondigen.
Als je een link hebt naar een serieus onderzoek waarin zijn conclusies onderbowd worden lees ik hem graag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:42
 
LANFY127 schreef:
En wat dachten jullie van deze:

http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk1.php

Hai Lanfy,

Tof deze link!

Ja, ik hoorde weleens hier en daar er wat over, maar ik wist deze zaken niet!

Dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 13:50
 
LEANNE226 schreef:
Deze site is van een orthomoleculiar genezer en het is wetenschappelijk bewezen dat die lariekoek verkondigen.
Als je een link hebt naar een serieus onderzoek waarin zijn conclusies onderbowd worden lees ik hem graag.

Ja, Leanne, ik gaf me reactie voordat ik de jouwe las...

Ja, ik las ook ergens laatst, weet even niet meer uit me hoofd waar, dat yoghurt, kwark en karnemelk weer niet goed zouden zijn, in tegenstelling tot gewone melk, of vla, vanwege de zuurtegraad.

Dat was dan ook weer ergens niet goed voor...die zuurtegraad en bacteriën.
Smiley die vol vragen zit
Ja, tegenstrijdig, ja ineens herinner ik me dat toen ik je reactie las.

Ja, waar las ik dat ook alweer? Ja, ik weet het even niet meer nu, maar ik weet wel dat dat artikel indruk maakte op me....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 8 mei 2013, 13:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 14:51
 
LEANNE226 schreef:
Deze site is van een orthomoleculiar genezer en het is wetenschappelijk bewezen dat die lariekoek verkondigen.
Als je een link hebt naar een serieus onderzoek waarin zijn conclusies onderbowd worden lees ik hem graag.

Dus omdat er orthomoleculair staat is alles wat er staat lariekoek? Das wel heel kort door de bocht Leanne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 17:56
 
LEANNE226 schreef:
Deze site is van een orthomoleculiar genezer en het is wetenschappelijk bewezen dat die lariekoek verkondigen.
Als je een link hebt naar een serieus onderzoek waarin zijn conclusies onderbowd worden lees ik hem graag.

Je hebt dus duidelijk mijn link niet gelezen! Het artikel, en dat had je kunnen weten als je het gelezen had, wordt onderbouwd met 105 referenties, niet alleen naar gerelateerde publicaties in de media maar ook naar wetenschappelijke onderzoeken!


http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk2.php

Ps, lees ze!

Ps2, dit is helemaal geen site van een orthemoleculair genezer! Het is alleen iemand die wetenschappelijke onderzoeken leesbaar maakt voor gewone mensen!


Laatst aangepast door
LANFY127
op woensdag 8 mei 2013, 18:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 8 mei 2013, 18:21
 
Ja, die indruk had ik ook...

Ik drink iig niet zo ontzettend veel melk meer als eerst en zeker nu ik dit lees niet.

Had al eerder dingen over melk gehoord, dat het toch niet zo goed was als men aanvankelijk dacht....

Aam de andere kant, orthomoleculiar, ja, daar heb ik nog nooit van gehoord, ik weet wel wat een molecuul is. Maar ja, ik had alleen bijna het hele stuk gelezen en ja, vond wel zinnige dingen.

Van alles met mate....;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 8 mei 2013, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 00:00
 
LANFY127 schreef:
Je hebt dus duidelijk mijn link niet gelezen! Het artikel, en dat had je kunnen weten als je het gelezen had, wordt onderbouwd met 105 referenties, niet alleen naar gerelateerde publicaties in de media maar ook naar wetenschappelijke onderzoeken!


http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk2.php

Ps, lees ze!

Ps2, dit is helemaal geen site van een orthemoleculair genezer! Het is alleen iemand die wetenschappelijke onderzoeken leesbaar maakt voor gewone mensen!

Ik heb die link zeker wel gelezen,de onderbouwing is slecht en de onderzoeken oud of vaag.
Misschien maakt mijn slechte ervaringen met natuurkundig genezers/schrijvers/therapeuten etc. mij wat hard in mijn oordeel,anderen vinden er wellicht wel hun heil in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 02:03
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb die link zeker wel gelezen,de onderbouwing is slecht en de onderzoeken oud of vaag.
Misschien maakt mijn slechte ervaringen met natuurkundig genezers/schrijvers/therapeuten etc. mij wat hard in mijn oordeel,anderen vinden er wellicht wel hun heil in.

