ChristianMatch
 


Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 00:21
 
Defenieer God:
Het eeuwige Wezen dat het heelal geschapen heeft en bewaart,
de almachtige God die mijn Vader wil zijn,
mijn Verlosser, mijn Vriend
de Koning der koningen
Zo zou ik nog een poosje door kunnen gaan maar denk dat je wel een idee hebt van mijn defenitie van mijn God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 07:56
 
LANFY127 schreef:
Mooi gedicht en mooi gezegd! Maar daar heb je Jezus toch niet voor nodig? Dat kun je, als je een beetje realistisch nadenkt, en eerlijk bent tov jezelf, toch ook zelf verzinnen?! En ik heb zeker geen probleem met God's liefde, alleen denk ik dat de mijne zeker zo groot is! Ddww!

Wel doordat ik jezus een beetje heb leren kennen, heb ik meer liefde in me hart voor andere mensen

En Gods liefde? welk mens offert zijn eigen zoon, voor de liefde voor zondaren?????

Gods liefde is veel mooier en zuiverder als die van mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 juni 2013, 08:08
 
PETRA373 schreef:
daar ben ik het ook mee eens, begrijp de denkwijze van lanfy, maar de praktijk is effe wat anders.
Zo snap je het misschien wel lanfy:
als morgen je zaak door omstandigheden buiten je om, faillliet gaat, je moet je bezittingen verkopen, eindigt nog met schuld, geen vakanties meer, eh sommigge vrienden ga je misschien wel minder zien ineens...
eh dan mag je het niet moeilijk hebben, omdat je dat van te voren weet, risico van zakenman????? Dus moet je dat maar mee om kunnen gaan, is je beroep. zakenman.

Ben eigenlijk ook benieuwd wat jouw reactie hierop is lanfy

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 00:06
 
PETRA373 schreef:
daar ben ik het ook mee eens, begrijp de denkwijze van lanfy, maar de praktijk is effe wat anders.
Zo snap je het misschien wel lanfy:
als morgen je zaak door omstandigheden buiten je om, faillliet gaat, je moet je bezittingen verkopen, eindigt nog met schuld, geen vakanties meer, eh sommigge vrienden ga je misschien wel minder zien ineens...
eh dan mag je het niet moeilijk hebben, omdat je dat van te voren weet, risico van zakenman????? Dus moet je dat maar mee om kunnen gaan, is je beroep. zakenman.


PETRA373 schreef:
Ben eigenlijk ook benieuwd wat jouw reactie hierop is lanfy

Smiley die vol vragen zit



Hmm, Petra, die quote op een quote van dezelfde Petra, dat moet wel belangrijk zijn, ff kijken.....Ja, ik ben ook wel benieuwd Lanfy, want die treinmachinist zit nu ook steeds thuis... Of in jouw geval, een autoverkoper(?)

Vorige week las ik in de ANWB Kampioen een verhaal van een wegenwachter, die een man had gered uit een auto die op de kop in de sloot lag. Uiteindelijk heeft deze hulpverlener hierdoor ook een tijd thuis gezeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:15
 
ROELANDE345 schreef:
Defenieer God:
Het eeuwige Wezen dat het heelal geschapen heeft en bewaart,
de almachtige God die mijn Vader wil zijn,
mijn Verlosser, mijn Vriend
de Koning der koningen
Zo zou ik nog een poosje door kunnen gaan maar denk dat je wel een idee hebt van mijn defenitie van mijn God

Dank je wel! Dan heb ik zeker een idee hoe je over jouw God denkt! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:20
 
PETRA373 schreef:
Ben eigenlijk ook benieuwd wat jouw reactie hierop is lanfy

Smiley die vol vragen zit

Oke, als morgen mijn zaak, buiten mijn verantwoording, failliet gaat, dan is dat gewoon zo! En dan? Ga ik dan bij de pakken neerzitten? Ik dacht het niet! Het is een kunst om niet in problemen te denken maar in oplossingen! En om zover te komen heb ik inderdaad het nodige "leergeld" betaald! Maar kan er wel met een glimlach op mn gezicht op terugkijken!
Zoals: expect problems, but eat them for breakfast! Knipoog smiley

En? Was dit een beetje een antwoord op je vraag?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:21
 
PETRA373 schreef:
Gods liefde is veel mooier en zuiverder als die van mensen.

In jouw opinie, maar daarom is het niet universeel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:28
 
KLUS667 schreef:
Hmm, Petra, die quote op een quote van dezelfde Petra, dat moet wel belangrijk zijn, ff kijken.....Ja, ik ben ook wel benieuwd Lanfy, want die treinmachinist zit nu ook steeds thuis... Of in jouw geval, een autoverkoper(?)

Vorige week las ik in de ANWB Kampioen een verhaal van een wegenwachter, die een man had gered uit een auto die op de kop in de sloot lag. Uiteindelijk heeft deze hulpverlener hierdoor ook een tijd thuis gezeten.

De treinmachinist zit thuis, oke, dat was een traumatische ervaring op zijn 20e werkdag! Dat van de autoverkoper snap ik niet, of moet een autoverkoper zich schuldig voelen als iemand, die hij een auto heeft verkocht, met die auto een echtpaar doodrijdt?
En wat betreft de wegenwacht, dat is inderdaad ook een hulpverlener, maar niet in de zin van het voorbeeld wat jij aanhaalt! Je auto is stuk, dus je belt de wegenwacht! Dit kwam bij die man op zn pad, en dus probeert hij het beste ervan te maken! Die man is niet opgeleid om mensen uit een auto te halen die op de kop in de sloot ligt! Dan was hij wel ambulancemedewerker geworden! Toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:39
 
Hulpverleners zijn mensen van vlees en bloed. Vaak met een passie voor mensen, anders hadden veel van hen wel een baan gekozen welke beter betaald wordt.
En hulpverleners krijgen idd een pakket vooropleiding, harden door de situaties welke ze meemaken zich in zekere zin in leed. Maar het blijven mensen. Mensen met een hart voor mensen.
Was daar maar es wat meer begrip voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 19:15
 
LANFY127 schreef:
Oke, als morgen mijn zaak, buiten mijn verantwoording, failliet gaat, dan is dat gewoon zo! En dan? Ga ik dan bij de pakken neerzitten? Ik dacht het niet! Het is een kunst om niet in problemen te denken maar in oplossingen! En om zover te komen heb ik inderdaad het nodige "leergeld" betaald! Maar kan er wel met een glimlach op mn gezicht op terugkijken!
Zoals: expect problems, but eat them for breakfast! Knipoog smiley

En? Was dit een beetje een antwoord op je vraag?

jep
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 19:18
 
LANFY127 schreef:
De treinmachinist zit thuis, oke, dat was een traumatische ervaring op zijn 20e werkdag! Dat van de autoverkoper snap ik niet, of moet een autoverkoper zich schuldig voelen als iemand, die hij een auto heeft verkocht, met die auto een echtpaar doodrijdt?
En wat betreft de wegenwacht, dat is inderdaad ook een hulpverlener, maar niet in de zin van het voorbeeld wat jij aanhaalt! Je auto is stuk, dus je belt de wegenwacht! Dit kwam bij die man op zn pad, en dus probeert hij het beste ervan te maken! Die man is niet opgeleid om mensen uit een auto te halen die op de kop in de sloot ligt! Dan was hij wel ambulancemedewerker geworden! Toch?

toch de stelling, omdat je er voor opgeleid bent, moet je er maar allemaal tegen kunnen wat je mee maakt, vind ik echt onzin.....
beetje harde stelling zelfs.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 20:16
 
LANFY127 schreef:
De treinmachinist zit thuis, oke, dat was een traumatische ervaring op zijn 20e werkdag! Dat van de autoverkoper snap ik niet, of moet een autoverkoper zich schuldig voelen als iemand, die hij een auto heeft verkocht, met die auto een echtpaar doodrijdt?
En wat betreft de wegenwacht, dat is inderdaad ook een hulpverlener, maar niet in de zin van het voorbeeld wat jij aanhaalt! Je auto is stuk, dus je belt de wegenwacht! Dit kwam bij die man op zn pad, en dus probeert hij het beste ervan te maken! Die man is niet opgeleid om mensen uit een auto te halen die op de kop in de sloot ligt! Dan was hij wel ambulancemedewerker geworden! Toch?