Dus.....omdat jij er persoonlijk slechte ervaring mee hebt doe je het zo af? En waarom is de onderbouwing slecht? Kun je daar een voorbeeld van geven? Kun jij betere onderzoeken aantonen die hier het tegendeel van bewijzen? En natuurlijk kan een onderzoek oud zijn, maar is het daarom ook minder waar? Tenslotte kom ik met verifieerbare referenties, zoals je kunt nagaan, en jij wilt die weerleggen met je gevoel en ervaring!? Alsof dat wetenschappelijke referenties zijn!? Ben benieuwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 02:04
 
Kortom, toon aan door middel van wetenschappelijke onderzoeken dat het drinken van melk wel gezond is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 06:21
 
LANFY127 schreef:
Kortom, toon aan door middel van wetenschappelijke onderzoeken dat het drinken van melk wel gezond is!


Ik heb eens gebladerd door de hele lijst van referenties. Nummer 80:http://fristi.nl/

Als dit moet bewijzen dat melk ongezond is.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dus nog meer links aangeklikt, sommigen bestaan niet, sommigen verwijzen wel naar medische artikelen maar het woord melk (of milk) nergens te vinden. Dus de bewijslijst is lang, de bewijslast mager.
Ik lees wel enkele artikelen die ontkrachten dat veel melk drinken goed voor je botten is, dat is inderdaad correct.

En ja het is al heel lang bekend dat het grootste deel van de wereld niet tegen melk kan. En laten we eerlijk zijn teveel van iets is nooit goed.


Laatst aangepast door
ANNA415
op donderdag 9 mei 2013, 06:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 06:29
 
En dan nog eens wat.
Ik werk in het vlees... Ach hele overheidsdiscussies over vlees uit Amerika, daar zitten hormonen in, dus slecht voor de gezondheid.

Ik weet het niet maar volgens mij is het heel normaal om vrouwen in Nederland vanaf puberteit vol te stoppen met hormonen Gefrustreerde smiley
http://www.telegraaf.nl/vrouw/magazine/21484350/___Ze_overleed_door_de_Diane-35_pil___.html
http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/19836_mogelijk_tien_doden_door_pil_diane_35/

Geef mij dan maar een glas melk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: donderdag 9 mei 2013, 21:13
 
ANNA415 schreef:
Ik heb eens gebladerd door de hele lijst van referenties. Nummer 80:http://fristi.nl/Als dit moet bewijzen dat melk ongezond is.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dus nog meer links aangeklikt, sommigen bestaan niet, sommigen verwijzen wel naar medische artikelen maar het woord melk (of milk) nergens te vinden. Dus de bewijslijst is lang, de bewijslast mager.
Ik lees wel enkele artikelen die ontkrachten dat veel melk drinken goed voor je botten is, dat is inderdaad correct.

En ja het is al heel lang bekend dat het grootste deel van de wereld niet tegen melk kan. En laten we eerlijk zijn teveel van iets is nooit goed.

Haha, referentie nummer 80 gaat alleen over de samenstelling van Fristi! Niks meer en niks minder! Totaal niet of melk wel of niet gezond is! Op de rest van je argumentatie ga ik niet in, dat zou ik op dezelfde manier kunnen doen, maar met je laatste alinea ben ik het volkomen eens! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 22:01
 
Sorry, ik ben nieuw hier, maar is het einde van dit topic? Ik ben ook niet altijd online, helemaal vanwege mijn drukke werk, maar als er zo traag gereageerd wordt, dat snap ik niet! Maar misschien is dit gewoon een slow down forum?!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 00:28
 
Nou, ik drink nu lang niet zoveel melk meer, want ik had al wat dingen gehoord, en ja, nu dat artikel wat Lanfy hierop zette. Ja, ze me wel tot nadenken.....
Maar ja, ik ben ook gestopt met Brinta +Canderel, die 2 zijn bij mekaar gaan horen, Brinta zonder Canderel, ja, is als patat zonder (veel Kwijlende smiley ) mayoniase.....