Vraagje: heb jij wel eens hulp verleend in een ernstige situatie? (pleister plakken kan iedereen nl)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 22:02
 
ANNA415 schreef:
Vraagje: heb jij wel eens hulp verleend in een ernstige situatie? (pleister plakken kan iedereen nl)

Indirect antwoord:
Ik ben BHV-er: BedrijfsHulpVerlener en vanmorgen in de kerk ging precies voor me een man onderuit. Je reageert meteen, doet je best. Toen we hem op de brancar weggedragen hadden kwam hij gelukkig weer iets bij en later weer helemaal. Nou in zo'n situatie wordt ik niet getraind. Ja....met een stugge collega, die nog een beetje met z'n ogen knippert. Of een pop, waar je zelf maar van moet uitmaken wat hij wel of niet kan. Maar een slappe zware man die met z'n ogen draait en echt niet reageert....

Ik ben blij dat het goed afgelopen is en eenmaal thuis, toen begonnen m'n benen wel te trillen hoor.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 22:13
 
KLUS667 schreef:
Indirect antwoord:
Ik ben BHV-er: BedrijfsHulpVerlener en vanmorgen in de kerk ging precies voor me een man onderuit. Je reageert meteen, doet je best. Toen we hem op de brancar weggedragen hadden kwam hij gelukkig weer iets bij en later weer helemaal. Nou in zo'n situatie wordt ik niet getraind. Ja....met een stugge collega, die nog een beetje met z'n ogen knippert. Of een pop, waar je zelf maar van moet uitmaken wat hij wel of niet kan. Maar een slappe zware man die met z'n ogen draait en echt niet reageert....

Ik ben blij dat het goed afgelopen is en eenmaal thuis, toen begonnen m'n benen wel te trillen hoor.....

Je hebt in ieder geval gehandeld klus en het is maar goed dat de reaktie dan pas later komt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 20:07
 
KLUS667 schreef:
Indirect antwoord:
Ik ben BHV-er: BedrijfsHulpVerlener en vanmorgen in de kerk ging precies voor me een man onderuit. Je reageert meteen, doet je best. Toen we hem op de brancar weggedragen hadden kwam hij gelukkig weer iets bij en later weer helemaal. Nou in zo'n situatie wordt ik niet getraind. Ja....met een stugge collega, die nog een beetje met z'n ogen knippert. Of een pop, waar je zelf maar van moet uitmaken wat hij wel of niet kan. Maar een slappe zware man die met z'n ogen draait en echt niet reageert....

Ik ben blij dat het goed afgelopen is en eenmaal thuis, toen begonnen m'n benen wel te trillen hoor.....

Ik ben eigenlijk benieuwd of Lanfy BHV-er is Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:46
 
ANNA415 schreef:
Vraagje: heb jij wel eens hulp verleend in een ernstige situatie? (pleister plakken kan iedereen nl)

Nee! Maar waarom zou dat moeten om voor jezelf een mening te vormen hierover? Ik heb ooit mijn neefje uit een sloot gevist omdat hij dacht dat die over kroost kon lopen! Geld dat ook? Ik snap niet wat je met deze vraag bedoeld!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:48
 
ANNA415 schreef:
Ik ben eigenlijk benieuwd of Lanfy BHV-er is Knipoog smiley

Nee, dat ben ik niet! Ik heb personeel wat daar voor is opgeleid! Dus waarom zou ik dat moeten zijn om mijn eigen mening te kunnen produceren die aansluit op jou gedachten hierover?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:52
 