Dus ja, je moet wat, en ja, nu ben ik toetjes aan het uitproberen van Mona, Dr. Oetker, Danone, Almhof, Melkunie, etc. Kwijlende smiley

Ja, en daar zit dus ook weer melk in, behalve in de soja producten van Alpro Soja. Die trouwens ook wel lekker zijn.
Maar niet zo lekker als toetjes op basis van melk...Vind ik....
Maar ja, alles met mate, ja, daar kan je niet echt op stuk lopen natuurlijk....

Ja, en warm eten doe ik momenteel niet thuis, maar ja bij anderen...Dus ja, daar heb ik geen om kijken naar.
Maar ja daar let ik ook wel op; niet teveel vlees bijvoorbeeld. Want ja, daar zitten weer hormonen in, en antibiotica die preventief aan dieren worden gegeven, en die krijg je dan binnen, ja, en als je zelf dan echt iets hebt, een ontsteking/infectie, ja, dan ben je resistent geworden voor antibiotica, of penicilline.

En ja broodbeleg, neem ik rood rundvlees, maar ja, dat probeer ik dan ook wel weer te beperken. En, Nutella Kwijlende smiley

Ja, en in het water zit weliswaar geen fluoride meer in Nederland, maar ja wel veel medicijnen die zijn er bijna niet uit te filteren, dus ja, dan krijg je ook veel hormonen, en medicatie binnen. Zie 1ste link in dit topic van mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 22:50
 
LANFY127 schreef:
Haha, referentie nummer 80 gaat alleen over de samenstelling van Fristi! Niks meer en niks minder! Totaal niet of melk wel of niet gezond is! Op de rest van je argumentatie ga ik niet in, dat zou ik op dezelfde manier kunnen doen, maar met je laatste alinea ben ik het volkomen eens! Lachende smiley

Jammer dat je er niet verder op ingaat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:10
 
interessante link over koemelk:

http://www.youtube.com/watch?v=ncFadYf4DAU

Zelf drink ik nooit melk, ik krijg er altijd last van, vooral veel slijmvorming. Verder haal ik sowieso nooit dierlijke producten in huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:14
 
Wat voel ik me een gelukkig mens...
Ik kan en mag alles eten en drinken...

Mag me ook gelukkig prijzen dat ik ook bijna nooit ziek ben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:18
 
Shanita schreef:

Hier kan je weetjes kwijt over de algehele gezondheid.

En erover discussiëren.

Begin april dit jaar ben ik planteneter geworden. Ik krijg nog weleens wat dierlijke producten binnen bij bijvoorbeeld taart op het werk of een broodje gezond als ik met iemand lunch, maar voor een dikke 95% eet ik toch wel plantaardig. En dan moet je denken aan grote hoeveelheden plantaardig voedsel, dus niet de 2 ons groenten en 2 stuks fruit, daarnaast noten, zaden, paddestoelen.

Sinds die tijd heb ik al een aantal gezondheidsvoordelen gemerkt.

1) Mijn tandsteen ging in die periode voor 75% weg (!). Dat is de eerste maal dat ik dat ooit meemaakte, dat het minder werd, normaal wordt het alleen maar meer. Van de tandarts kreeg ik afgelopen week complimenten dat mijn gebit er zo blakend goed uitzag.

2) geen buikpijn meer. Daar had ik geregeld last van.

3) een stuk stabieler emotioneel door de dag heen, doordat er denk ik veel minder schommelingen zijn in de bloedsuikerspiegel

4) meer energie.

Kun je nagaan...en ik ben nog maar 1,5 maand bezig. Onderzoeken zeggen me niet veel, de praktijk bewijst het voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 11:09
 
Zo, indrukwekkend en eigenlijk ook een bewijs!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 13:22
 
Ja zie je wat eten voor je kan doen
Ikzelf eet sinds een paar maanden zonder enige toevoegingen van schadelijke Enrs en zonder suiker. Veel groenten en fruit en liefst biologisch vlees vis ei enz> Als zuivel alleen goeie kaas en yoghurt.
Het heeft mijn gezondheid ook enorm verbeterd:
Ben inmiddels 16 kilo afgevallen
Slaap veel beter
mn bloedruk is weer normaal
en ik voel me hierdoor veel en veel beter meer energie
Ik schreef het hier al eerder volgens mij doet wat je eet veel meer voor je gezondheid dan wij denken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 22:22
 