KLUS667 schreef:
Indirect antwoord:
Ik ben BHV-er: BedrijfsHulpVerlener en vanmorgen in de kerk ging precies voor me een man onderuit. Je reageert meteen, doet je best. Toen we hem op de brancar weggedragen hadden kwam hij gelukkig weer iets bij en later weer helemaal. Nou in zo'n situatie wordt ik niet getraind. Ja....met een stugge collega, die nog een beetje met z'n ogen knippert. Of een pop, waar je zelf maar van moet uitmaken wat hij wel of niet kan. Maar een slappe zware man die met z'n ogen draait en echt niet reageert....

Ik ben blij dat het goed afgelopen is en eenmaal thuis, toen begonnen m'n benen wel te trillen hoor.....

Dat snap ik wel! Maar jij bent toch de BVH-ed! Dat wordt toch van jou verwacht? Daar ben je toch voor opgeleid? En dan moet je dat ding toch gewoon doen! Het is je opleiding die je dan in de praktijk moet brengen! Doe dan gewoon wat je geleerd is! Of toch niet? Ben benieuwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 07:01
 
LANFY127 schreef:
Nee, dat ben ik niet! Ik heb personeel wat daar voor is opgeleid! Dus waarom zou ik dat moeten zijn om mijn eigen mening te kunnen produceren die aansluit op jou gedachten hierover?

Nee je hoeft niet dezelfde mening te hebben.

Maar voor iemand die totaal geen ervaring heeft met hulpverlening en de bijbehorende opleiding, durf je wel forse taal te spreken over iemands persoonlijke emotie.


Laatst aangepast door
ANNA415
op dinsdag 11 juni 2013, 07:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 10:56
 
LANFY127 schreef:
Dat snap ik wel! Maar jij bent toch de BVH-ed! Dat wordt toch van jou verwacht? Daar ben je toch voor opgeleid? En dan moet je dat ding toch gewoon doen! Het is je opleiding die je dan in de praktijk moet brengen! Doe dan gewoon wat je geleerd is! Of toch niet? Ben benieuwd!

Jij redeneert of een mens een robot is. Als ie eenmaal een kunstje geleerd heeft moet ie het gewoon kunnen en doen zonder te zeuren daarna.
Een mens heeft nu eenmaal gevoel.
Ik werk in de thuiszorg, regelmatig moet ik iemand begeleiden bij zijn of haar sterven. Soms ben je bij dat sterven aanwezig. Dat heb ik ook in mijn opleiding gehad; stervensbegeleiding Maar gelukkig is mijn teamleider dan zo wijs om met degene die bij dat sterven aanwezig was alles even door te praten om te zien of je het wel verwerkt/aankunt Evt extra hulp aan te bieden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:38
 
ROELANDE345 schreef:
Jij redeneert of een mens een robot is. Als ie eenmaal een kunstje geleerd heeft moet ie het gewoon kunnen en doen zonder te zeuren daarna.
Een mens heeft nu eenmaal gevoel.
Ik werk in de thuiszorg, regelmatig moet ik iemand begeleiden bij zijn of haar sterven. Soms ben je bij dat sterven aanwezig. Dat heb ik ook in mijn opleiding gehad; stervensbegeleiding Maar gelukkig is mijn teamleider dan zo wijs om met degene die bij dat sterven aanwezig was alles even door te praten om te zien of je het wel verwerkt/aankunt Evt extra hulp aan te bieden

Mooi dat dat zo gaat/kan Roelande..