Knipoog smiley En ik heb vandaag een liter melk op! Heerlijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 07:23
 
ROELANDE345 schreef:
Ja zie je wat eten voor je kan doen
Ikzelf eet sinds een paar maanden zonder enige toevoegingen van schadelijke Enrs en zonder suiker. Veel groenten en fruit en liefst biologisch vlees vis ei enz> Als zuivel alleen goeie kaas en yoghurt.
Het heeft mijn gezondheid ook enorm verbeterd:
Ben inmiddels 16 kilo afgevallen
Slaap veel beter
mn bloedruk is weer normaal
en ik voel me hierdoor veel en veel beter meer energie
Ik schreef het hier al eerder volgens mij doet wat je eet veel meer voor je gezondheid dan wij denken

Heel herkenbaar. Je hoeft niet een 'overdreven' gezond te eten o je stukken beter te voelen. Suikers, zout, alle toevoegingen in kantklare soepen/sausen en pruttel zo veel mogelijk aan de kant. Lekker fruit, bruin/volkoren brood, groente.
Ik eet trouwens geen aardappelen, heel stom misschien, maar daar voel ik me beter bij. En dan wel een flinke lap vlees (sorry Rolf)en veel groente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 17:07
 
Ik had vandaag ook een gebakken ei (niet thuis natuurlijk, hahaha).
Vroeger eens 6 jaar vegetarisch geweest. Toen kreeg ik zo overweldigend veel zin in vlees ineens dat ik de halve snackbar leegat.
Toen was ik niet vegetarisch meer. In het kader van het dierenleed is het echter onverantwoord regulier vlees te eten, of je hebt geen idee hoe het daar vaak aan toe gaat, of je bent zo gebrainwashed dat het je niet meer uitmaakt.

Fijne dag.

Rolf


Laatst aangepast door
ROLF230
op dinsdag 14 mei 2013, 17:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 17:34
 
Ik was gestopt met Brinta+Canderel, ja, spontaan, schrik niet, in enkele weken, zonder enige moeite, ruim 7,5 kilo afgevallen.

Maar ja, sinds enkele dagen heb ik de toetjes ontdekt, je weet wel, halve liters. Griesmeel, Mousse, Chocoladevla etc. Ja, maar daar zitten een calorieën in, zo, ja, ongeveer 100 per 100 gram, dus 500 gram is dan al gauw 500 kilocalorieën.

En ja, beschuitbrood met Nutella. Ja, en dan een zo'n rol beschuitbrood per dag...en ja, die Nutella smeer ik er heel dik op, anders hoef ik het niet....

Fruit erbij, vruchtensap, warm eten. en ik wist het, voelde het, en keek net, en ja hoor, bijna 2 kilo er weer bij. Nou, nog mooi, 5,5 kilo minder, maar ja, het moet natuurlijk niet zo doorgaan.

Nou stond en sta ik nooit op die weegschaal, alleen omdat ik dacht volgens mij ben ik afgevallen, paar dagen terug, omdat ja, dat merk je, aan kleding enzo.
En ook net, omdat ik dacht, volgens mij weer aangekomen, dat hoef ik niet eens te merken, kan ik wel nagaan als ik bedenk wat ik allemaal heb gegeten aan halve liter toetjes en beschuitbrood met Nutella, soms Nutella met beschuitbrood, geeft niet, maar niet een rol per dag.

Dusz, ik eet wel gezonder, ik wil op hoeveelheden letten, ja, moeilijk, tis allemaal zo lekker Kwijlende smiley

Kijk, een klein buikje vind ik niet erg, op mijn leeftijd, maar ja, als ik in de spiegel kijk, en het lijkt net alsof ik zwanger ben, ja, het gaat bij mij allemaal in mijn buik zitten Boze smiley En echt zwanger ja dat zou wel gaaf zijn.

Dus, fftjes opletten, kijk, wat dik zijn vind ik niet erg hoor, het gaat tenslotte om je zelfvertrouwen.
Maar ja, als je dan zoals ik, ongemerkt, zonder moeite, fftjes 7.5 kilo afvalt, ja, dan wil je dat wel zo houden Lachende smiley
Ik voel mezelf gewoon beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Pagina 1 van 1