Dat een mens...hoe goed opgeleid..zo goed getraind is...maar toch blijft hij of zij MENS...
Ik heb een broer...wilde al vanaf dat hij 7 jaar was...politie worden...
Dat is hij ook geworden...en nog...
Een bikkel was het...als ik hem over bepaalde dingen hoorde spreken dacht ik wel eens...WAT BEN JIJ HARD!!!
Inderdaad dat bracht zijn beroep mee.
Totdat....hij zijn beste vriend en collega...tijdens een dollemansrit...tijdens zijn werk, voor zijn ogen zag verongelukken...
Nog geen jaar later...was hij bij een treinongeluk waar een meisje van 20 zich voor een trein had geworpen....
Ook hoe goed hij hier in begeleid is...hij heeft het (beide)nooit kunnen verwerken...
Van politie op de weg...is hij naar kantoor gegaan...want verder was hij een ""kei"" van een agent....
Omdat hij simpelweg...ook mens mocht wezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 23:09
 
Ik begrijp jullie reacties heel goed hoor! Ook ik heb een emotionele kant! Maar wat ik er alleen maar mee bedoelde te zeggen is dat een hulpverlener, op wat voor gebied dan ook, toch is opgeleid om realistisch en rationeel op bepaalde situaties te reageren! Mensen die niet als hulpverlener zijn geschoold reageren gewoon anders! Meer emotioneel! Das alles! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 07:19
 
LANFY127 schreef:
Ik begrijp jullie reacties heel goed hoor! Ook ik heb een emotionele kant! Maar wat ik er alleen maar mee bedoelde te zeggen is dat een hulpverlener, op wat voor gebied dan ook, toch is opgeleid om realistisch en rationeel op bepaalde situaties te reageren! Mensen die niet als hulpverlener zijn geschoold reageren gewoon anders! Meer emotioneel! Das alles! Knipoog smiley

Daar sla je de plank mis. Hulpverleners worden geschoold om de juiste handelingen te verrichten. Hoe meer getraind, hoe automatischer het gaat.

Maar daarmee is je emotie niet uitgezet. Heel veel niet opgeleide mensen reageren 'cool' op de momenten dat het moet (of ze de juiste handelingen verrichten daar gelaten).

Een hulpverlener zal de juiste handelingen verrichten. Maar kijk bv naar EHBO-ers en BHV-ers, ik heb er zat zien weglopen omdat ze de situatie toch niet aankonden.

Mijn ex vriend was brandweerman en getraind of niet..
... auto's met verdronken kinderen uit het water halen...
... stukjes mens bij elkaar rapen na zelfmoord ...
... mensen uit een auto knippen....
geloof me, ja ze weten beter dan een ander welke handelingen ze moeten verrichten, maar qua emotie zijn ze niets anders dan elke willekeurige voorbijganger.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:41
 
Mee eens Anna...dat was wat ik in het verhaal wilde vertellen...
Die coole...in mijn ogen ""harde"" broer....
Hij moest (???) het aan kunnen...was er immers voor opgeleid...
Althans...dat denkt men...zegt men...
Een goede politieman...maar zo ECHT een mens....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 11:08
 
LANFY127 schreef:
Ik begrijp jullie reacties heel goed hoor! Ook ik heb een emotionele kant! Maar wat ik er alleen maar mee bedoelde te zeggen is dat een hulpverlener, op wat voor gebied dan ook, toch is opgeleid om realistisch en rationeel op bepaalde situaties te reageren! Mensen die niet als hulpverlener zijn geschoold reageren gewoon anders! Meer emotioneel! Das alles! Knipoog smiley

ha ha , zoals jij het soms verwoord.....
eh warom denk je dat brandweermannen na hangen altijd op de kazerne???
ja ja effe met elkaar praten effe de emoties verwerken, die ze inderdaad tijdens hun werk zoveel mogelijk aan de kant zetten onder traumatische dingen, anders kun je je werk niet doen,
maar ze hebben de zelfde emoties als jij en ik hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 19:55
 
ZEELAND736 schreef:
Mee eens Anna...dat was wat ik in het verhaal wilde vertellen...
Die coole...in mijn ogen ""harde"" broer....
Hij moest (???) het aan kunnen...was er immers voor opgeleid...
Althans...dat denkt men...zegt men...
Een goede politieman...maar zo ECHT een mens....

Ook mee eens. Op het moment draai je je dienst, doe je je "trucje", ben je er voor die ander, maar zodra je in de stilte komt, kom je weer tot jezelf. Goede nazorg daarin is belangrijk, ook voor de hulpverleners!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:21
 
KLUS667 schreef:
Ook mee eens. Op het moment draai je je dienst, doe je je "trucje", ben je er voor die ander, maar zodra je in de stilte komt, kom je weer tot jezelf. Goede nazorg daarin is belangrijk, ook voor de hulpverleners!

Dat klopt, daar ben ik het voor 100% mee eens! En dat bedoelde ik er ook mee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:22
 
PETRA373 schreef:
ha ha , zoals jij het soms verwoord.....
eh warom denk je dat brandweermannen na hangen altijd op de kazerne???
ja ja effe met elkaar praten effe de emoties verwerken, die ze inderdaad tijdens hun werk zoveel mogelijk aan de kant zetten onder traumatische dingen, anders kun je je werk niet doen,
maar ze hebben de zelfde emoties als jij en ik hoor.

Maar dat betwistte ik ook niet! Zijn we het alweer eens! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:24
 
ANNA415 schreef:
Daar sla je de plank mis. Hulpverleners worden geschoold om de juiste handelingen te verrichten. Hoe meer getraind, hoe automatischer het gaat.

Maar daarmee is je emotie niet uitgezet. Heel veel niet opgeleide mensen reageren 'cool' op de momenten dat het moet (of ze de juiste handelingen verrichten daar gelaten).

Een hulpverlener zal de juiste handelingen verrichten. Maar kijk bv naar EHBO-ers en BHV-ers, ik heb er zat zien weglopen omdat ze de situatie toch niet aankonden.

Mijn ex vriend was brandweerman en getraind of niet..
... auto's met verdronken kinderen uit het water halen...
... stukjes mens bij elkaar rapen na zelfmoord ...
... mensen uit een auto knippen....
geloof me, ja ze weten beter dan een ander welke handelingen ze moeten verrichten, maar qua emotie zijn ze niets anders dan elke willekeurige voorbijganger.

Zie hierboven!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 juni 2013, 16:18
 
Klokkenluider Edward Snowden

De wereld is dol op Robin Hoods. Maar als Edward Snowden er al een is, dan wel een wereldvreemde.

Snowden lekte dat de Amerikaanse veiligheidsdienst NSA op grote schaal telefoon- en internetgegevens verzamelt, ontvluchtte zijn land en zit in de Speciale Administratieve Regio Hongkong van de Volksrepubliek China.


http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2013/6/Klokkenluider-Edward-Snowden-is-opmerkelijk-wereldvreemd-en-cynisch-1282643W/


Een film gevonden, die heet: Ron Paul: I'm worried that the government might kill Edward Snowden with a drone...

Gewoon...nieuws....

Maar, het is wat...

Maar ja, zegt mijn ene vriend die 25 jaar ouder is dan ik, ja complottheorieën waren er áltijd al, bijvoorbeeld de moord op JFK Kennedy, etc. etc. etc.

Ps: hier ook een stukje over Edward Snowden, KLIK HIER

Als je niet meteen beeld krijgt, zeg maar, je moet wel eerst fftjes wachten paar seconden, dan kan het beeld komen en dan pas, als het niet komt, klikken op "huidige pagina" klikken. en anders op "Tekstversie".


Dit is 'in cache', de site klokkenluideronline.is, is niet bereikbaar momenteel.

Website Klokkenluideronline door mysterieuze storing offline SINDS GISTEREN - See more at: http://www.waarinholland.nl/2013/06/klokkenluideronline-door-mysterieuze-storing-offline/#sthash.0yA8OeSi.dpufhttp://www.waarinholland.nl/2013/06/klokkenluideronline-door-mysterieuze-storing-offline/

Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 15 juni 2013, 16:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 16 Volgende
Pagina 6 van 16